Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Unknown_001 ::
WarpedGone je izjavil:
Lako ćemo!
Or not?
VW's CEO Knows the Future Is Electric--His Company Isn't So Sure
"There are definitely people who are longing for the old top-down leadership," Mr. Müller, 63, told an industry gathering in Germany in May, speaking of the corporate culture he inherited. "I don't know if you can imagine how difficult it is to change their mind-set."
"What are you doing?" demanded one angry executive during a meeting of top managers last fall, referring to the CEO's stress on shifting beyond conventional vehicles, according to people present. "You are driving the nails into our own coffin."
Ampak seveda ... Muller, šef VW ne ve kaj govori, ko bo trg dovolj velik bo ... že nekak. Lako ćemo!
Knede, Okapi et al?
No daj že stopi dol s stolčka pa nehaj gledat z viška. Ta novica je samo futr za rajo. Oh noezzz drama v VW ali bo to nov škandal? Zrelo za rumeni tisk.
Na koncu je važno kaj se bo naredilo ne pa kaj so se menili. vw očitno miga v smeri štroma. Udrihanje po forumih ne bo spremenilo ničesar. Odločamo z denarnico kar je upam da vsem jasno.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Mufasa ::
Ko pride Model 3 lieferzeit na 2-4 tedne, kot je sedaj pri model S (konc 2018, zacetk 2019)...jeba bo velka...mrbit bo premium verzija kr moj nasledn službn avto, če se naujo hotl stegnt za p100d :) ...
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Boljših baterij sploh ne rabimo. Rabimo pa cenejše.
Lepo, da vsaj nekateri dojemate.
Vsekakor rabimo boljše baterije: z večjo energijsko gostoto, z možnostjo hitrejšega polnenja, z manjšo temperaturno odvisnostjo,......in seveda cenejše. Warpi upam, da boš to počasi dojel.
WarpedGone ::
Se pravi, je baterjia v Leafu čist zanič?
Lepo, da si to priznal.
Lepo, da si to priznal.
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
Ne vem, po čem to sklepaš? Lahko bi se vprašal, če je baterija v Tesli čisto zanič, ker ta v Tesli obvezno rabi tekočinsko hlajenje. V Leafu pa zaradi izboljšane kemije v to smer, lahko deluje
z zračnim hlajenjem. Je pa popolnoma jasno, da je končni cilj izdelati temperaturno neodvisne baterije, ki ne bodo potrebovale tekočinskega hlajenja.
z zračnim hlajenjem. Je pa popolnoma jasno, da je končni cilj izdelati temperaturno neodvisne baterije, ki ne bodo potrebovale tekočinskega hlajenja.
Unknown_001 ::
Ne vem, po čem to sklepaš? Lahko bi se vprašal, če je baterija v Tesli čisto zanič, ker ta v Tesli obvezno rabi tekočinsko hlajenje. V Leafu pa zaradi izboljšane kemije v to smer, lahko deluje
z zračnim hlajenjem. Je pa popolnoma jasno, da je končni cilj izdelati temperaturno neodvisne baterije, ki ne bodo potrebovale tekočinskega hlajenja.
Nah... luftgekühlt je zakon, ja a še vedno moraš ganjat ventilator. Ni pa tako učinkovito kot vodno. Še se bo antifriz prodajal, še.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Nikec3 ::
Ne vem, po čem to sklepaš? Lahko bi se vprašal, če je baterija v Tesli čisto zanič, ker ta v Tesli obvezno rabi tekočinsko hlajenje. V Leafu pa zaradi izboljšane kemije v to smer, lahko deluje
z zračnim hlajenjem. Je pa popolnoma jasno, da je končni cilj izdelati temperaturno neodvisne baterije, ki ne bodo potrebovale tekočinskega hlajenja.
V prvi generaciji Leafa so bile baterije navaden drek. Kjer ni bila klima povsem idealna, so bile zanič po 50 000 km.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Gregor P ::
WarpedGone je izjavil:
Pri Renaultu se sedaj verjetno še ne obremenjujejo, če se pa pri BMW-ju ne bodo, pa so neumni.
'Hecno' je, da ravno renault (+NIssan) še najbol resno študirajo, kako preživet v drugačni prihodnosti.
Why This $4,000 Renault Is as Disruptive as the Tesla Model 3
Pri crash testu pa 0 zvedzic. 0.
... saj se zavedaš, da govorimo o državi, kjer lahko hodiš čez trupla otrok na stranskih ulicah, ali povedano drugače, kjer človeško življenje ni "vredno" toliko kot pri nas ... tako da zvezdica gor ali dol ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
hojnikb ::
ravno zato bi mogu bit vsaj renault vzgled in naredit nekaj vsaj semi varnega. ker tehnologijo majo...
tko pa niti airbagov ni.. niti na najvisjem trimu.
tko pa niti airbagov ni.. niti na najvisjem trimu.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Unknown_001 ::
Procon10 anyone. Đabe rešetev namest airbegov.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
WarpedGone ::
Q:"What about Solid State Batteries"
(Before the question is over)
Elon: "Oh god! (Laughing) send us a sample or STF (forgot the U)"
Zbogom in hvala za vse ribe
bambam20 ::
J.McLane ::
WarpedGone je izjavil:
Q:"What about Solid State Batteries"
(Before the question is over)
Elon: "Oh god! (Laughing) send us a sample or STF (forgot the U)"
Zanimivo je to, kakšen vizionar je ELon in o veliko stvareh govori kot, da so že danes tu, čeprav jih ne bo še 5-10 let (ali celo nikoli), ko pa je vprašanje glede same tehnologije baterij, pa ne poda nobene vizije kam bi šli v prihodnosti. Ne dvomim v to, da so se na neki točki za GF morali odločiti kaj je zrelo in najbolj optimalno za proizvodnjo, ampak da bo zdej ta odločitev najbolj optimalna za naslednja desetletja je pa malo naivno razmišljanje.
Zna se zgoditi, da bo čez 5 let prišla bolj optimalna tehnologija, ampak bo enostavno predrago spremeniti proizvodnjo v GF in bo ceneje štancat tisto kar že štancajo, takrat bo konkurenca dobila priložnost, ampak ni nujno da bodo kaj naredili iz tega.
Utk ::
Ko filozofiraš, lahko govoriš nekaj, ko postavljaš proizvodnjo, pa pač uporabiš to kar imaš danes najboljšega na voljo. Če bi on delal tovarne gleda na to kaj bo čez 5-10 let, bi že zdavnaj propadel. Kot vsi drugi, ki bi tako delali.
J.McLane ::
Ampak HW za samodejno vožnjo vgrajuje že danes in tudi dodatek za samodejno vožnjo že prodaja, čeprav zadeva sploh še ne deluje in tudi ni 100% da bo lahko delovalo v nekem doglednem času, pa naj bo zaradi regulacije ali pa čisto življenskih problemov.
Morda se motim, ampak Tesla je bolj kot ne ocnejevala in pilila obstoječe celice po svojih specifikacijah. Tako kot Olympus vzame Sonyjev CMOS senzor in ga malenkost sprememni po svojih specifikacijah, ker pač naroči veliko količino. Ali ima Tesla kakšen tak bolj akademski razvoj baterij v ozadju ali vse kar delajo temelji na piljenju trenutne tehnoligije?
Morda se motim, ampak Tesla je bolj kot ne ocnejevala in pilila obstoječe celice po svojih specifikacijah. Tako kot Olympus vzame Sonyjev CMOS senzor in ga malenkost sprememni po svojih specifikacijah, ker pač naroči veliko količino. Ali ima Tesla kakšen tak bolj akademski razvoj baterij v ozadju ali vse kar delajo temelji na piljenju trenutne tehnoligije?
Utk ::
HW so vgradili, ker verjamejo, da je zadosten za avtonomno vožnjo, pa še pomaga jim gradit AI, ki jo rabijo. Avtonomna vožnja ne bo prišla čez noč, ampak bo avto vse večji delež časa lahko vozil sam. Ko se bo zakon spremenil, da voznik ne rabi več držat volana, bojo pa samo še to kontrolo izklopili.
hojnikb ::
ravno zato bi mogu bit vsaj renault vzgled in naredit nekaj vsaj semi varnega. ker tehnologijo majo...
tko pa niti airbagov ni.. niti na najvisjem trimu.
Nima airbagov?
seveeda ne, tako kot vecina ultracheap avtomobilov.
#brezpodpisa
J.McLane ::
"Automotive gross margin, an important metric that indicates the level of profit on each vehicle built rose to 27.9%, up from 27.4%"
"Tesla has tested batteries that can charge in 15 minutes, but the trade off is cost and energy density. Expect improvements, but company is sticking with low-cost, high-energy density strategy."
http://insideevs.com/tesla-2017-q2-earn...
http://insideevs.com/earnings-call-reve...
"Tesla has tested batteries that can charge in 15 minutes, but the trade off is cost and energy density. Expect improvements, but company is sticking with low-cost, high-energy density strategy."
http://insideevs.com/tesla-2017-q2-earn...
http://insideevs.com/earnings-call-reve...
WarpedGone ::
Tesla Motors, Inc. Second Quarter 2017 Financial Results Q&A Conference Call
Imate možnost da slišite, kaj točno je kdo rekel.
Da ne boste samo brali kaj je nekdo drug slišal in zapisal, da je nekdo tretji rekel.
Na voljo je tudi uradno poročilo: Q2'17 Update Letter 297.6 KB
Izogibajte se posrednikom
Imate možnost da slišite, kaj točno je kdo rekel.
Da ne boste samo brali kaj je nekdo drug slišal in zapisal, da je nekdo tretji rekel.
Na voljo je tudi uradno poročilo: Q2'17 Update Letter 297.6 KB
Izogibajte se posrednikom
? Model 3 production on track to achieve previously announced targets
? Expecting positive Model 3 gross margin in Q4; targeting 25% margin in 2018
? Deliveries grew 53% compared to Q2'16 in flat luxury vehicle market
? Projecting Model S and Model X deliveries to increase in 2H'17 vs 1H'17
? Q2 Automotive gross margin at 27.9% GAAP and 25.0% non-GAAP
? Q2 GAAP loss from operations improved sequentially, two quarters in a row
? More than $3 billion cash on-hand at the end of Q2
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Mufasa ::
Že leta in leta poslušamo breakthroughe na področju baterij pa od li-ion telefonskih baterij nismo bistveno dalje pršl. Čist lepa pragmatična rešitev za ZDAJ je gradnja li-ion gigafaktorijev in če slučajno slučajno kaj mim pride, se prilagodi manufacturing. Še vedno bojo lastniki gigafactorijev in predvsem tisti ki imajo največ TOP engineerjev v fieldu (kar tesla imho res ima) v prednosti pred ostalimi, da zadevo spravijo testirano na market.
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
billy ::
Saj pa ni problem v baterijah, kot rečeno za večino folka so trenutni EV čisto dovolj, koliko pa se jih vozi nekaj 100km dnevno daleč? Polniš pa itak doma, čez noč.
Mufasa ::
Predvsem se podcenjuje Time To Market teh zadev...to da tm en ata baterij reče da je v laboratorijskih pogojih našel super truper bat celično tehnologijo in da to pride simulirano, testirano, v vseh zunanjih pogojih obvladljivo, slabo kurljivo v en produkt je dolga...in potem še scale up na miljone in miljarde celic ter problemi ki se spotencirajo pri scalingu...5-10 let min. Več kot imaš bat inženirjev, hitrejša je ta pot, plus kanček sreče.
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
Nikec3 ::
Zna se zgoditi, da bo čez 5 let prišla bolj optimalna tehnologija, ampak bo enostavno predrago spremeniti proizvodnjo v GF in bo ceneje štancat tisto kar že štancajo, takrat bo konkurenca dobila priložnost, ampak ni nujno da bodo kaj naredili iz tega.
Je kdo že pomislil kako drago bo z novo "potencialno kemijo" priti najprej na:
1. Tehnološki nivo litij ionskih baterij (kapaciteta, cikli, čas polnjenja, temperaturna odvisnost delovanja)
2. Komercialni nivo (da bo proizvodnja cenejša kot pri litij-ionskih)?
Litij ionske baterije imajo glavno prednost predvsem v tem, da se že 20 let dela na tem, kako jih proizvesti čim bolj poceni in v velikih količinah. Tukaj je največja konkurenčna prednost.
Nova kemija mora res prikazovati potencial po tem, da bo tehnološko boljša od litij-ionskih in pa komercialno enostavnejša za proizvesti.
Ali ima Tesla kakšen tak bolj akademski razvoj baterij v ozadju ali vse kar delajo temelji na piljenju trenutne tehnoligije?
Kaj Tesla trenutno najbolj potrebuje? Štancanje čim več baterij čim bolj poceni.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
wasd ::
Čisto hitro vprašanje, ker ne sledim temi.
Zadnjič sem zasledil, da se da s Tesla 3 prevoziti 300 km ali nekaj takega, kar je že uporabna številka. Kok časa pa se potem zadeva polni?
Zadnjič sem zasledil, da se da s Tesla 3 prevoziti 300 km ali nekaj takega, kar je že uporabna številka. Kok časa pa se potem zadeva polni?
WarpedGone ::
Kok časa pa se potem zadeva polni?
Točno tolk časa, kot se polni tvoj telefon - celo noč mende, al kolk, nimam pojma.
Na čas polnjenja baterije ne gleda z očmi filanja bencina.
Baterije v EV ne filaš iz 0 na 100%. Nikoli.
Baterijo v EV filaš, ko avto stoji v garaži, ti pa gledaš film/spiš/seksaš/...
Ko hočeš kam it, izštekaš in štart. Statisika pravi, da tako obnašanje rezultira, da te vsako jutro začneš z kakih 3/4 max dosega v avtu.
Js delam tja do 20km dnevno, kar pomeni da bi eno filanje osnovne verzijo zdržalo za dva tedna.
Ker so vmes še kakšni dalši skoki, bo treba filat enkrat na teden. V petek zvečer bom vštekal, zjutri pa izštekal, če bom moral kam it.
Drug scenarij je daljša pot, ki presega eno filanje. Na to se pripraviš tko da prej daš filat da stvar pride na 80% ali 90%. Če greš v Split, Minhn al kej tazga, se boš vmes ustavu na SuperChargerju za kake pol ure- osnovni Model 3 se na SC postaji fila z ~210 km/h, varianta z več dosega se polni hitreje ~280 km/h.
Zbogom in hvala za vse ribe
wasd ::
Hvala za super razlago! :)
Še par nejasnosti glede polnjenja:
Da doma polniš, razumem, pustiš in se fila. Kako pa je v tem tvojem drugem scenariju, ko je pot daljša od enega polnjenja - recimo prideš na to "črpalko" da bi polnil pol ure. Tam pa so parkirani že drugi avti, ki imajo namen tam stati 2 uri in so zasedli vse priklope?
Še par nejasnosti glede polnjenja:
Da doma polniš, razumem, pustiš in se fila. Kako pa je v tem tvojem drugem scenariju, ko je pot daljša od enega polnjenja - recimo prideš na to "črpalko" da bi polnil pol ure. Tam pa so parkirani že drugi avti, ki imajo namen tam stati 2 uri in so zasedli vse priklope?
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: mikhaair ()
J.McLane ::
Zna se zgoditi, da bo čez 5 let prišla bolj optimalna tehnologija, ampak bo enostavno predrago spremeniti proizvodnjo v GF in bo ceneje štancat tisto kar že štancajo, takrat bo konkurenca dobila priložnost, ampak ni nujno da bodo kaj naredili iz tega.
Je kdo že pomislil kako drago bo z novo "potencialno kemijo" priti najprej na:
1. Tehnološki nivo litij ionskih baterij (kapaciteta, cikli, čas polnjenja, temperaturna odvisnost delovanja)
2. Komercialni nivo (da bo proizvodnja cenejša kot pri litij-ionskih)?
Litij ionske baterije imajo glavno prednost predvsem v tem, da se že 20 let dela na tem, kako jih proizvesti čim bolj poceni in v velikih količinah. Tukaj je največja konkurenčna prednost.
Nova kemija mora res prikazovati potencial po tem, da bo tehnološko boljša od litij-ionskih in pa komercialno enostavnejša za proizvesti.
Ali ima Tesla kakšen tak bolj akademski razvoj baterij v ozadju ali vse kar delajo temelji na piljenju trenutne tehnoligije?
Kaj Tesla trenutno najbolj potrebuje? Štancanje čim več baterij čim bolj poceni.
Saj tudi ko je prišel li-ion ni takoj izrinil NiMh in ga tudi po skoraj 30 letih še vedno ni, v avtih pa še danes vozimo okoli 20kg težke svinčeve akumulatorje, pa vsi pravijo kako se trudijo znižati maso avtov
Komercialne Solid state baterije že obstatjo ampak so danes še daleč od tega, da bi naredil iz njih 60kWh paket. Razni solid elektroliti so znani že desetletja, problem je ker ne delujejo pri sobni temperaturi, nekje 2008 so se začele pojavljati novice o takih, ki delujejo pri sobni temperaturi, ampak vseeno niso imeli zadostne specifične moči, 2011-2015 so se začeli pojavljati solid elektroliti, ki omogočajo izredno hitro polnjenje in deluje do -30°.
Če bomo prve uporabne primerke za EV videli 2022 bo to več kot 10 let po teh prvih novicah o solid-state baterijah. Ampak to bo prišlo v obliki dodatnih novih kapacitet, stare štance bodo štancale li-ion za preveč konkurenčno ceno, da bi jih ustavil in modificiral na novo tehnologijo.
WarpedGone ::
Da doma polniš, razumem, pustiš in se fila. Kako pa je v tem tvojem drugem scenariju, ko je pot daljša od enega polnjenja - recimo prideš na to "črpalko" da bi polnil pol ure. Tam pa so parkirani že drugi avti, ki imajo namen tam stati 2 uri in so zasedli vse priklope?
To je worst-case scenarij, ki ima samo eno možno rešitev - dovolj polnilnih mest.
Koliko jih mora bit, da bo dovolj, je funkcija števila uporabnikov in trajanja polnjenja posameznega vozila.
Praksa Supercharger lokacij je minimalno 4 priključki. V Sloveniji imajo vse tri lokacije po 6 polnilnih mest.
Na norveškem, kjer je gostota lastnikov Tesel precej visoka, obstaja tudi lokacija z 20 polnilnimi mesti, poleg ostalih s po 16, 14, 12, 10, 8, 6 ali 4imi konektorji.
Tesla nonstop spremlja frekvenco zasedenosti posameznih lokacij. Kjer se dogaja polna zasedenost, dodajajo dodatna polnilna mesta.
S tem da lastniki Tesel tipično ne filajo po 2 uri ampak prej kakih 20 minut do pol ure in potem šus naprej.
Drugače je, če računaš na polnjenje na CCS postaji (ne-Tesla EVji). Pri CCS je politika žal 100% nasprotna - po en polnilni priključek na lokacijo, mogoče tu in tam kakšna polnilnica s po dvema konektorjema. V praksi štala.
Zbogom in hvala za vse ribe
MH0 ::
WarpedGone je izjavil:
Da doma polniš, razumem, pustiš in se fila. Kako pa je v tem tvojem drugem scenariju, ko je pot daljša od enega polnjenja - recimo prideš na to "črpalko" da bi polnil pol ure. Tam pa so parkirani že drugi avti, ki imajo namen tam stati 2 uri in so zasedli vse priklope?
To je worst-case scenarij, ki ima samo eno možno rešitev - dovolj polnilnih mest.
Koliko jih mora bit, da bo dovolj, je funkcija števila uporabnikov in trajanja polnjenja posameznega vozila.
Praksa Supercharger lokacij je minimalno 4 priključki. V Sloveniji imajo vse tri lokacije po 6 polnilnih mest.
Na norveškem, kjer je gostota lastnikov Tesel precej visoka, obstaja tudi lokacija z 20 polnilnimi mesti, poleg ostalih s po 16, 14, 12, 10, 8, 6 ali 4imi konektorji.
Tesla nonstop spremlja frekvenco zasedenosti posameznih lokacij. Kjer se dogaja polna zasedenost, dodajajo dodatna polnilna mesta.
S tem da lastniki Tesel tipično ne filajo po 2 uri ampak prej kakih 20 minut do pol ure in potem šus naprej.
Drugače je, če računaš na polnjenje na CCS postaji (ne-Tesla EVji). Pri CCS je politika žal 100% nasprotna - po en polnilni priključek na lokacijo, mogoče tu in tam kakšna polnilnica s po dvema konektorjema. V praksi štala.
Koliko kW si rekel, da je tale super charge? Gre to direkt iz omrežja ali se celo vmes počasi polnijo lokalne baterije? Elektro infrastruktura ima namreč tudi svoje omejitve.
billy ::
Teslina polnilna mesta sem jaz zasledil na mariborski obvoznici, novi Petrol jih ima in to celo 4. Potem ena bližnja restavracija jih tudi ima (Pan) tako da pomoje so tudi na poti na, recimo, hrvaško obalo.
billy ::
Zgleda ni najbolj natančno, ni onih ki je zraven restavracije Pan, edino če si lastnik zemljišča lahko sam izbere če se objavi podatek tu ali ne. Je pa pumpa pri Mariboru...
No..vsekakor jih je dovolj da se slovenec komot zapelje na obalo.
No..vsekakor jih je dovolj da se slovenec komot zapelje na obalo.
WarpedGone ::
@billy:
Mešaš "Destination Chargers" in "SuperChargers"
Prvo so polnilnice z močjo 20kW, ki so zmonitrane na raznih hotelih, restavracijah, ipd.
Superchargerji so tipično postavljeni ob AC. Pri nas v MB, LJ in Kozini.
Tesla Destination Charging in Slovenia
Tesla Superchargers in Slovenia
Omenjaš restavracijo Pan:
Mešaš "Destination Chargers" in "SuperChargers"
Prvo so polnilnice z močjo 20kW, ki so zmonitrane na raznih hotelih, restavracijah, ipd.
Superchargerji so tipično postavljeni ob AC. Pri nas v MB, LJ in Kozini.
Tesla Destination Charging in Slovenia
Tesla Superchargers in Slovenia
Omenjaš restavracijo Pan:
Charging
1 Tesla Connector, up to 22kW.
Available for customers. Please see front desk.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
wasd ::
Ta polnilna mesta, ki jih je tkole na oko več sto, verjetno niso kompatibilna za vse tipe električnih avtov? Al obstajajo kakšni adapterji? http://www.polni.si/
WarpedGone ::
Vsi EV omogočajo polnjenje iz (domače) 240V vtičnice, nad tem pa so stvari od avta do avta različne.
Splošnih adapterjev ni, za Teslo trenutno obstaja Chademo adapter.
Splošnih adapterjev ni, za Teslo trenutno obstaja Chademo adapter.
Zbogom in hvala za vse ribe
billy ::
No comment, čeprav bi se lahko reklo da sem "tech geek", mi v avtu kaj takega ne ustreza. Še vedno prisegam na les, usnje in gumbe.
Ne vidim dodane vrednosti, oz kakšne funkcije bi lahko tu bile, da bo olajšale opravila vozniku. Razen recimo kakšni taxiji.
Ne vidim dodane vrednosti, oz kakšne funkcije bi lahko tu bile, da bo olajšale opravila vozniku. Razen recimo kakšni taxiji.
kow ::
Tezko reci dokler ne vidis v zivo. Meni na sliki izgleda ne izgleda najbolje - so mi pa vsi displayi (manjsi sicer) v avtih, ki sem jih videl do sedaj, bili precej neestetski. Morda se je potrebno le navaditi.
Verjetno je veliko odvisno tudi od same izbrane "theme". Glede na tisti les zadaj, je na zaslonu prevec bele.
Verjetno je veliko odvisno tudi od same izbrane "theme". Glede na tisti les zadaj, je na zaslonu prevec bele.
Magic1 ::
Deluje kot en yugo, ki mu je nekdo števce ukinil in namontiral eno tablico. zelo retro cool.
Magic
WarpedGone ::
Ne vidim dodane vrednosti, oz kakšne funkcije bi lahko tu bile, da bo olajšale opravila vozniku. Razen recimo kakšni taxiji.
Dodana vrednost je nižja in bolj 'naprej' pomaknjena armatura, kar poveča občutek prostornosti v kabini in poveča preglednost.
Če bi enak zaslon v enaki poziciji 'oblil' z armaturo, bi ta morala bit 20 centi višja in 20 centi bližje potnikom. Kar rezultira v manj prostora v kabini in slabši preglednosti ven iz nje. Plus kakšna dodatna varnostna točka v nesrečah ker dlje traja da tista armaturka trešči ob tvojo glavo, ker je pač dlje stran.
Simple is the name of the game.
Na celi armaturi sta točno dva mehanska gumba - to sta dva kolesca na volanu ki se obnašata enako kot kolesca na miškah.
Aja, pa hupa na volanu in dve obvolanski ročki. Leva za smernike in desna za smer vožnje z gumbom za 'ročno' zavoro.
Na vsakih vratih je še en gumb za šipe in en gumb (električen) za odpiranje vrat.
Komur se življenje vrti okrog gumbov, ma na voljo konkurenco:
Dober tek!
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
billy ::
Ja, tole je meni top armaturka. Ni mi všeč minimalizem v avtu.
Ali pa te gumbe poglej, mmm...nebesa:
Ali pa te gumbe poglej, mmm...nebesa:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: billy ()
DarkSite ::
fikus_ ::
Problem pri teh "tablicah" v avtu je slaba vidljivost ob sončnih dneh! Da je vidljivost solidna, mora biti tablica zelo kvalitetna in po možnosti še zasenčena.
Na sliki to štrlenje iz armaturke se mi zdi zelo (milo rečeno) neposrečeno. Oblikovalca bi . . . , da bi bila to njegova zadnja stvar, kar je naredil!
Vprašanje, koliko je ta zadeva praktična. Pomoje se morajo gumbi otipat, dati nek "feedback", da veš ko je kaj vklopljeno, da ni potrebno gledat, kaj delaš in preusmerjat pozornosti s ceste.
Na sliki to štrlenje iz armaturke se mi zdi zelo (milo rečeno) neposrečeno. Oblikovalca bi . . . , da bi bila to njegova zadnja stvar, kar je naredil!
Vprašanje, koliko je ta zadeva praktična. Pomoje se morajo gumbi otipat, dati nek "feedback", da veš ko je kaj vklopljeno, da ni potrebno gledat, kaj delaš in preusmerjat pozornosti s ceste.
Unknown_001 ::
Kako se vam pa zdi to štrlenje tablice iz armature?
KJE JE ŠTEVEC ZA HITROST !!!?
To je žalitev vseh ergonomskih pravil !!!
Večina ključnih informacij mora biti prikazanih PRED voznikom. Ne pa nekje bogu za jajci.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
billy ::
https://www.extremetech.com/extreme/246...
Tesla Model 3 details: first cars will be rear-drive, no speedometer behind steering wheel
Baje tudi HUDa ne bo...torej wtf?
Tesla Model 3 details: first cars will be rear-drive, no speedometer behind steering wheel
Baje tudi HUDa ne bo...torej wtf?