Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
BigWhale ::
Kako @Warpy dobi doseg splošne uporabnosti? Enostavno, ta številka je odvisna od tega kar ponuja Tesla. Doseg osnovne Tesle Model 3 je po EPA 220 milj, kar je natančno 350 km. Naključje?
Zame je 350km nek minumum. To je razdaljal Ljubljana-Mb, tja in nazaj, z 90km rezerve, ki pomenijo, da lahko to pot opravis tudi pozimi, pri -10C. Pri nas to ni tako redek scenarij.
J.McLane ::
Ko se enkrat navadiš na vse prednosti EV-jev, pač gledaš in planiraš, da nimaš problemov.
Katere vse pa so to? Čist zrak, ok. Naprej? V primerjavi s podobno dragim ICE avtomobilom, seveda. Pa ne o hrupu, to smo že ugotovili, da ni razlike. Pospeški tudi ne, ker ima podobno drag avto točno take, če nisi ravno čapac s starim BMWjem in rad divjaš po mestih (ali pa Mariborčan). Čisto resno me zanima, da vidim, kaj še odtehta to planiranje, že čisto kratkih, poti.
Odzivnost gas pedala, pri avtomatikih, sploh sodobnih ki znajo "jadrat" je za en drek. Samo tega smo tako navajeni, da tega nihče ne opazi, tipičen scenarij je ko se nekih 70 kmh pelješ za enim mečkačem in moraš že prej vedet, da bo frej za prehitevat ker moraš že prej pohodit gas. Da ne omenjam kako uglajen je kick down sploh pri kakšnih dvoskolpčnih menjalnikih.
En lep primer tega kar hočem povedati je lepo opisan v tem testu najbolj naprednega 286 konjskega Audija A6 z 48V mild hibrid tehniko:
"Pri motorju naj omenim samo še obotavljanje pogonskega sklopa pri polnem speljevanju z mesta, saj preteče od polnega pritiska na plin do uresničitve voznikove volje v pričakovanem pospešku debela sekunda. Je pa res, da potem dodobra nadoknadi vse, kar je v tisti sekundi zamudil."
Najbolj mi je pa smešno kako se pljuva po mojem Priusu, da kako je to počasen avto, tale scenarij prehitevanja opravi hitro uglajeno, brez predhodnega tapkanja po menjalniku, samo motor je zaradi slabe zvočne izolacije malo bolj glasen. Električni avto pa je še stopničko više, pa je lahko en čist ubogi EV s 100 konjskim motorjem.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
MisterM ::
Se v celoti strinjam. Decembra sem za par dni rental 2018 Passata 2.0 TDI z ročnim menjalnikom in naredil slabih 2k km po Avstriji in Nemčiji. Odzivnost pedala za plinje bila res slaba, kar pa na avtocesti ni bil velik problem. A od Salzburga do Gradca, kjer teče regionalka, se je pri prehitevanju kamiona to precej poznalo, kljub 150 konjem in precej navora. Sicer sem kot motorist morda razvajen s takojšnjim odzivom in dizli nikoli niso bili precej poskočni, je imela pa moja stara 206ica 1.6 HDi veliko bolj odzivno pedalo.
Stari maček ::
Ti novi 2.0 150 konjci so zanič. Pol konjv je crknjenih. Moj stari Transporter 2.5 s 102 konji je bolj poskočen.
Vazelin ::
Passat 2.0 tdi ni ravno nek športnik. Pa še pri starih PD motorjih ste imeli večji feeling kick-a, kot pri teh novih. Bo treba kak 2.0 turbaka iz GTIja pelat in potem primerjat z nekimi hibridi
Gregor P ::
Sam bi pa načrtno rajši prej izbral kakšen FSI, pa četudi je manj poskočen.
P.S.: a kot rečeno VW ne kupujem!
P.S.: a kot rečeno VW ne kupujem!
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
WarpedGone ::
Hec je. da je tale off-topic zelo ilustrativno on-topic...
Take kritike ICE pogona so na hitr pozabljene, ko je treba pljuvat po elektriki.
Kjer je odzivnost elektromotorja potrebno izrecno omejit, da je stvar obladljiva brez drame.
No, kdor si noče onesposobit takšne pozabe naj NE gre peljat EV. V ICE avotmobilih ne bo opazil nobene odzivnosti več.
Take kritike ICE pogona so na hitr pozabljene, ko je treba pljuvat po elektriki.
Kjer je odzivnost elektromotorja potrebno izrecno omejit, da je stvar obladljiva brez drame.
No, kdor si noče onesposobit takšne pozabe naj NE gre peljat EV. V ICE avotmobilih ne bo opazil nobene odzivnosti več.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
Emobi ::
Ker je navor elektromotorja praktično maksimalen po celotnem območju vrtljajev in EV-ji nimajo menjalnika (v bistvu je to menjalnik z eno samo prestavo - reduktor), je odzivnost pedala za plin takojšnja in se nobeden ICE s tem ne more primerjati.
Kick down zamuja najmanj za pol sekunde, prestavljanje, tudi pri avtomatiki, povzroča cukanje (pozitivni in negativni pospeški v vzdolžni smeri vozila), kar za potnike ni prijetno. Zato je vožnja z EV-jem veliko bolj enakomerna in prijetna.
Poleg tega elektronika posredno pri kontroli vbrizga goriva pri ICE-jih tudi preverja okoljsko sprejemljivost ukazov na pedalu za plin: ukaz za hitro povečanje obratov motorja elektronika kontrolira prek senzorjev, da lahko to naredi s čim manj onesnaženim izpuhom. Včasih, ko motorji niso imeli lambda sond in elektronike za nadzor vbrizga goriva, je bila odzivnost motorja hitrejša, izpuh pa seveda še bolj katastrofalen.
Vidim, da je Veliki Cenzor na veliko brisal, po njegovem ozkogledem mnenju, off topic poste, vendar pa je v preveliki vnemi pobrisal tudi zelo dober zapis J.McLanea, ki je pisal o TCO Audija A4 diesel v primerjavi z EV.
A zdaj je že to off? To je predvsem zelo nefer do J.McLanea pa tudi do vseh ostalih, tako da se zaradi takšnih krivic sprašujem o smiselnosti sodelovanja tukaj.
Kick down zamuja najmanj za pol sekunde, prestavljanje, tudi pri avtomatiki, povzroča cukanje (pozitivni in negativni pospeški v vzdolžni smeri vozila), kar za potnike ni prijetno. Zato je vožnja z EV-jem veliko bolj enakomerna in prijetna.
Poleg tega elektronika posredno pri kontroli vbrizga goriva pri ICE-jih tudi preverja okoljsko sprejemljivost ukazov na pedalu za plin: ukaz za hitro povečanje obratov motorja elektronika kontrolira prek senzorjev, da lahko to naredi s čim manj onesnaženim izpuhom. Včasih, ko motorji niso imeli lambda sond in elektronike za nadzor vbrizga goriva, je bila odzivnost motorja hitrejša, izpuh pa seveda še bolj katastrofalen.
Vidim, da je Veliki Cenzor na veliko brisal, po njegovem ozkogledem mnenju, off topic poste, vendar pa je v preveliki vnemi pobrisal tudi zelo dober zapis J.McLanea, ki je pisal o TCO Audija A4 diesel v primerjavi z EV.
A zdaj je že to off? To je predvsem zelo nefer do J.McLanea pa tudi do vseh ostalih, tako da se zaradi takšnih krivic sprašujem o smiselnosti sodelovanja tukaj.
WarpedGone ::
Avto, ki ga itak nikoli ne bo, od firme, ki bo itak kmal propadla, od prevarantskega šefeta, ki laže... Dunaj, danes:
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Hec je. da je tale off-topic zelo ilustrativno on-topic...
Take kritike ICE pogona so na hitr pozabljene, ko je treba pljuvat po elektriki.
Kjer je odzivnost elektromotorja potrebno izrecno omejit, da je stvar obladljiva brez drame.
No, kdor si noče onesposobit takšne pozabe naj NE gre peljat EV. V ICE avotmobilih ne bo opazil nobene odzivnosti več.
Meni je bila voznja z vsemi EVji fantasticna. Smooth as silk in vsi ICEji zgledajo kot kup dreka v primerjavi z EVji. Vendar so to stvari, ki se jih navadis in navdusenje hitro splahni. Niso to neke "life saver" zadeve, da je avto za pol sekunde bolj odziven. Je pa najbrz za marsikoga dober selling point.
Mene prepricata predvsem mirovanje vozila pred semaforjem in tisina v kabini ob pospesevanju, pa to, da lahko zjutraj avto 'vzges' in ga ogrejes/ohladis na delovno temperaturo, brez da bi s smradom in hrupom motil okolico.
WarpedGone ::
Jp. Vse to garantira, da ko enkrat kupš EV ne kupš več ICE.
Lakmusov test, da so EV prava stvar.
Lakmusov test, da so EV prava stvar.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
BigWhale ::
Vidim, da je Veliki Cenzor na veliko brisal, po njegovem ozkogledem mnenju, off topic poste, vendar pa je v preveliki vnemi pobrisal tudi zelo dober zapis J.McLanea, ki je pisal o TCO Audija A4 diesel v primerjavi z EV.
A zdaj je že to off? To je predvsem zelo nefer do J.McLanea pa tudi do vseh ostalih, tako da se zaradi takšnih krivic sprašujem o smiselnosti sodelovanja tukaj.
Po mojem ozkoglednem mnenju sem pobrisal en neargumentiran trollbait post o tem kako je bolje kupiti nekega dizla kot EV, ker je rec precej cenejsa. Posledicno so bila izbrisana vsa sporocila, ki so se nanasala na to sporocilo.
Ampak ja, ce sovraznika ni, pa je najbolje, da se vzame neko rec malenkost iz konteksta in se jo zaspina tako, da se sovraznik kar naenkrat prikaze. Zdaj bomo pa pocakali, da vidimo, ce si man-enough, da razmislis o tvojem prispevku in nardis en kratek self-reflection in mogoce spoznas kje si se zmotil in komu se v resnici dogaja krivica.
Aja, pa zbrisano je blo tudi en kup sporocil od tam naprej, ko je nekdo zacel drugega so-forumasa sprasevati, ce je vegan in cel tisti thread je bil popolnoma neprimeren za sem.
Emobi ::
Še vedno menim, da J.McLanea ne bi rabil posledično brisati, tudi če se je nanašal na izbrisan post (ki pa ga tudi ne bi rabil izbrisati, lahko bi ga samo argumentirano kritiziral).
V izbrisanih postih so lahko vendar pomembne informacije, ki so potem za vedno izbrisane, s tem pa smo bralci oškodovani.
Za druge izbrisane poste se strinjam, da so bili neprimerni.
Različni ljudje različno gledamo na stvari, eni smo pač bolj širokogledni in tolerantni; kje pa so meje svobode govora in prevelike cenzure, je pa večno vprašanje. Vsekakor menim, da preveč cenzure škodi bolj kot premalo.
Zato te prosim za malo manj rigoroznosti pri brisanju postov.
V izbrisanih postih so lahko vendar pomembne informacije, ki so potem za vedno izbrisane, s tem pa smo bralci oškodovani.
Za druge izbrisane poste se strinjam, da so bili neprimerni.
Različni ljudje različno gledamo na stvari, eni smo pač bolj širokogledni in tolerantni; kje pa so meje svobode govora in prevelike cenzure, je pa večno vprašanje. Vsekakor menim, da preveč cenzure škodi bolj kot premalo.
Zato te prosim za malo manj rigoroznosti pri brisanju postov.
Emobi ::
WarpedGone je izjavil:
Hec je. da je tale off-topic zelo ilustrativno on-topic...
Take kritike ICE pogona so na hitr pozabljene, ko je treba pljuvat po elektriki.
Kjer je odzivnost elektromotorja potrebno izrecno omejit, da je stvar obladljiva brez drame.
No, kdor si noče onesposobit takšne pozabe naj NE gre peljat EV. V ICE avotmobilih ne bo opazil nobene odzivnosti več.
Meni je bila voznja z vsemi EVji fantasticna. Smooth as silk in vsi ICEji zgledajo kot kup dreka v primerjavi z EVji. Vendar so to stvari, ki se jih navadis in navdusenje hitro splahni. Niso to neke "life saver" zadeve, da je avto za pol sekunde bolj odziven. Je pa najbrz za marsikoga dober selling point.
Mene prepricata predvsem mirovanje vozila pred semaforjem in tisina v kabini ob pospesevanju, pa to, da lahko zjutraj avto 'vzges' in ga ogrejes/ohladis na delovno temperaturo, brez da bi s smradom in hrupom motil okolico.
To je vse res, edino pri navdušenju je potrebno reči, da je to zelo subjektivna stvar in ene mine prej ene pozneje, ene pa nikoli. Mene po skoraj dveh letih še ni, in dvomim, da me bo kdaj.
Prednost EV-jev je tudi to, da nikoli ne potrebuješ strgala za led; ravno danes je bil avto zasnežen in z daljincem sem ga v 20 minutah segrel toliko, da sem ga očistil s vklopom brisalcev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Gagarin ::
Emobi ::
Ja, ampak Webasto smrdi...
Da ne govorim o škodljivosti tega izpuha.
In tukaj ni posebnega daljinca za ogrevanje, je kar na daljincu avtomobila.
Da ne govorim o škodljivosti tega izpuha.
In tukaj ni posebnega daljinca za ogrevanje, je kar na daljincu avtomobila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Emobi ::
Ogrel sem celotni avtomobil, baterijo in seveda stekla. To ne moreš primerjati z odmrzovanjem šip, ki ga počneš z delujočim motorjem, ker sicer izprazniš akumulator.
Na prejšnjem avtomobilu sem imel grelec (webasto) in poseben daljinec, ki je ogrel olje motorja in kabino, je pa to zelo obremenilo akumulator. In to še zdaleč ni primerljivo s tem, kar nudi EV.
Na prejšnjem avtomobilu sem imel grelec (webasto) in poseben daljinec, ki je ogrel olje motorja in kabino, je pa to zelo obremenilo akumulator. In to še zdaleč ni primerljivo s tem, kar nudi EV.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
VaeVictis ::
Instant navor je cool pri EV vozilih, sam ni ravno game changer.
Sam sem vozil že od i3, Zoe, Leaf, Prius, eGolf in Model S, pa lahko komot rečem, da so vsi precenjeni glede na primerljiv ICE model.
i3 mi sicer zgleda simpatično, sam za svoj denar je občutno precenjen.
Zoe, Leaf, Prius in eGolf niso nič posebnega, vsi so predragi glede na primerljiv ICE model.
Plus pri vseh teh mi je grozno, da so omejeni pri 150 km/h.
Tesla Model S ima res hudo pospeševanje, hitrosti ni omejena na 150 km/h, sam ne bi nikoli kupil takega avtomobila za to ceno, notranjost, če jo primerjaš z avtomobili v istem razredu, je porazna, natančnost izdelave pa obupna!
Sam sem vozil že od i3, Zoe, Leaf, Prius, eGolf in Model S, pa lahko komot rečem, da so vsi precenjeni glede na primerljiv ICE model.
i3 mi sicer zgleda simpatično, sam za svoj denar je občutno precenjen.
Zoe, Leaf, Prius in eGolf niso nič posebnega, vsi so predragi glede na primerljiv ICE model.
Plus pri vseh teh mi je grozno, da so omejeni pri 150 km/h.
Tesla Model S ima res hudo pospeševanje, hitrosti ni omejena na 150 km/h, sam ne bi nikoli kupil takega avtomobila za to ceno, notranjost, če jo primerjaš z avtomobili v istem razredu, je porazna, natančnost izdelave pa obupna!
Emobi ::
Potrebno se je pač sprijazniti z dejstvom, da so 2x dražji EV-ji po stroških lastništva (TCO) primerljivi z 2x cenejšimi ICE-ji.
TCO EV-jev, ICE-jev pa sploh, nikoli ne bo manjši, ker gostota prometa postane nevzdržna in javni promet še manj konkurenčen.
S samo 150km/h sem se tudi sprijaznil. Se vsaj zdaj zavedam, kako je vožnja z veliko hitrostjo energetsko potratna.
TCO EV-jev, ICE-jev pa sploh, nikoli ne bo manjši, ker gostota prometa postane nevzdržna in javni promet še manj konkurenčen.
S samo 150km/h sem se tudi sprijaznil. Se vsaj zdaj zavedam, kako je vožnja z veliko hitrostjo energetsko potratna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
VaeVictis ::
Emobi ::
Kmalu bo dve leti lastništva EV-ja, pa bom naredil obračun dejanskih, ne pa predvidenih stroškov.
VaeVictis ::
Gregor P ::
To o občutkih in navadah sedaj, kaj pa vem ... ko se prvič usedeš v Ferrarija je fantastičen občutek (pa vozila oz. motorja še zagnal nisi), kako je vse izdelano samo za tvoje superiorno športno ugodje, ležiš v vozilu, ampak še vedno je vse pri roki in si hitro odziven kot je seveda tudi samo vozilo ... samo pol se tega navadiš
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Emobi ::
Že mogoče, ampak potem, ko se usedeš po dolgem času nazaj v prejšnje okolje, pa doživiš šok; kako zanič je bilo včasih.
Gregor P ::
Jah ne, ko se usedeš v mercedesa S pa je spet drug neverjeten občutek udobja ... ki se ga potem navadiš
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
To bi isto lahko reku tudi za bmwja in dacijo. Sej je bmw boljši, ampak se navadiš, in potem ni več taka raketa niti nič posebnega v vožnji. Pa si zato skoraj nihče po bmwju ne kupi daciji. Razen če vmes bankrotira. Pri elektriki imaš pa boljši avto za praktično isti denar. Ne za 3x več.
Emobi ::
Sem zadnjič slučajno peljal ženo z ICE-jem BMW 530i, polno opremljen, in je ob vstopu v vozilo zgroženo vprašala: Kaj pa tako grozno smrdi?
Ja, v dveh letih uporabe EV-ja se je razvadila... kaj šele v več kot dveh desetletjih zakona
Utk, BMW je še vedno raketa in posebnost vožnje je še vedno prisotna. Samo nekateri tega več ne občutijo, ker se navadijo; to je pač subjektivno. Zato pa je treba včasih preizkusiti slabše zadeve, da bi znali ceniti to, kar imamo.
Tudi pri hišah je tako. Sem zadnjič prebral: dizajnerska hiša je za lastnika in stanovalce lepa samo pol leta, potem pa je samo še bolj ali manj uporabna.
Ja, v dveh letih uporabe EV-ja se je razvadila... kaj šele v več kot dveh desetletjih zakona
Utk, BMW je še vedno raketa in posebnost vožnje je še vedno prisotna. Samo nekateri tega več ne občutijo, ker se navadijo; to je pač subjektivno. Zato pa je treba včasih preizkusiti slabše zadeve, da bi znali ceniti to, kar imamo.
Tudi pri hišah je tako. Sem zadnjič prebral: dizajnerska hiša je za lastnika in stanovalce lepa samo pol leta, potem pa je samo še bolj ali manj uporabna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Machete ::
Pozabil si okna pustit odprta od prejšnje vožnje :]
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
ginekk ::
Kmalu bo dve leti lastništva EV-ja, pa bom naredil obračun dejanskih, ne pa predvidenih stroškov.
Hvala, pričakujemo realne številke, pa bomo potem primerjali...
To tud mene zanima in to pri enaki povprečni starosti (ICE vs EV), kjer pridejo do izraza tudi nenačrtovani stroški (okvare in poškodbe).
J.McLane ::
Tule je precej kritičen review znanega Avstralca, ki s svojim govorom sicer kaj hitro postane anoying , preskočiš na konec na 22:00:
Torej nekaj je na tem kar nekateri tule gor trdimo.
Torej nekaj je na tem kar nekateri tule gor trdimo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
nekikr ::
Kmalu bo dve leti lastništva EV-ja, pa bom naredil obračun dejanskih, ne pa predvidenih stroškov.
Hvala, pričakujemo realne številke, pa bomo potem primerjali...
To tud mene zanima in to pri enaki povprečni starosti (ICE vs EV), kjer pridejo do izraza tudi nenačrtovani stroški (okvare in poškodbe).
To zanima marsikoga, ampak potem se izkaže, da se pri EV nekako upošteva, da se s Kono dela v povprečju vsaj 20.000km letno (sicer povprečje med 7-10k), za kakšen model S bodo računali pa najbrž že kar 100.000km letno - da se račun nekako izide. Če se pa ne, potem uleti pegasus in ugotovi, da so ljudje bedaki, ker ne delajo toliko kilometrov, da bi se račun pokril.
imagodei ::
WarpedGone je izjavil:
Jp. Vse to garantira, da ko enkrat kupš EV ne kupš več ICE.
Lakmusov test, da so EV prava stvar.
Ja - po takih subjektivnih, buržoaznih merilih, je tudi nakup jahte za 400.000 € prava stvar. V primerjavi z nakupom rabljenega gumaka za 500 €.
- Hoc est qui sumus -
Utk ::
To zanima marsikoga, ampak potem se izkaže, da se pri EV nekako upošteva, da se s Kono dela v povprečju vsaj 20.000km letno (sicer povprečje med 7-10k), za kakšen model S bodo računali pa najbrž že kar 100.000km letno - da se račun nekako izide. Če se pa ne, potem uleti pegasus in ugotovi, da so ljudje bedaki, ker ne delajo toliko kilometrov, da bi se račun pokril.
Trenutno je 1 do 2% letno električnih avtov. Dokler ne pridemo do 30-40, se ne rabiš obremenjevat s tem kolk km letno se dela povprečno. Ko pridemo do tam, bojo pa tudi električni avti tolk cenejši, da se bojo splačali večjemu procentu ljudi.
Ja - po takih subjektivnih, buržoaznih merilih, je tudi nakup jahte za 400.000 € prava stvar. V primerjavi z nakupom rabljenega gumaka za 500 €.
Če te vzdrževanje tistega gumenjaka pride 50,000 evrov letno dražje od vzdrževanje jahte, potem ja, je jahta prava stvar.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
xxxul ::
in pod pogojem da se vsak vecer iz kopra peljes na vis ribe lovit....
dej ga no srat, se je ze veckrat racunalo, ce delas 20k kilometrov letno se ob danasnji ceni elektrike z doma filanjem splaca; ce delas pa 10k ali manj letno, pa da nimas doma vticnice potem pa... vsaj smradil ne bos ceprav si naredu zgubo.
dej ga no srat, se je ze veckrat racunalo, ce delas 20k kilometrov letno se ob danasnji ceni elektrike z doma filanjem splaca; ce delas pa 10k ali manj letno, pa da nimas doma vticnice potem pa... vsaj smradil ne bos ceprav si naredu zgubo.
Gregor P ::
Takoj ko kupiš katerikoli avto si na izgubi, razen seveda, če ga ne koristiš za delovne aktivnosti v tvojem podjetju ipd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
Lepo, vsaj nekdo... lahko pol mal nehamo z 'se (ne) splača' v kontekstu nabave novega avtomobila?
Sej vem, prazni upi.
Sej vem, prazni upi.
Zbogom in hvala za vse ribe
xxxul ::
@Warpi - zgubo glede na ICE, ce se ze delas neumnega; ce je voznik trgovski potnik pa profit (ne pozabi, delavci so placani na uro, pa ceprav morjo cakat na kavi medtem k se avto nekje na avtocesti polni na vticnici)
Utk ::
In še enkrat, stotič, kakšna je izguba audija a4 proti daciji ali pa meganu? Zakaj je v redu plačat 15 jurjev za "luksuz" A4 proti meganu, bebasto pa plačat morda par jurjev več za nekega električnega, če že nikoli ne poloviš razlike s servisi in gorivom?
Gregor P ::
Ker ti mora tudi ta izguba nekaj ponuditi v zameno (osebna možnost prevoza, udobje, športnost, prihranek na času, velika nosilnost, hitro tankanje, manjšo porabo goriva itd. pač po želji vsakega posameznika); da se vsaj ne počutiš tako kot da si samo denar vrgel skozi okno.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
hmm ::
Nekaj časa nazaj sem že linkal, pa ni bilo nekih odzivov. Tabela, ki jo je sestavil nekdo na forumu evsvet.eu:
Primerjava TCO nekaterih ICE in EV vozil v obdobju 5 let pri prevoženih 30k km letno
Tudi če zmanjšaš prevožene km na bolj realnih 15k, te po petih letih pride npr. Leaf enako kot Golf 1.6 tdi (brez upoštevanja vrednosti ob koncu obdobja).
Primerjava TCO nekaterih ICE in EV vozil v obdobju 5 let pri prevoženih 30k km letno
Tudi če zmanjšaš prevožene km na bolj realnih 15k, te po petih letih pride npr. Leaf enako kot Golf 1.6 tdi (brez upoštevanja vrednosti ob koncu obdobja).
Utk ::
Ker ti mora tudi ta izguba nekaj ponuditi v zameno (osebna možnost prevoza, udobje, športnost, prihranek na času, velika nosilnost, hitro tankanje, manjšo porabo goriva itd. pač po želji vsakega posameznika); da se vsaj ne počutiš tako kot da si samo denar vrgel skozi okno.
Električni ti tudi marsikaj nudi.
xxxul ::
In še enkrat, stotič, kakšna je izguba audija a4 proti daciji ali pa meganu? Zakaj je v redu plačat 15 jurjev za "luksuz" A4 proti meganu, bebasto pa plačat morda par jurjev več za nekega električnega, če že nikoli ne poloviš razlike s servisi in gorivom?
Sej je blo govora o Cliu? (ampak če te res zanima, sej se vedno primerja avte približno iste klase)
in še enkrat, ko ima firma EV za službeno vozilo, lahko štejemo čas porabljen na polnilnici ko čakamo, direktno v strošek EV? delavce je treba plačat namreč...
ginekk ::
Kako @Warpy dobi doseg splošne uporabnosti? Enostavno, ta številka je odvisna od tega kar ponuja Tesla. Doseg osnovne Tesle Model 3 je po EPA 220 milj, kar je natančno 350 km. Naključje?
Zame je 350km nek minumum. To je razdaljal Ljubljana-Mb, tja in nazaj, z 90km rezerve, ki pomenijo, da lahko to pot opravis tudi pozimi, pri -10C. Pri nas to ni tako redek scenarij.
Na FB sem član BWM i3 skupine, danes sem bral:
a.) če je normalno da je domet padel na 40km. Zunaj temperature -16*C, avto letnik 2014. To je zame neuporabno tudi za dnevno vožnjo, pa avto je mlajši od povprečno starega pri nas.
b.) zakaj ima avto zelo omejeno moč. Izkaže se, da za polno moč potrebuješ preconditioning baterije. Da potrebuješ za to L2 polnilec in da moraš imet vklopljen preconditioning tri ure vnaprej. Skratka za tri ure vnaprej moram vedet da se bom peljal.
Saj i3 mi je še vedno dober avto, EV so nasploh dobri pri tišini, pospeških in porabi, samo ni vse tako idealno....
Utk ::
In še enkrat, stotič, kakšna je izguba audija a4 proti daciji ali pa meganu? Zakaj je v redu plačat 15 jurjev za "luksuz" A4 proti meganu, bebasto pa plačat morda par jurjev več za nekega električnega, če že nikoli ne poloviš razlike s servisi in gorivom?
Sej je blo govora o Cliu? (ampak če te res zanima, sej se vedno primerja avte približno iste klase)
in še enkrat, ko ima firma EV za službeno vozilo, lahko štejemo čas porabljen na polnilnici ko čakamo, direktno v strošek EV? delavce je treba plačat namreč...
Ja zarad mene ga štej not, kaj me briga.
Ti bi primerjal avte iste klase, ampak v resnici jih ne bi. Ti bi primerjal kono z audijem a6 za 45 jurjev in reku, da je audi boljši avto. No shit. Ampak po istih vatlih pač kona ne stane istih 45 jurjev kot audi. Niti zoe ne stane 25 jurjev, clio pa 12. Primerjaj stroške po 10ih letih. Ne bit tak cepec, ki samo gleda kolk lizinga mu banka odobri in za tolk kupi avto.
Gagarin ::
Električni ti tudi marsikaj nudi.
Seveda, užitek pri iskanju polnilnic in zastonj meditacijo med filanjem...
Nekaj časa nazaj sem že linkal, pa ni bilo nekih odzivov. Tabela, ki jo je sestavil nekdo na forumu evsvet.eu:
Primerjava TCO nekaterih ICE in EV vozil v obdobju 5 let pri prevoženih 30k km letno
Tudi če zmanjšaš prevožene km na bolj realnih 15k, te po petih letih pride npr. Leaf enako kot Golf 1.6 tdi (brez upoštevanja vrednosti ob koncu obdobja).
In zakaj hudiča bi pa pol Leafa kupil? Razen za "statusni (veliki zeleni ozaveščenec) simbol"
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gagarin ()
xxxul ::
In še enkrat, stotič, kakšna je izguba audija a4 proti daciji ali pa meganu? Zakaj je v redu plačat 15 jurjev za "luksuz" A4 proti meganu, bebasto pa plačat morda par jurjev več za nekega električnega, če že nikoli ne poloviš razlike s servisi in gorivom?
Sej je blo govora o Cliu? (ampak če te res zanima, sej se vedno primerja avte približno iste klase)
in še enkrat, ko ima firma EV za službeno vozilo, lahko štejemo čas porabljen na polnilnici ko čakamo, direktno v strošek EV? delavce je treba plačat namreč...
Ja zarad mene ga štej not, kaj me briga.
Ti bi primerjal avte iste klase, ampak v resnici jih ne bi. Ti bi primerjal kono z audijem a6 za 45 jurjev in reku, da je audi boljši avto. No shit. Ampak po istih vatlih pač kona ne stane istih 45 jurjev kot audi. Niti zoe ne stane 25 jurjev, clio pa 12. Primerjaj stroške po 10ih letih. Ne bit tak cepec, ki samo gleda kolk lizinga mu banka odobri in za tolk kupi avto.
Ufff, vdihni, izdihni, pomisli, preberi. kje sm pisu da bi primerju tko kot mi podtikaš?
vprašanje sploh ni blo namenje o tebi ampak razumnim uporabnikom foruma, sem ti očitno ne spadaš.
J.McLane ::
Zakaj pa Golfa TDI in Dacio? Po tvoje tudi statusni simbol?
Še stotič v tej temi, morda zato ker se z EV BOLJŠE PELJE na šiht in nazaj.
Še stotič v tej temi, morda zato ker se z EV BOLJŠE PELJE na šiht in nazaj.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
BigWhale ::
Sem zadnjič slučajno peljal ženo z ICE-jem BMW 530i, polno opremljen, in je ob vstopu v vozilo zgroženo vprašala: Kaj pa tako grozno smrdi?
Ja, v dveh letih uporabe EV-ja se je razvadila... kaj šele v več kot dveh desetletjih zakona
Kaj hoces zdej povedat? Da uporaba EVjev izboljsa prebavo vozniku in ti tud trije prebranci in luk v lepinji nic ne nardijo? Al kaj?
Ok, sej razumem, da ste navduseni in veseli, sam, dej ostanite realni pri hvaljenju svojih vozil, ker pocasi vase hvaljenje izpade butasto.