» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
543 / 1218
»»

Emobi ::

Ne, letos je prišel prenovljen model s 40kWh baterijo; spomladi ga je kupil moj prijatelj in je z njim zelo zadovoljen. Se odpravljam k njemu, da zadevo detajlno proučim. Drugo leto pa nameravajo prodajati leafa s 64kWh baterijo, ki bo tudi ogrevana in hlajena; to bi moralo zadostovati za 400 km normalne vožnje. Če bodo še subvencije, se ICE-jev ne splača več kupovati...

ICE - R. I. P.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

pegasus je izjavil:

Zanimive opazke o dosegu glede na hitrost in temperaturo: https://abetterrouteplanner.com/blog/in...
Se lepo vidi, da je ~20m/s največja smiselna hitrost ;)
Zadnji stavek si pravilno opremil s smeškom, saj je največja smiselna hitrost zaradi varčevanja in varovanja okolja pri EV-jih nekako smešna in nima smisla.
Smiselna hitrost v prometu je v prvi vrsti pogojena z varnostjo v prometu in omejitve hitrosti (50, 90 in 130 km/h) so zadovoljiv kompromis med (ne)varnostjo in (ne)počasnostjo, oziroma (ne)uporabnostjo prometa. Zaradi ekologije in denarnega varčevanja je hitrosti izven naselja (90 in 130 km/h) smiselno zmanjšati pri ICE-jih, za EV-je pa to ne velja, ker so prihranki zanemarljivi in ne odtehtajo izgube časa.
Spomnimo se, ko so v Nemčiji pred leti imeli akcijo, v kateri so po avtocestah vozili 80 km/h v znak protesta proti preveliki porabi goriva in posledično večjem onesnaževanju. To je imelo smisla, saj klasični motor izpusti v zrak veliko več škodljivih snovi pri 130 km/h in več - višje hitrosti so v Nemčiji dovoljene, kot pa pri 80 km/h. EV-ji v zrak praktično ne spuščajo nobenih snovi in pri najvišjih hitrostih porabijo manj energije kot ICE-ji pri najnižjih.

ICE porabi realno od 5 do 8 l/100km, stroški goriva pa so okrog 40 % stroškov lastništva. EV porabi ekvivalent 1,5 do 2 l/100km, stroški za gorivo, se pravi elektriko, pa predstavljajo približno 8 % TCO.

Tako vožnja EV-jev z manjšo hitrostjo od dovoljene nima smisla, razen seveda, ko to zahtevajo vozne razmere ali pa nimamo dovolj goriva.

To potrjujejo tudi moje izkušnje: ko vozim po predpisih, kljub energični vožnji, zlahka dosežem deklarirano normno porabo za BMW i3, ki je 12,6 kWh/100km. Ko vozi sin, voznik pripravnik, ki vozi manj od dovoljene hitrosti, spravi porabo na 10,6 kWh/100km, kar je res sicer 16% manj, vendar je to samo 2kWh in 0,2EUR manj na 100km in letno, pri prevoženih 15kkm, 300kWh manj in 30EUR manj.

Iz tega je razvidno, da, ker EV-ji ne usmrajajo zraka, pri počasnejši vožnji od pri nas dovoljene, tako okolje, kot tudi družinski proračun, ne profitirata kaj dosti in nima smisla ovirati promet s počasnejšo vožnjo.
Počasnejša vožnja pa je smiselna pri pomanjkanju goriva: se mi je zgodilo, da je računalnik javil, da napolnjenost baterije zadostuje za 58km, kar ni bilo dovolj za cilj, oddaljen 60km. Hitrost sem na lokalni cesti zmanjšal na okrog 72km/h (20m/s) in imel na cilju elektrike še za 25km vožnje. Zelo enostavno, praktično in nič stresno, ceneje pa ne kaj prida, samo lažje opazuješ krajino ob poti.

Tesla S je za tono težji od i3 in ima večjo porabo, še vedno pa veliko manjšo od katerekoli ICE-ja.
Pri tako majhni porabi se, procentualno gledano, vsaka sprememba zelo pozna, absolutno gledano pa ne pomeni kaj dosti, razen glede dosega.
V prispevku se vidi, kako nizke temperature povečajo porabo, vendar so pri naštevanju vzrokov (mokro cestišče, nizke temperature, več gretja...) pozabili na zimske gume, ki prispevajo največ pri povečani porabi pozimi. Pri meni je zaradi zimskih gum poraba večja za okrog 15%, skupna pa je pozimi za 23% večja, kar je podobno kot pri Tesli.
Pri prejšnjem ICE avtu pa je bila poraba zaradi zimskih gum večja le za 6%. Pri njem je bila poraba pri 150 km/h za okrog 20% višja kot običajno, pri električnem pa je poraba pri tej hitrosti 100% večja - se pravu, da je domet pol manjši.

Potrebno se bo torej privaditi na drugačen način razmišljanja pri prihrankih in porabi goriva, seveda pa bodo eni podirali rekorde tako v eni kot v drugi smeri. Kot na primer Italijani, ki so s Teslo naredili z enim polnjenjem več kot 1000 km, pri tem pa so vozili s hitrostjo okrog 30 km/h. Je rekel naš Andrej Pečjak, lastnik več svetovnih rekordov v dosegu z EV-jem, da on nikoli pri doseganju rekordov ni oviral prometa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Utk ::

Sem se že vozil za Pečjakom in je oviral promet že pri normalni vožnji, ne pri rekordni, razen v naselju, kjer je šel konkretno čez omejitev, ker je pospeševanje iz 50 na 75 najbrž požrešno.

hojnikb ::

Emobi je izjavil:

Ne, letos je prišel prenovljen model s 40kWh baterijo; spomladi ga je kupil moj prijatelj in je z njim zelo zadovoljen. Se odpravljam k njemu, da zadevo detajlno proučim. Drugo leto pa nameravajo prodajati leafa s 64kWh baterijo, ki bo tudi ogrevana in hlajena; to bi moralo zadostovati za 400 km normalne vožnje. Če bodo še subvencije, se ICE-jev ne splača več kupovati...

ICE - R. I. P.

mogoče do tvojga penziona...:))
#brezpodpisa

Emobi ::

Ja, najbrž res. Prej ali slej se bodo ICE-ji poslovili. Večinoma je to odvisno predvsem od tega, kdaj bo industriji uspelo naklepati dovolj baterij. Deset let še sigurno ne.

pegasus ::

Emobi je izjavil:

V prispevku se vidi, kako nizke temperature povečajo porabo, vendar so pri naštevanju vzrokov (mokro cestišče, nizke temperature, več gretja...) pozabili na zimske gume, ki prispevajo največ pri povečani porabi pozimi. Pri meni je zaradi zimskih gum poraba večja za okrog 15%, skupna pa je pozimi za 23% večja, kar je podobno kot pri Tesli.
Moje meritve mi kažejo na neizmerljivo razliko (znotraj 0.1l/100km) med letnimi in zimskimi gumami, če oboje voziš pri isti zračni temperaturi. Je pa zelo izmerljivo povečanje porabe, ko enkrat temperature padejo: hladnejši zrak je gostejši in nudi večji upor, kar se krepko pozna.

Invictus ::



Evo, kako se delajo avti ;)
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Emobi ::

Utk je izjavil:

Sem se že vozil za Pečjakom in je oviral promet že pri normalni vožnji, ne pri rekordni, razen v naselju, kjer je šel konkretno čez omejitev, ker je pospeševanje iz 50 na 75 najbrž požrešno.
Mislim, da večina starih ljudi tako vozi, temu se reče penzionerska vožnja: v naselju vozijo med 60 in 70 km/h, ker se jim zdi bodisi škoda bremzat ob vstopu v naselje ali nočejo prekinjat enakomernega, nestresnega tempa ali pa imajo v spominu še čase, ko je bila omejitev 60 km/h. Izven naselja pa vozijo med 70 in 80 km/h, ker jim refleksi in dojemanje časa ne dovoljujejo višjih hitrosti.
Verjetno, upam, prej ali slej tudi mene to čaka, zato obljubim, da bom, ko ne bom več mogel vozit 90 km/h, vrnil izpit in volan zaupal drugim. Ali pa bom volan zaupal Avtopilotu, ki bo do takrat, ni hudič, že stoprocentno zanesljiv...

Spock83 ::

hammock je izjavil:

Spock83 je izjavil:

karafeka je izjavil:

Kdo ve kdaj bo mogoče kupit oz. naročit hyundai kono ev v Sloveniji?


Če hočeš naročiti, že zdaj povprašuj. Da boš v vrsti. Za Niro so mi rekli januarja. Samo pri KIA v BTCju so bili tako nezainteresirani, da sem se raje odločil za Leafa z 64kWH baterijo. Še najbolje preko DEMS društva (Precej ceneje dobijo direkt od tovarne v primerjavi z Nissan Slovenija).

Z Pro-pilot? Zadeva kolikor sem gledal teste deuje precej zanesljivo.


Emobi je prav povedal. Pro pilot je ok zadeva. Meni bi mi prav prišlo ker je 90% avtoceste.

TESKAn ::

Zadnjič sem vozil za Nissan Leafom. 50 km/h, ne glede na situacijo.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Spock83 ::

Poznam enega, k Leafa 2 vozi po avtocesti 130km/h. Ker ima več kot dovolj kapacitete do cilja in nazaj.

Jaz pa tudi grem s priusom vsak dan po avto cesti. Če se igram porabo, po klancu gor grem 100km/h, po klancu dol pač koliko razvije hitrost (do 160km/h) ampak da poraba ostane pod 5l.

Emobi ::

Spock83 je izjavil:

hammock je izjavil:

Spock83 je izjavil:

karafeka je izjavil:

Kdo ve kdaj bo mogoče kupit oz. naročit hyundai kono ev v Sloveniji?


Če hočeš naročiti, že zdaj povprašuj. Da boš v vrsti. Za Niro so mi rekli januarja. Samo pri KIA v BTCju so bili tako nezainteresirani, da sem se raje odločil za Leafa z 64kWH baterijo. Še najbolje preko DEMS društva (Precej ceneje dobijo direkt od tovarne v primerjavi z Nissan Slovenija).

Z Pro-pilot? Zadeva kolikor sem gledal teste deuje precej zanesljivo.


Emobi je prav povedal. Pro pilot je ok zadeva. Meni bi mi prav prišlo ker je 90% avtoceste.
Glede na to, da EV zdrži dalj časa in z manj vzdrževanja kot ICE, ga ni treba tako pogosto menjati. Zato se tudi bolj splača investirati v dodatno opremo, predvsem seveda v varnostne (tako zase kot za druge udeležence v prometu) in asistenčne sisteme. Z EV-jem na avtocesti pa sploh rabiš aktivni tempomat; nastavil ga boš na 130 in užival.

Jaz sem nametal vso meni smiselno dodatno opremo v novi avto in vsak dan zelo uživam v njej in to bo še dolga (deset)let(j)a. Na tisti dodatni denar za to opremo pa sem že zdavnaj pozabil...:)

Spock83 ::

No saj je subvencija, torej nekaj država časti. :) Jaz čakam na 64kwh izvedbo in potem kar polna oprema.

DamijanD ::

TESKAn je izjavil:

Zadnjič sem vozil za Nissan Leafom. 50 km/h, ne glede na situacijo.

Jaz pa za i3 - LJ -> Vrhnika AC - šlo je 150km/h (kar pomeni, da je tišal do dile :-))

Nikec3 ::

Elon Musk je v prejšnjem intervjuju priznal, da preeč basha na twitterju, par dni kasneje pa je enega potapljača, ki je reševal Tajske najstnike oklical za pedofila:

https://www.bloomberg.com/news/articles...
Even after scolding himself for engaging with detractors on Twitter, the Tesla Inc. chief executive officer was at it again this weekend. Shares of the electric-car maker fell as much as 4 percent Monday after Musk called a British cave explorer who had criticized him a pedophile. The tweet has been deleted.


Tesla je za vse uporabnike odprla konfigurator za Model 3. Čakalna doba je 1-3 mesece. Z drugimi besedami to pomeni, da ima sedaj vsak možnost, da se v kolikor plača več (vsaj 49000$), vrine v čakalno vrsto in prehiti vse ostale, ki čakajo na cenejše modele. To pomeni, da bo @Warpy še kasneje dobil svojega Modela 3.

https://3.tesla.com/model3/design#batte...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

specing ::

Emobi je izjavil:


ICE porabi realno od 5 do 8 l/100km, stroški goriva pa so okrog 40 % stroškov lastništva. EV porabi ekvivalent 1,5 do 2 l/100km, stroški za gorivo, se pravi elektriko, pa predstavljajo približno 8 % TCO.


Mogoče v primeru, da je doba lastništva ICE vozila 5 let. Ker pa je povprečno lastništvo mnogo daljše od tega, gredo stroški goriva čez 60% stroškov lastništva.

Zheegec ::

Tesla je za vse uporabnike odprla konfigurator za Model 3. Čakalna doba je 1-3 mesece. Z drugimi besedami to pomeni, da ima sedaj vsak možnost, da se v kolikor plača več (vsaj 49000$), vrine v čakalno vrsto in prehiti vse ostale, ki čakajo na cenejše modele. To pomeni, da bo @Warpy še kasneje dobil svojega Modela 3.


Cenejši model je bil odstranjen iz njihove spletne strani. Najbrž ga nikoli ne bo.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

vostok_1 ::

Nikec3 je izjavil:

Elon Musk je v prejšnjem intervjuju priznal, da preeč basha na twitterju, par dni kasneje pa je enega potapljača, ki je reševal Tajske najstnike oklical za pedofila:

https://www.bloomberg.com/news/articles...
Even after scolding himself for engaging with detractors on Twitter, the Tesla Inc. chief executive officer was at it again this weekend. Shares of the electric-car maker fell as much as 4 percent Monday after Musk called a British cave explorer who had criticized him a pedophile. The tweet has been deleted.


Tesla je za vse uporabnike odprla konfigurator za Model 3. Čakalna doba je 1-3 mesece. Z drugimi besedami to pomeni, da ima sedaj vsak možnost, da se v kolikor plača več (vsaj 49000$), vrine v čakalno vrsto in prehiti vse ostale, ki čakajo na cenejše modele. To pomeni, da bo @Warpy še kasneje dobil svojega Modela 3.

https://3.tesla.com/model3/design#batte...


Lol, ravno prebral.
Ali ve nekaj kar mi ne vemo ali se mu malo meša.
Najbrž je bil salty ker je tip rekel da gre za "PR stunt". Kar na nek način je malo provokativno considering the situation.
Ampak če je to prihodnost javnega diskurza, še posebej tako znanih oseb, count me out. The future sucks.

Osebno mislim, da tista podmornica je bila fail. Very unwieldy.
Full face mask je povsem ustrezal za reševanje. Plavat pa itak ne rabiš znat, če imaš zravn dva potapljača in vrv po kateri se premikaš.
Kolikor poznam muska, da, tip je dejansko prone na PR stunte, četudi se ne zaveda. To je pač mentaliteta silicijeve doline. Do good, but do it in a attention seeking manner.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Utk ::

Dobro, ampak a je koga tam oviral? Je hotel pomagat? Ali res mislis, da je sel tam samo za reklamo? Ce bi ga uradno odjebali, pac ne bi sel tam, po moje.

vostok_1 ::

Definitivno ni bilo zgolj za reklamo.
Musk je resnično želel pomagati, ampak ne more mimo svoje mentalitete PR stuntov, ki je za silicon valley endemična.

Mene osebno ne moti tudi če je PR stunt. Jz pač ocenim situacijo iz več perspektiv. Če deluje, deluje.
Ampak seveda nisem povprečen človek.
Povprečen človek vidi naslov in začne obmetavat blato na vse strani.

Eden bo sedaj brezsrčni oportunist, drugi pa pedofil.

Odlično, ni kaj. Napredujemo.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Okapi ::

On osebno je šel tja zaradi reklame, ker ni niti jamski reševalec, niti ne zna uporabljati tiste "podmornice". Vse bi lahko drugi naredili, on je samo malo dodatne gneče tam naredil.

vostok_1 ::

PS. Saj ni da je tu na forumu bistveno drugače.
Šli smo od desničarjev/levičarjev, nazijev in boljševikov, do pedonazijev in pedoislamističnih supporter-jev.

Kmalu nam bo zmanjkalo zmerljivk, če gre tako naprej.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

telexdell ::

vostok_1 je izjavil:

P

Kmalu nam bo zmanjkalo zmerljivk, če gre tako naprej.

Nič bat. Če bi ljudje bili pol tako kreativni pri okoljskih ali energetskih problemih, kot so pri iskanju zmerljivk in žaljivk bi se le spraševali, kaj to topla greda (ali plastika v morju ali pomanjkanje energije ali...) sploh je.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Spock83 ::

O Musku je že tema. Tukaj raje pišimo o Tesli avtomobilu. :)

Gregor P ::

Ne samo, ta tema je za vsa EV na splošno.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Spock83 ::

https://www.avtomobilizem.com/novice/te...

Kaj to pomeni? KOliko ej to okvar? Sem mislil, da so eletrični malo bolj zanesljivi. Ali se tukaj tudi šteje, pomankanje energije, počena guma...?

telexdell ::

Spock83 je izjavil:

https://www.avtomobilizem.com/novice/te...

Kaj to pomeni? KOliko ej to okvar? Sem mislil, da so eletrični malo bolj zanesljivi. Ali se tukaj tudi šteje, pomankanje energije, počena guma...?

Računalnik, televizor, pralni stroj... vse se lahko in se tudi slej ko prej pokvari. V Tesli je veliko elektronike, veliko spojev med posameznimi sklopi elektronike...Isto, kot je tega v modernih klasičnih avtih. Razlika med EV in ICE v nekaj sto sestavnimi deli samega motorja in menjalnika. Torej- pri EV so prisotne vse napake, katere so pri ICE zaradi elektronike in povezav. Ni pa niti približno toliko napak zaradi motorja in menjalnika. Če imaš že dlje časa avto pa veš, kolikokrat si ga popravljal zaradi kakšnega senzorja in kolikokrat zaradi napake na motorju.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Spock83 ::

Fora je v tem da imam 160k in samo žarnice menjam :)

hammock ::

Spock83 je izjavil:

Fora je v tem da imam 160k in samo žarnice menjam :)

Probaj si omisliti Opla, pa ti bo hitro jasno.

Drugace pa ja, pri elektriki odpade skrb za motor in stroskov z bremzami je bistveno manj, ostalo pa je tako isto kot pri ICE. Od mehanike ti lahko gredo razni lezaji, amortizerji, motorcki/mehanizmi za sipe etc.

Gregor P ::

Največkrat sem pri starih avtomobilih popravljal, kakšno klimo, altenator ipd. glih direkt na samem motorju se mi doslej ni še nič pokvarilo (Mercedes, Volvo, BMW, Mitsubishi, VW ...).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

telexdell ::

Gregor P je izjavil:

Največkrat sem pri starih avtomobilih popravljal, kakšno klimo, altenator ipd. glih direkt na samem motorju se mi doslej ni še nič pokvarilo (Mercedes, Volvo, BMW, Mitsubishi, VW ...).

No ja- kaj pa svečke, olje, filtri goriva, izpušni lonec...?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Gregor P ::

Drži tudi izpušni lonec sem že moral, ostalo našteto pa vsaj zame ne spada pod "popravilo":|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

telexdell ::

Gregor P je izjavil:

Drži tudi izpušni lonec sem že moral, ostalo našteto pa vsaj zame ne spada pod "popravilo":|

Spada pa med stroške, skrbi in porabo časa. Pa, če se tebi nekaj ni zgodilo, to še zdaleč ne pomeni, da se ni nikomur. Nenazadnje (vsaj močno domnevam), tudi s Teslo še nisi zaradi okvare obstal na cesti.:):)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Spock83 je izjavil:

https://www.avtomobilizem.com/novice/te...

Kaj to pomeni? KOliko ej to okvar? Sem mislil, da so eletrični malo bolj zanesljivi. Ali se tukaj tudi šteje, pomankanje energije, počena guma...?

Računalnik, televizor, pralni stroj... vse se lahko in se tudi slej ko prej pokvari. V Tesli je veliko elektronike, veliko spojev med posameznimi sklopi elektronike...Isto, kot je tega v modernih klasičnih avtih. Razlika med EV in ICE v nekaj sto sestavnimi deli samega motorja in menjalnika. Torej- pri EV so prisotne vse napake, katere so pri ICE zaradi elektronike in povezav. Ni pa niti približno toliko napak zaradi motorja in menjalnika. Če imaš že dlje časa avto pa veš, kolikokrat si ga popravljal zaradi kakšnega senzorja in kolikokrat zaradi napake na motorju.


Komu tocno in na kaj sploh odgovarjas? :)

Vprasanje je koliko okvar je to in kaksne reci stejejo med okvare. To, da se reci kvarijo, vemo. To, da imajo EVji v teoriji manj pokvarljivih in in obrabljivih delov, tudi vemo. Vemo tudi, da naj bi v teoriji bilo z njimi manj dela in tezav kot z ICE vozili.

Torej, kaj pomeni vse to okrog napak in nezadovoljstvom na Norveskem za to teorijo v katero nekako verjamemo. :)

telexdell ::

Nekateri očitno NE VEDO, da se vse kvari. Če bi vedeli, se ne bi čudili, da se tudi Tesle kvarijo.

Drugače pa- če nisi ugotovil, odgovarjal sem Spock83, ker se je čudil okvaram Tesle in kasneje tudi Gregor P, kateremu se še ni pokvarilo nič na motorju in menjalniku avtomobila.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

Se enkrat preberi izvirno vprasanje. :)

EVje se prodaja kot: 'prakticno nic se ne kvarijo in prakticno nic ni vzdrzevanja'. Tak vtis se dela. Potem se pa bere o tem, da so na norveskem ljudje tudi nezadovoljni s Teslami.

Okapi ::

telexdell je izjavil:

Nekateri očitno NE VEDO, da se vse kvari. Če bi vedeli, se ne bi čudili, da se tudi Tesle kvarijo.
Vsi vemo, da se vse kvari. Ampak ne vemo pa, ali se električni avti kvarijo manj, enako ali bolj kot bencinski. Eni pravijo, da se kvarijo manj, drugi pa dvomijo v to.

S tem da pri okvarah sta pomembni dve zadevi;
- pogostost okvare
- resnost okvare (čas in cena popravila).

Jaz bi raje 1x na mesec menjal žarnico, kot 1x na leto na avtocesti čakal, da me odvlečejo.

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

Se enkrat preberi izvirno vprasanje. :)

EVje se prodaja kot: 'prakticno nic se ne kvarijo in prakticno nic ni vzdrzevanja'. Tak vtis se dela. Potem se pa bere o tem, da so na norveskem ljudje tudi nezadovoljni s Teslami.

A ti verjameš vse, kar piše v reklamah ali ti pove prodajalec ko se zanimaš za nakup neke stvari? Ker se v reklamah ne sme zavajati so narejene tako, da povedo le tisti del resnice, kateri nesporno drži oz. povejo stvar tako, da si jo lahko razlagaš na več načinov. Če rečejo, da se Tesle ne kvarijo pa jih polno stoji ob cesti, lahko še vedno rečejo, da se je pri tej pokvaril računalnik, pri oni nek senzor, pri tretji... ni pa se pokvarila Tesla>:D>:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::

Okapi je izjavil:

telexdell je izjavil:

Nekateri očitno NE VEDO, da se vse kvari. Če bi vedeli, se ne bi čudili, da se tudi Tesle kvarijo.
Vsi vemo, da se vse kvari. Ampak ne vemo pa, ali se električni avti kvarijo manj, enako ali bolj kot bencinski. Eni pravijo, da se kvarijo manj, drugi pa dvomijo v to.

S tem da pri okvarah sta pomembni dve zadevi;
- pogostost okvare
- resnost okvare (čas in cena popravila).

Jaz bi raje 1x na mesec menjal žarnico, kot 1x na leto na avtocesti čakal, da me odvlečejo.

Sam menim, da se Tesle kvarijo bolj kot npr. nek Clio. Vsak nov produkt pač ima porodne težave in traja nekaj časa, da se stvar "uteče". Pri firmah s tradicijo jo to prej, pri novih firmah pač traja nekaj dlje.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

A ti verjameš vse, kar piše v reklamah ali ti pove prodajalec ko se zanimaš za nakup neke stvari?


Spet si zgresil bistvo. :)

Gregor P ::

telexdell je izjavil:

kateremu se še ni pokvarilo nič na motorju in menjalniku avtomobila.
Dejansko sploh ne vem, kako to zgleda; kaj moraš početi z avtom, da pride do tako hudih okvar8-O ... ne vem morda po 20 letih uporabe, ali 750.000 prevoženih km ... razen seveda, če gre za neko tovarniško napako na določenih modelih, potem tudi pričakujem, da to napako odpravi proizvajalec vozila.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

lufthammer ::

Vsak nov produkt pač ima porodne težave in traja nekaj časa, da se stvar "uteče". Pri firmah s tradicijo jo to prej, pri novih firmah pač traja nekaj dlje.


Že tale tema je stara 12 let, ti pa govoriš o novem produktu? Tesle 3 verjetno niti Norvežani še nimajo, kaj šele W1, ki se je užaljen nekam skril....

Običajno je pri proizvajalcih lahko slabša prva serija, naprej gre vse gladko.

telexdell ::

Gregor P je izjavil:

telexdell je izjavil:

kateremu se še ni pokvarilo nič na motorju in menjalniku avtomobila.
Dejansko sploh ne vem, kako to zgleda; kaj moraš početi z avtom, da pride do tako hudih okvar8-O ... ne vem morda po 20 letih uporabe, ali 750.000 prevoženih km ... razen seveda, če gre za neko tovarniško napako na določenih modelih, potem tudi pričakujem, da to napako odpravi proizvajalec vozila.

Nič drugega ne rabiš delati kot voziti, pa ti kljub temu odpove tesnilo na glavi, odleti kakšen košček ventila, se ti zapace eger ventil pri dizlu, odleti turbina...Po tvojem potrebuješ mehanika le zato, da mu preplačaš menjavo olja ob rednih servisih vozila?

lufthammer je izjavil:

Vsak nov produkt pač ima porodne težave in traja nekaj časa, da se stvar "uteče". Pri firmah s tradicijo jo to prej, pri novih firmah pač traja nekaj dlje.


Že tale tema je stara 12 let, ti pa govoriš o novem produktu? Tesle 3 verjetno niti Norvežani še nimajo, kaj šele W1, ki se je užaljen nekam skril....

Običajno je pri proizvajalcih lahko slabša prva serija, naprej gre vse gladko.

Whiskey postane okusen šele po 15 letih. Dober nekje po 30. Nad 45 let pa je že specialiteta. Da prideš do specialitete pa potrebuje žganjarna tradicijo z nekaj serijami specialitet. Zate pa je tradicije že 12 let?

PS- glede poante pa si preberi odgovor BigWhale.:)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

Machete ::

Folk ima majhen bender fender ali kako drugo okvaro in teslo na servisu po 3 mesece. YT je poln pričanj. Ni rezervnih delov. #SAD
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Gregor P ::

telexdell je izjavil:

Gregor P je izjavil:

telexdell je izjavil:

kateremu se še ni pokvarilo nič na motorju in menjalniku avtomobila.
Dejansko sploh ne vem, kako to zgleda; kaj moraš početi z avtom, da pride do tako hudih okvar8-O ... ne vem morda po 20 letih uporabe, ali 750.000 prevoženih km ... razen seveda, če gre za neko tovarniško napako na določenih modelih, potem tudi pričakujem, da to napako odpravi proizvajalec vozila.

Nič drugega ne rabiš delati kot voziti, pa ti kljub temu odpove tesnilo na glavi, odleti kakšen košček ventila, se ti zapace eger ventil pri dizlu, odleti turbina...Po tvojem potrebuješ mehanika le zato, da mu preplačaš menjavo olja ob rednih servisih vozila?

... v kako slabih vozilih se ti dejansko voziš, da imaš redno takšne napake?!?:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zheegec ::

Izgleda, kot da ima Tesla vsaj 3 velika skladišča, kjer skladiščijo večinoma Model 3. Vsaj nekaj tisoč kosov. To pomeni;

1. Ali ima Tesla bistvene logistične težave in proizvaja avtomobile hitreje, kot zmore že vnaprej prodane avtomobile dostavljati strankam
2. Ali je Tesla delala cel kup zelo podobnih Model 3 (da je dosegla proizvodne številke), sedaj pa čaka, da ljudje naročijo točno iste specifikacije kot jih ima že na zalogi
3. Ali je proizvodnja višja od števila dejanskih naročil (ne rezervacij)
4. ?

V vsakem primeru to ni dobro za Teslo.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Okapi ::

Mogoče so delali na zalogo, da niso prehitro dosegli 200.000 prodanih avtov. Tako bodo lahko sedaj v času, ko bo še polna subvencija (do konca leta), prodali več avtov, kot jih bodo v tem času lahko naredili.

telexdell ::

Gregor P je izjavil:

telexdell je izjavil:

Gregor P je izjavil:

telexdell je izjavil:

kateremu se še ni pokvarilo nič na motorju in menjalniku avtomobila.
Dejansko sploh ne vem, kako to zgleda; kaj moraš početi z avtom, da pride do tako hudih okvar8-O ... ne vem morda po 20 letih uporabe, ali 750.000 prevoženih km ... razen seveda, če gre za neko tovarniško napako na določenih modelih, potem tudi pričakujem, da to napako odpravi proizvajalec vozila.

Nič drugega ne rabiš delati kot voziti, pa ti kljub temu odpove tesnilo na glavi, odleti kakšen košček ventila, se ti zapace eger ventil pri dizlu, odleti turbina...Po tvojem potrebuješ mehanika le zato, da mu preplačaš menjavo olja ob rednih servisih vozila?

... v kako slabih vozilih se ti dejansko voziš, da imaš redno takšne napake?!?:8)

Daj zaupaj mi (in verjetno nam) kako si iz zgornjih zapisov ugotovil, da imam jaz redno takšne napake. Že v naprej hvala.8-O;((

PS- obišči kakšen forum o avtomobilizmu, pa boš videl za kaj vse sprašujejo ljudje, ko dobijo predračune servisov za popravilo katere od gornjih napak.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Gregor P ::

Ali govorimo sedaj o napakah ali okvarah?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Magic1 ::

Sej vemo kako mladi "intuziasti" vozijo avte... Jaz vozim zato, da varno nekam pridem, seveda z občutkom in nimam že dvajset let nobene večje okvare.
Magic
««
543 / 1218
»»