Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Truga ::
WarpedGone ::
Hvala za pozornost in nasvidenje ...
jb_j ::
Ves kolko extra teze bi blo to? Ze tko so BEV avti 2-3 tonski kiti, ti bi pa se menjalik dodajal? :D
Ne menjalnik, le elektromotorja z različnim razmerjem. (če bi blo možno)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Utk ::
Ali bi bilo možno, da bi bilo na eni osovini več elektromotorjev, za prestave (oz. njihovo imitacijo)?
(ki bi imeli le različna prestavna razmerja in bi se le vklapljali glede na določeno hitrost)
Ker sedaj je pogojeno pri električnih vozilih, da imajo "močne elektromotorje", z zelo visokim navorom.
(in nekako ni električnega vozila, ki bi imelo "običajne pospeške")
Samo iz razloga, da se lahko elektromotor zavrti do končnih obratov. So na baterijski sklop vezani zelo močni elektromotorji.
(elektromotor rabi določeno moč, da se vozilo premakne)
(če je elektromotor prešibek, se vozilo z veliko težo ne premakne in se le pokadi iz elektromotorja)
Spet ti s tem. Zakaj bi to delal? Motor v tesli stane 700$ in je težak manj kot 50 kil. To ni predrago niti za cliota.
Emobi ::
EV ima lahko tudi običajne pospeške kot ICE, samo na gas bolj nežno pritiskaš in ni nobenega problema. Za prehitevanje in kritične situacije pa je ogromen navor po celem območju vrtljajev in samo ena prestava v 'menjalniku' velika prednost v primerjavi z ICE-ji.
Zato ideje, ki bi izničile to prednost, nima smisla uresničevati.
J.McLane ::
Emobi ::
Stari maček ::
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stari maček ()
nekikr ::
WarpedGone je izjavil:
Tesla Model 3: 1611 kg
Hvala za pozornost in nasvidenje ...
Ja, težak za svojo velikost, kot vsi EV. Kaj si hotel povedati?
J.McLane ::
Še vedno pa ne gre za več elektromotorjev. Pri nizkih hitrostih deluje samo elektromotor, pri višjih (nad 50km/h) pa se vklopi tudi ICE, tako da elektromotor vedno deluje oziroma pomaga ICE-ju; seveda če je dovolj elektrike v bateriji.
Ne razumeš kako deluje hibrid, ICE se ne vkljaplja glede na hitrost ampak glede na zahtevano obremenitev, ki jo želiš od celotnega pogona. Če je rahel klanec navzdol in potrebuješ samo ene 10 konj za vzdrževanje hitrosti bo tudi pri 100 kmh delal samo elektromotor. Če spelješ malo bolj odločno bo pa ICE delal tudi od 0 kmh dalje. Prag kjer se vkljaplja ICE je pri Priusu pri nekje 8 kW pogonske moči, vse do hitrosti nekje 110 kmh. Pri Plug-in hibridih pa seveda nekoliko višje, pač kolikor da od sebe baterija.
Vsa logika hibrida je v tem da ICE teče samo takrat ko ima kaj za delat, sicer dela elektromotor, če zmanjka baterije pa ICE prisilno polne baterijo, spet pod obremenitvijo, da je izkoristek ICE najboljši.
nekikr ::
Emobi ::
nekikr ::
Emobi ::
Še vedno pa ne gre za več elektromotorjev. Pri nizkih hitrostih deluje samo elektromotor, pri višjih (nad 50km/h) pa se vklopi tudi ICE, tako da elektromotor vedno deluje oziroma pomaga ICE-ju; seveda če je dovolj elektrike v bateriji.
Ne razumeš kako deluje hibrid, ICE se ne vkljaplja glede na hitrost ampak glede na zahtevano obremenitev, ki jo želiš od celotnega pogona. Če je rahel klanec navzdol in potrebuješ samo ene 10 konj za vzdrževanje hitrosti bo tudi pri 100 kmh delal samo elektromotor. Če spelješ malo bolj odločno bo pa ICE delal tudi od 0 kmh dalje. Prag kjer se vkljaplja ICE je pri Priusu pri nekje 8 kW pogonske moči, vse do hitrosti nekje 110 kmh. Pri Plug-in hibridih pa seveda nekoliko višje, pač kolikor da od sebe baterija.
Vsa logika hibrida je v tem da ICE teče samo takrat ko ima kaj za delat, sicer dela elektromotor, če zmanjka baterije pa ICE prisilno polne baterijo, spet pod obremenitvijo, da je izkoristek ICE najboljši.
Ja, to vem. Hvala ker si detajlno pojasnil. Jaz sem mislil pri običajni vožnji, brez velikih pospeškov. Prvotno si ti netočno zapisal, da je elektromotor samo za nižje hitrosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
J.McLane ::
Emobi ::
Ne vem, tako kot ti ne. Vem samo, da če vsak od nas s sabo prevaža vsaj 650kg dodatne teže, pri spodobnih EV pa že tono in več, da se to nekje pozna. Se pa strinjam s tabo, da je vseeno bolje, če umre en Kitajc, pa dva Indijca, pa nekdo v Trbovljah, kot pa jaz.
No, ti ne veš, jaz pa.
Lepo, da se sprašuješ, koliko ljudi umre pri pridobivanju surovin za EV-je in njihove baterije.
Vsaka človekova dejavnost ima vpliv na okolje in na živa bitja v tem okolju. Tudi ko kupiš električno ščetko, so v njej materiali iz petih kontinentov. Pri vsakem rudarjenju in pridobivanju materialov nastajajo žrtve, toliko več, kolikor so nižji varnostni standardi.
Vendar pa se to po številu ne more primerjati z žrtvami v Sloveniji zaradi zraka, ki je onesnažen zaradi prometa oziroma ICE-jev.
V Sloveniji letno predčasno zaradi tega umre 1000 do 1500 ljudi, kar je najmanj 10x več kot v prometnih nesrečah, gospodarska škoda pa se ocenjuje na milijardo evrov.
V Evropi letno zaradi tega predčasno umre pol milijona ljudi, v svetu pa 7 milijonov.
Veliko se govori o raku, kjer je Slovenija na prvem mestu v Evropi!
Na svetu zaradi raka umre 8 milijonov ljudi, kar je malo več, kot zaradi slabega zraka; o tem se govori neprimerno manj, ker se manj opazi.
Plus to, da so izpušni plini krivi za tretjino koronarnih bolezni, infarktov in kapi ter pljučnega raka.
Izpuhi ICE-jev, sploh dizelski, prodirajo v pljuča, nato pa jih kri prenese do vsake celice telesa, kjer povzročajo vnetja in kromosomske poškodbe in tako verjetno vplivajo na razvoj vseh civilizacijskih bolezni.
To je eden izmed poglavitnih razlogov za to, da si je Evropa, kot najnaprednejša skupnost držav, prva zadala za nalogo razogljičenje družbe do leta 2050.
Kdaj si bodo to zadali Kitajci, Indijci in ostali, pa ne vem; čim prej tem bolje.
Zato so EV-ji, ne glede na karkoli, okoljsko veliko manj obremenjujoči kot ICE-ji, samo nevedneži in tisti, ki služijo z ICE-ji, trdijo drugače.
Spet slabo bereš, pisal sem o dodatnem elektromotorju na zadnji osi, hibrid je še vedno tudi brez njega in ne vpliva na samo klasično delovanje hibridnega pogona. Ta dodatni motor je tu samo zato, da doda štirikolesni pogon, pri višji hitrosti se pa izklopi, ker je prestavno razmerje prenizko, da bi lahko karkoli delal pri npr. 100 kmh. Tak dodatni motor je zato obvezno asinhronski, ker PM motorja na tak način nebi mogel uporabiti.
Zdaj pa je razumljivo, kar iz tvojega prvotnega zapisa pač ni bilo. Hvala.
Tistim, ki ne uporabljamo hibridov, je potrebno malo več natančnih pojasnil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
VaeVictis ::
Ne vem, tako kot ti ne. Vem samo, da če vsak od nas s sabo prevaža vsaj 650kg dodatne teže, pri spodobnih EV pa že tono in več, da se to nekje pozna. Se pa strinjam s tabo, da je vseeno bolje, če umre en Kitajc, pa dva Indijca, pa nekdo v Trbovljah, kot pa jaz.
No, ti ne veš, jaz pa.
Lepo, da se sprašuješ, koliko ljudi umre pri pridobivanju surovin za EV-je in njihove baterije.
Vsaka človekova dejavnost ima vpliv na okolje in na živa bitja v tem okolju. Tudi ko kupiš električno ščetko, so v njej materiali iz petih kontinentov. Pri vsakem rudarjenju in pridobivanju materialov nastajajo žrtve, toliko več, kolikor so nižji varnostni standardi.
Vendar pa se to po številu ne more primerjati z žrtvami v Sloveniji zaradi zraka, ki je onesnažen zaradi prometa oziroma ICE-jev.
V Sloveniji letno predčasno zaradi tega umre 1000 do 1500 ljudi, kar je najmanj 10x več kot v prometnih nesrečah, gospodarska škoda pa se ocenjuje na milijardo evrov.
V Evropi letno zaradi tega predčasno umre pol milijona ljudi, v svetu pa 7 milijonov.
Veliko se govori o raku, kjer je Slovenija na prvem mestu v Evropi!
Na svetu zaradi raka umre 8 milijonov ljudi, kar je malo več, kot zaradi slabega zraka; o tem se govori neprimerno manj, ker se manj opazi.
Plus to, da so izpušni plini krivi za tretjino koronarnih bolezni, infarktov in kapi ter pljučnega raka.
Izpuhi ICE-jev, sploh dizelski, prodirajo v pljuča, nato pa jih kri prenese do vsake celice telesa, kjer povzročajo vnetja in kromosomske poškodbe in tako verjetno vplivajo na razvoj vseh civilizacijskih bolezni.
To je eden izmed poglavitnih razlogov za to, da si je Evropa, kot najnaprednejša skupnost držav, prva zadala za nalogo razogljičenje družbe do leta 2050.
Kdaj si bodo to zadali Kitajci, Indijci in ostali, pa ne vem; čim prej tem bolje.
Zato so EV-ji, ne glede na karkoli, okoljsko veliko manj obremenjujoči kot ICE-ji, samo nevedneži in tisti, ki služijo z ICE-ji, trdijo drugače.
Spet slabo bereš, pisal sem o dodatnem elektromotorju na zadnji osi, hibrid je še vedno tudi brez njega in ne vpliva na samo klasično delovanje hibridnega pogona. Ta dodatni motor je tu samo zato, da doda štirikolesni pogon, pri višji hitrosti se pa izklopi, ker je prestavno razmerje prenizko, da bi lahko karkoli delal pri npr. 100 kmh. Tak dodatni motor je zato obvezno asinhronski, ker PM motorja na tak način nebi mogel uporabiti.
Zdaj pa je razumljivo, kar iz tvojega prvotnega zapisa pač ni bilo. Hvala.
Tistim, ki ne uporabljamo hibridov, je potrebno malo več natančnih pojasnil.
Kje si dobil te številke?
Study: Emissions from most diesel cars in Europe greatly exceed laboratory testing levels
Now a new MIT study reports that Volkswagen is not the only auto manufacturer to make diesel cars that produce vastly more emissions on the road than in laboratory tests. The study, published this month in Atmospheric Environment, finds that in Europe, 10 major auto manufacturers produced diesel cars, sold between 2000 and 2015, that generate up to 16 times more emissions on the road than in regulatory tests — a level that exceeds European limits but does not violate any EU laws.
What’s more, the researchers predict these excess emissions will have a significant health impact, causing approximately 2,700 premature deaths per year across Europe. These health effects, they found, are “transboundary,” meaning that diesel emissions produced in one country can adversely affect populations in other countries, thousands of kilometers away.
roCkY ::
Tole je manj od kone, če me spomin ne izdaja preveč.
Kona ima 1685kg. Kar pomeni, da sta oba izredno težka, kot vsi EV.
Kona je ranga Peugeot 2008 nekje, ki ima 1045kg. Torej +600kg. Si pa eko, to pa.
Sem šel počekirat. 1840kg tehta kona z TB in njegovo opremo (kamera, nekaj telefonov in držal; + malica!). Na testu ima verjetno prazen prtlažnik. Banana škatel ne vozi s sabo.
Skratka Tesla 3 je relativno lahka za svojo velikost če tistole drži. Ko se bo TB čez tehtnico zapeljal bom pa verjel cifri.
J.McLane ::
Tole je manj od kone, če me spomin ne izdaja preveč.
Kona ima 1685kg. Kar pomeni, da sta oba izredno težka, kot vsi EV.
Kona je ranga Peugeot 2008 nekje, ki ima 1045kg. Torej +600kg. Si pa eko, to pa.
Zakaj pa zdaj P 2008 vlačiš zraven? Saj Kona obstaja tudi bencinska in tehta 1275 kg in ima ubogih 120 konjev. Ne vem pa zakaj naj bi bila masa vozila edini kriterij, ki pove kako eko si?
EV pokuri več energije za proizvodnjo, med uporabo pa zato toliko manj. Obstajajo študije, ki skušajo ocenit kje naj bi bil ta break-even energetske potratnosti. Pa ne pozabi tu je govora samo o CO2, škodljive emisije iz klasičnih vozil niso upoštevane.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
roCkY ::
Tole je manj od kone, če me spomin ne izdaja preveč.
Kona ima 1685kg. Kar pomeni, da sta oba izredno težka, kot vsi EV.
Kona je ranga Peugeot 2008 nekje, ki ima 1045kg. Torej +600kg. Si pa eko, to pa.
Zakaj pa zdaj P 2008 vlačiš zraven? Saj Kona obstaja tudi bencinska in tehta 1275 kg in ima ubogih 120 konjev. Ne vem pa zakaj naj bi bila masa vozila edini kriterij, ki pove kako eko si?
EV pokuri več energije za proizvodnjo, med uporabo pa zato toliko manj. Obstajajo študije, ki skušajo ocenit kje naj bi bil ta break-even energetske potratnosti. Pa ne pozabi tu je govora samo o CO2, škodljive emisije iz klasičnih vozil niso upoštevane.
Teže so pomembne znotraj EV skupine zaradi učinkovitosti. Očitno je M3 cca. 100 kg lažji od kone. X cca. 100 kg od e-trona. Nekaj wattov to doprinese.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: roCkY ()
MrNighthawk ::
Mi ne uspe niti približno slediti. Sem naročen na YT kanal pa večinoma ne uspem pogledat. Morda kak kratek povzetek vsake toliko. V bistvu niti ne vem kako stvari točno stojijo v tej sezoni.
Letos sem mal pozabil. Tri ali 4 dirke so že imel. Imajo pa letos nov odpuljen design dirkalnikov.
Cange ::
Ali bi bilo možno, da bi bilo na eni osovini več elektromotorjev, za prestave (oz. njihovo imitacijo)?
(ki bi imeli le različna prestavna razmerja in bi se le vklapljali glede na določeno hitrost)
Ker sedaj je pogojeno pri električnih vozilih, da imajo "močne elektromotorje", z zelo visokim navorom.
(in nekako ni električnega vozila, ki bi imelo "običajne pospeške")
Samo iz razloga, da se lahko elektromotor zavrti do končnih obratov. So na baterijski sklop vezani zelo močni elektromotorji.
(elektromotor rabi določeno moč, da se vozilo premakne)
(če je elektromotor prešibek, se vozilo z veliko težo ne premakne in se le pokadi iz elektromotorja)
Elektro motor bi mogel biti še vedno direkt na diferencial, recimo da bi bila prva brzina reducirana z planetarnimi zobniki, druga brzina bi bila direkt zaklep na osovino diferenciala. Na diferencialu se prilagodi razmerje za končno brzino, namesto kuplenge bi računalnik sam odvzel moč in izenačil obrate ter avtomatsko prestavil brzino. Zobniki predstavljajo zgube, elektro motor ima 90%+ izkoristka, kakor se začne reducirat obrate in navor je hitro samo še 75% izkoristka.
jernejl ::
Zato so EV-ji, ne glede na karkoli, okoljsko veliko manj obremenjujoči kot ICE-ji, samo nevedneži in tisti, ki služijo z ICE-ji, trdijo drugače.
To kar tako vsepovprek seveda ne drži. Precej je odvisno od vira električne energije in tudi od tega, koliko se z avtomobilom voziš. Proizvodnja EV je za okolje bolj obremenjujoča kot ICE... če se z avtomobilom malo voziš, boš okoljsko težko "veliko manj obremenjujoč" kot z ICE.
Poleg tega pa je odvisno tudi, kateri vpliv opazujemo. HTP (Human Toxicity Potential) je pri EV recimo višji kot pri ICE (slika spodaj).
Normalized impacts of vehicle production. Results for each impact category have been normalized to the largest total impact. Global warming (GWP), terrestrial acidification (TAP), particulate matter formation (PMFP), photochemical oxidation formation (POFP), human toxicity (HTP), freshwater eco‐toxicity (FETP), terrestrial eco‐toxicity (TETP), freshwater eutrophication (FEP), mineral resource depletion (MDP), fossil resource depletion (FDP), internal combustion engine vehicle (ICEV), electric vehicle (EV), lithium iron phosphate (LiFePO4), lithium nickel cobalt manganese (LiNCM), coal (C), natural gas (NG), European electricity mix (Euro).
vir
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
nekikr ::
V Sloveniji letno predčasno zaradi tega umre 1000 do 1500 ljudi, kar je najmanj 10x več kot v prometnih nesrečah, gospodarska škoda pa se ocenjuje na milijardo evrov.
V Evropi letno zaradi tega predčasno umre pol milijona ljudi, v svetu pa 7 milijonov.
Predčasno jih v Sloveniji umre 1863, gospodarska škoda je pa nekaj tisoč milijard. Vsaj pretiravaj na polno, če si že nekaj izmišljuješ. Si prepričan, da veš, koliko je milijarda?
What's more, the researchers predict these excess emissions will have a significant health impact, causing approximately 2,700 premature deaths per year across Europe.
2700 v Evropi od tega v Sloveniji 1500 :)
Čist zrak je seveda zaželjen in super, ampak pri večini stvareh so fanatični zagovorniki (in nasprotniki) tisti, ki pokvarijo vse skupaj. Na cesti je vsako leto več avtomobilov, vse več takšnih in drugačnih izpustov, hrana vse slabša in umetna, po zraku letajo letala v kolonah.....življenje ljudi se pa podaljšuje. Večkrat sem povedal, da sem za EV izključno zaradi čistega zraka, ampak na kraj pamet mi ne pade, da bi druge prepričeval z milijardami izgub ene nepomembne vasi z imenom Slovenija, in žrtvami, ki so na ravni dnevnih žrtev zaradi cigaret. Če bi bilo tako nevarno vse skupaj, bi bile številke drugačne.
J.McLane ::
Piše da je to neko povprečje kot ga ocenjuje industrija (Daimler, VW, Ford), se mi pa vseeno zdi malo, glede na to da je povprečen avto star tam 8-10 let iz česa bi sklepal da povprečen avto živi vsaj tam 15 let.
Nekaj avtov se razbije in star avto je kljub majhni škodi lahko hitro ekonomska totalka, ampak za take primere se dobre baterije baje porabljajo kot second life storage.
Še ena stvar me je zmotila, študija je iz leta 2012, do danes se je proizvodnja EV lahko že malo bolj zoptimizirala, v prihodnje pa še toliko bolj.
fikus_ ::
Kaj to pomeni? 80-70-60% kapacitete nove? Takšna baterija je še čisto uporabna za stacionarne zadeve. Sedaj je samo vprašanje, ali se splača prodat staro baterijo in kupiti novo pri npr. 8-10 let starem EV?!
Utk ::
J.McLane ::
Glede na povprečje prevoženih ICE pri nas je kar ok ta ocena.
Glede na visoke cene EV in poceni goriva zanje, bi rekel da se EV ne kupuje za tako malo km. Podobna fora kot dizel vs. bencin, ali na začetku dati malo več in to not prinesti z gorivom, rezultat je jasen na tgu rabljenih imajo dizli bistveno več km kot bencinarji. Pa potrebno je še vedeti da vozilo v življenjski dobi zamenja vsaj dva lastnika, tudi če prvi lastnik kupi EV ker je cool, ga bo drugi lastnik bolj verjetno kupil zato, da bo poceni delal veliko km.
Povprečno prevoženih km pri dizlu je vsaj 50% večje kot pri bencinarju, podobno bo tudi pri EV. DA bi zadeva šla v to bolj eko smer bi država lahko enostavno dajatev/trošarino za EV pobirala pavšalno na letni ravni, za bencin pa lahko ostane današnji sistem, ki je obešen na gorivo. Pod takimi pogoji bo trg naredil svoje in bomo iz EV pobrali največ koristnega.
jernejl ::
... Vehicle and battery lifetimes are assumed to be 150,000 km drivenPredpostavili so EV s 24kWh baterijo in življenjsko dobo 150.000km.
Če bi vzeli večjo baterijo, bi bila življenjska doba daljša, bi bil pa vpliv proizvodnje na okolje večji. Danes tudi še natančno ne vemo, koliko bo zdržala povprečna baterija.
Jasno, da ne gre rezultatov raziskav jemati do zadnje decimalke natančno, ampak dejstvo je, da okoljski vpliv ni zgolj CO2, temveč še marsikaj drugega.
Vir za delce PMx ni samo izpušna cev, temveč (poleg proizvodnje avtomobila in električne energije) tudi obraba pnevmatik, zavor in cestišča.
Pa zakaj v letu 2019 citirate stvari, ki so že zdavnaj dokazano ovržene?Obstajajo tudi novejše raziskave, ki pravijo, da so izpusti PM10 pri ICE in EV enaki. https://www.greencarcongress.com/2016/0...
Ja, zato sem pa napisal, da je odvisno od tega, koliko kilometrov z avtom prevoziš. Dokler EV-je selektivno kupujejo tisti, ki prevozijo veliko kilometrov, je taka izbira okoljsko smiselna.Glede na povprečje prevoženih ICE pri nas je kar ok ta ocena.
Glede na visoke cene EV in poceni goriva zanje, bi rekel da se EV ne kupuje za tako malo km.
Če bi pa radi z EV-ji nadomestili vse avtomobile in jih prodajali tudi dedkom in babicam, ki letno prevozijo manj kot 5 tisoč km, pa je pozitiven vpliv na okolje v takih primerih že precej vprašljiv.
telexdell ::
2700 v Evropi od tega v Sloveniji 1500 :)
Zgoraj dramatiraš smrt enega Kitajca, kateri bi naj umrl zaradi izdelave EV ob smrti 2700 Evropejcev, kateri umrejo zaradi onesnaženega zraka se pa smejiš.
Pokvarjeno in sprevrženo do obisti!
J.McLane ::
Utk ::
Obstajajo tudi novejše raziskave, ki pravijo, da so izpusti PM10 pri ICE in EV enaki.
Problem teh delcev je samo v mestih, kjer jih EV skoraj ne proizvajajo, ker niti ne zavirajo niti ne vozijo hitro, ice pa ravno v mestu najvec porabijo.
WarpedGone ::
When you attack ICE industry, one of the big media sponsor, you are in war with media.
When you attack OIL industry, one of the big media sponsor, you are in war with media.
When you attack UTILITY, one of the big media sponsor, you are in war with media.
When you attack SPACE industry, you are messing with biggest guys.
When you attack Wall street by making a mess in their investments, you are in war with media owners.
...
This is a moment when I realise that we are in the middle of a propaganda war.
The biggest fool is not the one who does not know how to read but the one who thinks everything he reads is true.
by Ivo Andrić (Nobel price 1961)
Utk ::
Vprašaj se koliko tehta 24 kWh baterija iz leta 2012 (npr. Leaf) in koliko tehta danes 40 kWh (spet Leaf). Kako je to mogoče če so pa pokurili prporcionalno več litija in kobalta za večjo baterijo???
Kobalta je v bateriji malenkost, litija pa tudi ne veliko, na tezo vpliva bolj vse drugo.
Cange ::
nekikr ::
2700 v Evropi od tega v Sloveniji 1500 :)
Zgoraj dramatiraš smrt enega Kitajca, kateri bi naj umrl zaradi izdelave EV ob smrti 2700 Evropejcev, kateri umrejo zaradi onesnaženega zraka se pa smejiš.
Pokvarjeno in sprevrženo do obisti!
Problem je, ker si funkcionalno nepismen. Citiral sem številko, ki jo je dal, torej 2500 ljudi. En Kitajec je bil pa figurativni, ker ni bilo vira zraven. Pokvarjeno in sprevrženo, da nisi izkoristil zastonj šolanja!
VaeVictis ::
Zakaj ne maram EV vozil?
a) premajhen doseg EV vozil
b) cena EV vozil
c) imam rad ICE vozila
c) zagovorniki EV vozil (WarpedOne, Emobi, ...)
K0l1br1 ::
Predlog za naslednjo anketo na Slo-Tech-u.
Zakaj ne maram EV vozil?
a) premajhen doseg EV vozil
b) cena EV vozil
c) imam rad ICE vozila
c) zagovorniki EV vozil (WarpedOne, Emobi, ...)
d) kadim
e) ne kadim
Na tole pozabljate, ko omenjate PP delce. Najbrž bi morali biti zapriseženi lastniki EV-jev in ICE-bencinarjev vsi nekadilci.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: K0l1br1 ()
svit ::
Zato so EV-ji, ne glede na karkoli, okoljsko veliko manj obremenjujoči kot ICE-ji, samo nevedneži in tisti, ki služijo z ICE-ji, trdijo drugače.
To kar tako vsepovprek seveda ne drži. Precej je odvisno od vira električne energije in tudi od tega, koliko se z avtomobilom voziš. Proizvodnja EV je za okolje bolj obremenjujoča kot ICE... če se z avtomobilom malo voziš, boš okoljsko težko "veliko manj obremenjujoč" kot z ICE.
Poleg tega pa je odvisno tudi, kateri vpliv opazujemo. HTP (Human Toxicity Potential) je pri EV recimo višji kot pri ICE (slika spodaj).
Normalized impacts of vehicle production. Results for each impact category have been normalized to the largest total impact. Global warming (GWP), terrestrial acidification (TAP), particulate matter formation (PMFP), photochemical oxidation formation (POFP), human toxicity (HTP), freshwater eco‐toxicity (FETP), terrestrial eco‐toxicity (TETP), freshwater eutrophication (FEP), mineral resource depletion (MDP), fossil resource depletion (FDP), internal combustion engine vehicle (ICEV), electric vehicle (EV), lithium iron phosphate (LiFePO4), lithium nickel cobalt manganese (LiNCM), coal (C), natural gas (NG), European electricity mix (Euro).
vir
Prebral sem to študijo. Je kar nekaj težav z njo:
- Pri primerjavi ICE vs EV glede izpustov uporablja NEDC meritve in podatke proizvajalcev pred "Dieselgate"
- Predvideva nerazumno nizko življenjsko dobo EV avtomobilov 150k km, kar je seveda nonsens
- Predvideva uničenje "izrabljene" baterije, brez recikliranja, kar je seveda spet nonsens
- Pri učinkih izpustov EV upošteva celotno zgodbo (izdelavo + proizvodnjo elektrike), pri ICE pa samo proizvodnjo + tailpipe izpuste. Gorivo se seveda čudežno pojavi v ICE avtomobilu
Zaradi tega je ta študija slaba.
telexdell ::
Problem je, ker si funkcionalno nepismen. Citiral sem številko, ki jo je dal, torej 2500 ljudi. En Kitajec je bil pa figurativni, ker ni bilo vira zraven. Pokvarjeno in sprevrženo, da nisi izkoristil zastonj šolanja!
Pa poleg dodal smeška?
Izobrazba in šole človeku ne dajo kulture, inteligence, sočutnosti... Pri tem ti niti 100 FDV fakultet ne more pomagati. Razlika je le ali se kreten ali pač diplomirani kreten.
Nikec3 ::
Delnica je ob novici da ni vec demanda za trenutne modele 3 poskocila za 7 dolarjev, lmao
Ne veš kaj govoriš.
1. Januar je vedno najšibkejši mesec, medtem ko je december najmočnejši
2. Tesla v prvem mesecu četrtletja večino svojih avtomobilov pošilja v tujino.
3. Z začetkom leta je Tesla dejansko začela s pošiljanjem Modelov 3 v Evropo.
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
jb_j ::
jb_j ::
Ali bi bilo možno, da bi bilo na eni osovini več elektromotorjev, za prestave (oz. njihovo imitacijo)?
(ki bi imeli le različna prestavna razmerja in bi se le vklapljali glede na določeno hitrost)
Ker sedaj je pogojeno pri električnih vozilih, da imajo "močne elektromotorje", z zelo visokim navorom.
(in nekako ni električnega vozila, ki bi imelo "običajne pospeške")
Samo iz razloga, da se lahko elektromotor zavrti do končnih obratov. So na baterijski sklop vezani zelo močni elektromotorji.
(elektromotor rabi določeno moč, da se vozilo premakne)
(če je elektromotor prešibek, se vozilo z veliko težo ne premakne in se le pokadi iz elektromotorja)
Spet ti s tem. Zakaj bi to delal? Motor v tesli stane 700$ in je težak manj kot 50 kil. To ni predrago niti za cliota.
Zarad tega, ker mislm, da bi lahko bili manjši elektromorji, če bi jih bilo več. (ker bi lahko bili motorji z manj moči, in posledično z manj porabe)
predvsem na račun skoraj konstantnega navora do določenih obratov. (in ko pri določenih obratih motor začne močno izgubljati moč, se vklopi naslednji)
elektromotorji imajo to prednost, da se lahko vrtijo tudi na zelo visokih obratih, če niso v uporabi. (le električni preklop/izklop bi moral bit med njimi oz. na vsakem motorju)
Če naj bi imela elektromotorja različno razmerje, potrebuješ dva različna menjalnika oziroma reduktorja. Dva manjša ali več manjših elektromotorjev in reduktorjev bi poleg večje teže prineslo tudi višjo ceno. To nima smisla tudi zato, ker je malo manjši izkoristek motorja pri visoki hitrosti zanemarljiv v primerjavi z zelo povečanim zračnim uporom in s tem povečano porabo energije.
EV ima lahko tudi običajne pospeške kot ICE, samo na gas bolj nežno pritiskaš in ni nobenega problema. Za prehitevanje in kritične situacije pa je ogromen navor po celem območju vrtljajev in samo ena prestava v 'menjalniku' velika prednost v primerjavi z ICE-ji.
Zato ideje, ki bi izničile to prednost, nima smisla uresničevati.
reduktor na vsakem elektromotorju ni drag, niti zakompliciran.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jernejl ::
Vožnja z EV seveda znatno doprinese h količini PMx delcev v zraku, tudi v mestih. Izpusti iz izpušnih cevi predstavljajo tako preko palca kakšno polovico vseh delcev, ostalo (zmeraj večji delež) nastane zaradi obrabe pnevmatik, zavor, cestišča in resuspenzije.Obstajajo tudi novejše raziskave, ki pravijo, da so izpusti PM10 pri ICE in EV enaki.
Problem teh delcev je samo v mestih, kjer jih EV skoraj ne proizvajajo, ker niti ne zavirajo niti ne vozijo hitro, ice pa ravno v mestu najvec porabijo.
Exhaust and non-exhaust sources contribute almost equally to total traffic-related PM10 emissions. Brake, tyre and road wear along with road dust resuspension have been recognized as the most important non-exhaust traffic related sources, with their relative contributions to non-exhaust traffic related emissions ranging between 16-55% (brake wear), 5-30% (tyre wear) and 28-59% (road dust resuspension).vir
Prebral sem to študijo. Je kar nekaj težav z njo:"In the use phase we tracked electricity and fuel consumption, together with their full supply chains."
...
- Pri učinkih izpustov EV upošteva celotno zgodbo (izdelavo + proizvodnjo elektrike), pri ICE pa samo proizvodnjo + tailpipe izpuste. Gorivo se seveda čudežno pojavi v ICE avtomobilu
Zaradi tega je ta študija slaba.Postrezi z boljšo.