Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Utk ::
In kaj točno bi naj po tvojem dokazoval ta link?
V Sloveniji je registriranih čez 1.1 miljona avtomobilov. Iz tvojega seznama se vidi, da je bilo lani prodanih 71k novih avtomobilov, pri čemer ta številka zadnja leta narašča (od minimuma pod 50k leta 2012). V zadnjih petih letih je tako skupaj bilo prodanih slabih 350k novih avtovmobilov, v zadnjih desetih letih 590k - šele dobra polovica vseh trenutnih avtomobilov v Sloveniji. Edino, kar torej tvoj link dokazuje je, da velika večina ljudi kupuje rabljene avtomobile, ker si novega sploh ne morejo (ali ne želijo) privoščiti. Kaj šele, da bi masovno kupovali nove avtomobile za 20k ali več. Le-te si zgleda privošči le mogoče kakih 10% ljudi pri nas.
Tako je. Dokazuje, da se kupujejo novi avti v normalnem razmerju glede na vse avte in njihovo povprečno starost (10 let). V 20 letih se zamenjajo vsi. Nekaj se uvozi še rabljenih, nekaj izvozi, nepomembno. Tudi če ljudje znotraj Slovenije kupujejo rabljene, je to nepomembno, to je samo premetavanje avtov iz ene garaže v drugo. Dokazuje, da si čisto zadost ljudi kupuje nove avte, in to ne najcenejših. Kdorkoli je kupil avto za 20 in čez jurjev, bi si lahko tudi električnega za 30-35. Vsak, ki je kupil cliota za 13, bi si lahko tudi zoe za 25. Kako točno kdo, je odvisno od primera do primera.
Gregor P ::
Kdorkoli je kupil avto za 20 in čez jurjev, bi si lahko tudi električnega za 30-35. Vsak, ki je kupil cliota za 13, bi si lahko tudi zoe za 25. Kako točno kdo, je odvisno od primera do primera.... to misliš, kdorkoli si lahko kupi cliota za 13k si lahko kupi tudi že v štartu za vsaj 10k dražjega zoe-ta za 25k, ker mu je samo električni pogonski sklop pač vreden za 10k več, čeprav splošno gledano (po ostalih karakteristikah) je vozilo še vedno ranga cliota za nekje 15k? Ker subvencija ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Utk ::
Kdorkoli je kupil avto za 20 in čez jurjev, bi si lahko tudi električnega za 30-35. Vsak, ki je kupil cliota za 13, bi si lahko tudi zoe za 25. Kako točno kdo, je odvisno od primera do primera.... to misliš, kdorkoli si lahko kupi cliota za 13k si lahko kupi tudi že v štartu za vsaj 10k dražjega zoe-ta za 25k, ker mu je samo električni pogonski sklop pač vreden za 10k več, čeprav splošno gledano (po ostalih karakteristikah) je vozilo še vedno ranga cliota za nekje 15k? Ker subvencija ...
Ne vem več ali se delaš neumnega ali si res neumen. Kako si lahko privoščiš cliota za 13 jurjev in 2 jurja letno na gorivo, ne moreš si pa privoščit zoeta za 25 jurjev in 500 evrov goriva? Tudi če zanemarimo, da bi dobil ekokredit z obrokom cca 220 evrov na 10 let plus 30 za elektriko, od katerih bi za cliota dal 150 za gorivo, s 100 evri (do 250) bi ga pa moral kupit - kar ne bi šlo čez, ker v 10 letih bi to zneslo komaj 12000 evrov. Pa še vzdrževanje bencinarja je dražje do električnega, vsaj v primeru zoe.
frudi ::
Človek s socialnega dna nima niti 150€/mesec za gorivo za klasičen avto, tak človek se verjetno tudi ne vozi 20k km letno, zato prosim da nehaš s tem butastimi primerjavami.
Normalen delavec z 800€ plače in rešenim stanovnajskim problemom, bi si lahko privoščil rabljen EV za 10k € s kreditom preko eko sklada, če seveda hoče in ima šiht dost daleč stran.
Nekdo z 800€ plače kupi avto za vsaj 5 let čim cenejšega in brezskrbnega vzdrževanja. Še raje za 10 let, glede na to, da ga v 5 letih šele odplača. Torej po tvoje rabi rabljen EV, ki:
- je poceni (10k), da si ga lahko privošči
- ni poceni zato, ker bi imel že v osnovi premajhno baterijo (ker ga mora ga še naslednjih 5-10 let poleti in pozimi pripeljati do relativno oddaljene službe in nazaj, recimo 100 km)
- ni poceni zato, ker bi imel preveč zjahano baterijo (glej prejšnjo točko)
- ni poceni zato, ker bo v naslednjih 5-10 letih verjetno potrebno menjati baterijo, ker si takšnega stroška ne more privoščiti tvegati
- ni poceni zato, ker bi, razen baterije, siceršnje vzdrževanje in popravila izven garancije bila predraga
Kaj takega bo verjetno možno čez kakih 10 let.
Tako je. Dokazuje, da se kupujejo novi avti v normalnem razmerju glede na vse avte in njihovo povprečno starost (10 let). V 20 letih se zamenjajo vsi. Nekaj se uvozi še rabljenih, nekaj izvozi, nepomembno. Tudi če ljudje znotraj Slovenije kupujejo rabljene, je to nepomembno, to je samo premetavanje avtov iz ene garaže v drugo. Dokazuje, da si čisto zadost ljudi kupuje nove avte, in to ne najcenejših. Kdorkoli je kupil avto za 20 in čez jurjev, bi si lahko tudi električnega za 30-35. Vsak, ki je kupil cliota za 13, bi si lahko tudi zoe za 25. Kako točno kdo, je odvisno od primera do primera.
Argument s strani kow-a je bil, da si avte za 20k pri nas privošči le majhen delež relativno premožnega prebivalstva. Temu si ugovarjal, češ da tvoj prilepljen seznam prodajanih modelov dokazuje nasprotno. Pa smo pokazali in se kot kaže tudi sam sedaj strinjaš - da so avti za 20k ali več pri nas vendarle domena višjega srednjega sloja. Velika večina si ne privošči niti avta za 13k.
In dokler se pri nas drastično ne izboljša polnilna infrastruktura, se lahko samo smejimo izjavam tipa 'vsak, ki je kupil cliota za 13k, bi lahko kupil tudi zoe za 25k'. Z zoe si lahko samo rit obrišeš, če ga nimaš kje polniti. Še več, tudi morebitne polnilnice v bistvu ne pomagajo, ker so predrage; če ga nimaš kje poceni polniti (se pravi doma na 230V/380V ali recimo v službi zastonj), cenovna računica pade v vodo.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
Utk ::
Temu si ugovarjal, češ da tvoj prilepljen seznam prodajanih modelov dokazuje nasprotno. Pa smo pokazali in se kot kaže tudi sam sedaj strinjaš - da so avti za 20k ali več pri nas vendarle domena višjega srednjega sloja.
Ugovarjal sem temu, da se ne kupuje avtov za 20 jurjev. Kupuje se jih, in to v čisto normalnem razmerju glede na vse avte in njihovo starost. Normalno, da si ne vsak z minimalcem vsakih 5 let kupi avto za 20 jurjev, ker potem bi imeli povprečno starost 3 leta, ne pa 10. Ti, ki si kupujejo avte za 2-3 jurje so na žalost pač nepomembni. Nihče ne dela za njih niti bencinarjev, kaj šele električne. Tako pač je. Bojo počakali, da se električni pocenijo, isto kot čakajo na cenejše bencinarje in dizle.
J.McLane ::
Torej smo ugotovili da je nov EV približno toliko dostopen kot nov klasičen avto, to je samo višjemu srednjemu sloju. Za vse ostale je rabljen avto, na rabljene EV bo pa potrebno počakat še nee 10 let.
Obljubim da bom dober in kupil nov EV, zato da bom osrečil reveža čez 10 let ko ga bom prodajal
Obljubim da bom dober in kupil nov EV, zato da bom osrečil reveža čez 10 let ko ga bom prodajal
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Utk ::
Dobro, pa kaj bi zdej ti rad? Da ti nekdo šenka ioniqa za 2 jurja, da boš lahko kupil rabljenega? Pri proizvodnji, ki itak ne dohaja povpraševanja za 30 jurjev? Ma kaj ioniq, itak je sranje, model 3, ki ima vsaj spodobno baterijo, pa ajd, naj bo za 4 jurje?
frudi ::
Ugovarjal sem temu, da se ne kupuje avtov za 20 jurjev.
Česar nihče ni trdil. Tako da, kvečjemu si povedal isto, kot tisti pred tabo (da se pri nas avtov za 20k proda le majhen %), ki si jim ugovarjal. Torej... čestitam?
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
Utk ::
On je govoril o 5%, potem o 15. Oboje je zgrešeno.
Če se proda 60-70,000 novih avtov in povprečno ga vsak obdrži vsaj 5 let, pomeni, da si kakih 30% ljudi kupuje redno nove avte. Potem imaš še lep del ljudi, ki bi si lahko kupilo nov avto, pa si kupujejo rabljene golfe, megane, pa še audije, bmwje, itd, ki jih med novimi prodajanimi skoraj da ni. In potem šele pridejo tisti, ki res nimajo več kot 5 jurjev za noben avto, in takih je najmanj.
Če tistih 5 let podaljšaš na 10 let, pomeni to 50% ljudi. Najbrž jih je pa res nekje od 30 do 50.
Če se proda 60-70,000 novih avtov in povprečno ga vsak obdrži vsaj 5 let, pomeni, da si kakih 30% ljudi kupuje redno nove avte. Potem imaš še lep del ljudi, ki bi si lahko kupilo nov avto, pa si kupujejo rabljene golfe, megane, pa še audije, bmwje, itd, ki jih med novimi prodajanimi skoraj da ni. In potem šele pridejo tisti, ki res nimajo več kot 5 jurjev za noben avto, in takih je najmanj.
Če tistih 5 let podaljšaš na 10 let, pomeni to 50% ljudi. Najbrž jih je pa res nekje od 30 do 50.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gregor P ::
Najbrž, če bi ljudje res gledali na vsak evro, bi potem veliko raje kupili kakšno Dacio tovarniško na plinski pogon za 7,5k evrov in posekajo vse EV za kar nekaj 1000 evrov. A ker temu ni tako ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
Ja in zakaj ni tako, če so vsi sami reveži in si 5% lahko privošči karkoli več od sanderota? Sanderotov je glede na to prekleto malo na cesti.
Gregor P ::
... vsekakor si (predragih) EV-jev ne morejo privoščiti.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
jernejl ::
Človek s socialnega dna nima niti 150€/mesec za gorivo za klasičen avto, tak človek se verjetno tudi ne vozi 20k km letno, zato prosim da nehaš s tem butastimi primerjavami.
Človek s socialnega dna si bistveno lažje privošči cenejši avto kot dražjega.
Tisti mesec, ko ni denarja za gorivo, se pač manj vozi. Zato je zanje ugodnejši in manj rizičen nakup avta za 1500 evrov kot avta za 5000 evrov.
Človeku s socialnega vrha, ki kupuje nove avtomobile nad 30k€, pa je vseeno, ali bo z avtom na leto "privarčeval" sto evrov več ali manj. On ima drugačne prioritete in ne kupuje takih avtov zato, da bo čimveč privarčeval.
Kdorkoli je kupil avto za 20 in čez jurjev, bi si lahko tudi električnega za 30-35.
Ja, tako kot si vsak podnajemnik lahko zgradi nizko energijsko ali pasivno hišo, ki ga bo v naslednjih 50ih letih koštala manj od najemnine.
Kako si lahko privoščiš cliota za 13 jurjev in 2 jurja letno na gorivo, ne moreš si pa privoščit zoeta za 25 jurjev in 500 evrov goriva?
Zdaj smo se pa že večkrat ponovili. Če imaš 13k€, nimaš pa 25k€, si lahko kupiš prvega, drugega pa ne. Tako miselno vajo bi moral razumeti vsak prvošolček.
frudi ::
On je govoril o 5%, potem o 15. Oboje je zgrešeno.
Sploh ne, v bistvu je kar dobro zadel.
Če se proda 60-70,000 novih avtov in povprečno ga vsak obdrži vsaj 5 let, pomeni, da si kakih 30% ljudi kupuje redno nove avte.
In večina teh 30%, ki si privošči nove avte, kupi takšnega za pod 20k.
Potem imaš še lep del ljudi, ki bi si lahko kupilo nov avto, pa si kupujejo rabljene golfe, megane,
Rabljeni golfi in megani ne stanejo 20k+.
pa še audije, bmwje, itd, ki jih med novimi prodajanimi skoraj da ni.
Kdo bi si mislil, dragi luksuzni avtomobili se prodajajo v zelo majhnih številkah. Mind blown!
In potem šele pridejo tisti, ki res nimajo več kot 5 jurjev za noben avto, in takih je najmanj.
Narobe. Ne bom dal roke v ogenj, da je teh največ, ker jih morda ni. Zagotovo pa jih še zdaleč ni najmanj.
Če tistih 5 let podaljšaš na 10 let, pomeni to 50% ljudi. Najbrž jih je pa res nekje od 30 do 50.
Ne, glej začetek tega posta. Kakih 10% je čisto realna cifra za to, koliko ljudi si pri nas privošči avto za 20k ali več. 10% sodi krepko v zgornji in zgornji srednji razred.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
Utk ::
40% ljudi ima povprečno plačo in navzgor, to pomeni 1200 neto s prevozom in malico. Ti si lahko privoščijo avto za 15-18 jurjev, ali pa za 30 na elektriko.
Da si reveži ne morejo privoščit marsikaj, je sicer res, ampak dokaz zakaj si ne morejo, ste pa vi. Ne znajo računat, kot tudi vi ne. Ne vidijo, da je stvar za 5 jurjev lahko dražja od tiste za 10.
Da si reveži ne morejo privoščit marsikaj, je sicer res, ampak dokaz zakaj si ne morejo, ste pa vi. Ne znajo računat, kot tudi vi ne. Ne vidijo, da je stvar za 5 jurjev lahko dražja od tiste za 10.
jernejl ::
Ne znajo računat, kot tudi vi ne. Ne vidijo, da je stvar za 5 jurjev lahko dražja od tiste za 10.
Naj še tako računajo, se jim v denarnici ne bo prikazalo dodatnih pet tisočakov, čeprav se tebi morda zmotno zdi, da je tako.
Tvoji izračuni temeljijo na predpostavki, da ima vsakdo dovolj denarja, da si lahko kupi karkoli... v praksi seveda to niti približno ne drži.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
kow ::
40% ljudi ima povprečno plačo in navzgor, to pomeni 1200 neto s prevozom in malico.
Bi rekel, da ima kaksnih 80% (morda kaksen procent manj) ljudi ima manjso placo od povprecne, ki je trenutno 1670e. Kako hudica si bodo privoscili 20k+ avto, mi ni jasno.
https://www.stat.si/StatWeb/News/Index/...
"Iz podatkov strukturne statistike plač lahko vidimo, da je porazdelitev bruto plač izrazito asimetrična. Mediana mesečne bruto plače, ki deli populacijo na dva enaka dela, je v letu 2016 znašala 1.394 EUR"
"Na drugi strani je samo 10 % zaposlenih oseb prejelo povprečno mesečno bruto plačo, ki je bila višja od 2.730 EUR".
Samo teh 10 odstotkov si v resnici lahko privosci malo boljsi avto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
J.McLane ::
Mediana bruto plača leta 2016 je bila 1394 EUR, to je 940 EUR neto + prevoz in malica. Meni se ta meja vseeno ne zdi tako grozno nizka. Glede na to da smo na "tehnološkem" forumu bi človek pričakoval da je tu gor mediana bistveno višja, zna pa biti da ste nekateri pod to mejo pač pretirano glasni.
Če bi bil ti v "socialnem vrhu" sigurno nebi trosil takih bedarij, kako misliš da se človek dvigne iz socialnega dna? Reveži si pač ne predstavljajo kako ravnajo z denarjem bogataši, zato pa pač ostajajo reveži.
Človek s socialnega dna nima niti 150€/mesec za gorivo za klasičen avto, tak človek se verjetno tudi ne vozi 20k km letno, zato prosim da nehaš s tem butastimi primerjavami.
Človek s socialnega dna si bistveno lažje privošči cenejši avto kot dražjega.
Tisti mesec, ko ni denarja za gorivo, se pač manj vozi. Zato je zanje ugodnejši in manj rizičen nakup avta za 1500 evrov kot avta za 5000 evrov.
Človeku s socialnega vrha, ki kupuje nove avtomobile nad 30k€, pa je vseeno, ali bo z avtom na leto "privarčeval" sto evrov več ali manj. On ima drugačne prioritete in ne kupuje takih avtov zato, da bo čimveč privarčeval.
Če bi bil ti v "socialnem vrhu" sigurno nebi trosil takih bedarij, kako misliš da se človek dvigne iz socialnega dna? Reveži si pač ne predstavljajo kako ravnajo z denarjem bogataši, zato pa pač ostajajo reveži.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
jernejl ::
Če bi bil ti v "socialnem vrhu" sigurno nebi trosil takih bedarij, kako misliš da se človek dvigne iz socialnega dna?
Brez skrbi, sem že kupoval nove nadpovprečno drage avtomobile in zadnja stvar, ki me je skrbela, je bila poraba goriva. Pravzaprav bi bilo meni osebno ljubše, če bi bila cena goriva nekajkrat višja, ker bi se sam še zmeraj lahko enako vozil, bi pa bila na cesti manjša gneča...
Reveži si pač ne predstavljajo kako ravnajo z denarjem bogataši
...res pa je, da tak način razmišljanja težko razumeš, če nikdar nisi bil v takem položaju.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
RedDrake ::
Če bi bil ti v "socialnem vrhu" sigurno nebi trosil takih bedarij, kako misliš da se človek dvigne iz socialnega dna? Reveži si pač ne predstavljajo kako ravnajo z denarjem bogataši, zato pa pač ostajajo reveži.
Zelo OT, ampak vseeno.
Ne gre za predstavljanje kako kdo ravna za denarjem.
Da se dvigneš iz socialnega dna rabiš (po pomembnosti) ambicijo, inteligenco in srečo.
IQ krivulja garantira, da bo socialno dno vedno obstajalo, na kar me vedno spomnijo ljudje, ki jim niso jasni niti najbolj osnovni koncepti raznih znanosti. Res smo pa na tem forumu skoraj praktično sami nadpovprečno "inteligentni" ljudje. S tem se naš "baseline" dohodka precej dvigne. Še vedno pa imaš tu dosti ljudi, ki še niso imeli sreče, da bi bili na pravem mestu ob pravem času, ali pa so zadovoljni s povprečnim življenjem.
Klinc, stres, oz. bolj manjko njega, je tudi nekaj vreden. Trgovcu se recimo gladko fučka za šiht ko pride domov.
Zdaj mi pa najdi enega IT stručkota, ki sicer res pospravi 4x več v žep konec meseca, ki lahko po koncu šihta do zjutraj _VEDNO_ pozabi na vse. Ja, IT je kao "frei" ob vikendih, ampak lahko vedno kaj crkne, ali on zamuja, ali pa se preprosto "izobražuje" o novih tehnologijah, ki se menjajo skoraj na mesečni osnovi.
Bodi dovolj.
Ti meni raje povej, kdaj se bo moji mami splačalo kupiti EV. Z 8 let starim Hyundai i10 1.0 je naredila okoli 30kkm, začetni strošek je bil 9k EUR. Avto rabi, ker je njena mama zgolj pogojno "mobilna" in ker pri 5X letih kolo v mrazu/dežju/ipd ni najboljša rešitev.
Ali pa kdaj bo to zame "bolj ugodna" rešitev? Po LJ (kjer imam "službo" in stranke) se gibljem peš in s kolesom, avto uporabljam za občasne poti, ki so v eno smer med tam 100km in 500km. Letno "naklepljem" okoli 10kkm.
Pozabljaš, da je povprečje prevoženih km v Sloveniji 12.000. Za vsakega tvojega 22kkm rabiš 7(!) takih kot sem jaz, da prideš na povprečje.
Torej je takih tvojih primerov relativno malo. Razen če si mnenja, da vsako tretje vozilo v SLO dela manj kot 2kkm letno?
hojnikb ::
vrednost nepremicnine ne pade strmoglave tako kot avto, pravtako ne menjas vsake 5 let.
#brezpodpisa
Webmojster ::
pegasus ::
https://edition.cnn.com/2018/10/30/busi... ... bo počasi čas, da se izselimo iz nemčije, ki se ji obeta huda gospodarska kriza :D
7982884e ::
Webmojster je izjavil:
Ljudje se zapufajo za 150k+ stanovanja, 250k hiše - a 25k za EV pa ni?
avto na kredit je za neumne. ce nimas 25k, ne vzames avta za 25k. bos ze zgural z avtom za 5k.
Gregor P ::
Drži, zakreditirati se za avto velja za eno slabših finančnih potez za fizične osebe. Drugo so morda neki posebno ugodni eko krediti/subvencije ipd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
hojnikb ::
slabse je spraznit likvidna sredstva za kos pleha. Lease je za to v marsikaterem primeru bolsa opcija.
seveda z primerno nizko obrestno mero in pogoji.
seveda z primerno nizko obrestno mero in pogoji.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Nikec3 ::
Imaš ljudi, ki porabijo 5 jurjev na leto za avto in imaš ljudi, ki ne znajo izračunat kolk porabijo na leto za avto. Pravim za normalne avte za 10-20 jurjev, ki jih vidiš po cesti, ne stare krame.
Glej, jaz sem marsikaj računal. Enostavno si ne morem privoščit, da bom dal za prvi avto 34k € (Kona), lahko si pa privoščim novega zelo solidno opremljenega dizla za 15k € (i20), ki se mi bo pa na dolgi rok bolj splačal kot bencinar za 14k €.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
svit ::
Imaš ljudi, ki porabijo 5 jurjev na leto za avto in imaš ljudi, ki ne znajo izračunat kolk porabijo na leto za avto. Pravim za normalne avte za 10-20 jurjev, ki jih vidiš po cesti, ne stare krame.
Glej, jaz sem marsikaj računal. Enostavno si ne morem privoščit, da bom dal za prvi avto 34k EUR (Kona), lahko si pa privoščim novega zelo solidno opremljenega dizla za 15k EUR (i20), ki se mi bo pa na dolgi rok bolj splačal kot bencinar za 14k EUR.
Vse to ob predpostavki, da pač ljudje živimo zunaj "okolja" in kjer ne upoštevamo posledic uporabe "zelo solidno opremljenega dizla" - npr globalnega segrevanja + onesnaževanja zraka.
Zanimivo je brati prispevke, kjer se v finančnih izračunih z lahkoto odmisli vpliv ICE avtomobilov na okolje in se škodo pač preprosto prevali na "drugega". Torej, ko se računa "z mojo denarnico", dajmo pri tem upoštevati še "subvencijo" v obliki onesnaževanja okolja, ki ga lastništvo ICE avtomobila prinese. To "subvencijo" seveda plačamo vsi kot družba.
Če bi v ceni ICE avtomobila upoštevali še njegov vpliv na okolje, bi bila potem cena takšnega avtomobila precej višja.
Ni ideje
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svit ()
fikus_ ::
Pri tem si pa pozabil na izdelavo in reciklažo baterij! Potem pa ogljicni odtis EV ni več tako prijazen.
roCkY ::
Prosim? Spremljam temo zelo dolgo a zadovoljivih odgovorov nisem dobil.
Kakšen je vpliv ICE avtomobila na okolje?
Kakšen je vpliv EV avtomobila na okolje?
Na palec bistvenih razlik ni.
Nenazadnje pa se za manjko električne energije kuri premog, plin,...
Ko ne piha in ni sonca recimo Nemci pridno hajcajo za štrom.
Brez kančka zadrege trdim, da se s svojim električarjem (skirojem in UTV) vozim na lignit.
Če bi bil na trgu primeren EV bi tudi v njem žgal lignit. Pa nikakor zaradi "EKO" vzgibov.
Kakšen je vpliv ICE avtomobila na okolje?
Kakšen je vpliv EV avtomobila na okolje?
Na palec bistvenih razlik ni.
Nenazadnje pa se za manjko električne energije kuri premog, plin,...
Ko ne piha in ni sonca recimo Nemci pridno hajcajo za štrom.
Brez kančka zadrege trdim, da se s svojim električarjem (skirojem in UTV) vozim na lignit.
Če bi bil na trgu primeren EV bi tudi v njem žgal lignit. Pa nikakor zaradi "EKO" vzgibov.
Gregor P ::
dajmo pri tem upoštevati še "subvencijo" v obliki onesnaževanja okolja, ki ga lastništvo ICE avtomobila prinese. To "subvencijo" seveda plačamo vsi kot družba.... to je sedaj skorajda takšno vprašanje kot pri pokojninah ... zakaj bi sedaj naša generacija odgovarjala oz. plačevala dodatno za vaše grehe, ko ste z velikim veseljem leta nažigali bencinarje in predvsem dizelaše ter se leta osebno okoriščali na ta račun in v totalno škodo družbe? Edino kar ste nam ponudili za vašo potratno uničevanje okolja je veliko predraga EV ... je seveda bistvena razlika v tem, da mi danes nimamo izbire, ker preprosto moramo plačevati ta davek za dosedanje izživljanje nad okoljem, če želimo preživeti kot človeštvo.
Če bi v ceni ICE avtomobila upoštevali še njegov vpliv na okolje, bi bila potem cena takšnega avtomobila precej višja.
Sam sem se sicer odrekel lastnemu MNZ vozilu že pred kakšnim desetletjem. Nikoli pa nisem kupil dizla.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
jernejl ::
Če bi v ceni ICE avtomobila upoštevali še njegov vpliv na okolje, bi bila potem cena takšnega avtomobila precej višja.
Ali pa precej nižja. Odvisno od tega, kaj smatraš pod "okolje".
Nekateri namreč okolje enačijo z naravo, kar seveda ni prav.
Avtomobili namreč prinesejo veliko blagodejnih učinkov zaradi mobilnosti, ki jo prinašajo. Seveda tudi precej škode zaradi onesnaževanja, ampak so pozitivni učinki precej višji, sicer bi še zmeraj potovali peš ali s konjskimi vpregami.
fikus_ ::
70% elektrike na svetu se proizvaja s fosilnimi gorivi, 30 pa iz obnovljivih (HE, SE, Veter, . . . ).
Unknown_001 ::
70% elektrike na svetu se proizvaja s fosilnimi gorivi, 30 pa iz obnovljivih (HE, SE, Veter, . . . ).
Odgovor je "manj porabit".
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Utk ::
Imaš ljudi, ki porabijo 5 jurjev na leto za avto in imaš ljudi, ki ne znajo izračunat kolk porabijo na leto za avto. Pravim za normalne avte za 10-20 jurjev, ki jih vidiš po cesti, ne stare krame.
Glej, jaz sem marsikaj računal. Enostavno si ne morem privoščit, da bom dal za prvi avto 34k € (Kona), lahko si pa privoščim novega zelo solidno opremljenega dizla za 15k € (i20), ki se mi bo pa na dolgi rok bolj splačal kot bencinar za 14k €.
Z i20 je primerljiv zoe, ne pa kona. Za 25,28 jurjev. Tolk bi lahko prinesel not z gorivom, plus dobil bi avtomatski menjalnik in veliko bolj mirno voznjo. Sem vozil i20 dizla in zoe, to je neprimerljivo.
Gregor P ::
Hočeš reči, da je i20 boljša izbira?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Utk ::
Gregor P ::
Zakaj bi si človek storil nekaj takšnega?!?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Unknown_001 ::
Raje mercedes A klasa.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Stari maček ::
Stari maček je izjavil:
Seveda bo treba še kaj narediti okoli življenske dobe akumulatorjev. Drugače pa ja. Kdor danes kupi nov fosilni avto, ni čisto zdrav.
Če vse ostalo pustimo ob strani: Trenutno ni dovolj EVjev, da bi jih vsi lahko kupili, ki kupujejo avto, tako da...
Na Mobile.de je trenutno samo i3-jev 430 v ponudbi. Ne nakladat o pomanjkanju.
Nikec3 ::
Imaš ljudi, ki porabijo 5 jurjev na leto za avto in imaš ljudi, ki ne znajo izračunat kolk porabijo na leto za avto. Pravim za normalne avte za 10-20 jurjev, ki jih vidiš po cesti, ne stare krame.
Glej, jaz sem marsikaj računal. Enostavno si ne morem privoščit, da bom dal za prvi avto 34k € (Kona), lahko si pa privoščim novega zelo solidno opremljenega dizla za 15k € (i20), ki se mi bo pa na dolgi rok bolj splačal kot bencinar za 14k €.
Z i20 je primerljiv zoe, ne pa kona. Za 25,28 jurjev. Tolk bi lahko prinesel not z gorivom, plus dobil bi avtomatski menjalnik in veliko bolj mirno voznjo. Sem vozil i20 dizla in zoe, to je neprimerljivo.
A ti res ne razumeš, zakaj Zoe ne pride v poštev? Ker delam preveč km, da bi se z Zoejem dovolj "varno" počutil pozimi in v kakem zastoju. Tudi ioniq ni dovolj. V poštev bi prišla samo Kona. Zato primerjam Kono in i20, ne zaradi kakega drugega razloga. Avta velikosti Kona itak trenutno ne potrebujem. In btw, sem tudi jaz vozil Zoe-ja.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"