» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
233 / 1185
»»

ZaphodBB ::

WarpedGone je izjavil:

Ne, Toyota bo furala FuelCell zato ker to paše v njen koncept šopanja hibridov.
In FoolCell zadeva nima "vseh problemov EVjev" ampak ima probelme EVjev še potencirane plus probleme z vodikom.

Na konc so važne številke. FoolCell ima nujno manjšo baterijo kot čisti EV, manjša baterija je pa nujno slabša kot večja.

Torej, ti domnevaš da bodo FoolCell jahali celo pot do dna? Ne verjamem.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

Spock83 ::

Hja zadeva se je šele začela razvijat. Koliko časa je pogon na fosilana goriva? Dajmo tehnologiji čas da dozori. Kljub temu, da motorji na fosilni pogon imajo še veliko rezerve.

Roadkill ::

Tehnologija pogona na lešnikovo čokolado se še sploh ni začela razvijat, pa že lahko ugibamo, da ne bi bila najbolj smiselna.
Ü

J.McLane ::

Vodik je slepa veja, možno pa de se iz tega rodi EV na Flow battery

In potem boš imel opcijo hitrega polnjenja s "točenjem" ali polnjenja doma na "počasni" vtičnici.

WarpedGone ::

Torej, ti domnevaš da bodo FoolCell jahali celo pot do dna? Ne verjamem.

Bom reku da "dopuščam to možnost" in hkrati "da bom vesel, ko ponudijo ornk EV". Do takrat pa ...

Hja zadeva se je šele začela razvijat.

Gorivne celice se razvijajo že ene 50 let.
Neki je, če osnove špilajo, problem so le še kakšni detajli. Pri vodiku so problem osnove same. Že 50 let in bodo še 50 tisočletij.
Obstaja en učinkovit način "pakiranja" in transporta vodika - kemijsko vezan v obliki ogljikovodikov. Ko bo dovolj energije, se bo lahko kuhalo 'sintetično' nafto in jo kurilo na klasičen način v batnih mašinah. Energija + vodik + CO2 iz zraka in maš nafto.

Cel problem obsesija s hitrim polnjenjem v par minutah od povsem praznega do (povsem) polnega.
Ljudje majo psihološko averzijo do spremembe, pa magari se izkaže da je to sprememba na bolje. Ne morejo se lostat ideje o filanju na črpalkah.
In nekak se jim zdi, da bi lahk z vodikom preživeli brez spremembe tega vzorca.

Ornk EV z dovolj veliko baterijo se na dovolj močnih polnilnih postajah že danes fila skoraj dovolj hitro. Še večja baterija omogoča še hitrejše polnjenje (že na današnjih polnilnih postajah). To odpravi problem kjer je ta realen - dolge vožnje. Kjer doseg ni problem, se pa avto fila takrat ko je čas - čez noč, kjer je čas polnjenja zakrit s spanjem.

Najprej je treba zapopadit da je vprašanje "kolk časa traja filanje do polnega" - brezveze.
Pravo vprašanje je "kolk časa morm filat da lahk prevozm X km po AC".
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

Potem ko sem si pogledal številne videje od tistega norvežana, mi je ta anksioznost po hitrem filanju minila. Za moje razmere bi polnil 1x tedensko na ful, ali vsak drug dan ponoči ko spim.
Tehnologija EVjev kot je sedaj mi je čisto dovolj. Upam se trdit, da ravno tako za 70% prebivalstva. Sam ceno zbite.

WarpedGone ::

Jup, cena se pa zbije z delom in ne z jokcanjem kako je previsoka.

GF marching forward (2dni stara slika:)

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

fpbs ::

The Aoxin Ibis is China's answer to the Tesla Model S:

http://www.carnewschina.com/2015/03/04/...

7982884e ::

avto zgleda res kot en sekret, še s kopiranjem logotipa se niso potrudili. je pa zanimivo vsaj to, da ponujajo domet ranga model S. zanimivo, ker je baterija velik del cene, ampak kdo ti bo plačal toliko za baterijo, ki se fura v enem sekret avtu. razen seveda če nabijajo.

WarpedGone ::

razen seveda če nabijajo.

A to ni očitno?

Glede dosega:
and 520 kilometer by a 60 kilometer per our average speed


Model S:

60kmh je ~36mph, kjer je dosega ~440 milj oz ~720 km, debela tretjina več.
Iz tega lahk ocenimo baterijo: ~60 kWh.

V članku se čudijo podanemu dosegu pri konstantni hitrosti. Je pa to bistveno bol uporaben podatek kot cifra v raznoraznih "ciklih" ki se trudijo ujet povprečneža in se delajo, kot da je to poraba ki jo boš ti dosegel v praksi. Kar je nemogoče. Konstantnih 60kmh se vsaj ne spreneveda da pomeni karkoli realnega ampak direkt pomeni učinkovitost vozila pri povprečni hitrosti.

Še bol uporaben podatek bi bil doseg pri konstantni najvišji dovoljeni hitrosti i.e. 130kmh, kar v praksi ni ravno težko dosečt. Precej lažje kot konstantnih 50 recimo.

Model S ima pri konstantnih 130km dosega nad 360 km.
BMWjev i3 pa ~100 km. Lj - Mb? Nope.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

gensi ::

Bellatrix ::

https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphot...

Tega mercedesa so baje vidli po ulicah Sanfrančiškota se vozit, brez voznika.
People are quick to judge and slow to correct themselves.

7982884e ::

baje
čudno da nima v san franciscu noben mobitela s kamero (taki hipsterji so), da bi posnel

na sliki je pa seveda fotomontaža

se pa ne bi čudil, če bi šlo za drugačnega mercedesa (pač navadna S klasa)

Nikec3 ::

http://www.theverge.com/2015/3/10/81855...

Apple's shareholders really want Tim Cook to buy Tesla
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

fpbs ::

BYD to build battery Gigafactory to rival Tesla:

http://www.electric-vehiclenews.com/201...

TribesMan ::

Navali narode:

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

J.McLane ::

Ena mrtva Tesla v LJ, baje mu ni zmanjkal baterije:


Mogoče še en DC-DC konverter?

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

TribesMan ::

Je bil kdo včeraj na eventu? Se je dalo videti tudi BMW i3 pa i8, pa tud vozili so se malo naokoli.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

dzinks63 ::

Model S je dobil nadgradnjo sotwara, P85D dosega sedaj 250km/h, tole pa ni več od muh, le kakšen doseg ima pri takšni obremenitvi, bi na nemškem odprtem banu prišel do druge polnilne postaje?

WarpedGone ::

Pri 250 kuriš kakih 130 kW, ergo bo baterija zdržala dobre pol ure, naredu boš pa kakih 150 km. Nemčija je že zelo gosto posejana s SCji, ni pa nujno na vsakih 100km še.
Bo pa avto zdej tudi opozarjal, če boš v nevarnosti, da ostaneš izven dosega polnilnih postaj.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

A new SuC is now under construction in Kozina, Slovenia according to supercharge.info

Počivališče Ravne.

Link na Supercharge.Info
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

Interesting.

Meni se zdi edino čudno, da je musk vsem kupcem doživljensko podaril elektriko na superchargerjih. Zdi se mi kot da se je mal v nogo ustrelu...čeprav je to super incentive. Jz bi dal za recimo za 5 let or something.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

Okapi ::

Saj jim ni nič podaril. Drago jim jo je zaračunal, in to vnaprej.

O.

vostok_1 ::

Jz pa sumim, da so mal na svojo dolgoročno škodo, mal spodbudili kratkoročno prodajo. Ampak ne vem.

WarpedGone ::

Čudno se ti zdi, ker na zadevo ne pogledaš skozi številke.

Zadeva ima naravo kluba, kjer moraš plačat enkratno 'članarino' v višini ~2000 EUR. Trik je le da je ta članarina pri 85kWh modelu obvezna i.e. nimaš šanse za optout. Teh 2 jurja plača za cca 20.000 kWh elektrike, če filaš na polno plus izgube recimo da naenkrat skuriš 100kWh, ergo maš plačanih vsaj 200 takih ciklov. Tegh 20.000kWh je dovolj za ene 100.000 prevoženih km. Če upoštevaš še lokacijo i.e. ne filaš dnevno ampak občasno recimo enkrat tedensko, je to plačano za 4 leta vnaprej. Pa že enkrat tedensko je daleč nad povprečjem. Večina voznikov na SCjih fila ko dejansko gre +300km daleč.

Celo računico mal spremeni strošek dodatega HW v avtu, pa cena SC postaj in njihovo vzdrževanje. Po drugi strani pa je konceptni plan, da se bo SCje vpelo v širšo mrežo, kjer bodo imeli lokalno baterijo baterij ki bodo zagotavljale špice moči, linija v omrežje bo pa lahko ustrezno šibkejša. Nekateri SCji majo lokalne solarne celice, ki prinesejo neki plusa itd.

Drago/poceni je tle brezveze, ključna reč je, da SC omrežje obstaja in se še vedno širi.
Je tisto, kar *vsem* drugim električnim avtomobilom manjka.
Je razlog, da boš za 100 jurjev kupil teslo in ne električnega BMW za istih 100 jurjev, kljub enakemu al morda celo večjemu BMWjevemu dosegu.

Razlog da je brezplačno je pa živa mora, če hočeš to reč zaračunavat tako da se ti splača (goglaj za ev charging nightmare). Cena storitve plačevanja presega ceno same elektrike.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Glede prihodnosti: letos Tesla načrtuje približno podvojitev števila SuperCharger lokacij.
Na začetku leta so bili okrog 320, trenutno jih je odprtih čez 400, konec leta torej okrog 600 po Zda, Evropi in kitajski. Nekaj tudi izven teh primarnih trgov.

Na drugi roki pa nov šef razvoja BMWjeve linije i pravi, da naslednjega modela iX ne bo pred letom 2020. Kot da jim bo infrastrukturo kdo poklonil.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Model X (beta), pride poleti enkrat:
Zbogom in hvala za vse ribe

Oldi ::

@ramez: Electric vehicle batteries already cheaper than 202 projections. Prices dropping 14% / year. http://bit.ly/1N5nThe http://twitter.com/ramez/status/5804515...

CaqKa ::

vostok_1 je izjavil:

Interesting.

Meni se zdi edino čudno, da je musk vsem kupcem doživljensko podaril elektriko na superchargerjih. Zdi se mi kot da se je mal v nogo ustrelu...čeprav je to super incentive. Jz bi dal za recimo za 5 let or something.

predvidevam da je zadeva skupaj potegnjena še s kakim sončnim proizvjanjem elektrike. in to elektriko oziroma izgubo črpa od drugje.

Matev ::

so že izračunali kaj se ji msplača

sicer pa avto za 100k evrov
in ti je tist drobiž za elektriko res nepomemben - važno je da ni komplikacij pri polnjenju

si predstavljate enga bogataša ki bi moral zbirati kovance po okoliških lokalih da plača štrom na superchargerju

-valvoline- ::

Zanimivo da se niso ponudil teslo z recimo 1000km dosegom, normalno temu prilagojena tudi prodajna cena. Pa bogatuni tekmujejo med sabo:.... hehe,kolega moja tesla pa zbere đusa za 1000km,tvoja se za 300km nima...... me winz....
ITN
:)

Zgodovina sprememb…

Matev ::

Zanimivo da se niso ponudil teslo z recimo 1000km dosegom,


mislim da lahko dokupiš prikolico baterij pa imaš teslo-truck ki ima teh tvojih 1000km dosega

7982884e ::

1000km dosega je 3x večja baterija, mende da take ne morejo kar nekam v šalthebl vtaknit, ane, glede na to da trenutna že zdaj zasede celo podvozje in precej zviša težo avta

nekikr ::

Georgia wants EV owners to pay for saving the planet
Se je že začelo. Ko bo pri nas nekaj 100 EV bodo tudi najši najbrihtnejši izumili kaj takega.

ZaphodBB ::

In smo prišli do tega zakaj so _domnovi co2 davki fail. Ker denar sigurno ne bo šel za restavracijo in varovanje okolja temveč za plače in penzije državnih uradnikov, ki implementirajo nove davke, prekladajo papirje in so nasploh družbeno koristni.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: msjr ()

Matev ::

1000km dosega je 3x večja baterija


ja, s temd a 3x večja-težja baterija tudi za veliko zmanjša doseg

mogoče bi s 3x težjo baterijo celo manj prevozil kot sedaj :(

mitja73 ::

In 3x večja teža pomeni veliko večjo obrabo podvozja, zato ti predelovalci na električna vozila dajejo garancijo samo na električni sklop.

Brane22 ::

Vprašanje. Eno je, če predeluješ obstoječo konstrukcijo z omejenimi sredstvi in prijemi.

Nekaj povsem drugega je, če vozilo zasnuješ za take obremenitve od začetka.

Tdi ni nujno, da bi bila 3x večja baterija 3 x težja, sploh če jo zasnuješ za relativno manjše obremenitve.

Avto s tako baterijo najbrž ni mišljen kot konkurenca obstoječim športnikom.

Magic1 ::

Zakaj ni tesle za 1000km? Mogoče tudi zato ker ni veliko cepcev, ki bi dali 160000$ za tako okorno ladjo. Mogoče če bi naredili royce rolls phantom varjanto.
Magic

energetik ::

Brane22 je izjavil:

Tdi ni nujno, da bi bila 3x večja baterija 3 x težja, sploh če jo zasnuješ za relativno manjše obremenitve.
Kaj da ne. Če hočeš prevozit 3x več, bo morala baterija dati 3x več energije, torej bo 3x težja. Pika.
Bo pa lahko pri isti mašini in elektroniki manj obremenjena.

nekikr je izjavil:

Georgia wants EV owners to pay for saving the planet
Se je že začelo. Ko bo pri nas nekaj 100 EV bodo tudi najši najbrihtnejši izumili kaj takega.
A ni to jasno? Bencin naj bo obremenjen z blaznimi trošarinami, elektrika za filanje pa ne? In bi uporabniki ICE avtov še dodatno subvencinirali EV vozila za bogate?

Zgodovina sprememb…

ZaphodBB ::

Torej po tvojem uproabniki ICE avtomobilov subvencionirajo mene ko surfam slo-tech?

Malo morgen prjatu. V resnici je problem, ker gredo bencinski davki za vse drugo kot za odpravljanje škodljivih posledic bencina za okolje in za vzdrževanje cest - čemur so v resnici namenjeni. In zato bo države bolel izpad dohodka in bodo hitro nabili davke na elektriko za transport.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

Okapi ::

energetik je izjavil:

Brane22 je izjavil:

Tdi ni nujno, da bi bila 3x večja baterija 3 x težja, sploh če jo zasnuješ za relativno manjše obremenitve.
Kaj da ne. Če hočeš prevozit 3x več, bo morala baterija dati 3x več energije, torej bo 3x težja. Pika.
Bo pa lahko pri isti mašini in elektroniki manj obremenjena.
Bi rekel, da celo še več, ker gre nekaj energije samo zato, da večjo težo prepelješ na enaki razdalji.

Nikec3 ::

Okapi je izjavil:

energetik je izjavil:

Brane22 je izjavil:

Tdi ni nujno, da bi bila 3x večja baterija 3 x težja, sploh če jo zasnuješ za relativno manjše obremenitve.
Kaj da ne. Če hočeš prevozit 3x več, bo morala baterija dati 3x več energije, torej bo 3x težja. Pika.
Bo pa lahko pri isti mašini in elektroniki manj obremenjena.
Bi rekel, da celo še več, ker gre nekaj energije samo zato, da večjo težo prepelješ na enaki razdalji.

Obremenjenost baterije lahko merimo s tem pri koliko C-jih se prazni. Če je baterija 3x večja in želimo enako moč, bo 3x manj obremenjena. Nekaj % lahko dodamo zaradi večje teže, to pa je tudi vse. Vsekakor pa drži, da večja kot je baterija -> manj je obremenjena.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Nista se najbolje razumela. Boljša beseda kot obremenjenost je povprečna poraba. Avto s 3500 kg bi pil kakih 30% več kot avto s 2000kg. Trikrat večja baterija bi tako le podgojila doseg. Kar bi pa itak bilo že blizu omenjanih 1000km.
Zbogom in hvala za vse ribe

Lonsarg ::

A ni tako da znamo narediti baterije z manjšo močjo precej lažje kot tiste z večjo? Torej če dodamo več baterij isto močnih res dobimo precej teže in manj obremenjenosti. Če pa dodamo več manj močnih pa smo lahko na istem pri obremenjenosti ampak pridemo veliko ceneje skozi pri ceni in teži. Nekako takole:

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

7982884e ::

samo če bi se dalo tako lahko zakaj ne delajo tega že zdavnaj, tako da bi imeli pač hierarhijo, majhna in močna baterija za pospeševanje, plus velika in švoh baterija ki jo vmes počasi polni

Lonsarg ::

To kar si rekel že obstaja, uporabi se supercapacitor za boost moči v električnih/hibridnih avtomobilih, ki imajo zelo malo baterij in jim posledično manjka moč. Če imaš goro baterij notri za doseg potem si bržkone dosegel tudi že potrebno moč in kaj takega ne rabiš, ker ti samo podvaja potrebne baterije.

To na kar jaz namigujem pa je zgolj pomik na zgornjem grafu baterij v smer bolj proti kapaciteti(desno) v primeru raznih 1000km range električnih avtomobilov. To je pa možno samo v primeru da niso že zdajšne Teslove baterije na desni strani Li-ion preseka, ker v tem primeru kake dodatne prednosti ni mogoče več dobiti in potem to kar sem opisal odpade z Li-ion tehnologijo in je treba druge tehnologije iskati.

Če mi kdo prskrbi graf v zgornjem stilu z približanim Li-ion delom, kjer so označene tudi Teslove in konkurenčne baterije bom hvaležen:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

J.McLane ::

Velika in švoh baterija ima eno veliko pomankljivost, hitro polnjenje in daljše obremenitve (klanci).

Primer baterije z majhno specifično močjo je Zinc-Air. Baterija s 100 kWh naj bi bila sposobna oddati samo 17 kW moči, EOS je veliko govoril o tem konceptu, ki bi imel poleg zinc-air baterije še svinčevo baterijo za pobiranje špic, pa je sedaj na tem podorčju vse potihnilo in so se kot kaže posvetili bolj v smart-grid storage.

WarpedGone ::

uporabi se supercapacitor za boost moči v električnih/hibridnih avtomobilih

Se pravi, uporabi se neki kar ne obstaja?
Ker tisto kar od superkondenzatorjev že obstaja ni konkurenčno temu kar že obstaja pri baterijah.
Teža, volumen in predvsem cena. Omenjajo tudi precej porazno obstojnost oz. prehitro staranje.

To je pa možno samo v primeru da niso že zdajšne Teslove baterije na desni strani Li-ion preseka,

"Žal" je to kar je v teslah, špica tega kar je industrija sposobna proizvajat danes.
Žal v narekovajih ker so to zelo impresivne zadeve. Drage ja, slabe ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Če mi kdo prskrbi graf v zgornjem stilu z približanim Li-ion delom, kjer so označene tudi Teslove in konkurenčne baterije bom hvaležen:)

Na tem grafu maš volumensko specifično gostoto energije, ki je manj pomembna. Bol pomembna je gravimetrična.
Pa vseeno, celice v teslah bi bile na tem grafu kak centi nižje od A123 celic in kak centi bol v desno.
I.e. max praznilna moč je kakih 10x nižja - le okrog 5C namesto okrog 50C pri A123
Volumenska gostota energije je pa ene 3x večja. A123 celica formata 18650 drži ~1100mAh, enako velike celice v teslah držijo ~3400mAh.

Trenutno se piše o novem baterijskem preboju: Al-Ion celic ki so/bojo oh in sploh in tralala.
Ko so jih direkt vprašal o energijski gostoti, so izdavili da so nekje na 40Wh/kg. To se prevede v 500mAh celice formata 18650. Useless.
Celice v teslahe so okrog 250Wh/kg. V množični proizvodnji. Danes. Za manj kot 200USD/kWh.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

««
233 / 1185
»»