» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
569 / 1166
»»

Nikec3 ::

Med drugim so znane oktobrske prodajne številke za EV-je v ZDA:
https://insideevs.com/october-2018-plug...

34 100 so jih prodali, kar je 138% več kot lani v istem mesecu.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Naredi izpit, vozi enega in drugega in se potem oglasi.
... kaj za zoe potrebuješ dodatni izpit?!?8-O
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Ja, tist kartonček iz OŠ za bicikel ni dovolj.

Gregor P ::

Priznaj, da niti tistega nimaš >:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nekikr ::

Nikec3 je izjavil:

Med drugim so znane oktobrske prodajne številke za EV-je v ZDA:
https://insideevs.com/october-2018-plug...

34 100 so jih prodali, kar je 138% več kot lani v istem mesecu.

Kar je toliko, kot jih Ford (samo en proizvajalec) naredi v slabih 6 dneh. Da postaviš to 138% rast v kontekst.

Utk ::

Še par strani (ali mesecov) nazaj je ford to naredil do malice. Da postavimo rast v kontekst.
Take primerjave so brezvezne. Tudi ko jih bo 10 mio na leto, bo to še zmeraj 10% vseh. Pa ne bo to več malo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

nekikr ::

Ne, to sploh ne bo več malo. To bo ogromno. Dokler jih je pa za vzorec, je pa to pač premalo. % rast je pa super za orgazmiranje warpija in kompanije.

WallSreet ::

Komaj čakam da vidim končni izdelek projekta Dugout Loop. Komaj čakam 10 Decembra da vidim kaj je pripravil Elon Musk. Ideja je res zanimiva sicer sem skeptičen glede električnih avtomobilov vendar pa si bom tole pogledal z zanimanjem. Je kdo seznanjen s tem projektom? Kakšna so vaša mnenja glede projekta?

Zgodovina sprememb…

WallSreet ::

Naredil je prototip nekakšne mini podzemske železnice. Uporabno mogoče za kakšen poseben namen, recimo za hiter transport med helikoptersko ploščadjo in kilometer oddaljeno bolnišnico sredi mesta. Ali med dvema terminaloma velikega letališča. Za kaj dosti drugega pa ne, ker bo predrago.


Pravzaprav ne gre za nobeno mini železnico in glavni namen projekta je da se končno najde rešitev za kilometre dolge kolone, ki veljajo predvsem za Los Angeles in okolico. Ne vem kje ti ideja da bo predrago? Razlog zakaj se je tega Elon lotil je predvsem zato ker je vse skupaj 100x ceneje kot če bi gradil neko podzemno železnico. Včeraj sem poslušal najnovejši intervju oziroma podcast, kjer je bil gost prav Elon Musk ki je poudaril da so tuneli veliko cenejši kot podzemne železnice. Pravzaprav je rekel, da te 1 milja podzemne železnice pride približno milijardo dolarjev in da se enostavno ne splača medtem ko bo njegov projekt Dugout Loop (tunel bo dolg 3.6 miles oziroma 5.7 kilometra) in ga bo prišel 10 milijonov dolarjev. Vsaj tako je včeraj povedal na podcastu. In tudi če bo številka na koncu 5x večja se mu še vedno vse skupaj splača saj še vedno vse skupaj pride 100x ceneje.

Zgodovina sprememb…

Zheegec ::

Pravzaprav je rekel, da te 1 milja podzemne železnice pride približno milijarda dolarjev in da se enostavno ne splača medtem ko bo njegov projekt Dugout Loop (tunel bo dolg 3.6 miles oziroma 5.7 kilometra) in ga bo prišel 10 milijonov dolarjev. Vsaj tako je včeraj povedal na podcastu. In tudi če bo številka na koncu 5x večja se mu še vedno vse skupaj splača saj še vedno vse skupaj pride 100x ceneje.

Dugout Loop naj bi imel kapaciteto ~3000 ljudi na tekmo nekoč v prihodnosti, ~1500 ljudi na tekmo, ko bo zgrajen. Cena je nizka zato, ker ima tunel majhno kapaciteto in pa ker je kratek, kar bistveno zmanjša ceno protipožarnih sistemov in zasilnih izhodov ter ostalega. 100x cenejši tunel od podzemne železnice s kapaciteto samo ~1500 ljudi na dan je zelo drag špas.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

WallSreet ::

Zheegec je izjavil:

Pravzaprav je rekel, da te 1 milja podzemne železnice pride približno milijarda dolarjev in da se enostavno ne splača medtem ko bo njegov projekt Dugout Loop (tunel bo dolg 3.6 miles oziroma 5.7 kilometra) in ga bo prišel 10 milijonov dolarjev. Vsaj tako je včeraj povedal na podcastu. In tudi če bo številka na koncu 5x večja se mu še vedno vse skupaj splača saj še vedno vse skupaj pride 100x ceneje.

Dugout Loop naj bi imel kapaciteto ~3000 ljudi na tekmo nekoč v prihodnosti, ~1500 ljudi na tekmo, ko bo zgrajen. Cena je nizka zato, ker ima tunel majhno kapaciteto in pa ker je kratek, kar bistveno zmanjša ceno protipožarnih sistemov in zasilnih izhodov ter ostalega. 100x cenejši tunel od podzemne železnice s kapaciteto samo ~1500 ljudi na dan je zelo drag špas.


Ne pozabi, da vse skupaj financira Elon sam. Če bo projekt uspešen bi lahko na svojo stran dobil kakšna večja tehnološka podjetja in potem je šah mat. Bomo videli kaj se bo zgodilo 10 decembra. Upam, da bo šlo vse po načrtu in da se projekt izkaže za uspešnega. Kitajci trenutno gradijo tako imenovane hitre železnice z bullet train-i in na tem področju praktično dominirajo ZDA iz vseh strani. Očitno Elon Musk razmišlja že korak naprej in če mu bo uspelo bodo tako tudi na tem področju ponovno korak pred Kitajci. Resnično upam, da tisti projekt, ki so ga nekaj tednov nazaj potrdili v Los Angelesu (hitra železnica... 77 milijard dolarjev vreden projekt) opustijo in da se posvetijo temu kar počne Musk. Hitre železnice so dobra stvar vendar so Japonci imeli bullet traine že 50 let nazaj in glede nato, da ZDA vedno strmijo v prihodnost in inovativnost bi morali tisti 77 milijard dolarjev težek projekt opustiti. Zgolj moje mnenje.

Zheegec ::

(pobrisano)

Obstaja že tema o Boring Company, sem svoj odgovor skopiral tja. Tukaj pustimo debato o EV/Tesla.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

TESKAn ::

Poceni, dokler je vse skupaj samo cev, po kateri se vozi EV.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WallSreet ::

Zheegec je izjavil:

(pobrisano)

Obstaja že tema o Boring Company, sem svoj odgovor skopiral tja. Tukaj pustimo debato o EV/Tesla.


Se strinjam...žal nisem vedel da obstaja prav zato namenjena tema (sem opazil šele potem ko sem objavil svoj komentar)

BTW če bi lahko izbrisal še zgornji komentar ki sem ga objavil v teh temi...hvala

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

"Now, Daimler's been in the market for 100-plus years and here's this upstart and they're outselling them in the US. If you'd said that a few years ago, you'd probably have been locked up, but that's happening," he said.
Zbogom in hvala za vse ribe

Unknown_001 ::

WarpedGone je izjavil:

"Now, Daimler's been in the market for 100-plus years and here's this upstart and they're outselling them in the US. If you'd said that a few years ago, you'd probably have been locked up, but that's happening," he said.


Eyeroll... a si lahko še bolj beden s takimi cenenimi "strokovnimi" ?
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Utk ::

Resnica je bedna. Prodaja v ZDA padla za 20 procentov brez ocitnega razloga. Ali pac.

kow ::

Kot zanimivost:
https://www.ssb.no/en/energi-og-industr...

Na Norveskem je cirka 6 odstotkov registriranih avtomobilov ze elektricnih, kar ima viden vpliv na porabo goriv.

fikus_ ::

Je bilo že napisano na to temo. Norvežani se gredo "dvojno igro"! Nafto izvažajo in s tem denarjem si lahko privoščijo bolj "zelene" avtomobile! Poleg tega imajo veliko vodnih virov izkoriščenih za HE. Ni to tipična država glede na energetske vire.

kow ::

Sem trdil, da je to "tipicna" drzava? Sploh nisi komentiral mojega posta, ampak skocil na drugo temo.

Hotel sem samo pokazati, da smo prvic prisli do tocke, ko lahko "real time" gledamo zaznaven vpliv na porabo fosilnih goriv v neki drzavi - zaradi elektricnih avtomobilov. (del padca lahko pripisemo tudi visji ceni goriva).

roCkY ::

Največji del padca se lahko prepisuje davčni politiki. Ki je posledica točno tega kar je bilo omenjeno. Norveška je relativno redko poseljena, ima hidroelektraren, da bodo komot pokrile potrebo po elektriki in služi s prodajo nafte.
Je država, ki ne more biti referenca za ostali svet na tem področju.

Machete ::

Če si nisem narobe zapomnil, ker sem gledal nekaj časa nazaj, tukaj tip omenja celo nekih 30%+..?
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Snohman ::

kow je izjavil:

Kot zanimivost:
https://www.ssb.no/en/energi-og-industr...

Na Norveskem je cirka 6 odstotkov registriranih avtomobilov ze elektricnih, kar ima viden vpliv na porabo goriv.


Poraba dizla za osebne avtomobile je res da padla iz 2016 na 2017, a iz 2013 na 2016 pa krepko narasla!
Nekoliko je od 2013 padla poraba bencina za avtomobile.

Največji padec je pravzaprav videti pri olju za ogrevanju in za marine program.

Bi rekel da so imeli električni avtomobili bolj malo pri tem padcu...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Snohman ()

WarpedGone ::

Eyeroll... a si lahko še bolj beden s takimi cenenimi "strokovnimi" ?


Pozabu sm dodat podpis:
Baillie Gifford manager Iain McCombie


SloTech inteligenZZa pravilno ugotavlja, da ta tip nima pojma.
SloTech inteligenZZa razvna pravilno, ko sledi bistveno bolj uspešnim prerokom tipa David Enhorn

His core arguments:
a) Tesla = Lehman type fraud. Chief accountant leaving after 1-month means its a fraud.
b) Can't make Model 3s cheaply enough, $35k variant is never coming. UBS tear down proves this. Taking deposits from people for the $35k version is hence a fraud.
c) Tesla Roof is a pretend product. More fraud.
d) Demand. Tesla might make 65k Model 3's in Q4 but it certainly can't sell them. "We expect a large revenue and earnings disappointment in Q4".
e) Tesla brand is terrible.


Metem na severni strani Alp ...
"BMW has done a great job of consistently meeting and beating its 8-10% automotive segment target profitability range for an impressive 33 quarters in a row. Sadly, this won't be the case for the second half this year based on our numbers. We forecast an EBIT margin of 7.5% for Q3 and 7.1% for Q4. Arguably, sales momentum and mix will improve but BMW also traditionally accounts for higher costs towards the end of the year we reflect in our forecasts," Ellinghorst said.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

Najprej bo potrebno spremeniti mišljenje, da mora avto z enim tankom/polnjenjem prevozit od min. 700 do 1000+ km. V večini primerov tega ni potrebno! Potem, ko bodo cene primerljivih ICE in EV podobne (podobna oprema, odmislimo pogon), se bo povpraševanje po EV zelo dvignilo, ker bo še samo vprašanje, ali imam možnost polnit EV ali ne.

kow ::

@Snohman

"Poraba dizla za osebne avtomobile je res da padla iz 2016 na 2017, a iz 2013 na 2016 pa krepko narasla!"
Do nekje 2016/2017 je bilo stevilo elektricnih avtomobilov zanemarljivo. Raste tudi stevilo prebivalcev oz. prevozeni kilometri.
Poraba pada tudi letos.

Gregor P ::

Če odmislimo dolga potovanja, ko pride prav, da lahko prevoziš že samo z bencinarjem 800+ km, je bilo doslej tudi priročno, da pač nisi rabil ves čas razmišljati o polnjenju tanka, kjerkoli si že; če si pa sredi puščave, pa si lahko imel še kante bencina poleg. To je pač sedaj manj udobno z EV, tudi če imam dejansko vtičnico doma. Meni se npr. resnično ne da preveč ukvarjati s tem praktično dnevno, kje in kdaj bom lahko polnil EV + vračunati vsaj 30-minutno čakanje oz. bi prihranek moral biti res enormen, da nadomesti moj izgubljen oz. investiran čas v to ... še to poleg že dnevnega polnjena pametnih telefonov itd. ... res ne vidim smisla v tem, da bi človek po cele dneve polnil vse elektro naprave, ki jih ima :8) (zagotovo bo v prihodnosti te zadeve poenostavili ali pač našli alternativne rešitve).

Povsem razumem oz. drugo je okoljski vidik, da pač požreš slabosti EV v dobrobit družbe ipd. ... in morda stopiš korak najprej s hibridno rešitvijo, dokler EV ne dodelajo za potrošniški trg ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

jernejl ::

(zagotovo bo v prihodnosti te zadeve poenostavili ali pač našli alternativne rešitve).

Za polnjenje že obstajajo praktične rešitve, recimo brezžično polnjenje z indukcijo.
Je pa to spet povezano z določenimi izgubami pri polnjenju, čeprav... ljudje smo za udobje pripravljeni tudi nekaj plačati.
Končna rešitev bi najbrž bila taka, da bi bila parkirna mesta opremljena s takim sistemom, ki bi pred polnjenjem tudi avtenticiral avtomobil, konec meseca pa bi dobil račun (oziroma odtegljaj s kreditne kartice ali TRR-ja).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Gregor P ::

Da, nekaj kar se v bistvu dogaja avtomatično nekje v ozadju; to bi potem bila še boljša rešitev od klasičnega tankanja na bencinski postaji, ker prihraniš še več časa.:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

fikus_ ::

En članek na temo "zelenosti" EV-jev:
http://www.avtomanija.com/default.asp?r...

janipapillon ::

So zeleni e-avtomobili, ali tisti zaradi katerih je treba "pumpat" da so e-avti zeleni, pa da naredimo en korak na poti iskanja novih alternativ pogona?
Je treba bit fajn zelen, da nam razmereje nastajanje fosilnih goriv/njih poraba (enota naj bo STOLETJE) ni naklonjeno?
Morda e-pogon ni eden od načinov pogona vozil v prihodnosti, je pa sedajnost ter ena redkih alternativ za katero vemo in jo razvijamo danes.
Kok moram bit zelen, da ne razumem, da CO2 ni noben strup, da mi brez njega ni življenja, da je le parameter, kot npr srčni utrip pri športni vadbi?

Zgodovina sprememb…

Utk ::

fikus_ je izjavil:

En članek na temo "zelenosti" EV-jev:
http://www.avtomanija.com/default.asp?r...

Včasih so streljali tiste, ki so stare šale širili. In tvoj članek je star in šala.

J.McLane ::

Daj no fikus, kaj bolj aktualnega, poglej datum članka, pa če greš gledat original ADAC študijo, boš videl da ni nič kaj šokantnega notri, rumeni tisk vedno napihne vse skupaj.

Pod kakšnimi so opravili študijo:
- za življenjsko dobo vozila so vzeli 150k km
- Za elektriko in CO2 vrednosti (579 g/kWh) so vzeli nemški štrom iz leta 2013 - po Fukošimi leta 2011 je Nemčija zaprla vse jedrske in šla kurit premog
- študija povsem zanemari izpuste škodljivih emisij, ki vplivajo direktno na zdravje ljudi.
- v višjem razredu so primerjali MB E 220d, Teslo X in Volvo T8 (PHEV)

Če greš brat študijo na ADAC stran ne boš odkril prav veliko šokantnega:
https://www.adac.de/infotestrat/umwelt-...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

svit ::

Me zanima kaj bi pokazala ta študija, če bi uporabili WLTP meritve emisij :)...
Ni ideje

roCkY ::

Za nove porabnike v omrežju se v veliki večini kuri premog in plin. S fosilci se "drži omrežje pokonci". EV so novi porabniki. Torej se za njih kuri premog in plin.

V DE CO2 odtis niha od 250 do prek 500g. Odvisno od kombinacije porabe in količine vetra in sonca. Ampak vse tisto kar se več porabi kot se je pred par leti lani je pridobljeno iz fosilcev. Resda se širi solar in veterna ampak, če nebi bilo novih porabnikov bi kurili za njihovo kapaciteto manj fosilcev...

Skratka za prikazovanje "zelenosti EV izpustov" bi morali biti upoštevani taki izpusti CO2 (in saj ter bogsigavedi še česa) kot jih imajo termoelektrarne.

https://www.electricitymap.org/?wind=fa...

fikus_ ::

Ja imate prav, star članek in tudi ADAC ni 100% merodajen. Je težko primerjat, še posebej ob precej manjši ponudbi EV, ampak neki osnovni podatki so. Vidim, da imate kar nekaj pripomb. Če ima kdo še kakšen link do podobnih primerjav, na dan z njim.

Sem že pisal, da je na svetovni ravni 70% elektrike proizvedeno iz fosilnih goriv.

telexdell ::

roCkY je izjavil:

Za nove porabnike v omrežju se v veliki večini kuri premog in plin. S fosilci se "drži omrežje pokonci". EV so novi porabniki. Torej se za njih kuri premog in plin.

V DE CO2 odtis niha od 250 do prek 500g. Odvisno od kombinacije porabe in količine vetra in sonca. Ampak vse tisto kar se več porabi kot se je pred par leti lani je pridobljeno iz fosilcev. Resda se širi solar in veterna ampak, če nebi bilo novih porabnikov bi kurili za njihovo kapaciteto manj fosilcev...

Skratka za prikazovanje "zelenosti EV izpustov" bi morali biti upoštevani taki izpusti CO2 (in saj ter bogsigavedi še česa) kot jih imajo termoelektrarne. Pa, ko bom prodal prvi EV kateri se je napajal zgolj iz TE in ga zamenjal z novim EV bo to star porabnik in bo (po tvoji logiki) delal na obnovljive vire. Kakšen pa bo takrat CO2 odtis EV?

https://www.electricitymap.org/?wind=fa...

Veliko lastnikov hiš si na strehi omislijo lastno SE zaradi nakupa TČ in EV in ne zaradi trgovanja z elektriko. Torej količina proizvedene energije v SE raste tudi zaradi rasti števila EV. Zaradi EV se je povečalo zanimanje za elektriko in tudi zaradi tega raste število SE.
Trditev, da se EV napajajo zgolj iz TE je najmanj neresna, če že ne slaboumna.

PS- kaj pa novi porabniki-mobilni telefoni, pomivalni stroji, toplotne črpalke, računalniki...katere uporabljajo mladi, starejši jih pa niso. Ti nič ne doprinesejo k povečani rabi elektrike?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

xxxul ::

Mobilni telefon dej poleg TČ pod porabnika, juhej, ne pozabi na router za internet...
TČ je tak konkreten nov porabnik ki se tud konkretno pozna pri domačem gospodinjstvu; EV pa tud.

pa prosim ne pozabit ko delate izračune kaj se splača na daljši rok, da ko bo delež EV jev narastel, se bo tudi država spomnla prmaknt piskrček, ne bo elektrika za prevoz skoz tko "poceni", bo treba nadomestit izpad davščin pri prodaji fosilnih goriv...

telexdell ::

Nabavna cena bencina je tam 0,502 €/l, prodajna pa 1,3 €/l.
Nabavna cena elektrike je tam 0,05 €/kWh (pa tudi manj), prodajna za gospodinjstva pa tam 0,137 €/kWh. Dodati je treba še fiksne stroške (prispevek za moč in prispevek za OVE).

Torej je elektrika že bolj obdavčena kot bencin.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Gregor P ::

Saj boš lahko ta prispevek za vožnjo (izpad denarja) državi tudi drugače imenoval, če ti bo potem lažje ... sprejmi izziv in ga imenuj prvi:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

D3m ::

telexdell je izjavil:

Nabavna cena bencina je tam 0,502 €/l, prodajna pa 1,3 €/l.
Nabavna cena elektrike je tam 0,05 €/kWh (pa tudi manj), prodajna za gospodinjstva pa tam 0,137 €/kWh. Dodati je treba še fiksne stroške (prispevek za moč in prispevek za OVE).

Torej je elektrika že bolj obdavčena kot bencin.


dobre prodajne cene nabija država. :P
|HP EliteBook|R5 6650U|

RedDrake ::

telexdell je izjavil:

Nabavna cena bencina je tam 0,502 EUR/l, prodajna pa 1,3 EUR/l.
Nabavna cena elektrike je tam 0,05 EUR/kWh (pa tudi manj), prodajna za gospodinjstva pa tam 0,137 EUR/kWh. Dodati je treba še fiksne stroške (prispevek za moč in prispevek za OVE).

Torej je elektrika že bolj obdavčena kot bencin.

Ne gre za to katera stvar je procentualno bolj obdavčena, ampak koliko pade v piskerček države celokupno.
Povprečno vozilo naredi ~12000km letno.
To je "recimo" ~1000 litrov bencina (računano s povprečno porabo 8l+, realnost je nižja).
Torej država od povprečnega ICE vozila scuza cca 800 EUR.
Nek sodoben EV "kuri" recimo 15kWh/100km, torej bo porabil letno tam okoli 1800kWh.
Država ergo od EVja scuza samo okoli 180 EUR.
Torej bo vsak EV na cesti pomenil okoli 600 EUR letno manj za državo.
Če računamo okoli 1,2mio vozil v SLO, to pomeni da, ko bo delež recimo 5% bo to že 36.000.000 EUR manj v "tošeljčku".
A mislite, da bo država to mirno gledala?
Zato pa sanja W1 in podobni o solarnih strehah, da ne bo potrebno plačevati drage elektrike, ki bo v prihodnosti neizogibna.
Ampak če bo tega veliko se zna zgoditi da bo preprosto cestnina šla v nebo.
Država svojih zahtev praviloma ne niža. Jih samo viša ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

Utk ::

Ampak če bo tega veliko se zna zgoditi da bo preprosto cestnina šla v nebo.

To je zelo verjetno, morda tudi pravilno, ampak če bo, bo šla enako ali še bolj gor za vse avte, ne samo električne.

RedDrake ::

Utk je izjavil:

Ampak če bo tega veliko se zna zgoditi da bo preprosto cestnina šla v nebo.

To je zelo verjetno, morda tudi pravilno, ampak če bo, bo šla enako ali še bolj gor za vse avte, ne samo električne.

Zakaj?
Saj za EV-je je trenutno 0, za ICE pa od 60 do 500+ EUR.
Zakaj pa ne bi bila za EV 800 EUR, za ICE pa tako kot je sedaj?
Dokler je električarjev malo, je vse skupaj zaokrožitvena napaka.
Ko bodo številke postale nezanemarljive, se bo davčna politika hitro skristalizirala.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

telexdell ::

RedDrake je izjavil:


Zakaj?
Saj za EV-je je trenutno 0, za ICE pa od 60 do 500+ EUR.
Zakaj pa ne bi bila za EV 800 EUR, za ICE pa tako kot je sedaj?
Dokler je električarjev malo, je vse skupaj zaokrožitvena napaka.
Ko bodo številke postale nezanemarljive, se bo davčna politika hitro skristalizirala.


Mogoče zaradi tega:
Hočemo manj avtov na cestah in več potnikov v javnem prometu

Potem pa je tu še neenakost pred zakonom, pa okoljske zaveze pa...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::

RedDrake je izjavil:

Utk je izjavil:

Ampak če bo tega veliko se zna zgoditi da bo preprosto cestnina šla v nebo.

To je zelo verjetno, morda tudi pravilno, ampak če bo, bo šla enako ali še bolj gor za vse avte, ne samo električne.

Zakaj?
Saj za EV-je je trenutno 0, za ICE pa od 60 do 500+ EUR.
Zakaj pa ne bi bila za EV 800 EUR, za ICE pa tako kot je sedaj?
Dokler je električarjev malo, je vse skupaj zaokrožitvena napaka.
Ko bodo številke postale nezanemarljive, se bo davčna politika hitro skristalizirala.

Za normalne avte je cestnina od 60 do 100 evrov, tolk lahko in bojo slej ko prej plačali tudi električni pa to ne bo vplivalo bistveno na računico, niti za državo niti za električne avte.
Po tvoji matematiki bi morala bit cestnina za vse od 500 do 1000, če bi bila različna, ali pa kakih 600-700, če bi bila za vse enaka, da bi skompenzirali izpad pri trošarinah.
Zakaj bi električni avti plačevali več cestnine? To ni logično. Ne rabijo je manj, več pa tudi ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Morda ker so težji in tako bolj obremenjujejo ceste?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Ni problema, razdeli cestnino po teži pa da vidimo kje smo. To bi bilo itak bolj logično kot po kubikih. Vozniki modernih SUV-ov bojo navdušeni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Bi bilo res super, če bi bilo s tem te oboroževalne tekme na cestah konec; odkar imate vsi SUV-je človek preprosto ne vidi več, kaj se dogaja pred vozilom pred njim:(
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Vidiš, vidiš, če si sam tudi v SUV

Velikost vozila je v veliki meri pogojena s tem kar vozijo drugi in ne s tem kar bi nek posameznih potreboval.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
569 / 1166
»»