Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
pegasus ::
Gagarin ::
Le zakaj?Veliki sistemi imajo veliko inercije in le stežka spreminjajo smer. Če bo avtoindustrija zgolj čakala na trenutek, ko bodo EVji dobičkonosni, bomo prej vsi tukaj gauznili.
Ja valda LOL, vsaj preleti članek v BI ki sem ga linkal. EVji niso nobena raketna znanost, sploh pa ne za obstoječe igralce avto industrije.
pegasus ::
Ne, vozila sama res ne, kemija baterij pa. In to je bistvenega pomena in nekaj, o čemer trenutna avtoindustrija na žalost nima pojma.
Gagarin ::
IL_DIAVOLO ::
Lastniki takih vozil si morajo razčistiti na svojem podstrešju. Če vzameš mizerno povprečno hitrost vožnje 30km/h, je avto sposoben letno naresti prek 260k km. Zakaj torej naredi samo 7? Izgleda so bajno bogati, da si lahko privoščijo avto, ki stoji 97% časa.
Ta trend se je tako razpasel, da je folk cisto izgubil razum, cemu je avto namenjen.
Sicer me ne moti, ampak glede na povprecno placo so taksni avti cista izguba denarja.
pegasus ::
Tehnologija baterij se in se bo kupovala od drugih specializiranih proizvajalcev. Tudi Tesla.Vsekakor. Samo potem ne jamrat, da so EVji dragi. Tesla je kupila znanje, proizvodnjo pa furajo sami, kar jim omogoča najboljši možen perf/$. VW je dosedaj edini, ki je javno oznanil, da so dojeli to poanto in da bi tudi sami postavili kako fabriko baterij. Ostali ... lako čemo. Bodo pač tesla-hejterji pokrili razliko v ceni.
Okapi ::
Kar dajo sedaj ven je zgolj v marketinške nameneNiti ne toliko zaradi reklame, kot zaradi testiranja tehnologije, proizvodnje in trga. Z nekaj desettisoč avti letno lahko zelo dobro testiraš vse potrebno in se pripravljaš na čas, ko bo treba prestavit v višjo prestavo in trgu ponudit nekaj stotisoč kosov posameznega modela letno, da ti tekmeci ne bodo začeli odžirati dobička.
hojnikb ::
Al pa al pa al pa kitajci! Res, res, res! ...
Don't underestimate those fuckers. Da nebo nekoč Telsa wholly owned s strani kakega kitajskega koncerna...
#brezpodpisa
Utk ::
Aha, koncno testirajo. Ker do zdaj smo poslusali, da je najboljse vzet dizla in zamenjat motor za elektricnega. Pa da imajo ze vse narejeno in razvito, samo skrito v predalih. Koncno smo na tem, da se zmeraj samo testirajo in tipajo, v rokavu nimajo pa nic.
WarpedGone ::
Ne, do zdej smo poslušal kako Tesla na cesto daje polizdelke, beta-test in podbno, da zaresni proizvajalci si kaj takega ne bi privošl ... oni baje dajo na cesto končn izdelek, ne pa neko testiranje.
No, zdej tudi zi tazaresni 'mal testirajo' ... kolk obvladajo svoje delo je že tut precej jasno.
No, zdej tudi zi tazaresni 'mal testirajo' ... kolk obvladajo svoje delo je že tut precej jasno.
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
Ja IONIQ bi bil res za premislit, še ene dve leti pa kupim rabljenega za 15-17k €
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
WarpedGone ::
Juzles je juzles tudi če je zastonj.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
WarpedGone ::
200km max dosega po EPA poleti ni avto. Mogoče dost za motor ali skiro.
2020 model naj bi mel večjo baterijo ampak:
Verjetn neki okrog 40kWh in cca 280km dosega. Bolje ampak še vedno pod uporabnim minimumom (i.e nad 350 km).
Kaj je uporabni minimum?
Ne čist polno baterijo sprazniš do ne čisto prazne (cca 90-10%), greš tja in se vrneš nazaj domov brez vmesnega polnjenja (-50%) tudi pozimi (-25%).
To je 0.8 x 0.5 x 0.75 = 0,46 EPA dosega.
Če je ta 200km je uporabni minimum pod 100km kar ne zadostuje niti za eno pot iz Ljubljane na rob Slovenije (Kp, Mb, KG, ...) in nazaj.
Kaj pa zadostuje?
Če je pot v eno smer dolga 150km => vsaj 326 km max dosega oz cca 200 milj po EPA. Tu nekje se začne 'splošna' uporabnost avtomobila. Višje kot gre, manjši problem je doseg.
P.S. Naslednji tick baterije v Model S/X bo okrog 400 milj dosega po EPA (650km). Verjetno bodo ukinili označevanje z (marketinškimi) kWh in šli na oznake kot pri gatah:
S tem da bosta pri M/X le variant LR in XR.
2020 model naj bi mel večjo baterijo ampak:
"It will be a nice improvement but not like the Kona's range," said Hyundai's Castillo.
Verjetn neki okrog 40kWh in cca 280km dosega. Bolje ampak še vedno pod uporabnim minimumom (i.e nad 350 km).
Kaj je uporabni minimum?
Ne čist polno baterijo sprazniš do ne čisto prazne (cca 90-10%), greš tja in se vrneš nazaj domov brez vmesnega polnjenja (-50%) tudi pozimi (-25%).
To je 0.8 x 0.5 x 0.75 = 0,46 EPA dosega.
Če je ta 200km je uporabni minimum pod 100km kar ne zadostuje niti za eno pot iz Ljubljane na rob Slovenije (Kp, Mb, KG, ...) in nazaj.
Kaj pa zadostuje?
Če je pot v eno smer dolga 150km => vsaj 326 km max dosega oz cca 200 milj po EPA. Tu nekje se začne 'splošna' uporabnost avtomobila. Višje kot gre, manjši problem je doseg.
P.S. Naslednji tick baterije v Model S/X bo okrog 400 milj dosega po EPA (650km). Verjetno bodo ukinili označevanje z (marketinškimi) kWh in šli na oznake kot pri gatah:
SR: standard range - nad 200 milj
MR: medium range - okrog 260 milj
LR: long range - okrog 300 milj
XR: extra long range - okrog 400 milj
S tem da bosta pri M/X le variant LR in XR.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
J.McLane ::
Kaj zadostuje je čist odvisno, žena se vozi 40km daleč v službo, popoldne še kakšen lokalni opravek, vikend dnevni izleti z otroki, ki se itak nočejo kam dlje vozit. letno dobrih 20k km.
IONIQ iz leta 2017 bo poceni, Model 3, Kona, Niro iz leta 2019 še dolgo ne bodo.
IONIQ iz leta 2017 bo poceni, Model 3, Kona, Niro iz leta 2019 še dolgo ne bodo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
WarpedGone ::
Ioniq iz 2017 bo "poceni" samo, če se EV 'ne primejo'. Cene rabljenih Leafov v USA so že nehale padat.
Gledam cenik ... 35k EUR!?! Za manj kot 200km dosega in skromnih 88kW...
In še 400 EUR doplačila za Type2 polnilni kabl, pa +140 EUR za 'pripravo vozila' ... minimum bliže 36k. Bi blo zanimivo vsaj 10 jurjev nižje.
Gledam cenik ... 35k EUR!?! Za manj kot 200km dosega in skromnih 88kW...
In še 400 EUR doplačila za Type2 polnilni kabl, pa +140 EUR za 'pripravo vozila' ... minimum bliže 36k. Bi blo zanimivo vsaj 10 jurjev nižje.
Zbogom in hvala za vse ribe
TribesMan ::
Dokler konkurenca nima nič pod 55k€ bo to za marsikoga dobra izbira...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
J.McLane ::
Res je tile rabljeni EV so vseeno vsi po vrsti dragi, cilj mi je da pridem pod 20€/100 km pri prevoženih 20k km letno za dobo 7 let. S Priusom 2009, ki sem ga kupil 2011 mi je to uspelo, sedaj se pa vozim za nekje 14 €/100 km.
Ampak če TCO računaš s tako nizko izgubo vrednosti je potem strošek tudi hitro nizek, samo težko v naprej predvideti če bo tako ostalo.
In other news, Toyota še uradno naznanila skupno podjetje s Panasonicom:
https://newsroom.toyota.co.jp/en/corpor...
Gre za združenje moči, še najbolj verjetno iz vidika R&D, to novo podjetje bi zaposlovalo 3,500 delavcev (stanje na dec. 2018).
Največja skrb je verjetno kako stare fabrke posodablajti na novo tehnologijo baterijskih celic, Recimo Toyota ima v lasti PrimeEarth EV Energy, ki za njih izdelujejo NiMh za hibride, zgleda da bodo ta del pustili nedotaknjen in bo pač pljuval ven še naprej tistih 1,5 milijona hibridnih baterij letno. Verjetno se jim zdi neumno iti full in v trenutno li-ion tehnologijo, če pa imajo v laboratorijih delujoče solid state baterije. Oziroma mi ne vemo koliko so to delujoče baterije. Podoben problem ima Nissan s svojo firmo baterij, težko prodaš staro tehnologijo za spodoben denar. Isto Panasonic joka da bo s Teslino tovarno še dolgo imel izgubo in vprašanje ali bo potrebo vlagati še več denarja v novo tehnologijo preden se stara sploh amortizira.
Ampak če TCO računaš s tako nizko izgubo vrednosti je potem strošek tudi hitro nizek, samo težko v naprej predvideti če bo tako ostalo.
In other news, Toyota še uradno naznanila skupno podjetje s Panasonicom:
https://newsroom.toyota.co.jp/en/corpor...
Gre za združenje moči, še najbolj verjetno iz vidika R&D, to novo podjetje bi zaposlovalo 3,500 delavcev (stanje na dec. 2018).
Največja skrb je verjetno kako stare fabrke posodablajti na novo tehnologijo baterijskih celic, Recimo Toyota ima v lasti PrimeEarth EV Energy, ki za njih izdelujejo NiMh za hibride, zgleda da bodo ta del pustili nedotaknjen in bo pač pljuval ven še naprej tistih 1,5 milijona hibridnih baterij letno. Verjetno se jim zdi neumno iti full in v trenutno li-ion tehnologijo, če pa imajo v laboratorijih delujoče solid state baterije. Oziroma mi ne vemo koliko so to delujoče baterije. Podoben problem ima Nissan s svojo firmo baterij, težko prodaš staro tehnologijo za spodoben denar. Isto Panasonic joka da bo s Teslino tovarno še dolgo imel izgubo in vprašanje ali bo potrebo vlagati še več denarja v novo tehnologijo preden se stara sploh amortizira.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
RedDrake ::
WarpedGone je izjavil:
Ioniq iz 2017 bo "poceni" samo, če se EV 'ne primejo'. Cene rabljenih Leafov v USA so že nehale padat.
Gledam cenik ... 35k EUR!?! Za manj kot 200km dosega in skromnih 88kW...
In še 400 EUR doplačila za Type2 polnilni kabl, pa +140 EUR za 'pripravo vozila' ... minimum bliže 36k. Bi blo zanimivo vsaj 10 jurjev nižje.
Cena je takšna, ker pri nas uvoznik ne ponuja cenejših, slabše opremljenih, modelov. Vsi so praktično fully loaded, podobno kot pri Tesli M3 "obvezen" premium upgrade (plus še kaj).
V DE recimo, dobiš novega za 30k (29.900, cena v "reklami" že upošteva 2k DE subvencije). DMVja na EVje efektivno ni (0,5%).
S prevozom vred imaš tak avto v SLO za okoli 30.600 EUR. Ko odšteješ subvencijo te je prišel 23k EUR.
Če bodo uspeli baterijo povečati na 40kWh (in doseg na 250km+) in ohraniti ceno, potem je to za potrebe večine več kot dovolj.
Kot ti je že J.Mclane pisal, redkokdo dela na dnevni osnovi 100km+ v eno smer. Za tiste daljše izlete je pa komot pri hiši še poljuben ICE, ki to zmore - v veliki večini družin imajo tako in tako že dva (ali včasih še več) avtomobila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
Cange ::
Dokler se bo prodajalo baterije po tržni vrednosti se ne bo premaknilo nikamor. Ko bo enkrat baterija del avtomobila bo bolje. Manjšanje kapacitete baterije pomeni manjše število polnjen, stran z EV ki ima integrirano baterijo.
Lažji avtomobil bo porabil manj energije samo v mestnih razmerah, na ta račun se manjša kapaciteta baterije, če damo ta avtomobil na AC bo imel krajši doseg. Nekaj malega se da še na aerodinamiki pridobiti. Kot kaže, nekateri proizvajalci že pripravljajo teren, da se bo zmogljivost integrirane sončne celice na streh EV vračunala v doseg.
Trenutne baterije so zrele za bicikle, mopede in mestne avtomobile. Si mislim in se tolažim da ogromno podjetji čaka da planejo v proizvodnjo baterij takoj ko se bo pokazal nov boljši recept. Na vzhodu se polahko dušijo v mestih, to zna malo pospešit in realizirat EV proizvodnjo.
Lažji avtomobil bo porabil manj energije samo v mestnih razmerah, na ta račun se manjša kapaciteta baterije, če damo ta avtomobil na AC bo imel krajši doseg. Nekaj malega se da še na aerodinamiki pridobiti. Kot kaže, nekateri proizvajalci že pripravljajo teren, da se bo zmogljivost integrirane sončne celice na streh EV vračunala v doseg.
Trenutne baterije so zrele za bicikle, mopede in mestne avtomobile. Si mislim in se tolažim da ogromno podjetji čaka da planejo v proizvodnjo baterij takoj ko se bo pokazal nov boljši recept. Na vzhodu se polahko dušijo v mestih, to zna malo pospešit in realizirat EV proizvodnjo.
J.McLane ::
Močno dvomim da ga dobiš iz DE za 30k €, DE subvencija ti verjetno ne pripada, pa ti oglasi na Autoscout so velikokrat kar brez DDV (MwSt). Bodi faca pa kontaktiraj tega prodajalca, do takrat pa ne verjamem.
@Gregor_P beremo beremo, samo seda je to še uradno z vsemi podrobnostmi, prej je bil to samo leak info.
@Gregor_P beremo beremo, samo seda je to še uradno z vsemi podrobnostmi, prej je bil to samo leak info.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
WarpedGone ::
Cena je takšna, ker pri nas uvoznik ne ponuja cenejših, slabše opremljenih, modelov. Vsi so praktično fully loaded, podobno kot pri Tesli M3 "obvezen" premium upgrade (plus še kaj).
V Nemčiji je najcenejši (Trend) opremljen s ceno 33.300 EUR. Plus nenapisana obvezna doplačila.
... redkokdo dela na dnevni osnovi 100km+ v eno smer.
Sploh se ne gre za dnevno furanje ... če grem en popoldne v Koper pa pico/Bled na kremšnito/Maribor kr tko mal, se nočem sekirat kam hudiča naj vštekam, da bom pršu nazaj domov v Lj.
Kako naj grem 'mirne duše' od doma brez garancije da se bom sploh lahko domov pripeljal? Sploh ker so te javne polnilnice tako obupno (ne)zanesljive. Nobene vnaprejšnje informacije če neka polnilnica nekje sploh res dela, ko pridem do nje z zadnjimi kWh nočem ugotovit da moram nekam drugam, ker ta ne dela. To je žal praksa.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Za 33k EUR pri Renaultu že danes dobiš 37kWh (usable) baterijo z ~300km dosega po WLTP.
Zbogom in hvala za vse ribe
Emobi ::
Kako naj grem 'mirne duše' od doma brez garancije da se bom sploh lahko domov pripeljal? Sploh ker so te javne polnilnice tako obupno (ne)zanesljive. Nobene vnaprejšnje informacije če neka polnilnica nekje sploh res dela, ko pridem do nje z zadnjimi kWh nočem ugotovit da moram nekam drugam, ker ta ne dela. To je žal praksa.
Čemu takšna panika. Polnilnice prav lepo delajo, če ne, greš pa na drugo; so po mestih kar na gosto. Mobilne aplikacije Gremonaelektriko, PlugShare, OneCharge ti vse lokacije prikažejo, prva celo število prostih mest in celo potek polnjenja. Pa še 22kW polnilnice so zastonj. In ko greš po opravkih ali piješ kavo, lahko gledaš na mobitelu, koliko se je baterija napolnila.
Navigacija točno pokaže domet, in če si na meji, uporabiš malce lažjo nogo na gasu, pa je; ne rabiš biti vedno hitrejši od ICE-jev. Nimam nobenih problemov s polnjenjem avtomobila in prej sem več časa zapravil na bencinskih servisih kot zdaj s polnjenjem EV-ja, pa še vse vožnje opravim hitreje kot prej z ICE-jem.
Kar se pa tiče izpuhov krav, je dejstvo, da industrijska pridelava mesa (velike farme in hranjenje živali s krmili) ustvarja velike količine nezaželjenih toplogrednih plinov; tradicionalna vzreja živali ni škodljiva za okolje in je celo zaželjena zaradi gnoja, ki je koristen.
Ogljikove hidrate ne gre metati v isti koš, ker se v sladkor pretvorijo le tisti, ki imajo visok glikemični indeks, kot na primer izdelki iz bele moke. Ogljikovi hidrati iz zelenjave pa so temelj zdrave prehrane.
Meso pa je sporno predvsem zaradi maščob, ki jih je nemogoče popolnoma odstraniti; če pa je meso industrijsko pridelano in predelano, pa je še toliko slabše, ker v njem prevladujejo omega6 maščobe, ki povzročajo vnetja in takšno meso je kancerogeno. Nekaj mesa pa je potrebno jesti, da ne postanemo beljakovinsko podhranjeni.
Slabi hrani se lahko izogneš, slabemu zraku pa ne, zato se ICE-je preganja iz gosto naseljenih mest, ker njihovi izpuhi tudi povzročajo vnetja, kromosomske poškodbe in srčno-žilne bolezni ter raka; skratka večino civilizacijskih bolezni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
nekikr ::
No, tule ima warpi kar prav. Kako bo nekdo prišel danes iz Ljubljane v Hannover, jutri zjutraj nazaj in potem takoj naprej v Prago je skoraj izmišljen problem, za tiste tri, ki to res rabijo, pač EV ni. Kako priti v Portorož na cocktail in nazaj, brez, da vmes gledaš in planiraš kako in kje boš polnil, pa je problem. Obstaja neka meja nad katero je domet res že nepomemben (zato tudi nimaš 300l tanka v ICE), ampak pod to mejo pa pač ni.
Ponavljam: ne piši bedarij oz. jih jasno označi, da gre za hec, ker te sicer lahko kdo resno jemlje.
Ponavljam- zaradi mesa se ne boš zredi. Prej boš shujšal.
Ponavljam: ne piši bedarij oz. jih jasno označi, da gre za hec, ker te sicer lahko kdo resno jemlje.
Emobi ::
Kako priti v Portorož na cocktail in nazaj, brez, da vmes gledaš in planiraš kako in kje boš polnil, pa je problem.
Ko se enkrat navadiš na vse prednosti EV-jev, pač gledaš in planiraš, da nimaš problemov. Sploh ni težko. Prednosti EV-jev to odtehtajo in mi na misel ne pride, da bi se vrnil na ICE.
Takega človeka ni na svetu, no ja, razen tisti nemški neuki okoljski minister...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Machete ::
Ne pozabite da razni poceni audiji in bimerji iz druge roke pri zavarovanju ne poznajo vaše/naše iznajdljivosti pri nakupu za pol salonske cene ali manj.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
WarpedGone ::
Ko se enkrat navadiš na vse prednosti EV-jev, pač gledaš in planiraš, da nimaš problemov. Sploh ni težko. Prednosti EV-jev to odtehtajo in mi na misel ne pride, da bi se vrnil na ICE.
Hočeš povedat, da javne polnilnice po Sloveniji *vedno delajo in niso nikol zasedene, ko prideš do nje"?
Kolk različnih članarin imajš?
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
jernejl ::
WarpedGone je izjavil:
200km max dosega po EPA poleti ni avto. Mogoče dost za motor ali skiro.
Kakor za koga. Zame niti 1000km ni dovolj, ker ga ne morem polniti doma in si ne morem privoščiti prepogostega dolgotrajnega čakanja na polnilnici.
Za nekoga, ki ima pri hiši še enega dizla poleg EV, pa je lahko tudi 100km več kot dovolj.
WarpedGone je izjavil:
Kaj je uporabni minimum?
Ne čist polno baterijo sprazniš do ne čisto prazne (cca 90-10%), greš tja in se vrneš nazaj domov brez vmesnega polnjenja (-50%) tudi pozimi (-25%).
To je 0.8 x 0.5 x 0.75 = 0,46 EPA dosega.
Če je ta 200km je uporabni minimum pod 100km kar ne zadostuje niti za eno pot iz Ljubljane na rob Slovenije (Kp, Mb, KG, ...) in nazaj.
Kaj pa če slučajno nisi iz Ljubljane, pa greš v Koper iz Maribora ali Murske Sobote....
Močno dvomim, da ima svetovni trg mero za uporabnost avtomobila možnost, da Ljubljančan pride do Kopra in nazaj brez polnjenja.
WarpedGone je izjavil:
Kaj pa zadostuje?
Če je pot v eno smer dolga 150km => vsaj 326 km max dosega oz cca 200 milj po EPA. Tu nekje se začne 'splošna' uporabnost avtomobila. Višje kot gre, manjši problem je doseg.
Vse tvoje besedičenje o uporabnosti 350km dosega takoj pade v vodo, če pot v eno smer slučajno ni dolga 150km. MB-KP je 240km, MS-KP 280km. Kateri avto to omogoča (pot v obe smeri brez polnjenja)? Tisti na dizel ali bencin, EV pa noben. Tudi tista Tesla ne, ki stane toliko kot trosobno stanovanje v MS.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
p3333d3333r2 ::
Great Wall ORA R1 -- An Electric Car With ~140 Miles Of Range For Less Than $10,000
The Ora R1 Is a $8,600 Electric Car from China
Vsi bomo mel električne avte, samo kaj bomo pa na zahodu sploh še proizvajali, pa ne vem. Morda bomo kitajcem prodali Triglav, obalo, pa Mangart?
The Ora R1 Is a $8,600 Electric Car from China
Vsi bomo mel električne avte, samo kaj bomo pa na zahodu sploh še proizvajali, pa ne vem. Morda bomo kitajcem prodali Triglav, obalo, pa Mangart?
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: Goegoff ()
J.McLane ::
Zakaj bi se omejeval na Slovenijo? Če ti pač sede se vozit 300 km za dnevni izlet z družino pa izovli in se vozi, samo ne tu gor jokat ko boš dobil ločitvene papirje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
WarpedGone ::
Kaj pa če slučajno nisi iz Ljubljane, pa greš v Koper iz Maribora ali Murske Sobote....
Mb - Kp = 233 km, 2 30 min, tja/nazaj je 5h.
MS - Kp = 285 km, 2h 50 min, tja/nazaj je 5h 40min.
To ni več hitri izletek ampak skor cel šiht na cesti.
Če je zraven še mal planiranja kje bom filal ne spremeni ničesar. S teslo se za 20 minut ustavim na SC v Lj, z ne-Teslo se tega ne grem.
Vsi bomo mel električne avte, samo kaj bomo pa na zahodu sploh še proizvajali, pa ne vem.
Res hočeš vedet?
Na zahodu bomo proizvajali to, kar bodo kitajci hotl met... prestiž.
Reveži (tudi kitajski) bodo kupovali poceni kitajske stvari.
Zbogom in hvala za vse ribe
Emobi ::
Hočeš povedat, da javne polnilnice po Sloveniji *vedno delajo in niso nikol zasedene, ko prideš do nje"?
Kolk različnih članarin imajš?
Nimam nobenih članarin in kartic, dovolj so spletne aplikacije, kamor si pač prijavljen in potem aktiviraš polnilnico.
Če so polnilnice zasedene, greš pa drugam; do zdaj se mi še ni zgodilo, da bi bile zasedene. Res pa je, da tankam samo 250 kWh na leto, oziroma 8%.
Ne vem zakaj bi šel iz Maribora v Koper in nazaj brez tankanja. Večina Slovencev ni trgovskih potnikov in večina ne postavlja rekordov v dometu. In na takih relacijah greš tudi na kavo in kaj pojest in se EV nafila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
nekikr ::
Ko se enkrat navadiš na vse prednosti EV-jev, pač gledaš in planiraš, da nimaš problemov.
Katere vse pa so to? Čist zrak, ok. Naprej? V primerjavi s podobno dragim ICE avtomobilom, seveda. Pa ne o hrupu, to smo že ugotovili, da ni razlike. Pospeški tudi ne, ker ima podobno drag avto točno take, če nisi ravno čapac s starim BMWjem in rad divjaš po mestih (ali pa Mariborčan). Čisto resno me zanima, da vidim, kaj še odtehta to planiranje, že čisto kratkih, poti.
jernejl ::
WarpedGone je izjavil:
Kaj pa če slučajno nisi iz Ljubljane, pa greš v Koper iz Maribora ali Murske Sobote....
Mb - Kp = 233 km, 2 30 min, tja/nazaj je 5h.
MS - Kp = 285 km, 2h 50 min, tja/nazaj je 5h 40min.
To ni več hitri izletek ampak skor cel šiht na cesti.
To je tvoje mnenje. Ljudje medtem brez večjih težav hodijo na nedeljske izlete in pri tem naredijo 500km ali še kaj več.
WarpedGone je izjavil:
S teslo se za 20 minut ustavim na SC v Lj
Torej je Tesla pod uporabnim minimumom po tvoji zgornji definiciji ("Kaj je uporabni minimum? Ne čist polno baterijo sprazniš do ne čisto prazne (cca 90-10%), greš tja in se vrneš nazaj domov brez vmesnega polnjenja (-50%) tudi pozimi (-25%).").
WarpedGone ::
Si namenoma pozabu citirat tudi številke v km al si samo štorasto nepismen?
Kaj pa zadostuje?
Če je pot v eno smer dolga 150km => vsaj 326 km max dosega oz cca 200 milj po EPA. Tu nekje se začne 'splošna' uporabnost avtomobila. Višje kot gre, manjši problem je doseg.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
jernejl ::
Napisal sem, da je pot dolga 240 ali 280 km... zakaj meniš, da bi moral samega sebe citirati? Če si nepismen, ti ne bo pomagalo, četudi ti številke dvakrat napišem.
Tu nekje se začne 'splošna' uporabnost avtomobila. Višje kot gre, manjši problem je doseg.
Tesle tega ne zmorejo opraviti v obe smeri brez vmesnega polnjenja, torej so splošno neuporabne. Ostali EV-ji seveda tudi. Po tvoji zgrešeni definiciji.
Tu nekje se začne 'splošna' uporabnost avtomobila. Višje kot gre, manjši problem je doseg.
Tesle tega ne zmorejo opraviti v obe smeri brez vmesnega polnjenja, torej so splošno neuporabne. Ostali EV-ji seveda tudi. Po tvoji zgrešeni definiciji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
WarpedGone ::
Tesle tega ne zmorejo opraviti v obe smeri
- 280 km v obe smeri je 560 km
- splošna uporabnost je > ~350 km.
- 560 km > 350 km
Ti tega kapiraš očitno ne.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
jernejl ::
WarpedGone je izjavil:
- 280 km v obe smeri je 560 km
No vidiš, včasih ti uspe tudi kaj pravilno izračunati.
WarpedGone je izjavil:
- splošna uporabnost je > ~350 km.
Ne, splošna uporabnost je ~560 km, sicer ne bi mogel opraviti 560 km poti brez polnjenja.
Zdaj le še počakamo, da bodo začeli EV verniki Murskosobočanom razlagati, da naj gredo v Portorož z letalom, ker je taka pot za avto prevelik zalogaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
imagodei ::
Ja, splošna uporabnost EV vozila.
Splošna uporabnost ICE vozila lahko predvideva tudi manjši doseg (pa ga ne!), ker se pri točenju goriva zamudiš cirka 5 minut. 10, če je na črpalki fejst gužva.
Splošna uporabnost ICE vozila lahko predvideva tudi manjši doseg (pa ga ne!), ker se pri točenju goriva zamudiš cirka 5 minut. 10, če je na črpalki fejst gužva.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
jernejl ::
Ah, težava je v tem, da WarpedOne živi v mehurčku.
Njegovi izleti segajo do 350 km v obe smeri, pa se mu zato zdi, da je to meja za splošno uporaben avto za ves svet. Kar je manj, je premalo, kar je več, pa preveč.
Moja babica denimo z avtom ne gre dlje kot 20 km, zakaj bi rabila avto s 350 km dosega?
Jaz sem bil pa na enodnevnem izletu v Münchnu, pa tudi poslovne sestanke smo že imeli tako, da so ljudje iz Münchna prišli v slovenijo in se čez tri ure odpeljali nazaj (in obratno). Nekateri Mariborčani grejo na nedeljski izlet v živalski vrt na Dunaj ali na obalo, Ljubljančani v Benetke na kavo in podobno.
Kaj je za koga uporabno, je čisto odvisno od posamezne situacije. Za nekega Ljubljančana je lahko vsak EV neuporaben, ker se je po mestu bolje voziti z biciklom ali trolo, poleg tega pa avta ne more polniti na domači vtičnici.
Njegovi izleti segajo do 350 km v obe smeri, pa se mu zato zdi, da je to meja za splošno uporaben avto za ves svet. Kar je manj, je premalo, kar je več, pa preveč.
Moja babica denimo z avtom ne gre dlje kot 20 km, zakaj bi rabila avto s 350 km dosega?
Jaz sem bil pa na enodnevnem izletu v Münchnu, pa tudi poslovne sestanke smo že imeli tako, da so ljudje iz Münchna prišli v slovenijo in se čez tri ure odpeljali nazaj (in obratno). Nekateri Mariborčani grejo na nedeljski izlet v živalski vrt na Dunaj ali na obalo, Ljubljančani v Benetke na kavo in podobno.
Kaj je za koga uporabno, je čisto odvisno od posamezne situacije. Za nekega Ljubljančana je lahko vsak EV neuporaben, ker se je po mestu bolje voziti z biciklom ali trolo, poleg tega pa avta ne more polniti na domači vtičnici.
J.McLane ::
Napisal si dva ekstrema, večina je pa nekje vmes. Poleg tega ima veliko familij po dva avta, boš pa za robne primerel vzel usranga dizla če ti je to bolj udobno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Gregor P ::
Vsaj pri meni so časi, ko sploh nimam časa niti razmišljati o tankanju goriva, ker je toliko aktivnosti na urniku čez več tednov (šele tista rdeča luč, ki običajno pomeni vsaj še za 50 km goriva me prisili, da moram očitno dati na urnik še obisk bencinske postaje enkrat v prihodnosti). Tako da drži, uporabniki smo si res različni.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
V ornk EV tipično ne študiraš sploh - zjutraj štartaš s polnim tankom.
Če boš na cesti v enem dnevu 5h na poti boš pa ali lulal v flaško al se pa nekje ustavu.
Če boš na cesti v enem dnevu 5h na poti boš pa ali lulal v flaško al se pa nekje ustavu.
Zbogom in hvala za vse ribe
imagodei ::
Napisal si dva ekstrema, večina je pa nekje vmes. Poleg tega ima veliko familij po dva avta, boš pa za robne primerel vzel usranga dizla če ti je to bolj udobno.
Samo spet moram ugotovit, če rabiš poleg EV-ja imet doma še "smrdljivega dizla", da si normalno vozen, potem nisi naredil nič. Še najmanj pa je to ceneje od enega dizla, ki zadosti vsem potrebam.
Bo treba še precej, da ljudje ne bomo tako komot in da bomo za daljše ture šli klicat rent-a-car storitev, če bomo ocenili, da z EV ne bo šlo. Klinc, komortu se je težko odpovedat, četudi se zavedamo, da bo zavoljo narave treba kaj narest v tej smeri.
- Hoc est qui sumus -
Gregor P ::
Zavoljo narave se vozi predvsem z javnim prevozom; nikakor ne s svojim vozilom, kakršnokoli že je.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
hojnikb ::
p3333d3333r2 je izjavil:
Great Wall ORA R1 -- An Electric Car With ~140 Miles Of Range For Less Than $10,000
The Ora R1 Is a $8,600 Electric Car from China
Vsi bomo mel električne avte, samo kaj bomo pa na zahodu sploh še proizvajali, pa ne vem. Morda bomo kitajcem prodali Triglav, obalo, pa Mangart?
da bi še kitajci tole znal zapakirat v nekaj malo manj ogabnega (podobno kakšnemu cliotu) in da bi šlo čez naše crash teste (ie ne nič zvezdic na euroncap). Za ~15k€ muchos deal
#brezpodpisa
jernejl ::
Poleg tega ima veliko familij po dva avta, boš pa za robne primerel vzel usranga dizla če ti je to bolj udobno.
V takih primerih je lahko tudi EV s 100 km dosega čisto dovolj.
V resnici je pač precej odvisno od situacije. Tudi od tega, kolikokrat sploh delaš daljše razdalje. Recimo BMW i3 (120Ah) ima EPA doseg ~250 km, Tesla 3 LR pa ~500 km. Tesla je 20 tisočakov dražja. Če bom zgolj 5x na leto rabil doseg nad 250 km, se mi zaradi tega še ne splača kupovati bistveno dražje Tesle, je ugodneje tistih nekaj ur letno stati na polnilnicah.
telexdell ::
Vsaj pri meni so časi, ko sploh nimam časa niti razmišljati o tankanju goriva, ker je toliko aktivnosti na urniku čez več tednov (šele tista rdeča luč, ki običajno pomeni vsaj še za 50 km goriva me prisili, da moram očitno dati na urnik še obisk bencinske postaje enkrat v prihodnosti). Tako da drži, uporabniki smo si res različni.
Z tankom goriva narediš tam 600...800 km. Če to porabiš v več tednih in 50 km v večih dneh potem delaš dnevno tam 5..15 km in enkrat ali dvakrat mesečno do 100 km. Če pa v več tednih nimaš enkrat na teden toliko časa, da bi preko noči vklopil EV na vtičnico pol pa še kar trepetaj, če ti je mogoče pregorela rdeča lučka pri nivoju goriva v rezervoarju
da bi še kitajci tole znal zapakirat v nekaj malo manj ogabnega (podobno kakšnemu cliotu) in da bi šlo čez naše crash teste (ie ne nič zvezdic na euroncap). Za ~15kEUR muchos deal
Le kaj se zgražaš? Čisti Fičo. To je bil nakbolj kul avto v naši mladosti. No ja, dokler niso začeli delati tudi 101 (sto napak in ena okvara) tudi edini.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()
Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
Tesle tega ne zmorejo opraviti v obe smeri
- 280 km v obe smeri je 560 km
- splošna uporabnost je > ~350 km.
- 560 km > 350 km
Ti tega kapiraš očitno ne.
Kako @Warpy dobi doseg splošne uporabnosti? Enostavno, ta številka je odvisna od tega kar ponuja Tesla. Doseg osnovne Tesle Model 3 je po EPA 220 milj, kar je natančno 350 km. Naključje?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
roCkY ::
TB se je danes lotil prvega EU zaresnega EV (e-tron). Me zanima kaj bo rekel glede na to, da je zadnjih 10 dni preganjal M3.
aja. Njegov X še ni iz servisa. Mislim, da ga je oddal 27.12...
Tako znamko kupit pač ne gre pa, če je vse drugo super in naj. Samo spomnimo se na 2 meseca servis lani in še prej nekaj MALODANE podobnih .
aja. Njegov X še ni iz servisa. Mislim, da ga je oddal 27.12...
Tako znamko kupit pač ne gre pa, če je vse drugo super in naj. Samo spomnimo se na 2 meseca servis lani in še prej nekaj MALODANE podobnih .
Zgodovina sprememb…
- spremenil: roCkY ()