» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1304 / 1304
»
»»

DamijanD ::

Pomoje je kar problem s takimi "domačimi" popravili, če nimaš druge opcije, kot nabavit originalni rezervni kos. Verjetno (vsaj pri nas) trga z rabljenimi EV kosi praktično še ni. Na žalost lahko postane kar drag špas...
(Tist Norvežan je "hrček" spravlja vso možno robo, sedaj bo npr. poskusil pri ID3 popraviti baterijo tako, da bo vzel en modul iz neke stare id4 baterije - baje da so moduli identični)

Gambino ::

DamijanD je izjavil:

Pomoje je kar problem s takimi "domačimi" popravili, če nimaš druge opcije, kot nabavit originalni rezervni kos. Verjetno (vsaj pri nas) trga z rabljenimi EV kosi praktično še ni. Na žalost lahko postane kar drag špas...
(Tist Norvežan je "hrček" spravlja vso možno robo, sedaj bo npr. poskusil pri ID3 popraviti baterijo tako, da bo vzel en modul iz neke stare id4 baterije - baje da so moduli identični)


To delajo za vse baterije, da rabljnene istih karakteristik vgrajujejo v module za popravilo, tako za Teslo, VW, Kia, nikdar ne dajejo novih!

DamijanD ::

Ja - bistvo je bilo, da moraš imeti dostop do rabljenega kosa, in verjetno je za enkrat pri nas tega še malo...

iKst_ ::

Na ebayu dobiš cele baterije in posamezne module brez problema.

fikus_ ::

Nova in stara baterijska celica ne gresta dobro skupaj, ker nimata podobnih karakteristik polnjenja in praznjenja. Sicer so zato BMS, ampak niso vsemogočni, ker pri hitrem polnjenju in praznjenju ne uspejo zagotavljat dovolj izravnav.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

codeMonkey ::

zato pa govorijo o modulih zgoraj

fikus_ ::

Če modul misliš nekaj (10) baterij vezanih skupaj in potem v celoten baterijski paket, je zgodba podobna.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

Relanium ::

DamijanD je izjavil:

Pomoje je kar problem s takimi "domačimi" popravili, če nimaš druge opcije, kot nabavit originalni rezervni kos. Verjetno (vsaj pri nas) trga z rabljenimi EV kosi praktično še ni. Na žalost lahko postane kar drag špas...

To je cena early-adoptinga, ki ti je noben fanboy na slo-techu ne bo povedal. Ker baje se pri elektriki nima kaj za pokvarit...
V resnici pa ni specifika EVjev, ampak je podobno povsod: kakršnikol nov model, nova platforma, nova pogruntavščina v avtomobilih neizogibno prinese porodne krče.
Največ plačujejo seveda early-adopterji, ostali se pa učimo na njihovih napakah da potem uberemo našim denarnicam prijaznejše opcije.

mehatronik12 ::

Relanium je izjavil:

DamijanD je izjavil:

Pomoje je kar problem s takimi "domačimi" popravili, če nimaš druge opcije, kot nabavit originalni rezervni kos. Verjetno (vsaj pri nas) trga z rabljenimi EV kosi praktično še ni. Na žalost lahko postane kar drag špas...

To je cena early-adoptinga, ki ti je noben fanboy na slo-techu ne bo povedal. Ker baje se pri elektriki nima kaj za pokvarit...
V resnici pa ni specifika EVjev, ampak je podobno povsod: kakršnikol nov model, nova platforma, nova pogruntavščina v avtomobilih neizogibno prinese porodne krče.
Največ plačujejo seveda early-adopterji, ostali se pa učimo na njihovih napakah da potem uberemo našim denarnicam prijaznejše opcije.



Točno tako sodelavec kupil leta 21/22 tesla Y LR za 68k€, razen pospeškov ni nič premium na temu avtu. po 3 letih ima malo več kot 100k km in avto vreden okol 25-30k€, na servisu bil enih 10 krat vsaj tolkokrat nam je omenil, res da je bilo vse brezplačno ampak kolko časa ti gre zato...

Podobno je bilo pri začetnih ID3/ID4 itd....

leta 2026 pa bomo prišli zgleda do trenutka ko bo SUV naredil 800km wltp in polnil s 400kw peak
==> Si zna kdo predstavljat kako zastarelo bo zgledala 8 let stara tesla Y al pa ID3/ID4 leta 2030.

iKst_ ::

fikus_ je izjavil:

Nova in stara baterijska celica ne gresta dobro skupaj, ker nimata podobnih karakteristik polnjenja in praznjenja. Sicer so zato BMS, ampak niso vsemogočni, ker pri hitrem polnjenju in praznjenju ne uspejo zagotavljat dovolj izravnav.


Zato se za popravilo običajno uporablja rabljene celice ali module.

iKst_ ::

leta 2026 pa bomo prišli zgleda do trenutka ko bo SUV naredil 800km wltp in polnil s 400kw peak
==> Si zna kdo predstavljat kako zastarelo bo zgledala 8 let stara tesla Y al pa ID3/ID4 leta 2030.


4 leta star Model Y LR je še vedno med hitrejšimi avtomobili na Bjornovem 1000km testu, šele zadnjih par mesecev se najde kakšna resna konkurenca, ki doseže malenkost hitrejši čas predvsem na račun večje baterije. Še vedno je med bolj varčnimi, bolj opremljenimi avtomobili in tehnološko najbolj dovršenimi avtomobili. Tako, da iz tega vidika se Tesla kar dobro drži.

Je pa 68k res veliko. Jaz sem dal konec 2023 za isti avto 45k.

Relanium ::

iKst_ je izjavil:

fikus_ je izjavil:

Nova in stara baterijska celica ne gresta dobro skupaj, ker nimata podobnih karakteristik polnjenja in praznjenja. Sicer so zato BMS, ampak niso vsemogočni, ker pri hitrem polnjenju in praznjenju ne uspejo zagotavljat dovolj izravnav.


Zato se za popravilo običajno uporablja rabljene celice ali module.

Težko boš našel podobno rabljeno celico podobnih karakteristik po možnosti še iz enake tovarne in enake serije.
Zato se proizvajalci (tudi koles in ostale električne kložovne) tega ne poslužujejo.

To se grejo samo hrvati. Dokler se kaj ne bo vžgalo.

iKst_ ::

Mogoče za kak obskuren model. Za bolj popularne modele pa ne bi smel biti problem. Tesle, Leafi, BMW i3, ID serija, Stelantis modeli... Teh avtomobilov je načeloma kar nekaj po odpadih. Poglej na eBay kaj se prodaja.

Switch ::

Kaj si mislite o standard različicah novih Tesel? Meni se dejansko zdijo zelo drage, če bi od cene premium različic odvzeli vse komponente. Pa me manjko ambientalne osvetlitve, zaslonov in panoramske strehe sploh ne zmoti toliko. Bolj me skrbi slabše vzmetenje, počasnejše polnjenje, slabši motor in odsotnost FM radia. No, tudi ročno nastavljiva stranska ogledala bi malo težko prebavil :P

Mislite, da bo Model 3 znižan pod magično mejo 35 000 EUR v Sloveniji?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Switch ()

mehatronik12 ::

Definitivno nebodo z okrnjeno verzijo ki je cenejša samo 4000€ povečali prodaje, mislim, da jim je dala to borza vedeti ;).

In mislim, da plujejo v napačno smer, namesto , da bi bolj delali na inovacijah (hitrjše polnjenje,boljši asistenčni sistemi, vzmetenje, HUD bi bil tud super, itd...) tu ko so toliko let bili top so sedaj zaspali. Se gredo sedaj to kaj se gredo nemci že od nekdaj ==> Doplačevanje za opremo.

mehatronik12 ::

iKst_ je izjavil:

leta 2026 pa bomo prišli zgleda do trenutka ko bo SUV naredil 800km wltp in polnil s 400kw peak
==> Si zna kdo predstavljat kako zastarelo bo zgledala 8 let stara tesla Y al pa ID3/ID4 leta 2030.


4 leta star Model Y LR je še vedno med hitrejšimi avtomobili na Bjornovem 1000km testu, šele zadnjih par mesecev se najde kakšna resna konkurenca, ki doseže malenkost hitrejši čas predvsem na račun večje baterije. Še vedno je med bolj varčnimi, bolj opremljenimi avtomobili in tehnološko najbolj dovršenimi avtomobili. Tako, da iz tega vidika se Tesla kar dobro drži.

Je pa 68k res veliko. Jaz sem dal konec 2023 za isti avto 45k.


Sej o tem je bilo govora early adopterji so visoko preplačali prve verzije EV-jev.

Mimogrede je na 43 mestu :D, saj ni slabo ni pa top.
==> Pa videje od njega o kvaliteti letnikov 21/22 si nekako tud spregledal verjetno ;)

Temu se reče selektivno argumentiranje.

iKst_ ::

Switch je izjavil:

Kaj si mislite o standard različicah novih Tesel? Meni se dejansko zdijo zelo drage, če bi od cene premium različic odvzeli vse komponente. Pa me manjko ambientalne osvetlitve, zaslonov in panoramske strehe sploh ne zmoti toliko. Bolj me skrbi slabše vzmetenje, počasnejše polnjenje, slabši motor in odsotnost FM radia. No, tudi ročno nastavljiva stranska ogledala bi malo težko prebavil :P

Mislite, da bo Model 3 znižan pod magično mejo 35 000 EUR v Sloveniji?


Osebno je ne bi kupil, ampak IMHO se bo prodajala odlično, tako kot osnovni modeli iPhona.

Presenečen sem nad zanič frunkom, ampak, po drugi strani redno poslušam ljudi, da je frunk tako ali tako brezveze. Ostalo me pa niti ne moti. FM radia ne poslušam, ne vem zakaj bi ga, je pa verjetno zadaj plan, da bodo prodali več Spotify subscriptionov.

iKst_ ::

mehatronik12 je izjavil:


Sej o tem je bilo govora early adopterji so visoko preplačali prve verzije EV-jev.

Mimogrede je na 43 mestu :D, saj ni slabo ni pa top.
==> Pa videje od njega o kvaliteti letnikov 21/22 si nekako tud spregledal verjetno ;)

Temu se reče selektivno argumentiranje.


Saj nisem rekel, da early adopterji niso plačali veliko. Pravim, da je avto daleč od zastarelega. Na 43. mestu je samo, če pogledaš številko celice v excelu, vključno z glavo dokumenta, ICE, vodikom, battery swapom in 3x dražjimi avtomobili. Toliko ko selektivnem argumentiranju :)

codeMonkey ::

Zanimivo. V resnici ima standard verzija se vedno stekleno streho, ampak so jo samo izolirali ter prekrili. Niso sli na pleh.

Arguably more significant is the loss of another Tesla signature: the panoramic glass roof. The roof itself is still made of glass -- an engineer I spoke to admitted it's cheaper than reengineering it for steel -- but inside there's now a fabric roof lining. Apparently, this helps the car's efficiency because the air conditioner is no longer battling heat soak through the glass roof.


https://www.edmunds.com/car-news/2026-t...

Zgodovina sprememb…

Relanium ::

Ljudje, zapomnte si:
Dodatna oprema na avtu stane proizvajalca drobiž!
Gre se za poslovni model.... ljudje so zmešani na značke, ki označujejo "neki več" (recimo R-line, S-line, AMG, ....)
Dražje bi blo spremenit proizvodno linijo in šparat na šajbah - se ne izide. Ti jo pa le zablendajo (in še bolj ujezijo ko gledaš to)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Relanium ()

codeMonkey ::

Predvsem pri Tesli je v osnovi se toliko vecji problem, da pri teh avtih nimas ravno veliko fizicnih stvari za pobrati, da bi pocenil zadevo. So ze tako precej minimalisticni. Nekaj ledic in motorckov, zmanjsas baterijo, pa je si ze tam. Delajo jih pa itak ne na modularen nacin, kot klasicni prozivajalci, da bi se, kot pravis, v prozivodnji lahko delalo spremembe na ekonomicen nacin.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

iKst_ je izjavil:

Presenečen sem nad zanič frunkom, ampak, po drugi strani redno poslušam ljudi, da je frunk tako ali tako brezveze.
Sam bi frunk uporabljal za vse tehnične predmete vključno s kablom za polnjenje; samo to slednje odpade, če se avto polni nekje zadaj, ker ne boš verjel, če se moram dodatno prehoditi od sprednjega dela vozila in nazaj (do 2x), je meni to že odveč in bi imel kabel potem kar v prtljažniku (so pa tudi vozila, kjer polniš spredaj in je potem to idealno). Če imam torej tehnične zadeve razbite na dveh koncih, pa sem že nesrečen. Zatorej je za mene frunk kot takšen manj uporaben; se ga pa ne branim. Ampak jaz sem itak eden tistih, ki se mu že kablov ne da vtikat vsak dan. :P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

Teh par korakov res ni problem. Ce imas frunk, je pomembno predvsem da je odpiranje enostavno, idealno motorizirano (z vidika prakticnosti). Frunk je kul, ker lahko parkiras precej tesno, pa bos s strani vedno enostavno dobil stvari ven. Meni je sicer zelo vsec tudi kako je za kabel reseno pri Elroqu, ko ima za ta namen mrezo pod policko zadaj, ampak vseeno rabis pustiti plac vcasih, da se ti prtljaznik lepo odpre.

Zgodovina sprememb…

endelin ::

Bo tesla 3 standard pod 35k eur? To in najvišja subvencija bi bil dober deal;)

iKst_ ::

Gregor P je izjavil:

iKst_ je izjavil:

Presenečen sem nad zanič frunkom, ampak, po drugi strani redno poslušam ljudi, da je frunk tako ali tako brezveze.
Sam bi frunk uporabljal za vse tehnične predmete vključno s kablom za polnjenje; samo to slednje odpade, če se avto polni nekje zadaj, ker ne boš verjel, če se moram dodatno prehoditi od sprednjega dela vozila in nazaj (do 2x), je meni to že odveč in bi imel kabel potem kar v prtljažniku (so pa tudi vozila, kjer polniš spredaj in je potem to idealno). Če imam torej tehnične zadeve razbite na dveh koncih, pa sem že nesrečen. Zatorej je za mene frunk kot takšen manj uporaben; se ga pa ne branim. Ampak jaz sem itak eden tistih, ki se mu že kablov ne da vtikat vsak dan. :P


Jaz frunk uporabljam redno, za vse mogoče. Kabel za polnjenje imam v sicer tudi v frunku, ampak ga rabim mogoče 1x na leto, tako, da je vseeno kje je.

Drugače pa v frunk spakiram tudi stvari za na dopust, pa pancerje in čelade, ko grem smučat itd. Pri tej standard verziji je frunk manjši pa še voda lahko pride zraven, ker nima tesnila okrog, tako, da je za precej neuporaben za prtljago, ki se ne sme zmočiti.

Gregor P ::

... kaj? Ni tesnila?8-O
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

iKst_ ::

Od cca. 5 minut naprej. Pri novi standard verziji je frunk malo manjši. Materjal je drugačen, ni ABS plastika ampak nek čuden kompozit, ki izgleda precej slabše. Koloteki so odprti, zgoraj ni tesnila, ki bi preprečevalo vdor vode. V praksi verjetno zadeva verjetno za silo dela, ampak vseeno ne bi tukaj not vozil kakšnih oblačil, obutve, elektronike...

gorilla ::

Lane assist so skenslali iz Standard... praktično deal-breaker če mene vprašaš. Ostalo mi je vseeno.

pegasus ::

A ni to zakonsko obvezno že par let?

hojnikb ::

autosteer sigurn ni obvezn...
#brezpodpisa

BigWhale ::

Emergency Lane Keeping System je obvezen. Lane Keeping Assist, pa ni.
««
1304 / 1304
»
»»