» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
375 / 1189
»»

vostok_1 ::

Okapi je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Mogoče sem samo jaz, ampak smešno mi je, kako se nekateri bojijo spremenit nekaj preprostih navad.

Očitno tudi ti bolj slabo razumeš, v čem je problem. Edini problem je v ceni. Povprečen avto na slovenskih cestah je star 10 let in vreden manj kot 5000 evrov. Pa slovenski vozni park ni nič dosti slabši od zahodnoevropskega ali severnoameriškega povprečja (in bistveno boljši od svetovnega povprečja).

Navad pač ne moreš spreminjati, če nimaš denarja za to.


To je sicer res. Ne vidim, pa omejitev, da v 10 letih se ne bi vzpostavla delujoča baterijska ekonomija, ki bi lahko znižala ceno na vsakega smrtnika.

lufthammer je izjavil:

Saj on (vostok 1)ga že ima, sam ni še priznal tega.


Haha, dobra.

V bistvu ga nimam. Je pa res, da ga tudi ne bi želel. Jz si želim, predstavljat mojo prihodnost brez kakršnegakoli avtomobila v kontekstu kot ga vi razumete.
Jaz se želim vozit na okoli z nečim udobnejšim, varnejšim in ekonomičnejšim (word???).
Tiste pralne stroje in hladilnike, ki jih menjam 1x na mesec pa bom raje z dostavno službo njihovimi EVji dostavljal na dom.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

In a future where the world's car fleet is rapidly transitioning to electric vehicles, gas stations will be forcefully downgraded to simple convenience stores and consequently, they will lose a significant revenue stream brought in by people stopping for gas but buying something at the convenience store.
Some oil companies have accepted that the transition is happening and started installing electric vehicle chargers at their gas stations. Shell is the latest major company to jump on board.


Okapi, kje se skrivaš, hitro jim povej da se breveze sekirajo in matrajo.

Lahko se samo smejim tvojim bedarijam. A sem mogoče kje napisal, da ne bo čedalje več električnih avtov? Pravim samo, da njihovo število ne bo raslo tako hitro, kot nekateri sanjate, in da zaradi Tesle noben "dinozaver" ne bo izumrl. In jasno, na bencinskih črpalkah bo vedno več električnih priključkov, bi bilo zelo neumno, če jih ne bi bilo.

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

In a future where the world's car fleet is rapidly transitioning to electric vehicles, gas stations will be forcefully downgraded to simple convenience stores and consequently, they will lose a significant revenue stream brought in by people stopping for gas but buying something at the convenience store.
Some oil companies have accepted that the transition is happening and started installing electric vehicle chargers at their gas stations. Shell is the latest major company to jump on board.


Okapi, kje se skrivaš, hitro jim povej da se breveze sekirajo in matrajo.

Še Petrol je bil pred Shellom.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::

W1 tudi očitno ne šteka, da Petrol in Shell dejansko živita od prodaje bencina, Volkswagen in ostali proizvajalci avtov pa ne.

Prehod na električne avte bo na nek način podoben prehodu na digitalno fotografijo. Prizadel je Kodak, ker je živel od filmov, Canon, Nikon in ostali proizvajalci fotoaparatov so pa prodali še veliko več digitalnih aparatov, kot so nekoč filmskih.

Gregor P ::

Okapi je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Mogoče sem samo jaz, ampak smešno mi je, kako se nekateri bojijo spremenit nekaj preprostih navad.

Očitno tudi ti bolj slabo razumeš, v čem je problem. Edini problem je v ceni. Povprečen avto na slovenskih cestah je star 10 let in vreden manj kot 5000 evrov. Pa slovenski vozni park ni nič dosti slabši od zahodnoevropskega ali severnoameriškega povprečja (in bistveno boljši od svetovnega povprečja).

Navad pač ne moreš spreminjati, če nimaš denarja za to.

Avstrijski vozni park je pa še bolj "šparoven", pa imajo več denarja za vozila kot mi.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

vostok_1 ::

Gregor P je izjavil:

Okapi je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Mogoče sem samo jaz, ampak smešno mi je, kako se nekateri bojijo spremenit nekaj preprostih navad.

Očitno tudi ti bolj slabo razumeš, v čem je problem. Edini problem je v ceni. Povprečen avto na slovenskih cestah je star 10 let in vreden manj kot 5000 evrov. Pa slovenski vozni park ni nič dosti slabši od zahodnoevropskega ali severnoameriškega povprečja (in bistveno boljši od svetovnega povprečja).

Navad pač ne moreš spreminjati, če nimaš denarja za to.

Avstrijski vozni park je pa še bolj "šparoven", pa imajo več denarja za vozila kot mi.


To je povsem logično. Več denarja kot imaš, manj ti pomenijo avti kot statusni simbol. Zato pa na revnem balkanu, so vsi obsedeni z avtomobili, ker s tem nekako skrivajo svoje dejansko stanje.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Še pomnite tovariši ...



Cesa bi se pa morali spomniti? To, da so trije proizvajalci pozrli veliko manjsih? In kaj naj bi bilo tako posebnega na tem?

WarpedGone je izjavil:

Nekaj podobnega se že dogaja in se bo dogajalo pospešeno z avtomobilisti.
ST inteligenzza pa najprej polna posmeha, potem bo 'sej to ni nič posebnega', na koncu pa 'seveda, sej sm ves čas to govoru'.

Kaj bi sploh rad povedal? Da bo Tesla pozrla kaksnega od proizvajalcev avtomobilov? Da bodo nekateri izginili in da bodo nastali novi?

A bejz no? Dej ga lomt! Nkol si neb tega mislu, nkol! Hvala, das puvedu.

Mergers & Acquisitions se dogajajo ze od pamtiveka, od kar obstaja kapitalizem. V vseh vejah poslovanja, od industrije do storitev. Je pa hecn, da se je pri diskih zgodilo to, da so vsi manjsi in novejsi izginili. Ostali so trije veliki, eden je malenkost mlajsi od ostalih. Kaj ce se isto zgodi pri avtomobilih? VW kupi Teslo? :> Al pa, ajd, Ford. (Ne, ne rabis it zdej gledat borznih tickerjev in kako kdo stoji, me niti ne zanima)

BigWhale ::

vostok_1 je izjavil:

za day to day aktivnosti, večine državljanov je EV gladki zmagovalec.
Za a manjša lokalna dostavna vozila, kjer so polnilnice lahko namensko postavljene kar na sedežu podjetja, tudi.
Za mestno vožnjo, hands down poščijejo vse ostalo.
Mogoče sem samo jaz, ampak smešno mi je, kako se nekateri bojijo spremenit nekaj preprostih navad.


A je kdorkoli temu oporekal? Kjerkoli?

Eni pac razlagamo, da imajo EVji v tem momentu se dolocene pomankljivosti, ki so za marsikoga nepremostljive. Enkrat na teden se peljat na neko javno polnilnico in cakat eno uro, da se avto napolni, bi bilo zame nesprejemljivo. Ali pa recimo investicija v novo elektricno napeljavo v hisi, ce bi hotel polniti s kaj vec kot 4kW. Meni EV pokrije vse potrebe, tudi problema s polnjenjem nimam. Ampak, moram pa enkrat ali dvakrat na teden v LJ, kar zame pomeni 110km v eno smer. Vlak za backup? Zelezniska postaja je 8km vstran, vlak vozi dve uri in pol. Ce se odpeljem na zeleznisko postajo, ki je 20km stran lahko dobim ICS, ki vozi uro in stirideset minut. Trenutno je edini EV, ki bi prisel v postev, Model S ampak je rahlo out of my price range. :) Rent-a-car? Ne v nasi vasi in vse skupaj je ena sama sitnost in se ne ves a ga bos sploh lahko dobil. Jaz vcasih ob 23h zvem, da bom moral ob 5h naslednji dan v Ljubljano.

In to so problemi s katerimi se dandanes srecajo mnogi.

vostok_1 ::

Good.
Oboje se da in se bo rešilo.

Koliko rabi moči normalna mestna in primestna vožnja, recimo osrednja-slovenija? Jz bi rekel, tam 30kW. Še to sem malo skeptičen.
Več kot pol ure take vožnje pa tega v našem okolju v napisanem scenariju praktično ne boš videl. Ker to pomeni, da bi skoraj mogu po obvoznici delat kroge.

Torej. Pokuru si 15kWh. Vtičnico imaš 4kW. V 4 urah boš mel nazaj polno. Ali pa v 8mih in zraven še mal bojler grel.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

nekikr ::

A Januarja 2017 v Sloveniji to?

Nikec3 ::

Koliko rabi moči normalna mestna in primestna vožnja, recimo osrednja-slovenija? Jz bi rekel, tam 30kW.

Kaj? Poraba pri normalni vožnji je od 150 do 250 Wh/km. Odvisno od tipa vožnje in če govorimo o malih jajcah ali pa Teslah.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

vostok_1 ::

Wait, what? Samo??

Nekam dosti premalo se mi to zdi. Za 15km govorimo o 3kWh. To je mnogo premalo IMO. To pomen, da z eno uro polnjenja na obični vtičnici si naredil 15km. Povprečna vožnja v slo za mesto, primestje pa je komaj tistih 30km.

Warpi, ne da se mi googlal, znaš najbrž na pamet...kolk Wh na km je model S?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

Nikec3 ::

vostok_1 je izjavil:

Wait, what? Samo??

Nekam dosti premalo se mi to zdi. Za 15km govorimo o 3kWh. To je mnogo premalo IMO. To pomen, da z eno uro polnjenja na obični vtičnici si naredil 15km. Povprečna vožnja v slo za mesto, primestje pa je komaj tistih 30km.

Warpi, ne da se mi googlal, znaš najbrž na pamet...kolk Wh na km je model S?

Kaj ti ni jasno? EPA doseg Model S 100D je ocenjen na 335 milj, torej 539 km. Baterija ima baje uporabnih 98 kWh, torej če gledamo EPA doseg pridemo do številke 98/539 = 181 Wh/km. Sedaj pa lahko za normalno vožnjo Modelu S prišteješ 20% na dobljeno EPA porabo, pa dobiš 217 Wh/km. S tem se pa že lahko precej lepo in nič kaj varčno voziš.

EDIT: Sem šel zdaj gledat Teslin forum. Cifra, ki sem jo dobil je precej realna. Nekateri pozabljate, da se z Model S da naredit povsem realno 500 km med polnjenji.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

WarpedGone ::

Drži.
10 kWh zadostuje za nekje med 30 do 80 km. Manj kot 30 ornk divjanje v nezemeljsko dolg hud klanec, več kot 80 pa vožnja po takem klancu navzdol.
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

Nikec3 je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Wait, what? Samo??

Nekam dosti premalo se mi to zdi. Za 15km govorimo o 3kWh. To je mnogo premalo IMO. To pomen, da z eno uro polnjenja na obični vtičnici si naredil 15km. Povprečna vožnja v slo za mesto, primestje pa je komaj tistih 30km.

Warpi, ne da se mi googlal, znaš najbrž na pamet...kolk Wh na km je model S?

Kaj ti ni jasno? EPA doseg Model S 100D je ocenjen na 335 milj, torej 539 km. Baterija ima baje uporabnih 98 kWh, torej če gledamo EPA doseg pridemo do številke 98/539 = 181 Wh/km. Sedaj pa lahko za normalno vožnjo Modelu S prišteješ 20% na dobljeno EPA porabo, pa dobiš 217 Wh/km. S tem se pa že lahko precej lepo in nič kaj varčno voziš.

EDIT: Sem šel zdaj gledat Teslin forum. Cifra, ki sem jo dobil je precej realna. Nekateri pozabljate, da se z Model S da naredit povsem realno 500 km med polnjenji.


Prav maš. Ni se mi dalo razmišljat.

Tk, da ja. Za dnevne potrebe, tudi če si v slovenski vukujebini, ti je 4kW vtičnica dovolj BigWhale. Prideš domov, daš polnit in imaš 100% polno še preden greš spat.

To reši tudi večino blokovskega problema. Na vsako parkirišče, daš 2kW kabel in je. Ko končaš delovnik imaš tud polnega. Plus še doma.

Skratka...no problemos amigo.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

fpbs ::

vostok_1 je izjavil:


Tk, da ja. Za dnevne potrebe, tudi če si v slovenski vukujebini, ti je 4kW vtičnica dovolj BigWhale. Prideš domov, daš polnit in imaš 100% polno še preden greš spat.

To reši tudi večino blokovskega problema. Na vsako parkirišče, daš 2kW kabel in je. Ko končaš delovnik imaš tud polnega. Plus še doma.

Tako, kot bodo morali rešit svoj problem polnenja doma tisti, ki živijo v lastnih hišah, ga bodo morali rešit sami tudi tisti, ki živijo v blokih.

nekikr ::

To reši tudi večino blokovskega problema. Na vsako parkirišče, daš 2kW kabel in je. Ko končaš delovnik imaš tud polnega. Plus še doma.

Skratka...no problemos amigo.

Ker se bolj spoznaš mi prosim povej še, kako ta 2KW izgledata pozimi? A spet vsi samo Kalifornijo gledate? Koliko KW gre za gretje baterije pri povprečni nočni temperaturi -7,5°C (in manj), kot je bilo Januarja? Koliko napolniš z 2KW potem? Koliko s 4? V kolikem času?

Gregor P ::

Ah kaj se sikiraš za te malenkosti, pač ne boš vozil EV pozimi in boš najel rent-a-car, ali pa šel z JP, ali peš8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Prevlada še vedno raste:



Spomnimo na pretekla leta: 2015 in 2014



Pa še mal starejše:



Odštevam sekunde do pojasnila, kako spodnji duplek ehmm USA ne pomeni nič v globalnih milijonih prodaje in dnevni revozovi proizvodnji.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

Odgovor je enak prejšnjemu (več njim, ko smo imeli prodajo v USA). V Mengšu se ni prodala niti ena Tesla S lani. Propadli bodo zdaj zdaj.

hermes ::

Okapi je izjavil:

W1 tudi očitno ne šteka, da Petrol in Shell dejansko živita od prodaje bencina, Volkswagen in ostali proizvajalci avtov pa ne.



Petrol že lep čas ne živi (samo od) bencina. Že zato ne, ker imajo državno določeno maržo, ki je precej nizka v primerjavi s tujino. Zato ti pa probajo prodati vse, od sendvičev do pralnih strojev.

Mufasa ::

WarpedGone je izjavil:


Pa še mal starejše:




Kako je z tem v EU in China? Se dobi za to tudi podatke od Tesle/koga drugega?
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

WarpedGone ::

V EU in Kitajski take relativne nadvlade (še) ni.
Nekaj podtkov je zbranih tu: carsalesbase.com. MS vodijo kot "Premium large car", skupaj z BMW 5 in MB-E, po prodaji v Q1 do Q3 2016 je Tesla Model S na 6. mestu v Evropi. Letnih vsot za nekaj zadnjih let še nisem uspel izbrskat.

Američani MS vodijo skupaj z BMW-7 in MB-S, kar je z vidika cene bol primerljivo. Al je morda kdo presenečen da se avto za 40 jurjev prodaja mal bolje kot avto za 100?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

hermes je izjavil:

Okapi je izjavil:

W1 tudi očitno ne šteka, da Petrol in Shell dejansko živita od prodaje bencina, Volkswagen in ostali proizvajalci avtov pa ne.



Petrol že lep čas ne živi (samo od) bencina. Že zato ne, ker imajo državno določeno maržo, ki je precej nizka v primerjavi s tujino. Zato ti pa probajo prodati vse, od sendvičev do pralnih strojev.
Ja, ampak če ne bi mogli prodajati bencina, bi po hitrem postopku propadli, ker se ne bi nihče ustavljal na črpalkah.

Saj Kodak je tudi delal fotoaparate (in še marsikaj), med drugim celo prve digitalne fotoaparate, ampak to je bila njihova dopolnilna dejavnost. Bistvo podjetja je bila "kemija" (filmi, razvijanje). Pri Kodaku so videli, da je prihodnost digitalna, ampak kemijske tovarne ne moreš (oziroma zelo zelo težko) spremeniti v izdelovalca procesorjev.

Petrol in Shell in ostala z nafto neposredno povezana podjetja bodo v resnih težavah, izdelovalci bencinskih avtomobilov pa ne. Pač bodo namesto bencinskega motorja začeli vgrajevati električnega. W1 je sicer prepričan, da je to nemogoče, ampak njega v prihodnjih 10-20 letih čaka še marsikatero presenečenje.>:D

WarpedGone ::

Okapi, talk to the hand.

Za ostale: ICE firma, ki misli preživet prehod na EV, mora nujno postavit lastno masovno proizodnjo baterij.
Točno enako kot ima sedaj lastno proizvodnjo ICE motorjev.

Edini, ki trenutno o tem naglas govori je VW.
Nissan je že šel v to smer, pa se je skisal. Mercedes je že brcal v tej smeri, pa se je enako skisal.

Lahko pa seveda z resnim obrazom govorite o BMWjih s kitajskimi baterijami, sam ne pričakovat resnega obraza na vasih poslušalcih.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

RedDrake ::

Poglej, že n-tič, ker očitno nočeš brati.

Bolt bo lakmusov papir, kako hitro lahko neka firma, ki nima efektivno nič proizvodnje baterij, pride do večjih proizvodnih cifer.
Bolt je zaželjen (ni več "mizerija") in cena je že "sprejemljiva". Trg se bo odzval in proizvodnja baterij _BO_ narasla. Vprašanje je kako hitro. Če bodo rabili 10 let, da bodo lahko delali 200k vozil na leto, potem so propadli že v naprej, res je. Če pa bodo to uspeli v enem letu do max. dveh, pa ni nikakršne bojazni. Do najkasneje jeseni 2019 bo jasno vse, vsem. Ampak ti že danes veš, da fabrike trajajo po 10 let al tam nekje. Če je denar in volja, in ne rabiš državnih subvencij, je fabr'ka stvar kakega leta. Če delaš na Kitajskem, kjer je vrednost človeškega življenja tam nekje v okolici "Epsilon je več od 0", pa verjetno še manj.

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

Za ostale: ICE firma, ki misli preživet prehod na EV, mora nujno postavit lastno masovno proizodnjo baterij.
To je nekako tako, kot če bi razlagal, da mora imeti proizvajalec bencinskih avtov svoje naftne vrtine in omrežje črpalk, če hoče preživeti. Mogoče je pred 100+ leti kdo celo res mislil, da bo tako, danes vsi vidimo, da je misliti kaj takega bedarija. Pri električnih avtih bo enako.

WarpedGone ::

Že danes je kristalno jasno, da Bolt ne bo 'doživel' niti 50k letne proizvodnje.

Do najkasneje jeseni 2019 bo jasno vse, vsem.

Jeseni 2019 boste razlagal, kako bodo stvari jasne šele 2023, ko bo recimo VW udejalnil svoj plan o katerm danes previdno sanja.
Tako kot ste 2013 razlagal, da bo tesla čez 2 leti mrtev, ker EV niso OK iz XY razloga.

Okapi:
To je nekako tako, kot če bi razlagal, da mora imeti proizvajalec bencinskih avtov svoje naftne vrtine in omrežje črpalk, če hoče preživeti.

Seveda.
BMW s kitajskimi baterijami z življenjsko dobo 1 leto.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Če je baterija res edina pomembna stvar, naj mi pa nekdo razloži zakaj en EV brez baterije na ravni Clia še vedno stane 20k EUR? A v teh 20k EUR res ni nič RVCja in je vse v bateriji?

Koliko je masovnih proizvajalcev dizelskih motorjev v avtih? PSA, Fiat, VW, potem se pa počasi konča, pa čudežno Opel, Ford, Toyota še vsi živijo na EU trgu in prodajajo dizelske avte.

Koliko je izdelovalcev senzorjev za fotoaparate in koliko je proizvajalcev fotoaparatov?

Če Tesli uspe narediti 1 milijon vozil letno, jih bo nekdo še vedno moral narediti ostalih 76 milijonov, le kdo bo to? Kdaj bo Tesli uspelo naštancat milijon vozil letno? 2022?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

nekikr ::

Bolt bo lakmusov papir, kako hitro lahko neka firma, ki nima efektivno nič proizvodnje baterij, pride do večjih proizvodnih cifer.

Ni tako enostavno. Če služijo premalo z EV, potem bodo hudo previdni koliko bodo sami sebi pljuvali v skledo. Fiat ni hotel, da ljudje kupujejo njihov EV, ker so z njim delali izgubo. Na koncu delaš za zaslužek, ne promet ali število prodanih enot.

fpbs ::

RedDrake je izjavil:

Poglej, že n-tič, ker očitno nočeš brati.
Bolt bo lakmusov papir, kako hitro lahko neka firma, ki nima efektivno nič proizvodnje baterij, pride do večjih proizvodnih cifer.
Bolt je zaželjen (ni več "mizerija") in cena je že "sprejemljiva". Trg se bo odzval in proizvodnja baterij _BO_ narasla. Vprašanje je kako hitro. Če bodo rabili 10 let, da bodo lahko delali 200k vozil na leto, potem so propadli že v naprej, res je. Če pa bodo to uspeli v enem letu do max. dveh, pa ni nikakršne bojazni. Do najkasneje jeseni 2019 bo jasno vse, vsem. Ampak ti že danes veš, da fabrike trajajo po 10 let al tam nekje. Če je denar in volja, in ne rabiš državnih subvencij, je fabr'ka stvar kakega leta.

Težava je v tem, ker je tehnologija baterij v razvoju, in nihče, razen Tesle na račun Panasonica, noče tvegat neke giga proizvodnje, ampak samo za trenutne potrebe. Popolnoma nič ni jasno, ali bodo litijeve baterije čez deset let, ali lahko še preje, edina ali še konkurenčna tehnologija za pogon EV.

Mufasa ::

Jep, in potem je še ostalega 92% prebivalstva ki nima rezerviranega placa v podzemni garaži (pa predpostavimo da ima tam vsak parking xKW šteker) doma in na šihtu ali nimajo lastne garaže. A bojo v dežju čez okn podaljše dajal alpa do avta vlekl da se bo soaking wet čez noč filal?
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

WarpedGone ::

Ni tako enostavno. Če služijo premalo z EV, potem bodo hudo previdni koliko bodo sami sebi pljuvali v skledo. Fiat ni hotel, da ljudje kupujejo njihov EV, ker so z njim delali izgubo. Na koncu delaš za zaslužek, ne promet ali število prodanih enot.

Jp. Bolt je čista posledica sistema "ZEV credits" v Ameriki. GM Bolte sestavlja primarno zato, da s tem dobi pravico prodajat tut dizl in bencinske poltovornjake ter hkrati znižuje povprečno porabo svoje flote. Zraven je še mal PR šopirjenja kako so zeleni in napredni itd.

Če je baterija res edina pomembna stvar, naj mi pa nekdo razloži zakaj en EV brez baterije na ravni Clia še vedno stane 20k EUR? A v teh 20k EUR res ni nič RVCja in je vse v bateriji?

Numbers game. Če vozilo prodaš v letni nakladi 20k kosov, boš plačal absurdno ceno za mal drugačno plastiko, kaj šele mal bol inteligentne zadeve kot so inverterji in elektromotorji. Hudič je v detajlih, tut BMW je mel probleme z motorji v i3 - mal premalo masti v enem ležaju in jih je žrlo. To vse stane.

Druga ilustracija - Navadna laguna košta svojih 20k, coupe varianta pa 35 pa ima drugačno praktično samo školjko. Mašine, oprema, podvozje je vse enako kot v limuzinskih variantah.
Ampak ker je predivdena proizvodnja več kot 10x manšja, je cena skoraj enkrat višja. Pa še vseeno verjetno niso pokrili milijarde, ki so šle v razvoj, manjo se šteje kot Brand image building.

Koliko je masovnih proizvajalcev dizelskih motorjev v avtih? PSA, Fiat, VW, potem se pa počasi konča, pa čudežno Opel, Ford, Toyota še vsi živijo na EU trgu in prodajajo dizelske avte.

Vsi večji proizvajalci dizelskih avtomobilov imajo ali v celoti svoj dizelski motor ali pa so sofinancirali njegov razvoj. Če se ti spomniš le PSA, Fiat in VW potem priporočam najprej precej branja in šele nato komentiranja.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Prevlada še vedno raste:



Spomnimo na pretekla leta: 2015 in 2014



Pa še mal starejše:



Odštevam sekunde do pojasnila, kako spodnji duplek ehmm USA ne pomeni nič v globalnih milijonih prodaje in dnevni revozovi proizvodnji.

Številke Modela S so impresivne in krepko nad pričakovanji, je pa vredno omeniti tudi, da je Model X pod pričakovanji. Spomnim se da sem pred leti gledal načrt širitve prodaje pri Tesli in je bilo tam označeno, da se bo Model X prodajal bolje kot Model S. Dvomim da se bo to kdajkoli zgodilo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Gregor P ::

Jah tile pri Daimlerju imajo očitno resne težave ...

DW Business: Daimler remains upbeat after record year
The German car group behind the Mercedes-Benz and Smart brands aims to stay in the fast lane of carmaking, after its global sales sped to a new company record last year and despite some headwinds this year.

Nemški avtomobilski gigant Daimler je lani čisti dobiček povečal za odstotek na rekordnih 8,8 milijarde evrov, prihodki pa so se povečali za tri odstotke na 153,2 milijarde evrov. Številke je navzgor potisnila uspešna prodaja tako avtomobilov kot kombiniranih vozil.

Družba je v letu 2016 prodala 12 odstotkov vozil več kot leto poprej. Skupno so prodali 2,2 milijona vozil. Lani je Daimler ponovno postal največji proizvajalec luksuznih avtomobilov, s čimer si je to pozicijo ponovno pridobil po letu 2005, ko je na prestol stopil BMW.


The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

WarpedGone ::

Tebi čas teče v rikverc al naprej?

je pa vredno omeniti tudi, da je Model X pod pričakovanji.

To je problem tvojih pričakovanj. Proizvodnja še vendo raste in še vedno ni presegla povpraševanja. Niti za X, niti za S.
Zbogom in hvala za vse ribe

hermes ::

Okapi je izjavil:


Petrol in Shell in ostala z nafto neposredno povezana podjetja bodo v resnih težavah, izdelovalci bencinskih avtomobilov pa ne. Pač bodo namesto bencinskega motorja začeli vgrajevati električnega. W1 je sicer prepričan, da je to nemogoče, ampak njega v prihodnjih 10-20 letih čaka še marsikatero presenečenje.>:D


Shell je naftno podjetje, Petrol je samo trgovec, ki mu je benz (še) glavni produkt, se pa z diverzifikacijo počasi prilagaja "post-naftni" dobi. Shell bo imel večje težave, ker mu je glavni biznis črpanje nafte, njena predelava in prodaja. Vendar kljub temu verjamem, da bodo preživeli, saj bodo prešli na proizvajanje "čiste" energije. Skratka obe podjetji bosta preživeli, vprašanje je samo koliko manj zaposlenih bosta imeli (predvsem tukaj mislim na Shell).

Na drugi strani vidim večji problem pri proizvajalcih avtomobilov, saj trenutni trendi kažejo, da čez 20 let nihče ne bo več lastnik avtomobila, ampak bo zgolj naročal storitev prevoza. To pomeni, da se bo prodalo precej manj avtomobilov, saj bodo taxi avtomobili vozili skoraj 24/7 in ne bo vsak Janez vzel lizinga za avtomobil, ki bo potem 23h na dan parkiran.

Ampak, ja, se strinjam, čakajo nas presenečenja :)

JanKores ::

jernejl je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Po kakšnih merilih ima tesla slab dizajn?

Nisem rekel da je slab. To pa še ne pomeni, da je dober. Ozka sprednja maska in navzdol zaokrožene luči (zadaj) so iz osemdesetih let.

PS. Nisem sicer strokovnjak, ampak sem že dizajniral izdelke za publiko.

BMWjevi dizajnerji pa še niso in jih boš ti učil, kako se stvari streže?

vostok_1 je izjavil:


What the fuck is this?

Primer dobrega dizajna. In bistveno bolje od tega:



Kot si opazil, je oblika stvar okusa. Če je tebi všeč, še ne pomeni, da je dobra. Če ti ni všeč, ne pomeni, da je slaba.

Navznotraj raezn LCDja, ni neka blazna revolucija. Mora pa bit dovolj cheap za izdelavo in ne izgledat totalno cheap.

Vgraditi en LCD, kakršne smo uporabljali zraven računalnikov pred desetimi leti, je zagotovo najcenejša varianta, precej ceneje kot izdelovati fizične gumbe / tipke.
Kolikor je ceneje, pa tudi izgleda precej bolj "cheap", in je precej manj uporabniku prijazno, ko je med vožnjo treba kaj nastaviti.

Okapi ::

Na drugi strani vidim večji problem pri proizvajalcih avtomobilov, saj trenutni trendi kažejo, da čez 20 let nihče ne bo več lastnik avtomobila, ampak bo zgolj naročal storitev prevoza. To pomeni, da se bo prodalo precej manj avtomobilov, saj bodo taxi avtomobili vozili skoraj 24/7 in ne bo vsak Janez vzel lizinga za avtomobil, ki bo potem 23h na dan parkiran.
Mogoče čez 50 let, ne čez 20. Potem bo pač Mercedez prodajal storitev in ne izdelke. Dobiček bo tako imel mogoče še večji, bo pa res imel veliko manj zaposlenih.

vostok_1 ::

JanKores je izjavil:

jernejl je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Po kakšnih merilih ima tesla slab dizajn?

Nisem rekel da je slab. To pa še ne pomeni, da je dober. Ozka sprednja maska in navzdol zaokrožene luči (zadaj) so iz osemdesetih let.

PS. Nisem sicer strokovnjak, ampak sem že dizajniral izdelke za publiko.

BMWjevi dizajnerji pa še niso in jih boš ti učil, kako se stvari streže?

vostok_1 je izjavil:


What the fuck is this?

Primer dobrega dizajna. In bistveno bolje od tega:



Kot si opazil, je oblika stvar okusa. Če je tebi všeč, še ne pomeni, da je dobra. Če ti ni všeč, ne pomeni, da je slaba.

Navznotraj raezn LCDja, ni neka blazna revolucija. Mora pa bit dovolj cheap za izdelavo in ne izgledat totalno cheap.

Vgraditi en LCD, kakršne smo uporabljali zraven računalnikov pred desetimi leti, je zagotovo najcenejša varianta, precej ceneje kot izdelovati fizične gumbe / tipke.
Kolikor je ceneje, pa tudi izgleda precej bolj "cheap", in je precej manj uporabniku prijazno, ko je med vožnjo treba kaj nastaviti.


Poceni ne pomeni nujno user unfriendly.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

JanKores ::

jernejl je izjavil:

To pomeni, da imajo lastniki Tesel manj nesrec. S to ugotovitvijo ni nic narobe.

Vendar kaj narediti,če se avto Tesla vseeno pokvari?Nastane hujša vrsta nesreče kot pri kakršnemkoli drugem avtomobilu.

WarpedOne je danes ob 12:45:59 izjavil:
kadar je dejansko vklopljen, je redukcija nesreč še bistveno večja kot samo 40%.

No, tega pa v resnici ne ves. To lahko sicer sklepamo, ne moremo pa tega z zagotovostjo trditi.

V bistvu je podana korelacija, ne pa kavzalnost. WarpedOne je med drugim napravil logično zmoto (kot je to običajno za take s pomanjkljivim matematičnim znanjem), in privzel kavzalnost na podlagi korelacije. Kaj je vzrok za manj nesreč, iz tistega grafa ni razvidno.


JanKores je izjavil:

jernejl je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Po kakšnih merilih ima tesla slab dizajn?

Nisem rekel da je slab. To pa še ne pomeni, da je dober. Ozka sprednja maska in navzdol zaokrožene luči (zadaj) so iz osemdesetih let.

PS. Nisem sicer strokovnjak, ampak sem že dizajniral izdelke za publiko.

BMWjevi dizajnerji pa še niso in jih boš ti učil, kako se stvari streže?

vostok_1 je izjavil:


What the fuck is this?

Primer dobrega dizajna. In bistveno bolje od tega:



Kot si opazil, je oblika stvar okusa. Če je tebi všeč, še ne pomeni, da je dobra. Če ti ni všeč, ne pomeni, da je slaba.


Modri izgleda bolj stabilen in najbrž ga je boljše parkirati.

Navznotraj raezn LCDja, ni neka blazna revolucija. Mora pa bit dovolj cheap za izdelavo in ne izgledat totalno cheap.

Vgraditi en LCD, kakršne smo uporabljali zraven računalnikov pred desetimi leti, je zagotovo najcenejša varianta, precej ceneje kot izdelovati fizične gumbe / tipke.
Kolikor je ceneje, pa tudi izgleda precej bolj "cheap", in je precej manj uporabniku prijazno, ko je med vožnjo treba kaj nastaviti.


JanKores je izjavil:

jernejl je izjavil:

To pomeni, da imajo lastniki Tesel manj nesrec. S to ugotovitvijo ni nic narobe.

Vendar kaj narediti,če se avto Tesla vseeno pokvari?Nastane hujša vrsta nesreče kot pri kakršnemkoli drugem avtomobilu.

WarpedOne je danes ob 12:45:59 izjavil:
kadar je dejansko vklopljen, je redukcija nesreč še bistveno večja kot samo 40%.

No, tega pa v resnici ne ves. To lahko sicer sklepamo, ne moremo pa tega z zagotovostjo trditi.

V bistvu je podana korelacija, ne pa kavzalnost. WarpedOne je med drugim napravil logično zmoto (kot je to običajno za take s pomanjkljivim matematičnim znanjem), in privzel kavzalnost na podlagi korelacije. Kaj je vzrok za manj nesreč, iz tistega grafa ni razvidno.


JanKores je izjavil:

jernejl je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Po kakšnih merilih ima tesla slab dizajn?

Nisem rekel da je slab. To pa še ne pomeni, da je dober. Ozka sprednja maska in navzdol zaokrožene luči (zadaj) so iz osemdesetih let.

PS. Nisem sicer strokovnjak, ampak sem že dizajniral izdelke za publiko.

BMWjevi dizajnerji pa še niso in jih boš ti učil, kako se stvari streže?

vostok_1 je izjavil:


What the fuck is this?

Primer dobrega dizajna. In bistveno bolje od tega:



Kot si opazil, je oblika stvar okusa. Če je tebi všeč, še ne pomeni, da je dobra. Če ti ni všeč, ne pomeni, da je slaba.


Modri izgleda bolj stabilen in najbrž ga je boljše parkirati.

Navznotraj raezn LCDja, ni neka blazna revolucija. Mora pa bit dovolj cheap za izdelavo in ne izgledat totalno cheap.

Vgraditi en LCD, kakršne smo uporabljali zraven računalnikov pred desetimi leti, je zagotovo najcenejša varianta, precej ceneje kot izdelovati fizične gumbe / tipke.
Kolikor je ceneje, pa tudi izgleda precej bolj "cheap", in je precej manj uporabniku prijazno, ko je med vožnjo treba kaj nastaviti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: JanKores ()

Nikec3 ::

To je problem tvojih pričakovanj. Proizvodnja še vendo raste in še vedno ni presegla povpraševanja. Niti za X, niti za S.

Jaz pričakovanj sploh nisem imel. Sem lepo napisal, da se spomnim Tesline projekcije prodaje, kjer so za Model X pričakovali boljšo prodajo od Modela S. In to se ne bo nikoli zgodilo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

JanKores ::

JanKores je izjavil:

jernejl je izjavil:

To pomeni, da imajo lastniki Tesel manj nesrec. S to ugotovitvijo ni nic narobe.

Vendar kaj narediti,če se avto Tesla vseeno pokvari?Nastane hujša vrsta nesreče kot pri kakršnemkoli drugem avtomobilu.

WarpedOne je danes ob 12:45:59 izjavil:
kadar je dejansko vklopljen, je redukcija nesreč še bistveno večja kot samo 40%.

No, tega pa v resnici ne ves. To lahko sicer sklepamo, ne moremo pa tega z zagotovostjo trditi.

V bistvu je podana korelacija, ne pa kavzalnost. WarpedOne je med drugim napravil logično zmoto (kot je to običajno za take s pomanjkljivim matematičnim znanjem), in privzel kavzalnost na podlagi korelacije. Kaj je vzrok za manj nesreč, iz tistega grafa ni razvidno.


JanKores je izjavil:

jernejl je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Po kakšnih merilih ima tesla slab dizajn?

Nisem rekel da je slab. To pa še ne pomeni, da je dober. Ozka sprednja maska in navzdol zaokrožene luči (zadaj) so iz osemdesetih let.

PS. Nisem sicer strokovnjak, ampak sem že dizajniral izdelke za publiko.

BMWjevi dizajnerji pa še niso in jih boš ti učil, kako se stvari streže?

vostok_1 je izjavil:


What the fuck is this?

Primer dobrega dizajna. In bistveno bolje od tega:



Kot si opazil, je oblika stvar okusa. Če je tebi všeč, še ne pomeni, da je dobra. Če ti ni všeč, ne pomeni, da je slaba.

Modri izgleda bolj stabilen in najbrž ga je boljše parkirati.

Navznotraj raezn LCDja, ni neka blazna revolucija. Mora pa bit dovolj cheap za izdelavo in ne izgledat totalno cheap.

Vgraditi en LCD, kakršne smo uporabljali zraven računalnikov pred desetimi leti, je zagotovo najcenejša varianta, precej ceneje kot izdelovati fizične gumbe / tipke.
Kolikor je ceneje, pa tudi izgleda precej bolj "cheap", in je precej manj uporabniku prijazno, ko je med vožnjo treba kaj nastaviti.


JanKores je izjavil:

jernejl je izjavil:

To pomeni, da imajo lastniki Tesel manj nesrec. S to ugotovitvijo ni nic narobe.

Vendar kaj narediti,če se avto Tesla vseeno pokvari?Nastane hujša vrsta nesreče kot pri kakršnemkoli drugem avtomobilu.

WarpedOne je danes ob 12:45:59 izjavil:
kadar je dejansko vklopljen, je redukcija nesreč še bistveno večja kot samo 40%.

No, tega pa v resnici ne ves. To lahko sicer sklepamo, ne moremo pa tega z zagotovostjo trditi.

V bistvu je podana korelacija, ne pa kavzalnost. WarpedOne je med drugim napravil logično zmoto (kot je to običajno za take s pomanjkljivim matematičnim znanjem), in privzel kavzalnost na podlagi korelacije. Kaj je vzrok za manj nesreč, iz tistega grafa ni razvidno.


JanKores je izjavil:

jernejl je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Po kakšnih merilih ima tesla slab dizajn?

Nisem rekel da je slab. To pa še ne pomeni, da je dober. Ozka sprednja maska in navzdol zaokrožene luči (zadaj) so iz osemdesetih let.

PS. Nisem sicer strokovnjak, ampak sem že dizajniral izdelke za publiko.

BMWjevi dizajnerji pa še niso in jih boš ti učil, kako se stvari streže?

vostok_1 je izjavil:


What the fuck is this?

Primer dobrega dizajna. In bistveno bolje od tega:



Kot si opazil, je oblika stvar okusa. Če je tebi všeč, še ne pomeni, da je dobra. Če ti ni všeč, ne pomeni, da je slaba.

Navznotraj raezn LCDja, ni neka blazna revolucija. Mora pa bit dovolj cheap za izdelavo in ne izgledat totalno cheap.

Vgraditi en LCD, kakršne smo uporabljali zraven računalnikov pred desetimi leti, je zagotovo najcenejša varianta, precej ceneje kot izdelovati fizične gumbe / tipke.
Kolikor je ceneje, pa tudi izgleda precej bolj "cheap", in je precej manj uporabniku prijazno, ko je med vožnjo treba kaj nastaviti.

WarpedGone ::

Jaz pričakovanj sploh nisem imel. Sem lepo napisal, da se spomnim Tesline projekcije prodaje, kjer so za Model X pričakovali boljšo prodajo od Modela S. In to se ne bo nikoli zgodilo.

Nimaš pričakovanj, sploh ne...
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Jaz pričakovanj sploh nisem imel. Sem lepo napisal, da se spomnim Tesline projekcije prodaje, kjer so za Model X pričakovali boljšo prodajo od Modela S. In to se ne bo nikoli zgodilo.

Nimaš pričakovanj, sploh ne...

Sem se kaj zlagal glede Tesline projekcije?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Sem se kaj zlagal glede Tesline projekcije?

Ko sm nazadnje gledal na uro, se zgodovina še ni končala, niti se ni končalo povečevanje proizvodnje.
V q4 so proizvedli več X-ov kot v Q3, v letošnjem Q1 jih bo več kot v lanskem Q4. Ipd.

In other news ... GM delivered 1,162 Chevy Bolt EVs in January - need to increase the pace to hit annual goal
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

@JanKores

Fizični gumbi so res bolj user friendly med vožnjo, ker delaš po občutku in ne vizualno. So pa dražji.

Jaz sem se vpiču v UI bolta, ki ima stil, kot, da bi fural win XP na tabletu.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

J.McLane ::

WarpedGone je izjavil:

Sem se kaj zlagal glede Tesline projekcije?

Ko sm nazadnje gledal na uro, se zgodovina še ni končala, niti se ni končalo povečevanje proizvodnje.
V q4 so proizvedli več X-ov kot v Q3, v letošnjem Q1 jih bo več kot v lanskem Q4. Ipd.

In other news ... GM delivered 1,162 Chevy Bolt EVs in January - need to increase the pace to hit annual goal


Če ocenimo malo čez palec, koliko zaostajajo za Teslo glede na proizvodnjo kapaciteto? 2 leti?

Kakšni so plani za Teslo?
2017: 100.000 enot?
2018: 500.000 enot?
2020: 800.000 enot?

fpbs ::

Tesla model S z na videz majhno poškodbo ekonomska totalka:
http://www.zurnal24.si/tesla-totalka-po...

BigWhale ::

vostok_1 je izjavil:


Tk, da ja. Za dnevne potrebe, tudi če si v slovenski vukujebini, ti je 4kW vtičnica dovolj BigWhale. Prideš domov, daš polnit in imaš 100% polno še preden greš spat.


Ce imas avto s 100kW baterijo to mogoce se gre skozi. Ce imas pa manj, pa kr ne. Novi Zoe ima 40kW baterijo. Ce prides s 3/4 praznim avtom domov, potem si za tisti dan skoraj koncal uporabo. Poleti morda niti ne toliko, pozimi pa kar. Tisti kalkukator za Zoe pri -5 stopinjah pokaze 129km dosega pri hitrosti 130km/h. To pomeni, da se jaz peljem v MB in nazaj in sem skoraj na polovici, se nekaj mestne voznje in dva postanka, pa je ze pod polovico. Vsakrsen nujno opravek, ki zahteva uporabo avta je potem pod vprasajem.

Pri minus deset in 17" kolesi je doseg 115km. S taksno oceno si jaz ne bi upal v sluzbo.

vostok_1 je izjavil:

To reši tudi večino blokovskega problema. Na vsako parkirišče, daš 2kW kabel in je. Ko končaš delovnik imaš tud polnega. Plus še doma.


2kW je absolutno premalo za karkoli resnega. Marsikomu se avto ne bo napolnil niti toliko, da bo imel dovolj, da pride iz sluzbe domov, sploh pozimi. :) Pocasnost polnjenja je definitivno problem in ta problem bo ostal do nadaljnega.
««
375 / 1189
»»