Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Okapi ::
Kot rečeno, VW naredi oziroma proda v enem tednu več avtov, kot so jih doslej od prvega roadsterja dalje naredili pri Tesli. Zaradi hypa se zdi, da so električni avti nekaj zelo pomembnega za avtomobilsko industrijo, v resnici pa so za zdaj samo bolj ali manj zanemarljiva posebnost, nišni izdelek, s katerim se ukvarjaš, če te to zelo veseli, ne zato, ker bi se moral.
Ko bo trg električnih avtov predstavljal kaj več od 1% avtomobilskega trga, se bodo pa brez skrbi tudi veliki hitro zmigali. Nihče jih povsem ne zanemarja, oni fičo izpred 30+ let dokazuje, da to ni ravno raketna znanost, in ko bodo akumulatorji dovolj poceni, ali nafta dovolj draga, da bo vse skupaj postalo zanimivo za širše množice, bo tudi modelov več in vsi veliki proizvajalci jih bodo imeli.
Ko bo trg električnih avtov predstavljal kaj več od 1% avtomobilskega trga, se bodo pa brez skrbi tudi veliki hitro zmigali. Nihče jih povsem ne zanemarja, oni fičo izpred 30+ let dokazuje, da to ni ravno raketna znanost, in ko bodo akumulatorji dovolj poceni, ali nafta dovolj draga, da bo vse skupaj postalo zanimivo za širše množice, bo tudi modelov več in vsi veliki proizvajalci jih bodo imeli.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Nikec3 ::
Kot rečeno, VW naredi oziroma proda v enem tednu več avtov, kot so jih doslej od prvega roadsterja dalje naredili pri Tesli. Zaradi hypa se zdi, da so električni avti nekaj zelo pomembnega za avtomobilsko industrijo, v resnici pa so za zdaj samo bolj ali manj zanemarljiva posebnost, nišni izdelek, s katerim se ukvarjaš, če te to zelo veseli, ne zato, ker bi se moral.
Ko bo trg električnih avtov predstavljal kaj več od 1% avtomobilskega trga, se bodo pa brez skrbi tudi veliki hitro zmigali. Nihče jih povsem ne zanemarja, oni fičo izpred 30+ let dokazuje, da to ni ravno raketna znanost, in ko bodo akumulatorji dovolj poceni, ali nafta dovolj draga, da bo vse skupaj postalo zanimivo za širše množice, bo tudi modelov več in vsi veliki proizvajalci jih bodo imeli.
Ni tako enostavno. Nemci enostavno ne bodo nikoli mogli narediti takšnega hypa kot Tesla, pa tudi če naredijo boljši avtomobil. In ko bo Tesla enkrat uveljavljena (kar že itak je) kot kul, okoljsko odgovorno, z vodjo, ki je rock zvezda, bodo Nemci žal bili samo "gas avto" bleferji.
Marketing in imidž je marsikaj, ne ga podcenjevat.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Okapi ::
Mene sicer za Nemce nič ne skrbi. Imajo dovolj denarja in znanja za trženje svojih izdelkov, brez skrbi. Tudi me ne bi čisto nič presenetilo, če bodo nekoč "rock zvezdniku" dali ponudbo, ki je ne bo mogel zavrniti, in bodo Teslo preprosto kupili, Musk bo pa milijarde od prodaje vložil v rakete, hyperloop, teleporter ali kaj četrtega. In če nič od tega ne bodo naredili, ampak zaradi nesposobnosti guznili, me tudi ne bo čisto nič prizadelo.
avani ::
To je res, EV so zelo zelo majhen del trga...
Edini "distruption", ki bi se lahko zgodil, je da bi se ljudje množično odločali raje počakati z menjavo ali nakupom novega avtomobila, dokler EVji ne bodo bolj pogosti. To bi znal bit udarec. Pri nas v firmi je že tako, da bomo z menjavo avtov počakali.
Edini "distruption", ki bi se lahko zgodil, je da bi se ljudje množično odločali raje počakati z menjavo ali nakupom novega avtomobila, dokler EVji ne bodo bolj pogosti. To bi znal bit udarec. Pri nas v firmi je že tako, da bomo z menjavo avtov počakali.
BlaY0 ::
Musk precej raskira, se mi zdi s tem ko ve da je v naslednjih parih letih sposoben narediti le toliko avtomobilov kolikor je hype followerjev. V tem času pa upa da mu bo uspelo ali odkupit par velikih in jim _vsiliti_ svoj mindset, ali pa nekako znižati stroške na ta nivo da bo lahko serviral tudi rajo. Pa verjetno ima v rokavu še kakšnega zajca, se ne bi čudil. Ne rečem da mu ne bo uspelo, v končni fazi kdor ne raskira ne more potem bank v buli dokapitalizirat al kako gre že ta pregovor, sem že pozabil...
Magic1 ::
Musk se bo že znašel, je master promocije in zbiranja denarja. Bolj bo problem, če se pojavi kakšna serijska napaka in bo kot posledica le te par mrtvih. Potem pa bodo EV-ji instantno tam kjer so pristali v devedesetih. Upam, da se ne bodo preveč igrali s avto piloti. Musk zna bit kar problemtičen glede tega, zelo rad gre na vse, ali nič in izda kar prototip za rajo.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Utk ::
To je res, EV so zelo zelo majhen del trga...
Edini "distruption", ki bi se lahko zgodil, je da bi se ljudje množično odločali raje počakati z menjavo ali nakupom novega avtomobila, dokler EVji ne bodo bolj pogosti. To bi znal bit udarec. Pri nas v firmi je že tako, da bomo z menjavo avtov počakali.
To se sigurno bo zgodilo. Morda se bo vseeno prodalo vse več avtov, ker Kitajske še lep čas ne bojo nafilali, vprašanje pa za kakšen denar, pa tudi Kitajci bi zelo radi šli na elektriko.
WarpedGone ::
Dejmo raje odpret stave, katera firma bo najprej šla v bankrot.
Moja stava je Audi.
Moja stava je Audi.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Zakaj?
a) ker je njihov primarni kruh v razredu 'luksuznih' (i.e. bol ali manj) športnih limuzin in cross-over-terencev, ki bodo fasali narhuj in najprej
b) ker niso tako zveneče ime kot je Porsche, da bi se lahko šlepal na samo ime
c) ker nimajo alternativne ponudbe vozil, ki zaenkrat še ne bo direkt ogrožena z električnim pogonom (kombiji, tovorna in dostavna vozila)
a) ker je njihov primarni kruh v razredu 'luksuznih' (i.e. bol ali manj) športnih limuzin in cross-over-terencev, ki bodo fasali narhuj in najprej
b) ker niso tako zveneče ime kot je Porsche, da bi se lahko šlepal na samo ime
c) ker nimajo alternativne ponudbe vozil, ki zaenkrat še ne bo direkt ogrožena z električnim pogonom (kombiji, tovorna in dostavna vozila)
Zbogom in hvala za vse ribe
BlaY0 ::
Musk se bo že znašel, je master promocije in zbiranja denarja.
Seveda, če mu to do konca ne rata se bo pa česa drugega lotil. Big deal.
WarpedGone je izjavil:
Zakaj?
a) ker je njihov primarni kruh v razredu 'luksuznih' (i.e. bol ali manj) športnih limuzin in cross-over-terencev, ki bodo fasali narhuj in najprej
b) ker niso tako zveneče ime kot je Porsche, da bi se lahko šlepal na samo ime
c) ker nimajo alternativne ponudbe vozil, ki zaenkrat še ne bo direkt ogrožena z električnim pogonom (kombiji, tovorna in dostavna vozila)
Maš point, samo dvomim da se bo to kar v naslednjih parih letih zgodilo. Na splošno imajo države veliko od trenutnega biznis modela avto industrije, ker ima profit... folk je zaposlen, troši, davki se plačujejo etc. Z EV kot praviš sam ni profita, kar je na kratki rok relativno nezanimivo za države saj so vse v enormnih pufih, še en puf na to verjetno ne bi preveč koristil. Sem bolj pristaš teze, da se bo sam prehod precej zavlekel...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
Utk ::
Audi je obsojen na težave tudi brez elektrike. Ni bmw niti mercedes, je samo nek upgrade za volkswagne, za katere pa tudi ne razumem zakaj jih bi kdo hotel.
-valvoline- ::
WarpedGone je izjavil:
Dejmo raje odpret stave, katera firma bo najprej šla v bankrot.
Moja stava je Audi.
Dejmo stavit kdaj bo tesla tudi uradno bankrotirana, saj racunovodsko je ze kr lep cajt v zelo globokem dreku.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Okapi ::
Audi je v resnici blagovna znamka od Volkswagna. Zakaj bi se VW odločil, da jo ukine? Trenutno prodajo poldrugi milijon avtov na leto. Tudi če jim Tesla odvzame pol milijona kupcev na leto, še vedno ostane milijon prodanih avtov na leto. Zaprli bi kakšno tovarno ali dve, blagovne znamke pa sigurno ne bi ukinili zaradi tega.
Utk ::
Ne, Audi je veliko več kot blagovna znamka, je kolk tolk samostojen, ima svoj razvoj itd. Če bi "propadel", bi pa res ostal samo še ena blagovna znamka.
gensi ::
-valvoline- je izjavil:
WarpedGone je izjavil:
Dejmo raje odpret stave, katera firma bo najprej šla v bankrot.
Moja stava je Audi.
Dejmo stavit kdaj bo tesla tudi uradno bankrotirana, saj racunovodsko je ze kr lep cajt v zelo globokem dreku.
Podcenjujete nemško avto industrijo.
VW ima pokupljenih veliko zelo dobrih patentov vezanih na baterije. Imajo poseben oddelek, ki se ukvarja z EV.
Vse prihodnje platforme bodo prilagojene tudi za pogon na elektriko.
In za nemškimi firmami stoji močno gospodarstvo, močna Nemčija.
Če bodo morali žrtvovati "kmete", bodo to prej Seat, Škoda (sicer dvomim), zagotovo pa imajo še kapitala. Povsem zagotovo bi nemške firme lahko trgu ponudile tudi odlična EV, a tega ne storijo. Zakaj? Ker se jim ne izplača. Raje nategujejo narod s preizkušeno tehniko oz. ponujajo le toliko, da ne izpadejo iz igre.
Veliko vprašanje je tudi, kako se bodo na EV odzvale države. Sedaj se še in še denarja nabere iz trošarin. Ko bodo EV bolj vsakdanji, bo "pesem" o ekologiji verjetno kmalu utihnila. Državam v resnici ni zelo pomembna ekologija, pač pa denar.
V vsakem primeru je pozicija Tesle povsem drugačna od nemške avto industrije - nimajo balasta v obliki neštetih servisov, salonov. Dobri so v trženju, imajo dober izdelek in Elona Musk-a, kateremu sledijo mnogi.
Verjamem, da bo Tesla zaradi dobrih potez postala nekakšen tržni vodja. In privoščim jim - če drugega ne, so uspeli narediti nekaj, kar ni pred njimi na področju avtomobilizma še nikomur. Tako lahko Tesli le zaploskamo, hkrati pa si želimo posnemovalcev. (Morda tudi Apple postori kaj pomembnega, Google ima menda tudi že ustanovljeno hčerinsko podjetje s Fordom.)
Utk ::
In August of last year, VW believed that the financial toll from the use of a defeat device would not be particularly severe, relying on precedent of a $100 million fine assessed against another automaker, with the penalties amounting to $91 per vehicle.
VW now says that it was expecting to enter into negotiations with U.S regulators and initiate a recall campaign, and predicted its financial exposure to be far below the record mark of $100 million.
Its expectations would prove to be incorrect, as even during the summer of 2015 VW expected this issue to be limited to about half a million U.S. market models -- a big recall for sure, but not an unprecedented one.
Read more: http://autoweek.com/article/vw-diesel-s...
Evo, toliko so pametni pri VW, in pri ostalih velikih, toliko imajo zdrava pameti, strateškega razmišljanja in s tem se naj bi zoperstavili Tesli. Niti 100 milijard na računu jim pri tem ne more kaj dost pomagat, ker problem očitno ni v denarju. Ko bo šlo enkrat navzdol, denar ne bo več nič pomagal.
Okapi ::
Audi je lani prodal za skoraj 60 milijard evrov avtov in imel malo manj kot 5 milijard dobička. Bi ga imel še nekaj več, če ne bi goljufali z dizli. Ni ravno videti, da bi bil v hudih škripcih.
Utk ::
Nokia je leta 2003 dala ven mobitel, ki je bil najbolj prodajan mobitel v zgodovini. Nokia je bila neka firma, ki je delala mobitele, pojasnilo za mlajše forumaše.
gensi ::
V podobnem položaju kot nemška je sicer tudi japonska avto industrija.
Zagotovo bi Toyota lahko naredila odličen EV, pa so se do nedavnega prav trudili, da ni bilo konkretnega dosega, oblika (EV) pa tudi ne prav lepa.
Pomemben zagon za EV bi lahko vzpodbudila Kitajska. Kitajci zaostajajo v bencinski tehnologiji, na področju EV pa se karte mešajo na novo (imajo tudi velike zaloge litija). Zaradi ekonomije obsega bi bile spremembe lahko zelo hitre.
Zagotovo bi Toyota lahko naredila odličen EV, pa so se do nedavnega prav trudili, da ni bilo konkretnega dosega, oblika (EV) pa tudi ne prav lepa.
Pomemben zagon za EV bi lahko vzpodbudila Kitajska. Kitajci zaostajajo v bencinski tehnologiji, na področju EV pa se karte mešajo na novo (imajo tudi velike zaloge litija). Zaradi ekonomije obsega bi bile spremembe lahko zelo hitre.
BlaY0 ::
Nokia je leta 2003 dala ven mobitel, ki je bil najbolj prodajan mobitel v zgodovini. Nokia je bila neka firma, ki je delala mobitele, pojasnilo za mlajše forumaše.
Nokia je bila neka firma, ki je delala vojaške škornje pa skret papir. Pojasnilo tebi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
WarpedGone ::
Dejmo stavit kdaj bo tesla tudi uradno bankrotirana, saj racunovodsko je ze kr lep cajt v zelo globokem dreku.
kr datum na plan.
Stavim 5 jurjev, da ne bo.
Pokriješ?
Zbogom in hvala za vse ribe
Magic1 ::
Nokia še vedno obstaja...
Ni primere med avto industrijo in telefonijo. Sta dva popolnoma različna svetova.
Ni primere med avto industrijo in telefonijo. Sta dva popolnoma različna svetova.
Magic
WarpedGone ::
Mhm, tut mnogi avtomobilisti so v to sveto prepričan.
GM je baje propadu, ker ni predvidel da mu bo prodaja na hitro padla za 7%...
Počakte naslednje leto, ko bo Porsche na -30%.
GM je baje propadu, ker ni predvidel da mu bo prodaja na hitro padla za 7%...
Počakte naslednje leto, ko bo Porsche na -30%.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
BlaY0 ::
WarpedGone je izjavil:
GM je baje propadu, ker ni predvidel da mu bo prodaja na hitro padla za 7%...
Ključno vprašanje pri tej trditvi je zakaj ni predvidel?
WarpedGone ::
Ker je bil poln sam sebe.
Točno enako kot je poln sam sebe VW, BMW, MB, Audi in večina ostalih velikih, ki so ful ponosni nase, kolk fejst obvladajo.
Trg se spreminja, želje kupcev tudi. Če si letos prodal 20 milijonov vozil, ne pomeni, da jih boš naslednje leto tudi. Če se okus/želje trga spremenijo, si oplel.
Točno enako kot je poln sam sebe VW, BMW, MB, Audi in večina ostalih velikih, ki so ful ponosni nase, kolk fejst obvladajo.
Trg se spreminja, želje kupcev tudi. Če si letos prodal 20 milijonov vozil, ne pomeni, da jih boš naslednje leto tudi. Če se okus/želje trga spremenijo, si oplel.
Zbogom in hvala za vse ribe
-valvoline- ::
WarpedGone je izjavil:
Dejmo stavit kdaj bo tesla tudi uradno bankrotirana, saj racunovodsko je ze kr lep cajt v zelo globokem dreku.
kr datum na plan.
Stavim 5 jurjev, da ne bo.
Pokriješ?
Ne mors dolocit natancen datum, ker se je blefer prevec prisesal na davkoplacevalski denar. Trenutno stanje je tako da tesla pridela 150-200 milijonov minusa mesecno. Lahko si sam preveris podatke. BTW kaj se bo zgodilo z prodajnimi stevilkami modela S ob prihodu 3jke? Pokoj?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
BlaY0 ::
WarpedGone je izjavil:
Ker je bil poln sam sebe.
Hmm, do zdaj sem bil prepričan da se je to zgodilo zaradi poka balona in finančnega zloma...
Magic1 ::
Dejte no, če bo kater od proizvajalcev propadu v nasljednjih desetih letih, bo zaradi nesposobnosti vodstva slediti ostali klasični industriji in ne zaradi Tesle, ali Ev-jev. Tudi GM ni propadel zaradi nepričakovane nove tehnologije. Koljejo se dobesedno med sabo, tesla pa leti v nekih oblakih hypa s svojimi ultra cenami. Sej ni nič narobe, če Američani mečejo miljone za razvoj, sam ne poveličevat tehnologije, ki je bila že davno razvita in ima hude omejitve. Ev-jev ne bo na cesti veliko še vsaj dve desetletji. Brez nove vrste baterij se bomo plazili pri enomestnem % ta čas!
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Utk ::
Nokia še vedno obstaja...
Ni primere med avto industrijo in telefonijo. Sta dva popolnoma različna svetova.
Sej audi bo tudi se obstajal. Delal bo alu bicikle, vw pa klobase.
Ni primerjave, a? Se ene slavne zadnje besede.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Invictus ::
Nokia je leta 2003 dala ven mobitel, ki je bil najbolj prodajan mobitel v zgodovini. Nokia je bila neka firma, ki je delala mobitele, pojasnilo za mlajše forumaše.
Saj jih še danes.
In ima na ne-smart trgu še vedno večinski delež ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Truga ::
Zelo mi je vsec kako folk posta kako nizko porabo in nasploh poceni so dizli in kako so kul, vsi pa pozabljajo da so fosilna goriva najdrazja rec ki jo placujemo na svetu:
http://www.pri.org/stories/2015-06-07/i...
Samo pac ni niti priblizno vsa cena na bencinki.
http://www.pri.org/stories/2015-06-07/i...
Samo pac ni niti priblizno vsa cena na bencinki.
Utk ::
Nokia je leta 2003 dala ven mobitel, ki je bil najbolj prodajan mobitel v zgodovini. Nokia je bila neka firma, ki je delala mobitele, pojasnilo za mlajše forumaše.
Saj jih še danes.
In ima na ne-smart trgu še vedno večinski delež ...
Sej audije bojo tudi se delali, na kitajskem za afriski trg. Delnicarji bojo navduseni.
Magic1 ::
Zelo mi je vsec kako folk posta kako nizko porabo in nasploh poceni so dizli in kako so kul, vsi pa pozabljajo da so fosilna goriva najdrazja rec ki jo placujemo na svetu:
http://www.pri.org/stories/2015-06-07/i...
Samo pac ni niti priblizno vsa cena na bencinki.
Brez fosilnih goriv bi bil svet zelo drugačen in to ne v dobrem smislu. Samo eni nimajo niti kančka pameti, da bi videli, kaj nam vse omogočajo.
Magic
bMozart ::
Izbrisan_Acc je izjavil:
Če bodo šli avtomobili iz motorjev z notranjim izgorevanjem na elektriko bo to ena večjih sprememb v moderni zgodovini človeka. Nekej tacga kot iz konja na avto. Težišče sveta se bo zamajalo ker ameriška, arabska, ruska,... nafta ne bodo imele skor nobene teže več. Da ne govorim o tem, da se bo precej spremenilo podoba mest in transporta nasploh.
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...
Truga ::
Brez fosilnih goriv bi bil svet zelo drugačen in to ne v dobrem smislu. Samo eni nimajo niti kančka pameti, da bi videli, kaj nam vse omogočajo.
Ja res je. Ko ni blo boljsga so bla fosilna goriva super. Zdaj pocasi prehajamo v cas ko imamo ze precej boljse reci, eni pa se kar kurijo tisto svinjarijo.
-valvoline- ::
Brez fosilnih goriv bi bil svet zelo drugačen in to ne v dobrem smislu. Samo eni nimajo niti kančka pameti, da bi videli, kaj nam vse omogočajo.
Ja res je. Ko ni blo boljsga so bla fosilna goriva super. Zdaj pocasi prehajamo v cas ko imamo ze precej boljse reci, eni pa se kar kurijo tisto svinjarijo.
Nihce ti ne brani da bos med prvimi *revolucionarji* ki si bodo nabavil EV. Skesiraj 50+k pa bo. Aja,subvencije ne damo, pa tudi placal bos ksen fer znesek za vsakih 100km, ceste niso zastojn. Jaz se bom lepo fural z svojim avtom vredn manj k jurja na LPG, pa tudi naslednji bo LPG (ali metan ce se bo vlada spametovala). EV morda ko bo max 15k z 300km+ dosegom. Ce se bo to zgodilo bodo verjetno takrat na trgu tudi conversion pack kit varijante da bos lahko dokaj poceni predelal katerkol avto na strom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Truga ::
Kuri se kar se najbolj splača, tko pač je in bo.
A ti se enkrat pejstam isti link kjer pise kako draga so resnicno fosilna goriva, ko dejansko vstejes tudi ceno vseh problemov ki jih neposredno povzrocajo, ne samo racun na bencinki?
edit: lmao valvoline se vedno misli da se ceste financirajo iz trosarin
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Truga ()
CoolBits ::
Lahko pejstaš kolikor hočeš, ko se bo splačalo preit na kaj drugega, se bo tudi prešlo.
Računaj na to da avtomobili porabijo le malenkost od skupne porabe fosilnih goriv.
Računaj na to da avtomobili porabijo le malenkost od skupne porabe fosilnih goriv.
Truga ::
Avtomobili so najbolj problematicni s tega vidika. Veliki kompleksi imajo prostor za velike dimnike in komplicirane filtrirne naprave ki ven spuscajo manj svinjarije kot trije golfi TDI. Pa s tem napajajo pol slovenije.
CoolBits ::
In? Ko se bo narodu in firmam prehod splačal, se bo prehod zgodil. Ne bom se več ponavljal.
-valvoline- ::
Truga ::
Nicesar ne cakam, je ze vse kar rabim tu. Ljudje samo nocejo saltat, ker imajo raje nesramno visoke davke in bolnice polne bolnikov takih in drugacnih dihalnih bolezni, ki jim placujejo zdravljenje, kot da bi zamenjali. Ker oni vidijo samo ceno na racunu od bencinke.
Na sreco so nekateri ze pogruntali da ni tko simpl. Tesla ze dela super avte, prav tako se neki trudi Toyota in kitajci. Samo se vprasanje casa je.
Na sreco so nekateri ze pogruntali da ni tko simpl. Tesla ze dela super avte, prav tako se neki trudi Toyota in kitajci. Samo se vprasanje casa je.
Truga ::
A vi ne znaste brat al kaj?
Splaca se zdeje, ta trenutek. Zato tud pametne firme ze delajo na teh avtih.
Splaca se zdeje, ta trenutek. Zato tud pametne firme ze delajo na teh avtih.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Truga ()