Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Nikec3 ::
Torej, recimo da bo Tesla prodajala svoje powerpacke za ceno 300$/kWh (kaj veliko nižje ne morejo, glede na velikost verjetno tudi ne bo kaj dosti višje), potem bo ta elektrarna stala 300*80*1000=24 milijonov USD. Predvidevam da kaj veliko denarja za daljnovode in podobno ne rabijo, ker je baterije zelo enostavno priklopit na omrežje.
Za rahlo banalno primerjavo. Predvidena cena za predlagano ČHE Kozjak je:
Kar je pa star podatek in verjamem, da bi bil danes višji. ČHE Kozjak bi naj imela moč 400 MVA. Torej, če gledamo samo moč je ČHE Kozjak 20x večja in vsaj 16x dražja.
Vem da je preveč enostavno računati s temi podatki, ampak bi rekel, da smo nekje tam-tam. Upoštevajmo še dejstvo, da Tesla powerpack dosega izkoristek 92%, ČHE pa lahko prileze nekje do 85% in očitno je, da smo blizu povsem komercialni konkurenčnosti elektrarn.
Za rahlo banalno primerjavo. Predvidena cena za predlagano ČHE Kozjak je:
Na podlagi sedanje stopnje obdelave projekta črpalne hidroelektrarne na reki Dravi (ČHE Kozjak) je ocenjena investicijska vrednost ČHE na Dravi 385 milijonov evrov.
Kar je pa star podatek in verjamem, da bi bil danes višji. ČHE Kozjak bi naj imela moč 400 MVA. Torej, če gledamo samo moč je ČHE Kozjak 20x večja in vsaj 16x dražja.
Vem da je preveč enostavno računati s temi podatki, ampak bi rekel, da smo nekje tam-tam. Upoštevajmo še dejstvo, da Tesla powerpack dosega izkoristek 92%, ČHE pa lahko prileze nekje do 85% in očitno je, da smo blizu povsem komercialni konkurenčnosti elektrarn.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Utk ::
http://www.zurnal24.si/bmw-elektrika-pa...
Evo, bmw se ne more odločit niti ali bi naredil električnega minija ali nekaj še nad serijo 7. Malo tu, malo tam, pojma nimajo kaj bi radi in kaj potrebovali, vsaj nekateri pa vsaj vejo, da *nekaj* pa vseeno bo treba naredit. Čeprav nimajo pojma kaj. Kaj šele iz česa.
Evo, bmw se ne more odločit niti ali bi naredil električnega minija ali nekaj še nad serijo 7. Malo tu, malo tam, pojma nimajo kaj bi radi in kaj potrebovali, vsaj nekateri pa vsaj vejo, da *nekaj* pa vseeno bo treba naredit. Čeprav nimajo pojma kaj. Kaj šele iz česa.
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Tole sicer ni direkt povezano z EV, niti direkt s sončnimi elektrarnami, je pa direkt povezano z električnimi omrežji: >
Residential batteries: the story did not start with Tesla
Read more at: http://www.energyharvestingjournal.com/...
43 Battery Storage Companies To Watch:
https://cleantechnica.com/2015/01/15/27...
Magic1 ::
Seveda nimajo pojma, ker gre za segment, ki še nima ekonomske računice in je treba na druge faktorje igrat. Mali EVji imajo smisel, ker cena ne gre v nebo, a to ni BMW-jev trg (vsaj pri bencincih). Veliki EVji imajo baterijo, ki ji gre cena v nebo. Hitro so v 6 mestni cifri, kar pa je spet nišna zadeva pa še marže so mizerne. No win situation. Njim je trenutno važno, da se malo igrajo z tehnologijo, tako da imajo izkušnje.
Magic
Utk ::
Oni so se izkušenj naučili, da ljudje nočejo električnega avta (i3). Serijo 7 na elektriko bi komot naredili, tam 30 jurjev za baterijo ne pomeni veliko, če je cena avta itak 130-150 jurjev. Ampak se bojijo da bi bli konkurenčni sami sebi.
Ja, tako je, no win situation, to vam pravimo.
Ja, tako je, no win situation, to vam pravimo.
WarpedGone ::
Tesla Wins Largest Lithium Ion Battery Storage in the World (TSLA, AES)
Zgoraj nekdo utruja, da "story did not start with tesla". Že mogoče, ampak kaj točno je tistih 43 fabrik naredilo omembe vrednega, da bo danes največji takšen hranilnik energije še vedno samo v rangu 1000 avtomobilov?
In še bol boleče vprašanje: od kje misli teh 43 drugih fabrik dobit baterije za karkoli omembe vrednega?
Od kje jih bo dobila tesla je znano, drugi pa? Čakajo na dedka mraza?
Tesla said the batteries will provide enough power for 2,500 homes or 1,000 Tesla cars.
Zgoraj nekdo utruja, da "story did not start with tesla". Že mogoče, ampak kaj točno je tistih 43 fabrik naredilo omembe vrednega, da bo danes največji takšen hranilnik energije še vedno samo v rangu 1000 avtomobilov?
In še bol boleče vprašanje: od kje misli teh 43 drugih fabrik dobit baterije za karkoli omembe vrednega?
Od kje jih bo dobila tesla je znano, drugi pa? Čakajo na dedka mraza?
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
lufthammer je izjavil:
http://org-www2.hyundai.com/eu/en/Upcom...
Nihče ne spi, ne se bat.
Tale je pa za razliko od ostalih dejansko videti lep (kar je presenetljivo za Korejce; a so očitno zgleda investirali malo tudi v dizajn zadnja leta). Če je dobro narejen oz. so zmogljivosti nekje tržno primerljive in je do nekje okoli 25.000 evrov, je zrel za nakup (vendar je električna različica najbrž predraga).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
Problem Ioniqa je, da je to ICE šasija, pomeni da bo EV varianta nujno imela mizerno baterijo in mizeren prtljažnik.
Zbogom in hvala za vse ribe
pegasus ::
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Od kje jih bo dobila tesla je znano, drugi pa? Čakajo na dedka mraza?
Temu se reče "second use". Očitno imajo kar veliko defektnih EV pakov.
Gregor P ::
Tista maska je za hibridno različico, kjer dejansko je MNZ/ICE notriTale je pa za razliko od ostalih dejansko videti lepVsak električen avto, ki ima spredaj imitacijo hladilnika, je laughable, including Tesla. Lep električni avto je recimo aptera, ki ni prišla do produkcije (preveč pred svojim časom po dizajnu).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
fpbs ::
Tesla Model S Hits Truck While Automatically Parallel Parking - Video + Image:
http://insideevs.com/tesla-model-s-hits...
http://insideevs.com/tesla-model-s-hits...
7982884e ::
Tesla Model S Hits Truck While Automatically Parallel Parking - Video + Image:
http://insideevs.com/tesla-model-s-hits...
tole je kar blamaza. razloga za to ne bi smelo bit, ker tudi ce kasneje rob avta ni bil zaznan, bi moral biti zaznan prej in zapomnjen, glede na to da stoji.
vseeno gre pricakovati, da so inzenirji, ki so sistem delali, video ze pogledali tako kot podatke iz avta, da vedo vzrok problema in da bodo v kratkem ugotovili njegovo resitev. in da bo ta resitev prisla z naslednjim software updatom in ne z naslednjim modelom avta.
WarpedGone ::
I had a Mercedes with auto parking and the same happened to me, it hit the car in front of me, the difference is nobody cares about Mercedes sensor failures.
Stupid people do stupid things.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Voznika, ki ne opravlja svoje dolžnosti - v vsakem momentu nadzira premike vozila in skrbi da so le ti vedno varni.
Zavora med 'samodejnimi' manevri še vedno deluje, enako tudi volan. Voznik ju ni ustrezno uporabil.
Zavora med 'samodejnimi' manevri še vedno deluje, enako tudi volan. Voznik ju ni ustrezno uporabil.
Zbogom in hvala za vse ribe
7982884e ::
glede na videoposnetek pac povprecen voznik ne bi mogel za ziher reci, ali je trenutek pred trkom med avtoma bilo 5 centimetrov ali pol centimetra.
glede na to, da fura avto za slabih sto jurjev, ki se ponasa s, citiram, "najnaprednejsim sistemom avtonomne voznje", bo povprecen voznik predvideval, da so senzorji ujeli vso potrebno geometrijo in bo avto tak relativno rutinski manever kot je bocno parkiranje shendlal brez tezav, zato bo vecina voznikov dejansko razdaljo med avtomobiloma ocenila blizje 5 centimetrom kot polovici centimetra. in pac ne bodo ukrepali in se bo avto zabil. mogoce ti bi.
verjetno lahko sam vidis da je reci takim ljudem da so neumni, v oceh drugih soforumasev vidno kot ne prevec objektivno.
glede na to, da fura avto za slabih sto jurjev, ki se ponasa s, citiram, "najnaprednejsim sistemom avtonomne voznje", bo povprecen voznik predvideval, da so senzorji ujeli vso potrebno geometrijo in bo avto tak relativno rutinski manever kot je bocno parkiranje shendlal brez tezav, zato bo vecina voznikov dejansko razdaljo med avtomobiloma ocenila blizje 5 centimetrom kot polovici centimetra. in pac ne bodo ukrepali in se bo avto zabil. mogoce ti bi.
verjetno lahko sam vidis da je reci takim ljudem da so neumni, v oceh drugih soforumasev vidno kot ne prevec objektivno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 7982884e ()
RedDrake ::
W1 je superčlovek.
On leti 130 čez meglo v vidljivosti 10m, ker s svojim X-ray vidom itak vidi vse.
Hkrati tudi lahko do par mikronov natančno oceni razdaljo avtomobila do drugega avtomobila, ki ga niti ne upravlja sam.
Prej kot boš nehal klatiti totalne neumnosti in delati bedaka iz sebe, prej te bomo lahko resno jemali tudi pri stavkih, ki niso batshit insane ...
On leti 130 čez meglo v vidljivosti 10m, ker s svojim X-ray vidom itak vidi vse.
Hkrati tudi lahko do par mikronov natančno oceni razdaljo avtomobila do drugega avtomobila, ki ga niti ne upravlja sam.
Prej kot boš nehal klatiti totalne neumnosti in delati bedaka iz sebe, prej te bomo lahko resno jemali tudi pri stavkih, ki niso batshit insane ...
WarpedGone ::
Zadevi se reče odgovornost.
Ko bom s 130 km/h koga nabasal bom kriv in odgovoren jaz, ne proizvajalec avtomobila, ki se hvali s sitemom BAS, ABS, EPS, ASR, 4WS, ...
Če maš v avtomobilu neko avtomatiko je še vedno tvoja odgovornost kaj ta avtomatika počne in naredi.
Če nisi siguren da ji bo ratal (ker je samo 5 cm prostoar) ji ne daš niti šanse da zaHebe.
Nedoumljivo za ST inteligenzzo?
Ko bom s 130 km/h koga nabasal bom kriv in odgovoren jaz, ne proizvajalec avtomobila, ki se hvali s sitemom BAS, ABS, EPS, ASR, 4WS, ...
Če maš v avtomobilu neko avtomatiko je še vedno tvoja odgovornost kaj ta avtomatika počne in naredi.
Če nisi siguren da ji bo ratal (ker je samo 5 cm prostoar) ji ne daš niti šanse da zaHebe.
Nedoumljivo za ST inteligenzzo?
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
Voznika, ki ne opravlja svoje dolžnosti - v vsakem momentu nadzira premike vozila in skrbi da so le ti vedno varni.
Zavora med 'samodejnimi' manevri še vedno deluje, enako tudi volan. Voznik ju ni ustrezno uporabil.
Looooooooooooooooool. Dejansko ne obstaja stvar, kjer bi ti rekel: "Fail, se zgodi".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Razloži to svoji zavarovalnici, ko boš naredu škodo sebi al pa drugim.
Zbogom in hvala za vse ribe
nekikr ::
V bistvu ko Musk twitne kaj o avtopilotu je to za warpija sveti dan, fappening, serijski čudodelec spet na delu. Ko gre karkoli narobe pa seveda ne more biti kriv proizvajalec. Je le čudežni otrok serijskega čudodelca. Če bi to naredil Volvo, Mercedes ali pa Fiat je edini komentar: fail. Če to naredi Tesla je pa to čisto nekaj drugega, nadnaravnega, čudežnega, brezmadežnega.
Malajlo ::
Marchionne said. "With 300,000 orders in hand, their stock is up -- again. It reminds me of the internet bubble. But where is the business model that will work in the long term? People should realize that there is nothing another company cannot replicate ..."
Marchionne said that if Tesla can figure out how to make a profit building electric cars, then FCA or any other company can copy what it does.
Hja, ni blesava izjava ...
http://www.digitaltrends.com/cars/fiat-...
Utk ::
Ja za nek fiat je to logična izjava. Ampak kako bo to razložil svojim kupcem mercedes, bmw, audi in podobni, da so njihovi avti še vedno vredni 20,000 eurov več glede na podobne ostale, ker so pač vodilni, če bojo pa (samo) sledili tesli s 5 letnim zaostankom?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
7982884e ::
Marchionne said. "With 300,000 orders in hand, their stock is up -- again. It reminds me of the internet bubble. But where is the business model that will work in the long term? People should realize that there is nothing another company cannot replicate ..."
Marchionne said that if Tesla can figure out how to make a profit building electric cars, then FCA or any other company can copy what it does.
Hja, ni blesava izjava ...
http://www.digitaltrends.com/cars/fiat-...
a ze majo over-the-air updatanje infotainmenta in sistemov avtonomne voznje? za to stvar se ze danes ve, da je prihodnost, ne rabijo se nic zgovarjat, da rabijo pocakat da vidijo, ce se bo prijela.
nekikr ::
Pač zna Tesla (oz. Musk) to kar delajo dobro prodajat. Welcome to the real world.
Saj to ni sporno. Karkoli že delaš moraš znati dobro prodati, če ne ni vredno nič. Ampak včasih so za fanatike veljali Apple navdušenci (it's not a bug, it's a feature ane). Danes jih, razen kakšnga mozoljavca, ne najdeš več, so pa to vlogo, še bistveno bolj, prevzeli Tesla navdušenci. S tem, da gre tule za precej večjo materialno škodo (da ne bom z življenji opletal, ker je malce prehitro soditi vse skupaj).
pegasus ::
Glej na to pozitivno ... pri avtih lahko vsaj Darwin odigra svojo vlogo, če je že pri telefonih ni mogel
Utk ::
Ne glede na to kolk s(m)o smešni eni in/ali drugi, je treba priznat applu in njegovim vernikom, da so v par letih za razvoj mobitelov (in tablic) naredili več kot vsi drugi v 10 letih prej.
7982884e ::
Pač zna Tesla (oz. Musk) to kar delajo dobro prodajat. Welcome to the real world.
Saj to ni sporno. Karkoli že delaš moraš znati dobro prodati, če ne ni vredno nič. Ampak včasih so za fanatike veljali Apple navdušenci (it's not a bug, it's a feature ane). Danes jih, razen kakšnga mozoljavca, ne najdeš več, so pa to vlogo, še bistveno bolj, prevzeli Tesla navdušenci. S tem, da gre tule za precej večjo materialno škodo (da ne bom z življenji opletal, ker je malce prehitro soditi vse skupaj).
nic ni narobe s podpiranjem in zanimanjem za firme kot je bil apple pred 10 leti in tesla trenutno. vlecejo napredek naprej in delajo uslugo vsem. da dandanes ne bi imeli smartphona brez iphona in trga elektricnih avtov v taki obliki brez tesle je jasno vec ali manj vsem.
nekikr ::
Ne glede na to kolk s(m)o smešni eni in/ali drugi, je treba priznat applu in njegovim vernikom, da so v par letih za razvoj mobitelov (in tablic) naredili več kot vsi drugi v 10 letih prej.
Kot vzporednica: bo tudi pri EV trgu enako, kot je bilo pri telefonih in tablicah? Namreč, da je ena firma potegnila naprej zanimanje, zdaj pa vsi štancajo identične produkte samo nekaj let za tem? Ker eno je, da se ustvari umetni hype, umetna potreba, poleg tega mora biti pa tudi tehnika na voljo. Leta 2000 iPad Air ne bi bil možen. Leta 1985 tudi Tesla S ne. Čez deset let....no, čez deset let bo pa, če bo zanimanja dovolj, vsega preveč povsod, ker ne gre za "vesoljsko znanost", zgolj čudež :)
WarpedGone ::
V bistvu ko Musk twitne kaj o avtopilotu je to za warpija sveti dan, fappening, serijski čudodelec spet na delu. Ko gre karkoli narobe pa seveda ne more biti kriv proizvajalec. Je le čudežni otrok serijskega čudodelca. Če bi to naredil Volvo, Mercedes ali pa Fiat je edini komentar: fail. Če to naredi Tesla je pa to čisto nekaj drugega, nadnaravnega, čudežnega, brezmadežnega.
Iz nekega razloga takšno spakovanje tu na Slo-Tech ne velja za žalitev.
Če nekomu rečeš naj se končno neha dela idiota, si zbrisan in ti grozijo za žalitev.
kaj to pove o moderatorjih?
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Ja za nek fiat je to logična izjava. Ampak kako bo to razložil svojim kupcem mercedes, bmw, audi in podobni, da so njihovi avti še vedno vredni 20,000 eurov več glede na podobne ostale, ker so pač vodilni, če bojo pa (samo) sledili tesli s 5 letnim zaostankom?
Ljudje še vedno ne razumete, da je največji problem imidž. Ko bodo podjetja enkrat ožigosana kot smrdljiva in staromodna ne bo več poti nazaj. Tukaj sploh ni vprašanja kaj neko podjetje zmore in kaj ne. V ZDA se že dogaja. BMW ni več kul. Kul je Tesla. In tukaj tehnika sploh nima kaj dosti veze.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
vostok_1 ::
^^
Agree. Za ljudi, ki se jim dejansko ne jebe za avte, je imiđ pomemben. BMW je kar passe
Agree. Za ljudi, ki se jim dejansko ne jebe za avte, je imiđ pomemben. BMW je kar passe
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
bambam20 ::
Ja za nek fiat je to logična izjava. Ampak kako bo to razložil svojim kupcem mercedes, bmw, audi in podobni, da so njihovi avti še vedno vredni 20,000 eurov več glede na podobne ostale, ker so pač vodilni, če bojo pa (samo) sledili tesli s 5 letnim zaostankom?
Ljudje še vedno ne razumete, da je največji problem imidž. Ko bodo podjetja enkrat ožigosana kot smrdljiva in staromodna ne bo več poti nazaj. Tukaj sploh ni vprašanja kaj neko podjetje zmore in kaj ne. V ZDA se že dogaja. BMW ni več kul. Kul je Tesla. In tukaj tehnika sploh nima kaj dosti veze.
Tesla ne bi bila kull,če ne bi bila oblikovno res lep avto. vsi ostali proizvajalci, ki se nekaj trudijo v smeri EV-jev imajo grde škatle.
Tesla je danes AJfon EV-jev. Daleč pred vsemi.
No, od Rimca EV je še hud. Samo ta je izvenserijsko vozilo.
Kdor ima keš sploh ni debata. Kupi si Teslo S... Koga skrbi imidž. tesloS .. opažen si in to močno..
^^
Agree. Za ljudi, ki se jim dejansko ne jebe za avte, je imiđ pomemben. BMW je kar passe
Jebeno dober passe. Serija 5 ali pa coupe serije4 POdpišem. Ampak cene rabljenih vozil kot smo že ugotavljali so noro visoke.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
66speeder66 ::
Prvič slišim za ta rimac, zgleda da tud Hrvati znajjo nekaj električnega nardit. Pa še odlično zgleda, samo zanima me kako se pelje čez kroge.
Ne moreš imeti vsega verjetno... al pa ja no, ampak... mogoče...
ne vem...
la toya
ne vem...
la toya
VaeVictis ::
Ja za nek fiat je to logična izjava. Ampak kako bo to razložil svojim kupcem mercedes, bmw, audi in podobni, da so njihovi avti še vedno vredni 20,000 eurov več glede na podobne ostale, ker so pač vodilni, če bojo pa (samo) sledili tesli s 5 letnim zaostankom?
Kako bo šef koncerna razložil svojim delničarjem, da je treba sedaj vsa ICE vozila takoj ukiniti in da bodo sedaj prvo delali 10 let izgubo, da bodo morda potem uspešni pri EV, to kar si Musk s svojim "vizionarskim" "metanjem denarja stran" lahko privošči?
BMW, MB, VW (Audi) bodo počasi tipali teren in razvijali tehnologijo (IMHO so veliko bolj naprej, kot se kaže v teh gnilih konceptih), v najslabšem primeru bodo vrgli nekaj milijard USD in kupili TESLO in še par drugih firm, ki bodo uspešne na tem področju in s tem, če drugače ne bo šlo, nadoknadile zaostanek...
Večji problem, kot je mala TESLA, bo za večje proizvajalce, če/ko se bodo Amazon, Apple, Google, MS ipd. resno vrgli v izdelavo električnih avtomobilov, a do tega še vsaj do 2020 ne bomo videli....
Tehnologija IMHO še ni na dovolj visoki ravni, prvo se mora zgoditi vse tole (je pa res, da se počasi, počasi, počasi premikamo k temu:
Kot vzporednica: bo tudi pri EV trgu enako, kot je bilo pri telefonih in tablicah? Namreč, da je ena firma potegnila naprej zanimanje, zdaj pa vsi štancajo identične produkte samo nekaj let za tem? Ker eno je, da se ustvari umetni hype, umetna potreba, poleg tega mora biti pa tudi tehnika na voljo. Leta 2000 iPad Air ne bi bil možen. Leta 1985 tudi Tesla S ne. Čez deset let....no, čez deset let bo pa, če bo zanimanja dovolj, vsega preveč povsod, ker ne gre za "vesoljsko znanost", zgolj čudež :)
Ne glede na to kolk s(m)o smešni eni in/ali drugi, je treba priznat applu in njegovim vernikom, da so v par letih za razvoj mobitelov (in tablic) naredili več kot vsi drugi v 10 letih prej.
BTW je pa še ena manjša razlika med Teslo in Applom.
Apple dela ogromen dobiček, Tesla dela samo izgubo...
ps: Tale tema je sedaj stara že skoraj 10 let, pa nič še ne kaže, da so električna vozila prava stvar! Nekak je električno vozilo tako kot fuzija, linux na desktopu, .... - naslednje leto bo pa res leto električnih vozil / fuzije / linuxa na desktopu / ...!
johnnyyy ::
Torej, recimo da bo Tesla prodajala svoje powerpacke za ceno 300$/kWh (kaj veliko nižje ne morejo, glede na velikost verjetno tudi ne bo kaj dosti višje), potem bo ta elektrarna stala 300*80*1000=24 milijonov USD. Predvidevam da kaj veliko denarja za daljnovode in podobno ne rabijo, ker je baterije zelo enostavno priklopit na omrežje.
Za rahlo banalno primerjavo. Predvidena cena za predlagano ČHE Kozjak je:
Na podlagi sedanje stopnje obdelave projekta črpalne hidroelektrarne na reki Dravi (ČHE Kozjak) je ocenjena investicijska vrednost ČHE na Dravi 385 milijonov evrov.
Kar je pa star podatek in verjamem, da bi bil danes višji. ČHE Kozjak bi naj imela moč 400 MVA. Torej, če gledamo samo moč je ČHE Kozjak 20x večja in vsaj 16x dražja.
Vem da je preveč enostavno računati s temi podatki, ampak bi rekel, da smo nekje tam-tam. Upoštevajmo še dejstvo, da Tesla powerpack dosega izkoristek 92%, ČHE pa lahko prileze nekje do 85% in očitno je, da smo blizu povsem komercialni konkurenčnosti elektrarn.
Tvoja računica je čisto zgrešena.
Za ČHE Kozjak sta predvidena 2 generatorja z močjo 2x220MW (440MW), bazen shrani 2.9E6m³ (2.9E9 kg) vode, padec pa je 710m.
Če izračunaš dobiš, da je v bazenu shranjeno E=m*g*h=2.E9*9.81*710=1.4E13 J=3.87TWh energije.
Pri 80% izkoristku iz bazena pridobiš 3.1TWh energije (elektrarna lahko dela s polno močjo 7ur).
Če bi imela Teslina baterija ceno $300/kWh potem bi potreboval 930 mio $, samo zato, da nadomestiš bazen (pri 100% izkoristku).
S kakšno močjo pa bi lahko praznil baterije je pa drugo vprašanje.
Poleg tega je investicija ČHE Kozjak ocenjena na 404E6 €, v ceno pa je zajeto vse (dovoljenj, izgradnja bazena, strojnice, SF6 stikališča, transformatorske postaje, priklop 400kV daljnovoda, itd). Pri izračunici za power pack pa nisi štel ne stavbe, ne inverterjev, stikališča itd.
Investicije v ČHE se gibljejo med 30-150€/kWh.
WarpedGone ::
S kakšno močjo pa bi lahko praznil baterije je pa drugo vprašanje.
Moč je stvar št. inverterjev ampak 0.25C je klasika. 3.87TWH => ~ 970 GW.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Tvoja računica je čisto zgrešena.
Za ČHE Kozjak sta predvidena 2 generatorja z močjo 2x220MW (440MW), bazen shrani 2.9E6m? (2.9E9 kg) vode, padec pa je 710m.
Če izračunaš dobiš, da je v bazenu shranjeno E=m*g*h=2.E9*9.81*710=1.4E13 J=3.87TWh energije.
Pri 80% izkoristku iz bazena pridobiš 3.1TWh energije (elektrarna lahko dela s polno močjo 7ur).
Če bi imela Teslina baterija ceno $300/kWh potem bi potreboval 930 mio $, samo zato, da nadomestiš bazen (pri 100% izkoristku).
S kakšno močjo pa bi lahko praznil baterije je pa drugo vprašanje.
Poleg tega je investicija ČHE Kozjak ocenjena na 404E6 €, v ceno pa je zajeto vse (dovoljenj, izgradnja bazena, strojnice, SF6 stikališča, transformatorske postaje, priklop 400kV daljnovoda, itd). Pri izračunici za power pack pa nisi štel ne stavbe, ne inverterjev, stikališča itd.
Investicije v ČHE se gibljejo med 30-150€/kWh.
Sem ti zelo lepo napisal, da sem gledal samo moč. Ko Tesla postavi powerpacke, jih postavi tako da že delajo. Pa še to. Baterije lahko postaviš kamorkoli, s črpalnimi elektrarnami pa si glede lokacij precej omejen.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
kaj to pove o moderatorjih?
Da si lahko vesel, ker se ob marsikaterem tvojem sporocilu zamizi vcasih na obe ocesi. :)
bambam20 ::
66speeder66 je izjavil:
Prvič slišim za ta rimac, zgleda da tud Hrvati znajjo nekaj električnega nardit. Pa še odlično zgleda, samo zanima me kako se pelje čez kroge.
Zna Mate in to je to :)
Sicer pa začel je nekaj let nazaj.
fpbs ::
Bo treba malčk počakat na Paris Motor Show 16, če se bota saj VW in MB en malčk zjasnla...
Pure Electric BMW 3 Series, X4 and Mini Claimed To Be In The Works:
http://insideevs.com/pure-electric-bmw-...
fpbs ::
Chevrolet Bolt EV Priced From $37,495, Under 30K With Incentives:
http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ev-...
http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ev-...
WarpedGone ::
Primerjava padca vrednosti različnih EV po nekaj letih uporabe in nekaj prevoženih km:
Mizerija je pač mizerija.
Selling 50,000 miles Model S for 72% of the MSRP sounds impressive, especially compared to about 60% for other models from the class.
The Nissan LEAF and BMW i3 at 50k rated at about -59% depreciation, which means a residual value of 41%, while Chevrolet Volt still holds ~55%, but still behind the industry average.
In contrast to Tesla, other EV's deprecate at a far quicker rate than their gas powered competiton.
Mizerija je pač mizerija.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Mufasa ::
Dejstvo je da bo Tesli Bolt pobral kar nekaj potencialnih strank. Zanimivo bo potem videt če se bo zaradi tega potem late 2017 early 2018 pojavilo veliko Boltov na trgu rabljenih vozil ali ne :)
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
WarpedGone ::
Razloži zakaj je to dejstvo oz. zakaj bi kupil dražji avto, ki mi omogoča manj?
Zbogom in hvala za vse ribe