Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
hmm ::
In zakaj hudiča bi pa pol Leafa kupil? Razen za "statusni (veliki zeleni ozaveščenec) simbol"Na to vprašanje si lahko odgovori vsak sam, glede na svoje potrebe. Lahko npr. zaradi udobja v vožnji (tišine, poskočnosti ipd.), morda zaradi nižjih tekočih stroškov, pričakovanja manj okvar (zavore, izpušni sistem, menjalnik ipd.). Vsak se sam odloča, je pa dejstvo, da ob trenutnih subvencijah EVji niso več ne vem kako dragi, kot nekateri mislijo. Pa tabela je narejena za 5 let, veliko ljudi ima avto precej dlje, tudi 10 let. Pri tej primerjavi Golf/Leaf/15k je samo v gorivu razlike ca. 800 EUR letno, torej v obdobju od 5. do 10. leta ca. 4k EUR.
Gagarin ::
In zakaj hudiča bi pa pol Leafa kupil? Razen za "statusni (veliki zeleni ozaveščenec) simbol"Na to vprašanje si lahko odgovori vsak sam, glede na svoje potrebe. Lahko npr. zaradi udobja v vožnji (tišine, poskočnosti ipd.), morda zaradi nižjih tekočih stroškov, pričakovanja manj okvar (zavore, izpušni sistem, menjalnik ipd.). Vsak se sam odloča, je pa dejstvo, da ob trenutnih subvencijah EVji niso več ne vem kako dragi, kot nekateri mislijo. Pa tabela je narejena za 5 let, veliko ljudi ima avto precej dlje, tudi 10 let. Pri tej primerjavi Golf/Leaf/15k je samo v gorivu razlike ca. 800 EUR letno, torej v obdobju od 5. do 10. leta ca. 4k EUR.
Ja ampak Leaf po 8 letih ni praktično več nič vreden ker je baterija kaput. In si spet na istem. Le da z Leafom porabiš mnogo več časa za meditacijo ob čakanju pri filanju. To pa je pozitivno, veš kok si pol skuliran.
Utk ::
8 let star golf je vreden 5-6 jurjev. Srečno z leafom čez 8 let za ta denar. Eni pa res morate pisat neumnosti, samo da nekaj napišete.
D3m ::
In zakaj hudiča bi pa pol Leafa kupil? Razen za "statusni (veliki zeleni ozaveščenec) simbol"Na to vprašanje si lahko odgovori vsak sam, glede na svoje potrebe. Lahko npr. zaradi udobja v vožnji (tišine, poskočnosti ipd.), morda zaradi nižjih tekočih stroškov, pričakovanja manj okvar (zavore, izpušni sistem, menjalnik ipd.). Vsak se sam odloča, je pa dejstvo, da ob trenutnih subvencijah EVji niso več ne vem kako dragi, kot nekateri mislijo. Pa tabela je narejena za 5 let, veliko ljudi ima avto precej dlje, tudi 10 let. Pri tej primerjavi Golf/Leaf/15k je samo v gorivu razlike ca. 800 EUR letno, torej v obdobju od 5. do 10. leta ca. 4k EUR.
Ja ampak Leaf po 8 letih ni praktično več nič vreden ker je baterija kaput. In si spet na istem. Le da z Leafom porabiš mnogo več časa za meditacijo ob čakanju pri filanju. To pa je pozitivno, veš kok si pol skuliran.
Menjaš baterijo ane, kaj pa je teh 6000 - 9000 eur za novo.
|HP EliteBook|R5 6650U|
Utk ::
Pri dizlu pa menjaš motor, menjalnik in rezervoar za gorivo. Zakaj? Zakaj pa ne, če se že menja baterija po 8ih letih, pa dejmo še to. Kreteni.
hmm ::
Koliko bo vreden danes nov po 8 letih, ne vemo, recimo da bo imel konkretno Leaf probleme, ker baje nima ustreznega hlajenja, ampak lahko pa vzamemo kakšen drug EV model. Hyundai in VW npr. garantirata baterijo do 8 let (verjetno ostali podobno), dvomim, da po 8 letih je pa kar kaput, verjetno postopoma izgublja kapaciteto. Po mojem se najde kar precej kupcev, ki bi bili pripravljeni kupiti EV, ki ima npr. še 60 % dosega, vozijo se pa "zastonj".
Gagarin ::
8 let star golf je vreden 5-6 jurjev. Srečno z leafom čez 8 let za ta denar. Eni pa res morate pisat neumnosti, samo da nekaj napišete.
https://www.truecar.com/used-cars-for-s...
https://www.truecar.com/used-cars-for-s...
Tukaj lahko sam preveriš kdo piše neumnosti... Recimo Leaf 2011 z 68k milj stane 4500 dolarčov, sam si poišči kolk (sem ti dal link) stane isti letnik golf z približno isto kilometrino.
(ja v Evropi pač še ni toliko Leafov da bi lahko primerjal). USA primerjava je zadosti poučna.
evo, sem ti še Golfe sortiral, da se ne boš učil: https://www.truecar.com/used-cars-for-s...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gagarin ()
D3m ::
Pri dizlu pa menjaš motor, menjalnik in rezervoar za gorivo. Zakaj? Zakaj pa ne, če se že menja baterija po 8ih letih, pa dejmo še to. Kreteni.
To je samo baterija, kje je elektromotor ;)
P.S.
Sem si na hitro stestiral Renault ZOE.
119 eur/mesec najem baterije
+
26k za avto z elektromotorjem 68kw.
Damn.
Bolj, če si omislim BMW M3 za isti denar.
|HP EliteBook|R5 6650U|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: D3m ()
hmm ::
Elektromotor je zgoraj napisal lastnik i3, da ima prvi servis po 500k km. Vprašanje je tudi, koliko bodo stale čez 8 let baterije, morda bo pa menjava res smiselna.
Zoe je po subvenciji 18k. BMW M3 je pa ob tem sploh brez veze omenjat, ker je avto za čisto druge kupce in stane nekajkrat toliko.
Zoe je po subvenciji 18k. BMW M3 je pa ob tem sploh brez veze omenjat, ker je avto za čisto druge kupce in stane nekajkrat toliko.
D3m ::
Po pravici povedano jaz rabim karavana oz. si ga že lastim.
A je kaka ponudba elektro karavana?
A je kaka ponudba elektro karavana?
|HP EliteBook|R5 6650U|
pegasus ::
Tudi mene zanima, kaj proizvajalce drži nazaj, da ne poudijo normalnih elektro karavanov. Če ugibam, verjetno jim projekcije kažejo, da bi bili finančno prevelik zalogaj za končne kupce?
WarpedGone ::
BigWhale:
Hvaljenje EV te moti, bebavo pljuvanje te ne moti:
Eni angleži se grejo 'garažne' predelave Model S
Ok, sej razumem, da ste navduseni in veseli, sam, dej ostanite realni pri hvaljenju svojih vozil, ker pocasi vase hvaljenje izpade butasto.
Hvaljenje EV te moti, bebavo pljuvanje te ne moti:
Seveda, užitek pri iskanju polnilnic in zastonj meditacijo med filanjem...
A je kaka ponudba elektro karavana?
Eni angleži se grejo 'garažne' predelave Model S
Zbogom in hvala za vse ribe
hmm ::
Zanimivo. Je pa tale s promocijske slike precej lepši, kot pa očitno dejanski produkt. Ne vem, zakaj bi bil karavan prevelik zalogaj za kupce. Npr. hyundai i30 karavan stane tam nekje kot Kona (~20k€). V SUVa menda lažje vgradiš baterijo, ker ima spodaj več rezerve, ampak pri karavanu bi pa lahko kakšen liter prtljažnika porabili, pa verjetno ne bi bilo preveč škode.
imagodei ::
WarpedGone je izjavil:
BigWhale:
Ok, sej razumem, da ste navduseni in veseli, sam, dej ostanite realni pri hvaljenju svojih vozil, ker pocasi vase hvaljenje izpade butasto.
Hvaljenje EV te moti, bebavo pljuvanje te ne moti:
Seveda, užitek pri iskanju polnilnic in zastonj meditacijo med filanjem...
Še vedno trdim, da gre za subjektivne ocene. Eni poudarjajo aromo v EV, drugi poudarjate ta planiranje izleta tako, da se boš na kosilu ustavil v gostilni, ki bo ponujala polnilec, ni noben problem. Enim se zdi absurdno ocenjevat avto glede na aromo v kabini (ki je bolj kot ne stvar vzdrževanja oz. čiščenja notranjosti), drugim se zdi problematično, da na družinskem izletu ne morejo hipno spremeniti načrtov, se zapeljat par 10/100 km iz prvotne smeri in si nedeljskega kosila izbrat ad hoc.
Nič objektivnega ni tu.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
Emobi ::
Sem zadnjič slučajno peljal ženo z ICE-jem BMW 530i, polno opremljen, in je ob vstopu v vozilo zgroženo vprašala: Kaj pa tako grozno smrdi?
Ja, v dveh letih uporabe EV-ja se je razvadila... kaj šele v več kot dveh desetletjih zakona
Kaj hoces zdej povedat? Da uporaba EVjev izboljsa prebavo vozniku in ti tud trije prebranci in luk v lepinji nic ne nardijo? Al kaj?
Ok, sej razumem, da ste navduseni in veseli, sam, dej ostanite realni pri hvaljenju svojih vozil, ker pocasi vase hvaljenje izpade butasto.
Se opravičujem, ker nisem bolj nedvoumno zapisal. Žena je imela pripombo ne na moje izpušne pline ampak na izpuhe ICE-ja, ki jih že skoraj dve leti ni vonjala. Pa to ni samo stvar udobja ampak tudi zdravja, saj vsi vemo, da so izpušni plini ICE-jev zdravju škodljivi. Mimogrede, brez heca, partnerjevi oziroma katerekoli osebe izpušni plini so zdravju koristni, saj znižujejo krvni pritisk.
Ko govorimo, kateri avto se bolj splača, vsi vemo, da je avto strošek in da se ne splača. To pišemo bolj pogovorno in ne razumemo dobesedno. Mi samo skušamo dognati, s katerim avtom je stroška manj.
Baterije bodo zdržale celotno življenjsko dobo avtomobila, pravijo izdelovalci avtomobilov. Torej najmanj 15, 20 let, zato se baterije ne bodo menjavale.
Cene rabljenih vozil v Ameriki ne moremo primerjati z našim trgom v Evropi, ker so tam popolnoma drugačne razmere. Tam imajo dobre cene rabljeni poltovornjaki.
Karavani so manjši segment pri prodaji, tako da se izdelovalci EV-jev na začetku osredotočajo na najbolj prodajane vrste vozil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
jernejl ::
Se opravičujem, ker nisem bolj nedvoumno zapisal. Žena je imela pripombo ne na moje izpušne pline ampak na izpuhe ICE-ja, ki jih že skoraj dve leti ni vonjala.
A vi prebivate nekje na antarktiki, ali je vaš električni avto napravljen tako, da se ga izpušni plini drugih avtomobilov na široko ognejo, tako da se jih znotraj vašega avtomobila in v njegovi okolici ob vstopanju ne voha?
Baterije bodo zdržale celotno življenjsko dobo avtomobila, pravijo izdelovalci avtomobilov.
Vsaj Renault prav gotovo pravi drugače. Za nakup ZOE-jeve baterije zaračunajo 8500 evrov, za najem pa toliko, da se vrednost baterije z najemnino povrne največ v desetih letih (če delaš malo kilometrov, sicer pa še prej).
Nikec3 ::
Trenutno je 1 do 2% letno električnih avtov.
Ne tako pesimistično. V letu 2018 je bil delež plug-inov 2,6%.
Vsi avtomobili:
https://www.statista.com/statistics/200...
Za celo leto pa so estimatesi EV-jev 2,1 milijona.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
PacificBlue ::
Jaz pričakujem več od vozil na vodikove gorilne celice..Toyota Mirai recimo. Doseg 483km, napolni se v manj kot 5min.
I’m out.
:3
:3
J.McLane ::
Kje ga pa lahko napolneš? Ko začneš malo raziskovat kako transportirati in distribuirati vodik, kar ne moreš mimo fizikalnih omejitev, ki pa v praksi niso poceni, ker enostavno ne morejo biti. Za osebna vozila to ni, za heavy duty bi znalo biti v določenih primerih.
Znane so prodajne številke za Evropo:
- 190,000 BEVs
- 150,000 PHEVs
- 515,000 HEVs (od tega 480,800 samo Toyota)
- 60,000 48V mild hybrids
Evropa ne zaostaja dosti za ZDA, 335,000 plug-in vehicles vs. 361,307, kljub velikem bumu Model 3 na drugi strani Atlantika.
Znane so prodajne številke za Evropo:
- 190,000 BEVs
- 150,000 PHEVs
- 515,000 HEVs (od tega 480,800 samo Toyota)
- 60,000 48V mild hybrids
Evropa ne zaostaja dosti za ZDA, 335,000 plug-in vehicles vs. 361,307, kljub velikem bumu Model 3 na drugi strani Atlantika.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Stari maček ::
Bolj ko berem to solato, bolj me mineva želja po nabavi EV. Da ga moraš pozimi tri ure prej gret, da se lahko z njim normalno voziš in noro zmanjšanje dosega hladnih baterij je no-go. Ne veš, kako dolgo bodo zdržale baterije, ki itak nimajo poštenega dosega. V ponudbi ni praktično niti enega enoprostorca normalnih dimenzij, v te male kible je pa mojih 193 cm klavstrofobično tlačit. Očitno bo v moji garaži še dolgo dizelček stal. Za kaj pa naj bi bili električni avtomobili prava stvar, pa v tem stadiju razvoja baterij pojma nimam. Mogoče bo nekdaj to držalo, zdaj zagotovo ne.
J.McLane ::
Ker tvojega dizelčka pa lahko mirno pritisneš do blokade ko celo noč stoji na -18° To da je moč omejena ko je baterija ekstremno mrzla še ne pomeni, da avto ni normalno vozen.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Stari maček ::
Ker tvojega dizelčka pa lahko mirno pritisneš do blokade ko celo noč stoji na -18° To da je moč omejena ko je baterija ekstremno mrzla še ne pomeni, da avto ni normalno vozen.
Nobenega dizla s turbino hladnega ni pametno tiščat. Pa tudi toplega tiščijo le cepci. V naših krajih to vedo tudi otroci... Zato imam na Multivanu 380.000 km brez okvar. Avto mi pa lepo zjutraj Webasto ogreje, če je že hud mraz. In vem, da je do prve črpalke 800 km. Za spuščanje adrenalina pa imam motor in štirikolesnik. In ko sešteješ vse skupaj, še vedno nisi na ceni ene klinčeve Tesle.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stari maček ()
J.McLane ::
Tako blok motorja kot baterija ne marata -18°, oboje se rešuje tako ali drugače in oboje ima določeno omejitev pri uporabi v takih pogojih (kot sam praviš, avta mrzlega ne tiščiš). Kakšna točno je omejitev je močno odvisno od same tehnične rešitve (gretja). Če je EV na kablu, se pač baterija ogreje in ni nobenega problema, če ni na kablu, nekaj energije avto v prvih km pokuri zato da baterjo ogreje. Kako pa to stori navaden avto? Tako da v prvih km kuri 10 l/100 km, potem ko se ogreje pa samo še 5 l/100 km.
A samo jaz vidim neko podobnost v delovanju?
A samo jaz vidim neko podobnost v delovanju?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Emobi ::
Pa dobro, kdo tukaj zdaj živi na Antarktiki? Kakšne temperature -18 stopinj? Tega verjetno zadnjih 20 let v urbani Sloveniji ni bilo. Trenutno za to soboto in torek napovedujejo rekordnih -9 ponoči, pa smo sredi najhladnejšega meseca v letu.
Osebno tam nekje pri -5 začutim, da avto malo slabše pospešuje, še vedno pa pospešuje hitreje od ICE-jev. Doseg pa ni opazno zmanjšan.
Za -18 stopinj ne vem, bom pa poročal po soboti ali torku, ko naj bi bilo -9.
To, da turbo dizle tudi ogrete ni za tiščat na polno, pa prvič slišim; je pa kar verjetno - zdaj mi je jasno, zakaj večina dizelskih motorjev razpade, še preden napolnijo 400 kkm starosti...
Osebno tam nekje pri -5 začutim, da avto malo slabše pospešuje, še vedno pa pospešuje hitreje od ICE-jev. Doseg pa ni opazno zmanjšan.
Za -18 stopinj ne vem, bom pa poročal po soboti ali torku, ko naj bi bilo -9.
To, da turbo dizle tudi ogrete ni za tiščat na polno, pa prvič slišim; je pa kar verjetno - zdaj mi je jasno, zakaj večina dizelskih motorjev razpade, še preden napolnijo 400 kkm starosti...
borisk ::
VaeVictis ::
Pa dobro, kdo tukaj zdaj živi na Antarktiki? Kakšne temperature -18 stopinj? Tega verjetno zadnjih 20 let v urbani Sloveniji ni bilo. Trenutno za to soboto in torek napovedujejo rekordnih -9 ponoči, pa smo sredi najhladnejšega meseca v letu.
Osebno tam nekje pri -5 začutim, da avto malo slabše pospešuje, še vedno pa pospešuje hitreje od ICE-jev. Doseg pa ni opazno zmanjšan.
Za -18 stopinj ne vem, bom pa poročal po soboti ali torku, ko naj bi bilo -9.
To, da turbo dizle tudi ogrete ni za tiščat na polno, pa prvič slišim; je pa kar verjetno - zdaj mi je jasno, zakaj večina dizelskih motorjev razpade, še preden napolnijo 400 kkm starosti...
Pospešuje hitreje, glede na ICE avtomobil?
Do koliko 20km/h, 100 km/h, 150 km/h, 200 km/h, 250 km/h?
V primerjavi s katerim ICE?
Yugo 45, Škoda Forman, Škoda Fabia, BMW 120i, BMW M3, Audi S3 Audi S1, Golf GTI, Twingo GT, Ferrari FF... ?
Pa še glede temperatur.
Najnižja izmerjena temperatura -49 °C na Komni nad Bohinjem, 9. januarja 2009.
Rekordna absolutna minimalna januarska temperatura v zadnjih 30 letih v Ljubljani je bila dosežena leta 2003, ko so termometri pokazali -16,2 stopinje Celzija.
J.McLane ::
Veliko sreče na Komni s katerokolim avtomobilom
Najvišja hitrostna omejitve v Slo je 130 kmh
Za sledenje povprečnemu regionalnemu prometu potrebuješ nekih 30 kW moči, če ne še manj (ja sem spremljal preko OBDII in Torque aplikacije).
Najvišja hitrostna omejitve v Slo je 130 kmh
Za sledenje povprečnemu regionalnemu prometu potrebuješ nekih 30 kW moči, če ne še manj (ja sem spremljal preko OBDII in Torque aplikacije).
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
Tako je. Ne rabiš veliko moči, če imaš to moč stalno, takoj in kadarkoli. 150 konjev v ICE rabiš zato, da imaš zmeraj tistih 40 konjev.
ginekk ::
Tako blok motorja kot baterija ne marata -18°, oboje se rešuje tako ali drugače in oboje ima določeno omejitev pri uporabi v takih pogojih (kot sam praviš, avta mrzlega ne tiščiš). Kakšna točno je omejitev je močno odvisno od same tehnične rešitve (gretja). Če je EV na kablu, se pač baterija ogreje in ni nobenega problema, če ni na kablu, nekaj energije avto v prvih km pokuri zato da baterjo ogreje. Kako pa to stori navaden avto? Tako da v prvih km kuri 10 l/100 km, potem ko se ogreje pa samo še 5 l/100 km.
A samo jaz vidim neko podobnost v delovanju?
Bloku motorja je čisto vseeno, važno da je olje ustrezno. In večina folka pozimi zalaufa ICE avto in spelje, morda še kaj očisti vmes. Tišanje pomeni vrtenje v obrate - to je tisto kar škoduje ležajem, če oljni film ni še ustrezen. Danes skorajda nihče več ne vozi čez 3k obratov.
Po drugi strani v EV 3 ure vnaprej moraš vedet kdaj greš na pot, če ne imaš lahko težave z doseganjem hitrosti po omejitvah. Pa še to moraš imet posebno L2 polnilnico, navadna vtičnica ne zadostuje. Jaz se ga še ne bi upal imet za edini avto.
Utk ::
Če ga imaš v garaži, ne rabiš vedet 3 ure vnaprej. Če ga imaš pod podstreškom, tudi ne bo takega mrazu. In ne rabiš vedet 3 ure vnaprej, lahko je stalno pripravljen. Pa še to velja bolj za slabe električne avte kot pa za vse.
WarpedGone ::
Danes skorajda nihče več ne vozi čez 3k obratov.
In nato jamra kako je star 80 konjski dizel bil bol odziven kot moderen 150 konjski...
trenutna maksimalna moč : maksimalna moč = banana
Je pa to ena glavnih prednosti ornk EV ... ko hitrost preseže pešhojo, je trenutna max moč == ~ max moč, graf max moči ni krivulja ampak skoraj vodoravna črta...
Klik (na X-osi je hitrost v MPH brez zadnje nule)
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
Po drugi strani v EV 3 ure vnaprej moraš vedet kdaj greš na pot, če ne imaš lahko težave z doseganjem hitrosti po omejitvah. Pa še to moraš imet posebno L2 polnilnico, navadna vtičnica ne zadostuje. Jaz se ga še ne bi upal imet za edini avto.
Zakaj bi ga moral? A je avto nevozen? Ima samo omejeno moč, tako kot mrzla mašina vsakega klasičnega avta.
Standarden i3 ima 18 kWh baterijo in če nima za gretje toplotne črpalke je samo 40 km pozimi čisto mogoče. 40 kW baterije z bolj pametnim gretjem so sigurno zmožne najmanj 100 km
To o L2 polnilcu ne vem če velja pri nas, moraš vedeti da imajo v USA 120V vtičnice in temu oni rečejo L1. Pri nas 3 kW iz navadne vtičnice ni tak problem in bo pre-conditioning deloval čisto normalno. Ne vem naj Emobi tole pojasni če je res.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
BigWhale ::
Če ga imaš v garaži, ne rabiš vedet 3 ure vnaprej. Če ga imaš pod podstreškom, tudi ne bo takega mrazu. In ne rabiš vedet 3 ure vnaprej, lahko je stalno pripravljen. Pa še to velja bolj za slabe električne avte kot pa za vse.
Najvecjo skodo EVjem delajo fanaticni navdusenci nad EVji. Dejte nehat. Zdej ste v enacbo dodali se garazo, ce hoces avto uporabljati tako kot se sedaj uporabljajo ICE avtomobili ...
Ne rabis garaze. Pri -10 bo morda moc omejena ampak ni nobena katastrofa, noben ne potrebuje 1.3s do 100km/h takoj, ko spelje iz domacega dvorisca. Zjutraj, ko vstanes in kuhas kavo, se vklopis gretje avtomobila in je problem resen. Avto bo v tiste pol ure pripravljen. Ce bi imel ICEja bi moral pa ven in bi vzgal avto in cakal, da se odtaja pri vzganem motorju.
Nadstresek pa pomaga predvsem proti zmrzali in nabiranju in zmrzovanju vlage na povrsini avtomobila, pri temperaturi pa ne tako zelo.
Utk ::
Če danes itak rabiš hišo za EV, da ga imaš kje polnit, ne vem kakšna dodatna omejitev je garaža...
Pa niti ni potrebna, če ga imaš itak stalno na kablu.
Pa niti ni potrebna, če ga imaš itak stalno na kablu.
Emobi ::
Lahko potrdim pisanje J.McLanea in Utkja, ker je moj prejšnji ICE imel 260 konjev, zdajšnji EV pa jih ima 170. Z EV-jem sem v običajnem prometu - mestni, primestni in regionalni - veliko hitrejši, ker dosti lažje prehitevam številne kolone, ki se naberejo za tistimi neodgovornimi vozniki, ki izven naselja ob lepem vremenu vozijo 70km/h, ker se pač ne posvečajo samo vožnji.
Na avtocesti je seveda ICE lahko mnogo hitrejši, če se ne drži omejitev. Res pa je, da ima EV 300kg manj.
Nimam nadstreška in ne domače polnilnice, pač pa običajno šuko vtičnico. Pri nizkih temperaturah nimam problemov, edino pri -5 je pospeševanje po treh sekundah nekoliko manjše, pa tudi regeneracija je manjša, ker elektronika odmerja regeneracijo tudi glede na temperaturo baterije. Tudi če je baterija polna, je regeneracija manj močna.
V teh časih nizkih temperatur in ko sneži, avto ogrejem vsako jutro, dovolj je 5-10 min, če pa je avto zasnežen, pa za 20. Za to se uporablja energijo iz omrežja, ki jo toplotna črpalka učinkovito pretvori v toploti. Lahko pa ogrevanje zagotovi tudi baterija, ki izgubi 2-4% mojih 27,3 kWh polne baterije. Tako se zjutraj od sosednjih hiš sliši strganje ledu, ki se je nabral na steklih avtomobilov, pri naši hiši pa se sliši samo pritajeno šumenje ventilatorja. Pri polni bateriji pa še nikoli ni kazalo manj od 160 km, včeraj mi je kazalo 210. Pa še to se da z racionalno uporabo gasa (kot pri dizelaših do 3k obratov) povečati.
Pri prehitevanju prav gotovo tudi dizelaši presežejo 3 tisoč obratov, saj takrat ne gledaš na obrabo motorja, ampak na varnost; torej na to, da čimprej zaključiš manever.
Pri EV jih ne rabiš gledati na obrate, ker te informacije niti ni na armaturi, kar je pa najbolje, ne rabiš gledati na to ali je motor ogret ali ne. Samo pritisneš gas do konca, in ne glede na katerekoli temperature česarkoli že, se zabava prične TAKOJ, BREZ ZAMIKA.
Na avtocesti je seveda ICE lahko mnogo hitrejši, če se ne drži omejitev. Res pa je, da ima EV 300kg manj.
Nimam nadstreška in ne domače polnilnice, pač pa običajno šuko vtičnico. Pri nizkih temperaturah nimam problemov, edino pri -5 je pospeševanje po treh sekundah nekoliko manjše, pa tudi regeneracija je manjša, ker elektronika odmerja regeneracijo tudi glede na temperaturo baterije. Tudi če je baterija polna, je regeneracija manj močna.
V teh časih nizkih temperatur in ko sneži, avto ogrejem vsako jutro, dovolj je 5-10 min, če pa je avto zasnežen, pa za 20. Za to se uporablja energijo iz omrežja, ki jo toplotna črpalka učinkovito pretvori v toploti. Lahko pa ogrevanje zagotovi tudi baterija, ki izgubi 2-4% mojih 27,3 kWh polne baterije. Tako se zjutraj od sosednjih hiš sliši strganje ledu, ki se je nabral na steklih avtomobilov, pri naši hiši pa se sliši samo pritajeno šumenje ventilatorja. Pri polni bateriji pa še nikoli ni kazalo manj od 160 km, včeraj mi je kazalo 210. Pa še to se da z racionalno uporabo gasa (kot pri dizelaših do 3k obratov) povečati.
Pri prehitevanju prav gotovo tudi dizelaši presežejo 3 tisoč obratov, saj takrat ne gledaš na obrabo motorja, ampak na varnost; torej na to, da čimprej zaključiš manever.
Pri EV jih ne rabiš gledati na obrate, ker te informacije niti ni na armaturi, kar je pa najbolje, ne rabiš gledati na to ali je motor ogret ali ne. Samo pritisneš gas do konca, in ne glede na katerekoli temperature česarkoli že, se zabava prične TAKOJ, BREZ ZAMIKA.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Emobi ::
WarpedGone je izjavil:
Je pa to ena glavnih prednosti ornk EV ... ko hitrost preseže pešhojo, je trenutna max moč == ~ max moč, graf max moči ni krivulja ampak skoraj vodoravna črta...
Klik (na X-osi je hitrost v MPH brez zadnje nule)
Na X osi je število obratov elektromotorja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Gregor P ::
Če je EV vedno priklopljen oz. se ponoči polni, koliko elektrike se pa porabi v času mirovanja oz. nepolnjenja (ko je EV še vedno priključen v vtičnico oz. posebno polnilno postajo doma)?
Sprašujem, ker je bila svoje časa takšna akcija, da naj odklopimo vse naše električne naprave, ki jih ne rabimo doma, ker naj bi tako prihranili veliko energije.
Sprašujem, ker je bila svoje časa takšna akcija, da naj odklopimo vse naše električne naprave, ki jih ne rabimo doma, ker naj bi tako prihranili veliko energije.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
VaeVictis ::
Evo zanimiv post na Tesla forumu, koliko je doseg Model 3 pri 3 stopinjah Fahrenheit (cca. -16 stopinj celzija).
Max range at 3 degrees F is 93 miles
I charged my Model 3 to 90% (~270 miles) this AM. (Max range is 310 my) When I left my home it was 3 degrees F. When I left work in the evening it was still 3 degrees F.
Round trip is about 60 miles miles.
When I got home the battery charge was 26%.
270 = 90%
78 = 26%
60 miles round trip
3 degrees
This means that a 100% charge will only travel 93 miles if driving in 3 degrees F.
Note: mix of city and highway driving at/below speed limit
93 milj je cca. 150 kilometrov.
Bi bilo zelo zanimivo primerjati s kakim i3 ali Leaf-om pri enakih pogojih...
Max range at 3 degrees F is 93 miles
I charged my Model 3 to 90% (~270 miles) this AM. (Max range is 310 my) When I left my home it was 3 degrees F. When I left work in the evening it was still 3 degrees F.
Round trip is about 60 miles miles.
When I got home the battery charge was 26%.
270 = 90%
78 = 26%
60 miles round trip
3 degrees
This means that a 100% charge will only travel 93 miles if driving in 3 degrees F.
Note: mix of city and highway driving at/below speed limit
93 milj je cca. 150 kilometrov.
Bi bilo zelo zanimivo primerjati s kakim i3 ali Leaf-om pri enakih pogojih...
Stari maček ::
Evo zanimiv post na Tesla forumu, koliko je doseg Model 3 pri 3 stopinjah Fahrenheit (cca. -16 stopinj celzija).
Max range at 3 degrees F is 93 miles
I charged my Model 3 to 90% (~270 miles) this AM. (Max range is 310 my) When I left my home it was 3 degrees F. When I left work in the evening it was still 3 degrees F.
Round trip is about 60 miles miles.
When I got home the battery charge was 26%.
270 = 90%
78 = 26%
60 miles round trip
3 degrees
This means that a 100% charge will only travel 93 miles if driving in 3 degrees F.
Note: mix of city and highway driving at/below speed limit
93 milj je cca. 150 kilometrov.
Bi bilo zelo zanimivo primerjati s kakim i3 ali Leaf-om pri enakih pogojih...
Katastrofa...lahko samo napišeš šefu, da te ne bo v službo, ker tvoj avto zebe...
BigWhale ::
Evo zanimiv post na Tesla forumu, koliko je doseg Model 3 pri 3 stopinjah Fahrenheit (cca. -16 stopinj celzija).
Max range at 3 degrees F is 93 miles
To je zato, ker tip ne zna uporabljat avtomobila, za katerega je placal 50 jurjev al kolk ze ...
It all depends on what you choose. We knew we didn't want to charge (as there are zero supercharges along this trip) so we didn't use any heat except the occasional defroster. Seat heaters served just fine for me the whole trip.
Ce je huda zima si v avtu v bundi in s kapo na glavi. Gretje pa izklopis.
To so tiste stvari, ki spadajo pod 'prilagajati se moram avtomobilu in vrzt dolocen del udobja skoz okn, ce hocem met vozilo na elektricni pogon'.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
WarpedGone ::
To je zato, ker tip ne zna uporabljat avtomobila, za katerega je placal 50 jurjev al kolk ze ...
Ne, to je zato ker ne razume kaj se dogaja in zato narobe posplošuje.
V eksperimentu je dvakrat štartal z zelo mrzlo baterijo (-16 C) in jo med 'poskusom' dvakrat ogrel tja proti 30stopinj C in pri tem porabljal v bateriji shranjeno energijo. Delta T je ~50K, baterija ~500kg, recimo samo železo (460J/kgK), dvakrat: 23MJ energije oz. 7 kWh samo za ogrevanje baterije, to je cca 8% SOC.
Zato velja priporočilo, da naj bo avto ponoč štekan in filanje naštimano tako, da ko se zjutri vsedeš je baterija še topla zarad filanja.
Kdor se misli za glavo držat in bruhat kako so EV pozim zanič, NAJ NE GRE GLEDAT TRENUTNE PORABE SVOJEGA DIZLA, KO ZJUTRI ŠTARTA PRI -16.
Js sm to naredu samo enkrat in nočem več gledat takih cifer porabe ...
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
imagodei ::
Dobr, eni res navajate čudne razloge proti EV. Skoraj mal razumem W1, da se razburja. Slabi argumenti proti nakupu EV (v tem trenutku, ne morda čez 10 let!) delajo škodo dobrim argumentom, ker jih potem EV fanatiki zapakirajo vse skupaj v paket in tudi dobre argumente zavračajo na podlagi slabih.
Doseganje maksimalne hitrosti ni nek hud problem. V Sloveniji imamo redko temperature pod -15. Če pa že, vztrajajo max nekaj dni. To ni dealbreaker. Kot tudi ni dealbreaker spremenjen način filanja, npr. preko noči.
Dealbreaker je opremljenost parkirišč pred bloki z elektiko. Dealbreaker je, če naj EV postane 100% nadomestilo za družinski avto, doseg - pa četudi 400 km v enem dnevu prevoziš samo 1-2x mesečno. Vsaj dokler destinacija ne bo skupaj s parkiriščem garantirano ponujala še polnjenja. Dealbreaker so visoki vstopni stroški - pa če se še tako postavljate na glavo, da se nakup po 5-10 letih izplača. Če človek nima keša ali ne dobi dovolj visokega kredita, potem ima že v osnovi drugačne probleme, kot da bi se oziral za avti za 25 jurjev. Ne pa, da bo razmišljal, kako bo čez 5 let začel s tem avtom šparat v primerjavi z drugimi, ki vozijo ICE.
Doseganje maksimalne hitrosti ni nek hud problem. V Sloveniji imamo redko temperature pod -15. Če pa že, vztrajajo max nekaj dni. To ni dealbreaker. Kot tudi ni dealbreaker spremenjen način filanja, npr. preko noči.
Dealbreaker je opremljenost parkirišč pred bloki z elektiko. Dealbreaker je, če naj EV postane 100% nadomestilo za družinski avto, doseg - pa četudi 400 km v enem dnevu prevoziš samo 1-2x mesečno. Vsaj dokler destinacija ne bo skupaj s parkiriščem garantirano ponujala še polnjenja. Dealbreaker so visoki vstopni stroški - pa če se še tako postavljate na glavo, da se nakup po 5-10 letih izplača. Če človek nima keša ali ne dobi dovolj visokega kredita, potem ima že v osnovi drugačne probleme, kot da bi se oziral za avti za 25 jurjev. Ne pa, da bo razmišljal, kako bo čez 5 let začel s tem avtom šparat v primerjavi z drugimi, ki vozijo ICE.
- Hoc est qui sumus -
telexdell ::
Saj tudi glede cen na področju ICE ne bo več z rožicam postlano.
Zaradi zahtev EU je pričakovati visok skok cen novih avtomobilov
Malo narastejo cene ICE, malo padejo EV... pa bo največji argument proti EV na trhlih nogah.
Zaradi zahtev EU je pričakovati visok skok cen novih avtomobilov
Malo narastejo cene ICE, malo padejo EV... pa bo največji argument proti EV na trhlih nogah.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
TribesMan ::
Kdor se misli za glavo držat in bruhat kako so EV pozim zanič, NAJ NE GRE GLEDAT TRENUTNE PORABE SVOJEGA DIZLA, KO ZJUTRI ŠTARTA PRI -16.
Js sm to naredu samo enkrat in nočem več gledat takih cifer porabe ...
Jest te številke na dizlu z zanimanjem gledam vsak dan, pa me ne spravljajo v kako bruhanje.
To da prvih par minut delovanja kuri 10+l, je pa praktično nepomemben podatek, ker v tem času skuri par deci nafte.
Hec je da tudi pri -20°C se dizel po 5 minutah vožnje segreje na vsaj 50°C, po 10 minutah pa je garant na delovni temperaturi in potem je poraba praktično enaka kot pri višjih temperaturah.
Pa tudi začetno gretje kabine ni več nek hud problem, odkar ima večina spodobnih avtov dodatne električne grelce kabine, iz zračnikov piha toplo praktično takoj.
Hec je da je tip prevozil 2x 45km in skuril 70% baterije, ki "bi morala" zadostovat za 300+km.
Tip je tud napisal da je preheating izvajal zjutraj 45min preden se je odpelajl in ko je bil avto priklopljen na charger, tako da kaj dosti SOCa ni mogel skuriti s preheatingom baterije ali avta...
I leave the car plugged in over night to my Tesla charger and it is charged to 90% when I leave in the AM. I to preheat the car for about 45 min in the AM while still plugged in. I unplugged just before I leave.
Verjetno bo razlog bolj v temu, da Model 3 nima toplotne črpalke za gretje kabine?
Anyway, 45km je podobna relacija kot jo vozim dnevno v službo in domov. Avto isto parkiran zunaj, živim pa v relativno hladnih krajih, kjer zimske temperature vsako leto padejo pod -20 za par dni.
Letna poraba za tak trip na dizlu je 5l, zimska pri zmernih temperaturah okoli 0°C je 5.5l.
Pa tudi pri -20°C poraba na "moji" 45km relaciji nikoli ne preseže 6l.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TribesMan ()
J.McLane ::
Še večji hec je da se potem v tisti temi eden oglasi iz Aljaske:
Komu sedaj verjeti? Glede mrzlih razmer ima TeslaBjorn še daleč najbolj informativne prispevke.
Recimo:
@andy. Not sure about your math based on what I'm seeing in Alaska. When it's < 0F it's using 1% of battery every 10-20 min to pre heat. And I haven't seen anything close to 280 Wh/mi in cold temps. I'm in the 400-500 Wh/mi when it's < 10 F going 35-55 mph in town. And really not all that much more usage at -15 -20. I guess the draw from the heat is maxed out. As for cold soak battery loss. The most I've lost in 11 hours it sits outside is 4% at -15 to -20 (F)
My round trip to work is ~20 miles. I've been using 10-15% each day. Yesterday we had a heat wave the high was 22F and I only used 7%
Komu sedaj verjeti? Glede mrzlih razmer ima TeslaBjorn še daleč najbolj informativne prispevke.
Recimo:
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Gregor P ::
Morda se pa EV obnašajo nepredvidljivo? Nekje je pač vse ok, v drugih pa ne in je težko ugotoviti, čemu je vzrok težavi.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Cange ::
Sem že enkrat omenil, zmanjševanje teže in izboljšanje aerodinamike je OK, problem je ker to počnejo z namenom manjšanja kapacitete baterije, manjša ko je baterija večji odstotek kapacitete gre za ogrevanje. Torej rusu bo bolj pomembno da ima baterija visoko kapaciteto na račun par "pancet" več v prtljažniku. Zakaj plačevat drago tehnologijo za zmanjševanje teže in aerodinamike če je ceneje pa kWh večja baterija.