» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
609 / 1189
»»

pegasus ::

Emobi je izjavil:

NEK 2 itak da bo.
Dalj časa ko mečkajo, manjša je verjetnost za to. Ekonomsko namreč stvar ne drži več vode, je fotovoltaika prepoceni in se še ceni.

LuiIII ::

Kot sem mislim, da že ene 10x napisal, je potrebno za polnjenje EV (ob 50% penetraciji) postavit vsaj še eno polno NEK (700-1000MW). Da ne omenjam dodatne obremenitve za elektro omrežje. Ozka grla bodo povsod, tako na prenosnem kot distribucijskem omrežju. Če pa želimo EV baterije uporabiti še za shranjevanje nekih viškov zelene energije (ki jih mi pravzaprav nimamo), pa je potrebno ta omrežja nadgraditi v t.i. smart grid. Skratka zadeva ne bo enostavna in ne bo poceni. Zato trdim, da kdor si lahko danes privošči EV, se mu ta lahko danes bolj splača kot pa bo to čez nekaj let.
Zadeva se lahko malo spremeni, če se forsirajo SE na "vsako" slovensko streho. Takrat bo zadeva verjetno nekako funkcionalna pri nas na vasi, kako bo pa v mestih pa raje ne premišljujem.

pegasus ::

LuiIII je izjavil:

Kot sem mislim, da že ene 10x napisal
Tvoje razmišljanje drži v trenutnem kontekstu. A kot opažaš se z EVji spreminja tudi kontekst in z njim razmišljanje. Energetsko omrežje se iz centraliziranega spreminja v razpršeno, s proizvodnjo in shrambo v/na vsaki bivalni enoti. Zato ne rabiš dodaten 1GW NEK, pač pa raje podpreš 100k inštalacij po 10kW, razpršenih po celem ozemlju države. Dolgoročno veliko bolj smiselno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pegasus ()

Emobi ::

Tako je. Imamo šesto najboljše omrežje, ki že v tem trenutku lahko nahrani 250.000 avtomobilov. Ko bo toliko EV-jev, bo omrežje že pametno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Truga ::

Definitivno sicer rabimo tudi dodaten 1GW NEK, da se znebimo sostanja. Moderne nuklearke nimajo tezav s sledenjem loadu.

s1m0n ::

Kak 1GW bi bil super... Ampak eni mislijo, da bomo to nadomestili s fotovoltaiko :)
Trenutno dobimo kakšnih 500MW iz Šoštanja.

Emobi ::

Problem je zima. Zato pa NEK 2 bo in se na tem že dela.

Emobi ::

Vsakih milijon prodanih električnih avtomobilov se potrebuje dodatna elektrarna ranga NEK.


Za milijon EV-jev ni potrebna nobena nova elektrarna. Samo energijo za črpanje in predelavo ter distribujo fosilnih goriv je potrebno pretvoriti v elektriko in bo dovolj 'goriva' za milijon električnih avtomobilov.
Kdor pa temu ne verjame, naj prišteje še okoljske stroške za onesnažen zrak in zdravljenje bolezni zaradi onesnaženega zraka in bolniške odsotnosti z dela ter stroške prezgodnjih smrti.

Koliko se kaj splača, je predvsem odvisno od tega, koliko je kje ovrednoteno človeško življenje...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

J.McLane ::

A NEK2 bo delal samo pozimi ko ni sonca? Prvič slišim kaj takega, rentabilnost bo tako še bolj v podnu.

Če bo res toliko solarne kot pravite, bo poleti sredi dneva vse klasične vire treba izklopit, super ampak kdo bo gradil velike in drage umazane elektrarne če potem še delovati ne bodo smele ves čas?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

Emobi je izjavil:

NEK 2 bo in se na tem že dela.
Ja ... too little, too late. Če bi začeli zidat pred 20 leti, bi ploskal, če bodo začeli zidat čez 20 let, bom glasno proti.

Cange ::

Emobi je izjavil:

Vsakih milijon prodanih električnih avtomobilov se potrebuje dodatna elektrarna ranga NEK.


Za milijon EV-jev ni potrebna nobena nova elektrarna. Samo energijo za črpanje in predelavo ter distribujo fosilnih goriv je potrebno pretvoriti v elektriko in bo dovolj 'goriva' za milijon električnih avtomobilov.
Kdor pa temu ne verjame, naj prišteje še okoljske stroške za onesnažen zrak in zdravljenje bolezni zaradi onesnaženega zraka in bolniške odsotnosti z dela ter stroške prezgodnjih smrti.

Koliko se kaj splača, je predvsem odvisno od tega, koliko je kje ovrednoteno človeško življenje...


Kaj pa topla greda? Z dodatno nuklearno bi se poleti lahko izognili uporabi fosilnih goriv, za oblačne dneve vetrnice, za zimo pa mal premoga.

Truga ::

pegasus je izjavil:

Emobi je izjavil:

NEK 2 bo in se na tem že dela.
Ja ... too little, too late. Če bi začeli zidat pred 20 leti, bi ploskal, če bodo začeli zidat čez 20 let, bom glasno proti.
Zal tudi cez 20 let se vedno nebomo imeli fuzijskega reaktorja, tak da mislim da ne bos mel kej dost izbire.

pegasus ::

Fuzijski reaktor že imamo, prijetnih 8 svetlobnih minut stran. Samo uporabljat ga nekak nočemo dovolj, ne razumem zakaj ne.

Emobi ::

No, idealno bi bilo, da bi zmanjšali porabo elektrike z bolj racionalno porabo in novimi tehnologijami in tako NEK 2 ne bi potrebovali, ampak to je iluzija, ker kapitalizem ne deluje v smeri zmanjševanja porabe, ampak obratno.

Več kot bomo pridelali energije iz OVE, manj bomo poganjali jedrsko, ki se sicer ne more prilagajati dnevni porabi, letnim časom pa se lahko prilagaja. Une palce malo bolj not porineš in malo manj atomov razbijaš, pa je.:)

Viške pa še zmeraj lahko prodajaš tistim, ki imajo manj elektrike.

Avtomobili, priklopljeni na pametno omrežje, pa bodo delovali kot amortizer viškov porabe in proizvodnje elektrike.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Truga ::

pegasus je izjavil:

Fuzijski reaktor že imamo, prijetnih 8 svetlobnih minut stran. Samo uporabljat ga nekak nočemo dovolj, ne razumem zakaj ne.
ker so paneli pri veliko geografskih sirinah in pri veliko podnebnih razmerah prekomerno shitty.

pegasus ::

Prodajaj to nemcem, ne nam.

Also, google "solar voyager" na temo geografskih širin ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pegasus ()

Emobi ::

Vseeno pa dajo paneli na eni strehi letno okrog 13 MWh, kar ni od MUh! :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

Fuzijski reaktor že imamo, prijetnih 8 svetlobnih minut stran. Samo uporabljat ga nekak nočemo dovolj, ne razumem zakaj ne.


Jaz bi ga zdajle uporabljal. Ta moment. Sam ne dela. Thanks, Obama!!!

Emobi ::

Zato pa imam v tem trenutku v avtu 20 kWh, da lahko posredno uporabljam un fuzijski reaktor.

No, v resnici moram počakati, da mi bodo baterijo odklenili in jo bom lahko priklopil na omrežje in uporabljal za hišno porabo ponoči.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

telexdell ::

BigWhale je izjavil:


Jaz bi ga zdajle uporabljal. Ta moment. Sam ne dela. Thanks, Obama!!!

Pa kje ti živiš? Še vedno verjameš v tisto pravljico, ko Sonce vsak večer umre in se zjutraj znova rodi:):)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

s1m0n ::

V zimskem času težko prideš na 1/2 nameščene moči. Kaj šele, da to dobiš le med 13-15h, če le ni preveč oblačno.

WarpedGone ::

BigWhale:
Kdo je pa rekel, da ga ni? A lahko citiras?


Nepismen, butast al samo hinavsk kot ponavad?
A NEK2 bo delal samo pozimi ko ni sonca?


Uglavnem: Ne pozimi ni uporabnega sonca (za sončne celice). Je sicer statistična napaka "uporabnosti" kaj več kot to pa ne.


Januarska produkcija je okrog 20% julijske, ostali meseci so vmes.
Stvar izračuna kakšen % samozadostnosti hočeš met in kakše alternative imaš.

Samo bebec je omejen na črno/belo razmišljanje.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Samo bebec prebere tisti stavek in si ga dobesedno razlaga, da pozmi dejansko ni sonca. Ampak je pa prirocen, za neumno trolanje in pametovanje.

WarpedGone ::

Tole niso črke...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

WarpedGone je izjavil:

BigWhale:
Kdo je pa rekel, da ga ni? A lahko citiras?


Nepismen, butast al samo hinavsk kot ponavad?
A NEK2 bo delal samo pozimi ko ni sonca?



Ne vem kdo je tu funkcionalno pismen, a si morda odvetnik po poklicu?

NEK2 bo pač slab za mešanje med OVE, ker ne mara prilagajanja, oz. bo nerentabilen če bo pozimi delal s 100% močjo poleti ga bomo pa ugasnili, vmes pa bo nekaj s 50%.

Dnevna nihanja OVE se rešuje z baterijami.
Sezonska nihanja se rešuje s toplarnami, ki so v osnovi TE (tudi na biomaso), plinskimi turbinami in na koncu še z vodikom, ki se ga pridela poleti in porablja pozimi
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

WarpedGone ::

Vse res ampak dokler se ponavlja "pozimi ni sonca", "ponoči ni sonca", "ko je slabo vreme ni sonca", ... to ni ne debata, ne napredek, ampak metanje dreka.

Nov NEK2 se ne bo zgodil, prej ko nehate sanjat o njem, prej bo možen korak naprej.
Pozimi je sonce, produkcije je kakšna petina maksimalne poletne.
Pomeni samo, da je za letno samooskrbo izključno s tem, zmontirat nekaj več panelov.

Ampak vse skup je še vedno otročje bebavo, dokler se zanika baterijsko skladiščenje energije. Najprej je treba porihtat skladiščenje, potem nenadoma postane smiselno počet marsikaj.

Sploh pa tole ni tema o solarnih panelih ampak EV.
In je zopet onaninranje o solarni energiji samo dviganje megle.

Ja, EV so prava stvar. Tudi če se imagodei utaplja v solzah, temu ni nič drugače.
Ja, stvar je predraga za janeza na socialki, kot čisto vsak drug avto.
Socialna varnost revežev tudi ni poanta te teme.

Je pa poanta NESPOSOBNOST TUDI NAJVEČJIH (i.e. VW, Ford) da na novo tehnologijo presedlajo samostojno. Tudi skupaj jim po večini ne bo uspelo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

s1m0n ::

Mogoče pa je EV ta prava stvar. Ampak mogoče še ne danes...
Cene so že kar privlačne (Leaf, Kona...) ampak še je sama cena zaradi baterij 2x istega vozila na fosilna goriva. Torej se večini ljudem investicija ne povrne v roku 10 let.
Če živiš v mestih pa lahko na EV kar pozabiš... Možnosti (trenutnih) kjer ga lahko priklopiš na elektriko ni veliko niti ne dovolj, če bi vsak 10 stanovalec imel EV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

TESKAn ::

Je pa poanta NESPOSOBNOST TUDI NAJVEČJIH (i.e. VW, Ford) da na novo tehnologijo presedlajo samostojno.

Da skupaj razvijejo platformo in profitirajo z nižjo ceno (večje količine) in izkušnjami druge firme pomeni nesposobnost? V katerem paralelnem svetu?
Tesla dela baterije skupaj s Panasonicom, to pomeni, da je nesposobna?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

s1m0n ::

Pri Tesli bi bilo lepo, če bi preden so začeli na lastno roko izdelovat samo vozilo (karoserijo) to za njih izdeloval kakšen proizvajalec, ki je v teh vodah že desetletja! Bi bilo bolj ekonomično ter kvalitetno.

Utk ::

TESKAn je izjavil:

Je pa poanta NESPOSOBNOST TUDI NAJVEČJIH (i.e. VW, Ford) da na novo tehnologijo presedlajo samostojno.

Da skupaj razvijejo platformo in profitirajo z nižjo ceno (večje količine) in izkušnjami druge firme pomeni nesposobnost? V katerem paralelnem svetu?

Da, če leta 2014 razglašaš, da boš leta 2018 največji proizvajalec električnih avtov na svetu, pa leta 2018 nisi niti blizu tega, ampak se takrat šele počasi lotevaš stvari, in še to v kompaniji. Tesline zamude so drobiž proti zamudam VW.

J.McLane ::

Profita pa nebi bilo toliko, Tesla se trudi vse delati in-house, ostali outsourcajo ne samo primitivne dele ampak tudi celotne sklope (npr. menjalnik) in tudi znanje in razvoj prepuščajo OEM (Conti, Valeo, Hidria...). Zato je pa Ford vreden samo $35B, Toyota ki ima v lasti veliko svojih dobaviteljev pa $180B.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TESKAn ::

Tesline zamude so drobiž proti zamudam VW.

VW ima profit, Tesla ne. Ali nemške firme res nimajo za burek proti Tesli, bomo pa videli v naslednjih letih. Ob vsem denarju, ki ga Nemci mečejo v R&D v avtomobilski industriji dvomim, da so tako zadaj v tehnologiji, kot si nekateri domišljajo.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

VW ima profit, Tesla ne

Laž.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: fikus_ ()

Utk ::

Ob vsem denarju, ki ga Nemci mečejo v R&D v avtomobilski industriji dvomim, da so tako zadaj v tehnologiji, kot si nekateri domišljajo.


Ja, to si pa zadel, tako so neposobni, da ne moreš verjet.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:

Nov NEK2 se ne bo zgodil, prej ko nehate sanjat o njem, prej bo možen korak naprej.
... kolikor je meni znano, bo ta odločitev na koncu v rokah ljudstva.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:


Je pa poanta NESPOSOBNOST TUDI NAJVEČJIH (i.e. VW, Ford) da na novo tehnologijo presedlajo samostojno. Tudi skupaj jim po večini ne bo uspelo.
Kakšna poanta? V sodobnem svetu nihče kompleksnih stvari ne dela samostojno. Ti se mogoče lahko pretvarjaš, da Tesla to počne, ampak brez Panasonica in desetin zunanjih izvajalcev ne bi naredili nič. Ne znajo delati čipov, ne znajo delati gum, ne znajo delati stekla, ne znajo delati pleha ...

Okapi ::

J.McLane je izjavil:

Profita pa nebi bilo toliko, Tesla se trudi vse delati in-house, ostali outsourcajo ne samo primitivne dele ampak tudi celotne sklope (npr. menjalnik) in tudi znanje in razvoj prepuščajo OEM (Conti, Valeo, Hidria...).
In verjetno bo to Teslo na dolgi rok tudi pokopalo, oziroma jo bo vsaj zelo omejevalo pri rasti.

Zunanje izvajalce (pri proizvodnji, prodaji in servisu) imaš zato, ker se ti to bolj splača, ne zato, ker ne bi mogel vsega delati sam. Musk ima fiksno idejo, da zna vse delati bolje kot drugi, in dokler je firma bolj butične narave, in se ukvarja z novo tehnologijo, to še nekako gre. Ko bo enkrat začel delati po več milijonov avtov na leto, in ko se bo z razvojem delov za električne avte ukvarjalo 10x več firm, kot se jih sedaj, bo pa ugotovil, da to mogoče vseeno ni najboljša zamisel. Ker nihče ne zna vsega delati najbolje (niti najceneje).

TESKAn ::

WarpedGone je izjavil:

VW ima profit, Tesla ne

Laž.

2018 je še vedno izguba.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Utk ::

ko se bo z razvojem delov za električne avte ukvarjalo 10x več firm, kot se jih sedaj, bo pa ugotovil, da to mogoče vseeno ni najboljša zamisel.

Kje je problem? Ko bo in ko bo to ugotovil, bo morda nehal vse delat sam. Zaenkrat neke izbire nima.

pegasus ::

Okapi je izjavil:

Ker nihče ne zna vsega delati najbolje (niti najceneje).
Ne dojameš namena, ker očitno še nikoli nisi delal v takih okoljih. Ni namen biti najboljši ali najcenejši, namen je imeti vse pod isto streho, tako da se lahko izboljšave vpeljujejo v proizvodno linijo v nekaj urah in ne v nekaj mesecih ali celo letih, kot je to v navadi sedaj. Tega se bojijo ostali proizvajalci, ker bo to dejstvo omogočilo Tesli hitrost razvoja, o kateri lahko samo sanjajo.

Okapi ::

Utk je izjavil:

ko se bo z razvojem delov za električne avte ukvarjalo 10x več firm, kot se jih sedaj, bo pa ugotovil, da to mogoče vseeno ni najboljša zamisel.

Kje je problem? Ko bo in ko bo to ugotovil, bo morda nehal vse delat sam. Zaenkrat neke izbire nima.
Problem je, ker mogoče do takrat razvoja in opreme še ne bo amortiziral. In samo menjava dobavitelja je veliko cenejša kot ukinitev lastne proizvodnje in prehod na zunanjega dobavitelja.

Predvsem je pa "problem" v tem, ker potem ne bo nič drugačen od vseh drugih proizvajalcev avtomobilov. Firma ne bo več vredna 50 milijard, ampak mogoče 10 milijard.

TESKAn ::

Zaenkrat neke izbire nima.

Seveda jo ima, na svetu je ogromno firm, ki se ukvarjajo z razvojem avtomobilskih komponent. Tudi cele avte ti znajo naredit, recimo kaka Magna.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Okapi ::

pegasus je izjavil:

Okapi je izjavil:

Ker nihče ne zna vsega delati najbolje (niti najceneje).
Ne dojameš namena, ker očitno še nikoli nisi delal v takih okoljih. Ni namen biti najboljši ali najcenejši, namen je imeti vse pod isto streho, tako da se lahko izboljšave vpeljujejo v proizvodno linijo v nekaj urah in ne v nekaj mesecih ali celo letih, kot je to v navadi sedaj. Tega se bojijo ostali proizvajalci, ker bo to dejstvo omogočilo Tesli hitrost razvoja, o kateri lahko samo sanjajo.

V resničnem svetu pa Teslina prednost pred konkurenco ni čedalje večja (kot bi naj bila, če bi bilo to res, kar si napisal), ampak je čedalje manjša.

Utk ::

TESKAn je izjavil:

Zaenkrat neke izbire nima.

Seveda jo ima, na svetu je ogromno firm, ki se ukvarjajo z razvojem avtomobilskih komponent. Tudi cele avte ti znajo naredit, recimo kaka Magna.

A bejz. In kje so vsi ti strasni avti? Drugi najboljsi ev je verjetno kak kitajc.

TESKAn ::

Problem je, ker mogoče do takrat razvoja in opreme še ne bo amortiziral. In samo menjava dobavitelja je veliko cenejša kot ukinitev lastne proizvodnje in prehod na zunanjega dobavitelja.

Ne, to je problem samo za druge Dinozavre, ki ICE proizvodnih linij ne bodo mogli prilagodit za EVje.
A bejz. In kje so vsi ti strasni avti? Drugi najboljsi ev je verjetno kak kitajc.

Wat? Sem kje napisal, da bi kje moral bit kak strašen avto?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

VaeVictis ::

WarpedGone je izjavil:

VW ima profit, Tesla ne

Laž.


True.

Tesla ima dve četrtletji profita v zgodovini obstoja, pa še za zadnji profit so določeni ljudje zelo skpetični.

Sedaj kmalu bodo novi rezultati za zadnje četrtletje, bo spet profit?

pegasus ::

Okapi je izjavil:

V resničnem svetu pa Teslina prednost pred konkurenco ni čedalje večja (kot bi naj bila, če bi bilo to res, kar si napisal), ampak je čedalje manjša.
Nimam dovolj podatkov, da bi lahko objektivno ocenil v eno ali drugo stran. Čas bo pokazal svoje.

Utk ::

Wat? Sem kje napisal, da bi kje moral bit kak strašen avto?

Napisal si, da zna dober električni avto naredit marsikdo, zakaj ga potem ne? VW, bmw in drugi imajo strašno dobre že razvite električne avte v predalu, samo što nije, največ kar smo do zdaj od tega videli je pa i3. Še korejci jih šišajo.

WarpedGone ::

Sedaj kmalu bodo novi rezultati za zadnje četrtletje, bo spet profit?

Da, še večji.
Q1 bo mogoče cifra v plus nekaj nižja zaradi odplačila tiste milijarde obvezic.
Če ne razumeš kako je to možno, to samo pomeni, da slabo razumeš kaj se sploh dogaja.
Žal nisi edini. Niti nisi edini ki slepo ponavlja zguba, zguba, zguba ...

Realna možnost je da tesla okrog maja stopi v SP500, formalni pogoji znajo bit izpolnjeni.
Lahko pa še naprej debelo gledate, zakaj hudiča napovedi o bankrotu kr nočejo in nočejo postat realnost.

Vosu gre enkrat na led, kolikokrat boste šli še vi?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

imagodei ::

WarpedGone je izjavil:

Nov NEK2 se ne bo zgodil, prej ko nehate sanjat o njem, prej bo možen korak naprej.

Agreed.

WarpedGone je izjavil:

Pozimi je sonce, produkcije je kakšna petina maksimalne poletne.
Pomeni samo, da je za letno samooskrbo izključno s tem, zmontirat nekaj več panelov.

Super. Še višja cena. Ni problema, drobiž.

WarpedGone je izjavil:

Ampak vse skup je še vedno otročje bebavo, dokler se zanika baterijsko skladiščenje energije. Najprej je treba porihtat skladiščenje, potem nenadoma postane smiselno počet marsikaj.

Saj se ne zanika. Samo ekonomično ni. Najprej si omisliš drag EV, because you can. In ne zato, ker pokriva vse potrebe npr. mlade družine po prostoru, dosegu pri planiranju izletov, relativno hitrem polnjenju, itd. Potem zavališ še par deset tisoč v sončne panele, ki so že tako komajda rentabilni, ko se ukinja subvencije - zato pač da si energijsko neodvisen in da te ne prizadene bodoča višja cena energenta. Nato zavališ še par tisočakov (par deset tisočakov - mislim, sky is the limit), da shranjuješ energijo?

Ma, ja, za premožne, ki ne razmišljajo o ekonomiki svojega početja, je to ta trenutek prava stvar. Če se pa vprašaš, kdaj se ti bo to povrnilo...? Še vsaj eno debelo desetletje IMO ni o tem niti za razmišljat, kaj šele lotit se.

WarpedGone je izjavil:

Ja, EV so prava stvar. Tudi če se imagodei utaplja v solzah, temu ni nič drugače.

To sva, mislim, že rešila. Prava stvar v tem trenutku so zate in še peščico premožnih, ki si lahko privoščite kolikor toliko funkcionalen EV, predvsem iz emocionalnih vzgibov, prestiža.

WarpedGone je izjavil:

Ja, stvar je predraga za janeza na socialki, kot čisto vsak drug avto.
Socialna varnost revežev tudi ni poanta te teme.

S pravkar zapisanim v tesni povezavi je tudi dejstvo, da imamo očitno hudo različno pojmovanje besedne zveze "prava stvar". Sploh, ko jo, pritajeno, želiš razširit na splošno populacijo (češ, un k je brihten, bo kupil dražji EV, ker se mu bo pri povprečni vožnji čez 5, 7 let to poznalo na ceni energenta in se bo vozil ceneje). Skratka, EV-ji bodo prava stvar, ko si ga bo lahko privoščil Average Joe, ko bo kaj več znanega o dolgoživosti baterij, stroških vzdrževanja starih EV-jev, ko bodo znane cene rabljenih EV, ko bodo zaživeli modeli ustrezno cenovno dostopnega dolgoročnega najema (električnega) avtomobila (nekako v stilu operativnega leasinga)... Skratka, ko bomo zamenjali znatno število ICE avtomobilov z EV. Ko bomo torej zamenjali dovolj ICE-jev, da se bo to npr. tudi merljivo poznalo na kvaliteti lufta, ki ga dihamo.

In do te točke ne bomo prišli, dokler bodo EV-ji stvar prestiža oz. jih boste kupovali premožneži, pač pa ko bo dostopna širokim množicam.

Šele ko bo lastništvo ICE jasno dražje in nesmiselno, lahko objektivno govoriš o tem, da je nakup EV prava stvar. Do tiste točke pa samo racionaliziraš svoje subjektivne, emocionalne vzroke za nakup. Kar sicer ni noben problem - dokler tega svojega subjektivnega mnenja ne prodajaš na forumu kot objektivnega. In na tej točki ne zmoreš naredit povezave, da bi razumel, kaj nas pravzaprav moti pri tvojih izvajanjih, ki mnogokrat postanejo nesramna.
- Hoc est qui sumus -
««
609 / 1189
»»