» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
468 / 1180
»»

J.McLane ::

Če zaključimo, koliko in kdaj se bo EV pregreval je odvisno od samega dezinga in komponent, popolnoma enako kot pri klasiki.

Če Porsche lahko naredi LMP1 dirkalnik, ki ima na sprednji osi "mini" 300 kW motorček, ki se ob stalni max moči in max regeneracije v 24 urah v LeMansu ne pregreje, je čisto mogoče da bo Mission E prav tako deloval na dirkališču. No to da se ne pregreje je treba jemati z eno mero rezerve, ker letos sta v LeMansu imela tako Toyota kot Porsche probleme s sprednjim elektro motorjem. :))
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

Pregrevanje ni binarna stvar, temperatura vpliva na življensko dobo.
Na zadevi kjer v stotinah tisočih primerkih garantiraš (če crkne boš ti plačal novega) 8 let življenske dobe, so zahteve mal drugačne kot pri enkratni zadevi, kjer bi blo fajn če preživi 24 ur. Če ne, pač poskusmo naslednje leto. Al pa kakšne formule E kjer je zahtevana življenska doba 20 minut.

Če zaključimo, dirkalnik in serijsko vozilo nista primerljivi zadevi.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Tako kot tudi pri klasiki nista, pa vendar pri klasiki obstajajo avtomobili katere lahko dlje časa furaš na 200+ kmh, tako bodo tudi v prihodnje obstajali EV-ji ki bodo omogočali več in vseeno zadostili garancijskim okvirjem.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Magic1 ::

Je zelo preprosto! Če se pregreva, potem ni dizajnirano za to moč. Seveda je pri elektru dosti enostanvno "naviti" stvari brez posledic. Seveda le kratkotrajno, dokler se ne segreje na določen nivo. Podobno (manj elegantno) kot da bi bencincu dodali eno injektor nitrota in se hvalili, kakšno max moč ima mašina. Samo ne dovoli ti uporabljati več kot 1 sekundo...
Magic

roCkY ::

"Gods must be crazy"

BigWhale ::

"It's just a flesh wound!" :)))

WarpedGone ::

Včeri je zmagu, pa je ratu mal preveč napetelinjen ...
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

David vs. Goljat, sam da ma tle David beztrzajni top. :D

TribesMan ::

Studded tires vs non-studded tires..
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

lufthammer ::

Spet en butast test.

500 hp več, žeblji na gumah, pa ga ne bo potegnil?? A se mal norca delajo?

WarpedGone ::

Mal sm računal ... vsem jamračem nad subvencijami, kako Tesla živi od državnega denarja in podobno, se obeta en velik 'godsend'. Dobili bodo eno cifro, s katero bodo lahko srečno opletal do konca življenja.

V ameriki majo $7500 davčne olajšave za hibride in EV. Cifra ni direktna ampak se zračuna iz velikosti baterije ipd. Baterija v tesli bi bila upravičena do 35 jurjev kar je za davkarijo preveč zato so olajšavo omejili na teh $7500.

Običajno se govori, da to velja za prvih 200.000 vozil posameznega proizvajalca. Kar ni res. Ameri tej zadevi rečejo rebate program, sestavljen je iz dveh časovnih obdobij - 'stabilno' obdobje ko je firma v USA prodala manj kot 200k vozil in obdobje, ko jih je prodala več. Prvo obdobje je časovno neomejeno (oz. do preklica programa), drugo obdobje traja točno eno leto in se prične s prvim četrtletja po četrtletju, ko je proizvajalec prodal 200-tisočo vozilo v USA.

Kaj to pomeni v praksi? Pomeni, da če tesla v usa 200.000i avtomobil proda na 1.1.2018, bodo še nadaljne tri mesece vsa njihova vozila upravičena do polnih $7500 davčne olajšave. Koliko vozil? Ni omejitve, toliko kot jih uspejo sestavit.
Produkcija S in X je trenutno na max kar omogoča obstoječa linija, to je nekje blizu 2500 vozil na teden oz. 30k na četrtletje. To pomeni, da je max na 230k vozil z $7500 olajšave. 230k x $7,5k = $1725M

Temu sledi pol leta polovične olajšave oz. $3750. Recmo da bo linija laufala na polno in sestavijo 60k S in X, to navrže #225M olajšav. Naslednje pol leta gre olajšava še na polovico, za dodatnih $112M. Skupaj je tako zgornji limit za olajšave na S in X nad 2 milijardami USD.

Ampak tle je še Model 3. Tesla bo brez dvoma stvari obrnu tako, da bo čimveč USA kupcem omogočil čimveč olajšav. Pomeni, da bodo dostavo svojega 200k vozila v USA premaknili kar se da blizu začetka četrtletja (najverjetneje bo to 1.4.2018). Če bo treba, bodo več dostav delal izven USA. Recimo da bo 1.4.2018 produkcija trojke na 5k/w, 10k/W pa dosežejo šele pol leta kasneje, na začetku q4.

V q2 bi tako vsa izdelana vozila bila še vedno upravičena do polne olajšave. Kolk trojk? Recimo 6k/w * 12 = 70k modelov 3 oz. $525M olajšav. Vse izdelano naslednje pol leta dobi polovično olajšavo. 9k/24 = ~200k * $3750 = $750M. In vse izdelano naslednje pol leta dobi še četrtino: 10k/w * 24 = $424M.

Skupaj olajšav za M3: $525M + $750M + $424M = $1,7 milijarde
Skupaj vse Tesle v USA: 3,7 milijard USD davčnih olajšav.

Persen pomirja baje ...
Zbogom in hvala za vse ribe

VaeVictis ::

Zanimiv video glede Tesla tovornjaka.

TribesMan ::

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

DamijanD ::

jao nima po globini nastavljivega volana?!? Pa ne vem zakaj delajo tolk majhna vrata od prtljažnika.

bambam20 ::

Spredaj zgleda ok. Sicer je vizuelno ogromen napredek na predhodnika. Samo še vedno je Nissan.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bambam20 ()

Kebo ::

Se že ve cena v Sloveniji?

WarpedGone ::

Nissan v Sloveniji Leaf-a uradno ne prodaja in ne servisira.
Uvoz je v lastni režiji, servisiranje pa čez mejo.

Bosch : Don't Write off Diesel Yet

The transition to electromobility takes time and investment. We will certainly need 10 years to manage the transformation process. This applies to both employment and production. In our factories, we are currently investing billions of euros in machines, tools and systems, especially for diesel and gasoline engines. These investments will become worthless because they cannot be used for electromobility.


Bosch is a living Dodo...
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Še ne, ga pa bo predvidoma aprila/maja 2018:
http://tehnozvezdje.si/novi-nissan-leaf...
https://avto.finance.si/8862217/Noro-po...
https://siol.net/avtomoto/novice/novi-e...

Tako da za servisno podporo, tudi če ga uvoziš iz tujine se ne bo za bati.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Okapi ::

Bosch is a living Dodo...
Pri Boschu dobro vedo, da bodo ljudje po svetu kupovali na milijone bencinskih in dizelskih avtov še dolgo po tem, ko bo oprema, ki jo sedaj razvijajo, že 2x amortizirana.

WarpedGone ::

Še citiranega dela ne zmoreš skapirat ...

The transition to electromobility takes time and investment. We will certainly need 10 years to manage the transformation process. This applies to both employment and production. In our factories, we are currently investing billions of euros in machines, tools and systems, especially for diesel and gasoline engines. These investments will become worthless because they cannot be used for electromobility.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Očitno nekdo ne more skapirati, da bodo še 20+ let naredili in prodali več bencinskih kot električnih avtov. Število izdelanih bencinskih avtov bo še 50+ let v milijonih na leto.

Citirani komentar je namenjen tistim, ki bi radi že jutri ukinili bencinske in dizelske avte.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

WarpedGone ::

Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Aja, ker sveta izven Evrope in ZDA ni.

WarpedGone ::

Še sam se ne zavedaš kaj si naglas priznal...
Zbogom in hvala za vse ribe

bambam20 ::

Mhm. 2025 bo delež EV vozil v Ameriki in v Evropi 50%.

Potem pa svizec zavije čokoljado.

WarpedGone ::

Naftna industrija gre po poti tobačne.
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

WarpedGone je izjavil:

Naftna industrija gre po poti tobačne.

Vedno večji profit navkljub vedno strožji regulaciji?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Okapi ::

Sem ravno hotel napisati, da se je W1 še enkrat več v koleno ustrelil.
https://www.statista.com/statistics/491...

Kljub vsej kontra-propagandi proizvodnja tobaka ne pada, tržna vrednost pa celo raste. V ZDA je od 2012 do 2017 zrastla od 109 milijard na 121 milijard dolarjev.

petrus ::

bambam20 je izjavil:

Mhm. 2025 bo delež EV vozil v Ameriki in v Evropi 50%.

Potem pa svizec zavije čokoljado.

Ker za 50% EVjev bi samo v Nemčiji potrebovali 10+ novih nukleark, počnejo pa ravno obratno, do 2022 mislijo ustavit še vse trenutne jedrske elektrarne.
stati inu obstati

Magic1 ::

Jih bodo pa Francozi postavili ob meji in Nemcem drago štrom prodajali. Vsi veseli, eni ker nimajo nukleark in drugi, ker bodo lepe dobičke ustvarjali z njimi.
Magic

J.McLane ::

Kdaj so postavili zadnjo novo nuklearko v Evropi, kdaj je v planu naslednja za postavitev?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Okapi ::

15 jih trenutno gradijo v Evropi (od tega 4 v EU).

vostok_1 ::

Eventuelno morda tud pri nas.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Tody ::

Ja, sam se s Hrvati recemo eno dve pa je done deal!

WarpedGone ::

Okapi:
Aja, ker sveta izven Evrope in ZDA ni.


Kitajci že kažejo sredinec, japonci enako, preostane afrika ... ful 'svetla' prihodnost. Boste čez 10 let veselo razlagal kako rast prodaje VW v centralni afriki ful raste, tko da ni panike sploh?

Napihovanje cifer produkcije tobaka ob vse strožji uradni gonji je tut smešno za zjokat... Kakšna je pa globalna zgodba za celih 40 let, ne samo zadnjih 5? Uravnoteženo z inflacijo seveda.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Tone pridelanega tobaka, od 1960.



Pokajene cigarete, od 1880, milijarde.



Za zjokat se je kvečjemu ob tvoji zaslepljenosti. Kratica BRICS ti kaj pomeni? Verjetno ne. Brazilija, Rusija, Indija ... Milijarda in pol Indijcev bi tudi rada imela po dva avta na družino, kot razviti svet. In si lahko prepričan, da v naslednjih 50 letih to ne bodo električarji. Podobno velja za vso Južno Ameriko, ne samo Brazilijo. In Kitajci lahko kažejo sredinec komur hočejo, tudi če bodo s partijskim dekretom zahtevali 2/3 električnih avtov, bo samo na Kitajskem še vedno ostalo dovolj prostora za milijone novih bencinskih in dizelskih avtov.

lufthammer ::

Boste čez 10 let veselo razlagal kako rast prodaje VW v centralni afriki ful raste, tko da ni panike sploh?

Tale tema je stara 11 let, a je prišlo do kakšnih tragičnih sprememb? Malo več zanimanja, malo več poskusov, eden jih pa štanca zanemarljivo količino.

Dvomim, da bo v Afriki ali pa Indiji kaj hudo drugače čez teh deset let. Upam pa, da bo vsaj v Evropi.

J.McLane ::

Toyota za 2030 napoveduje:
- 1 milijon EV in FCEV letno
- 4,5 milijona hibridov (HEV in PHEV) letno
- 5,5 milijona klasike

... bomo videli kako se bo tole izšlo
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

@lufthammer
A se hecas? Letos bodo prodali/proizvedli preko milijon elektricnih avtomobilov. In glavni proizvajalci sploh se niso resno startali in so komaj letos zaceli investirati milijarde.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

lufthammer ::

No, ti bom še jaz prilepil:

"The transition to electromobility takes time and investment. We will certainly need 10 years to manage the transformation process." Bosch employs some 50,000 people in diesel technology.

Če misliš, da se lahko v kratkem pojavi nov tako močan igralec in bo en Bosch ugasnil, pol.....

DamijanD ::

PRedvsem bo zanimivo z baterijami. Vse ostalo je razmeroma simpl naredit, baterij jim pa že (ali še) zdaj primanjkuje.

roCkY ::

Celorna veriga se bo pač razvila kot se je v preteklosti že marsikatera. Enako za reciklažo. Kakšen bo energetski učinek bo pa bolj kot ne čas pokazal. Kaj se bo odkrilo v naslednjih 20-30 letih in implementiralo v proizvodnjo? Dejstvo je, da je sedaj čas za to, ko je fosilcev še takorekoč neomejeno. Čez 50+ let bodo imeli več težav, če industrija sedaj ne štarta.

Kar se SE tiče pa je v SLO največji in praktično edini problem samo obsevanje. Precejšen del leta, ko je dan že itak kratek imamo v precejšnjem delu ali oblake ali meglo. Površin za postavitev je pa praktično neomejeno. Če/ko se nekaj rabi se površina najde. Aja zej pa gozda ne smemo posekat. Prej ves gozd kot površine na katerih se lahko hrana prideluje. Izgled krajine bi se spremenil a to je "problem"(raznih osebkov, ki so vedno proti in nezadovoljni in ...) in ne dejanski problem.
Sam sem sicer mnenja, da bodo čez leta taki in drugačni kotli greli vodo in jo pošiljali prek turbin. Skratka, ko bo čas dozorel bo JE v uporabi. NE verjamem pa da bo energija tako poceni kot je trenutno glede na dohodke.
Če recimo prierjam cifre na položnicah za elektriko in za komunikacije za samo hišo/stanovanje??? nekaj tu ne štima! ?

WarpedGone ::

Kar se SE tiče pa je v SLO največji in praktično edini problem samo obsevanje.

Lahko daš številke na mizo?

Tule recimo pravijo:
Povprečno sončno obsevanje na kvadratni meter horizontalne površine je v Sloveniji večje od 1000 kWh/m2. Desetletno merjeno povprečje (1993-2003) letnega globalnega obsevanja je med 1053 in 1389 kWh/m2 (slika 1), pri čemer polovica Slovenije prejme med 1153 in 1261 kWh/m2.

Se pravi, 1 MWh na kvadratni meter na leto, obala tudi pol več, alpe pol manj.
10% učinkovita mizerija od celic navrže okrog 100 kWh/m2 celic letno. Dolgoletno povprečje porabe EV je okrog 200 Wh/km.

Ergo 1 m2 mizernih sončnih celic zadošča za 5000 km letno.

Tule pravijo:
V letu 2014 se je na slovenskih cestah skupaj prevozilo okoli 17,58 milijarde kilometrov, kar je 121 odstotkov več prevoženih kilometrov kot leta 1990.

Vzemimo 20 milijard prevoženih km letno in dobimo 4 milijone m2 m2 sončnih celic za pokritje *vsega* transporta z EV.
4 milijone m2 se sliši ogromno dokler ne greš to pretvorit v bol predstavljive cifre, recimo fuzbalplace... en fuzbal plac meri 5000m
2
, ergo nucamo 800 fuzbalplacov sončnih celic.

Tule pravijo da v Sloveniji stoji 1.100.000 stavb. Ergo je treba na vsako desto zmontirat 2m x 2m sončnih celic in je dovolj za komplet promet.

Pod črto, sončno obsevanje v Sloveniji ni noben problem, treba je samo zmontirat celice v mal večjem obsegu kot je to že storjeno.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Povprecno letno obsevanje je napacna stevilka s katero se operira. Pa niti ne vem katera bi bila prava. Problem je predvsem v tem, da poletnih presezkov ne mores shraniti za zimo.

A lahk zato pokuris manj premoga poleti in ga prisparas za zimo? Verjetno. Hidro elektrarne imajo lahko poleti problem z vodostaji zato vprasanje, ce lahko pri njih kaj prisparas.

Za poletje ni nobenega dvoma, solarne elektrike je vrh glave za avtomobile in se za marsikaj. Pozimi je pa stvar drugacna.

jernejl ::

10% učinkovita mizerija od celic navrže okrog 100 kWh/m2 celic letno.

Elektrarna FE ima nižjo povprečno proizvodnjo v kWh/m2.

Vzemimo 20 milijard prevoženih km letno in dobimo 4 milijone m2 m2 sončnih celic za pokritje *vsega* transporta z EV.

A tovornjaki imajo enako porabo kot osebna vozila?

Tule pravijo da v Sloveniji stoji 1.100.000 stavb. Ergo je treba na vsako desto zmontirat 2m x 2m sončnih celic in je dovolj za komplet promet.

Tule pravijo, da je pozimi povprečno sončno obsevanje v Ljubljani tudi pod 30kWh/m2.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

WarpedGone ::

Za poletje ni nobenega dvoma, solarne elektrike je vrh glave za avtomobile in se za marsikaj. Pozimi je pa stvar drugacna.


Odlično, iz "premalo sončne energije" smo prišli na "pol leta jo je več kot dovolj, pol leta jo je premalo".

Ampak tudi pozimi ni tema ampak je obsevanja manj. Letno povprečje 100kWh/m2 pomeni "celo-letno-dnevno" povprečje 270Wh/m2.
Pozimi cca 5x manj kot poleti, ergo je razpon nekje med 100Wh/m2 pozimi n 500Wh/m2 poleti.
To samo pomeni, da nucamo ene 3x več panelov za pokritje komplet prometa z EV.
Najprej pa se je znebit miselnosti iz-rok-v-usta. Sončno energijo filaš najprej v stacionarno baterijo. In z baterijo napajaš porabnike.
Kolk mora bit baterija velika je stvar statistike.

Ali morda mislite da vse pumpe v sloveniji hranijo dovolj bencina za sočasno nafilanje tankov celega milijona avtomobilov?

Ne. Zakaj bi to zahtevali od baterij in solarnih elektrarn?
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Ok, 3x več panelov, torej:
- ali je cena elektrike iz solarnih panelov 3x dražja kot se to zdi
- ali pa 3x več energije poleti znaš komu prodati po "normalni ceni"
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

telexdell ::

J.McLane je izjavil:

Ok, 3x več panelov, torej:
- ali je cena elektrike iz solarnih panelov 3x dražja kot se to zdi
- ali pa 3x več energije poleti znaš komu prodati po "normalni ceni"

V elektrotehniki že precej dolgo obstaja možnost daljinskega vklopa in izklopa naprav. Če bo poleti energije preveč in je nikomur ne bomo mogli prodati se bo pač daljinsko izključilo nekaj sončnih elektrarn. Elektrarnam to ne bo škodilo. Okolju to ne bo škodilo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

J.McLane ::

Vem, ampak če jo odklopiš to škodi denarnici.

Vseeno mislim, da se bo iz teh poletnih viškov nekdaj v prihodnosti skušalo "kuhati" tako ali drugačno sintetično gorivo za kurjenje pozimi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Povprecno letno obsevanje je napacna stevilka s katero se operira. Pa niti ne vem katera bi bila prava. Problem je predvsem v tem, da poletnih presezkov ne mores shraniti za zimo.

A lahk zato pokuris manj premoga poleti in ga prisparas za zimo? Verjetno. Hidro elektrarne imajo lahko poleti problem z vodostaji zato vprasanje, ce lahko pri njih kaj prisparas.
Premog vsekakor prišparaš - natanko toliko ga prihraniš, kolikor elektrike dobiš od sonca, namesto iz premoga. Hidroelektrarne pač delajo, kar delajo, na bilanco sonce/premog ne vplivajo.
««
468 / 1180
»»