Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
WarpedGone ::
Baterija je več kot samo bencinski tank v ICE avtomobilu, je konverter kemične v električno energijo.
Ta konverzija je bistveno bol kompleksen problem, kot je kasnejša konverzija električne v mehansko energijo.
Max performanse EV so omejene z max performansami baterije, teh pa se ne da tweakat med uporabo ampak so pogojene z uporabljeno formulo in detajli procesa izdelave.
Kontrolerji/elektromotorji v različnih EV se med sabo razlikujejo ampak noben EV ne more na cesto dat več, kot je dobil iz baterije, različni inverterji/motorji pridejo le različno blizu temu max, ki ga je sposobna baterija.
V ICE je ta del procesa trivialen (bencinska pumpa) zato je ves catch v sami mašini, kjer sočasno poteka pretvorba iz kemične v toplotno in nato v mehansko energijo.
V EV se pretvorba dogaja v 2 ločenih komponentah zato je direktna primerjava baterije z bencinskim tankom zgrešena. Baterija je "polovica motorja", ene tko kot sta "polovica motorja" sesalni in zgorjevalni cikel v ICE mašini. Ni vseeno kako 'dobro' izgoreva vbrizgano gorivo, pravzaprav je to bistveno v ice mašini.
Ta konverzija je bistveno bol kompleksen problem, kot je kasnejša konverzija električne v mehansko energijo.
Max performanse EV so omejene z max performansami baterije, teh pa se ne da tweakat med uporabo ampak so pogojene z uporabljeno formulo in detajli procesa izdelave.
Kontrolerji/elektromotorji v različnih EV se med sabo razlikujejo ampak noben EV ne more na cesto dat več, kot je dobil iz baterije, različni inverterji/motorji pridejo le različno blizu temu max, ki ga je sposobna baterija.
V ICE je ta del procesa trivialen (bencinska pumpa) zato je ves catch v sami mašini, kjer sočasno poteka pretvorba iz kemične v toplotno in nato v mehansko energijo.
V EV se pretvorba dogaja v 2 ločenih komponentah zato je direktna primerjava baterije z bencinskim tankom zgrešena. Baterija je "polovica motorja", ene tko kot sta "polovica motorja" sesalni in zgorjevalni cikel v ICE mašini. Ni vseeno kako 'dobro' izgoreva vbrizgano gorivo, pravzaprav je to bistveno v ice mašini.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Unknown_001 ::
Ker očitno se proizvajalcem splača delat svoje svečke, pumpe za gorivo itd...
https://www.boschautoparts.com/en/auto/...
https://www.boschautoparts.com/en/auto/...
https://www.boschautoparts.com/en/auto/...
...
https://www.boschautoparts.com/en/auto/...
https://www.boschautoparts.com/en/auto/...
https://www.boschautoparts.com/en/auto/...
...
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
BigWhale ::
Princip delovanja ICEV in EV je tako drugacen, da je vecina primerjav totalno butastih. Kdo bo delal motorje in kdo baterije, bo pa pokazal cas. :)
Morda je pa koncept velikih avtomobilskih koncernov, ki delajo 'glavne komponente' za avtomobile minil? Morda se nam pa obeta bolj 'apple koncept' izdelave avtomobilov? Poisces najboljse mozne komponente an trziscu in jih integriras med sabo.
Morda je pa koncept velikih avtomobilskih koncernov, ki delajo 'glavne komponente' za avtomobile minil? Morda se nam pa obeta bolj 'apple koncept' izdelave avtomobilov? Poisces najboljse mozne komponente an trziscu in jih integriras med sabo.
WarpedGone ::
Heheh, "apple-like" koncept se že dogaja zadnjih ~20 let. Nekoč so veliki dejansko proizvajal večino komponent (vertikalna integracija), danes se večina komponent nabavi pri neodvisnih dobaviteljih, svetla izjema so mašine - to je tipično še in-house i.p., s precej izjemami ko si nek motor že deli več različnih proizvajalcev.
Že 3 leta staro a nič manj aktualno...
Že 3 leta staro a nič manj aktualno...
Zbogom in hvala za vse ribe
Unknown_001 ::
Naka, cenovno nevzdržen model. V vsakem primeru je boljša računica kupit od firme ki se specializirano s tem ukvarja, kot pa da sam razvijaš in proizvajaš.
Lahko bi se pa VARTA in podobne firme angažirale ko bo trg dovolj velik in se ponudile kot proizvajalec baterij. Kdo bi vedel, mi itak zvemo kaj so čarali v razvoju šele par let po tistem ko so začeli in ni fvakrat za rečt da se bo nekdo od njih javil kot proizvajalec ali bo pa nova X firma nastala iz tega.
Lahko bi se pa VARTA in podobne firme angažirale ko bo trg dovolj velik in se ponudile kot proizvajalec baterij. Kdo bi vedel, mi itak zvemo kaj so čarali v razvoju šele par let po tistem ko so začeli in ni fvakrat za rečt da se bo nekdo od njih javil kot proizvajalec ali bo pa nova X firma nastala iz tega.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
fpbs ::
Battery Maker BMZ Increases 'Made in Germany' Production:
http://www.bike-eu.com/home/nieuws/2016...
http://www.bike-eu.com/home/nieuws/2016...
WarpedGone ::
72Wh/kg? Top shit ... not.
No, sej majo tut neki okrog 92Wh/kg ...
160k EUR za predelavo?
Ni slučaj, da kot ciljni trg omenjajo bicikle in ročna orodja ...
No, sej majo tut neki okrog 92Wh/kg ...
The construction with high-quality drive components and battery capacities of 50-75 kWh starts in the range of 159,000.00 €*. These vehicles retain the feel and appearance of the originals, but use more modern drive and chassis technology under their cover.
160k EUR za predelavo?
Ni slučaj, da kot ciljni trg omenjajo bicikle in ročna orodja ...
Zbogom in hvala za vse ribe
Unknown_001 ::
WarpedGone je izjavil:
72Wh/kg? Top shit ... not.
No, sej majo tut neki okrog 92Wh/kg ...
The construction with high-quality drive components and battery capacities of 50-75 kWh starts in the range of 159,000.00 EUR*. These vehicles retain the feel and appearance of the originals, but use more modern drive and chassis technology under their cover.
160k EUR za predelavo?
Ni slučaj, da kot ciljni trg omenjajo bicikle in ročna orodja ...
Normalno, ker je trg tam bolj razvit. Čim bodo el. avtomobili v igri bodo tudi prodajni program zanje sestavili. Zakaj bi si do razmaha delal izgubo in upal nekaj let da se trg čim prej razvije.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Mal zgodovine:
Audi All But Screams 'We're Building an EV!', iz leta 2009
Audi eTron concept, iz leta 2010
VW's Klingler: Nobody Wants EVs, Except Governments, iz leta 2010
Audi A3 E-Tron Concept, iz leta 2011
Pozabil si omenit dizel gate, ki bo pri VW bistveno vplival na razvoj in ponudbo EV.
http://www.autoevolution.com/news/audi-...
WarpedGone ::
Tale A9 kaže en znak da tokrat, 10 let kasneje, morda VW celo misli resno - namenska platforma, brez ICE izvedbe.
Ne bo ICE konkurence znotraj iste firme in zato ne bo motiva, da stvar "ne sme bit preveč dobra, da bi žrla profit ICE varianti".
Me veseli, da omenjajo brezžično polnjenje, ranga 11kW. Končno!
Ostale cifre so oris njihovega zaostanka .. za leto 2020 napovedujejo 95 kWh baterijo in 500km dosega? Nekje je pač treba začet ...
Glavna pomanjkljivost je še vedno - polnilna infrastruktura. Kdo bo poskrbel za gosto pokritost z ~150kW polnilmi postajami ob AC koridorjih?
Ne bo ICE konkurence znotraj iste firme in zato ne bo motiva, da stvar "ne sme bit preveč dobra, da bi žrla profit ICE varianti".
Me veseli, da omenjajo brezžično polnjenje, ranga 11kW. Končno!
Ostale cifre so oris njihovega zaostanka .. za leto 2020 napovedujejo 95 kWh baterijo in 500km dosega? Nekje je pač treba začet ...
Glavna pomanjkljivost je še vedno - polnilna infrastruktura. Kdo bo poskrbel za gosto pokritost z ~150kW polnilmi postajami ob AC koridorjih?
Zbogom in hvala za vse ribe
jernejl ::
Glavna pomanjkljivost je še vedno - polnilna infrastruktura. Kdo bo poskrbel za gosto pokritost z ~150kW polnilmi postajami ob AC koridorjih?
Saj že desetletja imamo podjetja, ki se ukvarjajo s ponudbo/distribucijo energije oz. energentov za vozila. Verjetno jih svoja dejavnost v naslednjih nekaj letih ne bo prenehala zanimati. Ponudba se bo prilagajala povpraševanju.
Zagotovo pa ne bo vsak proizvajalec avtomobilov postavljal svoje polnilne infrastrukture.
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Glavna pomanjkljivost je še vedno - polnilna infrastruktura. Kdo bo poskrbel za gosto pokritost z ~150kW polnilmi postajami ob AC koridorjih?
CharIn:
http://www.charinev.org/news/?no_cache=1
RedDrake ::
WarpedGone je izjavil:
Ker ni dedek mraz.
Zakaj se ti zdi, da ne more nek velik igralec na tem področju (Esso, Total, Shell, ipd ...) preprosto postavit polnilnic na svojih postajališčih?
Mogoče zato ker ni kablov z nekaj MW moči potegnjenih do tja?
Sej jih tut za Teslo ni, pa vseeno verjamemo, da bo 2022 ICE mrtev in Tesla praktično edini proizvajalec z par M vozili letno ...
Saj veš, infrastruktura traja, ampak vseeno manj časa, če si uveljavljen igralec, kot če si nov igralec.
Lažje je potegnit večje kable, kot pa dobit dovoljenje, koncesijo in potegnit kable ...
nekikr ::
WarpedGone je izjavil:
Ker ni dedek mraz.
Torej nimaš pametnega argumenta? Petrol ima nekih 500 bencinskih servisov. Zakaj misliš, da si toliko pametnejši od njih, da VEŠ, da oni tega ne morejo narediti? Ob vsem denarju, znanju in vezah? Pa Petrol ni nič, lokalni mali igralec.
jernejl ::
WarpedGone je izjavil:
Ker ni dedek mraz.
Tesla je še manj dedek mraz, torej njihov projekt postavljanja polnilnic obsojaš na propad.
Okapi ::
Tesla mora postavljati polnilnice, če hoče prodajati električne avte. Drugim ni treba (ne postavljati polnilnic, ne prodajati el. avtov). To bodo začeli (množično) početi, ko se jim bo splačalo.
Na leto ljudje kupijo okoli 75 milijonov avtov. Kdaj bo Tesla zavladala svetu in naredila 75 milijonov avtov na leto?
Na leto ljudje kupijo okoli 75 milijonov avtov. Kdaj bo Tesla zavladala svetu in naredila 75 milijonov avtov na leto?
Aston_11 ::
Kdaj bo Tesla zavladala svetu in naredila 75 milijonov avtov na leto?Komot jih tudi drugi, ko bo cena prava, bo prodanih 75 milijonov kosov elektrike po vseh proizvajalcih. Še enih deset let, minimalno. Bomo zdržali, ker sedaj so večinoma samo za lepo videti (rezen tesle, pa kakšnega golfa ;))
Okapi ::
Ja, ampak en tu razlaga, da bodo prej vsi propadli zaradi Tesle. Pa me zanima, kdaj bo Tesla lahko zadovoljila potrebe vsega sveta.
Avti niso telefoni, da jih lahko v eni tovarni naštancajo par deset milijonov na leto.
Avti niso telefoni, da jih lahko v eni tovarni naštancajo par deset milijonov na leto.
WarpedGone ::
Tesla je še manj dedek mraz, torej njihov projekt postavljanja polnilnic obsojaš na propad.
Teslini Superchargerji so financirani z denarjem, ki ni šel v tiskane oglase v časopisih, ob cestah ali pokroviteljtsvo.
Teslini superchargerji niso generatorji profita ampak omogočajo prodajo avtomobilov. Za uporabo te storitve vsak kupec avtomobila plača debelega jurja eur.
Katerikoli tretji, ki postavlja polnilne postaje, mora z njimi direkt zaslužit ali videt dodaten profit v spremlevalni dejavnosti. Če ima spremljevalno dejavnost, je pa v njegovem interesu, da je polnjenje čimpočasnejše - ergo pozabte, da bo on financiral 150kW polnilno postajo, če bo že z 50kW lahko privabljal ljudi.
Ta problem se že kaže danes tukaj - petrol ima nekaj CCS polnilnih postaj, kjer je začel zaračunavat polnjenje: 0,20 EUR na minuto. Recimo da mam avto, ki lahk to tko ornk izkoristi - baterija se pol ure fila z max 50kW - nafilal bom 25kWh in plačal 6 EUR. To pomeni 6 EUR za ene 125 prevoženih km. Z dizlom se peljem ceneje, ista količina energije v domači garaži pa me košta 3x manj, kake 2 EUR. Kolk odjemalcev bo petrol dobil ob taki ceni? Premalo, da bo pokril strošek postavitve in vzrževanja. Posledično petrol že danes jamra, da ima s temi polnilnicami izgubo. Če imam slabši EV, ki ni sposoben 50kW polnjenja je cena prevoženega kilometra le še višja kot 5 EUR/100km.
Podobno se dogaja po celi evropi. Uporaba teh počasnih 50kW polnilnic pride z absurdno ceno, posledično jih ljudje uporabljajo le v skrajni sili, posledično je še tolk manj priliva in izguba na izgubo in bankroti posameznih malih omrežij.
Resen proizvajalec EVjev to razume in ima možnost sfinancirat omrežje na način, da bo deloval in bil finančno vzdržen i.e. njegov strošek se pokriva drugje, ne skozi prodajo kWh.
KDor misli to primerjat s prodajo bencina, se naj vpraša po kaki ceni ima bencinsko pipo v lastni garaži. A da je nima? Bingo!
Edit:
Bil sem preoptimističen glede cene: zgoraj omenjenjih 0,20 je posebna akcija, redna cena ob člantsvu je 0,29 i.e. še pol višja, za neregistrirane uporabnike (i.e tiste, ki dejansko najbol nucaj tako storitev) pa 0,35 na minuto polnjenja oz. debelih 10,5 EUR za 125 prevoženih km.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Aston_11 ::
Bomo polnili doma (upam). Za potrebnih recimo 100-150 km naslednji dan bi moralo zadostovati dopolnjevanje preko noči.
WarpedGone ::
Seveda, osnovna poanta EV je, da ga filaš doma čez noč. To ti pokrije redno dnevno uporabo avtomobila.
Ostanejo dolge poti, daleč stran od doma kjer pa potrebuješ čimmočnejše polnilne postaje (čakanje med potjo pač smrdi), ki pa hkrati ne smejo bit absurdno drage da celi zadevi enostavno ne pokažeš sredinca.
Če so te močne polnilne postaje sfinancirane samo od posameznikov, ki se peljejo nekaj sto km daleč in jim baterija ne zadostuje, bo nujno cena polnjenja absurdno draga.
Ergo je treba finance dobit od nekje drugje. Kdo jih lahko priskrbi? Ali država skozi "nepovratna sredstva", kar je hudo moderno tle pr nas ali pa s strani proizvajalca avtomobila, ki polnilno omrežje prodaja kot fičer svojega avtomobila.
Seveda je absrud, da bi imel vsak proizvajalec svoje lastno omrežje močnih polnilnic. Prava pot je tako da se resen proizvajalec EV "enostavno" pridruži že obstoječemu omrežju in deli stroške vzdržavanja/nadaljne širitve.
Tesla je svoje omrežje ponudil vsem, pogoji so enostavni:
- model zaračunavanja ostane nespremenjen - i.e. posamezno polnjenje se ne zaračunava na licu mesta
- prevzame se sorazmeren delež stroškov vzdrževanja in širitve
Problem je, da je tesla te svoje SC naredu preveč PR močne - kater proizvajalec se bo tolk 'ponižal', da bo svoje avte dal filat v omrežje pod "konkurenčno" blagovno znamko?
Ostanejo dolge poti, daleč stran od doma kjer pa potrebuješ čimmočnejše polnilne postaje (čakanje med potjo pač smrdi), ki pa hkrati ne smejo bit absurdno drage da celi zadevi enostavno ne pokažeš sredinca.
Če so te močne polnilne postaje sfinancirane samo od posameznikov, ki se peljejo nekaj sto km daleč in jim baterija ne zadostuje, bo nujno cena polnjenja absurdno draga.
Ergo je treba finance dobit od nekje drugje. Kdo jih lahko priskrbi? Ali država skozi "nepovratna sredstva", kar je hudo moderno tle pr nas ali pa s strani proizvajalca avtomobila, ki polnilno omrežje prodaja kot fičer svojega avtomobila.
Seveda je absrud, da bi imel vsak proizvajalec svoje lastno omrežje močnih polnilnic. Prava pot je tako da se resen proizvajalec EV "enostavno" pridruži že obstoječemu omrežju in deli stroške vzdržavanja/nadaljne širitve.
Tesla je svoje omrežje ponudil vsem, pogoji so enostavni:
- model zaračunavanja ostane nespremenjen - i.e. posamezno polnjenje se ne zaračunava na licu mesta
- prevzame se sorazmeren delež stroškov vzdrževanja in širitve
Problem je, da je tesla te svoje SC naredu preveč PR močne - kater proizvajalec se bo tolk 'ponižal', da bo svoje avte dal filat v omrežje pod "konkurenčno" blagovno znamko?
Zbogom in hvala za vse ribe
jernejl ::
Ergo je treba finance dobit od nekje drugje. Kdo jih lahko priskrbi? Ali država skozi "nepovratna sredstva", kar je hudo moderno tle pr nas ali pa s strani proizvajalca avtomobila, ki polnilno omrežje prodaja kot fičer svojega avtomobila.
Ne, to je treba samo Tesli, ker alternative pač nima.
Prav nobenega razloga ni, da bi ostali proizvajalci avtomobilov morali financirati drago infrastrukturo, da bi "umetno" potisnili naprej trg električnih vozil.
Ponudba (infrastruktura) se pač prilagaja povpraševanju.
RedDrake ::
Seveda, osnovna poanta EV je, da ga filaš doma čez noč ...
Samo za tistih 20-25% prebivalcev, ki imajo to možnost.
Ostali bodo omejeni na polnilnice.
In bravo, ugotovil si, da trg deluje. Ker je povrpraševanje majhno je cena visoka. Ko bo sčasoma višje, bo cena padla.
Katerikoli tretji, ki postavlja polnilne postaje, mora z njimi direkt zaslužit ali videt dodaten profit v spremlevalni dejavnosti. Če ima spremljevalno dejavnost, je pa v njegovem interesu, da je polnjenje čimpočasnejše - ergo pozabte, da bo on financiral 150kW polnilno postajo, če bo že z 50kW lahko privabljal ljudi.
A-ha.
Saj ne, da je tipičen postanek na avtocesti tam 15-30 minut. Čas tu ni nikakršna omejitev. Zakaj bi "zavlačeval" s polnjenjem, če pa ljudje kupijo par stvari za prigriznit, gredo na WC in pretegnejo noge. Od navadne stranke z ICE danes dobiš recimo 20 EUR. Od stranke z EV pa lahko dobiš istih 20 EUR + XX EUR za polnjenje (recimo tam 10-20). Ker je cena elektrike zaenkrat bakšiš postane ta znesek čisti profit, ko se investicija enkrat odplača.
Jasno, govorimo o AC postajališčih.
Drugje pa je zgodba malce drugačna in verjetno precej bolj kompleksna. Ampak AFAIK tudi Tesla večinoma gradi samo ob AC ...
J.McLane ::
Problem Teslinih polnilnic je ravno to, da jih vsak plača v naprej in za svoj plačani denar jasno hoče čim več polnit, rezultat bo prekomerna zasedenost polnilnic.
Seveda pri Model 3 to ne bo šlo skozi in bo uporaba SC nekako omejena. W1, se že kaj ve kako bodo to storili?
Seveda pri Model 3 to ne bo šlo skozi in bo uporaba SC nekako omejena. W1, se že kaj ve kako bodo to storili?
Mufasa ::
tole me pa prov zanima kak bi/bo zgledal... ko se 1M+ EVjev hkrati polni 50-150kwh 30-60min po glavi v danem trenutku od 8-23h od druge polovice Julija do prve polovice septembra, kjerkoli na routi od osla do Dalmacije / Calabrie / Grčije / Granade... nekje vmes imamo morda 1 vikend srečo in je promet up down porazdeljen fify fify in ljudje jedo / nakupujejo / serjejo manj cajta kot je Time-To-Load-a-Bat.
Supercharge gor ali dol...v tej špici takoalitako vsak tanka polno (dan prej) doma ker je 1. ceneje 2. enkratno potovanje... se prav bo potrebno order of magnitute več (super)chargerjev kot je sedaj vseh bencinskih/dizl točilnic? Ali pa bo potrebno it v kempe iskat proste 220v štekarje in prenočevat...
Supercharge gor ali dol...v tej špici takoalitako vsak tanka polno (dan prej) doma ker je 1. ceneje 2. enkratno potovanje... se prav bo potrebno order of magnitute več (super)chargerjev kot je sedaj vseh bencinskih/dizl točilnic? Ali pa bo potrebno it v kempe iskat proste 220v štekarje in prenočevat...
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mufasa ()
WarpedGone ::
ST inteligenzza ima težave kapirat osnovne tehnične zadeve, da bi mel tri čiste o ekonomiji je itak utopija.
Na koncu dneva je "dokaz v pudingu":
Electric-Car Charging Network Ecotality Files For Bankruptcy
Better Place Electric-Car Service Files For Bankruptcy
Na elektriko prevožen kilometer je mogoče zelen, ni pa več poceni
Ehja... Elon je kako leto nazaj omenjal "četrti model, ki bo še cenejši od modela 3". Letos je ploščo zamenjal - "cenejši model verjetno ne bo potreben".
Če si modela 3 ne boš mogu kupit zase, si ga boš lahko kupil v solastništvu, ala 5 avtov med 10imi ljudmi al pa kej podobnega (seveda, za pol cene).
Ti avti niso parkirani pred tvojim blokom ampak pride po tebe, ko ga potrbuješ. Ko se vrneš domov, se odpeljejo stran, nekam filat al pa prevažat kazga druzga solastnika.
Dejmo mal manj prihodnost napovedovat z ogledala prosim. Kakršnakoli napoved prihodnosti ki ignorira samovozeče avtomobile ni vredna pol dingove ledvičke.
Nič določenega, razen da nakazujejo da ne bo enako kot pri S ali X.
Pričakuje se, da uporaba SC ne bo del "osnovne opreme" ampak doplačljiv fičer, ki ga lahko naročiš ob nakupu avtomobila ali kdaj kasneje. Podobno kot je bilo z MS60 par let nazaj. A bo to enkratno plačilo imelo neomejen rok trajanja/uporabe ali pa bo nekako omejeno s strani Tesle ni bilo rečeno ničesar. Razen da se ne mislijo it obračunavanja posamezne uporabe i.e. pay-per-use po drugi strani jih pa mal motijo "freeloaderji", ki šparajo domači štorm in se dnevno pasejo po SCjih sredi mest.
Osebno pričakujem kakšen "predplačilno dni uporabe" i.e. vnaprej plačam za 10 različnih datumov uporabe. Kateri datumi točno so to, je moja stvar, ko jih ponucam morm spet plačat. Takšen model je IMHO dober kompromis med tem, da na dolgih poteh stvar služi namenu brez absurdne cene, omeji pa redno dnevno uporabo.
Ko se bo količina tesel dovolj povečala, bodo SC postaje dobile lastno zalogo baterij in sončnih celic za izravnavanje špic porabe in obremenitev omrežja.
Na koncu dneva je "dokaz v pudingu":
Electric-Car Charging Network Ecotality Files For Bankruptcy
Better Place Electric-Car Service Files For Bankruptcy
Na elektriko prevožen kilometer je mogoče zelen, ni pa več poceni
Samo za tistih 20-25% prebivalcev, ki imajo to možnost. Ostali bodo omejeni na polnilnice.
Ehja... Elon je kako leto nazaj omenjal "četrti model, ki bo še cenejši od modela 3". Letos je ploščo zamenjal - "cenejši model verjetno ne bo potreben".
Če si modela 3 ne boš mogu kupit zase, si ga boš lahko kupil v solastništvu, ala 5 avtov med 10imi ljudmi al pa kej podobnega (seveda, za pol cene).
Ti avti niso parkirani pred tvojim blokom ampak pride po tebe, ko ga potrbuješ. Ko se vrneš domov, se odpeljejo stran, nekam filat al pa prevažat kazga druzga solastnika.
Dejmo mal manj prihodnost napovedovat z ogledala prosim. Kakršnakoli napoved prihodnosti ki ignorira samovozeče avtomobile ni vredna pol dingove ledvičke.
Seveda pri Model 3 to ne bo šlo skozi in bo uporaba SC nekako omejena. W1, se že kaj ve kako bodo to storili?
Nič določenega, razen da nakazujejo da ne bo enako kot pri S ali X.
Pričakuje se, da uporaba SC ne bo del "osnovne opreme" ampak doplačljiv fičer, ki ga lahko naročiš ob nakupu avtomobila ali kdaj kasneje. Podobno kot je bilo z MS60 par let nazaj. A bo to enkratno plačilo imelo neomejen rok trajanja/uporabe ali pa bo nekako omejeno s strani Tesle ni bilo rečeno ničesar. Razen da se ne mislijo it obračunavanja posamezne uporabe i.e. pay-per-use po drugi strani jih pa mal motijo "freeloaderji", ki šparajo domači štorm in se dnevno pasejo po SCjih sredi mest.
Osebno pričakujem kakšen "predplačilno dni uporabe" i.e. vnaprej plačam za 10 različnih datumov uporabe. Kateri datumi točno so to, je moja stvar, ko jih ponucam morm spet plačat. Takšen model je IMHO dober kompromis med tem, da na dolgih poteh stvar služi namenu brez absurdne cene, omeji pa redno dnevno uporabo.
Ko se bo količina tesel dovolj povečala, bodo SC postaje dobile lastno zalogo baterij in sončnih celic za izravnavanje špic porabe in obremenitev omrežja.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
nekikr ::
Si že shortal Petrol na vzvod? Ali spet nabijaš v tri dni? Daj jim vsaj mail napiši, da naj kar zaprejo, ker ti praviš, da je itak vprašanje časa kdaj bodo propadli.
Elektrika bo seveda za vse večne čase tako poceni kot je sedaj. Država izpada trošarin na bencin tudi ne bo nadomestila.
Ti drugim o dedku mrazu....pa veš, da si Božiček?
Elektrika bo seveda za vse večne čase tako poceni kot je sedaj. Država izpada trošarin na bencin tudi ne bo nadomestila.
Ti drugim o dedku mrazu....pa veš, da si Božiček?
RedDrake ::
WarpedGone je izjavil:
Ehja... Elon je kako leto nazaj omenjal "četrti model, ki bo še cenejši od modela 3". Letos je ploščo zamenjal - "cenejši model verjetno ne bo potreben".
Če si modela 3 ne boš mogu kupit zase, si ga boš lahko kupil v solastništvu, ala 5 avtov med 10imi ljudmi al pa kej podobnega (seveda, za pol cene).
Ti avti niso parkirani pred tvojim blokom ampak pride po tebe, ko ga potrbuješ. Ko se vrneš domov, se odpeljejo stran, nekam filat al pa prevažat kazga druzga solastnika.
Dejmo mal manj prihodnost napovedovat z ogledala prosim. Kakršnakoli napoved prihodnosti ki ignorira samovozeče avtomobile ni vredna pol dingove ledvičke.
A-ha.
Povej, kdaj bom lahko naročil Teslo, da me pride iskat iz enega konca LJ na drugega, sama, v pogojih kot so recimo bili včeraj zvečer.
Leta 2018?
2020?
2022?
2025?
2030?
Daj, najboljši _realen_ guess.
Pa, kar se cene "tankanja" na SCjih tiče, bo skoraj zagotovo "pay-to-play". 1k EUR pri MS zadošča za cca 40kkm. Nemci, ki delajo po 100kkm letno bodo navdušeni, če jih bo v treh letih lastništva "gorivo" prišlo samo 1k EUR namesto 25k EUR pri varčnem dizlu ... In to pri avtu za 35k EUR no less!
Btw, petrolova cena je cca 3x višja od tržne cene elektrike, in to se ti zdi "drago". Veselica bo, ko bo cesar zahteval svoj delež in bo ta cena 5x ali še večkrat višja kot je sedaj, tudi na domačem priključku ...
WarpedGone ::
Povej, kdaj bom lahko naročil Teslo, da me pride iskat iz enega konca LJ na drugega, sama, v pogojih kot so recimo bili včeraj zvečer.
A manj otročjega knee-jerk odziva nisi sposoben?
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Ker ni dedek mraz.Tesla je še manj dedek mraz, torej njihov projekt postavljanja polnilnic obsojaš na propad.
Letos pomladi se je Tesla zelo potiho pridružila združenju CharIn, ki podpira CCS standard, kar skoraj zagotovo pomeni, da bo Tesla s časoma začela v svoje EV vgrajevati CCS konektorje.
WarpedGone ::
A bo samovozeč tesla sredi ljubljane fural spomladi al jeseni 2019, al junija al septembra 2021 al morda marca 2024 niti v pikici ne spremeni slike, ki prihaja.
Koncept prometa se bo v naslednih letih močno spremenil. Nekaj podobnega kar se je zgodilo fiksni telefoniji s prihodom GSMov in nato pametnih telefonov, se bo zgodilo prometu.
To je za pričakovati. Ne nujno konektor v avtu, govori se o kombiniranem Chademo/CCS adapterju, v avtu ostane Menekes konektor.
CCS sam po sebi je braindead frankenstein monstruoziteta brez razloga obstoja.
Koncept prometa se bo v naslednih letih močno spremenil. Nekaj podobnega kar se je zgodilo fiksni telefoniji s prihodom GSMov in nato pametnih telefonov, se bo zgodilo prometu.
Letos pomladi se je Tesla zelo potiho pridružila združenju CharIn, ki podpira CCS standard, kar skoraj zagotovo pomeni, da bo Tesla s časoma začela v svoje EV vgrajevati CCS konektorje.
To je za pričakovati. Ne nujno konektor v avtu, govori se o kombiniranem Chademo/CCS adapterju, v avtu ostane Menekes konektor.
CCS sam po sebi je braindead frankenstein monstruoziteta brez razloga obstoja.
Zbogom in hvala za vse ribe
Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
Osebno pričakujem kakšen "predplačilno dni uporabe" i.e. vnaprej plačam za 10 različnih datumov uporabe. Kateri datumi točno so to, je moja stvar, ko jih ponucam morm spet plačat. Takšen model je IMHO dober kompromis med tem, da na dolgih poteh stvar služi namenu brez absurdne cene, omeji pa redno dnevno uporabo..
A lahko za ST inteligenzzo razložiš, kakšna je razlike med plačilom za vsako polnjenje sproti, in plačilom za 10 polnjenj vnaprej? In kako bi to lahko kakorkoli vplivalo na zasedenost polnilnic.
Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
A bo samovozeč tesla sredi ljubljane fural spomladi al jeseni 2019, al junija al septembra 2021 al morda marca 2024 niti v pikici ne spremeni slike, ki prihaja.
Koncept prometa se bo v naslednih letih močno spremenil. Nekaj podobnega kar se je zgodilo fiksni telefoniji s prihodom GSMov in nato pametnih telefonov, se bo zgodilo prometu.
Ja, ampak ne pred letom 2050. Sanjači, ki že danes šparajo za nakup robotskega avta, bodo podobno razočarani, kot tisti, ki so ob pristanku na Luno leta 1969 začeli delati načrte za Mars. Ali kot tisti, ki so pred 20 leti preizkušali Dragon Naturally Speaking 1.0, in bili prepričani, da že čez nekaj let za pisanje nihče ne bo več potreboval tipkovnice. 20 let kasneje, Dragon Naturally Speaking je pri različici 15.0, pišemo še vedno praktično vsi s tipkovnico.
Razlika med avtom, ki vozi večino časa sam, ampak mora za vsak primer vedno biti v dosegu volana še človek, ki ves čas gleda na cesto, in avtom, ki dobi vozniški izpit brez voznika, je veliko večja, in težje premagljiva, kot si tule en predstavlja.
-valvoline- ::
EVji se bodo prodajal vse dokler se bo talalo subvencije. Ko se bo nehalo s tem kretenizmom in ko bodo primerno obdavceni za prevozen km bodo zopet sli na smetiscu zgodovine.
nekikr ::
Kar seveda ni res. EV za 100.000EUR ne kupiš zato, ker dobiš subvencije ali ker ti bencin predstavlja strošek.
Poleg tega pa "smetišče zgodovine" predstavlja slabe stvari. EV je sam po sebi superioren navadnim ICE. Ne vem sicer zate, ampak večina nas ceni vsaj kvaliteten zrak, če smo že na primitivne ludicrous pospeške imuni.
Poleg tega pa "smetišče zgodovine" predstavlja slabe stvari. EV je sam po sebi superioren navadnim ICE. Ne vem sicer zate, ampak večina nas ceni vsaj kvaliteten zrak, če smo že na primitivne ludicrous pospeške imuni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nekikr ()
-valvoline- ::
Kar seveda ni res. EV za 100.000EUR ne kupiš zato, ker dobiš subvencije ali ker ti bencin predstavlja strošek.
Poleg tega pa "smetišče zgodovine" predstavlja slabe stvari. EV je sam po sebi superioren navadnim ICE. Ne vem sicer zate, ampak večina nas ceni vsaj kvaliteten zrak, če smo že na primitivne ludicrous pospeške imuni.
Ce bi drzavi bilo mar za zrak bi ze zdavneje vsi fural avte na metan. BTW velik delez kupcev npr na Norveskem kjer se je prodalo najvec tesel se je za nakup odlocilo izkljucno zarad subvencij in *zastojn* goriva ter ostalih ugodnosti pri registraciji,cestnini,parkiranju itn
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
nekikr ::
Ne, zaradi subvencije ne. Kupujejo jih, ker država obdavči ICE avtomobile tako močno, da je vseeno ali kupiš Golfa ali pa Teslo S. Poleg tega je gorivo drago precej bolj kot pri nas, zavarovanje, registracija itd. Če bi bile samo subvencije krive, potem bi jih vozili po vsem svetu, saj jih imajo povsod.
Ravno zato vedno warpiju govorim, da umiri svoje nakladanje, ko omenja norveško, ker je izredno specifična državica, kjer pravila ostalega sveta ne veljajo.
Ravno zato vedno warpiju govorim, da umiri svoje nakladanje, ko omenja norveško, ker je izredno specifična državica, kjer pravila ostalega sveta ne veljajo.
-valvoline- ::
Proizvajalci avtov bi po mojem mogl lepo tozit EU in vsako posamezno clanico in tiste k niso clanice za komunajzarsko netrzno obnasanje in neupraviceno dolocitev priviligiranega statusa dolocenih proizvajalcev in uporabnikov teh vozil.
Torej neupravicen paket ugodnosti za bogatune, lepo,lepo...
Ne, zaradi subvencije ne. Kupujejo jih, ker država obdavči ICE avtomobile tako močno, da je vseeno ali kupiš Golfa ali pa Teslo S. Poleg tega je gorivo drago precej bolj kot pri nas, zavarovanje, registracija itd. Če bi bile samo subvencije krive, potem bi jih vozili po vsem svetu, saj jih imajo povsod.
Ravno zato vedno warpiju govorim, da umiri svoje nakladanje, ko omenja norveško, ker je izredno specifična državica, kjer pravila ostalega sveta ne veljajo.
Torej neupravicen paket ugodnosti za bogatune, lepo,lepo...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
nekikr ::
Temu se reče subvencija. Če boš kaj lažje spal - tudi jaz sem proti njim. Vsem, ne samo za avtomobile. Ampak tako pač je. Pojdi pa okna menjat in boš dobil subvencijo - bo takrat tudi narobe?
-valvoline- ::
Vsako subvencioniranje je netrzno obnasanje = komunizem. Jaz bi vse prepovedal, se posebej v kmetijstvu.
Okapi ::
Ne, zaradi subvencije ne. Kupujejo jih, ker država obdavči ICE avtomobile tako močno, da je vseeno ali kupiš Golfa ali pa Teslo S. Poleg tega je gorivo drago precej bolj kot pri nas, zavarovanje, registracija itd. Če bi bile samo subvencije krive, potem bi jih vozili po vsem svetu, saj jih imajo povsod.
Ravno zato vedno warpiju govorim, da umiri svoje nakladanje, ko omenja norveško, ker je izredno specifična državica, kjer pravila ostalega sveta ne veljajo.
Stvar je samo v višini subvencije (in davčne olajšave so subvencija). Na Norveškem neposredno vplivajo na številne nakupe, kje drugje pa pač manj. Enako bo veljalo tudi za cenejše tesle - že sedaj se ob omembi cene pogosto pojavlja dodatek "s subvencijami".
Med subvencije sodi tudi "neobdavčena" elektrika.
nekikr ::
Ja, se strinjam, ampak je vseeno dobro povedati točno kako je s subvencijami, da se kdo ne zapiči v surovo številko direktne subvencije (in fanatiki se bodo, khm, warpi, khm).
ICE so obdavčeni velikooooo bolj.
Ni stroška registracije.
Ni stroška cestnin.
Ni stroška izjemno obdavčenega bencina.
Ni stroška trajektov.
Ni stroška parkiranja.
...
Tesla S ali Golf? Mislim, da se po dveh letih križata ceni (nabavna cena in stroški). Le kaj bi vzel, kajne? :)
ICE so obdavčeni velikooooo bolj.
Ni stroška registracije.
Ni stroška cestnin.
Ni stroška izjemno obdavčenega bencina.
Ni stroška trajektov.
Ni stroška parkiranja.
...
Tesla S ali Golf? Mislim, da se po dveh letih križata ceni (nabavna cena in stroški). Le kaj bi vzel, kajne? :)
-valvoline- ::
All in all TOC in koncna cena za prevozen km za doloceno casovno obdobje je odlocilni faktor pri nakupu vozila za ene 95% prebivalstva. Tehnico v prid EV lahko obrne zgolj in edino netrzno komunajzarsko obnasanje in nic druzga.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
nekikr ::
Hja, če že za toliko neumnih stvari mečemo denar, potem mi je subvencija za EV še najmanj sporna. Prometa je res veliko, čist zrak je pa dober. Poleg tega brez subvencij ne bi bilo vetrne, sončne in jedrske energije, pa še kupa drugih stvari. Jebiga, čeprav sem proti priznam, da se na tak način kakšno stvar precej pospeši.