» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
467 / 1180
»»

11tomi12 ::

Kako to da ni ok? Cene se gibljejo med 18-24k, za novega 2018 pa 33k.

Je pa res, da za rabljenega, torej 2015 dobili čez par let zelo malo nazaj..

Avto pa sicer potrebujemo samo za medmestne vožnje, Maribor-Ptuj in podobno..

J.McLane ::

1. če je nov 33k bo tebe prišel po subvenciji 25k, torej je rabljen stari Leaf med 18k in 22k velik nateg.
2. rabljenega bi gledal za 13k €, ampak jasno to je veliko manj avta kot novi Leaf, pa moraš računat da ima tak avto lahko samo še nekih 16 kWh uporabne kapacitete baterije in s tem doseg daleč pod 100 km.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

11tomi12 ::

Točno to sem jaz tudi razmišljal. Ne vidim smisla v rabljenih avtih, saj več ne dobiš eko sklada.

Zato mislim, da se bi splačalo nabavit novega in ga prodat, ko bi kak boljši avto prišel na trg oziroma avto z še boljšo baterijo.

Kaj mislite, kolko izgube bi bilo s tem, da se avto proda po 3-5 letih in odplača kredit?

Kredit sam ima sicer 1,5% obrestno mero zaradi eko sklada, kar je skoraj nič.

Največji stroški avta so potemtakem mesečni obrok in kasko zavarovanje? Ker ma Leaf 2018 109kw, bo zavarovanje najverjetneje malo dražje.

mikhaair ::

Leaf nima hlajenja-gretja baterije. To je njegova najvecja pomanjkljivost, sploh pri rabljenem.

11tomi12 ::

Čemu pa služi gretje/hlajenje baterije? Predvidevam da je namenjeno izboljšanju kapacitete v vročih/mrzlih poletnih časih?

11tomi12 ::

Pa še eno vprašanje: kako je z stroški vzdrževanja elektro avtov? Koliko sem slišal, bi naj bili stroški minimalni, pa tudi pokvarilo bi se naj skoraj nič.

WarpedGone ::

Gretje služi večji moči in možnosti filanja (+regeneracije). I.e. premrzlo (minus) baterijo ne morš filat, iz nje dobiš manj moči.

Hlajenje služi preprečevanju pospešenega upadanja kapacitete (propadanja baterije). I.e. toplejša kot je baterija (nad 40, 50, ...), hitreje se kvari.

>>kako je z stroški vzdrževanja elektro avtov?
Tako kot je s stroški vzdževanja bencinskih avtov. Vsak model/ letnik/ primerek je svoja zgodba. Česar ni, ni rednega menjavnja tekočin/filtrov v mašini.
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

Hey. No offense...ampak skoraj vedno se izkaže, da ko ljudje sprašujejo tako enostavna vprašanja, za relativno zahtevnejšo in drago zadevo, pomeni, da niso pretirano resno vzeli stvar.

Še jz ki sledim, me kljub vsemu ni prepričalo, da bi se skešil +20kEUR za EVja.
Če bi bil nov avto na spisku bi moj plan bil nekako tako...boljšega turbobencinarja do 2025. V tem času si ogledovat napredek in obete.
Meni osebno M3 še ni dovoljšen obet, da bi se kaj takega lotil.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

11tomi12 ::

No offense...ampak skoraj vedno se izkaže, da ko ljudje sprašujejo tako enostavna vprašanja, za relativno zahtevnejšo in drago zadevo, pomeni, da niso pretirano resno vzeli stvar.

Starša si kupujeta avto, pa sem se malo pozno vključil v to zadevo :)

Vendar bi rad pomagal pri izbiri, zato sem tukaj.

Kaj se pa tiče čakanja na novejše avomobile/baterije, pa je stvar v tem, da se to trenutno še splača zaradi eko sklada in ker ni potrebno plačat cestnine. Čez par let tega verjetno več nebo, saj bo vedno več takšnih avtov na naših cestah.

vostok_1 ::

Ok že.
Če vam finance ne predstavljajo večjih ovir. Go for it.
Zgolj obveščam, da v obratnem primeru, bi težko svetoval v tej fazi se it EVja.

Tudi M3 še vedno smatram kot pionirski model in ne mass consumption. EVji večine ostalih proizvajalcev pa so itak metanje denarja v smeti, z izjemo morda res kakega japonca.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

BigWhale ::

vostok_1 je izjavil:

Tudi M3 še vedno smatram kot pionirski model in ne mass consumption. EVji večine ostalih proizvajalcev pa so itak metanje denarja v smeti, z izjemo morda res kakega japonca.


Novi Leaf, Bolt, Zoe in Ioniq so povsem ok avtomobili. Ja, drazji od ekvivalentnih bencinarjev ampak so v marsicem precej boljsi.

freezby ::

@11tomi12
Naj gredo testirat, kaj jima ustreza, kaj potrebujeta. Ob subvenciji in sploh kreditu eko sklada je bolj smiseln nakup novega, če je seveda pripravljenost in denar.

V tem trenutku na našem tržišču je ioniq top izbira, potem prihaja marca končno k nam tudi leaf; marsikdo ga je naročil prek DeMS, čeprav niso niti testirali novga leafa. Bmw I3 z zadnjim updatom je tudi fajn avto in dobiš ga najhitreje, na prva dva je potrebno kar nekaj čakati. Zoe razen dometa mi v primerjavi z ostalimi ne potegne, pač izhodišče je clio, pri ostalih vseeno avtomobili enga razreda višje ali pa ev unikati.

Gregor P ::

J.McLane je izjavil:

IONIQ hibrid je pri nas na voljo že kar nekaj časa, novost je IONIQ priključni hibrid, o prodaji tega pa nič ne piše na njihovi strani.

Drži, tega sem mislil. Ta se mi zdi trenutno top izbira. Dejali so, da bi moral biti na voljo proti koncu leta; očitno zamujajo, vsaj pri nas.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

hmm ::

Ioniq PHEV bo, sodeč po uradnih nemških cenah, kar 25% dražji od običajnega hibrida. Kar verjetno pomeni začetek pri ca. 25k EUR z vračunano subvencijo.

J.McLane ::

Tudi v UK je podobna cenovna politika, glavno vprašanje je kdaj se ga bo dobilo pri nas.

Edit: Čeprav če pa primerjaš z EV verzijo, pa to ne drži, ker je PHEV le malenkost cenejši od EV, EV je pa pri nas 35k EUR. Temu se reče prilagajanje cene glede na subvencijo v posamezni državi, tako da vseeno dvomim v 25k EUR z vračunano subvencijo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Gregor P ::

Če je po njihovem ceniku (osnovni) hibrid 24.990 oz. promocijska cena 22.990, minus 4.500 evrov subvencije 18.490,- evrov in EV 35.000 minus 7.500 evrov subvencije 27.500 evrov, potem bo (osnovni) PHEV najbrž res nekje vmes okoli 25.000 z vračunano subvencijo oz. okoli 30.000 evrov brez nje. Vendar, če bo povpraševanje veliko, lahko najbrž tudi ceno temu primerno prilagodijo (na gor).

Morda medvprašanje, koliko pa stane baterija v PHEV?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

lufthammer ::

Vendar bi rad pomagal pri izbiri, zato sem tukaj.

Nagovori ju, naj vplačata tistega jurja in se postavita v vrsto za Teslo, kot je to naredil W1. Ti veselo šparaj in ko bosta že par let v domu za ostarele, boš prišel do nove Tesle!

No, sedaj pa resno. Pozabi na štrom za kakih 5 ali 6 let in si kupite za 10 jurjev novega Ignisa, ima vse, kar rabiš za MB - Ptuj relacije, tudi čez hribe, če hočeš.

Še dodam, kredit za avto je super neumnost.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Gregor P je izjavil:


Morda medvprašanje, koliko pa stane baterija v PHEV?


Koliko stane Hyundai ali koliko stane tebe če crkne?

Če računaš koliko je PHEV dražji za izdelat od hibrida moraš všteti:
- večjo baterijo dobrih 8 kWh
- polnilec, moči najbrž tam nekje 6 kW
- PHEV ima malo večji elektro motor
- malenkost močnejši inverter

Tole vse skup ni vredno toliko kot je subvencije, tako da bi dejansko moral biti PHEV po subvencije cenejši, ampak o tem lahko samo sanjamo, proizvodna bo najbrž vsaj v začetku omejena, prodali bodo pa itak vse tudi če dajo malo dražje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Nikec3 ::

11tomi12 je izjavil:

No offense...ampak skoraj vedno se izkaže, da ko ljudje sprašujejo tako enostavna vprašanja, za relativno zahtevnejšo in drago zadevo, pomeni, da niso pretirano resno vzeli stvar.

Starša si kupujeta avto, pa sem se malo pozno vključil v to zadevo :)

Vendar bi rad pomagal pri izbiri, zato sem tukaj.

Kaj se pa tiče čakanja na novejše avomobile/baterije, pa je stvar v tem, da se to trenutno še splača zaradi eko sklada in ker ni potrebno plačat cestnine. Čez par let tega verjetno več nebo, saj bo vedno več takšnih avtov na naših cestah.

Moje osebno mnenje. Leaf prve generacije je najslabša izbira za električen avto. Zaradi že prej omenjenih dejstev jim kapaciteta baterij hitro pada, zaradi česa avto tudi zelo hitro izgublja vrednost. Zoe, i3, Bolt, Ioniq so vsi boljša izbira.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

J.McLane ::

Jaz pa nikoli nebi izbral Zoe, zaradi polnilca, ki ima ogromne izgube pri počasnem domačem polnjneju. Ne mislim pa doma inštalirat močne polnilne postaje in vsak mesec dodatno plačevati za močnejše varovalke samo zato da bom avto filal z 11/22 kW.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

Obstajata dve izvedbi Zoe, varianta Q in varianta R.
Prva ima močnejši polnilec, ki ima precejšnje izgube pri nizkih močeh polnjenja, varianta R ima nižjo max moč a hkrati manj izgub pri domačem polnjenju.
Zbogom in hvala za vse ribe

Invictus ::

Škopda, da ni več tukaj Mufase...

Bi ti povedal, kako je na nemški avtocesti zgubljal živce za Teslo, ki vozi 90km/h in prehiteva s 110 km/h. BTW. Tam se normalno vozi 160 km/h. Tudi 70 letne tete...

Ker mora šparat elektriko... Čista slovenska mentaliteta...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Tody ::

Sam pri zoetu jaz lih nevem kok je cena ... Eno je cena avta + baterija... Pa neki sanjajo o porabljenih in neporabljenih kilomoterih, ki bi jih radi zaračaunaval..

J.McLane ::

WarpedGone je izjavil:

Obstajata dve izvedbi Zoe, varianta Q in varianta R.
Prva ima močnejši polnilec, ki ima precejšnje izgube pri nizkih močeh polnjenja, varianta R ima nižjo max moč a hkrati manj izgub pri domačem polnjenju.


Tudi švohnejši polnilec je 22 kW in ima kar precejšnje izgube pri 10A in tudi 16A polnjenju.

Tule na dnu strani je izračun:
https://www.renault.co.uk/vehicles/new-...

R varianta (22 kW polnilec) na 10A potrebuje 25 ur da napolni 40 kWh baterijo (~70% učinkovitost polnjenja)
Q varianta (44 kW polnilec) na 10A potrebuje 30,5 ur da napolni 40 kWh baterijo (~57% učinkovitost polnjenja)

Dolgoročno, ne glede na varianto Zoe doma moraš polnit vsaj na 7 kW Wallbox (86% učinkovitost), elektrika ni zastonj, da bi jo metal skozi okno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

BigWhale ::

Invictus je izjavil:

Tam se normalno vozi 160 km/h. Tudi 70 letne tete...


Nevem po kateri nemciji si se ti vozil. Jaz sem se vozil po tisti kjer ni omejitev. Mene je ena 72 letna teta prehitela z 250km/h z Lambotom. Pod 200km/h sploh noben ni peljal. Se tovornjaki so vozili vsaj 150km/h. V klanec. Navzgor, jasno.

Gregor P ::

Lahko le potrdim; sam se moral pri ene 235 km/h preprosto umakniti povsem na desno, saj sem bil enostavno prepočasen.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

telexdell ::

Invictus je izjavil:

Škopda, da ni več tukaj Mufase...

Bi ti povedal, kako je na nemški avtocesti zgubljal živce za Teslo, ki vozi 90km/h in prehiteva s 110 km/h. BTW. Tam se normalno vozi 160 km/h. Tudi 70 letne tete...

Ker mora šparat elektriko... Čista slovenska mentaliteta...

Me pa zanima koliko je on vozil, da je za Teslo zgubljal živce? Pa koliko so potem vozili drugi, da jih je celo Tesla z vožnjo 90 km/h morala prehitevati.

PS- če že prodajaš buče prodajal vsaj take, katere ne bodo že na daleč videti kot buče.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

pegasus ::

J.McLane je izjavil:

R varianta (22 kW polnilec) na 10A potrebuje 25 ur da napolni 40 kWh baterijo (~70% učinkovitost polnjenja)
Q varianta (44 kW polnilec) na 10A potrebuje 30,5 ur da napolni 40 kWh baterijo (~57% učinkovitost polnjenja)

Dolgoročno, ne glede na varianto Zoe doma moraš polnit vsaj na 7 kW Wallbox (86% učinkovitost), elektrika ni zastonj, da bi jo metal skozi okno.
Teh številk ne morem jemati resno. Polnilec ne vleče ves čas polnjenja nazivne moči iz vtičnice. Vsaka baterija ima namreč krivuljo, po kateri se polni.

Invictus ::

telexdell je izjavil:


Me pa zanima koliko je on vozil, da je za Teslo zgubljal živce? Pa koliko so potem vozili drugi, da jih je celo Tesla z vožnjo 90 km/h morala prehitevati.

PS- če že prodajaš buče prodajal vsaj take, katere ne bodo že na daleč videti kot buče.

Tesla je prehitevala tovornjake. V Nemčiji se tovornjaki ne prehitevajo tako kot v Sloveniji. No, razen tvoornjakov s slovensko tablico...

On je se je peljal 160, ker od Munchna do Avstrije res ni prave avtoceste, pa še precej hribov je, da ne vidiš daleč naprej...

Daj pojdi malo stran od računalnika na cesto.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

WarpedGone ::

@j.mclane:
Hvala za cifre ampak vseen ne preveč panike delat. Pretvori razliko v EUR in pride manj kot pol pice.

Teh številk ne morem jemati resno. Polnilec ne vleče ves čas polnjenja nazivne moči iz vtičnice. Vsaka baterija ima namreč krivuljo, po kateri se polni.

7kW proti 40kWh je 0,17C kar je bakšiš.
Bi bil zelo presenečen če 95% SOC ni več sposoben več absorbirat 7kW, nimam pa pri roki krivulje da bi kazal slikce.
Pod črto pomeni, da se baterija skoraj ves čas fila z 7kW in je direktn račun kar blizu.
Zbogom in hvala za vse ribe

telexdell ::

Invictus je izjavil:



On je se je peljal 160, ker od Munchna do Avstrije res ni prave avtoceste, pa še precej hribov je, da ne vidiš daleč naprej...

Daj pojdi malo stran od računalnika na cesto.

Vozil 160 km/h in za Teslo izgubljal živce, ker je vozila le 90 km/h in prehitevala tovornjaka s 110 km/h? Hmmm...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

bambam20 ::

Zoe ni za kupit. Prekratek domet v praksi. Avto že mora naredit kakšnih 200 km s potovalno hitrostjo 80-90 km/h.

kow ::

Kaksen upokojenec se ne bi strinjal in bi raje imel cenejso baterijo => cenejsi avto. Domnevam.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

bambam20 ::

telexdell je izjavil:

Invictus je izjavil:



On je se je peljal 160, ker od Munchna do Avstrije res ni prave avtoceste, pa še precej hribov je, da ne vidiš daleč naprej...

Daj pojdi malo stran od računalnika na cesto.

Vozil 160 km/h in za Teslo izgubljal živce, ker je vozila le 90 km/h in prehitevala tovornjaka s 110 km/h? Hmmm...


Ja kaj? Kok pa misliš, da se lastniki vozijo povprečno s Teslo s? 150 km/h? Ne ga srat. 100-110km/h po avtocesti. Žive ovire.

Lahko ti uspe sicer urna vožnja s 200 km/h, a v tem času porabiš celotno baterija. Res uporabno zelo.

kow je izjavil:

Kaksen upokojenec se ne bi strinjal in bi raje imel cenejso baterijo => cenejsi avto. Domnevam.


Pa koga brigajo upokojenci. pa še mesečni najem za baterijo hočejo. Dej no. Naj si tega Zoeja v rit zataknejo. Plus počasen avto.

edini resnično uporaben je Tesla S. Z njim lahko narediš 500 km z enim polnjenjem. Vsi ostali so jajce na tem področju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bambam20 ()

J.McLane ::

@pegasus, pri 10A se moč polnjenja proti koncu ne bo nič manjšala, ker baterija brez problema sprejme tako nizko nič moč do končnih 100% napolnjenosti. Drugače je pri 11+ kW polnjenju, to se lepo vidi pri tistem kalkulatorju, kjer lahko preračunavaš tudi samo z 80% napolnjenosti.

Morda se v denarju zdi bakšiš, glavni problem je v daljšem polnjenju, ker čez noč recimo v 10 urah v baterijo na 10A polnjenju ne bo šlo 23 kWh, ampak samo 16 kWh. To je glavni deal breaker.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Invictus ::

Kolega se je peljal z neko električno KIA od BTC do Rudnika in nazaj.

baterija kao za 150km, na tej relaciji je pa šlo iz 100% na 23%.

telexdell je izjavil:


Vozil 160 km/h in za Teslo izgubljal živce, ker je vozila le 90 km/h in prehitevala tovornjaka s 110 km/h? Hmmm...

V Nemčiji me še nobena Tesla ni prehitela na avtocesti. Sem prehiter :)).

Beri 150-160km/h. Več moja kripša ni zmožna.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

roCkY ::

Saj niti pospešit ne sme na hitro ker se pregreva. Pri 25+ pa verjetno sploh ni izvedljivo več kot nekaj minut peljat cca. 200.
Se ne spomnim, če je že kdo kdaj linkal Bjorna (ali koga drugega) na to temo:

marS ::

...no more heroes...
https://ilbis.com/

telexdell ::

Invictus je izjavil:


V Nemčiji me še nobena Tesla ni prehitela na avtocesti. Sem prehiter :)).

Beri 150-160km/h. Več moja kripša ni zmožna.

Eni so pa zares trdi in ne razumejo niti narisanega, kaj šele povsem skreganega z osnovno logiko= pa kako za Boga lahko voziš 150...160 km/h in zgubljaš živce za Teslo, katera vozi zgolj 90 km/h. Kako to, da se ji ne zaletiš v rit, če voziš hitreje od nje in je ne prehitiš? Če jo prehitiš potem ne zgubljaš živcev za njo. Če pa se ji ne zaletiš v rit in je ne prehitiš pa ne moreš voziti 150...160 km/h ampak zgolj toliko ali manj kot Tesla.

Bo sedaj šlo razumeti?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Invictus ::

Ne morem je prehiteti, ker vozi s 110km/h po prehitevalnem pasu... Kot bi bil v Sloveniji...

Kaj tebi ni jasno ?!?!?!
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

DamijanD ::

Če sem prav razumel Bjorna, je problem pregrevanje motorja in ne same baterije. A je to pregrevanje zaradi obratov (EVji imajo ponavadi samo single speed menjalnik, ne vem kako ima model X) ali zaradi moči? Kar me dejansko zanima je ali bi se EV tudi toliko pregrel, če bi se dalj časa vozil v nek strm klanec (po možnosti s slabo podlago), kjer bi bila poraba enakovredna tej po AC@200kmh a hitrosti (in s tem obrati motorja) bistveno nižje?

telexdell ::

Invictus je izjavil:

Ne morem je prehiteti, ker vozi s 110km/h po prehitevalnem pasu... Kot bi bil v Sloveniji...

Kaj tebi ni jasno ?!?!?!

Pa niso men Minhnom in Avstrijo 3 oz. 4 pasovi avtoceste v vsako smer? A tam kar po štiri Tesle vozijo vštric, samo zato da te sekorajo:D:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

Invictus je izjavil:

Ne morem je prehiteti, ker vozi s 110km/h po prehitevalnem pasu... Kot bi bil v Sloveniji...

Kaj tebi ni jasno ?!?!?!


To se ti je nardil enkrat od kar obstajajo Tesle obnasas se pa tko kt da si PTSD fasal. ;>

Utk ::

Kot bi bil v Sloveniji...

Res mi ni jasno kaj še delaš tu, če ti gre tolk na k*** ta Slovenija. Hujši si kot vsak čefur. Sej najbrž bi spokal, pa kaj ko še sred Nemčije v teslah vidiš Slovence. Morda jih na Aljaski ni, dej poskusi, za kako leto, vsaj.

Gregor P ::

Prehitevati s 110 km/h na avtocesti brez omejitev v Nemčiji je zelo nevaren manever oz. tega pač ne počneš, če res ni nujno potrebno.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Gregor P ::

... mimogrede, ko smo se pogovarjali o hitrosti prečrpavanja klasičnega goriva v vozila na bencinskih postajah, sem sedaj ponekod v EU imel priložnost tankati bencin še dosti hitreje kot na naših črpalkah. Sem bil tako presečen nad hitrostjo, da sem že posumil, če me niso morda prevarali*:D


*da ne bi kdo slučajno začel delati primerjav s črpalkami na F1 ipd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

WarpedGone ::

DamijanD je izjavil:

Če sem prav razumel Bjorna, je problem pregrevanje motorja in ne same baterije. A je to pregrevanje zaradi obratov (EVji imajo ponavadi samo single speed menjalnik, ne vem kako ima model X) ali zaradi moči? Kar me dejansko zanima je ali bi se EV tudi toliko pregrel, če bi se dalj časa vozil v nek strm klanec (po možnosti s slabo podlago), kjer bi bila poraba enakovredna tej po AC@200kmh a hitrosti (in s tem obrati motorja) bistveno nižje?


Najprej: tle ni nobenega pregrevanja. Žal je stvar bol zapletena kot otročje jokcanje o pregrevanju. Fizikalno dejstvo je, da dovolj visoka temperatura pomeni uničenje komponente. Katerekoli.
Avtomobil (računalnik, ki nadzoruje delovanje) zato upošteva temperaturo posameznih komponent. Skozi "mrzel" motor spusti višji tok, kot ga spusti skozi "vroč" motor. Iz "mrzle" baterije vleče nižji tok kot ga vleče iz tople baterije. Iz vroče baterije zopet vleče nižji tok, kot ga vleče iz 'vroče'. Kakšne cifre pomenijo mrzlo, toplo, vroče je odvisno od komponente. 60 stopinj je že vroča baterija, 60 stopinj rotorja motorja je še vedno mrzel rotor. Kdaj točno bo temperatura baterije, kontrolerja, rotorja, statorja, kontaktorjev, DC2DC konverterja, polnilca, ... dosegla svojo max delovno temperaturo je odvisno od marsičesa - od zunanje temperature, od zahtev, od zgodovine (kolk je že zdelana), od zabasanosti toplotnih izmenjevalcev, ...
V Model X sta vgrajena dva motorja. Po wikiju sodeč ima sprednji max moč 193kW, zadnji pa 357 kW, kar se sešteje v 550 kW ampak avto na cesto tega nikoli ne spusti, ker je to več kot je še varno vlečt iz baterije (1700A varovalka, 400V odprtostična napetost, ki pri polnih 1700A zaradi interne upornosti pade tja proti 300V in rezultira v kakih 500kW max moči). Tudi če je cel sistem 90% učinkovit in je samo 10% izgub, to še vedno pomeni 50kW toplote, ki ogreva motorja, kontroler, baterijo. Pa je verjetno pri max outputu učinkovitost pod 80% i.e. toplotne izgube nad 100kW. Na daljši rok je itak nemogoče vlečt polnih ~500kW, je pa možno pri teh bajeslovnih 200kmh dlje časa vlečt kakih 150kW. To je še vedno okrog 20kW gretja komponent, nekatere izmed njih morajo bit pod 100 stopinjami da so "srečne". Če kakšna temperatura prileze nad mejo se zniža max prepustnost (i.e. kompjuter skozi zadevo spusti/vleče/whatever nižji tok). Posledično lahko da stvar iz sebe manj moči, in generira manj nove toplote, in dopušča da temperatura komponenti ne narašča več.

EV (in bencinarji/dizlarji) ki se "ne pregrevajo" (i.e. ne omejijo max sposobnosti zaradi narasle temperature), bodo ob nadaljevanju dovolj grdega ravnanja enostavno crknili.

Direkt odgovor: ali bo ob temperaturni limit najper prišla baterija, kontroler, rotor ali stator je odvisno od konkretnih okoliščin in zgodovine. Najpogosteje je to rotor motorja. Sami obrati s celo zadevo nimajo nič. S celo zadevo ima vezo le nekaj: delovna temperatura skoraj vseh komponent EV je pod 100 stopinjami, baterija pod 50. Le kak rotor je še srečen pri 150, pri 200 že bistveno manj. Zagotavlanje takšnih temperatur komponente v kateri se sprošča tudi nad 100kW toplote, ni ravno enostavna reč.

Kolk je to enostavno bo pokazal Porsche, ki za svojega Mission E trdi, da bo zmogel 'dirkanje'. Se bojim da jih je večinoma samo gobec, ker PR šefeti nimajo treh čistih o inženirskih zahtevah in ne razumejo detajlov fizike hlajenja zadeve ki ima delovno temperaturo 800 stopinj in drugo ki jo ima 80.
Sama ušesa so me, kakšni kompromisi bodo potrebni za to (i.e. kolk kg hladilnikov in čaranja s kakšnimi toplotnimi črpalkami...).
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:

Avtomobil (računalnik, ki nadzoruje delovanje) zato upošteva temperaturo posameznih komponent. Skozi "mrzel" motor spusti višji tok, kot ga spusti skozi "vroč" motor. Iz "mrzle" baterije vleče nižji tok kot ga vleče iz tople baterije. Iz vroče baterije zopet vleče nižji tok, kot ga vleče iz 'vroče'. Kakšne cifre pomenijo mrzlo, toplo, vroče je odvisno od komponente.
... ker sam nisem imel priložnosti preizkusiti; kako pa zgleda to med samo vožnjo? Ti sproti prikazuje trenutno stanje zmožnosti oz. te pravočasno opozori pred znižanjem moči ipd.? Recimo, če se jaz odločim, da bi rad šel sedaj nekaj časa 250 km/h, mi EV kar sam zniža hitrost, ko se "motor" pregreva oz. je nevarnost, da se pregreje, ali me malo prej opozori, da "pretiravam" (pri klasičnih MNZ vozilih, kot praviš, vozilo preprosto "crkne", ko prestopim kritično mejo).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

fikus_ ::

Tistih 550 kW je verjetno peak power za 10 do 20 sekund. Za široke množice ljudi se dobro sliši 550 kW, zato tudi takšna info.!

Koliko pa lahko "pregreješ" npr. elektro motor, je pa odvisno od izolacije. Ponavadi nekje do 120°C kratkotrajno je normalno, lahko pa več. če to dopušča izolacija.

WarpedGone ::

... ker sam nisem imel priložnosti preizkusiti; kako pa zgleda to med samo vožnjo? Ti sproti prikazuje trenutno stanje zmožnosti oz. te pravočasno opozori pred znižanjem moči ipd.? Recimo, če se jaz odločim, da bi rad šel sedaj nekaj časa 250 km/h, mi EV kar sam zniža hitrost, ko se "motor" pregreva oz. je nevarnost, da se pregreje, ali me malo prej opozori, da "pretiravam" (pri klasičnih MNZ vozilih, kot praviš, vozilo preprosto "crkne", ko prestopim kritično mejo).


Glavna razlika od večine ostalih vozil je, da imajo tesle prikazovalnik moči, katero avtomobil trenutno oddaja (regenerativno zaviranje je 'negativna' moč). Ta prikazovalnik je v različnih verzijah SW različno implementiran, trenuto je to rumena polkrožna črta. Njen cel razpon predstavlja max moč, ki jo avto lahko odda, to kar trenutno oddaja pa je prikazano z odebeljitvijo te črte. Ko se postavi omejitev zaradi dosežene temperaturne limite, postane 'nedostopno' območje prikaznao s 'črtkano' črto.

Praksa:
Zbogom in hvala za vse ribe
««
467 / 1180
»»