Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Okapi ::
Včasih so mislili, da ljudje ne znajo sami bencina natočit v avto. Da bodo točili napačnega, polivali vsenaokoli, zažgali bencinsko črpalko ... In glej ga vraga, nič takega se ne dogaja. Napačno tankati sem videl samo enkrat pri vojakih, ko je nekdo v pinzgauerja tankal dizel (ali mogoče v tamiča bencin, sem že malo pozabil).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
mn ::
Včasih so mislili, da ljudje ne znajo sami bencina natočit v avto. Da bodo točili napačnega, polivali vsenaokoli, zažgali bencinsko črpalko ... In glej ga vraga, nič takega se ne dogaja. Napačno tankati sem videl samo enkrat pri vojakih, ko je nekdo v pinzgauerja tankal dizel (ali mogoče v tamiča bencin, sem že malo pozabil).
Roko na srce, ogromno ljudi natanka bencin v dizla. Obratno naj fizično ne bi bilo mogoče.
telexdell ::
Ne vem zakaj gledate na stvari s stanjem današnje tehnike. Kot se vsako leto z naraščanjem števila električnih avtomobilov izboljšujejo karakteristike baterij (in obratno) tako bo z naraščanjem povpraševanja po brezžičnem polnjenju naraščal izkoristek in uporabnost. Prvo brezžično polnjenje katero si bom vgradil v garažo bo pač imelo 80% izkoristek, naslednjo pa verjetno že več.
PS- le zakaj kupujete avtomobile z Ottovim motorjem, če pa ima Diesel motor boljši izkoristek?
PS- le zakaj kupujete avtomobile z Ottovim motorjem, če pa ima Diesel motor boljši izkoristek?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Magic1 ::
Zato ker ima vse svoje prednosti in slabosti.
Če pa si ti za luksuz nepotrebe vtikanja kabla pripravljen plačat kar veliko denarja in še dodatnih 20% izgub pri polnenju, pač imaš zgleda dost denarja za te igrce. Vsakemu svoje.
Če pa si ti za luksuz nepotrebe vtikanja kabla pripravljen plačat kar veliko denarja in še dodatnih 20% izgub pri polnenju, pač imaš zgleda dost denarja za te igrce. Vsakemu svoje.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Aston_11 ::
Zato ker ima vse svoje prednosti in slabosti.Pri bencinu in dizlu imamo vsi ogromno denarja, ker smo pripravljeni plačati, da gre enih 60%+++ direkt skozi dimnik ven.
Če pa si ti za luksuz nepotrebe vtikanja kabla pripravljen plačat kar veliko denarja in še dodatnih 20% izgub pri polnenju, pač imaš zgleda dost denarja za te igrce.
WarpedGone ::
WarpedOne Superca, če je to res, kar sem do sedaj zasledil na netu nasploh o tovrstnih baterijah, je bilo drastično slabše. Mimogrede, ali veš kako je s polnjenjem pri telefonu, jaz največkrat baterijo filam spotoma ob intenzivnejši uporabi in gre morda na 10 dni enkrat na 100%.
Pri telefonu je življenska doba baterije približno usklajena z življensko dobo vsega ostalega tko da se pod črto kej velik sekirat enostavno ne splača.
Filaš ko tebi najbolje ustreza, ko crkne bo itak že skrajni čas, da crkne in si lahko kupiš neki novega, boljšega.
Glede izkoristkov ... 1kWh košta 10 centov, skupaj z dostavo recimo 20 centov.
Ful filanje 85kWh baterije skuri ravno okrog 85kWh, od tega jih v bateriji ostane 77kWh (tolk je na razpolago za uporabo, ostalo je "razmazano na stene baterij kjer ni zdravo čohat" == zaščita), ergo eno ful filanje košta 17 EUR. Če mamo 80% WiCh pa 21 EUR. Cele 4 eure bomo plačal več za eno polnjenje.
To zadostuje za 400 prevoženih kilometrov, ob recmo dnevnih 40km je to 10 dni oz. 10x "dopolnjevanj".
A bi kdo moj avto dal filat za 4 EUR? 100x za 40EUR?
Moj čas in trud in vse ostalo je vreden več.
Ljudje so pripravljeni DOplačat za avtomatsko odklepanje avtomobila, za gumb Start/Stop etc. Pa da nebi doplačali lepega denarja da se znebijo vsakokratnega vštevakavanja in jutranjega izštekavanja? Kje je profit da se ti avto avtomatsko odklene, če ga morš še vedno ročno odvezat od pomola?
Zbogom in hvala za vse ribe
Magic1 ::
Zato ker ima vse svoje prednosti in slabosti.Pri bencinu in dizlu imamo vsi ogromno denarja, ker smo pripravljeni plačati, da gre enih 60%+++ direkt skozi dimnik ven.
Če pa si ti za luksuz nepotrebe vtikanja kabla pripravljen plačat kar veliko denarja in še dodatnih 20% izgub pri polnenju, pač imaš zgleda dost denarja za te igrce.
WTF ima pa to veze s čemerkoli?!? Imamo kakšno alternativo mogoče? A elektriko mogoče dobimo zastonj iz neba v mogoče? Še sama elektrika se v veliki meri naredi s takimi izgubami...
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
WarpedGone ::
Ima 100% veze z zadevo. Elektrika je vredna točno toliko kot je zanjo treba plačat. In niti promil centa več.
In komur se bo zelo tožilo za tistih par dodatnih evrov na domačem računu, se bo lepo občasno zapeljal do SuperChargerja, vštekal kabl in v pol ure profitiral 20 EUR.
In komur se bo zelo tožilo za tistih par dodatnih evrov na domačem računu, se bo lepo občasno zapeljal do SuperChargerja, vštekal kabl in v pol ure profitiral 20 EUR.
Zbogom in hvala za vse ribe
Magic1 ::
Ja ker bo supercharger na vsakem vogalu in to zastonj. Sploh ko uvedejo satelitsko carinjenje in bomo itak vsi plačevali takse na kilometer, ki so zdaj v ceni bencina/vinjetah/cestni taksi.
Pa nisem vedel, da se baterije polnijo s 100% izkoristkom... 85kWh porabljene elektike je 77kWh wireless prenesenih ready to use in baterijah what a joke...
Pa nisem vedel, da se baterije polnijo s 100% izkoristkom... 85kWh porabljene elektike je 77kWh wireless prenesenih ready to use in baterijah what a joke...
Magic
J.McLane ::
Vrednost posameznega energenta je res vredna točno toliko kot je treba zanjo plačat, ampak dejstvo je da se vmes vmeša država.
Sodček nafte: 0,05 EUR/kWh
Bencin: 0,16 EUR/kwh
Dizel: 0,13 EUR/kWh
Elektrika: 0,12 EUR/kWh
LPG: 0,11 EUR/kWh
Bencinar s porabo 5 l/100 km preračunano porabi za 44 kWh/100 km energije, kar je nekje enkrat več kot EV. Ampak po porabi primarne fosilne energije sta pa v resnici zelo blizu, morda 20% prednost EV.
Sodček nafte: 0,05 EUR/kWh
Bencin: 0,16 EUR/kwh
Dizel: 0,13 EUR/kWh
Elektrika: 0,12 EUR/kWh
LPG: 0,11 EUR/kWh
Bencinar s porabo 5 l/100 km preračunano porabi za 44 kWh/100 km energije, kar je nekje enkrat več kot EV. Ampak po porabi primarne fosilne energije sta pa v resnici zelo blizu, morda 20% prednost EV.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
WarpedGone ::
Ja ker bo supercharger na vsakem vogalu in to zastonj.
ja, supercharger bo na vsakem koraku in to zastonj.
Sploh ko uvedejo satelitsko carinjenje in bomo itak vsi plačevali takse na kilometer, ki so zdaj v ceni bencina/vinjetah/cestni taksi.
Piši svojemu poslancu, da bo glasoval proti temu.
Pa nisem vedel, da se baterije polnijo s 100% izkoristkom...:| 85kWh porabljene elektike je 77kWh wireless prenesenih ready to use in baterijah :)) what a joke...
Kdo ti je pa to neumnost povedu? 85kWh iz stene v baterijo nafila 77kWh. 85kWh košta ~17 EUR. 20% izgub zarad WiCh to podraži na ~21 EUR.
Ti je sedaj uspelo slediti al sm bil zopet prehiter zate?
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
Sklepam po obstoječih 3 faznih okroglih konektorjih in pripadajočih kablih ki jih imam doma. Stvar je TEŽKA. Povprečna ženska ga verjetno niti fizično ne more priključiti.
A se ti zavedas kaksne neumnosti klatis?! Da povprecna zenska ni sposobna priklopit enga kabla!? :D Grem hitr zeni povedat, da je nadpovprecna, ker ji dokaj redno uspe priklopit trofazno vticnico za pec od savne.
Mislim, da nisem edini, ki si ni zgradil ogromne garaže. Pri meni je fizično mogoč dostop do vozila, če želim zapreti garažna vrata samo pri vozniku. Leafa (če se ne motim je konektor spredaj) recimo jaz v moji garaži ne bi mogel polniti.
Za vstekat enga kabla ne rabis ogromne garaze. Ce imas pa garazo za "Zastavo 750", pa nisi edini. Sej nihce ne pravi, da imajo pa kr vsi pogoje za elektricne avtomobile. Uni k zivijo v blokih zdej verjetno od besa cepetajo in kricijo kaksno stranje je Tesla ker ga nimajo kje polnit. Al kako?
Prosto ležeči kabli na tleh so pa vedno pod prvič napoto, pod drugič pa varnostno tveganje.
Ce ne bos razkopal garaze in uredil elektricne instalacije potem bos tudi pri brezzicnem polnjenju imel kabel na tleh. O kaksnem tveganju sicer govoris? Kabl imas v avtu ali pa na polici v garazi. Parkiras, ga potegnes ven in priklopis.
Jogo delas doma v dnevni sobi, ne v garazi, da se ne zapletes v kabl, ki ti polni avto. A res pr vseh tkole zgleda doma?
Ne rečem, da je brezžično polnjenje nujno, niti da se zgoraj naštetih problemov ne da rešiti, ampak jaz brezžičnega polnjenja ne bi že v naprej odpisal.
Saj ga ni nihce odpisal. Trenutno vecina niti zicnega polnjenja ne more izvajati, brezzicna polnjenja so pa se na telefonih eksotika.
Ni problema gledat v prihodnost, samo fuck that, I want hoverboards and flying cars.
telexdell ::
Sem zadnjič na video portalu gledal "blondinke" katere so s pomočjo cevi za polnjenje hotele s sabo odpeljati kar celo črpalko, pa se sprašujem, ko bo kakšna takšna "blondinka" hotela s polnilnim kablom odpeljati celo garažo.
Poleg strganega kabla, uničenega priklopa na avtomobilu, poškodb na pločevini... lahko pričakujemo še izpad elektrike v celotni hiši. Kaj to pomeni za hladilnike, zamrzovalnike, ogrevanje, klimatizacijo... pa si ni težko predstavljati. Kako pa bomo namesto odhoda v službo (ali izlet, trgovino, praznovanje...) iskali električarja pa verjetno malce težje.
PS- pa kaj, čez kabel ga ni
Poleg strganega kabla, uničenega priklopa na avtomobilu, poškodb na pločevini... lahko pričakujemo še izpad elektrike v celotni hiši. Kaj to pomeni za hladilnike, zamrzovalnike, ogrevanje, klimatizacijo... pa si ni težko predstavljati. Kako pa bomo namesto odhoda v službo (ali izlet, trgovino, praznovanje...) iskali električarja pa verjetno malce težje.
PS- pa kaj, čez kabel ga ni
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
shark1 ::
Sem zadnjič na video portalu gledal "blondinke" katere so s pomočjo cevi za polnjenje hotele s sabo odpeljati kar celo črpalko, pa se sprašujem, ko bo kakšna takšna "blondinka" hotela s polnilnim kablom odpeljati celo garažo.
Upam da se hecaš s to izjavo!? Če si kdaj vozil električni avto,potem dobro veš,da se z avtomobilom,ki ima priklopljen polnilni kabel,ne moreš premakniti z mesta...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: shark1 ()
TribesMan ::
Hehe :D
Varnostni mehanizem, ki ga je veliko lažje izvest na EVju kot na ICEju...
Varnostni mehanizem, ki ga je veliko lažje izvest na EVju kot na ICEju...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
telexdell ::
Upam da se hecaš s to izjavo!? Če si kdaj vozil električni avto,potem dobro veš,da se z avtomobilom,ki ima priklopljen polnilni kabel,ne moreš premakniti z mesta...
Samo opisujem različne situacije, katere se lahko zgodijo ob uporabi kabla. Za večino teh situacije je možno izvesti varnostne ukrepe, da ne bodo povzročili škode. A kaj hitro lahko zaradi tega pridemo v drugo skrajnost, da bodo že sami varnostni sistemi povzročili škodo, zaradi svojega nepravilnega delovanja. Če bomo tudi za to uvedli varstvene ukrepe potem...
PS- tudi pri avtomobilih bi lahko bil v polnilni cevi v avtu kakšen indikator, kateri bi zaznal priklop na črpalko in bi preprečeval zagon avtomobila pa ga ni.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
ja, supercharger bo na vsakem koraku in to zastonj.
Sanjaj, sanjaj.....Trenutno stanje v Evropi: nekaj čez 60 superchargerjev, Chademo 1200 kom, CCS v parih mesecih montiranih 381 postaj, rastejo kot gobe po dežju.
mn ::
Saj ga ni nihce odpisal. Trenutno vecina niti zicnega polnjenja ne more izvajati, brezzicna polnjenja so pa se na telefonih eksotika.
Ni problema gledat v prihodnost, samo fuck that, I want hoverboards and flying cars.
Po tvoje je brezveze, da se sploh pogovarjamo o električnih avtih.
A se ti zavedas kaksne neumnosti klatis?! Da povprecna zenska ni sposobna priklopit enga kabla!? :D Grem hitr zeni povedat, da je nadpovprecna, ker ji dokaj redno uspe priklopit trofazno vticnico za pec od savne.
Tukaj sem res pretiraval. Za vhodno točko sem vzel kable za parkilovatne elektro motorje, ki jih imamo doba. In si upam staviti, da tega kabla ne pri priklopila v vtičnico. Vsaj ne brez pomoči. Kakšne kable dejansko potrebuješ in koliko tehtajo naj pove kak električar.
Za vstekat enga kabla ne rabis ogromne garaze. Ce imas pa garazo za "Zastavo 750", pa nisi edini. Sej nihce ne pravi, da imajo pa kr vsi pogoje za elektricne avtomobile.
Ja, in brezžično polnjenje reši ta problem. Ne vem kaj je sporno pri tej rešitvi. Pravzaprav sploh ne razumem zakaj se kurčiš - razen da hočeš izpasti pameten.
O kaksnem tveganju sicer govoris?
Poškodovana izolacija in posledični električni udar. Takšne stvari se dogajajo - zato nočeš da ti kabli ležijo na tleh.
fpbs ::
BigWhale ::
Sem zadnjič na video portalu gledal "blondinke" katere so s pomočjo cevi za polnjenje hotele s sabo odpeljati kar celo črpalko, pa se sprašujem, ko bo kakšna takšna "blondinka" hotela s polnilnim kablom odpeljati celo garažo.
Bom citiral Marie Curie iz filma Young Einstein, ko je rekla Albertu: "Your mind is astonishing!"
Sam obratno.
Tesle ze zdaj ne mores odpeljat, ce je prikljucen na charger.
"Kwa pa ce ga po nesreci porines medtem k se polni" ... in 3, 2, 1 ...
TESKAn ::
Tako zgleda priklop tesle na supercharger. Jap, nobena ženska ne bi mogla priklopit superchargerja, kaj šele kabla 10x šibkejšega domačega polnilca. Plus če lahko naredijo javne postaje, kjer kabel nikoli ne vidi tal res ne vidim razloga, zakaj bi doma montiral 10 m dolg kabel, da se ti valja po tleh.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
vostok_1 ::
Sem zadnjič na video portalu gledal "blondinke" katere so s pomočjo cevi za polnjenje hotele s sabo odpeljati kar celo črpalko, pa se sprašujem, ko bo kakšna takšna "blondinka" hotela s polnilnim kablom odpeljati celo garažo.
Bom citiral Marie Curie iz filma Young Einstein, ko je rekla Albertu: "Your mind is astonishing!"
Sam obratno.
Tesle ze zdaj ne mores odpeljat, ce je prikljucen na charger.
"Kwa pa ce ga po nesreci porines medtem k se polni" ... in 3, 2, 1 ...
Kaj pa, ce se pamž pomotoma ovije z železno žico in stopi na induktivno postajo Tesle ravno v trenutku ko Zemljo zadane močan sončni veter, ki sproži vsa stikala na severni polobli in posledično scvre bogega froca. What then huh?!
Sm mislu, da jaz kompliciram, ampak zgleda da sm zgolj amater.
telexdell ::
Kaj pa, ce se pamž pomotoma ovije z železno žico in stopi na induktivno postajo Tesle ravno v trenutku ko Zemljo zadane močan sončni veter, ki sproži vsa stikala na severni polobli in posledično scvre bogega froca. What then huh?!
Sm mislu, da jaz kompliciram, ampak zgleda da sm zgolj amater.
Ta je pa v stilu tiste s sodišča, ko sodijo ciganu, da je ukradel nek stroj, pa je cigo trdil, da ga je njegov pet letni sin. Na vprašanje sodnika, kako je pet letni sin odnesel 20 ton težak stroj pa cigo odgovori: "Pa kaj mali ve, kaj je pet ton".
PS- če froc stoji na južni polobli ga vključena stikala na severni ne bodo ogrožala
Pa dovolj o takšnih neumnostih, tisti kateri nimate argumentov raje nehajte spamati in sami sebe smešiti.. Dejstvo je, da je žično polnjenje v domači garaži zares izhod v skrajni sili. Pravo svobodo nam bo dalo šele brezžično polnjenje, pa če bo imelo le 50% izkoristek. Podobna stvar so domači TV sprejemniki. Kljub temu da ima sam daljinec slab izkoristek, saj večkrat pritisneš v prazno, hkrati pa z uporabo daljinca zmanjšuješ izkoristek TV nikomur ne pride na misel, da bi vsakič ko bi hotel prestaviti kanal šel do TV sprejemnika.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Oldi ::
Dajte nehat no, a nimate nič pameetnega za pisat.
Kabel se obesi na strop in so vsi problemi rešeni.
Kabel se obesi na strop in so vsi problemi rešeni.
vostok_1 ::
Kaj pa, ce se pamž pomotoma ovije z železno žico in stopi na induktivno postajo Tesle ravno v trenutku ko Zemljo zadane močan sončni veter, ki sproži vsa stikala na severni polobli in posledično scvre bogega froca. What then huh?!
Sm mislu, da jaz kompliciram, ampak zgleda da sm zgolj amater.
Ta je pa v stilu tiste s sodišča, ko sodijo ciganu, da je ukradel nek stroj, pa je cigo trdil, da ga je njegov pet letni sin. Na vprašanje sodnika, kako je pet letni sin odnesel 20 ton težak stroj pa cigo odgovori: "Pa kaj mali ve, kaj je pet ton".
PS- če froc stoji na južni polobli ga vključena stikala na severni ne bodo ogrožala
Pa dovolj o takšnih neumnostih, tisti kateri nimate argumentov raje nehajte spamati in sami sebe smešiti.. Dejstvo je, da je žično polnjenje v domači garaži zares izhod v skrajni sili. Pravo svobodo nam bo dalo šele brezžično polnjenje, pa če bo imelo le 50% izkoristek. Podobna stvar so domači TV sprejemniki. Kljub temu da ima sam daljinec slab izkoristek, saj večkrat pritisneš v prazno, hkrati pa z uporabo daljinca zmanjšuješ izkoristek TV nikomur ne pride na misel, da bi vsakič ko bi hotel prestaviti kanal šel do TV sprejemnika.
Damn si trd.
V garažnem okolju tak kabel je najmanjši problem. Govorimo o kablu debeline kot ga ma toaster. Če ti to povzroča preglavice, še posebej ob upoštevanju, da zadeve, ki se redno uporabljajo so tudi bolj dostopne, potem res boljše, da s kr v sobo zapreš pa ključ vržeš stran.
Daljinsko napajanje zahteva prav tako kable, korenito alteracijo prostora, možnosti, da gre kaj narobe so toliko večje, izkoristek pa bistveno slabši. 50%? Obupno, pa še to vprašanje kaka razdalja. A bo naprava imela dvigalko, ali bo to izboklina sredi garaže.
Ne vem no, mene 2m, fi10 kabla ne moti kaj preveč.
Če že debatiramo o takih brezveznostih bi jaz pripomnil, da kot zgleda na daljavo, adapter za v Teslo deluje dokaj nekomot in ceneno. IMO bi moral biti nekoliko bolj masiven in bolj easy snap on.
BigWhale ::
Kaj pa, ce se pamž pomotoma ovije z železno žico in stopi na induktivno postajo Tesle ravno v trenutku ko Zemljo zadane močan sončni veter, ki sproži vsa stikala na severni polobli in posledično scvre bogega froca. What then huh?!
Dost je ze, da je ce ti je vsec zlatnina in si navijes eno ful debelo zlato ketno okrog vratu. Se pripeljes domov nad awesome 160kW wireless charger, ki se vklopi, stopis ven iz avta in ZZZAP!
WarpedGone ::
Hehe, 99% stvari so narejene ne ker so nujne ampak ker se folku dopadejo dost, da zanje plačajo.
100 let je folk zlahka s ključem odklepal vrata in zaganjal motor.
Danes je dovolj da maš 'ključ' v žepu ali taški, prideš do avta in ta se odklene sam od sebe, ko se vsedeš v avto mu je že jasno da se želiš peljat. Brez enega posebnega knofa tipa PowerOn.
V takšni situaciji met nek nov fizičen priklop, ki ga morš vsakič štekat in izštekat je dobesedno iz dežja pod kap. Absurd.
WiCh je luksus, ki je pri električnem polnjenju možen zlahka, pri ICe pogonu je to fehtanje težav. tut senzor za odprto lukno za tankanje je izi pizi zadeva, pa kljub temu praktično noben nima tazga senzorja. Višek je, da se pokrov avtomatsko odklene in zaklene skupaj z ostalimi kjučavnicami.
Tesla se hvali kako se avto avtomatsko odklene, štarta in potem ugasne in zaklene, brez ene voznikove akcije. Razen "tesla dance", da se kabl odklene in ga je možno izštekat, in vštekavanja polnilnega kabla.
Brezžično polnjenje je vprašanje časa.
100 let je folk zlahka s ključem odklepal vrata in zaganjal motor.
Danes je dovolj da maš 'ključ' v žepu ali taški, prideš do avta in ta se odklene sam od sebe, ko se vsedeš v avto mu je že jasno da se želiš peljat. Brez enega posebnega knofa tipa PowerOn.
V takšni situaciji met nek nov fizičen priklop, ki ga morš vsakič štekat in izštekat je dobesedno iz dežja pod kap. Absurd.
WiCh je luksus, ki je pri električnem polnjenju možen zlahka, pri ICe pogonu je to fehtanje težav. tut senzor za odprto lukno za tankanje je izi pizi zadeva, pa kljub temu praktično noben nima tazga senzorja. Višek je, da se pokrov avtomatsko odklene in zaklene skupaj z ostalimi kjučavnicami.
Tesla se hvali kako se avto avtomatsko odklene, štarta in potem ugasne in zaklene, brez ene voznikove akcije. Razen "tesla dance", da se kabl odklene in ga je možno izštekat, in vštekavanja polnilnega kabla.
Brezžično polnjenje je vprašanje časa.
Zbogom in hvala za vse ribe
Oldi ::
Če Že smetimo:
Kar mraz me strese ob vseh teh neumnostih, ki jih imajo današnji avti, tako da je indukcijsko polnjenje ena manj nesmiselnih zadev. Moja kripa se še kar na ključ odpira, šipe pa na vinto in sem srečen zaradi tega.
Kar mraz me strese ob vseh teh neumnostih, ki jih imajo današnji avti, tako da je indukcijsko polnjenje ena manj nesmiselnih zadev. Moja kripa se še kar na ključ odpira, šipe pa na vinto in sem srečen zaradi tega.
telexdell ::
Smešno mi je, da +100kW brezžična postaja sredi garaže ni nevarna, kabel pa je.
Se sploh zavedaš kakšne neumnosti pišeš. Za 100 kW potrebuješ kabel tam 120 mm2 in varovalke 200 A, za priključno moč pa boš plačeval tam 1000 € na mesec.
Pa kaj če brezžično napajanje zahteva adaptacijo prostora, pa kaj če ima izkoristek le 50%. Stvar je svetlobna leta naprednejša od kabla.
Če torej nimate kakšnega drugega argumenta kot izkoristek, potem je vsaka naslednja debata neproduktivna.
PS- kot Tesle ne moreš premakniti, če se ne polni tako je lahko tudi brezžična talna sonda v neaktivnem stanju, dokler nad njo ne zapelje avtomobil in ji odda nek kodiran signal.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
vostok_1 ::
No, govorim o hipotetičnem scenariju, da bi lahko vgrajeval superchargerje v garažo (ali pa, da bi na supercharger postajah nudili WiCh). Sicer pa 5kW tudi ni tako zelo malo. To pa je lahko že inštalacijska moč gospodinjstva.
Drugače pa ja. 50% učinkovitost je dealbreaker. Seriously. Se gremo neke eko friendly zadeve, nato pa zmečemo 50% energije v zrak.
Drugače pa ja. 50% učinkovitost je dealbreaker. Seriously. Se gremo neke eko friendly zadeve, nato pa zmečemo 50% energije v zrak.
vmalhar ::
Pa dovolj o takšnih neumnostih, tisti kateri nimate argumentov raje nehajte spamati in sami sebe smešiti.. Dejstvo je, da je žično polnjenje v domači garaži zares izhod v skrajni sili. Pravo svobodo nam bo dalo šele brezžično polnjenje, pa če bo imelo le 50% izkoristek.
In ti boš odločil, da je to dejstvo ali kaj? Ni nujno, da je to dejstvo, je pač tvoje mnenje. Meni je recimo izhod v skrajni sili prav brezžično polnjenje.
Se mi zdi, da bo izkoristek zelo zelo zelo pomemben, pa ne zaradi stroškov izgub, ampak dejstva, da se izgube izsevajo v okolico. Kot je že nekdo omenil, polnilec ranga nekaj 10kW in izkoristkom 90%, ti bo v garaži izseval nekaj kW v prostor. Za prednosti, ki jih naštevate? Ne hvala. Nimam težav s kabli. V tem primeru sem njihov velik fan.
Primerjave z dalinci za TV, daljinskim zaklepanjem,... se mi pa ne zdijo preveč na mestu. Eno je prenos informacije po zraku, drugo pa prenos energije in to zelo velikih moči. Ljudje nasprotujejo oddajnikom in daljnovodom v svoji okolici, vi bi pa v garaži oddajali z nekaj kW moči (mislim izgube)? Ko bo pa izkoristek uporaben (recimo >99%), bo pa po moje tudi na oko rešitev zelo podobna kablu. Za dober EM sklop se bo polnilna tuljava praktično dotaknila avta in kot je tudi že nekdo nakazal, gre sedaj za stik kabla, potem pa stik plastike.
Kot rečeno, to je moje mnenje, lahko da se bo obrnilo drugače. Sem se v preteklosti že tudi zmotil.
telexdell ::
No, govorim o hipotetičnem scenariju, da bi lahko vgrajeval superchargerje v garažo (ali pa, da bi na supercharger postajah nudili WiCh). Sicer pa 5kW tudi ni tako zelo malo. To pa je lahko že inštalacijska moč gospodinjstva.
Drugače pa ja. 50% učinkovitost je dealbreaker. Seriously. Se gremo neke eko friendly zadeve, nato pa zmečemo 50% energije v zrak.
Pa o kakšnem eko prijaznem govoriš? In kdo pravi, da je izkoristek brezžičnega polnjenja 50%? Če želiš ekološko prijazen transport potem si omisli kolo, kakšen štirikolesnik na jadra ali volovsko vprego (čeprav je že to sporno, saj v govejem vampu nastaja metan, kateri bi naj bil toplogredni plin). Elektriko pa bomo morali od nekod dobiti. Pa naj bodo to zajezene reke, pokrite površine z vetrnicami ali sončnimi kolektorji, termoelektrarne na premog/plin/nafto, fisijske ali fusijske elektrarne...
Govorimo lahko le o postopnem manjšanju vplivov na okolje, čemur pa ustreza tudi brezžično polnjenje.
PS- koliko misliš, da ima izkoristek elektromotor v klima napravi, sesalcu, pralnem stroju, malem gospodinjskem aparatu. Mar zaradi tam 50% izkoristka in s tem zelo eko ne friendly teh naprav ne uporabljaš in pereš perilo na roke?
Pa dovolj o takšnih neumnostih, tisti kateri nimate argumentov raje nehajte spamati in sami sebe smešiti.. Dejstvo je, da je žično polnjenje v domači garaži zares izhod v skrajni sili. Pravo svobodo nam bo dalo šele brezžično polnjenje, pa če bo imelo le 50% izkoristek.
In ti boš odločil, da je to dejstvo ali kaj? Ni nujno, da je to dejstvo, je pač tvoje mnenje. Meni je recimo izhod v skrajni sili prav brezžično polnjenje.
Se mi zdi, da bo izkoristek zelo zelo zelo pomemben, pa ne zaradi stroškov izgub, ampak dejstva, da se izgube izsevajo v okolico. Kot je že nekdo omenil, polnilec ranga nekaj 10kW in izkoristkom 90%, ti bo v garaži izseval nekaj kW v prostor. Za prednosti, ki jih naštevate? Ne hvala. Nimam težav s kabli. V tem primeru sem njihov velik fan.
Primerjave z dalinci za TV, daljinskim zaklepanjem,... se mi pa ne zdijo preveč na mestu. Eno je prenos informacije po zraku, drugo pa prenos energije in to zelo velikih moči. Ljudje nasprotujejo oddajnikom in daljnovodom v svoji okolici, vi bi pa v garaži oddajali z nekaj kW moči (mislim izgube)? Ko bo pa izkoristek uporaben (recimo >99%), bo pa po moje tudi na oko rešitev zelo podobna kablu. Za dober EM sklop se bo polnilna tuljava praktično dotaknila avta in kot je tudi že nekdo nakazal, gre sedaj za stik kabla, potem pa stik plastike.
Kot rečeno, to je moje mnenje, lahko da se bo obrnilo drugače. Sem se v preteklosti že tudi zmotil.
99% izkoristek nimaš niti pri polnjenju s kablom, se boš torej odpovedal tudi njemu?
Po eni strani moč polnjenja drastično pada z milimetri razdalje, po drugi strani pa bi naj sonda sevala kilometre daleč???
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()
vostok_1 ::
No, govorim o hipotetičnem scenariju, da bi lahko vgrajeval superchargerje v garažo (ali pa, da bi na supercharger postajah nudili WiCh). Sicer pa 5kW tudi ni tako zelo malo. To pa je lahko že inštalacijska moč gospodinjstva.
Drugače pa ja. 50% učinkovitost je dealbreaker. Seriously. Se gremo neke eko friendly zadeve, nato pa zmečemo 50% energije v zrak.
Pa o kakšnem eko prijaznem govoriš? In kdo pravi, da je izkoristek brezžičnega polnjenja 50%? Če želiš ekološko prijazen transport potem si omisli kolo, kakšen štirikolesnik na jadra ali volovsko vprego (čeprav je že to sporno, saj v govejem vampu nastaja metan, kateri bi naj bil toplogredni plin). Elektriko pa bomo morali od nekod dobiti. Pa naj bodo to zajezene reke, pokrite površine z vetrnicami ali sončnimi kolektorji, termoelektrarne na premog/plin/nafto, fisijske ali fusijske elektrarne...
Govorimo lahko le o postopnem manjšanju vplivov na okolje, čemur pa ustreza tudi brezžično polnjenje.
PS- koliko misliš, da ima izkoristek elektromotor v klima napravi, sesalcu, pralnem stroju, malem gospodinjskem aparatu. Mar zaradi tam 50% izkoristka in s tem zelo eko ne friendly teh naprav ne uporabljaš in pereš perilo na roke?
Pa dovolj o takšnih neumnostih, tisti kateri nimate argumentov raje nehajte spamati in sami sebe smešiti.. Dejstvo je, da je žično polnjenje v domači garaži zares izhod v skrajni sili. Pravo svobodo nam bo dalo šele brezžično polnjenje, pa če bo imelo le 50% izkoristek.
In ti boš odločil, da je to dejstvo ali kaj? Ni nujno, da je to dejstvo, je pač tvoje mnenje. Meni je recimo izhod v skrajni sili prav brezžično polnjenje.
Se mi zdi, da bo izkoristek zelo zelo zelo pomemben, pa ne zaradi stroškov izgub, ampak dejstva, da se izgube izsevajo v okolico. Kot je že nekdo omenil, polnilec ranga nekaj 10kW in izkoristkom 90%, ti bo v garaži izseval nekaj kW v prostor. Za prednosti, ki jih naštevate? Ne hvala. Nimam težav s kabli. V tem primeru sem njihov velik fan.
Primerjave z dalinci za TV, daljinskim zaklepanjem,... se mi pa ne zdijo preveč na mestu. Eno je prenos informacije po zraku, drugo pa prenos energije in to zelo velikih moči. Ljudje nasprotujejo oddajnikom in daljnovodom v svoji okolici, vi bi pa v garaži oddajali z nekaj kW moči (mislim izgube)? Ko bo pa izkoristek uporaben (recimo >99%), bo pa po moje tudi na oko rešitev zelo podobna kablu. Za dober EM sklop se bo polnilna tuljava praktično dotaknila avta in kot je tudi že nekdo nakazal, gre sedaj za stik kabla, potem pa stik plastike.
Kot rečeno, to je moje mnenje, lahko da se bo obrnilo drugače. Sem se v preteklosti že tudi zmotil.
99% izkoristek nimaš niti pri polnjenju s kablom, se boš torej odpovedal tudi njemu?
Po eni strani moč polnjenja drastično pada z milimetri razdalje, po drugi strani pa bi naj sonda sevala kilometre daleč???
Teslina marketinška strategija (oz. vseh ele. avtomobilov) je, da so okolju prijazne. 50% procentov energije zmetat v zrak ni eko friendly če imaš solidno alternativo in my book.
Drugače pa govorimo o izgubah pri polnjenju, ne pa obratovanju motorja. Izgube se akumulirajo.
Izgube resda padajo z oddaljenostjo kvadrat, ampak pri tolikšni moči je kar nezanemarljiv delež energije leakan v prostor, kjer se lahko nahaja pamž ovit z jekleno žico ali žešči momak z debelim lanacom.
vmalhar ::
99% izkoristek nimaš niti pri polnjenju s kablom, se boš torej odpovedal tudi njemu?
Po eni strani moč polnjenja drastično pada z milimetri razdalje, po drugi strani pa bi naj sonda sevala kilometre daleč???
Malce obrazloži prosim, ker se mi trenutno ne ljubi iti demagoške telovadbe.
Hočeš povedati, da je na kablu med steno in avtom več kot 1% izgub?
Moč res pada z oddaljenostjo od vira, res pa je tudi, da seva kilometre daleč. Ampak ne vem, kaj si želel s tem povedati. Mogoče to, da nekaj kW EM sevalni vir v garaži ni škodljiv? Menda ne boš spet ti presojal o tem in napisal kakega "dejstva"?
bluefish ::
WarpedGone je izjavil:
Tesla se hvali kako se avto avtomatsko odklene, štarta in potem ugasne in zaklene, brez ene voznikove akcije.Z izjemo pritiska na gumb za zagon in ustavitev motorja to počne tudi vsak spodoben ICE avto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bluefish ()
Okapi ::
Čisto tako, kot zanimivost, a bi v taki garaži neonke svetile same od sebe? Kot na tejle sliki, ko svetijo pod daljnovodom?
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
TribesMan ::
Odvisno kako dober bi bil magnetni sklop... ampak realno, malo verjetno.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
vostok_1 ::
Uff. Induktivno napajanje poznamo že 100 let in v vsem tem času smo večkrat spoznali, da je utter rubbish razen za specifične aplikacije pod posebnimi pogoji.
BigWhale ::
telexdell ::
Teslina marketinška strategija (oz. vseh ele. avtomobilov) je, da so okolju prijazne. 50% procentov energije zmetat v zrak ni eko friendly če imaš solidno alternativo in my book.
Drugače pa govorimo o izgubah pri polnjenju, ne pa obratovanju motorja. Izgube se akumulirajo.
Izgube resda padajo z oddaljenostjo kvadrat, ampak pri tolikšni moči je kar nezanemarljiv delež energije leakan v prostor, kjer se lahko nahaja pamž ovit z jekleno žico ali žešči momak z debelim lanacom.
Malce obrazloži prosim, ker se mi trenutno ne ljubi iti demagoške telovadbe.
Hočeš povedati, da je na kablu med steno in avtom več kot 1% izgub?
Moč res pada z oddaljenostjo od vira, res pa je tudi, da seva kilometre daleč. Ampak ne vem, kaj si želel s tem povedati. Mogoče to, da nekaj kW EM sevalni vir v garaži ni škodljiv? Menda ne boš spet ti presojal o tem in napisal kakega "dejstva"?
tu ni govora le o Tesli ampak o vozilih katere poganja električna energija. Če ima tesla neko strategijo ni nujno, da je ta strategija dobra za drugega proizvajalca ali za potrošnika. Glavni indikator ustreznosti je trg. Če bo trg ocenil, da je kabel bolj ustrezen od brezžičnega polnjenja , potem bom pač sam v manjšini, pa kaj!
Glede sevanja: se zajebavata, provocirata ali sta FDV izobražena? Po daljnovodih se prenašajo GW (1.000.000.000 W) moči storine kilometrov daleč. Mar tisti daljnovodi skurijo vse onkraj Mlečne Ceste?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
vostok_1 ::
tu ni govora le o Tesli ampak o vozilih katere poganja električna energija. Če ima tesla neko strategijo ni nujno, da je ta strategija dobra za drugega proizvajalca ali za potrošnika. Glavni indikator ustreznosti je trg. Če bo trg ocenil, da je kabel bolj ustrezen od brezžičnega polnjenja , potem bom pač sam v manjšini, pa kaj!
Glede sevanja: se zajebavata, provocirata ali sta FDV izobražena? Po daljnovodih se prenašajo GW (1.000.000.000 W) moči storine kilometrov daleč. Mar tisti daljnovodi skurijo vse onkraj Mlečne Ceste?
Če bo trg ocenil, da imajo raje brezžično polnjenje...i have no immediate problem. Ampak, če bo tak lastnik meni pridigal kako je eko, ker ima ele. avto, ga bom v najslabšem primeru zmerjal za bedaka, v najboljšem pa se mu smejal v faco.
Glede daljnovodov. Načeloma so omejitve koliko od daljnovoda lahko gradiš (živiš), je pa res, da so to predvsem iz drugih namenov in ne toliko sevanja.
Sam pri daljnovodu bližje kot 15m skoraj ne prideš.
Pri polnilcu pa lahko dobesedno sediš gor.
Še vedno pa ne vem, kako sistem deluje. Ali je platforma ravna z tlemi in polne preko tistih 20cm razdalje, ali je to kaka izboklina/dvigalka?
Oldi ::
GW je ful velik daljnovod, na 1km se izgubi 60KW, nad bajto 600W, od tega glavnina toplote, vse pa daleč stran.
telexdell ::
tu ni govora le o Tesli ampak o vozilih katere poganja električna energija. Če ima tesla neko strategijo ni nujno, da je ta strategija dobra za drugega proizvajalca ali za potrošnika. Glavni indikator ustreznosti je trg. Če bo trg ocenil, da je kabel bolj ustrezen od brezžičnega polnjenja , potem bom pač sam v manjšini, pa kaj!
Glede sevanja: se zajebavata, provocirata ali sta FDV izobražena? Po daljnovodih se prenašajo GW (1.000.000.000 W) moči storine kilometrov daleč. Mar tisti daljnovodi skurijo vse onkraj Mlečne Ceste?
Če bo trg ocenil, da imajo raje brezžično polnjenje...i have no immediate problem. Ampak, če bo tak lastnik meni pridigal kako je eko, ker ima ele. avto, ga bom v najslabšem primeru zmerjal za bedaka, v najboljšem pa se mu smejal v faco.
Glede daljnovodov. Načeloma so omejitve koliko od daljnovoda lahko gradiš (živiš), je pa res, da so to predvsem iz drugih namenov in ne toliko sevanja.
Sam pri daljnovodu bližje kot 15m skoraj ne prideš.
Pri polnilcu pa lahko dobesedno sediš gor.
Še vedno pa ne vem, kako sistem deluje. Ali je platforma ravna z tlemi in polne preko tistih 20cm razdalje, ali je to kaka izboklina/dvigalka?
Ne veš kako sistem deluje pa si tako proti sistemu??? daj, informiraj se o indukciji, električnih avtomobilih, kapaciteti, napetosti, toku, kapacitivnosti, ubežnih tokovih, blodečih tokovih, kontaktnih upornostih, ubežnem toku, blodečem toku, koroni... pa bova nadaljevala debato
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Okapi ::
A da bi na kratko razložil, si pa preveč fin?
Sploh pa ga zanima samo konkretna izvedba. Kako je v praksi videti indukcijsko polnjenje telefona, ali kuhanje na indukcijski plošči, je znano.
O.
Sploh pa ga zanima samo konkretna izvedba. Kako je v praksi videti indukcijsko polnjenje telefona, ali kuhanje na indukcijski plošči, je znano.
O.
vostok_1 ::
tu ni govora le o Tesli ampak o vozilih katere poganja električna energija. Če ima tesla neko strategijo ni nujno, da je ta strategija dobra za drugega proizvajalca ali za potrošnika. Glavni indikator ustreznosti je trg. Če bo trg ocenil, da je kabel bolj ustrezen od brezžičnega polnjenja , potem bom pač sam v manjšini, pa kaj!
Glede sevanja: se zajebavata, provocirata ali sta FDV izobražena? Po daljnovodih se prenašajo GW (1.000.000.000 W) moči storine kilometrov daleč. Mar tisti daljnovodi skurijo vse onkraj Mlečne Ceste?
Če bo trg ocenil, da imajo raje brezžično polnjenje...i have no immediate problem. Ampak, če bo tak lastnik meni pridigal kako je eko, ker ima ele. avto, ga bom v najslabšem primeru zmerjal za bedaka, v najboljšem pa se mu smejal v faco.
Glede daljnovodov. Načeloma so omejitve koliko od daljnovoda lahko gradiš (živiš), je pa res, da so to predvsem iz drugih namenov in ne toliko sevanja.
Sam pri daljnovodu bližje kot 15m skoraj ne prideš.
Pri polnilcu pa lahko dobesedno sediš gor.
Še vedno pa ne vem, kako sistem deluje. Ali je platforma ravna z tlemi in polne preko tistih 20cm razdalje, ali je to kaka izboklina/dvigalka?
Ne veš kako sistem deluje pa si tako proti sistemu??? daj, informiraj se o indukciji, električnih avtomobilih, kapaciteti, napetosti, toku, kapacitivnosti, ubežnih tokovih, blodečih tokovih, kontaktnih upornostih, ubežnem toku, blodečem toku, koroni... pa bova nadaljevala debato
Jaz sem vprašal, koliko je oddajna platforma oddaljena od reciever tuljave?
Ti pa meni težiš naj se pozanimam kaj je napetost, tok, induktivnost...
One of us is an idiot...and i'm quite sure it's not me.
P.S. Sicer mi z lahkoto stric google pove razdaljo, bi pa rad od tebe slišal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
WarpedGone ::
Jaz sem vprašal, koliko je oddajna platforma oddaljena od reciever tuljave?
Stvar izvedbe ampak ni nobene teoretične ovire, da ta razdalja nebi limitirala proti 0. Kak mm zaradi izolacije čez vodnike tuljave in je to to. Tako ostane prostor kamor stvar prosto seva poljubno majhen in še tega komot obdaš s kletko ki ujame pobeglo sevanje in imaš praktično 0 EM sevanja. Ostanejo le toplotne izgube, ki so pri 6kW polnjenju v rangu pol kW. To bo mogoče preprečilo zmzovanje v garaži v skrednje hudi zimi, kej več pa ne.
Cel point je, da je trivialno narest mehanizem, ki približa in centrira tuljavo dokler se stvar požvižga na omsko upornost stika. Če je res problem tistih nekaj cm med obema tuljavama, se komot tuljava mal dvigne ko se sprejemnik in oddajnik pofočkata da sta si všeč in bi se mal parila ...
Zbogom in hvala za vse ribe
vostok_1 ::
^^
Torej en tanek in lahek kabel smo nadomestili z napravo, ki potrebuje dvižni mehanizem, ima konkretne izgube (od kje ti podatek 0,6 kW?), štrli sredi garaže, zahteva, da avto parkiramo karseda točno, potrebuje renovacijo garaže in je neprimerno dražja? Da o varnosti sploh ne govorimo.
Saj razumem...v kapitalizmu imajo ljudje pač svobodno izbiro, but that doesn't make the idea any less dumb.
Torej en tanek in lahek kabel smo nadomestili z napravo, ki potrebuje dvižni mehanizem, ima konkretne izgube (od kje ti podatek 0,6 kW?), štrli sredi garaže, zahteva, da avto parkiramo karseda točno, potrebuje renovacijo garaže in je neprimerno dražja? Da o varnosti sploh ne govorimo.
Saj razumem...v kapitalizmu imajo ljudje pač svobodno izbiro, but that doesn't make the idea any less dumb.
WarpedGone ::
Torej en tanek in lahek kabel
Ki dela napoto nonstop in povsod.
smo nadomestili z napravo, ki potrebuje dvižni mehanizem,
Trivialna reč, cena v rangu par EUR.
ima konkretne izgube (od kje ti podatek 0,6 kW?),
20% od 3kW = 600W
Prezahtevno za tvoj nivo razumevanja?
štrli sredi garaže,
Ravno to je point tistega dvižnega mehanizma za par eur. Ko avta ni v garaži, je polnilec skrit v dnu garaže in se ob njega ne moreš niti spotakniti. Veš da je tam zato ker je pobarvan drugače kot tla - al pa še to ne. Če parkiraš vsaj na pol metra natančno si good enough. V tipični garaži parkiraš na 10cm natančno ker ni prostora za večja odstopanja.
zahteva, da avto parkiramo karseda točno,
Tega NE zahteva.
potrebuje renovacijo garaže
Tega NE zahteva.
in je neprimerno dražja?
3kW polnilna WiCH postaja se danes prodaja za 3k USD.
EVSE (i.e.kabel) se danes prodaja za 500 USD in naprej.
Tudi žarnica je dražja od ognja.
Da o varnosti sploh ne govorimo.
Seveda, polnjenje s kablom je premirmeno manj varno kot brezkontaktno polnjenje, kjer ni nevarnosti slabih stikov in posledičnih požarov. To je glavni plus brezžičnega polnjenja - VEČJA varnost kot pri kablih, kjer je par 10A že dovolj da gre stvar v plamen če ni več idealna.
Zbogom in hvala za vse ribe