» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
335 / 1137
»»

RedDrake ::

Nesreč takega tipa je tam blizu epsilon > 0.
Večina nesreč je navaden human error.

Mufasa ::

To pa... ampak dokler ne bomo prepovedal manual vožnje ne bo samo epsilon > 0 ... tisti 2-10x je kar primerna cifra imho... plog vseh blue screenov, vplivov kozmičnih žarkov etc etc...

Sicer pa pozabi na tehnično komponento, vsak legal oddelek bo že pri almost all okoli talal red flage...
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mufasa ()

WarpedGone ::

Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Ne mores, ker ne mores tolk baterij narest.

Na svetu je stotine tovarn, kjer delajo svinčeve akumulatorje za avtomobile. V teh tovarnah imajo infrastrukturo (zemljišča, zgradbe, dovod elektrike...), znanje, strokovnjake, delovno silo...


Jest sem sam trollal. Zato ker _eni_ pravijo, da itak noben ne bo mogu narest dovolj avtov, ker nima tovarne za baterije. Zdej pa kar naekrat to spet lahko. :>

RedDrake je izjavil:

HW imajo, SW bojo pa razvijali še leta in leta.
Drugače bi že včeraj kazali avtomobile, kako vozijo po najslabših možnih pogojih ...


HW morda imajo sele sedaj. Ceprav so nekateri trdili, da je bil HW ze prej. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

WarpedGone ::

Jest sem sam trollal

Zakaj preteklik?
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Nov paket senzorjev v Teslah in CPU power je nekaj kar bo nardilo vozila precej bolj avtonomna, kot so bila do sedaj. Ce je pa to dovolj za resnicno avtonomijo, bomo pa videli. Jest drzim pesti. :)

jernejl ::

Utk je izjavil:

SW bojo razvijali dokler bojo obstajali, to je menda jasno?
Bistveno je to, da od danes najprej začnejo z resnim zbiranjem podatkov. V pol leta bojo dobili za kar nekaj mio prevoženih km podatkov. Spet so najmanj 4-5 let pred konkurenco, ki teh podatkov enostavno ne bo imela. Če bo Tesla imela avtonomni avto šele leta 2025, ga bojo drugi pač 2030. Ker SW tu ni več neka skrivnost, problem so podatki iz realnega sveta.

Mercedes proda letno 2 mio vozil.
Če bodo začeli z resnim zbiranjem podatkov, bodo v mesecu dni zbrali za nekaj sto milijonov kilometrov podatkov. In to iz različnih prometnih situacij po vsem svetu, ne samo na ameriških cestah (ker ima promet določene specifike in pravila, ki seveda niso enake v ZDA, nemčiji, vietnamu...).

Tistih 4-5 let zaostanka se hitro preobrne v 4-5 let prednosti.
Volkswagna (ali kakšnega drugega večjega proizvajalca) raje nisem omenjal, da ne bo preveč slabe volje pri ljubiteljih Tesle.

So pa pri Tesli očitno priznali, da so doslej vgrajevali precej podhranjen hardware (recimo 40x pohitritev računalnika, kar je zagotovo bistveno več od tehnološkega napredka na tem področju). Čeprav so določeni zagovorniki trobili, da je ena kamera in računalnik iz prejšnjega veka čisto dovolj, ker je vse v software-u. Zdaj bodo najbrž obrnili ploščo in začeli izpostavljati superiornost njihovega hardware-a.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Gregor P ::

Ta je pa tudi bom rekel posebna izjava:

Elon Musk Blasts Critical Coverage of Self-Driving Cars: 'You're Killing People'
"Writing an article that's negative, you're effectively dissuading people from using autonomous vehicles, you're killing people," said Musk.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Če bodo začeli z resnim zbiranjem podatkov, bodo v mesecu dni zbrali za nekaj sto milijonov kilometrov podatkov. In to iz različnih prometnih situacij po vsem svetu, ne samo na ameriških cestah (ker ima promet določene specifike in pravila, ki seveda niso enake v ZDA, nemčiji, vietnamu...).

Tistih 4-5 let zaostanka se hitro preobrne v 4-5 let prednosti.


Ja, če bi in lahko bi. Kot bi lahko tudi mercedes že zdavnaj naredil avto konkurenčen tesli. Pa ga ni, pa še 5 let ne bo. Do takrat bo tesla že po zraku letela, avtonomno.

Gregor P je izjavil:

Ta je pa tudi bom rekel posebna izjava:

Elon Musk Blasts Critical Coverage of Self-Driving Cars: 'You're Killing People'
"Writing an article that's negative, you're effectively dissuading people from using autonomous vehicles, you're killing people," said Musk.

Resnica boli. Kot je bolelo spoznanje, da je dizel usran. Tako bolelo, da ga nekateri še zdaj niso sprejeli.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

WarpedGone ::

Ja, če bi in lahko bi.

Na koncu je izvedljivost vsega odvisna od fizikalnega ustroja sveta. Tut js bi lahko dobil nobelovo nagrado za fiziko, literaturo in medicino hkrati.
Pa jih nisem in jih ne bom. Ne ker je kej tazga nemogoče, ampak ker sm česa tazga nesposobn.
Same with Mercedes... prvi korak do česarkoli so avtombili, ki so povezani v omrežje i.e. ki neprestano komunicirajo z bazo. MB ni naredu še niti te naloge. Tesla jo je že leta 2012.

Če bodo začeli z resnim zbiranjem podatkov, bodo v mesecu dni zbrali za nekaj sto milijonov kilometrov podatkov.


Zakaj si uporabil besedo "ČE"? Zakaj tega še niso?
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

BTW: automatic supercharger ... bo evolucija tega:
Zbogom in hvala za vse ribe

Mufasa ::

Če bo oktobra povedal da je bla Q3 dobičkonosna in vklučno z tem kar je dans pokazu...zna bit Q4 tut :)
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

Same with Mercedes... prvi korak do česarkoli so avtombili, ki so povezani v omrežje i.e. ki neprestano komunicirajo z bazo. MB ni naredu še niti te naloge. Tesla jo je že leta 2012.

Morda nisi spremljal dogajanja zadnjih nekaj let, ampak Mercedes - pa tudi nekateri drugi proizvajalci - imajo avtomobile, ki so povezani v omrežje.

Nikec3 ::

Resnica boli. Kot je bolelo spoznanje, da je dizel usran. Tako bolelo, da ga nekateri še zdaj niso sprejeli.

Pri dizlu ni neke ideologije. Je bolj umazan za zdravje ljudi, spušča pa manj CO2-ja in je zato manj problematičen za globalno segrevanje.

Pač vaba za delničarje. Izraz avtopilot jim bodo v kratkem povsod prepovedali in zdaj bodo razlagali, da samo še malo, in bo znal avto res sam vozit. Me prav zanima, koliko let jim bo uspevalo, ker ljudje se bodo sajenja rožic slej ko prej naveličali.

Musk se na vse načine trudi dvigniti ceno delnice, ker Tesla potrebuje nov denar, tega bodo pa verjetno dobili z izdajami novih delnic. Začuda mu zaenkrat ne uspeva, ker cena ostaja približno ista, oziroma celo malo nižja.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Ta teorija je že odšla v dim, novih izdaj delnic ne bo več.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Ta teorija je že odšla v dim, novih izdaj delnic ne bo več.

Kako bodo pa dobili denar? Banke bodo dale kredite?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Ne bo potrebe več... dovolj prihodkov iz tekočega poslovanja.
Kolk je treh prihodkov puščam bralcu za vajo. Svetujem, da gredo dlje od prvega članka na siol.net.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Ne bo potrebe več... dovolj prihodkov iz tekočega poslovanja.
Kolk je treh prihodkov puščam bralcu za vajo. Svetujem, da gredo dlje od prvega članka na siol.net.

Prihodki od poslovanja nimajo s tem veze. Če hočejo delovat brez pufanja bodo morali met na srednji rok vsaj pozitivno nulo pri dobičku.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Ker dobiček prinese dedek mraz, ta nima nobene zveze s prihodki.

Lubi jezus marija ...
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

WarpedGone je izjavil:

Video: Full Self-Driving Hardware on All Teslas


That is a game changer! (razen če niso na polno cheatali, kar ne zgledar ravno da bi)

Vklopit tak avtopilot na vseh avtomobili in praktično nesreč car to car ni več oz. so tako redke, da bi vsaka bila v Times-u.
Dokler so ljudje še za volanom bo sigurno se kaj zgodilo, če pa bodo avti med seboj še komunicirali, pol je to to. Konec človeškega inputa ali vsaj v neki večji meri.

We're here.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

fpbs ::

Nikec3 je izjavil:

Pač vaba za delničarje. Izraz avtopilot jim bodo v kratkem povsod prepovedali in zdaj bodo razlagali, da samo še malo, in bo znal avto res sam vozit. Me prav zanima, koliko let jim bo uspevalo, ker ljudje se bodo sajenja rožic slej ko prej naveličali.

Musk se na vse načine trudi dvigniti ceno delnice, ker Tesla potrebuje nov denar, tega bodo pa verjetno dobili z izdajami novih delnic. Začuda mu zaenkrat ne uspeva, ker cena ostaja približno ista, oziroma celo malo nižja.

Točno tako. Ta "velik dosežek", Tesle okrog avtopilota, ni nič drugega, kot vgradnja NVIDIA sistema za samovozeča vozila, kar počnejo tudi drugi brez posebnega hrupa in nabijanja delnic.

http://www.nvidia.com/object/automotive...

http://www.nvidia.com/object/drive-px.h...

http://www.investors.com/news/technolog...

BigWhale ::

vostok_1 je izjavil:

We're here.


Ok, dejmo ne pretiravat. :> To je bistveno bolje kar so imeli, nismo pa se tam.

WarpedGone ::

, kot vgradnja NVIDIA sistema

Nepismenost je kurba.

Tesla NE uporablja Drive PX, uporablja Nvidia Titan sistem na katerem laufa lasten softver.
Ta teslin softver lahko laufa tudi na AMDjevem HW, kar so tudi testiral.
Trenutno so se odločl za nVidiine GPU čipe ker so trenuten optimum po zmogljivosti in zahtevah.
Če bi kej stavil, bi stavil do bodo v parih letih nardil lastne čipe.
Zbogom in hvala za vse ribe

7982884e ::

fpbs je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Pač vaba za delničarje. Izraz avtopilot jim bodo v kratkem povsod prepovedali in zdaj bodo razlagali, da samo še malo, in bo znal avto res sam vozit. Me prav zanima, koliko let jim bo uspevalo, ker ljudje se bodo sajenja rožic slej ko prej naveličali.

Musk se na vse načine trudi dvigniti ceno delnice, ker Tesla potrebuje nov denar, tega bodo pa verjetno dobili z izdajami novih delnic. Začuda mu zaenkrat ne uspeva, ker cena ostaja približno ista, oziroma celo malo nižja.

Točno tako. Ta "velik dosežek", Tesle okrog avtopilota, ni nič drugega, kot vgradnja NVIDIA sistema za samovozeča vozila, kar počnejo tudi drugi brez posebnega hrupa in nabijanja delnic.

http://www.nvidia.com/object/automotive...

http://www.nvidia.com/object/drive-px.h...

http://www.investors.com/news/technolog...
tudi, ce bi uporabljali nvidijin drive px, s tem ne bi dobili softverskih zmoznosti za samostojno voznjo. drive px je v prvi vrsti hardver.

hojnikb ::

Če bi kej stavil, bi stavil do bodo v parih letih nardil lastne čipe.

yeah, not gonna happen
#brezpodpisa

WarpedGone ::

Slišal kdaj za Jima Kellerja? Pri Tesli od januarja letos.
Takšnega človeka najameš za design takšnega ali drugačnega CPU ali GPU.
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

sepravi še kakšnih 5 let do delujočega čipa. To je kr dolga doba.
Plus, konkurenca sigurno nebo spala.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

WarpedGone ::

Čist možno da res kakih 5 let, za vmesno obdobje bo pač v uporabi nVidin HW, ki žal kuri kakih tja do 300W.
Seveda, konkurenca ne spi. Za spanje moraš najprej obstajat. Konkurenca je trenutno en trop obgavljenih kokoši. Google? To kar je google uspel spravit skup s testnimi furami, bo teslina flota več kot nadoknadila v 2 tednih.
Google has 58 self-driving vehicles with a little over 2 million miles combined.
Counting *only* new fleet learning with L5-capable hardware -- Tesla will ship 2,000 cars / week, driving, lets say an average commute distance of 60 miles / day.
That means in roughly 2 weeks Tesla will surpass Google's lifetime fleet learning mileage.


Quantum leap.
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

nvidin sistem kuri predvsem zaradi tega, ker ni zadeva namenska za AI, ampak je general purpose čip, ki zna zelo dobro računat določene stvar. Think 1000 kitajčkov, ki znajo seštevat in odštevat.

Teslin HW bo seveda mogu bi namenski samo za AI, da bo mel kak smisel (iz stališča porabe in kompleksnosti). Ampak če majo kellerja za krmilom in če bojo še kupl kakšen fabless startup, ki ima dejansko izkušnje z dizajnom in tapeoutom, potem jim mogoče celo kej rata
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

vostok_1 ::

Pizda eni tu ste glupi ko dska ej, i'm sorry, ampak je res.

"
8 let nazaj...nah, električni avti, koga zajebavaš. Boom, pride avto z 600km dosegom in top performansami za razumne denarje.

4 leta nazaj...nah, avtonomna vožnja, pfff, sanjaj. Boom...pride production avto, ki zmore manevrirat ne kar enostavne primere.

danes...ele avto za masovno uporabo, hahaha. Boom...dela se ogromna fabrika ravno za ta namen
"

Đizs.

@BW

Poglej še enkrat video. To kar je avto tam naredil (v kolikor ni bilo scripted) je groundbreaking. Še leto ali dve učenja in to BO to. Dodamo še obvezno C2C komunikacijo, in ja. We're there.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

nekikr ::

In v teh osmih letih se je kljub razumni ceni prodalo tako zanemarljivo malo EV vozil, da ne bi debatirali o tem na 300 straneh, če ne bi šlo za najbolj hypano stvar največjega promotorja ta hip.
Popravek: ne promotorja temveč njegovo svetost, serijskega izdelovalca čudežov, da mi ne bo warpi zameril.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

vostok_1 ::

8 let je trajal razvoj in v tem času so se tudi prodajali. Šele zdaj ocenjujem da je Tesla postal strokovnjak na tem področju. Prej je bilo bolj tinkering inventor.

Koliko je trajal razvoj mobijev, da smo dobili nekaj dejansko naprednega?

Pa saj ne govorim samo o Tesli. Kdorkoli. The genie is out of the bottle, čeprav se dinozavri na vse pretege trudijo ga nazaj not spravit.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

nekikr ::

To sploh ni res, vsi predstavljajo modele, ki bodo, nekateri pa tudi ne (za dlakocepce), prišli v prodajo. Tehnologija je na srečo tu, 15 let nazaj je ni bilo in počasi se bo, končno, začelo prenehanje to smrdenje ICE.

RedDrake ::

@vostok_1:
Lep sončen dan, lepo označene ceste.
Pošlji ga na cesto ponoči, kjer ni oznak, kjer ni vidljivosti naprej (ovinki z vegetacijo/skalami) pa mi povej ali pridem živ skozi ali mrtev.
SW z dobro senzoriko za tako vožnjo lahko praktično še jaz spišem (ne tak ki se uči, da ne bo kdo pameten), pa bo rezultat tam nekje. Sploh pa samovozeč avto nima z EV-ji nič skupnega. Če se da narediti, da avto najde polnilno postajo za elektriko, jo lahko tudi na kak drug pogonski vir.

Btw, tole odkritje zna EV-je malce ustaviti ...
Komur se ne da brati, našli so katalizator, ki v bistvu obrne postopek gorenja fosilnih goriv in proizvaja iz CO2 etanol.
Avomobili na etanol bi lahko kar naekrat imeli izjemne izkoristke (beri nekajkrat več kot zdaj)...
Če bom lahko s 50L etanola naredil 2.000 km, ali se bo sploh splačalo delati baterijo, ki bo stala več kot cel tak avto in imela dosega v optimalnih pogojih tretjino tega?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

Okapi ::

Avomobili na etanol bi lahko kar naekrat imeli izjemne izkoristke (beri nekajkrat več kot zdaj)...
Tole bi pa Brazilce hudo razveselilo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

BigWhale ::

vostok_1 je izjavil:

@BW
Poglej še enkrat video. To kar je avto tam naredil (v kolikor ni bilo scripted) je groundbreaking.


A nismo teh stvari videli ze pri Googlu? Je groundbreaking predvsem zaradi tega, ker je/bo vgrajeno v production avto.

vostok_1 je izjavil:

Še leto ali dve učenja in to BO to. Dodamo še obvezno C2C komunikacijo, in ja. We're there.

Se leto ali dve ucenja in se bo pokazalo a je potreben se kak dodaten senzor ali pa CPU in kam se jih bo vtaknilo. Pa pokazalo se bo kako se tak sistem obnese v dezju/snegu/megli in se v milijon drugih pogojih. Kar je precej vec kot voznja v sluzbo in ustavljanju zaradi enega pesca. In kako uposteva policaja ali pa cestarja, ki maha z rdeco zastavico. :)

Nikec3 ::

Če bom lahko s 50L etanola naredil 2.000 km, ali se bo sploh splačalo delati baterijo, ki bo stala več kot cel tak avto in imela dosega v optimalnih pogojih tretjino tega?

Meh, biodizel is so 2008...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BigWhale ::

Nikec3 je izjavil:

Če bom lahko s 50L etanola naredil 2.000 km, ali se bo sploh splačalo delati baterijo, ki bo stala več kot cel tak avto in imela dosega v optimalnih pogojih tretjino tega?

Meh, biodizel is so 2008...


Khm, etanol ni biodizel. Etanol je rakija. :>

Okapi ::

Lepo piše na brazilskih črpalkah - alkohol.;)

Nikec3 ::

BigWhale je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Če bom lahko s 50L etanola naredil 2.000 km, ali se bo sploh splačalo delati baterijo, ki bo stala več kot cel tak avto in imela dosega v optimalnih pogojih tretjino tega?

Meh, biodizel is so 2008...


Khm, etanol ni biodizel. Etanol je rakija. :>

Nima veze. Dvomim, da je prihodnost v gorivih organskega izvora.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

RedDrake ::

Nikec3 je izjavil:


Nima veze. Dvomim, da je prihodnost v gorivih organskega izvora.

Skoraj zagotovo.
Ampak 63% povratni izkoristek ti iz 50 litrov goriva da 130+ litrov.
Če to za par odstotnih točk povečaš na 70% potem govorimo že o 150+ litrih.
Tole je bilo btw povsem naključno odkritje (iskali so nekaj drugega).
Bohve kaj bomo še odkrili.
Na koncu bomo iz CO2 nazaj nafto delali.
Če se to zgodi je EV oplel, ker bo točno 0 razloga zakaj bi s seboj vozil par sto kil extra ...
No razen za kakšne superšportnike (kjer ima dober EV lahko solidne prednosti).

Oz. da se malce popravim.
Ne bo ravno oplel, samo zna spet malce obstati na mestu za par desetletij ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

WarpedGone ::

Če se to zgodi je EV oplel, ker bo točno 0 razloga zakaj bi s seboj vozil par sto kil extra ...

Razen da boš z energijo shraneno v baterij prevozil ene 4x več kot če enako količino energije spakiraš v etanol in ga potem kuriš v batnem motorju.

Osnovni problem batnega motorja ni od kje dobit župco ampak kako hudiča v župci shraneno energijo porabit z ne-absurdno-obupnim izkoristkom.

Ker energijo za kuhanje tega etanola bo še vedno potrebno od nekje dobit. Po domače - potrebnih bo 4x več novih elektrarn če bomo kuhal etanol, kot pa če se bomo vozili na baterije.
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

Dajva malo miselne akrobacije.
Kolikšen odstotek za ponovno uporabo je potreben, da dosežeš faktor 4.
Ti pomagam, tam nekje okoli 77% je to.
Jasno, kot rečeno nekaj elektrike se porabi za "kuhanje". Ampak koliko? Gre za reakcijo s katalizatorjem, kjer se načeloma porabi manj energije kot jo dobiš nazaj (ker se porablja tudi energija shranjena v katalizatorju ...).
Koliko pa je večja poraba energije ker vozilo namesto 1500kg tehta 2000kg?
Kolikšna pa je razlika v ceni?
Šlogat kar takole na pamet je butasto, sorry ...

Pa še to.
Imam ICE motor, ki ima porazen izkoristek 10%
Ampak vir energije lahko regeniram z minimalnim vložkom in to kar 99% tega vira.
Je to bolje kot EV motor, ki ima 95% izkoristek, ali ne?
Razmisli.
(Ja, vem 99% regeneracije še ni na vidiku - in je verjetno ne bo - samo podajam robni primer, ki nakaže da ni vse črno/belo).
Elektrika je načeloma abstrakcija energije, ampak tisti end-all je pa materija sama. Večino energije je namreč tam. Če uspemo obvladati to, potem je elektrika nikome-ništa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

lukass ::

@warpedone, vidim da si steokovnjak na podrocju el. Vozil predvsem Teslinih, prosim povej mi koliksen je izkoristek celotnega pogonskega sklopa modela S v najbolsem primeru?

Nikec3 ::

Skoraj zagotovo.
Ampak 63% povratni izkoristek ti iz 50 litrov goriva da 130+ litrov.
Če to za par odstotnih točk povečaš na 70% potem govorimo že o 150+ litrih.
Tole je bilo btw povsem naključno odkritje (iskali so nekaj drugega).

To se mi bere kot članek o "magičnih" baterijah.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Invictus ::

"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

RedDrake ::

Nikec3 je izjavil:

Skoraj zagotovo.
Ampak 63% povratni izkoristek ti iz 50 litrov goriva da 130+ litrov.
Če to za par odstotnih točk povečaš na 70% potem govorimo že o 150+ litrih.
Tole je bilo btw povsem naključno odkritje (iskali so nekaj drugega).

To se mi bere kot članek o "magičnih" baterijah.

Saj je nekaj takega.
Ampak razlika je, da bodo v tole verjetno šle miljarde in to zelo hitro.
Ker omogoča "čiščenje" atmosferskega CO2-ja, kar je trenutno zelo pomembna svetovna agenda.
Se ne bi čudil, če bi neke recirculation filter omogočal avtomobilom na E85 kar naenkrat 3x večji doseg v roku par let ...

J.McLane ::

RedDrake je izjavil:

@vostok_1:
Lep sončen dan, lepo označene ceste.
Pošlji ga na cesto ponoči, kjer ni oznak, kjer ni vidljivosti naprej (ovinki z vegetacijo/skalami) pa mi povej ali pridem živ skozi ali mrtev.
SW z dobro senzoriko za tako vožnjo lahko praktično še jaz spišem (ne tak ki se uči, da ne bo kdo pameten), pa bo rezultat tam nekje. Sploh pa samovozeč avto nima z EV-ji nič skupnega. Če se da narediti, da avto najde polnilno postajo za elektriko, jo lahko tudi na kak drug pogonski vir.

Btw, tole odkritje zna EV-je malce ustaviti ...
Komur se ne da brati, našli so katalizator, ki v bistvu obrne postopek gorenja fosilnih goriv in proizvaja iz CO2 etanol.
Avomobili na etanol bi lahko kar naekrat imeli izjemne izkoristke (beri nekajkrat več kot zdaj)...
Če bom lahko s 50L etanola naredil 2.000 km, ali se bo sploh splačalo delati baterijo, ki bo stala več kot cel tak avto in imela dosega v optimalnih pogojih tretjino tega?


Če jaz prav berem tole:
"When the experiment was done, their catalyst had made the water/CO2 bath into ethanol, with a yield of 63 percent."
to pomeni koliko odstotkov CO2 so uspeli spremeniti v etanol, to ni input energy/output energy učinkovitost.

Na koncu pa potem tole:
"The reaction still requires an input of electricity, and some way of managing the hydrogen released during electrolysis."
Gre za ELEKTROLIZO za katero nujno potrebuješ elektriko, koliko elektrike? Poleg tega jim je pri procesu nastajal še vodik, my guess is da so kurili elektrike konkretno več kot so doblili ven končne energije.

RedDrake ::

J.McLane je izjavil:


Če jaz prav berem tole:
"When the experiment was done, their catalyst had made the water/CO2 bath into ethanol, with a yield of 63 percent."
to pomeni koliko odstotkov CO2 so uspeli spremeniti v etanol, to ni input energy/output energy učinkovitost.

Na koncu pa potem tole:
"The reaction still requires an input of electricity, and some way of managing the hydrogen released during electrolysis."
Gre za ELEKTROLIZO za katero nujno potrebuješ elektriko, koliko elektrike? Poleg tega jim je pri procesu nastajal še vodik, my guess is da so kurili elektrike konkretno več kot so doblili ven končne energije.

Popolnoma prav bereš.
Ampak gre za naključno odkritje, kar pomeni, da je povsem možno da je učinkovitost lahko mnogo boljša.
Tvoj drugi odstavek pa verjetno ni pravilen. Katalizator načeloma omogoča da dobiš več energije kot si jo vložil.
V nekem drugem članku je pisalo, da je zadoščalo 1,2V napetosti, ni pa bilo omenjene porabe energije.
Vsekakor bo v to šlo poljubno denarja, tudi če je energetsko neučinkovito, zaradi "evil CO2" ...

Mufasa ::

Mah js pa mislm da pr EVjih nekako ni več way back...demokratizacija polnjenja bo čez max 20 let prepričala še zadnjega metuzalema...če si bomo takrat sploh še lastili avtomobile...
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
««
335 / 1137
»»