» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
383 / 1190
»»

Kebo ::

Baterijo naj bi naredili za 7.500$ a cel avto stane 37.000$ pred subvencijo, nekak se mi ne izide tale račun, razen če ciljajo na zelo veliko maržo kar pa dvomim.

WarpedGone ::

Ciljna marža na M3 je +20%
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

TribesMan ::

WarpedGone je izjavil:

Bencinarjem in dizlom se kažejo 'rožnati' časi:
London introduces new ?10 'T-charge' to cut vehicle pollution


Za pre-Euro4 motorje... Torej za avte ki so bili narejeni najkasneje 2005. Mislim da ne bo kake velike drame.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

misliš da se bo ustavlo z euro4?
res to misliš?
Zbogom in hvala za vse ribe

jernejl ::

TribesMan je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Bencinarjem in dizlom se kažejo 'rožnati' časi:
London introduces new ?10 'T-charge' to cut vehicle pollution


Za pre-Euro4 motorje... Torej za avte ki so bili narejeni najkasneje 2005. Mislim da ne bo kake velike drame.

Verjetno se bo za kratko obdobje povečalo povpraševanje/prodaja novih vozil na tem območju, to je pa tudi vse.
Ne verjamem, da bi se množično odločali za električna vozila, glede na to, da je prebivalcem mest težje napolniti EV kot tistim, ki živijo v hišah z garažami na podeželju.

misliš da se bo ustavlo z euro4?

Dvomim, da kdo pri zdravi pameti misli, da bodo današnje norme in zakonodaja za vekomaj ostali enaki. Nikoli pa ne bodo kar prepovedali prevladujočih vozil, saj ljudje niso neumni, da bi pljuvali v lastno skledo.

WarpedGone ::

Kje si našu prepoved? Birokrati samo nabijajo nove in nove 'takse'.

V tem londonskem primeru:
The ?10 T-charge will work alongside the existing ?11.50 congestion charge, and will affect petrol and diesel cars with pre-Euro 4 engines


Nič ni prepovedano, samo 21 funtov boš plačal za vožnjo z nezaželjeno zadevo.

Kaj pa še prihaja? Leta 2019 tole:

At the same time, the Central London ultra-low emission zone (ULEZ) is now scheduled for 2019, one year ahead of the previous timetable.

The ULEZ, launched by Khan's predecessor Boris Johnson, requires vehicles to meet exhaust standards or pay a daily charge.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Brez skrbi, tudi električni avti bodo prišli iz subvencij na dodatne takse.

specing ::

Čez 50 let bomo doma električne avte predelovali na plin/bencin/whatever :D

Utk ::

Pod euro 4 dizli so v nemskih mestih ze zdavnaj prepovedani. Nic ne rabijo placat, samo vozit ne smejo. Zato so Nemci na stare kripe montirali dpf filtre za jurja evrov, ki seveda niso nic spremenili, zato bojo drugo leto prepovedali pod euro 6 dizle, kar tudi ne bo bistveno izboljsalo zraka, kaj sledi je pa jasno vsakemu, ki zna sestevat do dva. Se pravi, leta 2018 najkasneje ne bos smel v nekatere centre mest z skoraj nobenim avtom iz leta 2014, in se marsikaterim iz 2015 tudi ne. Nekateri pa mislite da se bo kdo sekiral, ce vam bo prepovedal leta 2025 se vozit z avtom iz 2017. Mala malca, to so ze dostikrat naredili.

Gregor P ::

specing je izjavil:

Čez 50 let bomo doma električne avte predelovali na plin/bencin/whatever :D
... futuristična :D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

specing ::

Čakaj podražitve elektrike zaradi TEŠ 6 in ostalih preplačanih elektrarn, ki bodo potrebne za množični prehod na električna vozila. Zaenkrat je v slovenistanu cena elektrike dovolj majhna (in trošarine na fosilna goriva dovolj velike) da se električni avto za 37 jurjev celo izplača po 20ih letih.

Tista subvencija kolikor vem (nazadnje gledal pred dvemi leti) sploh ni subvencija temveč kredit.

Superboyy ::

vostok_1 je izjavil:

Ampak EV ni za vse zadeve. Dober je tam kjer je potrebno. Formula E ne bo imela za burek proti formuli 1 še dolgo, dolgo časa.


Odvisno za kakšen burek gre. Duh formule 1 že dolgo ni največja hitrost, ampak razvoj tehnologije. Zato tudi delajo downsizing zadnjih 30 let.

Nikec3 ::

http://econ.st/2kNYOz4

Electric cars are set to arrive far more speedily than anticipated
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

Hočeš rečt da ni dovolj povpraševanja po Boltu, Leafu in podobnih, ki bi LG spodbudila v hitrejše dodajanje novih proizvodnjih kapacitet?
Ja, se strinjam.
Gabariti stojijo: LG lahko priskrbi dovolj baterij za ~50k Boltov (ob 0 hibridih). Za kaj več bo treba nove fabrike. O katerih pa še nobenih sledi, torej ne bo nič več ko par deset tistoč Boltov letno.
Tako si predstavljate "mass market"?

Glede zadnjega dviga proizovdnih kapacitet:
Nobebe dodatne proizvodnje celic.

http://www.businesskorea.co.kr/english/...

WarpedGone ::

Postavljajo prazne hale:
LG Chem is extending the plant, but the company is not expected to build additional battery production lines right away.


Vložek je "enormen" ...
... the construction cost of the two plants alone is estimated at US$35 million
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Postavljajo prazne hale:
Hočeš reči, tako kot Tesla, ne? Koliko gigatovarne je zasedene trenutno?

fpbs ::

Okapi je izjavil:

Postavljajo prazne hale:
Hočeš reči, tako kot Tesla, ne? Koliko gigatovarne je zasedene trenutno?

Pa še tisto, kar je zasedeno je Panasonikova last.

WarpedGone ::

Okapi je izjavil:

Postavljajo prazne hale:
Hočeš reči, tako kot Tesla, ne? Koliko gigatovarne je zasedene trenutno?

Seveda ... The Tesla Gigapotemkin Village
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

... kakor vas jaz razumem, bi morali biti vsi skupaj veseli prav vsake na novo izdelane baterije več za "boljšo prihodnost":D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

dzinks63 ::

Tole pa ni od muh, začelo se bo prvo električno prvenstvo turnih avtomobilov Electric GT. V glavni vlogi pa Tesla z modelom S P100DL, zmogljivosti so na višku z 778 KM in silovitim navorom 995 Nm. Baterija s 100 kWh bo dovolj za brezkompromisnih 90 km. To bo hud test za celotno vozilo, še najbolj za baterije in to tekmovanje zna še veliko doprinesti k dodatnemu razvoju električnih avtomobilov. Tudi F1 elektric je že nekaj časa, otroške bolezni prebolevajo, baterije se izboljšujejo, še malo pa bodo celo dirko odpeljali z enim avtomobilom.



Civilna raba pa prav tako vse bolj uporabno trka na vrata, prihaja nova ampera, prihaja Tesla model3, pa še kup drugih električnih avtomobilov iz skoraj vseh bolj slovečih avtomobilskih tovarn. Čez recimo pet let pa bomo imeli kar pestro izbiro uporabnih električnih avtomobilov na trgu in konkurenčni boj med koncerni se bo neizprosno začel.

vostok_1 ::

Pičkarija, to mora imet pospeške. Kolk so ga zlajšali?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Nikec3 ::

dzinks63 je izjavil:

Tole pa ni od muh, začelo se bo prvo električno prvenstvo turnih avtomobilov Electric GT. V glavni vlogi pa Tesla z modelom S P100DL, zmogljivosti so na višku z 778 KM in silovitim navorom 995 Nm. Baterija s 100 kWh bo dovolj za brezkompromisnih 90 km. To bo hud test za celotno vozilo, še najbolj za baterije in to tekmovanje zna še veliko doprinesti k dodatnemu razvoju električnih avtomobilov. Tudi F1 elektric je že nekaj časa, otroške bolezni prebolevajo, baterije se izboljšujejo, še malo pa bodo celo dirko odpeljali z enim avtomobilom.



Civilna raba pa prav tako vse bolj uporabno trka na vrata, prihaja nova ampera, prihaja Tesla model3, pa še kup drugih električnih avtomobilov iz skoraj vseh bolj slovečih avtomobilskih tovarn. Čez recimo pet let pa bomo imeli kar pestro izbiro uporabnih električnih avtomobilov na trgu in konkurenčni boj med koncerni se bo neizprosno začel.

Obstaja kaka pametna razlaga, zakaj uporabljajo staro masko? Mislim da P100DL s staro masko v civilni varianti sploh nikoli ni obstajal.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Pičkarija, to mora imet pospeške. Kolk so ga zlajšali?

Govorijo o 2.0 za 0-100, olajšal so ga za cca 500kg oz 1/4.

Obstaja kaka pametna razlaga, zakaj uporabljajo staro masko?

Zelo enostavna: avto na sliki je predelan P85D.
S stvarjo se začel še pred faceliftom in novo masko. Dirkalniki avgusta bodo imeli 'novo' masko. Al pa tut ne, ker so te maske narejen nanovo iz karbona in ni nujno da bodo delal nove kalupe samo za 'pravilni' izgled. Pogon bo od P100D, praktično serijski.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Na renderju je nova maska:


Če najdejo kupca za 2 avtomobila, jih bodo posodli "slavni mednarndni avtomobilistični seriji" v uporabo. Če ma kdo preveč dnarja ... cena je "primerna dirkalniku z 2.1 sekunde do 100".
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

lufthammer ::

brezkompromisnih 90 km


hehe, tole me je spravilo v dobro voljo. Leta 1970 je na Hockenheimringu pokojni Jochen Rindt (Lotus-Ford) prevozil 50 krogov, dolgih 6,789 km (339,450 km) v uri in 42 minutah, kar je povprečno skoraj 200 km/h... Daleč je še to.

No, mi je uspelo peljat Teslo S. Moram reči, da je občutek za volanom odličen, avto se krasno pelje, pospeški so sanjski. Žal pa sem moral vmes "tankat" in to pri -3 zunaj in tisto visenje za šankom pokvari kompleten vtis, ki ga naredi vožnja. No, tudi notranjost ni noben luksuz (ogrevane leder zice imajo tudi dosti cenejši), "komandna plošča" pa je za moj okus vsaj za tretjino prevelika. Deluje mi prav štorasto. Žal sem naredil le kakih 200 km in se je nisem navadil, nikakor. Ostalo pa, pleh kot pleh.
Če bi imel trenutno 100 jurjev čistega viška, bi si kupil Giulio...

Zgodovina sprememb…

Nikec3 ::

100 jurjev za Alfino trojko? Norost.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

lufthammer ::

A je kupit Ferarija norost, če ne veš kam z denarjem?

Alfino trojko??
Alfa Romeo Giulia za 30 jurjev, ti jih še 70 ostane...

Okapi ::

??? Quadrifoglio s polno opremo, in ti ostane ravno še za registracijo in en tank bencina. ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

WarpedGone ::

Prihaja konkurenzza! Leta 2021...

BMW's next i model, the i5, will arrive in 2021 and come with a level of autonomous tech that's never been seen before, Auto Express can exclusively reveal.


Z drugimi besedami, še vsaj 4 leta bo paradni konj BMW prihodnosti dobri stari i3...
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Tesla je objavil slovensko tarifo filanja na Superchagerg postajah potem, ko si skuril brezplačno letno kvoto 400kWh (~2000 km): 0,21 EUR/kWh.

Cene v okolici:
- Avstrija: 0,23 €/kWh
- Italija: 0,25 €/kWh
- Hrvaška: 0,19 €/kWh (1.4HRK)
- Nemčija: 0,34 €/min (nad 60 kW) in 0,17 €/min (pod 60 kW)
- Švica: 0,23 €/kWh (0,25 CHF)
- Francija: 0,20 €/kWh

Če je zasedena več kot polovica polnilnih postaj, se nekaj minut po zaključku polnjenja začne zaračunavat še parkirnina.

Plačilo je samodejno preko kreditne kartice, katero enkrat vpišeš v svoj profil, ki je povezan z avtomobilom.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Tesla je objavil slovensko tarifo filanja na Superchagerg postajah potem, ko si skuril brezplačno letno kvoto 400kWh (~2000 km): 0,21 EUR/kWh.

Cene v okolici:
- Avstrija: 0,23 €/kWh
- Italija: 0,25 €/kWh
- Hrvaška: 0,19 €/kWh (1.4HRK)
- Nemčija: 0,34 €/min (nad 60 kW) in 0,17 €/min (pod 60 kW)
- Švica: 0,23 €/kWh (0,25 CHF)
- Francija: 0,20 €/kWh

Če je zasedena več kot polovica polnilnih postaj, se nekaj minut po zaključku polnjenja začne zaračunavat še parkirnina.

Plačilo je samodejno preko kreditne kartice, katero enkrat vpišeš v svoj profil, ki je povezan z avtomobilom.

To se mi zdijo "fer" tarife.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

energetik ::

Sicer 2x cena polnjenja doma, ampak če je nuja, je pač OK cena.

Sicer pa, je kdo že slučajno testiral Hyundai Ioniq? Un Norvežan ga je, in v mrzlem vremenu dosegal 150-170Wh/km, kar je baje odlično. Cena v SLO - 35kEUR z DDV. Oprema ni da ni, oponašat hoče celo Teslinega autopilota. Obvolanske ročice za nastavitev regeneracije. Itd. Meni je zanimivo, sploh ker je tudi notranjost tradicionalna brez raznil 30col LCD...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Nikec3 ::

energetik je izjavil:

Sicer 2x cena polnjenja doma, ampak če je nuja, je pač OK cena.

Cena je z razlogom občutno višja kot doma.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Kolk košta domač 120kW priključek?
Zbogom in hvala za vse ribe

specing ::

@energetik pred trošarinami in podobnim mogoče. Ocenjujem, da je cena okoli 1.3*domačega (dnevnega) poljenja, seveda 2* dražje kot ponoči. Bi moral ponovno preračunati dejansko ceno elektrike iz položnic, samo se bojim, da bi me zadela kap!

@WarpedOne doma ne potrebuješ 120kW priključek, temveč priključno moč, ki ti omogoča avto napolnit čez noč. Poleg tega ga *nočeš*, ker hitrejše polnjenje krajša ciklično življensko dobo baterij.

Za polnjenje 28kWh baterije (Ioniq) čez noč zadostuje navadna vtičnica na 16A varovalki.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: specing ()

WarpedGone ::

Bralno razumevanje ne deluje najbolje?

Energetik primerja ceno kWh preko 120kW s ceno gospodinjske elektrike, kjer je tipična moč 3kW na štekar. Poskusi si zrihat privat 120kW linijo kjer te bo kWh koštal samo 2x cene gospodinjskega odjema. Good luck.

Poleg tega ga *nočeš*, ker hitrejše polnjenje krajša ciklično življensko dobo baterij

To vsaj v primeru Tesle *ne* drži. Razpoložljivi podatki kažejo, da SC na baterijo vpliva nevtralno ali celo rahlo pozitivno v primerjavi s polnenji na nižjih močeh.

Razlaga gre v smeri tega, da se škoda v bateriji akumulira skozi čas, temperaturo in višino SOC. Višja kot je temperatura baterije, dlje časa kot traja ta povišana temperatura in višji kot je SOC, več škode se akumulira. Polnejne na 120kW traja pol manj časa kot na 50kW, oboje povzroči podoben dvig temperature, posledično bo na 50kW polnjenju 2x več škode. Čas pri višjem SOC je bil daljši. Dodatna okoliščina je še, da se po SC seji tipično odpelješ stran in SOC zopet pade, tudi če si filal na 100%.

Filanje doma po drugi strani lahko drži baterijo na 100% SOC celo noč in dan, kar pa dejansko krajša življensko dobo.
Drugo je polnenje z dovolj nizko močjo, da povišanja temperature praktično ni.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Energetik primerja ceno kWh preko 120kW s ceno gospodinjske elektrike, kjer je tipična moč 3kW na štekar. Poskusi si zrihat privat 120kW linijo kjer te bo kWh koštal samo 2x cene gospodinjskega odjema. Good luck.

Sej to ni važno. Cena polnjenja s težnjo Tesle po dobičku nima toliko veze, kot ima veze s tem:

1. Voznike želijo nagnati iz Superchargerjev čimprej, ne pa da en dan jemljejo prostor,
2. Še vedno more biti ceneje od najcenejšega alternativnega prevoza.

In točno v tem rangu so cene.

BTW, nekaj časa nazaj smo ugibali, s kako politiko se bo Tesla lotila zaračunavanja polnjenja na Superchargerjih. Zdaj je jasno, da sem bil daleč najbližje ko sem rekel, da je najbolje če direktno zaračunavajo kWh. ;):))
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

specing ::

@WarpedOne doslej so vsi datasheeti od 18650 celic, ki sem jih videl, priporočali maximalno polnjenje z do 0.5C. Če je Tesli uspelo izumiti celice (oziroma baterijske paketke), ki imajo boljšo obstojnost pri krajšem polnjenju, potem vsaka jim čast.

Ali doma ne moreš nastavljati najvišje %SoC za polnjenje? V obeh primerih tvoj argument nima smisla.

WarpedGone ::

specifikacije celic so precejšnja pravljica. Noben proizvajalec ni svoje celice testiral v pogojih, ki veljajo v avtomobilih, hkrati so se z profili polnjenja ukvarjal tko za usput. Praksa ne pokaže kvarnega učinka hitrega polnjenja v teslah, po drugi strani ti baterija v leafu propada že kr iz samega dolgčasa. Različne stvari so različne, podatki so pa dostopni vsakomur, ki si vzame 5 minut.

Da, lahko nastaviš SOC, ko se polnjenje ustavi. Doma in na sc in pri sosedu.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Dodatno k specifikacijam: noben proizvajalec celic ne navaja lastnosti ob aktivnem hlajenju ali "hitrosti staranja" če baterija samo leži pri 100% SOC in različnih temperaturah.

S tega vidika je tesla "izumil" aktivno hlajenje baterij v avtomobilih. To so vgradil že 2007 v roadsterja. 10 let nazaj so bili "prisiljeni" v zelo natančno testiranje dejanskega obnašanja baterij. Zanašanje na specifikacije proizvajalca je recept za propad firme.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

No, no, Tesla je bila prisiljena uporabit aktivno vodno hlajenje zaradi samih celic. Ne pravim da je prihodnost v zračnem hlajenju, samo pravim da so celice in kemije zelo različne in zdržijo lahko zelo različna temperaturna območja.

Leaf pač še ni dokaz tega, da je baterija brez vodnega hlajenja čisti fail.

Če spomnim na Priusa, plug-in verzija je prišla ven 2011, zračno hlajenje, 4 kWh baterijo se med vožnjo redno bremeni s 36 kW (9C), pa ne slišimo nekih horror zgodbic kot pri Leafu. Trojček iOn, MiEV, C-Zero, tudi ne slišimo da bi bili kakšni problemi.

energetik ::

WarpedGone je izjavil:



Energetik primerja ceno kWh preko 120kW s ceno gospodinjske elektrike, kjer je tipična moč 3kW na štekar. Poskusi si zrihat privat 120kW linijo kjer te bo kWh koštal samo 2x cene gospodinjskega odjema. Good luck.

Ok, ja to sem spregledal. Priključna moč 120kW doma bi bila _draga_. Vendar s ceno 0,2-0,3€/kWh se bližaš nekje polovici cene ICE za 100km. Ne morejo biti kaj dosti višje cene, ker sicer vse skupaj nima smisla.

specing je izjavil:

@energetik pred trošarinami in podobnim mogoče. Ocenjujem, da je cena okoli 1.3*domačega (dnevnega) poljenja, seveda 2* dražje kot ponoči. Bi moral ponovno preračunati dejansko ceno elektrike iz položnic, samo se bojim, da bi me zadela kap!
Pri trenutni akciji GENi je pri 50:50% VT:NT, cena kWh 10c. NT dobrih 8c. To je z vključenimi vsemi stroški+DDV, ki so vezani na kWh, brez fiksnih. Ki jih itak VSAK plačuje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

WarpedGone ::

Vendar s ceno 0,2-0,3€/kWh se bližaš nekje polovici cene ICE za 100km. Ne morejo biti kaj dosti višje cene, ker sicer vse skupaj nima smisla.

Petrolov cenik:
- do 22 kW: 0 € na minuto
- od 22,01 kW do 50 kW: 0,20 € na minuto
"Hitro" polnjenje se pretvori v 0,24 €/kWh (pri polnih 50kW) do 0,54 €/kWh (pri dobrih 22kW)
Petrol je vsaj 15% dražji za več kot pol nižjo hitrost polnjenja kot Teslini SC.

Amap še 100ič: Nujni del zgodbe EV je domače polnjenje. Tako kot je del zgodbe traktorja, da ga uporabljaš za vleko delovnih priključkov.
Domače polnjenje pomeni tudi polnjenje čez noč na lastnem parkirišču v bloku. Tle pa gre tarifa na polovico zgornjih.

Če spomnim na Priusa, plug-in verzija je prišla ven 2011, zračno hlajenje, 4 kWh baterijo se med vožnjo redno bremeni s 36 kW (9C), pa ne slišimo nekih horror zgodbic kot pri Leafu.

Ne glej hibridov, ko gre za dolgoživost baterije. Vsi hibridi imajo "absurdno" veliko rezervirano kapaciteto, katere ne uporabljajo.
Volt ima 17kWh baterijo, uporablja le 11kWh (64%).
Pip Prius ima 4.4 kWh baterijo, uporabno je le 3.4kWh (77%).
Degradacija baterje se opazi šele, ko kapaciteta pade "uporabno" kapaciteto. Pri voltu je to pod 64% nominalne kapacitete, pri Pip pa pod 77%.

Leaf ni nujna štala ampak enostaven defekten design. Zaradi šparanja za vsako ceno, so šparal tut na oskrbi baterije in jo puščajo da se segreje do koder ji paše i.e. pasivno hlajene preko ohišja. Enako Kia Soul EV, Renault ZOE in tudi Hyundai Ioniq (ki pa ima vsaj ventilator, da rine zrak v baterijo).
Od konkretne kemije, temperature okolice ter obremenitve avtomobila je nato odvisno kolk hitro bo takšno segrevanje pokazalo posledice.
Zbogom in hvala za vse ribe

lufthammer ::

Domače polnjenje pomeni tudi polnjenje čez noč na lastnem parkirišču v bloku.


V povprečni ljubljanski stolpnici je 45 stanovanj, torej vsaj 45 vozil. Bo to šlo - čez noč?

WarpedGone ::

Čez 20 let, ko vsi ti reveži preidejo na EV, bo šlo.
Zbogom in hvala za vse ribe

VaeVictis ::

Bolj gledam te EV avtomobile in bolj opažam, da je vse skupaj neka obrobna zadeva, pri kateri si razen Tesle noben ne želi, da bi uspela.

Zanekrat vsi konkretno služijo z ICE avtomobili.

Koncepti EV avtomobilov so predstavljeni na salonih, a realno gledano njihova prodaja je trenutno zanemarljiva in tudi veliki imajo realno gledano le par EV avtomobilov, ki jih prodajajo, a večina prodaje in reklam je še vedno usmerejena na ICE avtomobil.

In kakor sedaj izgleda imajo celo prav.

- Polnjenje je problematično za "večino" ljudi.

- Baterije prepočasi napredujejo.

- Dobiček iz ICE avtomobilov je prevelik.

Tudi kaka dva desetletja nazaj se je veliko govorilo o GM EV1, pa je zadeva po parih letih hitro zamrla, zaenkrat izgleda, da se zgodovina ponavlja.

Tale tema je stara več kot 10 let, pa razen parih izjem nikjer ne kaže, da je električni avtomobil prava stvar!

Machete ::

VaeVictis je izjavil:

Bolj gledam te EV avtomobile in bolj opažam, da je vse skupaj neka obrobna zadeva, pri kateri si razen Tesle noben ne želi, da bi uspela.

Zanekrat vsi konkretno služijo z ICE avtomobili.

Koncepti EV avtomobilov so predstavljeni na salonih, a realno gledano njihova prodaja je trenutno zanemarljiva in tudi veliki imajo realno gledano le par EV avtomobilov, ki jih prodajajo, a večina prodaje in reklam je še vedno usmerejena na ICE avtomobil.

In kakor sedaj izgleda imajo celo prav.

- Polnjenje je problematično za "večino" ljudi.

- Baterije prepočasi napredujejo.

- Dobiček iz ICE avtomobilov je prevelik.

Tudi kaka dva desetletja nazaj se je veliko govorilo o GM EV1, pa je zadeva po parih letih hitro zamrla, zaenkrat izgleda, da se zgodovina ponavlja.

Tale tema je stara več kot 10 let, pa razen parih izjem nikjer ne kaže, da je električni avtomobil prava stvar!


Točno to je spisano v Jokerjevem februarskem uvodu, bi ugibal kar da si ga prebral :) Kar dobro zadeto bistvo, tudi drugače veliko spišejo o eketičnih avetekih in sem še sam presenečen, da tako stagnira vse skupaj. Ne splača se še najbolje in je najbolj rentabilno zelo zelo počasi napredovati in predvsem obljubljati in se delati, da je (proizvajalec XY) skočil na EV vlak. Čeprav najraje ne bi..
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Invictus ::

WarpedGone je izjavil:

Čez 20 let, ko vsi ti reveži preidejo na EV, bo šlo.

Takoj ko elektro zmontira nove transformatorje in kable...

Čakalna doba na transformator je pa par let...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

xxxul ::

pa sej ste v tej temi ze ene 100x ugotovil, ev bo prava stvar ko bo cenovno in (vsaj v glavnem) po zmogljivostih enakovreden avtomobilom ala megan, clio.
Do takrat bo pac eksotika (in circlejirk).

J.McLane ::

WarpedGone je izjavil:


Ne glej hibridov, ko gre za dolgoživost baterije. Vsi hibridi imajo "absurdno" veliko rezervirano kapaciteto, katere ne uporabljajo.
Volt ima 17kWh baterijo, uporablja le 11kWh (64%).
Pip Prius ima 4.4 kWh baterijo, uporabno je le 3.4kWh (77%).
Degradacija baterje se opazi šele, ko kapaciteta pade "uporabno" kapaciteto. Pri voltu je to pod 64% nominalne kapacitete, pri Pip pa pod 77%.


SOC se izračunava in prikazuje zelo različno od avta do avta. Že nekaj časa razmišljam o tem, da bi pri sicer navadnem Priusu pomeril koliko Wh meni danes pomeni SOC iz 80% do 40%, ker javljanje tega območja se po 7 letih ni spremenilo. Torej ni tako kot pri Leafu, kjer izgubjaš črtice. Ampak neka degradacija je sigurno, pri novem bi od 80% do 40% moral nameriti 520 Wh, stavim da danes ne bom nameril te številke, pričakujem 350 Wh. Ampak moram dobiti čas.
««
383 / 1190
»»