» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
570 / 1166
»»

Gregor P ::

J.McLane je izjavil:

Vidiš, vidiš, če si sam tudi v SUV

... zato sem tudi rekel

Gregor P je izjavil:

Bi bilo res super, če bi bilo s tem te oboroževalne tekme na cestah konec
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Nikec3 ::

Tesla je po tržni kapitalizaciji prehitela BMW in se zavihtela na 4. mesto med proizvajalci avtomobilov. Pred njo so samo Daimler, VW in Toyota.

https://insideevs.com/tesla-exceeds-bmw...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BigWhale ::

telexdell je izjavil:


Trditev, da se EV napajajo zgolj iz TE je najmanj neresna, če že ne slaboumna.


Se strinjam. Celotno nabijanje o tem kako elektrika ni cista je popolnoma neumno. Tudi bencin se ne materializira na bencinski crpalki ampak ga spremlja precej umazan proces pridobivanja in transporta do bencinskih crpalk. Potem pa se precej umazano izgori v milijonih majhnih kurisc.

Bolj cisto bi bilo, ce bi tak bencin uporabili v nekaj ogromnih kuriscih in bi ga spremenili v elektricno energijo.

telexdell je izjavil:

PS- kaj pa novi porabniki-mobilni telefoni, pomivalni stroji, toplotne črpalke, računalniki...katere uporabljajo mladi, starejši jih pa niso. Ti nič ne doprinesejo k povečani rabi elektrike?


Naceloma so novejse naprave bolj varcne pri porabi elektricne energije. 20 let star pralni stroj je veliko bolj ucinkovit, kot kak moderen stroj. Indukcijski kuhalnik je nekajkrat bolj ucinkovit od klasicne steklokeramicne plosce. Enako je s televizorji. LCDji porabijo manj energije kot CRTji, ajd vmes so bile plazme, ki so pa ze prakticno odsle v vecna lovisca.

telexdell ::

BigWhale je izjavil:


Naceloma so novejse naprave bolj varcne pri porabi elektricne energije. 20 let star pralni stroj je veliko bolj ucinkovit, kot kak moderen stroj. Indukcijski kuhalnik je nekajkrat bolj ucinkovit od klasicne steklokeramicne plosce. Enako je s televizorji. LCDji porabijo manj energije kot CRTji, ajd vmes so bile plazme, ki so pa ze prakticno odsle v vecna lovisca.


Če se gre za zamenjavo naprav potem imaš prav. Mislil pa sem na dodatne naprave. Naši starši niso imeli računalnikov, mobilnih telefonov, pomivalnih strojev, klim... naši otroci pa imajo vedno več tega. Torej, čeprav nove naprave porabijo manj kot stare pa raste njihovo skupno število. Na trg stopajo tudi novi porabniki, katerih včeraj ni bilo...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

DamijanD ::

RedDrake je izjavil:


Če računamo okoli 1,2mio vozil v SLO, to pomeni da, ko bo delež recimo 5% bo to že 36.000.000 EUR manj v "tošeljčku".
A mislite, da bo država to mirno gledala?


Tukaj bi bilo lepo tudi upoštevat (če se sploh da), koliko manj bo šlo za zdravstvo, če bo v mestih zrak zaradi EVjev čistejši...

WarpedGone ::

Zbogom in hvala za vse ribe

telexdell ::

DamijanD je izjavil:

RedDrake je izjavil:


Če računamo okoli 1,2mio vozil v SLO, to pomeni da, ko bo delež recimo 5% bo to že 36.000.000 EUR manj v "tošeljčku".
A mislite, da bo država to mirno gledala?


Tukaj bi bilo lepo tudi upoštevat (če se sploh da), koliko manj bo šlo za zdravstvo, če bo v mestih zrak zaradi EVjev čistejši...

Pa vidiš, da @RedDrake piše neumnosti. Če bi njegovo razmišljanje pilo vodo, potem bi morali avtomobili, kateri porabijo več goriva (imajo več emisij CO2) biti manj obdavčeni kot tisti, kateri ga porabijo manj saj je v interesu države, da pobere čim več davkov preko porabe goriva.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

nekikr ::

DamijanD je izjavil:

RedDrake je izjavil:


Če računamo okoli 1,2mio vozil v SLO, to pomeni da, ko bo delež recimo 5% bo to že 36.000.000 EUR manj v "tošeljčku".
A mislite, da bo država to mirno gledala?


Tukaj bi bilo lepo tudi upoštevat (če se sploh da), koliko manj bo šlo za zdravstvo, če bo v mestih zrak zaradi EVjev čistejši...

Da se, ampak se ne bo, ker državi diši denar, davkov se pa ne znižuje (kar poglej krizni DDV, ki je sedaj kar osnovni DDV, v naslednji krizi se bo pa spet dvignil). Če bi te stvari dejansko upoštevali, potem bi morali znižati ceno zdravstvenega zavarovanja vsakič, ko dvignejo trošarine na alkohol in cigarete, ker je sigurno nekaj manj zdravstvenih problemov. Davkov se ne niža.

mikhaair ::

Ko bomo imeli precej vec EV in za njih proizvedli nekaj vec elektrike, bomo ob enaki ceni na km vec denarja pustili doma, drzavi, domacemu gospodarstvu. Ker nafte nimamo, rafinerije tudi ne, le kupujemo v tujini. Elektriko pa doma proizvajamo.
Mogoce bodo celo energetiki pospravili nacrte za nove ČHE v predal.

Gregor P ::

To le, če bomo dejansko zgradili vsaj nov blok nuklearke, če ne, bomo čisto lepo "keširali" druge države.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

msjr ::

WarpedGone je izjavil:



Jezus...



Pa da ne bom preveč off-topic. Zadnje čase sem dosti na avtocestah in srečujem kar nekaj električnih avtomobilov. Čisto subjektivna ocena je, da so zaenkrat edino tesle [na avtocesti] uporabna zadeva - večinoma me prehitevajo, se pravi - avto se da normalno vozit in ni treba konstantno gledat na range. Ostalo je srednja žalost, beri cjazenje z 80 na uro in jih je treba kar pazit, ker za tovornjak nekako pričakuješ da bo počasen, osebni avto pa te lahko preseneti. Mene recimo je presenetil Zoe na klancu pred Malo Kapelo, ki se je trudil s 60... No i3 je k sreči tako grd da ga že na daleč opaziš.

Unknown_001 ::

Zadnč sem te Ioniqje s polno naloženim kombijem šišal čez višnjegorski klanec.

To so tumorji na cesti, vam povem.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Gregor P ::

Sicer običajno vidim dva ekstrema pri luksuznih vozilih, kjer želi biti tudi Tesla in sicer, da se bodisi vizijo izjemno počasi (max 90 km/h), kar večinoma vidim, da počno tudi vozniki Tesle S, ali pa vozijo ekstremno hitro, recimo najmanj oz. kar čez 250 km/h po nemških avtocestah praktično ves čas, kjer pa še nisem videl voznike Tesel, da bi to počeli.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

billy ::

Tesle imajo tisti z €€, zoe pa tisti ki šparajo. Posledično se to odraža tudi na cesti.

Saj kak fiček verjetno tudi ne blesti v hitrosti na cesti?

NSA_Agent ::

Unknown_001 je izjavil:

Zadnč sem te Ioniqje s polno naloženim kombijem šišal čez višnjegorski klanec.

To so tumorji na cesti, vam povem.

Hočeš reči, da so se ostali vozniki peljali po omejitvi 100km/h, ti si pa divjal z polno naloženim kombijem? Pametno.

Gregor P ::

Vprašanje s katere smeri je šel, na eni strani je omejitev 100 km/h, na drugi pa mislim da je normalno 130 km/h.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Proti LJ so itak 3 pasovi in znak za priporočeno hitrost 110 kmh (google maps iz leta 2013). Res mini jasno koliko imajo nekateri problemov z drugimi na cesti.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

RedDrake ::

telexdell je izjavil:


Pa vidiš, da @RedDrake piše neumnosti. Če bi njegovo razmišljanje pilo vodo, potem bi morali avtomobili, kateri porabijo več goriva (imajo več emisij CO2) biti manj obdavčeni kot tisti, kateri ga porabijo manj saj je v interesu države, da pobere čim več davkov preko porabe goriva.

Pa eni ste res kekci (pardon).
A res še niste imeli kakšne izkušnje z državnimi proračuni?
Tam vedno vse raste (odhodki ter prihodki - davki).
Nikoli ni ničesar manj.
Vozila z večjo porabo pa niso manj obdavčena (oz tista z nižjo bolj), ker število vozil ter skupna kilometrina ves čas raste, kar pomeni, da v blagajno kapne vsako leto enako ali več.
Nobena rast št. vozil ali kilometrine ne bo nadomestila padca nekje ranga 80%. (lahko pa nadomesti padec porabe cca 20% v 20-ih letih, kar se je zgodilo) Sploh ker je pri nas število vozil že praktično zasičeno.

Moj point je samo, da ne računat na to, da bodo EVji vedno tako zelo (~5x) cenejši za vožnjo. Če je to edini motiv za nakup, potem znate biti razočarani.

Unknown_001 ::

J.McLane je izjavil:

Proti LJ so itak 3 pasovi in znak za priporočeno hitrost 110 kmh (google maps iz leta 2013). Res mini jasno koliko imajo nekateri problemov z drugimi na cesti.


Saj jih nimamo. Edino škoda mi je za tiste ki so izgubili zalet v klanec ker so se mi umikali s prehitevalnega in naleteli na elektro sračkalice.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

nekikr ::

Moj point je samo, da ne računat na to, da bodo EVji vedno tako zelo (~5x) cenejši za vožnjo. Če je to edini motiv za nakup, potem znate biti razočarani.

Če ga kupiš danes, potem se ti s tem ne bo treba ukvarjati do nakupa novega.

Nikec3 ::

Danes sem v Hyundai-jevem salonu videl Kono EV 64 kWh. Evo, to je dejansko prvi avtomobil v slovenskih salonih, ki ponuja polno EV izkušnjo brez kompromisov. EV doseg je cca 400 km, avto je lep, predvsem notranjost me je pozitivno presenetila (z izjemo nekaj gumbov na sredini). Tudi ta turkizna barva super paše zraven. Garancija je, servis je, doseg je. Zadeva bo tudi za pregovorno konservativne Slovence zelo zanimiva. Je pa edino en problem, da so čakalne dobe do 12 mesecev, saj je zadeva razprodana.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

s1m0n ::

Pa tudi poceni ni! Ta, ki sem ga jaz imel priložnost videt je lastnika prišel 42kEUR.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

Unknown_001 ::

s1m0n je izjavil:

Pa tudi poceni ni! Ta, ki sem ga jaz imel priložnost videt je lastnika prišel 42kEUR.


In koliko te stane tesla? Eeee
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

telexdell ::

RedDrake je izjavil:


Pa eni ste res kekci (pardon).
A res še niste imeli kakšne izkušnje z državnimi proračuni?
Tam vedno vse raste (odhodki ter prihodki - davki).
Nikoli ni ničesar manj.
Vozila z večjo porabo pa niso manj obdavčena (oz tista z nižjo bolj), ker število vozil ter skupna kilometrina ves čas raste, kar pomeni, da v blagajno kapne vsako leto enako ali več.
Nobena rast št. vozil ali kilometrine ne bo nadomestila padca nekje ranga 80%. (lahko pa nadomesti padec porabe cca 20% v 20-ih letih, kar se je zgodilo) Sploh ker je pri nas število vozil že praktično zasičeno.

Moj point je samo, da ne računat na to, da bodo EVji vedno tako zelo (~5x) cenejši za vožnjo. Če je to edini motiv za nakup, potem znate biti razočarani.

S Kekcem ni nič narobe. Je bil pravi slovenski fant od fare.
Kot je zapisal že @mikhaair- pri EV poraba ni le gola elektrika. Tu so še elektrarne, katere je potrebno vzdrževati. Torej je priliv tako DDV od proizvodnje elektrike kot DDV od storitev. Potem je treba plačati delavce, kateri delajo v elektrarnah in podjetjih, katere izvajajo storitve zanje. Od teh delavcev dobiš najprej dohodnino. Z ostankom denarja pa lahko plačujejo stroške, kupujejo dobrine, varčujejo... kar povzroči, da imajo delo zopet drugi, kateri spet plačujejo DDV, dohodnino...
Če pa razmišljaš kot kak levi lunatik, za katerega je izvoz rak rana gospodarstva in izplačilo dobička iz podjetja davčna utaja imaš pa povsem prav. Po tej logiki je treba EV (pa tudi TČ) povsem prepovedati in zopet pod državo dati določanje cen vseh energentov.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BT52 ::

J.McLane je izjavil:

Proti LJ so itak 3 pasovi in znak za priporočeno hitrost 110 kmh (google maps iz leta 2013). Res mini jasno koliko imajo nekateri problemov z drugimi na cesti.


Potem pa še imaš fantomni val pa smo tam. :) V bistvu misliš, da pospešuješ promet pa ga ne. :D

gensi ::

In vendar se premika:

Utk ::

fikus_ je izjavil:

Je bilo že napisano na to temo. Norvežani se gredo "dvojno igro"! Nafto izvažajo in s tem denarjem si lahko privoščijo bolj "zelene" avtomobile! Poleg tega imajo veliko vodnih virov izkoriščenih za HE. Ni to tipična država glede na energetske vire.

Norveška kaže, da je edini problem električnih avtov cena, za nas na Balkanu. Ne pa trenutna tehnologija, doseg, mraz, vročina, polnjenje v desetem štuku, tedenski sestanki v Hannovru in podobno. Že to nam veliko pove, tistim, ki hočejo razumet.
To na kaj delajo elektriko in od kod jim denar je zaenkrat nepomembno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Tralala999 ::

Tehnologija baterije je žalost...zaenkrat.
Električni sanjači ne glejte samo avtov. Vzporedno je treba graditi električno infrastrukturo....obstoječa ni primerna na množično uporabo EV.

Lonsarg ::

Elektrika je že kar nekaj časa na prostem trgu, ni več potrebe planskega gospodarstva ampak špekulanti na trgu gradijo zadeve, če sumijo da bo več porabe.

roCkY ::

Sanjaj ti prosti trg. Vse je krepko regulirano. No saj je treba priznat, da če ni je totalna anarhija.

VW bo šel delat neke EV-je pod 20k€ z bogim dosegom, da bo zadostil uredbi politike in ne zaradi drugega. Avti pa kurje kletke za osebke pod 165 telesne višine.
Da jih bodo poganjali bodo pa premog kurili. Aja, ne, kje pa!!! Nove kapacitete solara in vetra bodo naredile te avte povsem zelene. ??
Bo pribijanje v to smer tapravo?

ginekk ::

Nikec3 je izjavil:

Je pa edino en problem, da so čakalne dobe do 12 mesecev, saj je zadeva razprodana.


To ni za nikamor. Še malo pa bodo rabljeni dražji od novih, ker novega ne bo za dobit nekaj let. (tako je bilo v Jugi)
Pa EV posel poganjajo subvencije, kjer ni nobene garancije. Lahko po teh 12 mesecev + 2 (kolikor traja za subvencijo) državi zmanjka subvencijam namenjenega budgeta in se nakup podraži za 7500 EUR.

DamijanD ::

Mičkeno offtopic:
Če bo tole uspelo (co2 iz zraka v bencin), kakšen bo izpuh iz ICEjev s tem gorivom (bo vseboval manj NOx in SOx)?

Nikec3 ::

Tralala999 je izjavil:

Tehnologija baterije je žalost...zaenkrat.
Električni sanjači ne glejte samo avtov. Vzporedno je treba graditi električno infrastrukturo....obstoječa ni primerna na množično uporabo EV.

Daj ne trosi bedarij. Če se bo cena električne energije podražila za 20%, bodo vsi na veliko vlagali v omrežje in gradili nove kapacitete.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Tralala999 ::

Nikec3 je izjavil:

Tralala999 je izjavil:

Tehnologija baterije je žalost...zaenkrat.
Električni sanjači ne glejte samo avtov. Vzporedno je treba graditi električno infrastrukturo....obstoječa ni primerna na množično uporabo EV.

Daj ne trosi bedarij. Če se bo cena električne energije podražila za 20%, bodo vsi na veliko vlagali v omrežje in gradili nove kapacitete.


Projekt 2050.

WarpedGone ::

Q1 18 - "Tesla can't produce the Model 3!"

Q2 18, Model 3 starts to ramp - "Tesla can't make a profit on the Model 3!"

Q3 18, Tesla is profitable - "This is as good as it will ever get. Only profitable because pent up Performance demand and now ASP and margin will go down from here."

Q4 18, record deliveries/revenue/profit - "That's only because end of year tax credit expiring that pulled demand forward. Now demand will collapse in 2019!"

Q1 19, European deliveries begin, Performance version and awd first, margins pick up again - "That's only because pent up Performance demand and now ASP and margin will go down from here."

Q2 19, China deliveries begin with Performance and awd versions first. Standard battery Model 3 deliveries begin. Record revenue and profit. S&P inclusion. - "OK, now demand is finally saturated, there are no new markets to pick up the slack. No where to go but down from here!"

Q3 19, Model Y unveil. Reservations surpass 500k in one week. - "... Tesla can't produce the Model Y!"
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

DamijanD je izjavil:

Mičkeno offtopic:
Če bo tole uspelo (co2 iz zraka v bencin), kakšen bo izpuh iz ICEjev s tem gorivom (bo vseboval manj NOx in SOx)?


That is so retarded, there's no purpuse in debating.
Ajde...mogoče na Veneri bi lahko rekli kako.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

nekikr ::

Norveška kaže, da je edini problem električnih avtov cena, za nas na Balkanu.
To na kaj delajo elektriko in od kod jim denar je zaenkrat nepomembno.

:D

To je povsem v stilu Stop beeing poor! :)

Okapi ::

Utk je izjavil:

Norveška kaže, da je edini problem električnih avtov cena, za nas na Balkanu.
V resnici ne cena kot taka, ampak razlika v ceni med električnimi in bencinskimi avti. Na Norveškem so bencinski avti tako obdavčeni, da so električni cenejši, in potem seveda raje kupujejo te.

Zheegec ::

Ja, samo Norveška si to lahko privošči kot ogromna proizvajalka in izvoznica nafte in naftnih derivatov. Večina držav na svetu ne črpa toliko nafte na število prebivalcev, sploh pa večina držav na svetu ne socializira dobička od tega, ampak privatizira. Izgubo (onesnaženje in s tem povezane stroške) pa seveda vse države socializirajo.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

jb_j ::

Gregor P je izjavil:

To le, če bomo dejansko zgradili vsaj nov blok nuklearke, če ne, bomo čisto lepo "keširali" druge države.


so nuklearke zelo visok rizik, sploh za tako majhne države kot slo,
v primeru nezgode, se mora pol slovenije izselt, al pa mal manj.

imamo pa del elektrarne, ki je radioaktiven zaradi obratovanja nuklearke,
(in najbrž bo ostal radioaktiven še veliko časa, tisti del, kjer potapljajo palice)
ali so le palice tolk zaščitene, da ni radioaktivnosti v elektrarni tudi po zaprtju.
in bi nekak blo mal škoda, če se ne zgradi nov blok.
gledam pros and cons na internetu:
At the end of their life, nuclear plants are very expensive to decommission safely.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Utk ::

nekikr je izjavil:

Norveška kaže, da je edini problem električnih avtov cena, za nas na Balkanu.
To na kaj delajo elektriko in od kod jim denar je zaenkrat nepomembno.

:D

To je povsem v stilu Stop beeing poor! :)

Sej glih to je zanimivo. Reveze moti mraz, vrocina, polnjenje doma, doseg, sto stvari, tiste, ki imajo res denar, pa nic od tega ne moti - tolk da ga ne bi kupili.

Spock83 ::

Ja normalno. Revez hoce cimcenejsi brezkompromisni izdelek. Sredstva so omejena.

Utk ::

Ali, strokovno rečeno, kislo grozdje.

WarpedGone ::

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

SimplyMiha ::

PR floskule niso najboljša osnova za presojo.

WarpedGone ::

Ja, zgoraj je oddemonstrirana globina mentalnega dosega SloTech občestva.
Žal niste čisto nič posebni, neumnost je by default.

Cheap batteries are going to revolutionize almost everything. Not just transportation (picture the gigawatt-hour-sized battery packs in a Maersk Triple-E cargo ship running on electricity!), but a whole host of random things you wouldn't even think of. A random example can be seen in Musk's Boring Company. A significant cost in boring a tunnel is laying kilometers of the ~1-2 MW power lines to run the TBM. But assuming a 2-hour swap cycle, you could run them with batteries (2-4 MWh) which cost less than half a million dollars. All across industry, opportunities like this are going to start presenting themselves; it's a complete game changer.


Just the automotive side alone is reason that this company is vastly undervalued (by people who just can't believe that the world could be changing this quickly and that an upstart could do it - which is always the way these things go). But some of these other product streams might even eclipse the automotive side some day.¸
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

SimplyMiha ::

Reče in objavi še par PR floskul...

hojnikb ::

Hmm, fanboy forum z polno tesla delničarji. In človek naj verjame vsemu napisanemu. K bi šel na SDSovo stran za nasvet koga volit :\
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

WarpedGone ::

The key difficulty in valuing Tesla as an investment--or even discussing it with friends--is what business gurus call "dislocation." People suck at forecasts and predictions whenever a market makes a sudden shift from recent history and starts to go a different direction.

It's natural. Whenever you read or watch or listen to someone predicting how TSLA will perform, pay attention to how often they use recent market data or comparisons to existing auto manufacturers to add credibility to their opinions. Recent, hard data ("sales of midsize sedans in the US are declining") always seems to carry great weight, but it is usually accompanied by a casual assumption: this is how consumers will behave in the future. For instance, in sizing up Tesla's addressable market for the $50Kish Model 3, estimates are modest. "This is how many sedans Mercedes and BMW sell each year at that price point." Or "demand for electric cars has always been modest." The casual assumption: the demand for Model 3 will be rather limited, since that has been the case for other $50Kish sedans or electric cars recently.

As if that were all that were happening right now: someone is introducing a $50K car. Or another electric car. Yawn. Seen that before.

Were that the case.

The phrase "iPhone moment" is shorthand for "consumers suddenly defy the conventional wisdom in a category, in a very dramatic and market-upsetting way."

Nokia, the dominant market leader in 2007 with a 50% global market share, suddenly (well, in the course of a few years) became largely irrelevant (today Nokia has less than 3% of the market). Apple became (after a while) the most valuable company of any kind in the world. In a category where $99 was widely considered the price point that any new entrant would need to meet. "Who would spend $499 [iPhone's introductory price in 2007] for a phone? Ha ha, the market for that expensive a phone is TINY." There were a number of business luminaries (like Steve Balmer) who went on record disdainfully mocking Apple's chances.

They should have been buying stock.

Sound familiar? We have Accord and Civic buyers suddenly lining up to pay more than they have ever paid for a car.

Here's my perspective as someone who has analyzed markets for a living at one point.

The single most valuable thing in business is high customer demand. It solves a host of the most critical business problems (commitments from suppliers, funding from investors, cost-effective marketing, goodwill when things go wrong, recruiting top talent, ability to commit to business decisions). People think it's technology, brand strength, cash-on-hand, advertising budget, production facilities or current market share.

Nope, it's people lining up. Nothing else in business is more valuable than that. Even if your cost position sucks, even if you have quality issues, even if you have larger competitors, even if you need more capital. Those things can be fixed if you have demand. Without demand, none of those matter.

If GM had an electric car that people were clamoring for, things would get much, much simpler for them. The board would quickly approve investment, people would be excited to come to work at GM to help them do it, GM would get aggressive with its dealers, who would actually be anxious to have a product that consumers were clamoring for. GM could invest to make them in a much more cost-effective manner than they do currently, at a much higher production rate. Funding a charging infrastructure would be a no-brainer.

If you follow this line of thinking it would surprise you--as it has me--that short sellers would make fun of people lining up and paying money years in advance to reserve a Model 3, or volunteering to help at packed delivery centers. This is hard data of the most important kind: evidence of enthusiastic demand.

The reservation count for Model 3 was an earth-shaking (well, in the automobile industry) event. Angela Merkel called the German CEOs onto the carpet and said (I'm translating), "Holy ****, dudes. This is our most important employment sector in Germany. Do we have a plan for competing with this?" She didn't say, "Look at this tiny company. We need to crack out some spiffy PowerPoint concepts to combat this." The Chancellor of Germany, a country known for automotive engineering talent, heard one statistic (473,000) involving a tiny California company and she was shook. She didn't need market analysis--she had tangible data of something very important. It almost didn't matter whether 473,000 cars would matter in a global market where over the course of a few years an order of magnitude more cars than that would be purchased.

473,000 meant: this is an iPhone moment. Times are a-changin'. Strap in for a bumpy ride.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

Skaliranje prodaje iz 100$ na 500$ (v primeru iphonea) je precej različna zver kot prodaja 50k avta kupcu, ki je dosedaj kupim maks 20k ali še manj...
Folk se lahko zakreditira samo do neke meje..
#brezpodpisa
««
570 / 1166
»»