Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
J.McLane ::
Slabo bereš:
V tisti številki 400k avtov je kar 100k klasičnih Priusov ki beleži 16% padec, glede na to da je trenutni model star že 5 let to ne more biti presenečenje. Mogoče pa to res kaže na neko zasičenost trga "alternativnih" pogonov, torej delež EV se bo znotraj tega večal delež klasičnih hibridov pa manjšal, tisti ki pač prisegajo na klasiki bodo pa malo težji oreh.
Hybrid car sales slow down, but pure EV and plug-in hybrid sales have jumped
Battery-powered EVs -- with no gas engine at all -- also grew, from 29,917 vehicles sold to 40,349.
V tisti številki 400k avtov je kar 100k klasičnih Priusov ki beleži 16% padec, glede na to da je trenutni model star že 5 let to ne more biti presenečenje. Mogoče pa to res kaže na neko zasičenost trga "alternativnih" pogonov, torej delež EV se bo znotraj tega večal delež klasičnih hibridov pa manjšal, tisti ki pač prisegajo na klasiki bodo pa malo težji oreh.
Lonsarg ::
Ne vem kako je lahko kdorkoli presenečen, da višjega tržnega deleža pač ni, dokler ti ne daš ven avto z mass market ceno.
Oldi ::
Že pri normalnih električnih avtih je cena baterije lahko dvakratnik ekvivalentno potrošenega bencina http://www.acs.org/content/acs/en/press...
Moja čez palec narejena ocena je pa temeljila na predpostavki, da se pri zmerni uporabi bateriji zmanjšuje kapaciteta predvsem zaradi let in ker ima Pečjakov avto nekajkrat več baterij kot normalni EA, je staranje še toliko bolj pomembno (več baterij pomeni manj ciklov) in posledično je strošek baterij večji. Mimogrede, Pečjak na tekmovanjih zmaguje, ker uporablja najboljše in najdražje baterije, primerja se pa s komercialnimi avti - kar je sam povedal.
Glede kvalitete Tesline baterije je kar malo neverjetno, sploh če primerjaš, kako baterije crkujejo v telefonih. Upajmo, da je vendarle res in da bo EA suma-sumarum (skupni stroški na koncu življenske dobe) kdaj cenejši kot bencinar.
Moja čez palec narejena ocena je pa temeljila na predpostavki, da se pri zmerni uporabi bateriji zmanjšuje kapaciteta predvsem zaradi let in ker ima Pečjakov avto nekajkrat več baterij kot normalni EA, je staranje še toliko bolj pomembno (več baterij pomeni manj ciklov) in posledično je strošek baterij večji. Mimogrede, Pečjak na tekmovanjih zmaguje, ker uporablja najboljše in najdražje baterije, primerja se pa s komercialnimi avti - kar je sam povedal.
Glede kvalitete Tesline baterije je kar malo neverjetno, sploh če primerjaš, kako baterije crkujejo v telefonih. Upajmo, da je vendarle res in da bo EA suma-sumarum (skupni stroški na koncu življenske dobe) kdaj cenejši kot bencinar.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Oldi ()
fpbs ::
WarpedGone ::
Konkurenca se zbuja?
Infiniti LE Coming As A 2018 With 60 kWh NMC Battery?
Šele čez 4 leta ... bolje pozno kot nikoli.
Mogoče bo zadeva mela celo 60kWh baterijo i.e. tja preko 300km dosega. Veseli me, da omenjajo brezžično polnjenje. MustHave.
Infiniti LE Coming As A 2018 With 60 kWh NMC Battery?
Šele čez 4 leta ... bolje pozno kot nikoli.
Mogoče bo zadeva mela celo 60kWh baterijo i.e. tja preko 300km dosega. Veseli me, da omenjajo brezžično polnjenje. MustHave.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
7982884e ::
brezžično polnjenje je samo gimmick. nobenih konkretnih sprememb, razen če mislijo po mestnih cestah napeljat polnilce.
WarpedGone ::
Dokler nimaš dveh EVjev v garaži furaš čez kable, ki ležijo po tleh, in se spotikaš ćez vštekane kable, ko hodiš po garaži.
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Dokler nimaš dveh EVjev v garaži furaš čez kable, ki ležijo po tleh, in se spotikaš ćez vštekane kable, ko hodiš po garaži.
Zato ker folk cele dneve prezivlja v garazi. :)
Brezzicno polnjeje je zaenkrat na priblizno istem nivoju kot menjava baterij v Tesli.
"Mamo, zato, da pokazemo da mamo."
Ni pa prevec prakticno. Plus tega, stvari se dolgo ne bodo tako narejene, da bi se vsaj priblizale kapacitetam super chargerjev.
Okapi ::
Brezzicno polnjeje je zaenkrat na priblizno istem nivoju kot menjava baterij v Tesli.Ne samo, da pokažejo, menjavo akumulatorjev so "imeli" AFAIK zaradi davčnih olajšav v Kaliforniji (da so lahko prišli v najvišjo kategorijo električnih avtov, ki omogočajo polnjenje do 95% v 10 minutah).
"Mamo, zato, da pokazemo da mamo."
O.
J.McLane ::
Govora je za v domačo garažo, tam je moči več kot dovolj, problemi pa so:
- cena inštalacije
- točno parkiranje (avtomatsko parkiranje je vseeno še bolj zamudno)
- izgube, ki se večajo z oddaljenostjo (pri teh cenah elektrike se sicer ni za sekirat, ampak če se že gre učinkovitost naj se jo gre do konca)
Še najbolj obetavna ideja je polnjenje med vožnjo, ampak spet infrastruktura ...
- cena inštalacije
- točno parkiranje (avtomatsko parkiranje je vseeno še bolj zamudno)
- izgube, ki se večajo z oddaljenostjo (pri teh cenah elektrike se sicer ni za sekirat, ampak če se že gre učinkovitost naj se jo gre do konca)
Še najbolj obetavna ideja je polnjenje med vožnjo, ampak spet infrastruktura ...
7982884e ::
mah itak ne bo problem narest recimo avtomatskega priklopa tistega kabla, ko avto zapelješ zraven superchargerja, če je folku že tak problem it iz avta pa tisto na roke not vtaknit.
WarpedGone ::
En jamra da je problem točno parkiranje, drug nabija da ni problem narest avtomatskega priklopa kabla...
Ena tak industrijski robot + podporna senzorika, ki bi stvar speljala bi koštala v rangu cene avtomobila samega.
Zakaj nebi WiFi polnilna postaja vsebovala enostaven mehanizem, ki polnilno tuljavo centrira točno tja kamor je treba, do mm natančno?
Izi-pizi izvedba z dvema zobnikoma, en premega kak meter, ki stvar grobo poziconira, znotraj je pa še en drug premera par 10 cm, ki stvar natančno postavki tja kjer mora bit. Rezultat je, da če si uspel zapeljat v garažo in zapret vrata, si upsel dovolj natančno centrirat avto da se stvar ujame in špila.
Hkrati ni resnega problema zakaj se tuljava nebi mogla dvignit proti dnu avtomobila, da se zmanjša oddaljenost, ko je avto enkrat že parkirat.
Te reči so simpl, če je le nuja in potreba. Robotska roka, ki bo pravilno vštekala zadeva je povsem druga pesem.
Ena tak industrijski robot + podporna senzorika, ki bi stvar speljala bi koštala v rangu cene avtomobila samega.
Zakaj nebi WiFi polnilna postaja vsebovala enostaven mehanizem, ki polnilno tuljavo centrira točno tja kamor je treba, do mm natančno?
Izi-pizi izvedba z dvema zobnikoma, en premega kak meter, ki stvar grobo poziconira, znotraj je pa še en drug premera par 10 cm, ki stvar natančno postavki tja kjer mora bit. Rezultat je, da če si uspel zapeljat v garažo in zapret vrata, si upsel dovolj natančno centrirat avto da se stvar ujame in špila.
Hkrati ni resnega problema zakaj se tuljava nebi mogla dvignit proti dnu avtomobila, da se zmanjša oddaljenost, ko je avto enkrat že parkirat.
Te reči so simpl, če je le nuja in potreba. Robotska roka, ki bo pravilno vštekala zadeva je povsem druga pesem.
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Zakaj nebi WiFi polnilna postaja vsebovala enostaven mehanizem, ki polnilno tuljavo centrira točno tja kamor je treba, do mm natančno?
Izi-pizi izvedba z dvema zobnikoma, en premega kak meter, ki stvar grobo poziconira, znotraj je pa še en drug premera par 10 cm, ki stvar natančno postavki tja kjer mora bit. Rezultat je, da če si uspel zapeljat v garažo in zapret vrata, si upsel dovolj natančno centrirat avto da se stvar ujame in špila.
...
WarpedGone je izjavil:
Te reči so simpl, če je le nuja in potreba. Robotska roka, ki bo pravilno vštekala zadeva je povsem druga pesem.
Opisujes dve cist isti zadevi, samo da je pri eni kontakt prevodnik-prevodnik, pri drugi pa plastika-plastika. Jaz glasujem za prvo verzijo, ker bo polnjenje hitrejse in bolj ucinkovito.
Ce wireless polnjenje ni narjeno tko, da avto postavis v garazo in gres ven, brez nekih 'zobnikov in mehanizmov' potem ni wireless polnjenje. Tisti wireless je potem zraven samo zaradi buzzword compliance-a. Ce mors za wireless polnjenje kabl vstekat v avto, pol ni wireless no.
WarpedGone ::
"Dve čist isti"? Marš nazaj u osnovno šolo, precej očitno si prešprical komplet fiziko.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: jkreuztzfeld ()
WarpedGone ::
Ob uporabi klasičnih kablov je pomembno, da ni HotSpotov upornosti - na celi liniji mora bit čimboljlši stik, sicer te čaka pregrevanje in požar.
Najbol kritični so ravno konektorji, kjer tok nujno teče skozi površino oz. stik. In ker se to deva narazen in skup, pridejo vmes nečistoče itd.
Posledično so stvari narejene še ne moški/ženski princip, ko je treba štekar pozicionirat vsaj na mm natančno da ni poškodob.
Ob uporabi WireLess polnjenja se že v začetku odrečeš ideji o prenosu energije preko snovi in zadevo prenašal s poljem. Natančnost na mm je tko le še želja, ni več nuja. Če bo vmes mal več placa se bo zgodilo samo to, da se bo preneslo nekaj manj energije. Nobene drame. Če bo mal večja upornost se zopet le mal švohneje polni, nobene drame. Nobena izolacija se ne bo prenucala, razpokala, nič se nima za raztrgat itd.
Je res tko težk razumet al je pač treba trolat?
Najbol kritični so ravno konektorji, kjer tok nujno teče skozi površino oz. stik. In ker se to deva narazen in skup, pridejo vmes nečistoče itd.
Posledično so stvari narejene še ne moški/ženski princip, ko je treba štekar pozicionirat vsaj na mm natančno da ni poškodob.
Ob uporabi WireLess polnjenja se že v začetku odrečeš ideji o prenosu energije preko snovi in zadevo prenašal s poljem. Natančnost na mm je tko le še želja, ni več nuja. Če bo vmes mal več placa se bo zgodilo samo to, da se bo preneslo nekaj manj energije. Nobene drame. Če bo mal večja upornost se zopet le mal švohneje polni, nobene drame. Nobena izolacija se ne bo prenucala, razpokala, nič se nima za raztrgat itd.
Je res tko težk razumet al je pač treba trolat?
Zbogom in hvala za vse ribe
7982884e ::
drug nabija da ni problem narest avtomatskega priklopa kabla...
Ena tak industrijski robot + podporna senzorika, ki bi stvar speljala bi koštala v rangu cene avtomobila samega.
Robotska roka, ki bo pravilno vštekala zadeva je povsem druga pesem.
lol, o kakšnem industrijskem robotu ti?
sej ne rabiš s to roko delat avtomobilskih karoserij. preprosta roka ki je sposobna nacentrirat neko točko v radiju enega metra okoli idealne središčne točke. za ugotavljanje pozicije socketa na avtu loh uporablja tud cheap kamero ki je naučena da išče določen vzorec. noben high tech ne rabi to bit. pa itak sem mislil to za na superchargerjih, doma jasno ne bo noben tega mel, tko kot ne bo mel brezžičnega polnjenja, ker ga ne rabi.
bluefish ::
WarpedGone je izjavil:
Posledično so stvari narejene še ne moški/ženski princip, ko je treba štekar pozicionirat vsaj na mm natančno da ni poškodob.Ja, za motoriko nekaterih zna biti to izjemen izziv. Čudno, da jim uspe na pumpi natankati gorivo, zvečer priklopiti telefon na polnjenje,...
Itak pa nesmiselna debata. Komur pač kabel predstavlja izziv, si bo omislil brezžično varianto.
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
"Dve čist isti"? Marš nazaj u osnovno šolo, precej očitno si prešprical komplet fiziko.
Govoris o princupu 'vtaknemo en konektor v drug konektor'. Razlika med mojim in tvojim je v grobem samo v tem, da je tvoj 'plasticen' moj pa kovinski.
Ti za tvoj konektor rabis robotsko roko (samo ti si zadevo mal drugac opisal, da se je bolj fancy slisal) isto rabim jaz za moj konektor. Hkrati pa predpostavljas, da bi polnjenje na kabel ostalo taksno kot je sedaj 'pokrov tanka za gorivo', 'wireless' bi pa naredil rahlo drugace. Neki kar bi bilo lazje za tvojo non-robotsko roko, k rab samo na 10cm natancnost. Pol mas pa en velik zobnik! Ubercool. Priblizno tolk je tale tvoj princip wireless kot je wireless kabelska televizija.
Za kontaktno polnjenje ne rabis nobene milimetrske natacnosti. Rabis samo dve dovolj veliki povrsini, ki se dovolj tesno prilegata.
Trolam? Ja ene tolk kot ti, ker si nekako preprican v to, da bodo na teden vsaj trije mrtvi med 'tankanjem' avtomobila v garazi, pa ene pet his bo vsak mesec zgorelo zaradi kratkih stikov pri polnjenju.
Wireless polnjenje je takrat, ko avto pripeljes v garazo, ga na 2m natacno parkiras in se automagically polni.
7982884e ::
če je to tak problem, pač daš šteker zadej spodej, gor en nizkoenergijski oddajnik da polnilec ve točno kje je (ali pa par IR lučk ali samo en simpl vzorec za kamero, možnosti je malo morje in nobena ni hi-tech), potem pa samo eno simpl roko ki se od spodaj gor priklopi. če je avto parkiran tako natančno kot bi moral biti ob brezžičnem polnjenju, pol ni za tisto roko res nobena umetnost. ma to ti nekdo sam doma sestavi za par sto evrov.
TESKAn ::
Kaksne garaze in koliko dioptrije pa mate, da vam je problem avto zapeljat v garazo na +-0.25m oz. manj? Si ne predstavljam, kako zapeljete v parkirni hisi na dovoz v nadstropje...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Magic1 ::
Še vedno mi ni jasno zakaj sanjajo o nekem neefektivnem wireless polnjenju. Maš na 1/3 in na 2/3 širine avta dva kovinska dela in v garaži dve roki, ki se vertikalno dvigneta. Preposto, učinkovito in mnogo ceneje od wireless sranja, brez potrebe po kakšnem rokovanju...
Magic
Magic1 ::
A bejž? Za tiste, ki jim je težko kabel not vtaknt, je treba vsaj malo zakomplicirat.
Magic
BigWhale ::
Ne serite no z rokami in podobnim. Vsak mehanski del zakomplicira in podraži zadevo.
Sej tud zdejsnjih wireless resitev nimas takih, ki bi ble brez kablov ali pa brez 'kontaktnega polnjenja'. Videl sem ene dve resitvi, ki sta wireless ampak je moc okrog 3kW. To je bolj za zjokat se.
bluefish ::
Tako je. V tem hipu obstaja povsem delujoča in praktična rešitev - polnjenje s kablom. Vse ostalo je, kot se rado govori za druge EV-je, mizerija.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bluefish ()
Matev ::
pa madona sej ne govorimo o kablu debeline meter
gre se za navadno žnoro ki jo lahko tudi pohodiš če se ti nog ne da dvigovati
ali se pa spotakneš če si tako neroden
pa kaj
naravna selekcija
bo več za ostale ostalo
gre se za navadno žnoro ki jo lahko tudi pohodiš če se ti nog ne da dvigovati
ali se pa spotakneš če si tako neroden
pa kaj
naravna selekcija
bo več za ostale ostalo
telexdell ::
Saj ni noben problem v prenosnik kabla vtakniti pa imamo kljub temo WiFi omrežje.
Kabel za polnjenje je povsem ustrezna ređitev a ima kljub temu kar nekaj pomanjkljivosti:
-kontakti se zaradi mehanskih in električnih vplivov kvarijo kar lahko povzroči pregrevanje in/ali prenehanje polnjenja (zvečer vštekaš kabel, zjutraj pa so baterije kljub temu prazne ali pa imaš vse ožgano okrog priklopa in na kakšni polnilni postaji ne boš mogel polniti avta ker vtikač ne bo šel v vtičnico)
-zvečer pozabiš vključiti kabel in si zjutraj prisiljen na rekreacijo do službe
-prideš iz trgovine, vzameš iz prtljažnika karton piva (soka, radenske...) kako vštekati kabel s polnimi rokami?
-...
Brezžično polnjenje je pa kot delovanje indukcijske plošče. Tudi tam ni potrebno lonca postaviti na milimeter natančno. Kdor ima garažo sam dobro ve, da avto praktično vedno postaviš na nekaj cm natančno. V tistih nekaj primerih, ko ti bo senzor za brezžično polnjenje zapiskal, ga boš pač parkiral še enkrat.
PS- kot laptop ali tablica ni isto s kablom, tako tudi EV brez brezžičnega polnjenja ni popoln.
Kabel za polnjenje je povsem ustrezna ređitev a ima kljub temu kar nekaj pomanjkljivosti:
-kontakti se zaradi mehanskih in električnih vplivov kvarijo kar lahko povzroči pregrevanje in/ali prenehanje polnjenja (zvečer vštekaš kabel, zjutraj pa so baterije kljub temu prazne ali pa imaš vse ožgano okrog priklopa in na kakšni polnilni postaji ne boš mogel polniti avta ker vtikač ne bo šel v vtičnico)
-zvečer pozabiš vključiti kabel in si zjutraj prisiljen na rekreacijo do službe
-prideš iz trgovine, vzameš iz prtljažnika karton piva (soka, radenske...) kako vštekati kabel s polnimi rokami?
-...
Brezžično polnjenje je pa kot delovanje indukcijske plošče. Tudi tam ni potrebno lonca postaviti na milimeter natančno. Kdor ima garažo sam dobro ve, da avto praktično vedno postaviš na nekaj cm natančno. V tistih nekaj primerih, ko ti bo senzor za brezžično polnjenje zapiskal, ga boš pač parkiral še enkrat.
PS- kot laptop ali tablica ni isto s kablom, tako tudi EV brez brezžičnega polnjenja ni popoln.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
BigWhale ::
Saj ni noben problem v prenosnik kabla vtakniti pa imamo kljub temo WiFi omrežje.
Jaz, ko pridem v sluzbo, se vsedem za mizo vstekam kabel in potem je prenosnik deset ur na mestu. Ga ne nosim okrog po pisarni. Tako kot se z avtom ne vozim okrog po garazi.
-kontakti se zaradi mehanskih in električnih vplivov kvarijo kar lahko povzroči pregrevanje in/ali prenehanje polnjenja (zvečer vštekaš kabel, zjutraj pa so baterije kljub temu prazne ali pa imaš vse ožgano okrog priklopa in na kakšni polnilni postaji ne boš mogel polniti avta ker vtikač ne bo šel v vtičnico)
Zjutraj tudi najdes tudi truplo soseda, ker je iz visoko napetnostnega voda preskocila iskra in ga ubila, a ne?
-zvečer pozabiš vključiti kabel in si zjutraj prisiljen na rekreacijo do službe
Tak pameten avto ti lahko tudi SMS poslje in te spomni na to. Pa tko al tko mors kdaj pes v sluzbo in zaradi nostalgije lahko se prazno kantico za bencin s sabo neses.
-prideš iz trgovine, vzameš iz prtljažnika karton piva (soka, radenske...) kako vštekati kabel s polnimi rokami?
Da ne omenjamo invalidov, ki nimajo rok. Ti niti zdaj ne morejo polniti avtov!!!!111
Brezžično polnjenje je pa kot delovanje indukcijske plošče.
Ne, je podobno. Trenutne wireless resitve so sranje. Pri 85kWh baterijah je polnjenje z mocjo 3kW smesno, potrebujes vec kot en dan za full charge.
vmalhar ::
Jaz gledam na wireless polnjenje samo kot na še nek cukrček, ki pomaga branži, da se razvija. In prav je, da gre razvoj čimbolj v širino in se o E-mobilnosti nasploh govori čimveč.
Jaz vem, da brezžičnega polnjenja v svoji garaži ne bi želel imeti, tudi če bi bila cena ista kot kabel. Znam ga vključiti, znam stopiti čez njega, znam vsake toliko pogledati kontakte,... In mi vse to ni nadloga. Tudi travo kosim še vedno sam, pa že nekaj časa obstajajo roboti, ki bi to lahko počeli namesto mene. In nosim travo na kup in potem pucam kosilnico in vse te nadloge. Nekdo, ki pa želi brezžično polnjenje, je pa prav, da ta opcija obstaja. Čas bo pa pokazal, koliko ljudem so take rešitve res pomembne in koliko so za njih pripravljeni plačati.
Jaz vem, da brezžičnega polnjenja v svoji garaži ne bi želel imeti, tudi če bi bila cena ista kot kabel. Znam ga vključiti, znam stopiti čez njega, znam vsake toliko pogledati kontakte,... In mi vse to ni nadloga. Tudi travo kosim še vedno sam, pa že nekaj časa obstajajo roboti, ki bi to lahko počeli namesto mene. In nosim travo na kup in potem pucam kosilnico in vse te nadloge. Nekdo, ki pa želi brezžično polnjenje, je pa prav, da ta opcija obstaja. Čas bo pa pokazal, koliko ljudem so take rešitve res pomembne in koliko so za njih pripravljeni plačati.
Oldi ::
Saj bo nekdo nekje čivknil, da je v bližini avta več kot 100.000 krat večje EM polje kot pri bazni postaji in bo veselja hitro konec.
7982884e ::
Saj ni noben problem v prenosnik kabla vtakniti pa imamo kljub temo WiFi omrežje.>:D
Jah primerjava ni čisto na mestu. En wifi access point pokriva kar veliko površino, medtem ko tole brezžično polnjenje več ali manj zahteva enako infrastrukturo kot navadno - ni zdej, da boš mel na sredi garaže en polnilec ki bo potem hitro polnil vse avte v radiju 10 metrov. Tud za uporabnika je še vedno skorej isti šmorn, samo da mu ni treba si rok umazat s kablom.
Seveda je drugo potem, če bi mel v kakšnem ožjem mestnem jedru po cestah to polnjenje, samo to bi stalo ogromno in za avtomobile niti ni smiselno (za razliko od javnega prometa), ker se itak ne vozijo dost po samem mestu in zato ne rabijo met konstantnega polnjenja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 7982884e ()
fpbs ::
Ne serite no z rokami in podobnim. Vsak mehanski del zakomplicira in podraži zadevo.
Sej tud zdejsnjih wireless resitev nimas takih, ki bi ble brez kablov ali pa brez 'kontaktnega polnjenja'. Videl sem ene dve resitvi, ki sta wireless ampak je moc okrog 3kW. To je bolj za zjokat se.
Kakšne 3kW? Primer avtobusa 190kW.
10kW na parkirišču:
http://www.wired.com/2013/10/hevo-power...
BigWhale ::
Matev ::
-prideš iz trgovine, vzameš iz prtljažnika karton piva (soka, radenske...) kako vštekati kabel s polnimi rokami?
tole bi bilo zrelo za kakšno parodijo
recimo trapasto reklamo v smislu "res opere, mož bo tako vesel"
jaz se sprašujem ali smo res tako deevolvirali in postali tako trapasti?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matev ()
vostok_1 ::
Da se ljudje spotikajo ob kable, je res butasto. (pun intended)
To je zame tak non-issue. Kaj vi polnite avtomobile v dnevni sobi?
To je zame tak non-issue. Kaj vi polnite avtomobile v dnevni sobi?
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Teslini roadsterji izpred 6 let danes opažajo cca 10% upada kapacitete.
http://gas2.org/2014/09/18/tesla-roadst...
BigWhale ::
tole bi bilo zrelo za kakšno parodijo
recimo trapasto reklamo v smislu "res opere, mož bo tako vesel"
jaz se sprašujem ali smo res tako deevolvirali in postali tako trapasti?
Kako to mislis? A se tebi se nikoli ni nic od tega zgodilo?!
http://imgur.com/a/QZoyo
Oldi ::
WarpedGone je izjavil:
Teslini roadsterji izpred 6 let danes opažajo cca 10% upada kapacitete.
http://gas2.org/2014/09/18/tesla-roadst...
Oceniti 10% po 6 letih je dvomljivo. No tule gre za 20% po 4 letih, kar je realnejša ocena, vprašanje je samo koliko časa je bira baterija na 100%, kar ji hitro pobira kapaciteto. 100% nočno polnjenje verjetno dela veliko več škode, kot prihranka.
WarpedGone ::
Ta dotični kevin sharpe je delal to kar tipično delajo ljudje z laptopi - filajo na 100% in nato laufajo baterijo dokler se ne ugasne. Po lastnem priznanju je tip vsaj dvakrat mesečno zadevo nafilal v Range Mode, ko ga avto opozori da takšno početje pospešuje degradacijo baterije in se je s tem lepo strinjal. Nato pa z avtom naredu kolr je šlo.
Sedaj pa se cmeri po forumih in cajtngih, zateva novo baterijo in se dela neumnega, češ da on ni vedu da baterije zgubljajo kapaciteto.
Šteje statistika, ki pravi tole:
Za Range Mode je podatke prispevalo 81 lastnikov, za Standard mode pa 121 lastnikov.
Po naše: po vsakih 1000 prevoženih kilometrih, doseg upade za 0,35 km.
Idealen doseg je 398,5 km. Po 100k km se tako pričakuje še 363,5 km dosega.
Upad kapacitete zaradi staranja je tu zanemarljiv, ker se avto aktivno izogiba dolgotrajnejši izpostavljenosti celic nad 4,1V. Korelacija med starostjo in upadom kapacitete je v zgornjem PDF - je zanemarljiva.
To so podatki za 8 let staro tehnologijo baterij. Danes so baterije še boljše, ravnanje z njimi ps tudi.
Sedaj pa se cmeri po forumih in cajtngih, zateva novo baterijo in se dela neumnega, češ da on ni vedu da baterije zgubljajo kapaciteto.
Šteje statistika, ki pravi tole:
Za Range Mode je podatke prispevalo 81 lastnikov, za Standard mode pa 121 lastnikov.
The equation for the trend line shows an average degradation of 0.35
ideal miles (0.15%) per thousand miles driven
Po naše: po vsakih 1000 prevoženih kilometrih, doseg upade za 0,35 km.
Idealen doseg je 398,5 km. Po 100k km se tako pričakuje še 363,5 km dosega.
Upad kapacitete zaradi staranja je tu zanemarljiv, ker se avto aktivno izogiba dolgotrajnejši izpostavljenosti celic nad 4,1V. Korelacija med starostjo in upadom kapacitete je v zgornjem PDF - je zanemarljiva.
To so podatki za 8 let staro tehnologijo baterij. Danes so baterije še boljše, ravnanje z njimi ps tudi.
Zbogom in hvala za vse ribe
telexdell ::
Saj ni noben problem v prenosnik kabla vtakniti pa imamo kljub temo WiFi omrežje.
Jaz, ko pridem v sluzbo, se vsedem za mizo vstekam kabel in potem je prenosnik deset ur na mestu. Ga ne nosim okrog po pisarni. Tako kot se z avtom ne vozim okrog po garazi.
-kontakti se zaradi mehanskih in električnih vplivov kvarijo kar lahko povzroči pregrevanje in/ali prenehanje polnjenja (zvečer vštekaš kabel, zjutraj pa so baterije kljub temu prazne ali pa imaš vse ožgano okrog priklopa in na kakšni polnilni postaji ne boš mogel polniti avta ker vtikač ne bo šel v vtičnico)
Zjutraj tudi najdes tudi truplo soseda, ker je iz visoko napetnostnega voda preskocila iskra in ga ubila, a ne?
-zvečer pozabiš vključiti kabel in si zjutraj prisiljen na rekreacijo do službe
Tak pameten avto ti lahko tudi SMS poslje in te spomni na to. Pa tko al tko mors kdaj pes v sluzbo in zaradi nostalgije lahko se prazno kantico za bencin s sabo neses.
-prideš iz trgovine, vzameš iz prtljažnika karton piva (soka, radenske...) kako vštekati kabel s polnimi rokami?
Da ne omenjamo invalidov, ki nimajo rok. Ti niti zdaj ne morejo polniti avtov!!!!111
Brezžično polnjenje je pa kot delovanje indukcijske plošče.
Ne, je podobno. Trenutne wireless resitve so sranje. Pri 85kWh baterijah je polnjenje z mocjo 3kW smesno, potrebujes vec kot en dan za full charge.
Komentar na nivoju najbolj okajenega šank strokovnjaka. Visoka napetost se smatra napetost nad 1000 V, le kje bi jo dobil, da bi spražil soseda? In kako bo avto vedel, da je v garaži, kjer bi se lahko polnil in ne nekje na parkirišču, kjer to ni možno? Mi bo potemtakem avto vsako minuto pošiljal SMS, ko bom mogoče na večerji (ali kje drugje) z novo punco?
Delati si norce iz invalidov je pa tako podn od podna.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
BigWhale ::
Lej, ce zacnes iz ljudi delat debile, ki ne znajo stopiti cez en kabel ali pa kabla ne znajo priklopiti preden vzamejo iz avta vrecke od nakupov, pol si drugacnega odgovora niti ne zasluzis. Kaj si pa pricakoval? Artikulriano debato in odgovor poln tujk na tvoj:
"prideš iz trgovine, vzameš iz prtljažnika karton piva (soka, radenske...) kako vštekati kabel s polnimi rokami?"
In na tvoje blodnje o ozganih kontaktih in praznih baterijah?
Na zalost je edini nacin, da avto zve kje se nahaja, samo tak, da ob izstopu pocepnes k levem stranskem ogledalu in mu s prijaznim glasom prisepnes ter mu poves kje je. Lahko mu tudi glasovni telegram, v tem primeru avtu prisepne lokacijo postar.
Ne, avto ne bo posiljal SMSa vsako minuto ampak vsakih 23 sekund. Zaradi tega, ker je to _edini mozni_ nacin narediti obvescanje o tem, da si avto pozabil priklopiti na elektriko.
"prideš iz trgovine, vzameš iz prtljažnika karton piva (soka, radenske...) kako vštekati kabel s polnimi rokami?"
In na tvoje blodnje o ozganih kontaktih in praznih baterijah?
In kako bo avto vedel, da je v garaži, kjer bi se lahko polnil in ne nekje na parkirišču, kjer to ni možno?
Na zalost je edini nacin, da avto zve kje se nahaja, samo tak, da ob izstopu pocepnes k levem stranskem ogledalu in mu s prijaznim glasom prisepnes ter mu poves kje je. Lahko mu tudi glasovni telegram, v tem primeru avtu prisepne lokacijo postar.
Mi bo potemtakem avto vsako minuto pošiljal SMS, ko bom mogoče na večerji (ali kje drugje) z novo punco?
Delati si norce iz invalidov je pa tako podn od podna.
Ne, avto ne bo posiljal SMSa vsako minuto ampak vsakih 23 sekund. Zaradi tega, ker je to _edini mozni_ nacin narediti obvescanje o tem, da si avto pozabil priklopiti na elektriko.
mn ::
Komentar na nivoju najbolj okajenega šank strokovnjaka. Visoka napetost se smatra napetost nad 1000 V, le kje bi jo dobil, da bi spražil soseda? In kako bo avto vedel, da je v garaži, kjer bi se lahko polnil in ne nekje na parkirišču, kjer to ni možno? Mi bo potemtakem avto vsako minuto pošiljal SMS, ko bom mogoče na večerji (ali kje drugje) z novo punco?
Delati si norce iz invalidov je pa tako podn od podna.
Se strinjam s teboj. Nekaj se mu zdi brez veze pa se zato norca dela. Sramota.
Se pa pridružujem mnenju, da bi bilo brezžično polnjenje koristen dodatek za električna vozila. Sklepam po obstoječih 3 faznih okroglih konektorjih in pripadajočih kablih ki jih imam doma. Stvar je TEŽKA. Povprečna ženska ga verjetno niti fizično ne more priključiti. Tudi jaz, pa me je kar nekaj skupaj, ne bi tega rad počel dnevno - sploh v čistih cunjah kjer nočem da se mi kabel drgne po njih. Ravno tako je življenska doba vtičnice in vtikača zaradi teže bistveno krajša kot pa pri navadne 220V. Bistveno drugačna situacija kot pa "Laptop moram priklopiti vsak dan". Poleg tega je pa verjetno pri marsikomu problem dostop do vtičnice pri vozilu. Mislim, da nisem edini, ki si ni zgradil ogromne garaže. Pri meni je fizično mogoč dostop do vozila, če želim zapreti garažna vrata samo pri vozniku. Leafa (če se ne motim je konektor spredaj) recimo jaz v moji garaži ne bi mogel polniti.
Prosto ležeči kabli na tleh so pa vedno pod prvič napoto, pod drugič pa varnostno tveganje.
Ne rečem, da je brezžično polnjenje nujno, niti da se zgoraj naštetih problemov ne da rešiti, ampak jaz brezžičnega polnjenja ne bi že v naprej odpisal.
TribesMan ::
Po eni strani vam je brezžično polnjenje s par kilowatti in mizernim izkoristkom dovolj. In to potem primerjate z žičnim polnjenjem, kjer se "mora" avto obvezno nafilat v dveh urah...
Nevem če je doma potreba za "debele težke kable", niti ni neke skrbi da bi se kaj ekstremno pregrevalo, skurilo, gorelo, če filamo z recimo 5kW (trifazni priključek, 8A na fazo).
Nevem če je doma potreba za "debele težke kable", niti ni neke skrbi da bi se kaj ekstremno pregrevalo, skurilo, gorelo, če filamo z recimo 5kW (trifazni priključek, 8A na fazo).
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
mn ::
Po eni strani vam je brezžično polnjenje s par kilowatti in mizernim izkoristkom dovolj. In to potem primerjate z žičnim polnjenjem, kjer se "mora" avto obvezno nafilat v dveh urah...
Nevem če je doma potreba za "debele težke kable", niti ni neke skrbi da bi se kaj ekstremno pregrevalo, skurilo, gorelo, če filamo z recimo 5kW (trifazni priključek, 8A na fazo).
Tako težki kabli kot to kar sem imel jaz v misliš so verjetno res nepotrebni. Ampak definitivno mora biti stvar robustna - varno mora delati na leta pri malomarnih lastnikih ki ne vedo nič o elektriki. Pa ne pozabi, da imamo ljudje različne prioritete. Za vsakodnevno polnjenje ob delavnikih bi imel recimo pri meni avto čas od 8 - 15 ur časa da se napolni v garaži. Drugo je ko sem na poti - takrat potrebujem hitro polnjenje za kar pa pride v poštev samo kabel.
Poleg tega sem predpostavljal, da bodo problem z izkoristki rešili. Pri mizernem izkoristku ne pride v poštev.
Oldi ::
WarpedOne Superca, če je to res, kar sem do sedaj zasledil na netu nasploh o tovrstnih baterijah, je bilo drastično slabše. Mimogrede, ali veš kako je s polnjenjem pri telefonu, jaz največkrat baterijo filam spotoma ob intenzivnejši uporabi in gre morda na 10 dni enkrat na 100%.
TribesMan ::
5kW je dovolj za vsakodnevno polnjenje.
Za takrat ko rabiš pa 300km v pol ure imaš pa itak težek robusten kabel na superchargerju. Doma pa kabel ne rabi bit bistveno bolj robusten kot tisti od povprečnega kaloriferja.
Izkoristki indutkivnega polnjenja pa so ranga 80%, če je magnetni sklop optimalen.
Tako da ima Wireless charging še dodaten bonus, ne samo da vam nafila avto, še garažo vam ogreva! :>
Za takrat ko rabiš pa 300km v pol ure imaš pa itak težek robusten kabel na superchargerju. Doma pa kabel ne rabi bit bistveno bolj robusten kot tisti od povprečnega kaloriferja.
Izkoristki indutkivnega polnjenja pa so ranga 80%, če je magnetni sklop optimalen.
Tako da ima Wireless charging še dodaten bonus, ne samo da vam nafila avto, še garažo vam ogreva! :>
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
mn ::
Izkoristki indutkivnega polnjenja pa so ranga 80%, če je magnetni sklop optimalen.
80% se strinjam, da je nesprejemljivo. Vsaj zame bi bilo.