Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
A vi ne znaste brat al kaj?
Splaca se zdeje, ta trenutek. Zato tud pametne firme ze delajo na teh avtih.
Enim pa matematika res ne gre, mogoče je preveč nul?!?
Ponovimo. Najbolj osnovnega Ev-ja dobiš za 40kEUR(pustimo Zoe, kjer plačuješ rento dokler ga imaš) in ta ima manj kot 200km dosega, opremljen je pa slabše od avta za 20k. Če hočeš boljšo zadevo, te pride cca 80kEUR(koliko te sploh pride najbolj osnovna Tesa S pri nas, ko dodaš vse davke?). Plačuješ v državno zelo malo v primerjavi s klasiko. Polnenje te res pride zastonj, a le če tvoj čas ni nič vreden. Prilagajanje pri dolgih furah, ekstra je treba pazit pozimi+ še dodatno manjši doseg takrat, dražje zavarovanje... Po kakšni računici se splača?
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
CoolBits ::
Problem je shranjevanje energije. Shranjevanje električne energije ta trenutek je joke. Navaden 60-70L rezervoar stane par evrov in drži energije za dobrih 1000km. Nafilaš ga v nekaj minutkah.
Baterije za par 100km pa stanejo nekaj 10k evrov nafilaš jih v nekaj urah. Enostavno še ni računice.
Baterije za par 100km pa stanejo nekaj 10k evrov nafilaš jih v nekaj urah. Enostavno še ni računice.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Po točno enaki kot se splača katerikoli avto nad 7 jurjev.
Prou nagravžni ste s tem se ne splača. Debilnost na kvadrat. Svar je kaj hočem met in kolk Morm za to plačat. Se lahk stegne, al se ne morm? Čisto vsak smartfon je parkrat dražji od butastih gsmov, pa so vseeno butasti praktično izumrli, smarti se pa prodajajo za med. ni važn da sm na socialni, sam da mam ajfon, al pa vsaj android.
Precej podobno bo z ice dračjem, ne bodo izginili šele ko bodo dražji od ev, ampak ko jih noben ne bo hotu več povohat. Kaj potem če je cenejš, če je pa klump. Indijska tata je pol cenejša od vsakega evropskega avtomobila, pa ni videt da bi se folk kej močno želel vozit v teh kantah.
Imate točn enak problem, kot večina evropskih proizvajlcev ice kant. Ne kapirate, da ni fora cena ampak želja. Če nečesa nočem, je predrago tudi če je zastonj. Ko nekaj hočem, se za tisto max stegnem.
Ampak če mi ponujaš skropucalo, se stegnil pač ne bom.
Prou nagravžni ste s tem se ne splača. Debilnost na kvadrat. Svar je kaj hočem met in kolk Morm za to plačat. Se lahk stegne, al se ne morm? Čisto vsak smartfon je parkrat dražji od butastih gsmov, pa so vseeno butasti praktično izumrli, smarti se pa prodajajo za med. ni važn da sm na socialni, sam da mam ajfon, al pa vsaj android.
Precej podobno bo z ice dračjem, ne bodo izginili šele ko bodo dražji od ev, ampak ko jih noben ne bo hotu več povohat. Kaj potem če je cenejš, če je pa klump. Indijska tata je pol cenejša od vsakega evropskega avtomobila, pa ni videt da bi se folk kej močno želel vozit v teh kantah.
Imate točn enak problem, kot večina evropskih proizvajlcev ice kant. Ne kapirate, da ni fora cena ampak želja. Če nečesa nočem, je predrago tudi če je zastonj. Ko nekaj hočem, se za tisto max stegnem.
Ampak če mi ponujaš skropucalo, se stegnil pač ne bom.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
TribesMan ::
Ampak če mi ponujaš skropucalo, se stegnil pač ne bom.
Prvi pogoj je seveda če se sploh lahko "stegneš".
Nekdo ki na leto zasluži 10k€, pač lahko še tako orgazmira na EV, pa ga še en čas ne bo imel. In bo še en čas "vohal" dizle.
Dokler ne bo EVjev v rangu 10-15k€, pač teh avtov ne boš moglel prodat večini populacije.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Mi gledamo iz stališča večine ljudi. W1 zanima le kaj njemu paše, kar je pa irelevantno za večino. Obstaja trga za vse sorte avtomobilov, a pomembno je kar ustreza večini. Ev-ji ne bodo ustrezal večini še več kot desetletje.
Sej si vsi želimo EVje, a kaj ko nam poznana tehnika tega ne omogoča po sprejemljivi ceni. In Li-ion tehnika ne bo nikoli uspela nadomestit nafto!
Sej si vsi želimo EVje, a kaj ko nam poznana tehnika tega ne omogoča po sprejemljivi ceni. In Li-ion tehnika ne bo nikoli uspela nadomestit nafto!
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Ne, tudi vi gledate samo iz svojega stališča. Morda danes res manjšina lahko in hoče kupit EV, ampak ta manjšina je ogromnokrat večja kot je na voljo električnih avtov in kot se jih proda. Tu je potencial za rast ogromen, in več jih bo na cesti, cenejši bojo in še več ljudi ga bo hotelo imet. Pri ICE potenciala ni, tudi brez elektrike bojo lahko srečni, če bojo na dolgi rok ostali na isti prodaji. Danes se v razvitem svetu proda manj avtov kot 25 let nazaj, ker ljudi avti več ne zanimajo, vsaj ne takšni kot so. Če ne bi blo Kitajcev, bi vsi bolj tanko piskali. Če grejo pa še Kitajci na elektriko, lahko stari veliki kar zaprejo štacuno.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Invictus ::
Če grejo pa še Kitajci na elektriko, lahko stari veliki kar zaprejo štacuno.
Bodo pač ponudili EV avto Kitajcem. Big deal.
Praktično vsi, tukaj osovraženi veliki proizvajalci avtov so naredili že vse mogoče modele in kombinacije. Od električnega avta do hibrida ...
Zadeva je po moje čisto zrela. Samo kdor ima denar, pač odloča. Raja s svojimi 10k za avto na 10 let pač ne bo.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Pa o kakšnem potencialu ti govoriš Utk?!? Sej sem rekel, "potencial" je lahko blizu 100%, a seveda le po ugodnejši ceni od klasike. Tega cenovnega potencial pa EV nima in na Li-ion celice tudi ne bo imel.
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Problemček je samo v tem, da so sami kitajci z električnimi avti že veliko dlje od vseh velikih proizvajalcev skupaj. Kitajci že danes pokupijo 300,000 električnih letno, 99% narejenih na Kitajskem, in 90% brez tuje pameti. Tu se karte delijo na novo, vw bo kvečjemu lahko kopiral kitajce, in ne obratno.
350,000 ljudi se ne strinja s tabo. Dokler bo zares na prodaj, se jih že 1 mio ne bo strinjalo s tabo. S rastjo, ki se lahko podvoji z vsakim nižanjem cene za 10%.
Po tvoji logiki bi se prodajale samo dacie, pa jih nihče niti ne povoha.
Pa o kakšnem potencialu ti govoriš Utk?!? Sej sem rekel, "potencial" je lahko blizu 100%, a seveda le po ugodnejši ceni od klasike. Tega cenovnega potencial pa EV nima in na Li-ion celice tudi ne bo imel.
350,000 ljudi se ne strinja s tabo. Dokler bo zares na prodaj, se jih že 1 mio ne bo strinjalo s tabo. S rastjo, ki se lahko podvoji z vsakim nižanjem cene za 10%.
Po tvoji logiki bi se prodajale samo dacie, pa jih nihče niti ne povoha.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Prvi pogoj je seveda če se sploh lahko "stegneš".
Nekdo ki na leto zasluži 10k€, pač lahko še tako orgazmira na EV, pa ga še en čas ne bo imel. In bo še en čas "vohal" dizle.
Jasno, ampak kjer je želja je tudi pot.
Podaljša se lastništvo trenutne ice kripe, potrpi z njenimi problemi, mal več defektov popravi in počaka da rabljenim evjem dovolj pade cena. Če že za novega še ne bo.
Bodo vsi šli po tej poti? Seveda ne, znaten del ljudi pa.
Efekt bo kakšen? Konkreten minus pri prodaji ice krip.
Najhuje bodo fasale firme, ki ne prodajajo 10-15k ice krip, ampak dražje zadeve.
Ampak tut 15k zadeve znajo hitr fasat svoj udarec, zadostuje 20k eur ornk ev, in je konec z njimi.
Zmanjšan obseg ice zadev, jih bo podražil, tako nakup kot vzdrževanje.
Kje je spodnji limit cene baterije? 100 usd na kwh al 10 usd na kwh? Stvar tehnologije in ekonomije.
Je pa nujna masovna proizvodnja, zato pozabte na kakšno resno knkurenco s strani firm, ki nimajo lastne proizvodnje baterij. Nimajo osnovne možnosti nižanja cene ev.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
Bodo pač ponudili EV avto Kitajcem. Big deal.
Kot je že nekdo pred mano napisal, bo prej obratno.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
V dveh letih so pohvalno uspeli naredit super hype in s tem 350k naročil, ki jih bodo uspeli dostavit okoli leta 2020. Miljonček do leta 2025. Samo v Ameriki letno prodajo 18mil vozil. Zakaj se klasiki nikamor ne mudi? Ker jim ni potrebe minusa delat.
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Pa sej to tudi "mi" pravimo, da se jim očitno nikamur ne mudi. Samo da ko se jim bo začelo mudit, bo vlak že odpeljal.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
V dveh letih so pohvalno uspeli naredit super hype in s tem 350k naročil, ki jih bodo uspeli dostavit okoli leta 2020. Miljonček do leta 2025. Samo v Ameriki letno prodajo 18mil vozil. Zakaj se klasiki nikamor ne mudi? Ker jim ni potrebe minusa delat.
To čakanje nikoli ni kul. Čakal je tudi Kodak, pa Nokia,...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
V dveh letih so pohvalno uspeli naredit super hype
Osnove osnove...
Tesla Motors je svoj public image začel graditi leta 2007.
Ergo majo DEVET let zgodovine public imaga, skozi vseh teh 9 let že delajo tak matematično tehnični minus (investirajo več kot zaslužijo).
Zakaj se klasiki nikamor ne mudi? Ker jim ni potrebe minusa delat.
Narobe.
Klasika *NE SME* delat minusa, ker bi delničarji takšnega ceota vrgi skozi okno na prvi skupščini.
Klasika je zato dela kvečjemu toliko, kolikor si lahlo še privošči brez da zaduši svoj lasten ICE program. Hence skropucalo od i3.
Ornk EVja si pa ne morjo privoščit ker:
- prodajo stotisoče ICE vozil leto
- nijamo na razpolago ustrezne količine baterij, da bi lahko prodali stotisoče ornk EVjev
Kaj jim je storiti?
No solution at all.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Kam bo odpeljal? V Kranj? Niso to telefoni, kjer lahko naročiš milijon+ kosov in jih naredijo v roku meseca. Sploh se jim pa ne mudi zaradi tega. Mudi se jim ne zaradi dragih baterij. Oni lahko naredijo kopijo Tesle za isti denar, a brez potrebnega hypa, ki ga je uspel naredit Musk okoli Tesle, ne bodo prodali nič. Ceneje ne gre, market je majhen. Zakaj bi se trudili.
Pa da se obrnem na izjavo od W1:
Zakaj je temu tako? Saj je ja prosti trg, tovarno postavijo na Kitajskem čez noč. Zakaj je to problem?
Ker je proizvodnja le teh močno predraga in posledično je EV predrag.
Pa da se obrnem na izjavo od W1:
nijamo na razpolago ustrezne količine baterij, da bi lahko prodali stotisoče ornk EVjev
Zakaj je temu tako? Saj je ja prosti trg, tovarno postavijo na Kitajskem čez noč. Zakaj je to problem?
Ker je proizvodnja le teh močno predraga in posledično je EV predrag.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
S tega vidika je imel recimo VW super šanso, da se preobrazi.
So na veliko zafookal z dizli in bi lahk delničarjem pač prodali zgodbo, kako je bivša struktura zavozila stvari in je nujno na novo začet, da bo nekaj suhih let brez dividen, ko bojo stvari postavljali na novo, zgradili par nujnih reči itd.
Kaj češ pametnega zvedet od takšnih pravljičarjev?
So na veliko zafookal z dizli in bi lahk delničarjem pač prodali zgodbo, kako je bivša struktura zavozila stvari in je nujno na novo začet, da bo nekaj suhih let brez dividen, ko bojo stvari postavljali na novo, zgradili par nujnih reči itd.
Saj je ja prosti trg, tovarno postavijo na Kitajskem čez noč.
Kaj češ pametnega zvedet od takšnih pravljičarjev?
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Kdo bo pa postavil tovarno, če LG-ju čisto paše, da so baterije drage, nihče se pa ni pripravljen obvezat, da jih bo kupil tolk in tolk? Še manj, da bi šli sami delat tovarno.
Res je, v bistvu imajo zvezane roke, nič ne morejo naredit, ker nič ne naredijo (da bi bile baterije cenejše), nič pa ne naredijo, ker ne morejo nič naredit (tovarna baterij je predraga, da jo bi prodali delničarjem).
Res je, v bistvu imajo zvezane roke, nič ne morejo naredit, ker nič ne naredijo (da bi bile baterije cenejše), nič pa ne naredijo, ker ne morejo nič naredit (tovarna baterij je predraga, da jo bi prodali delničarjem).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Prej postavijo na Kitajskem 10x večji Gigafactory, kot pa en velikan modificira eno proizvodnjo linijo. Če bi le bil kdo pripravljen plačat tržno ceno baterij v takih količinah. A ni in zato se kapaciteta proizvodne počasi dviguje. Ni tukaj ene zarote, le prosti trg.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
A je kdo rekel, da je zarota? Tovarno bi že postavili, če bi nekdo garantiral odkup, to je res, garantirat ga pa nočejo, ker nočejo delat EV. Čisto enostavno.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Seveda da nočejo, fejk Tesle(četudi bi bila bolj kvalitetna) niso sposobni prodat za polno ceno. Ceneje je pa ne morejo naredit. Zato se še ne trudijo.
Sploh je pa cela EV industrija odvisna od olajšav in nižjih taks. Kolk si fucked, če garantiraš odkup ogromne količine baterij, če ti države nabijejo eno polovično takso na kilometer? Cela EU živi konkretno na bencinskih taksah!
Sploh je pa cela EV industrija odvisna od olajšav in nižjih taks. Kolk si fucked, če garantiraš odkup ogromne količine baterij, če ti države nabijejo eno polovično takso na kilometer? Cela EU živi konkretno na bencinskih taksah!
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Firme, ki že 100 let delajo avte, niso sposobne naredit boljšega avta od nekega startupa? Veliki 3, ki imajo prednost v tehniki, užitek v vožnji, nemški inženiring, in so itak "das auto"? Sledili bojo tesli, ko bojo, namesto vodili? Pa naj naredijo čisto nekaj drugega, ajde, kot i8 recimo, kjer cena ni faktor, samo tisto je pač pretirano. Ja, potem se jim pač slabo piše.
Tesla lahko tudi dizle začne delat, v skrajni sili, pa jih bi še zmeraj očitno pojahala.
Tesla lahko tudi dizle začne delat, v skrajni sili, pa jih bi še zmeraj očitno pojahala.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
-valvoline- ::
95% fotovoltaicnih celic se izdela na kitajskem. Racunica je pokazala da se zadeva skozi cas lahko poceni in da bo koncni izdelek izplacljiv (spet so tu kretenske subvencije v razvitih drzavah) in dokaj poceni. Zato so sli v mass production. Kar je najbolj zanimivo solarnih central na Kitajskem ni, pa tudi za zasebno uporabo je uporaba solarnih panelov izredno majhna. Ker se brez drzavnih subvencij in zajamceno odkupno ceno stroma zadeva se vedno NE SPLACA.
Ce bi se dalo naredit pocen EV pack bi na vsakem vogalu na Kitajskem takoj postavljena ksna tera factory, sploh pa ker majo najvecjih svetovnih zalog uporabnega litija in tistih dragih mineralov potrebnih za izdelavo baterij. Problem je ker enostavno ne gre oz se ne da.
Ce bi se dalo naredit pocen EV pack bi na vsakem vogalu na Kitajskem takoj postavljena ksna tera factory, sploh pa ker majo najvecjih svetovnih zalog uporabnega litija in tistih dragih mineralov potrebnih za izdelavo baterij. Problem je ker enostavno ne gre oz se ne da.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Invictus ::
WarpedGone je izjavil:
Podaljša se lastništvo trenutne ice kripe, potrpi z njenimi problemi, mal več defektov popravi in počaka da rabljenim evjem dovolj pade cena. Če že za novega še ne bo.
Rabljene EVje bodo talali zastonj, ko bodo dobili predračun za zamenjavo baterij
![;)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_wink.gif)
Bodo pač ponudili EV avto Kitajcem. Big deal.
Kot je že nekdo pred mano napisal, bo prej obratno.
Kitajska in Nemčija ima sporazum, da Kitajci ne bodo izvažali avtov na evropski trg.
V zameno je Kitajska dobila celotno Siemensovo komunikacijsko tehnologijo. Že leta nazaj ...
To čakanje nikoli ni kul. Čakal je tudi Kodak, pa Nokia,...
Nokia ni crknila. Na manj razvitih trgih je še vedno top. Z dobrim razvojnim okoljem. Pač niso padli v smart phone ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Zamenjava rabljene baterije bo cenejša od zamenjave rabljene mašine.
Plus da bo avto z zamenjano baterijo dejansko delal, ko zamenjaš ICE mašino ni šans da pravilno skuplaš čisto vse žice in cevke.
Kdo zdrav bo v 15 let staro šasijo tlačil novo baterijo?
Slo-Tech pametnjakoviči ne štejejo.
Plus da bo avto z zamenjano baterijo dejansko delal, ko zamenjaš ICE mašino ni šans da pravilno skuplaš čisto vse žice in cevke.
Kdo zdrav bo v 15 let staro šasijo tlačil novo baterijo?
Slo-Tech pametnjakoviči ne štejejo.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Invictus ::
WarpedGone je izjavil:
Zamenjava rabljene baterije bo cenejša od zamenjave rabljene mašine.
Plus da bo avto z zamenjano baterijo dejansko delal, ko zamenjaš ICE mašino ni šans da pravilno skuplaš čisto vse žice in cevke.
Kdo zdrav bo v 15 let staro šasijo tlačil novo baterijo?
Slo-Tech pametnjakoviči ne štejejo.
Seveda ne štejejo.
Kaj pa ko ti bo prebilo navitje na elektro motorju? A je to zastonj? Ob vseh tresljajih na cesti se bo to zgodilo prej ali slej. Plus baterije. Aja, električni avti se pa res ne kvarijo ...
Kdo danes menja mašino na ICE. Samo glupa mularija, ki drži gas do konca, in tisti, ki ne vedo da je treba menjati in dolivati olja ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
TribesMan ::
ICE mašine se kar pogosto menjajo... zaradi takih ali drugačnih razlogov.
Ni pa to nič takega, vsak na pol sposoben mehanik komplet mašino zamenja v cca 2h dneh.
Ni pa to nič takega, vsak na pol sposoben mehanik komplet mašino zamenja v cca 2h dneh.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
telexdell ::
Kaj pa ko ti bo prebilo navitje na elektro motorju? A je to zastonj? Ob vseh tresljajih na cesti se bo to zgodilo prej ali slej. Plus baterije. Aja, električni avti se pa res ne kvarijo ...
Kdo danes menja mašino na ICE. Samo glupa mularija, ki drži gas do konca, in tisti, ki ne vedo da je treba menjati in dolivati olja ...
Kolikokrat ti je že pregorelo navitje alternatorja??? Imam že kar nekaj sivih las, pa niti nikogar ne poznam, kateremu bi. Poznam pa osebo, katera je menjala motor, ker je po strani vstavila svečko in so ji opilki padli v cilinder.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
Kdo zdrav bo v 15 let staro šasijo tlačil novo baterijo?Kar pomeni, da bodo rabljeni električni avti izgubljali vrednost precej bolj kot bencinski - kar avtomatično še dodatno podraži nakup novega električnega avta.
Slo-Tech pametnjakoviči ne štejejo.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
energetik ::
WarpedGone je izjavil:
Zamenjava rabljene baterije bo cenejša od zamenjave rabljene mašine.Ja valda bo zamenjava 10kEUR+ baterije cenejša od zamenjave ICE za 1000-3000EUR...
Plus da bo avto z zamenjano baterijo dejansko delal, ko zamenjaš ICE mašino ni šans da pravilno skuplaš čisto vse žice in cevke.
Kdo zdrav bo v 15 let staro šasijo tlačil novo baterijo?
Slo-Tech pametnjakoviči ne štejejo.
Ne, ni šans da skupaj spraviš vse žičke in cevke, samo zato ker ti tako praviš..
![;((](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_mad.gif)
Še sam bi si upal zamenjati ICE mašino, če bi imel dvigalo za mašino in dosti časa. Pa sem razen menjave jermenov/olja/zavor sicer laik. Kaj šele pooblaščeni serviser.
Okapi se strinjam, ko bo baterija po 10letih odpovedovala, ga verjetno ne bo kupca, ki bi šel v staro kripo dajat nove baterije za 10kEUR...
Pri ICE se tudi pri 10 letih vloži par 100EUR in se lepo voziš naprej.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Truga ::
Zdajle se nekaterim osebno mogoce ne splaca, ko bojo pa politiki pogruntali da lahko prisparajo 20% na zdravstvu tko da zaprejo promet v EU za smrdljivce bo pa hitro druga pesem.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
energetik ::
Nekaterim? Lahko prepovejo promet za ICE, ampak potem bodo ti politiki leteli na prvih volitvah, ker teh 80-90% folka, ki si drugega kot ICE za do 15k€ ne more privoščit, so... volilci.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Truga ::
Lol ce mislis da si bo katerikoli drug politik odzrl 20% proracuna na racun luzerjev ki serjejo raka in AIDS.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Invictus ::
Kolikokrat ti je že pregorelo navitje alternatorja??? Imam že kar nekaj sivih las, pa niti nikogar ne poznam, kateremu bi. Poznam pa osebo, katera je menjala motor, ker je po strani vstavila svečko in so ji opilki padli v cilinder.
Sem že menjal.
Sam alternator in pogonski elektromotor sta dve, precej po namenu in moči različne zadeve.
Odgovoril si sam. Tip je sam popravljal avto, pa zajebal. Enako se bo dogajalo pri električnih, ko jih bo narod začel sam šraufat. človeška neumnost pač preseže vse, še tako dobre industrijske standarde.
O vzdrževanje električnih avtov sploh še ni bilo nikjer pametne debate, ker so premalo časa na trgu.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
No, jaz pa mislim, da bojo avti na elektriko nazadnje vozili po 30 let. Če lahko avioni letijo, zakaj ne bi avti vozili. Vzdrževanje bo, čeprav ne dražje kot je zdaj, in vseeno cenejše od novega avta. Sploh če bojo proizvajalci postali "ponudniki mobilnosti", in podobne traparije. Baterije bo treba v vsakem primeru reciklirat in obnavljat, vseeno je če jih pol vgradiš v nov avto ali pa 15 let star. Rja ni več nek problem.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Ja valda bo zamenjava 10kEUR+ baterije cenejša od zamenjave ICE za 1000-3000EUR...
Vidim, da ne razumeš da pravzaprav trdiš da bo BEV z nabavno ceno svojih 35k, po desetih letih še vedno vreden vsaj kakih 13 jurjev.
Kar je kakih 7 jurjev več kot je srednja cena 10 let starih ICE zadev tega cenovnega razreda.
In ker bodo BEV tolk bol zaželjeni, bo cena rabljenih ICE zadev še tolk bol strmoglavila. Hkrati tudi cena novih, ker bo vse več folka v skrbeh, kolk bodo za te gare sploh še dobili čez ~7 let ko bo čas za menjavo.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Invictus ::
WarpedGone je izjavil:
Vidim, da ne razumeš da pravzaprav trdiš da bo BEV z nabavno ceno svojih 35k, po desetih letih še vedno vreden vsaj kakih 13 jurjev.
Kar je kakih 7 jurjev več kot je srednja cena 10 let starih ICE zadev tega cenovnega razreda.
In ker bodo BEV tolk bol zaželjeni, bo cena rabljenih ICE zadev še tolk bol strmoglavila. Hkrati tudi cena novih, ker bo vse več folka v skrbeh, kolk bodo za te gare sploh še dobili čez ~7 let ko bo čas za menjavo.
In zakaj bi potem ICE proizvajalci propadli?
Bodo pač delali EV avte, ali karkoli bo že takrat ...
Ampak se je že izkazalo, da ljudje prej babo zamenjajo kot pa banko ali znamko avta ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
Nokia ni crknila. Na manj razvitih trgih je še vedno top. Z dobrim razvojnim okoljem. Pač niso padli v smart phone ...
Ja itak, in to da so se usmerili na manj razvite trge je bila želja podjetja? Če se s katero avtomobilsko firmo zgodi to, kar se je z Nokio, bom kar lepo rekel, da so crknili.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Podaljša se lastništvo trenutne ice kripe, potrpi z njenimi problemi, mal več defektov popravi in počaka da rabljenim evjem dovolj pade cena. Če že za novega še ne bo.
Bodo vsi šli po tej poti? Seveda ne, znaten del ljudi pa.
Efekt bo kakšen? Konkreten minus pri prodaji ice krip.
Najhuje bodo fasale firme, ki ne prodajajo 10-15k ice krip, ampak dražje zadeve.
To lahko deluje samo pogojno. 5000 EUR je se vedno v vecini primerov predrago za kr 'mal stisnit'. Jaz osebno raje kupim nov avto kot neko rabljeno kripo, pa ceprav mi vsi pridigajo kolk zgubim v prvem letu na novem avtomobilu.
Vecina ljudi res ne potrebuje EVja z dosegom 800km vendar bo doseg eden izmed glavnih selling pointov. Vsaj za srednje generacije. To so trenutno ljudje, ki dozivljajo orgazme ob 'fauve' in BMWjih. Ljudje katerim je usnjena notranjost bolj pomembna kot radarski tempomat in avto pilot. Ljudje, ki imajo raje lepse feltne kot kamero za vzratno voznjo in integracijo z Android Car.
Prihodnost EV bo svetla ob menjavi generacije.
WarpedGone je izjavil:
Kdo zdrav bo v 15 let staro šasijo tlačil novo baterijo?
Slo-Tech pametnjakoviči ne štejejo.
S tem samim po sebi ni nic narobe, je pa odvisno predvsem od cene baterije. Ce bo baterija dovolj poceni, bo se vedno bolj smotrno zamenjati samo baterijo kot cel avto. Ce bo primerno opremljen, ni nekih blaznih razlogov za menjavo avtomobila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Prihaja face-liftan Model S. V avstraliji že menjajo stenske slike:
Uradna najava se pričakuje danes.
Uradna najava se pričakuje danes.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
energetik ::
Pa treba se je zavedat, da bodo določeni sklopi (vzmetenje, končniki, zavore) povsem enako na udaru kot pri ICE. Tudi EV bo po 10 letih lahko ornk zmahan pri teh naših kolovozih, lahko kasneje tudi rjast, če ne bodo kar vsi po defoltu iz AL ali karbona.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Invictus ::
Nokia ni crknila. Na manj razvitih trgih je še vedno top. Z dobrim razvojnim okoljem. Pač niso padli v smart phone ...
Ja itak, in to da so se usmerili na manj razvite trge je bila želja podjetja? Če se s katero avtomobilsko firmo zgodi to, kar se je z Nokio, bom kar lepo rekel, da so crknili.
Pač našli so bove trge. Nič novega in strašnega ... Se dogaja vsak dan ...
http://company.nokia.com/sites/default/...
Če boš tole razumel, boš videl da jim ne gre slabo ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
telexdell ::
Sem že menjal.
Sam alternator in pogonski elektromotor sta dve, precej po namenu in moči različne zadeve.
Odgovoril si sam. Tip je sam popravljal avto, pa zajebal. Enako se bo dogajalo pri električnih, ko jih bo narod začel sam šraufat. človeška neumnost pač preseže vse, še tako dobre industrijske standarde.
O vzdrževanje električnih avtov sploh še ni bilo nikjer pametne debate, ker so premalo časa na trgu.
Alternator se od motorja razlikuje le po tem, da je alternator gnan, elektromotor pa nekaj poganja. Glede trajnosti in vzdržljivosti pa večji elektromotorji motorji zdržijo dlje kot manjši.
Vzdrževanje električnih avtomobilov ne bo neka velika znanost. Predstavljaj si, da vržeš ven motor, menjalnik in rezervoar za gorivo pa ti v klasičnem ICE avtomobilu ostane tisto, kar bo vseboval električni avto.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Glede hibridov:
The big problem is that once enough BEVs are on the road (this is probably 1-2 decades away at most), gas stations will shut down in very large numbers. Suddenly that Volt-like vehicle is going to have far more range anxiety than an electric driver. OEMs still are pretty clueless and continue to not understand what's happening. You can't cut cars' fuel needs by 95% and expect gas stations to survive, even if the market share is something like 10-20%.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Invictus ::
Alternator se od motorja razlikuje le po tem, da je alternator gnan, elektromotor pa nekaj poganja. Glede trajnosti in vzdržljivosti pa večji elektromotorji motorji zdržijo dlje kot manjši.
Če jih narediš ustrezno robustne. če jih ne, bo število odpovedi tam, tam z ICE. Ker bo množična proizvodnja in bodo vse skupaj delali poceni ... In bodo bolj crkovali. Sploh ko jih bodo začeli delati Kitajci
![;)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_wink.gif)
Vzdrževanje električnih avtomobilov ne bo neka velika znanost. Predstavljaj si, da vržeš ven motor, menjalnik in rezervoar za gorivo pa ti v klasičnem ICE avtomobilu ostane tisto, kar bo vseboval električni avto.
Pa moraš dodati baterije, razsmernik, grelce, pa si tam, tam. Motor tudi rabiš. Ker se nisem videl avta brez motorja, razen pri Kremenčkovih ... Sam pač druge škatle. Tekočine bodo ostale in bodo še nove (elektroliti v večjih količinah).
Saj tudi vzdrževanje ICE ni neka znanost.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
RedDrake ::
Vzdrževanje električnih avtomobilov ne bo neka velika znanost. Predstavljaj si, da vržeš ven motor, menjalnik in rezervoar za gorivo pa ti v klasičnem ICE avtomobilu ostane tisto, kar bo vseboval električni avto.
Potem ni neke bistvene razlike v ceni vzdrževanja?
V vseh mojih bencinskih ICE-tih do sedaj (20 let izkušenj) je pri "pogonskih sklopih" crkovala le elektronika/elektrika (luftmesser, cinšpule in pa jasno razdelilna kapa na yugotu
![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
Kaj od tega mi ne bo potrebno vzdrževati na EV?
Recimo, zadnji servis me je prišel cca 900 EUR. Nove pnevmatike, amortizerji, fedri, par puš, optika podvozja + olje in vsi filtri. Če odštejem ICE specifiko sem še vedno na 840 EUR. Bohvedi, kaj vse bo potem pri EV dodatno za preverit, preventivno menjat, ipd ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
Prihaja face-liftan Model S. V avstraliji že menjajo stenske slike:
Uradna najava se pričakuje danes.
A je kaj možnosti, da z njim pride tudi P100D?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Vzdrževanje električnih avtomobilov ne bo neka velika znanost. Predstavljaj si, da vržeš ven motor, menjalnik in rezervoar za gorivo pa ti v klasičnem ICE avtomobilu ostane tisto, kar bo vseboval električni avto.
Potem ni neke bistvene razlike v ceni vzdrževanja?
V vseh mojih bencinskih ICE-tih do sedaj (20 let izkušenj) je pri "pogonskih sklopih" crkovala le elektronika/elektrika (luftmesser, cinšpule in pa jasno razdelilna kapa na yugotu), to je kar isti drek z zanesljivostjo tudi v EV. Mehansko sem pa menjal zavore, stabilizatorje, amortizerje, gume, stekla, dihtunge, karoserijske kose, brisalce, motorčke ogledal, servo motorčke centralnega, ipd ...
Kaj od tega mi ne bo potrebno vzdrževati na EV?
Recimo, zadnji servis me je prišel cca 900 EUR. Nove pnevmatike, amortizerji, fedri, par puš, optika podvozja + olje in vsi filtri. Če odštejem ICE specifiko sem še vedno na 840 EUR. Bohvedi, kaj vse bo potem pri EV dodatno za preverit, preventivno menjat, ipd ...
EV ima v bistvu manj elektronike kot ICE. Računalnik že je, mnogo njih, ni pa milijona senzorjev in merilcev, kateri pa so, so res čisto elektronski, ki ne crkujejo. Crkujejo razne lamda sonde, merilci pretoka itd., sam termometer pa težko crkne.
Pa tudi bremze lahko trajajo glih tolk kot avto.