» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
213 / 1214
»»

TribesMan ::

Lejga frajerja... on bo vgradil polnilec "v dno garaže" kar tako, na lepe oči.

A misliš da ne bo treba nič štemat? Pa kabel do WiCh bo šel kar po luftu?

Komedijant en.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

fpbs ::

Kje pa piše, da morata biti tuljvi pod avtom. Sprejemna tuljava je lahko na sprednji strani pri avtu, oddajna tuljava pa je lahko nameščena na sprednji steni garaže in sicer pod neko vzmetjo, ki omogoča delni umik tuljave, tako, da lahko zapelješ avto direktno do tuljave.

WarpedGone ::

Lejga frajerja... on bo vgradil polnilec "v dno garaže" kar tako, na lepe oči.
A misliš da ne bo treba nič štemat? Pa kabel do WiCh bo šel kar po luftu?
Komedijant en.

Trdim samo da montaža ni noben poseben problem, sploh ne neki čemur se reče "renovacija", kot trdi vostok1.
Si še en polpismen frajer, komediant?

Še FPBS je zmogu čist konstruktiven prispevek in te povsem zasenčil:
Kje pa piše, da morata biti tuljvi pod avtom. Sprejemna tuljava je lahko na sprednji strani pri avtu, oddajna tuljava pa je lahko nameščena na sprednji steni garaže in sicer pod neko vzmetjo, ki omogoča delni umik tuljave, tako, da lahko zapelješ avto direktno do tuljave.

Komot tudi tako. Ta pristop ma pač to očitno pomankljivost da je pomembna smer parkiranja. Če je sistem vsaj približno na sredi dna avtomobila smer vozila ni več pomembna.
Poleg tega blokira tudi prosti prehod mimo sprednjega dela avtomobila.
To so stvari, ki zmanjšujejo praktično vrednost zadeve, podobno kot pri kablih.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:


Poleg tega blokira tudi prosti prehod mimo sprednjega dela avtomobila.

Tu jaz ne vidim nobene omembe vredne težave. Narediš 2-3 korake več okrog avta.
Plašč tuljve bi lahko imel konično obliko, in ko bi zapeljal v tuljavo, bi se ta lahko za nekaj centimertrov pomaknila levo ali desno in s tem avtomatsko namestila v idealni položaj.

Oldi ::

Eh to je vse brez veze, a ni že Tesla pogruntal brezžični prenos energije. V Šoštanju postavijo eno veliko anteno, pa se bomo vsi brezžično polnili :) :(

telexdell ::

Zanimiva je resonančna indukcija. Tu pa se govori o metrskih razdaljah med tuljavama, ter možnosti, da ena oddajna tuljava napaja več sprejemnih tuljav. Stvar še ni zrela za serijsko proizvodnjo a kaže, kam gredo napori raziskovalcev.

Pa še link do članka
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

TribesMan ::

Vgradit nekaj kar zna pozicionirat tuljave x-y in po možnosti že dvignit tuljavo k avtu, zahteva kakih 10cm prostora v tlaku. Kar pomeni rezanje in razbijanje tlaka, potem je treba še odštemat kanal v katerem bo kabel...

Uglavnem, to je vse kaj drugega kot pol ure dela. Ni renovacija ni pa kar tako usput.
Razen če maš garažo nekje pod kozolcem, in boš s krampom mal razrahljal zemljo pa zasul nazaj.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

first_line ::

J.McLane je izjavil:

Vrednost posameznega energenta je res vredna točno toliko kot je treba zanjo plačat, ampak dejstvo je da se vmes vmeša država.

Sodček nafte: 0,05 EUR/kWh
Bencin: 0,16 EUR/kwh
Dizel: 0,13 EUR/kWh
Elektrika: 0,12 EUR/kWh
LPG: 0,11 EUR/kWh

Bencinar s porabo 5 l/100 km preračunano porabi za 44 kWh/100 km energije, kar je nekje enkrat več kot EV. Ampak po porabi primarne fosilne energije sta pa v resnici zelo blizu, morda 20% prednost EV.


Imaš kar prav, s tem da električni avto že v času izdelave pusti za sabo kar veliki ekološki udar.

Dokler folk ne bo sposoben razumet, da je energija iz vtičnice dosti bolj oporečna kot pa tista iz auspufa smrdljivih, kadečih se dizlov, ne bo napredka v tej naši razgledani, bistri civilizaciji.

Folk je pač načeloma glup: daleč od oči, daleč od srca.

Aston_11 ::

TribesMan je izjavil:

Vgradit nekaj kar zna pozicionirat tuljave x-y in po možnosti že dvignit tuljavo k avtu, zahteva kakih 10cm prostora v tlaku. Kar pomeni rezanje in razbijanje tlaka, potem je treba še odštemat kanal v katerem bo kabel...

Uglavnem, to je vse kaj drugega kot pol ure dela. Ni renovacija ni pa kar tako usput.
Razen če maš garažo nekje pod kozolcem, in boš s krampom mal razrahljal zemljo pa zasul nazaj.


Doma imam Makito s kladivom. Za tako jamo v tlak si upam trditi, da bi jo imel narejeno v uri ali dveh. Dve uri bi bilo dovolj, da bi poštemal garažo, še prej pa bi z diamantno brusilko naredil zareze v tlak, da bi bilo štemanje lažje, rezultat pa lep. V glavnem nič posebnega. Za take, ki ne iščejo izgovorov, ni naveden poseg nič posebnega. Za ostale pa je že cvek zabit težko.

telexdell ::

first_line je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Vrednost posameznega energenta je res vredna točno toliko kot je treba zanjo plačat, ampak dejstvo je da se vmes vmeša država.

Sodček nafte: 0,05 EUR/kWh
Bencin: 0,16 EUR/kwh
Dizel: 0,13 EUR/kWh
Elektrika: 0,12 EUR/kWh
LPG: 0,11 EUR/kWh

Bencinar s porabo 5 l/100 km preračunano porabi za 44 kWh/100 km energije, kar je nekje enkrat več kot EV. Ampak po porabi primarne fosilne energije sta pa v resnici zelo blizu, morda 20% prednost EV.


Imaš kar prav, s tem da električni avto že v času izdelave pusti za sabo kar veliki ekološki udar.

Dokler folk ne bo sposoben razumet, da je energija iz vtičnice dosti bolj oporečna kot pa tista iz auspufa smrdljivih, kadečih se dizlov, ne bo napredka v tej naši razgledani, bistri civilizaciji.

Folk je pač načeloma glup: daleč od oči, daleč od srca.

Sodček nafte 0,05 €/kWh, elektrika 0,12 €/kWh
Nekje upoštevati proizvodnjo ceno na pragu vrtine in drugje namesto na pragu neke hidroelektrarne upoštevati prodajno ceno za gospodinjstva.... pa zares lahko upošteva le glupa oseba.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

vostok_1 ::

WarpedGone je izjavil:

Torej en tanek in lahek kabel

Ki dela napoto nonstop in povsod.

smo nadomestili z napravo, ki potrebuje dvižni mehanizem,

Trivialna reč, cena v rangu par EUR.

ima konkretne izgube (od kje ti podatek 0,6 kW?),

20% od 3kW = 600W
Prezahtevno za tvoj nivo razumevanja?

štrli sredi garaže,

Ravno to je point tistega dvižnega mehanizma za par eur. Ko avta ni v garaži, je polnilec skrit v dnu garaže in se ob njega ne moreš niti spotakniti. Veš da je tam zato ker je pobarvan drugače kot tla - al pa še to ne. Če parkiraš vsaj na pol metra natančno si good enough. V tipični garaži parkiraš na 10cm natančno ker ni prostora za večja odstopanja.

zahteva, da avto parkiramo karseda točno,

Tega NE zahteva.

potrebuje renovacijo garaže

Tega NE zahteva.

in je neprimerno dražja?

3kW polnilna WiCH postaja se danes prodaja za 3k USD.
EVSE (i.e.kabel) se danes prodaja za 500 USD in naprej.

Tudi žarnica je dražja od ognja.

Da o varnosti sploh ne govorimo.

Seveda, polnjenje s kablom je premirmeno manj varno kot brezkontaktno polnjenje, kjer ni nevarnosti slabih stikov in posledičnih požarov. To je glavni plus brezžičnega polnjenja - VEČJA varnost kot pri kablih, kjer je par 10A že dovolj da gre stvar v plamen če ni več idealna.



1. Če pač imaš miljavžnt kablov vse povsot, ok. Sam v tem primeru rabiš se naučit reda ne WiCh. Mene običajno kabel v garaži ne moti ko me ni notri ali spim.

2. Dvižni mehanizem za par eu? Že sam pleh bi te prišel več kot to. Tu pol imamo še zanesljivost, varnost, certifikate itd. Skratka samo materiala te pride nekaj 100€.

3. Še vedno...od kje ti 600W? (da bo lažje...od kje ti podatek 20%)

4. Seveda je skrit spodaj. Pa ko bo pamž not zgubu svojo igračo in se bo vse zaštekalo. Ko bo bil poln peska in listja. Čez čas bo začelo kaj škripati.

5. 10cm natančno? Mhm. Za optimalen izkoristek bo treba vedno met šubler zravn, da boš vsakič lahko preveril.

6. Torej ta postaja ne samo da se bo morala dvigati, ampak sedaj bo še X-Y pozicijo sama lovila? Great. Super pogruntavščina. Aja, saj bo cel avto prepreden z tuljavo, tko da ja ne moreš falit.

7. 500$ praviš?

http://store.leviton.com/Electric-Vehic...

https://code.google.com/p/open-evse/wik...

Sicer pa žarnica je res dražja od ognja, ampak ni najbolj primerna za jo uporabljat kot centralno kurjavo.

8. Naj te razočaram...tuljava običajno tudi potrebuje kabel, ki jo napaja. Ampak ja, če kontakte zaliješ z čistim zlatom bi še kr šlo.


Lej...nihče ti ne prepoveduje uporabo WiCh. Jaz pač bom kr na kablu ostal, pa zravn dal tablo, "pozor kabel na tleh" če boš slučajno kdaj prišel na obisk. Deal?

vmalhar ::

telexdell je izjavil:

Glede sevanja: se zajebavata, provocirata ali sta FDV izobražena? Po daljnovodih se prenašajo GW (1.000.000.000 W) moči storine kilometrov daleč. Mar tisti daljnovodi skurijo vse onkraj Mlečne Ceste?
Ti pa si slika :)
Točno tako. Ne skurijo vsega onkraj mlečne ceste, ker ima transport energije po kablu zelo zelo zelo visok izkoristek. Pa še tistih nekaj malega izgub se v veliki večini izraža v obliki gretja kabla. Malce preračunaj poljske jakosti v okolici sklopljenih tuljav brezžičnega sistema in v okolici daljnovoda. Saj si načitan glede na tole izjavo:

telexdell je izjavil:

daj, informiraj se o indukciji, električnih avtomobilih, kapaciteti, napetosti, toku, kapacitivnosti, ubežnih tokovih, blodečih tokovih, kontaktnih upornostih, ubežnem toku, blodečem toku, koroni... pa bova nadaljevala debato

Invictus ::

Izgube na kablih so 15% na dobrih, do 30% na slabih.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Okapi ::

Na centimeter, meter, kilometer?

O.

vostok_1 ::

Transmitting electricity at high voltage reduces the fraction of energy lost to resistance, which varies depending on the specific conductors, the current flowing, and the length of the transmission line. For example, a 100 mile 765 kV line carrying 1000 MW of power can have losses of 1.1% to 0.5%. A 345 kV line carrying the same load across the same distance has losses of 4.2%


Electric power transmission @ Wikipedia

vmalhar ::

Invictus je izjavil:

Izgube na kablih so 15% na dobrih, do 30% na slabih.

Do 100% na grelnih kablih v žlotah kake ravne strehe. Ampak ne govorimo o teh kablih.

Oldi ::

Pri talnem gretju tudi.
V realnosti pa kak %, vse kar je več, je zaradi pretankih kablov.

BigWhale ::

Dvizni mehanizem za indukcijsko polnjenje! Awsm! Vse kar je v tleh mora biti vodotesno. Jaz recimo moj parkirni prostor/garazo pomijem kar s cevjo za zalivanje vrta. Doma nimam Makita stemarce in nimam diamantne brusilke, da bi zarezal prej v betonska tla v garazi.

Dajte ze enkrat razumet, da nihce ne pravi, da je wireless polnjenje nekaj cesar ne bomo nikoli imeli. Dalec od tega, samo trenutno ima kabel precej prednosti. Zacnemo lahko kar z vecjo mocjo polnjenja in manj izgub, potem je cenejsa in predvsem enostavnejsa instalacija, ker ena nadometna doza in kabel do nje,je prdec proti diamantni brusilki in Makiti. Potem je tle precej bolj tehnicno enostavno polnjenje; dve vticnici, ena na zidu ena na avtu, brez nekih dviznih mehanizmov in kaj vem kaksnih detektorjev pozicije in druge komplikacije.

Varnost? Ce pride do poplave med polnjenjem avtomobila, bo crknil vsaj dvizni mehanizem in verjetno bo crknilo se kaj drugega. Pri kablu je pa edini problem to, da se bo en kup ljudi zapletlo v kabl, se obesilo na njem in ga tko na pol not vtikovalo v avto/steno, da bo vsak teden zgorela vsaj ena hisa.

Nevem, pogruntajte neki boljsiga za wireless polnjenje. Za 3kW s 600W izgube, pri cemer se bo avto polnil cel dan, je skoda casa it po Makito. :)

vostok_1 ::

BigWhale je izjavil:

Dvizni mehanizem za indukcijsko polnjenje! Awsm! Vse kar je v tleh mora biti vodotesno. Jaz recimo moj parkirni prostor/garazo pomijem kar s cevjo za zalivanje vrta. Doma nimam Makita stemarce in nimam diamantne brusilke, da bi zarezal prej v betonska tla v garazi.

Dajte ze enkrat razumet, da nihce ne pravi, da je wireless polnjenje nekaj cesar ne bomo nikoli imeli. Dalec od tega, samo trenutno ima kabel precej prednosti. Zacnemo lahko kar z vecjo mocjo polnjenja in manj izgub, potem je cenejsa in predvsem enostavnejsa instalacija, ker ena nadometna doza in kabel do nje,je prdec proti diamantni brusilki in Makiti. Potem je tle precej bolj tehnicno enostavno polnjenje; dve vticnici, ena na zidu ena na avtu, brez nekih dviznih mehanizmov in kaj vem kaksnih detektorjev pozicije in druge komplikacije.

Varnost? Ce pride do poplave med polnjenjem avtomobila, bo crknil vsaj dvizni mehanizem in verjetno bo crknilo se kaj drugega. Pri kablu je pa edini problem to, da se bo en kup ljudi zapletlo v kabl, se obesilo na njem in ga tko na pol not vtikovalo v avto/steno, da bo vsak teden zgorela vsaj ena hisa.

Nevem, pogruntajte neki boljsiga za wireless polnjenje. Za 3kW s 600W izgube, pri cemer se bo avto polnil cel dan, je skoda casa it po Makito. :)


This!


Kakorkoli obrneš je kabel najenostavnejša oblika. Če že hočeš bit fensi si zrihtas tas sistem kot na črpalki ki potegne cev nazaj v ohišje, tako da ni treba ga tam met visečega.

To z kontakti pa je bolj ali manj smešen argument. Tako zelo zlahka se da naredit varnostni mehanizem, ki prepreči dovod toka, če ni adapter na točno določenem mestu v štekerju avtomobila. (predvidevam da to Tesla še serijsko ima).
Slabi kontakti? Mah, v 50 letih morda bo res treba kakega zamenjat.

WiCh za te namene je fail po celi črti. Za električne zobne ščetke pa je kr super zadeva.

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

Dvizni mehanizem za indukcijsko polnjenje! Awsm! Vse kar je v tleh mora biti vodotesno. Jaz recimo moj parkirni prostor/garazo pomijem kar s cevjo za zalivanje vrta. Doma nimam Makita stemarce in nimam diamantne brusilke, da bi zarezal prej v betonska tla v garazi.

Dajte ze enkrat razumet, da nihce ne pravi, da je wireless polnjenje nekaj cesar ne bomo nikoli imeli. Dalec od tega, samo trenutno ima kabel precej prednosti. Zacnemo lahko kar z vecjo mocjo polnjenja in manj izgub, potem je cenejsa in predvsem enostavnejsa instalacija, ker ena nadometna doza in kabel do nje,je prdec proti diamantni brusilki in Makiti. Potem je tle precej bolj tehnicno enostavno polnjenje; dve vticnici, ena na zidu ena na avtu, brez nekih dviznih mehanizmov in kaj vem kaksnih detektorjev pozicije in druge komplikacije.

Varnost? Ce pride do poplave med polnjenjem avtomobila, bo crknil vsaj dvizni mehanizem in verjetno bo crknilo se kaj drugega. Pri kablu je pa edini problem to, da se bo en kup ljudi zapletlo v kabl, se obesilo na njem in ga tko na pol not vtikovalo v avto/steno, da bo vsak teden zgorela vsaj ena hisa.

Nevem, pogruntajte neki boljsiga za wireless polnjenje. Za 3kW s 600W izgube, pri cemer se bo avto polnil cel dan, je skoda casa it po Makito. :)


Izvesti tuljavo zalito v epoksi je dandanes višek vesoljske znanosti. Pa tudi dvižni stebrički na kakšni cesti so zaradi dežja, listja, peska... zgolj znanstvena fantastika.
Da pa narediš na steni dozo za kabel in napelješ kabel od števca pa ne potrebuješ diamantne rezalke in makite? Mar imaš med števcem in dozo brezžičen prenos energije>:D
Doma imamo običajno glavne varovalke 3x20 A ali 3x25 A. Enostaven izračun pove, da je maksimalna priključna moč lahko tam 15 kW. Če pa upoštevamo še zagonske tokove in druge uporabnike v hiši (verjetno, ko bomo polnili avtomobil ne bomo izključili vseh ostalih el. porabnikov) pa bo 3 kW polnjenje že kar blizu maksimuma možnega.

PS- le zakaj komlicirati z EV, ko pa so trenutni avtomobili precej manj komplicirani, pa še cenejši za povrh>:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Magic1 ::

Sej ne kompliciramo, eni (ki seveda nimajo EV), so sveto prepričani, da ni boljšega od EV-jev. Realnost je pa drugačna in še kar dolgo časa bo, če se ne bo kaj revolucionarnega zgodilo na področju baterij.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

fpbs ::

telexdell je izjavil:

Doma imamo običajno glavne varovalke 3x20 A ali 3x25 A. Enostaven izračun pove, da je maksimalna priključna moč lahko tam 15 kW. Če pa upoštevamo še zagonske tokove in druge uporabnike v hiši (verjetno, ko bomo polnili avtomobil ne bomo izključili vseh ostalih el. porabnikov) pa bo 3 kW polnjenje že kar blizu maksimuma možnega.

No, jaz razmišljam malo drugače. Imam glavne varovalke 3x25A, to je 17 kW, ali 3x6kW. Tako trajno moč delovanja naj bi vzdržal tudi polnilec. Poceni bi se dalo izvesti avtomatiko, ki bi merila hišno porabo za vsako fazo posebej in na osnovi te porabe dovoljevala bremenitev posameznih faz za polnenje EV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: fpbs ()

Magic1 ::

30A porabe nebi smelo delat probleme pri 3x25A varovalkah, sploh ponoči. S tako močjo pa že teslo nafilaš. Za silo bi šlo še z eno varovalko, pač bi mel omejeno polnenje na 20A in druge vire odstranil iz te varovalke.
Magic

Invictus ::

Če hočeš dober izkoristek pri teh močeh, drugo kot trofazno napajanje ne pride v poštev ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

[Izvesti tuljavo zalito v epoksi je dandanes višek vesoljske znanosti. Pa tudi dvižni stebrički na kakšni cesti so zaradi dežja, listja, peska... zgolj znanstvena fantastika.


Pejdi vprasat kolk stane tak dvizni stebricek. :)

telexdell je izjavil:


Da pa narediš na steni dozo za kabel in napelješ kabel od števca pa ne potrebuješ diamantne rezalke in makite? Mar imaš med števcem in dozo brezžičen prenos energije>:D


V garazi imas ponavadi ze elektriko, ce ne zaradi drugega, pa zaradi tega, da lahko odpres vrata ali pa prizges luc. V najslabsem primeru moras napeljati nov kabel. Ob vsaj priblizno pravilno izvedeni instalaciji elektrike, je to se najmanjsi problem.

Ce gre za neke skupne blokovske garaze, ki so brez elektrike, potem lahko na kakrsno koli elektriko verjetno kar pozabis.

telexdell je izjavil:


Doma imamo običajno glavne varovalke 3x20 A ali 3x25 A. Enostaven izračun pove, da je maksimalna priključna moč lahko tam 15 kW. Če pa upoštevamo še zagonske tokove in druge uporabnike v hiši (verjetno, ko bomo polnili avtomobil ne bomo izključili vseh ostalih el. porabnikov) pa bo 3 kW polnjenje že kar blizu maksimuma možnega.


S 3kW polnjenjem je imeti EV ena sama zalost. Prav vseeno, kako ga polnis. Za taksno zadevo si bos pac moral omisliti mocnejsi prikljucek, gospodinjski prikljucki gredo pri Elektro Maribor do 63A na varovalko, kar da 43kW. Cez dan jih ponucas ~deset za gospodinjstvo ostalo imas lahko za avto.

Pri bolj razsirjeni uporabi EVjev, pa bo potrebno narediti se marsikaj drugega, sploh, ko bo na ulici deset EVjev, ki se bodo vsi hoteli polniti s 150kW. Lahko se kar sprijaznimo, da je tisto o 'polnil se bo cez noc, ko bos spal in imas cas', precej pobozna zelja. Ljudje se bodo hoteli vsesti v avto in se peljati v Grosuplje. Sredi dneva, zato ker so pac to do sedaj vedno poceli.

EVji so awesome ampak do mnozicne uporabe je se dolga pot. Na zalost. :( To kar zdaj dela Tesla s superchargerji je predvsem promocija in osvescanje, da zacnejo vsi razmisljati o tem.

In to je prav, na dolgi rok zelimo, da bi se vsi vozili na EV, elektriko bodo pa delale elektrarne na nekih remote lokacijah, kjer bomo stvari lazje nadzirali.

J.McLane ::

telexdell je izjavil:


Doma imamo običajno glavne varovalke 3x20 A ali 3x25 A. Enostaven izračun pove, da je maksimalna priključna moč lahko tam 15 kW. Če pa upoštevamo še zagonske tokove in druge uporabnike v hiši (verjetno, ko bomo polnili avtomobil ne bomo izključili vseh ostalih el. porabnikov) pa bo 3 kW polnjenje že kar blizu maksimuma možnega.


Obstaja "smart" EVSE, ki se prilagaja porabi celotnega gospodinjstva in v povprečju boš ponoči lahko dobil tistih 15 kW, če boš hotel.

WarpedGone ::

V garazi imas ponavadi ze elektriko, ce ne zaradi drugega, pa zaradi tega, da lahko odpres vrata ali pa prizges luc. V najslabsem primeru moras napeljati nov kabel. Ob vsaj priblizno pravilno izvedeni instalaciji elektrike, je to se najmanjsi problem.

Fino si zdemonstriral osnovno nerazumevanje problemov.
Obstoječe garažne inštalacije, ki so bila namenjene primarno osvetlitvi in še kakšni vtičnici za tu in tam so po defaultu neprimerne za dolgotrajne multi kW obremenitve. Inštalacijo za polnjenje EV se potegne na novo, tudi zato da veš, da je vse OK vsaj na začetku. In ali poleg tega da prevrtaš kakšno armirano steno, poštemaš par metrov stene zraven poštemaš še par metrov v tleh, ni neki hud faktor, če želiš luksus brezžičnega polnjenja.
In ja, stvar je seveda tudi water-safe, pa še kej zraven. Tako očitnih zadev se sploh ne splača omenjat.
Sploh pa problem električne napeljave niso kabli ampak konektorji. Tle se stvari segrevajo in štartajo požari.

S 3kW polnjenjem je imeti EV ena sama zalost. Prav vseeno, kako ga polnis

Če si revež brez lastnega parkirišča, kaj šele garaže, potem seveda.
Ko maš lastno garažo - ne nujno v lastni hiši, pač lastno garažo nekje z električnim priključkom - bo pa avto tipično parkiran vsaj pol dneva, teh mizernih 3kW v baterijo porine 36 kWh. Bodmo pesimisti in upoštevamo 1/3 izgub zarad razne režije, ki se dogaja med polnjemem in ostane ~25kWh. Avto tipično nuca nekje okrog 200Wh za normalno umirjen prevožen km kar pomeni zjutraj 125km dosega več kot zvečer. Vsem to ne bo zadoščalo, veliki večini pa.
Sploh ko bo začel preštevat kolk ga košta kWh, kolk pa elektro zahteva za dostavo tega kWh in kolk hočjo met za hitrost dostave. Vse skup postaviš še v luč javno dostopnih močnejših polnilnic in se nadgradnja domače inštalacije hitro sprevže v nonsense.

Na koncu dneva se bo najbol splačalo ornk porihtat in izkoristit priključno moč, ki je že v hiši. Jo it kej posebno nadgrajevat na desetine kW bo neumno drago. Ja, kak privatnik, ki že brez EV kuri elektriko za kako domačo proizvodnjo, mogoče že ma take varovalke in vse ustrezno prištimano. Ne bo pa to nuja niti povprečje. Povprečje priključne moči bo ostalo nekje tu kot je. Good enough.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

telexdell je izjavil:

first_line je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Vrednost posameznega energenta je res vredna točno toliko kot je treba zanjo plačat, ampak dejstvo je da se vmes vmeša država.

Sodček nafte: 0,05 EUR/kWh
Bencin: 0,16 EUR/kwh
Dizel: 0,13 EUR/kWh
Elektrika: 0,12 EUR/kWh
LPG: 0,11 EUR/kWh

Bencinar s porabo 5 l/100 km preračunano porabi za 44 kWh/100 km energije, kar je nekje enkrat več kot EV. Ampak po porabi primarne fosilne energije sta pa v resnici zelo blizu, morda 20% prednost EV.


Imaš kar prav, s tem da električni avto že v času izdelave pusti za sabo kar veliki ekološki udar.

Dokler folk ne bo sposoben razumet, da je energija iz vtičnice dosti bolj oporečna kot pa tista iz auspufa smrdljivih, kadečih se dizlov, ne bo napredka v tej naši razgledani, bistri civilizaciji.

Folk je pač načeloma glup: daleč od oči, daleč od srca.

Sodček nafte 0,05 €/kWh, elektrika 0,12 €/kWh
Nekje upoštevati proizvodnjo ceno na pragu vrtine in drugje namesto na pragu neke hidroelektrarne upoštevati prodajno ceno za gospodinjstva.... pa zares lahko upošteva le glupa oseba.


Kar se porabe energije tiče mislim, da sem bil jasen, kar se pa lokalnih emisij tiče pa bo vedno v prednosti elektrika, tudi če ta pride iz TE. Ker dejstvo da je povprečen avto star 8 let, dvomljivo vzdrževanje in slabi tehnični pregledi (DPF delete anyone?) govorijo vsi v prid EV.

Podatki, ki sem jih navedel so naključno taki, ki sem jih pač imel dostopne, nobene primerjave nisem mislil med surovo nafto in gospodinjsko elektriko. Je pa zanimivo to, da če bi po nekem čudežu bencinski avto imel enak izkoristek kot EV, bi bil za tankat še vedno 30% dražji.

trololo2 ::

Invictus je izjavil:

Če hočeš dober izkoristek pri teh močeh, drugo kot trofazno napajanje ne pride v poštev ...


Izkoristek pri čem? Kaj si sploh želel povedati?

fikus_ ::

Tu se prepirate o polnjenju avtomobila, ko pa še enega konkurenčnega električnega avtomobila ni na svetu!
Če ima avto spodobne zmogljivosti podobne ICE je drag kot žafran in obratno.

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

V garazi imas ponavadi ze elektriko, ce ne zaradi drugega, pa zaradi tega, da lahko odpres vrata ali pa prizges luc. V najslabsem primeru moras napeljati nov kabel. Ob vsaj priblizno pravilno izvedeni instalaciji elektrike, je to se najmanjsi problem.

Fino si zdemonstriral osnovno nerazumevanje problemov.
Obstoječe garažne inštalacije, ki so bila namenjene primarno osvetlitvi in še kakšni vtičnici za tu in tam so po defaultu neprimerne za dolgotrajne multi kW obremenitve. Inštalacijo za polnjenje EV se potegne na novo, tudi zato da veš, da je vse OK vsaj na začetku. In ali poleg tega da prevrtaš kakšno armirano steno, poštemaš par metrov stene zraven poštemaš še par metrov v tleh, ni neki hud faktor, če želiš luksus brezžičnega polnjenja.
In ja, stvar je seveda tudi water-safe, pa še kej zraven. Tako očitnih zadev se sploh ne splača omenjat.
Sploh pa problem električne napeljave niso kabli ampak konektorji. Tle se stvari segrevajo in štartajo požari.


Mal sem 'poboldal', da bos videl kaj sem napisal. Tisti, ki imajo doma trofazne vticnice in kaksno mocnejso napeljavo, jo imajo ponavadi v raznih 'utility' sobah in garazah. Tam kjer je smiselno. Pozari in podobne zadeve so stvar izvedbe instalacije in priklopa. Ce bi bili taki mocni odjemalci tako zelo hud varnostni problem, potem nihce doma ne bi imel cirkularke ali kaksne druge podobne zadeve. Saj bi vse zgorelo! :) Pri enem vtikacu, ki ga uporabljas na dnevni bazi umazanija in prah ne bosta nek hud problem.

Saj, riziko je vedno prisoten vprasanje je samo, ce je dovolj visok, da se ti splaca pol garaze razmontirat in vgradit neko napeljavo, ki bo kakih stokrat drazja in samo malenkost bolj varna. Stvar bos spet moral priklopit na elektriko.

Pa nehajte banalizirat stroske stemanja. :> Narediti mors dovolj globoko luknjo v tleh, jo ustrezno obdelati, do te luknje rabis kanal za kabel, na drugem koncu kabla rabis prikljucno omarico, ce stvar ne gre direktno do razdelilne omarice v hisi.

WarpedGone je izjavil:

Vse skup postaviš še v luč javno dostopnih močnejših polnilnic in se nadgradnja domače inštalacije hitro sprevže v nonsense.

Javno dostopne polnilnice v smislu super chargerjev so vsaj zaenkrat predvsem marketing. Ob poplavi EVjev bodo pri taksnih polnilnicah kilometrske kolone. Ze na crpalkah so vrste. :)

WarpedGone je izjavil:


Na koncu dneva se bo najbol splačalo ornk porihtat in izkoristit priključno moč, ki je že v hiši. Jo it kej posebno nadgrajevat na desetine kW bo neumno drago. Ja, kak privatnik, ki že brez EV kuri elektriko za kako domačo proizvodnjo, mogoče že ma take varovalke in vse ustrezno prištimano. Ne bo pa to nuja niti povprečje. Povprečje priključne moči bo ostalo nekje tu kot je. Good enough.


To kar imamo zdaj doma, pomeni; Ce grem jutri s Teslo v Nemcijo/na dopust moram:
- it eno uro prej, najt en supercharger in tam cakat eno uro, da se avto napolni
- vzet en dan dopusta ali pa se it z avtobusom v sluzbo in imet en dan avto v garazi

Ja, day-to-day povprecna uporaba ne bo trpela. Sem preprican, da ne in daily 50km commuterji bodo zadovoljni dokler ne bodo sli na morje ali pa kamorkoli dalj. Probaj svoj avto en mesec voziti na lucki, tko da vsak vecer zlijes not samo kakih 8l bencina.

Pa preden se bos sel kam dalj vozit moras narest eno uro pavze ali pa pocakat en dan, da se ti avto napolni.

telexdell ::

J.McLane je izjavil:



Kar se porabe energije tiče mislim, da sem bil jasen, kar se pa lokalnih emisij tiče pa bo vedno v prednosti elektrika, tudi če ta pride iz TE. Ker dejstvo da je povprečen avto star 8 let, dvomljivo vzdrževanje in slabi tehnični pregledi (DPF delete anyone?) govorijo vsi v prid EV.

Podatki, ki sem jih navedel so naključno taki, ki sem jih pač imel dostopne, nobene primerjave nisem mislil med surovo nafto in gospodinjsko elektriko. Je pa zanimivo to, da če bi po nekem čudežu bencinski avto imel enak izkoristek kot EV, bi bil za tankat še vedno 30% dražji.


Ceno kWh za tekoča goriva lahko dobiš tu. Po tej tabeli je cena katero moramo plačati za kWh elektrike 100x nižja od cene kWh iz bencina.
Če pa te zanima lastna cena na prahu elektrarne je pa ta tam 0,025€/kW. Več si lahko prebereš tu
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::

BigWhale je izjavil:



To kar imamo zdaj doma, pomeni; Ce grem jutri s Teslo v Nemcijo/na dopust moram:
- it eno uro prej, najt en supercharger in tam cakat eno uro, da se avto napolni
- vzet en dan dopusta ali pa se it z avtobusom v sluzbo in imet en dan avto v garazi

Ja, day-to-day povprecna uporaba ne bo trpela. Sem preprican, da ne in daily 50km commuterji bodo zadovoljni dokler ne bodo sli na morje ali pa kamorkoli dalj. Probaj svoj avto en mesec voziti na lucki, tko da vsak vecer zlijes not samo kakih 8l bencina.

Pa preden se bos sel kam dalj vozit moras narest eno uro pavze ali pa pocakat en dan, da se ti avto napolni.

Da pa običajno delamo tam do 50 km/dan in da moramo samo toliko dnevno dopolniti, da bo avto vedno poln in bom lahko nemudoma skočil v Nemčijo ali na dopust ti pa seveda ne kapne>:D

PS- cirkular je običajno na stalnem mestu in običajno stalno priključen na vtičnico. Ne vlačim vtikača iz vtičnice večkrat dnevno in ga ne tudi ne vtikam vanj. Vtikača tudi ne mečem po tleh in ga ne zalivam z vodo, listjem, peskom (kar očitno imate nekateri v garaži>:D), ker vem da niti približno ni vodotesen.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

fpbs ::

Kia je pričela z montažo 100kW superchargerjev po Evropi:

http://press.kia.com/eu/press/corporate...

J.McLane ::

telexdell je izjavil:


Ceno kWh za tekoča goriva lahko dobiš tu. Po tej tabeli je cena katero moramo plačati za kWh elektrike 100x nižja od cene kWh iz bencina.
Če pa te zanima lastna cena na prahu elektrarne je pa ta tam 0,025€/kW. Več si lahko prebereš tu


Lepo videti nekaj virov (btw. cene naftnih delivatov so danes nižje), ampak kje si dobil da je elektrika (glede na tisti dokument bolj 0,05 €/kWh kot 0,025) 100x nižja od tiste v bencinu (0,17 €/kWh)? Si malo falil cente in evre?

telexdell ::

J.McLane je izjavil:


Lepo videti nekaj virov (btw. cene naftnih delivatov so danes nižje), ampak kje si dobil da je elektrika (glede na tisti dokument bolj 0,05 EUR/kWh kot 0,025) 100x nižja od tiste v bencinu (0,17 EUR/kWh)? Si malo falil cente in evre?

Maš prav. Se posipam s pepelom:)

PS- za elektriko pa so mišljene cene za hidroelektrarne. Če pa bi potegnil povprečje, pa je cena nekaj pod 0,04
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Lepo videti nekaj virov (btw. cene naftnih delivatov so danes nižje), ampak kje si dobil da je elektrika (glede na tisti dokument bolj 0,05 EUR/kWh kot 0,025) 100x nižja od tiste v bencinu (0,17 EUR/kWh)? Si malo falil cente in evre?

Primerjava cene kWh med bencinom in elektriko bi imela smisel, če bi debatirali kako se najbol splača ogrevat hišo (pa še tle je treba pogruntat kolk kWh uide direkt skozi dimnik).
Pri avtih jih skozi auspuh uide okrog 4/5 kar ceno kWh v bencinu v primerjavi z elektriko podraži za faktor 4.
Če je direkten kWh "le" 3x dražji, je na prevožen km 12x dražji.

Še po drugi poti: bencinar za 100km skuri 8l bencina oz. 70 kWh. Po ceni ,17/kWh je to 12 EUR.
Štromar za 100km potrebuje okrog 20 kWh. Po ceni 0,05/kWh je to 1 EUR. Faktor 12.

Kakorkoli obrneš je strošek prevoženega km za velikostni razred manjši.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Da pa običajno delamo tam do 50 km/dan in da moramo samo toliko dnevno dopolniti, da bo avto vedno poln in bom lahko nemudoma skočil v Nemčijo ali na dopust ti pa seveda ne kapne>:D


"Na lucki sem? Eh, bom su zutri tankat."

Plus tega je polno ljudi, ki bo poleg obicajnih 50km na dan naredilo vec. Ze tisti, ki se vozi iz Medvod v LJ v sluzbo verjetno dela vec. In ce se peljes iz enega konca LJ na drug konec LJ po obvoznici, je to lahko ze 20km. :)

telexdell je izjavil:


PS- cirkular je običajno na stalnem mestu in običajno stalno priključen na vtičnico. Ne vlačim vtikača iz vtičnice večkrat dnevno in ga ne tudi ne vtikam vanj. Vtikača tudi ne mečem po tleh in ga ne zalivam z vodo, listjem, peskom (kar očitno imate nekateri v garaži>:D), ker vem da niti približno ni vodotesen.


Zakaj bi vtikac vlacil ven veckrat dnevno? Ce se pa pripeljes iz sluzbe domov in potem si doma cel dan. Ne gres nikamor vec, in zato ti je tudi 3kW dost za polnit avto. :> Pa tudi ce bi vsak dan trikrat vlacil ven pa not tist plug. Pustis vrecke v avtu, pa je! Infomercial people, zresnte se!



WarpedGone je izjavil:

Še po drugi poti: bencinar za 100km skuri 8l bencina oz. 70 kWh. Po ceni ,17/kWh je to 12 EUR.
Štromar za 100km potrebuje okrog 20 kWh. Po ceni 0,05/kWh je to 1 EUR. Faktor 12.

Kakorkoli obrneš je strošek prevoženega km za velikostni razred manjši.


Elektrika bo se nekaj casa bistveno cenejsa od bencina. Za vozit se. Tudi ce si doma omislis 63A glavno varovalko, bos ceneje skoz prisel kot z bencinom.

Ce pa zraven stejes se vse ostale stroske, ki so povezani z avtomobilom, pa je EV precej v prednosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

telexdell ::

No ja, končno ti je kapnilo, kako zgleda polnjenje s kablom, ko se vrneš npr. iz trgovine

 polnjenje s kablom

polnjenje s kablom

Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

matejm1994 ::

Jest nevem zakaj bi bil kdo tako štorast :D A greš tudi na Petrolu z polnimi rokami vrečk tankat bencin... Mislim, halo, odližiš vrečke v avto/hišo in potem priključiš. Kje je težava? Če pa si "štorast" in se spotikaš v vsak kabel in si toliko neročen, da ti ne uspe kabla vtakniti v polnilec, potem pa nisi za vozit avto.

Matev ::

pol pa tazga na cesti pred sebe dobiš
in je živčni zlom zlo hitr

za tiste ki ne znajo hoditi in žvečiti čigumija istočasno

tole si poglejte:

J.McLane ::

WarpedGone je izjavil:


Primerjava cene kWh med bencinom in elektriko bi imela smisel, če bi debatirali kako se najbol splača ogrevat hišo (pa še tle je treba pogruntat kolk kWh uide direkt skozi dimnik).
Pri avtih jih skozi auspuh uide okrog 4/5 kar ceno kWh v bencinu v primerjavi z elektriko podraži za faktor 4.
Če je direkten kWh "le" 3x dražji, je na prevožen km 12x dražji.

Še po drugi poti: bencinar za 100km skuri 8l bencina oz. 70 kWh. Po ceni ,17/kWh je to 12 EUR.
Štromar za 100km potrebuje okrog 20 kWh. Po ceni 0,05/kWh je to 1 EUR. Faktor 12.

Kakorkoli obrneš je strošek prevoženega km za velikostni razred manjši.


Jasno da primerjava nima neke velike veze, ampak si ti tudi malo nategnil elastiko v svojo smer
- cena gospodinjske elektrike (samo variabilni del) je 0,084 € v nižji tarifi in 0,129 € v višji tarifi
- za porabe sicer ve vsak sam, ampak ne vem če je EV s porabo 20 kWh primerljiv z 8 l bencinarjem, prej bi rekel 18 kWh (Leaf) vs. 5 l (Prius) kar je 44 kWh. Res pa je da če gledaš konkurenco Teslinim zmogljivostim, potem je poraba takega bencinarja krepko višja.
- močno dvomim da katerokoli BC v EV šteje tudi izgube na polnilcu, ki so hitro 10% ali več če vključimo še zimsko predgretje vozila

Torej za moje pojme bencinar pokuri 2,4x več energije in stane 4,8x več za tankat kot ekonomsko dostopen EV (pustimo sedaj Teslo). Kot lastnik Priusa pa ti lahko povem, da mi bencin predstavlja 26% vseh stroškov. Pri EV so stroški za elektriko verjetno pri 6% celotnega stroška. Zanimivo je da je cenejši bolj potraten avto stroškovno vseeno še primerljiv, če gledamo neko povprečno letno kilometrino.

WarpedGone ::

Supercharger: nad 200 km brezplačnega dosega v 20 minutah polnjenja.
Medtem ko veliki večinoma še vedno čakajo na Godota in 'dobre', 'poceni', 'lahke', ... baterije, je Tesla Motors priklopil že 200. SuperCharger lokacijo - to številko je zasedla postaja v Oxnardu, Californija.
Ljubljanski SC odprt pred dvema mesecema je bil številka 154(?).


4 mesece nazaj



Kaj ti bo baterija z 500km dosega brez možnosti +100 kW poljenja praktično kamorkoli hočeš it?

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

fpbs ::

Za nas je pomembna Evropa in to CCS polnilne postaje. Trenutno jih je 401. http://ccs-map.eu/ . Povprečno 100 novih na mesec.
Chademo postaj je 1327. Njihov nadaljni razvoj bo znan konec oktobra. KIA je pričela z montažo 100kW superchargerjev. http://press.kia.com/eu/press/corporate...
Tesla ima skromnih 63 postaj, ki ne odgovarjajo nobenemu standardu in so neuporabne za ostala EV.

WarpedGone ::

Za nas je pomembna Evropa in to CCS polnilne postaje. Trenutno jih je 401. http://ccs-map.eu/ . Povprečno 100 novih na mesec.

V povprečju jih pol ne dela, za drugo polovico pa nimaš pravilne kartice. Precej je plačljivih.
Chademo postaj je 1327.

Kaj ti nuca, če avto ne pride niti do prve?

Njihov nadaljni razvoj bo znan konec oktobra.

Hočeš rečt da čakajo na sekiro?

KIA je pričela z montažo 100kW superchargerjev.

Super, jih bo čez 1 leto 100 v evropu?
Pa njihov avto bo mel dovolj dosega da bo pršu od enega do drugega?
Tesla ima skromnih 63 postaj, ki ne odgovarjajo nobenemu standardu in so neuporabne za ostala EV.

Danes jih je 66, čez eno leto:


Avto pa ima dejansko dovolj dosega, da lahko vmes kakšno tudi preskočiš, nafilaš brezplačno in ko prideš na postajo ta ni zasedena, ker obsega vsaj 4, če ne 6 ali 10 priključkov, ki delujejo.

Wake up and smell the coffie.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

fpbs ::

V povprečju jih pol ne dela, za drugo polovico pa nimaš pravilne kartice. Precej je plačljivih.

Delajo vse, somo nekatere ne preko celega dneva. Vse bodo plačljive, in to je edino pravilno. Veliko bolje, kot pri Tesli, ko že ob nakupu Tesle plačaš 2000-3000$
ne glede na to, ali boš to koristil ali ne. V praksi pa, če deloma tankaš tudi doma, tako visokega zneska sploh ne moreš izkoristiti, oziroma je to polnenje zelo drago.

Hočeš rečt da čakajo na sekiro?


Še nekaj let bo dovoljena montaža kombinirano s CCS, kasneje pa tudi to ne. Isto velja za Teslo.

Super, jih bo čez 1 leto 100 v evropu?


Čez eno leto jih bo nekaj 100 kombiniranih s CCS.

... in ko prideš na postajo ta ni zasedena, ker obsega vsaj 4, če ne 6 ali 10 priključkov, ki delujejo.


Tudi, če bi imele samo po 2 priključka, ne bodo nikdar zasedene.

J.McLane ::

SC network je vsekakor super stvar, ampak takale majhna skica je rahlo zavajajoča.

Npr. v Italiji je videti kot da je v Milanu en SC, pa ni v Milanu ampak malo bolj južno (Dorno), ta malo je kar zajetnih 50 km. Hočem reči da kljub navidezni gostoti SC-jev vseeno ni vse tako rožnato in bo še dolgo zahtevalo malo načrtovanja poti

Pa tisti krogi obsega se prekrivajo. Iz LJ do Dorna je 550 km pa je na današnji mapi videti kot, da je ta razdalja pokrita, 550 km s 85 kWh = 15 kWh/100 km, nemogoče pri AC hitrostih. Saj kasneje bosta še dva SC kot kaže pri Benetkah in nekje pri Veroni, kar pomeni da do Milana ne bo problem, ampak spet od Verone do Milana, pa še tam malo po mestu in nazaj do Verone bo že na tesno, torej ali delati obvoz mimo Dorna ali ne.

WarpedGone ::

ampak takale majhna skica je rahlo zavajajoča.

Namen skice ni načrtovanje poti ampak informacija o obstoju lokacije s 130kW brezplačnimi in garantirano delujočimi polnilnimi postajami.
Krogci prikazujejo zračno razdaljo, cesta je kvečjemu daljša. Za načrtovanje poti se vzame tja do 300km "stinte". Kar je več, je že nategovanje sreče.
Zgornja slika ni End All Be All ampak plan/želja za konec 2015. Slika konec leta 2016 bo gostejša, tista konec 2017 pa še gostejša.
Ideja je grozd superchargerjev vsakih ~200km ob močnih prometnicah.

SuperChargerji so le skrajni luksus polnjenja, ki je žal na voljo le teslinim vozilom, ker noben drug proizvalec ni dovolj resen, da bi se pridružil.
Kjer SCjev (še) ni, ima lastnik tesle možnost polnit na slučajno delujoči Chademo al pa Level2 polnilni postaji. Žal je praksa okrog teh postaj zelo smrdeča - pogosto so nedelujoče, zaklenjene, zaparkirane, zasedene, dostopne le posvečenim članom itd.
V skrajni sili se lahko polni tudi iz BeAll 3kW zidnega štekarja. Traja ampak se polni. Al pa v kampih kjer majo občasno tudi kej več kW priključke.

Žal noben drug EV nima niti pol tako širokega nabora možnosti polnjenja in s tem tudi dosega.
SuperChargerji so le priliv čez torto, niso ključni, naredijo pa razlikom med nočjo in dnevom in nočjo.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

Zgornja slika ni End All Be All ampak plan/želja za konec 2015. Slika konec leta 2016 bo gostejša, tista konec 2017 pa še gostejša.

In kaj bo leta 2018, ko montaža ne bo več dovoljena?
Kjer SCjev (še) ni, ima lastnik tesle možnost polnit na slučajno delujoči Chademo al pa Level2 polnilni postaji.

Pozabil si napisati, da bo za Chademo potrebno dokupit adapter, ki je sicer vreden 50$ za oderuško ceno 2500$.
Žal je praksa okrog teh postaj zelo smrdeča - pogosto so nedelujoče, zaklenjene, zaparkirane, zasedene, dostopne le posvečenim članom itd.

Večina teh je zaenkrat popolnoma brezplačnih "kostenlos" in brez predhodnega plačila kot pri Tesli in brezhibno delujejo in so dostopne vsem lastnikom EV.
SuperChargerji so le priliv čez torto,

Bojim se, da s tvojim zdravjem nekaj ni vredu.

WarpedGone ::

In kaj bo leta 2018, ko montaža ne bo več dovoljena?

Chademo bo tam kamor spada - na smetišču zgodovine.

Pozabil si napisati, da bo za Chademo potrebno dokupit adapter, ki je sicer vreden 50$ za oderuško ceno 2500$.

Imaš super poslovno priložnost da zadevo prodajaš za 2000 USD in zaslužiš debelih 1950 USD po kosu.

Grda realnost je, da je Chademo v praksi izveden šalabajzersko, stvar mogoče dela dokler je na njem kak leaf ki vleče tistih par deset kW nekaj minut nato pa moč pade. Ko se na chademo priklopi kakšen Tesla, ki od njega zahteva nazivno moč eno uro skup, pa gre vse skup v dim oz. Error in konec heca.
Adapter košta 2500 USD ker mora delat na nebroj različnih izvedbah Chedmo polnilnih postaj in mora garantirat da tista polnilna postaja ne bo poškodovala baterije, ki je vredna 20x več.

Večina teh je zaenkrat popolnoma brezplačnih "kostenlos" in brez predhodnega plačila kot pri Tesli in brezhibno delujejo in so dostopne vsem lastnikom EV.

Še vedno lažeš.
Ni problem dokler ti ne bo kdo nasedel in bil na koncu prisiljen klicat vlečne službe.

Bojim se, da s tvojim zdravjem nekaj ni vredu.

Hvala za skrb.
Zbogom in hvala za vse ribe
««
213 / 1214
»»