» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
336 / 1180
»»

-valvoline- ::

Mufasa je izjavil:

Mah js pa mislm da pr EVjih nekako ni več way back...demokratizacija polnjenja bo čez max 20 let prepričala še zadnjega metuzalema...če si bomo takrat sploh še lastili avtomobile...

Ce bi bilo na voljo metanskih polnilnic z realno ceno metana cca 50c na kg kar pomen 2-3e za prevozenih 100km sem preprican da vsaj kar se ljudstva tice bo EV takoj pozabljen vsaj za naslednjih 100 let. Metan je dokazano dalec najcistejse gorivo. Ampak boljse je subvencionirat bogatunske e-podaljske ane...

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Ampak gre za naključno odkritje, kar pomeni, da je povsem možno da je učinkovitost lahko mnogo boljša.


Iz litrske flaše boš ven dobil kvečjemu en liter vode, učinkovitost vpliva le na št. kapljic ki se obdržijo na stenah.
Kuhanje nafte, etanola, plina, ... ni nobena nova pogruntavščina, stvar je v principu znana že nad 100 let in predstavlja možnost 'kemičnih baterij'.
Ja, energijo znamo spakirat v ogljikovodike. Glavni problem je, da ne poznamo principa kako to energijo dobit nazaj brez da njen pretežni delež dobesedno uide v zrak. Manjša kot mora bit mašina, hitrejše kot mora bit sproščanje, več je izgub.

Baterija + elektromotor sta tisti "magični sklop", ki omogočata +90% izkoristek shranjene energije. Današnje baterije so že dovolj lahke, dovolj dobre in dovolj poceni. Le premalo jih je še.

Tudi nVidia sama priznava, da so 'le posodili HW': Tesla Motors' Self-Driving Car "Supercomputer" Powered by NVIDIA DRIVE PX 2 Technology

The computer delivers more than 40 times the processing power of the previous system. It runs a Tesla-developed neural net for vision, sonar, and radar processing.


Ugibam da bodo pri tesli razvili ornk čip, specializiran za poganjanje nevronskih mrež. Ne le še en FPGA ampak 'the-real-deal'. Čip bo nato poleg furanja avtomobila doživel uporabo še v X drugih področjih.
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

Res je, veliko energije gre v toploto, pri pretvorbi CH v energijo.
Ampak do sedaj je bila toplota v napoto, lahko pa se najde uporaba tudi za to (recimo za "kuhanje" goriva iz izpustov), kar spet lahko pripelje efektivno učinkovitost skoraj do absurda.
Na dolgi rok bo elektrika prava reč, samo trenutni battery tech je proti vsemu drugemu totalen poraz.

J.McLane ::

Ne se hecat, že danes je problem prostora v avtu in elektro pogon že danes zasede manj prostora kot klasični, v prihodnje se bo ta razlika samo še povečevala.

nekikr ::

Na dolgi rok bo elektrika prava reč, samo trenutni battery tech je proti vsemu drugemu totalen poraz.

Že trenutna EV te postavljajo na laž. Tisto, kar pride "jutri", pa še bolj.

WarpedGone ::

Ampak do sedaj je bila toplota v napoto, lahko pa se najde uporaba tudi za to (recimo za "kuhanje" goriva iz izpustov), kar spet lahko pripelje efektivno učinkovitost skoraj do absurda.

Ne, pripelje jo lahko le do tja, kjer je EV že danes - zanemarljive izgube.
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

Kot metoda shranjevanja energije so trenutne baterije v primerjavi s "kemično" energijo hranjeno v energentih zaokrožitvena napaka.
To da znamo naredit 500kg težji avto, ki gre v najboljšem primeru toliko kot totalno neučinkovit toplotni stroj nima veze s tem kako dober medij shranjevanja energije je nekaj ali nekaj drugega ...

fpbs ::

Tesla Model 3: How Tesla will fit $8,000 of Autopilot/self-driving features in a $35,000 car?:
https://electrek.co/2016/10/20/tesla-mo...

WarpedGone ::

To da znamo naredit 500kg težji avto

Dvakratni bullshit:
1. Pribitek teže je pri tesli okrog 250kg
2. Teža sama po sebi je irrelevanta stvar - šteje obnašanje avtomobila. Če baterijo nabutaš pod prednjo havbi ali v prtljažnik se seveda ravnotežje avtomobila precej podre, če so baterije v centru atomobila pa dodajo k stabilnosti.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Masa avta ne igra tako direktne vloge na porabo kot bi si mislil. Fizikalno je potrebno premagovati samo zračni in kotalni upor. Kotalni upor se z maso nekoliko poveča, kar poveča porabo ampa kne tako drastično.

Masa največje izgube prinese pri zaviranju, ampak EV del te energije vrača nazaj v baterijo, samo toplotni stroj je ne bo nikoli znal vračat, brez dodatne teže (hibrid).

M-XXXX ::

Pri dizlu/bencinarju je cca 8% višja poraba za vsakih 10% več teže.
Ni zanemaljivo.

Nikec3 ::

Though Tesla's website noted that many of these features will need validation and regulatory approval, this caveat was lost in the hype. As with Autopilot 1.0, Tesla is again inviting a mismatch between owner/operator expectations and its systems' true capabilities without any apparent recognition that this gap -- not technical failures of the system itself-- is the key point of concern for regulators and critics.


https://www.bloomberg.com/view/articles...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

pegasus ::

J.McLane je izjavil:

Masa avta ne igra tako direktne vloge na porabo kot bi si mislil. Fizikalno je potrebno premagovati samo zračni in kotalni upor.
Pozabil si na vztrajnost in vlogo, ki jo igra pri pospeških.

Brane22 ::

J.McLane je izjavil:

Masa avta ne igra tako direktne vloge na porabo kot bi si mislil. Fizikalno je potrebno premagovati samo zračni in kotalni upor. Kotalni upor se z maso nekoliko poveča, kar poveča porabo ampa kne tako drastično.

Masa največje izgube prinese pri zaviranju, ampak EV del te energije vrača nazaj v baterijo, samo toplotni stroj je ne bo nikoli znal vračat, brez dodatne teže (hibrid).


1. Kotalni upor se z maso lahko konkretno poveča. Poglej si kako se guma deformira ( predvsem strani) in kaj je v njej.

2. Tudi ICE ima lahko regeneracijo. Pač stiska pline v nek cilinder, od koder jih v naslednjem trenuku lahko tudi spusti nazaj skozi motor in ta čas dela brez izgorevanja.

RedDrake ::

WarpedGone je izjavil:

To da znamo naredit 500kg težji avto

Dvakratni bullshit:
1. Pribitek teže je pri tesli okrog 250kg
2. Teža sama po sebi je irrelevanta stvar - šteje obnašanje avtomobila. Če baterijo nabutaš pod prednjo havbi ali v prtljažnik se seveda ravnotežje avtomobila precej podre, če so baterije v centru atomobila pa dodajo k stabilnosti.


Štiriratni bullshit!
Če primerjaš s premium vozili, ki imajo first-class letalske zice zadaj, potem je 250kg razlike.
Če pa primerjaš z ICE vozili okoli 4,9m, ki imajo podoben luksuz in opremo kot MS, potem si pa na 500-700kg razlike ...
Teža nima veze, jup. Naredimo EV vozila s par tonami baterij, bogami, polneš samo dvakrat letno, kar direkt na parkingu od nuklearke. Ziher se ne bo nič poznalo pri porabi, a ne?

WarpedGone ::

@brane:
ad 1:
Lahko se konkretno, lahko se skoraj neopazno. Tesla ima kljub svojim dvem tonam še vedno dobesedno izredno učinkovitost in nizek kotalni upor.

ad 2:
Lepo ti je napisal:
samo toplotni stroj je ne bo nikoli znal vračat, brez dodatne teže (hibrid).

"Nek cilinder" zahteva svoj prostor in mehanski kontrolni sistem, kar je dodatna teža. Regeneracija pri asinhronskem pogonu zahteva 0 dodatne teže.

@RedDrake:
Če pa primerjaš z ICE vozili okoli 4,9m, ki imajo podoben luksuz in opremo kot MS, potem si pa na 500-700kg razlike ...

Če primerjaš z bicikom je pa kar 2 toni razlike.
Primerjaj podobno i.e. +400 konjske ladje.

Teža nima veze, jup.

Če si nepismen in glup, potem seveda.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

@brane:
ad 1:
Lahko se konkretno, lahko se skoraj neopazno. Tesla ima kljub svojim dvem tonam še vedno dobesedno izredno učinkovitost in nizek kotalni upor.
Ne bodi skromen, prava beseda je "tako rekoč čudežna učinkovitost".:))

J.McLane ::

Še nekaj, regeneracija ni ON/OFF zadeva, tisto kar VW imenuje regeneracija je mogoče ranga 100W, da malo polni akumulator, tisto kar ima Toyota v hibridh regenerira z 20 kW, pri EV so pa načeloma uporablja do 60 kW.

Okapi ::

Nikec3 je izjavil:

Though Tesla's website noted that many of these features will need validation and regulatory approval, this caveat was lost in the hype. As with Autopilot 1.0, Tesla is again inviting a mismatch between owner/operator expectations and its systems' true capabilities without any apparent recognition that this gap -- not technical failures of the system itself-- is the key point of concern for regulators and critics.


https://www.bloomberg.com/view/articles...

Me prav res zanima, kako se bo vse tole izteklo. Musk kupcem trojke tako rekoč obljublja, da bodo lahko s "tesla network" odplačali kredite za avto in mogoče še kaj zaslužili. Ampak da se bodo avti brez voznikov sami vozili po javnih cestah, bo preteklo še dosti Mississippija - sem precej prepričan, da bodo prvi letniki tesle 3 že v starem železu, preden bo to mogoče. Kdaj bo vernikom postalo jasno, da Musk obljublja gradove v oblakih?

J.McLane ::

pegasus je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Masa avta ne igra tako direktne vloge na porabo kot bi si mislil. Fizikalno je potrebno premagovati samo zračni in kotalni upor.
Pozabil si na vztrajnost in vlogo, ki jo igra pri pospeških.


Ja za pospešek večje mase bo šlo več energije, ampak imaš na koncu prav toliko več vztrajnostne energije za premagovanje zračnega in kotalnega upora, po domače - tak avto "jadral" veliko dlje kot lahek avto. Dokler te energije ne mečeš stran z zaviranjem masa ne igra vloge.

WarpedGone ::

Ne bodi skromen, prava beseda je "tako rekoč čudežna učinkovitost".:))

Lahko rečeš tudi tako.
* BMW i3 BEV, 1200 kg in 111 highway MPGe
* Tesla Model S 60D, 2100 kg in 107 highway MPGe
+70% višja teža in samo 3% višja poraba energije.
Če to ni čudež, potem ne vem kaj je.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Če to ni čudež, potem ne vem kaj je.

Glede na to, da govorimo o "serijskem izdelovalcu čudežev", to kar mora biti čudež. Ne vem sicer kakšna številka čudežev je potrebna, da lahko upravičiš uporabo besede "serijsko", ampak predvidevam da gre za več kot en čudež.

Pa še eno vprašanje @warpi. Zanima me, zakaj po zelo očitnih željah za pumpanje delnice (prodaja na silo, 2 tehnološki novosti, hype, hype, hype, možnost služenja v prihodnosti z Modelom 3,...) delnica v zadnjem času ni nič zrasla?

Vem da sicer lahko rečeš, da so investitorji bedaki. V primeru, da tega ne boš rekel, me zanima tvoje mnenje, zakaj delnica ni zrasla?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

Ne bodi skromen, prava beseda je "tako rekoč čudežna učinkovitost".:))

Lahko rečeš tudi tako.
* BMW i3 BEV, 1200 kg in 111 highway MPGe
* Tesla Model S 60D, 2100 kg in 107 highway MPGe
+70% višja teža in samo 3% višja poraba energije.
Če to ni čudež, potem ne vem kaj je.

Jaz BMW i3 ne bi ravno imenoval čudež, je pa res smešno, da ima avto, ki je bil narejen za mestno vožnjo (s temu primerno obliko), nižjo porabo od najlažje Tesle tudi na avtocesti.
Če bi ga primerjali s Teslo z največjo baterijo, pa je razlika v porabi na avtocesti že preko 20%, pri mestni vožnji pa preko 50%.

WarpedGone ::

Zanima me ... delnica v zadnjem času ni nič zrasla?

Nejevera v "končni" uspeh + zelo močan pritisk na hitre padce (~30M shortanih delnic) + strah pred tem dogajanjem + ...
Leta 2013 ko je bil prvi šok (stekla je serijska proizvodnja Model S), je trenutno navdušenje delnico poslalo proti 300 USD. Čas in živci so nato nardil svoje da je precej dnevnih trgovalcev splokalo drugam. Čisti financarji čakajo na nekaj zaporednih pozitivnih četrtletij, da bodo z lažjim srcem priporočal nakup TSLA.
Zbogom in hvala za vse ribe

Mufasa ::

Okapi je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Though Tesla's website noted that many of these features will need validation and regulatory approval, this caveat was lost in the hype. As with Autopilot 1.0, Tesla is again inviting a mismatch between owner/operator expectations and its systems' true capabilities without any apparent recognition that this gap -- not technical failures of the system itself-- is the key point of concern for regulators and critics.


https://www.bloomberg.com/view/articles...

Me prav res zanima, kako se bo vse tole izteklo. Musk kupcem trojke tako rekoč obljublja, da bodo lahko s "tesla network" odplačali kredite za avto in mogoče še kaj zaslužili. Ampak da se bodo avti brez voznikov sami vozili po javnih cestah, bo preteklo še dosti Mississippija - sem precej prepričan, da bodo prvi letniki tesle 3 že v starem železu, preden bo to mogoče. Kdaj bo vernikom postalo jasno, da Musk obljublja gradove v oblakih?


Z regulatorjem je tako... v Ameriki, ki je Primary TSLA trg so zadeve relativno flexibilne. Poleg zgodovinsko gledano liberalne zakonodaje Cali (ki se seli na vse ostale..) kar se tiče avtonomnosti ipd, pa še momentuma ko se vsi zavedajo da zna po 30+ letih zopet ameriška avtoindustrija naresti razfuk...bi rekel da bo NY-LA vožnja povsem legit v 5-10 letih. Verjetno tehnično gledano bolje v 2h letih jasno brez kakih ekstremnih robnih pogojev. Je pa morda povsem res da bo nemška avtoindustrija načrtno lobirala pri EU komisiji da zavlačuje z tovrstno legislaturo, dokler ne bodo izdelovalci "ujeli" ali kupili ameriških konkurentov na tem področju.
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

Okapi ::

bi rekel da bo NY-LA vožnja povsem legit v 5-10 letih.
Brez voznika v avtu niti slučajno.

Tule enim še vedno ni jasno, kako zelo ogromna razlika je med "avtopilotom", ki sam vozi, za volanom je pa ves čas voznik, ki gleda na cesto in pazi, da avto ne naredi kakšne napake, in avtopilotom, ki vozi avto brez voznika.

Imam občutek, da bo za nekatere streznjenje boleče.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Utk ::

WarpedGone je izjavil:

Zanima me ... delnica v zadnjem času ni nič zrasla?

Nejevera v "končni" uspeh + zelo močan pritisk na hitre padce (~30M shortanih delnic) + strah pred tem dogajanjem + ...
Leta 2013 ko je bil prvi šok (stekla je serijska proizvodnja Model S), je trenutno navdušenje delnico poslalo proti 300 USD. Čas in živci so nato nardil svoje da je precej dnevnih trgovalcev splokalo drugam. Čisti financarji čakajo na nekaj zaporednih pozitivnih četrtletij, da bodo z lažjim srcem priporočal nakup TSLA.

Ali so pa vsi ti cudezi ze v ceni delnice, ki bi bla drugac za navadnega proizvajalca ev tudi kar visoka. No, skupaj s tveganji seveda.

WarpedGone ::

Še nekaj na temo:
Zanima me ... delnica v zadnjem času ni nič zrasla?

Članek iz 1999: Amazon.bomb
In nekaj odzivov nanj
Napovedovanje prihodnosti je težka reč, splošna praksa pa je da se jo napoveduje s pogledom v zrcalo.

Imam občutek, da bo za nekatere streznjenje boleče.

V čem točno bo bolečina, ko mi bo avto iz garaže zapeljal pred vhod v hišo, zvečer pa se spravil nazaj na varno filat?
V čem točno bo bolečina, ko avto ne bo hotu zapeljat na sosednji vozni pas, ker me bo tam ravno nekdo prehiteval?
V čem točno bo bolečina, ko se bo avto samodejno pemaknil na sosednji pas, da se izogne kretenu, ki me je spregledal in izsilil?
V čem točno bo bolečina, ko bo avto sam skoču na bremzo pol sekunde preden bi to meni uspelo?
V čem točno bo bolečina, da bo stvar boljša kot je lahko danes?

Ali so pa vsi ti cudezi ze v ceni delnice, ki bi bla drugac za navadnega proizvajalca ev tudi kar visoka. No, skupaj s tveganji seveda.

Seveda.
Trenutna cena odraža 'kvocient' med optimističnim in pesimističnim pogledom na prihodnost.
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

Ja samo da v ceni delnice niso samo Muskove napovedi, ampak tudi napovedi Muskovih napovedi. Kot pri vseh delnicah. Ceprav, zdaj je menda izstrelil vse naboje. Ne vem kaj bi se lahk imel na zalogi.

BigWhale ::

V bistvu vse bolj zgleda, da bos v dolocenem primeru Teslin avto samo najel, za lastne potrebe. Z njim ne bos smel sluziti denarja kakor se ti zljubi.

http://arstechnica.com/cars/2016/10/don...

Vendor Lock-In je bad.

Okapi ::

Kar je seveda čisto logično, ko bodo enkrat avti res avtonomni. Zakaj bi se Tesla trudil s prodajo avtov, s katerimi bi lahko drugi služili, če jih bo pa lahko kar skozi tovarniška vrata poslal služit denar. S prodajo avtov končnim kupcem bi pljuvali naravnost v lastno skledo - zaradi avtonmnosti in deljenja avtov bo prodaja manjša in s tem tudi zaslužki proizvajalcev. Če se bo služilo s prevoženimi kilometri, bo tako služil proizvajalec avtov, ne pa neki zasebniki. Po kakšni logiki bi hotel proizvajalec avtov zaslužek od prevoženih kilometrov deliti s kom drugim? Kvečjemu bo vmes še neka firma, ki bo skrbela za servisiranje vseh teh avtov na terenu.

Uporabniki avtov bodo samo še plačevali - mogoče bo strošek manjši, kot če bi imel lasten avto, ampak prav dosti manjši sigurno ne bo.

lukass ::

WarpedGone je izjavil:

Ampak do sedaj je bila toplota v napoto, lahko pa se najde uporaba tudi za to (recimo za "kuhanje" goriva iz izpustov), kar spet lahko pripelje efektivno učinkovitost skoraj do absurda.

Ne, pripelje jo lahko le do tja, kjer je EV že danes - zanemarljive izgube.

Prosim povej mi kolikšne so te zanemarljive izgube prosim.

WarpedGone ::

lukass:
Ma W1 ti pa pretiravas, ne me zezat, M5 zastrupla otroke? Iz kje si ti prletu dj mi povej? Ajde v Šoštanj vohat smrad k se proizvaja za tvojo kl*ncevo Teslo, pol govor ti o onesnazevanju OK! Pa ne mi zdj slucajn omenjat soncnih celic in baterij, ker pod crto za enako kolicino pridobljenih kw avtomobila v celoti so soncne celice in EV tak onesnazevalec da dol pades. Aja pa še to, upam da veš da za določene izdelke EV ne gre izdelati brez vsaj kaplice nafte.... Tolk o tej zeleni energiji. Tko da ne mi govorr pa pisat da je EV prijazno do okolja...


Obstaja še slabša vrsta ljudi kot troli.
Hinavski troli.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

lukass ::

WarpedGone je izjavil:

lukass:
Ma W1 ti pa pretiravas, ne me zezat, M5 zastrupla otroke? Iz kje si ti prletu dj mi povej? Ajde v Šoštanj vohat smrad k se proizvaja za tvojo kl*ncevo Teslo, pol govor ti o onesnazevanju OK! Pa ne mi zdj slucajn omenjat soncnih celic in baterij, ker pod crto za enako kolicino pridobljenih kw avtomobila v celoti so soncne celice in EV tak onesnazevalec da dol pades. Aja pa še to, upam da veš da za določene izdelke EV ne gre izdelati brez vsaj kaplice nafte.... Tolk o tej zeleni energiji. Tko da ne mi govorr pa pisat da je EV prijazno do okolja...


Obstaja še slabša vrsta ljudi kot troli.
Hinavski troli.


Kolikšen je izkoristek celotnega pogonskega sistema Tesle? Oz. kolikšne so najmanjše izgube?

J.McLane ::

Dajte nehat že s temi izkoristki, poglej porabo v kWh/100 km.

Okapi ::

Izkoristek je povsem nepomemben, pomembna je končna cena. Če je vir energije brezplačen, je lahko izkoristek zelo slab, pa se bo še vedno splačalo.

WarpedGone ::

Mal za ilustracijo :
- dizl s porabo 8L/100km porabi 78 kWh/100km
- dizl s porabo 7L/100km porabi 68 kWh/100km
- dizl s porabo 4L/100km porabi 39 kWh/100km
- bencinar s porabo 12L/100km porabi 107 kWh/100km
- bencinar s porabo 10L/100km porabi 89 kWh/100km
- bencinar s porabo 8L/100km porabi 71 kWh/100km

Poraba EV:
- Toyota RAV4 EV: 27,0 kWh/100 km
- BMW i8: 26,4 kWh/100km (tistih par km kar jih lahko naredi z ugasnjeno ICE mašino)
- Mercedes B250e: 24,5 kWh/100km
- Tesla MS P100D: 21,5 kWh/100km
- Tesla MS 60D: 19,6 kWh/100km
- Kia Soul EV: 19,6 kWh/100km
- Ford Focus Electric: 19,6 kWh/100km
- Chevrolet Volt: 19,0 kWh/100km (ob vožnji na elektriko)
- Nissan Leaf: 18,4 kWh/100km
- Fiat 500e: 18,4 kWh/100km
- VW eGolf: 17,8 kWh/100km
- Chevrolet Spark EV: 17,2 kWh/100km
- BMW i3: 16,6 kWh/100km
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Brane22 ::

WarpedGone je izjavil:


Lepo ti je napisal:
samo toplotni stroj je ne bo nikoli znal vračat, brez dodatne teže (hibrid).


"Nek cilinder" zahteva svoj prostor in mehanski kontrolni sistem, kar je dodatna teža. Regeneracija pri asinhronskem pogonu zahteva 0 dodatne teže.


pod dodatno težo hibrida sem razumel extra motor/gen in baterije.

Dodatna teža rezervoarja ni nujno da je velika, sploh če je narejena v obliki dolge votle cevi, ki drži karoserijo.
Nekje sem videl to v olbiki intergracije metanskih rezervoarjev v šasijo avta ( nek Fiat).

lukass ::

WarpedGone je izjavil:

Mal za ilustracijo :
- dizl s porabo 8L/100km porabi 78 kWh/100km
- dizl s porabo 7L/100km porabi 68 kWh/100km
- dizl s porabo 4L/100km porabi 39 kWh/100km
- bencinar s porabo 12L/100km porabi 107 kWh/100km
- bencinar s porabo 10L/100km porabi 89 kWh/100km
- bencinar s porabo 8L/100km porabi 71 kWh/100km

Poraba EV:
- Toyota RAV4 EV: 27,0 kWh/100 km
- BMW i8: 26,4 kWh/100km (tistih par km kar jih lahko naredi z ugasnjeno ICE mašino)
- Mercedes B250e: 24,5 kWh/100km
- Tesla MS P100D: 21,5 kWh/100km
- Tesla MS 60D: 19,6 kWh/100km
- Kia Soul EV: 19,6 kWh/100km
- Ford Focus Electric: 19,6 kWh/100km
- Chevrolet Volt: 19,0 kWh/100km (ob vožnji na elektriko)
- Nissan Leaf: 18,4 kWh/100km
- Fiat 500e: 18,4 kWh/100km
- VW eGolf: 17,8 kWh/100km
- Chevrolet Spark EV: 17,2 kWh/100km
- BMW i3: 16,6 kWh/100km


Pa prosim zdj upostevaj se izkoristke elektrarn in prenosa po elektricnih vodih pa smo ze... Fant, sedaj pa upostevaj se izkoristke elektrarn in prenosa elektricne energije po vodih prosim, pa prides do ugotovitve da je ubistvu EV drazji, potratnejsi...

nekikr ::

Ker nafta recimo se pa magično pojavi na pumpi, ane?

BT52 ::

MIslim, da že pomislek, da lahko proizvajamo elektriko dokaj neodvisno znotraj lokalnega okolja (mesto, vas, hiša, država) prevaga na stran el avtomobilnosti.

Kaj šele, ko upoštevamo izkoristek od vira energije, ter do porabnika in tudi odpada.

Že zdaj so po raziskavah po količini ogljičnega odtisa električarji povsem poravnani z fosilnimi brati. Če še v to upoštevamo razvojne možnosti za vsak vložen milijon evrov za obe področji, vemo katera tehnologija je še mlada.

Če še upoštevamo ekonomijo obsega, namreč lažje nadzorovanje izpustov TEŠA, kjer lahko dokaj z lahkoto učinkovito zmanjšamo NOX, ter druge škodljive izpuste na zelo solidno raven. Z milijoni ICE motorjih po svetu pa ne moreš pričakovat, da bomo metali denar v adblue, katalizator (tudi sam), ko pa se tole regulira le še (pa še to na pol) pri tehničnih pregledih.

BT52 ::

Okapi je izjavil:

Izkoristek je povsem nepomemben, pomembna je končna cena. Če je vir energije brezplačen, je lahko izkoristek zelo slab, pa se bo še vedno splačalo.


THIS! Ekonomija obsega v polnem zamahu.

AMPAK: Menim, da v bližnji prihodnosti lahko z baterijo dosežemo enako. Zdaj ali bo to uspelo še z litijem ali ne, nimam pojma, ker tole ni moje področje. Samo tak občutek dobivam na podlagi informacij, ki uhajajo iz raziskovalne, ter tehnične sfere.

Sem pa prepričan, da smo z ICE tehnologijo pri osebnih avtomobilih dosegli maximum. ROI nas dohiteva, kajti komaj zmoremo dohitevati predvsem aktualne okoljske regulative, ter recimo želje trga po učinkovitem transportnem vozilo z majhnimi virtualnimi stroški (virtualni zato, ker lahko rečem, da so recimo popravila in luksus stroški skriti v celufan. Ugodno potrošništvo, kapitalizem.... Omenim še lahko tudi davke, trošarine).

Da poenostavim danes kupec gleda ceno naložbe nakupa vozila v primerjavi z CO2, ter MPG številkami.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

nekikr ::

Da bo cenovno bolje kar pozabi. Toliko, kot bo EV manj "pil" cenejše elektrike, za toliko (praviloma pa več) bodo dvignjene trošarine. Na koncu se gre samo za to, da EV ne smrdijo, vse ostalo (super duber mega špon pospeški in cena energenta itd.)so pa nepomembni podatki oz. so pomembni samo za peščico ljudi in nekaj zvestih fanatikov serijskega izdelovalca čudežev.

BigWhale ::

95% kupcev gleda kaj se mu bolj splaca in kaj je bolj uporabno v njegovi situaciji. Takih k recejo 'joj, dal bom 100 jurjev vec za avto in bom s tem resil mal planeta' enostavno ni. Nekaj nas je, pravimo 'bom dal max 15.000 EUR vec in bom vozil EV'.

Trenutno se EV prav nobenemu ne izplaca in vprasanje, ce se kdaj sploh bo. Ce je ZOE cca 10.000 EUR drazji od primerljivega Cliota in ce Clio spije 7l na 100km in ce je liter goriva 2 EUR, potem za teh 10.000 EUR dobis za ~70.000km goriva. Ce prevozis 15.000km letno in ce zraven se upostevamo ceno elektrike, ki jo porabis za 70.000km potem zacnes z EVjem sparati sele po kaksnih sestih ali sedmih letih. Pa Clio ne spije 7l in tud liter goriva ni 2 EUR.

Hitrost oz pocasnost polnjenja in precej omejen doseg je trenutno najvecji turn-off za EV, ceprav je v marsikaterem primeru povsem neupravicen.

BT52 ::

nekikr je izjavil:

Da bo cenovno bolje kar pozabi. Toliko, kot bo EV manj "pil" cenejše elektrike, za toliko (praviloma pa več) bodo dvignjene trošarine. Na koncu se gre samo za to, da EV ne smrdijo, vse ostalo (super duber mega špon pospeški in cena energenta itd.)so pa nepomembni podatki oz. so pomembni samo za peščico ljudi in nekaj zvestih fanatikov serijskega izdelovalca čudežev.


1) Ok niti ne. Da pojasnim. Jaz govorim predvsem o konstantnih investicijskih stroških tj. nakup vozila. Pogonski sklop bi z serijsko proizvodnjo zaradi že precej klišejske preprostosti lahko spravili na absurdne ravni.

Primer, če je moderen pogonski sklop z vsemi katalizatorji in filtri, in menjalnikom 5kEur. Potem lahko z elektromotorjem (po potrebi menjalnik z 2 predstavama), ter z diferencialom tole vsaj delimo z 3. #cifer nisem preverjal zato pa jih lahko argumertiram;

a) Preprostost izdelave električnega pogonskega sklopa je tudi v manjšem številu samih tolerančnih polj in s tem povezanim števila tehnično zahtevnih obdelav. Obdelave, ki tudi rabijo natančno in zelo drago kalibracijo ali še celo dodatno periodično natančno kontrolo.
b)Načeloma se lahko proizvodnjo elektromotorja popolnoma avtomatizira. Namreč delovna sila je draga oz. zanesljivejša 24/7/365.

c)Pa že z vidika ugodnejšega števila Wattov na dan volumen mm^3 materiala (v bistvu kar proporcionalno povezano z zloglasno učinkovitostjo), kar že ekonomsko nakazuje manjšo ceno (čeprav je baker, kar drag, vendar se tole pogliha z prejšnjima točkama).


2) To kar pa ti omenjaš so variabilni stroški. Tu pa se strinjam, da bodo regulirani z strani države. Po drugi strani pa bodo še enako udarjali še inženirji proizvajalcev preko stroškov (vdrževanje, življenska doba).

Čeprav teoretično naj bi zaradi preprostosti samega pogonskega sklopa tudi tole občutno izboljšali. Toda kaj bodo lahko tole že z samimi programskimi sistemi on the fly prenehali podpirat avtoelektroniko z novimi bonbončki (recimo trend Tesla, ki z raznimi nadgradnjami širi okolje za podobno kulturo, ki se pojavlja med zabavno elektroniko).

Imamo pa rešitev na tale problem, ki samo kopiči odpatke in "slabo" izdelavo: HINT v videju spodaj. V videju niti ne gledat same tehnologije ampak samo idejo NAJEMA/STORITVE za katero stoji RIVERSIMPLE



Namreč sam vidim večji problem v nepotrebnem ustvarjanju nepotrebnega odpada, kateri potrebuje reciklažo ali ponovno uporabo (baterije). Zakaj? Če ni potrebe.

Tukaj pri variabilnih se tudi pojavlja opcija, če lahko ta variabilen strošek zaobidemo z DIY paneli oz. mikrolokalno proizvodnjo elektrike za avtomobile. Odgovor bodo prav gotovo našla regulativa, ki bo nekako našla obdavčitev na tak ali drugačen način, da si bo državni represor potenciral dobiček.

Pravtako logika ekonomija obsega narekuje, da je elektrika iz vtičnice VEDNO teoretično cenejša. Torej v prihodnosti vidim zelo dinamično bitko med ponudnki konvencionalne elektrike, ter lokalnim okoljem.

BT52 ::

Stroški z strani baterije pa so trenutno v tem formatu seveda veliki, ki pa stalno padajo z vedno večjo serijsko proizvodnjo. Mogoče popoln preboj nebo uspel z trenutno tehniko LiPo so pa na pohodu LiS, LiO, ter številne druge možnosti niti na katere ne upamo niti pomisliti.

Ultimativno verjamem, da se bo dalo naredit v prihodnosti dalo naredit baterijo z energijsko gostoto fosilnih goriv, ter "cenenostjo" črpanja odmrlih živalc v tanker.

fpbs ::

Ta voznica bi nujno potrebovala pilota:
https://electrek.co/2016/10/22/tesla-mo...

Utk ::

Vcasih je bil problem baterij velikost in teza, tudi ce bi bile poceni takrat ne bi dost pomagalo, zdaj so elektricni avti bolj prostorni od ice. Potem je bila problem cena, v rangu dveh avtov samo za baterije. Zdaj BW ze v razredu cliota racuna rentabilnost. Ni se izracunal profita, ampak da nekdo to sploh resnk racuna je ze velik napredek glede na 5 let nazaj. Cez 5 let bo tudi rentabilno, brez vseh dvomov. Ceprav zgleda vse skupaj pocasi, se v resnici pravi problemi zelo hitro resujejo.

fpbs ::

Velikost, teža, cena, hitrost polnenja, temperaturna odvisnost... so še vedno problem baterij, ki skoraj zagotovo nebo odpravljen pri litijevih baterijah.

lukass ::

Tako je @fpbs razvoj Li-ion skih baterij več ali manj limitira proti maximumu, največji problem ki je je hitrost polnenja, kajti nevem koliko ljudi je pripravljeno čakati 30min da se avtomobil napolni, pa ne govort da greš potem vmes na kavo ipd... ker potem tu ni več računice energija + kavica ->> €€€ :), drugi problem te hitrosti polnenja pa je na strani polnilnih naprav, katere uporabljajo različne vrste tranzistorjev ipd... tu pa zopet nastane problem kako vso to moč v čim krajšem času spraviti v baterijo - kajti tudi silicij ne dopušča vsega. Alternativa temu je zaenkrat implementacija gorivnih celic v avtomobil in počasno konstantno polnenje baterij med vožnjo oz. tudi na parkirišču. Ne me tu sedaj obsojat da se ne spoznam na gorivne celice ipd... in njihove izkoristke... ampak samo čakat na razvoj novih tehnologij baterij je počasi nesmiselno, kajti cena novih baterij v tem primeru ne pada. Potem imamo še problem polnenja teh avtomobilov, če pravijo da bo bilo kerga leta do 2030 že nevem koliko avtomobilov električnih boste zato, da bo el. energija dovolj kvalitetno prihajala do vašega doma morali pustiti zgraditi še kakšen daljnovod mimo vaše hiše (kar pa vem da vam ni všeč, vsaj večini ne, ane???).
««
336 / 1180
»»