Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
WarpedGone ::
Bencin/dizel: Kaj narediš? Natankaš ga, v najslabšem primeru je potrebno še odzračit cevko, da potegne gorivo. Strošek? Mehaniku daš za dva/tri pire
Tesla: Menjava baterij. Kakšen je bil strošek? Je to teh 40k$ ali je prišel kaj ceneje čez?
Strošek posledice kvečjemu potencira neumnost in neodgovornost opustitve skrbnega ravnanja. Tipo je avto z "mrtvo" baterijo prodal. Kaj je naredu kupec pa nekak ni znano. Znano je da je vsaj en že odprl baterijo, ki se ni hotla odzivat in se jo trudi oživet.
Hotel sem reči le, da ga tudi pod razno ne kupiš namesto "Opla insignie", temveč preprosto zato ker je pač EV Tesla, nekaj novega na trgu za igrati se, ne ker bi zares nujno potreboval vozilo (ali sploh kakorkoli racionalno razmišljal o porabi denarja)
Tko bi pričakoval "človek od zunaj" oz. je to normalno "za stabilen trg". Ko se pojavlja nova tehnologija pa je njen privlek neredko tako velik da kupce iz nižjega razreda povleče višje. Mnogo kupcev Model S je za ta avto plačalo tudi več kot 3x več kot so kdajkoli prej plačal za avto i.e. so to kupci, ki bi "brez tesle" za naslednji avto plačal morda 30k ali celo le ~20k. Ker pa ma ornk EV dovolj privlaka i.e. pumpa željo, so se orenk skeširali. Mokre sanje za uveljavljene proizvajalce. Redek je kupec, ki je tuhtal o novem BMW3 za 30k nato pa kupil porša panamero za 80k. V primeru Model S to ni huda redkost.
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
Na BTC tržnicah je vsake nekaj sekund polno takšnih ljudi, ki prej v življenju še niso vložili toliko denarja kot ga sedaj v kriptovalute.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
fpbs ::
mn ::
Če avto doma stoji, ti pa v tujini na dopustu... menjaš olje, ko prideš nazaj. Tesla pa crkne.
Ja Tesla pa crkne, lastnika se pa obdolži površnosti. Avto mora biti izdelan tako, da do popolnega izpraznenja ne more priti, in to ne glede na odsotnost ali površnost lastnika.
Ni problema. Bomo fizikalne zakone malce spremenili pa bo. Mislim, kako za vraga lahko pišeš takšne neumnosti? VSAKA baterija se prazni sama od sebe brez kakršnegakoli prikloplenega porabnika.
WarpedGone ::
Tesla pa crkne.
Ne, ne crkne. Le poseg za ponovno oživitev ni samo obrni ključ ampak zamenjaj/popravi okvarjen kos.
Čisto vsak avto bo po enem letu stanja na mrazu na mestu neodziven. Menjat bo treba vsaj baterijo, verjetno tudi gume, olje, zavorno tekočino, plin v klimi in še kup preperelih zadev.
Obstaja kategorija 10 let starih vozil, ki imajo morda par 10k prevoženih. Splošen nasvet je "bejži stran", preperelo.
Avto je narejen da se uporablja, ne da stoji.
Zbogom in hvala za vse ribe
CoolBits ::
Tukaj je govora o enem mesecu... ne o enem letu. V nobenem normalnem UGASNJENEM avtu, se baterija ne sprazni do konca v enem mesecu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: CoolBits ()
WarpedGone ::
Irelevantno. Veš da si kupil precej drugačno stvar torej upoštevaš njeno drugačnost.
Težko se zgovarjaš, da nisi vedu, da je drugačna.
Težko se zgovarjaš, da nisi vedu, da je drugačna.
Zbogom in hvala za vse ribe
mn ::
Tukaj je govora o enem mesecu... ne o enem letu. V nobenem normalnem UGASNJENEM avtu, se baterija ne sprazni do konca v enem mesecu.
In kaj potem? Druga tehnologija pomeni drugačno vzdrževanje. Trditev, da je Tesla (ali katerokoli drugo električno vozilo) zaradi tega zanič je enako logično kot trditi, da so ICE motorji zanič ker ne delajo brez olja.
Mislim, samo en mesec mi je lučka za olje gorela pa je avto kar zaribal...
CoolBits ::
Lahko pa pozabiš priklopit, ko greš na dopust... saj je 20% še, bo ja zdržalo z ugasnjenim.
Prideš nazaj pa te glava boli.
Nemore zaribat med stanjem v garaži... prav tako mu nemore goriva zmanjkat...
Prideš nazaj pa te glava boli.
Mislim, samo en mesec mi je lučka za olje gorela pa je avto kar zaribal...
Nemore zaribat med stanjem v garaži... prav tako mu nemore goriva zmanjkat...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: CoolBits ()
mn ::
Lahko pa pozabiš priklopit, ko greš na dopust... saj je 20% še, bo ja zdržalo z ugasnjenim.
Prideš nazaj pa te glava boli.
Mislim, samo en mesec mi je lučka za olje gorela pa je avto kar zaribal...
Nemore zaribat med stanjem v garaži... prav tako mu nemore goriva zmanjkat...
To je res. Ampak meni je to težko razumeti. Vsako električno napravo, če je dalj časa ne mislim uporabljat napolnim do konca. Vsakemu človeku, ki ima vsaj malo smisla za tehniko ali pa sposobnost branja navodil za uporabo to ne bi smel biti problem.
CoolBits ::
Je*iga, navad je železna srajca in tega pri avtih do sedaj ni blo. Se pravi, če greš na dopust moraš nekoga imet, da ti zalije rože in priklopi avto
WarpedGone ::
Lahko pozabiš, ja... kar je tvoja napaka torej posledice so tvoje.
Sploh pa je to passe. Roadster je bil novost in od ljudi lahk upravičeno pričakujep da se zavedajo kaj so kupili in vsaj enkrat preberejo navodila.
Model S ni več tako huda novost in Tesla Motors se je nauču da so ljude tudi idioti, zato za Model S velja idiot-proof garancija:
Da vidmo, če bo kak BMW na enakem nivoju...
Sploh pa je to passe. Roadster je bil novost in od ljudi lahk upravičeno pričakujep da se zavedajo kaj so kupili in vsaj enkrat preberejo navodila.
Model S ni več tako huda novost in Tesla Motors se je nauču da so ljude tudi idioti, zato za Model S velja idiot-proof garancija:
The battery is covered even if an owner fails to follow charging guidelines laid out in the owners' manual.
Da vidmo, če bo kak BMW na enakem nivoju...
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
... misliš v stilu, če ti pri vozilu za 100k evrov izprazni akumulator*, da ti pošljejo na dom/lokacijo brezplačno avtomehanika, da ti napolni baterijo oz. pomaga vžgati vozilo? Mar ni to že standard, tudi pri cenejših vozilih (če ne drugega, si to storitev doplačal pri zavarovanju, si morda član AMZS-ja - mimogrede, ali lahko/sme npr. AMZS "napolni/-ti" prazno Teslo?)?
*če ne zaradi drugega, že zaradi tega ker se ti običajno najprej izprazni ta drugi, manjši akumulator, ki ima čez elektroniko, računalnik, medtem ko ta večji za motor zdrži več časa (a ti to malo pomaga, če je vozilo neodzivno oz. ne moreš v njega ker je drugi aku kot rečeno prazen)
*če ne zaradi drugega, že zaradi tega ker se ti običajno najprej izprazni ta drugi, manjši akumulator, ki ima čez elektroniko, računalnik, medtem ko ta večji za motor zdrži več časa (a ti to malo pomaga, če je vozilo neodzivno oz. ne moreš v njega ker je drugi aku kot rečeno prazen)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
WarpedGone ::
.. misliš v stilu ...
Mislim v stilu, da ti krepne mašina ker nisi upošteval navodil za rokovanje z vozilom.
Al je to akumulator, gume, motor, menjalnik, airbeg je irrelevantno .. vsak avto ma svoje lastnosti, ki zahtevajo ustrezno ravnanje.
Boste zahteval brezplačne menjave olja kot garancijo v ICE vozilih, ker pri EV to sploh ni treba delat?
Absurd? Ne sploh, sam druga časovna perspektiva.
ali lahko/sme npr. AMZS "napolni/-ti" prazno Teslo?
Če bi imeli s čim, bi lahko.
Drugače je scenarij flatbed vleka do električnega priključka po okusu lastnika, kar je zopet lahko le posledica direktnega ignoriranja sporočil avtomobila.
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
Ni problema. Bomo fizikalne zakone malce spremenili pa bo. Mislim, kako za vraga lahko pišeš takšne neumnosti? VSAKA baterija se prazni sama od sebe brez kakršnegakoli prikloplenega porabnika.
Nič ti ne bo potrebno spreminjati fizikalne zakone. Nekaterim baterijam škoduje, če jih sprazniš preko 80%, nekatere pa lahko sprazniš 100% tudi za dalj časa, pa jim ne bo nič škodovalo.
http://www.steatite-batteries.co.uk/oxi...
Gregor P ::
WarpedGone je izjavil:
Boste zahteval brezplačne menjave olja kot garancijo v ICE vozilih, ker pri EV to sploh ni treba delat?Če mi olje ven steče (tudi ko vozilo stoji cel mesec, ali dva), ali prežge, "izhlapi" zaradi kakršnekoli napake v vozilu, vsekakor. Saj to je vendar avtomatično del garancije, da odgovarjajo za povzročeno škodo ... v bistvu za kaj takšnega še garancija ni potrebna ... to so ti obligacijsko dolžni storiti.
Absurd? Ne sploh, sam druga časovna perspektiva.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
Gre se za ravnanja, ki jih lastniku nalaga knjižica "vzdrževanje vozila" in vprašanje garancije, če predpisanih ravnanj ne izvajaš.
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
Ampak meni je to težko razumeti. Vsako električno napravo, če je dalj časa ne mislim uporabljat napolnim do konca. Vsakemu človeku, ki ima vsaj malo smisla za tehniko ali pa sposobnost branja navodil za uporabo to ne bi smel biti problem.
Glede smisla za tehniko....Te baterije, ki jih ti uporabljaš v raznih strojčkih, in jih dalj časa ne uporabljaš, je priporočljivo napolniti 40-60%, nikakor pa ne do konca.
Gregor P ::
WarpedGone je izjavil:
Gre se za ravnanja, ki jih lastniku nalaga knjižica "vzdrževanje vozila" in vprašanje garancije, če predpisanih ravnanj ne izvajaš.
Pri sodobnih 100k vozilih dvomim, da ti sploh pustijo (ali želijo pustiti) karkoli zamenjati, ali vzdrževati Samo redno voziš (itak je vse avtomatik, pa še računalnik ti preprečuje "nezdrava" pretiravanja) na servis, kjer vse oni storijo zate. Morda edino vodo za vetrobransko steklo, ti še pustijo doliti.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
mn ::
WarpedGone je izjavil:
Gre se za ravnanja, ki jih lastniku nalaga knjižica "vzdrževanje vozila" in vprašanje garancije, če predpisanih ravnanj ne izvajaš.
Pri sodobnih 100k vozilih dvomim, da ti sploh pustijo (ali želijo pustiti) karkoli zamenjati, ali vzdrževati Samo redno voziš (itak je vse avtomatik, pa še računalnik ti preprečuje "nezdrava" pretiravanja) na servis, kjer vse oni storijo zate. Morda edino vodo za vetrobransko steklo, ti še pustijo doliti.
Hočeš reči, da ti v knjižico ne napišejo, da redno kontroliraj olje. Dvomim.
WarpedGone ::
"Samo redno voziš na servis" == vzdržuješ.
Ne spremeni dejstva, da opustitev ravnanja, ki je opisano kot "nujno" v knjižici z navodili za uporabo/vzdrževanje, klasično pomeni izgubo garancije.
In da je nek tipo ta navodila ignoriral dlje časa nato pa zahteval brezplačno menjavo dragega kosa avtomobila, ker je pač nastala škoda.
In še da pri Model S takšno ignoriranje tega ne povzroči več. Pri drugih proizvajalcih pa ne vem.
Ne spremeni dejstva, da opustitev ravnanja, ki je opisano kot "nujno" v knjižici z navodili za uporabo/vzdrževanje, klasično pomeni izgubo garancije.
In da je nek tipo ta navodila ignoriral dlje časa nato pa zahteval brezplačno menjavo dragega kosa avtomobila, ker je pač nastala škoda.
In še da pri Model S takšno ignoriranje tega ne povzroči več. Pri drugih proizvajalcih pa ne vem.
Zbogom in hvala za vse ribe
jebiveter2 ::
Čisto vsak avto bo po enem letu stanja na mrazu na mestu neodziven. Menjat bo treba vsaj baterijo, verjetno tudi gume, olje, zavorno tekočino, plin v klimi in še kup preperelih zadev.
Gume, olje, zavorna tekočina in plin v klimi ter še kup ostalih zadev je popolnoma irelevantnih.
Akku zamenjaš z drugim, kar je stvar 5 minut dela, nato pa vsak dizelaš vžge iz prve in se lahko pripelješ vsaj do najbližjega mehanika, če ne drugega.
fpbs ::
Malo za intermezzo : Prodanih je že 100 tisoč elektrognanih Nissan Leafov
V Barceloni pričenjajo s proizvodnjo drugega Nissanovega EV e-NV200
http://www.electric-vehiclenews.com/201...
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Um... si dal pravi link?
Tu jih imaš še nekaj:
http://www.env200.com/
http://phys.org/news/2013-11-nissan-ele...
http://cleantechnica.com/2014/01/21/nis...
WarpedGone ::
Ja, te sm najdu, sam v "tvojem" ni španija nikjer omenjena zato sm posumu v napačo.
Precej popularna novica zadnje dni. Kul staf (tm).
Precej popularna novica zadnje dni. Kul staf (tm).
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
In other news ...
Pomeni, da je od včeraj tehnično izvedljivo potovanje čez celo S ameriko od obale do obale brez dolgotrajnega polnjenja baterij.
Musk napoveduje svoj roadtrip naslednji mesec oz. še kasneje, včeraj pa se je na takšno pot že podal prvi nadobudnež.
Če mu uspe, zna bit to precejšnja simbolika.
Tesla Completes Coast-to-Coast Supercharging Network
January 22, 2014
This evening in Kingman, Arizona, Tesla Motors, Inc. (NASDAQ:TSLA) energized its 70th Supercharger in the United States. This event marks a milestone in U.S. automotive history, making it possible to drive from coast to coast entirely on high-speed electric charging. Supercharger additions continue rapidly, adding more stations to a network that now allows travel from Vancouver to San Diego, Los Angeles to Washington DC, and Boston to Miami. Tesla Model S owners compare this event to the "Golden Spike" that signaled the completion of the transcontinental railway.
WTG, Tesla Supercharger team!
Pomeni, da je od včeraj tehnično izvedljivo potovanje čez celo S ameriko od obale do obale brez dolgotrajnega polnjenja baterij.
Musk napoveduje svoj roadtrip naslednji mesec oz. še kasneje, včeraj pa se je na takšno pot že podal prvi nadobudnež.
Če mu uspe, zna bit to precejšnja simbolika.
Zbogom in hvala za vse ribe
first_line ::
No pa imate poceni 'tankanje':
http://www.avtomobilizem.com/novice/dra...
Ajaaa, to je samo BMW. Druge korporacije definitivno ne bojo sledili trendu, saj se jim gre za okolje in ne za masten zaslužek...
http://www.avtomobilizem.com/novice/dra...
Ajaaa, to je samo BMW. Druge korporacije definitivno ne bojo sledili trendu, saj se jim gre za okolje in ne za masten zaslužek...
PrimozR ::
Jah pri Tesli je to bistveno cenejše. Pa itak se ne boš ves čas na tole polnil, večino časa boš priklopljen doma. Tole je mestni avto, temu primeren ima domet, tele polnilne postaje so pa pač 'rešilna bilka'.
_Tom_ ::
Sčasoma bo prihranek ZEEELO verjetno manjši:
dailycaller.com/2014/01/06/states-turn-against-electric-cars-as-gas-tax-revenues-fall
dailycaller.com/2014/01/06/states-turn-against-electric-cars-as-gas-tax-revenues-fall
pegasus ::
Itak, samo naivneži mislijo, da se država NE BO obesila na elektriko za avte tako kot se zdaj na bencin in dizl. Zato imam doma že pripravljen ekstra števec v elektro omarici, na katerega bo nekoč obešen samo avto.
PrimozR ::
Čeprav je to precej glupo, ker z električnimi avti precej učinkovito zmanjšuješ CO2 izpuste, če ima država zadaj porihtano proizvodnjo energije. Če se bodo zaradi TEŠ obesili na voznike, je pa itak debilizem na kvadrat, ker so vrli politiki sami krivi za tak fail -_-
TribesMan ::
PIPI a ti res misliš da država pobira trošarino samo zaradi CO2? :D
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Matev ::
trošarino se pobira zaradi denarja samega
ki se potem nameni za ceste in infrastrukturo + razne mahinacije
če bi bilo več e-avtomobilov
bi zagotovo tudi te obdavčili
ki se potem nameni za ceste in infrastrukturo + razne mahinacije
če bi bilo več e-avtomobilov
bi zagotovo tudi te obdavčili
Zheegec ::
države CO2 ne zanima. gre se za zaslužek, pri CO2 so pametno uvedli kupone s katerimi se trguje, tako da imajo zasebna podjetja od politikov&njihovih prijateljev s tem nore dobičke. Vsi os Al Gora naprej...
Magic1 ::
Zajeten delež državnega proračuna je iz trošarin. Sanjači sanjajo, da s prihodom EV, država ne bo rabila denarja
Pejte v Ameriko, tam nimajo visokih trošarin. Si boste pa zdravstvo, šolstvo,... kar lepo sami plačali in to kljub veliko bolj razvitemu gospodarstu in konstantnemu printanju novega denarja.
Pejte v Ameriko, tam nimajo visokih trošarin. Si boste pa zdravstvo, šolstvo,... kar lepo sami plačali in to kljub veliko bolj razvitemu gospodarstu in konstantnemu printanju novega denarja.
Magic
PrimozR ::
-valvoline- ::
Malo za intermezzo : Prodanih je že 100 tisoč elektrognanih Nissan Leafov
Ogromna skoda na racun davkoplacevalskih subvencij, pa se zguba za proizvajalca. Vglavnem da smo IN in da je dobra reklama.
-valvoline- ::
Itak, samo naivneži mislijo, da se država NE BO obesila na elektriko za avte tako kot se zdaj na bencin in dizl. Zato imam doma že pripravljen ekstra števec v elektro omarici, na katerega bo nekoč obešen samo avto.
Država je že zdaj obešena z najmanj 50-70% prodajne cene štroma, hec pa je da zaenkrat ni takih trošarin na kw/h oz kw/kg kot je to pri fosilnih goriv.
Gregor P ::
Itak se ta EV toliko preplača, da praktično vse te "trošarine" ter ostale "prihranjene stroške" večkrat not prineseš (plačaš). Ko pa bodo enkrat EV dosegljiva po normalnih cenah, se pa seveda začelo tudi konkretno plačevati za vse mogoče "trošarine" ... skratka plačevanje nam ne uide :(
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
-valvoline- ::
Jah, sam ce si bos doma *pridelal* strom ne vem kako te bodo obdavcili, za vsakdajno uporabo bosta verjetno *cvicek strom* za hise in strom za avte kar lepo locena.
Okapi ::
Nikec3 ::
Itak, samo naivneži mislijo, da se država NE BO obesila na elektriko za avte tako kot se zdaj na bencin in dizl. Zato imam doma že pripravljen ekstra števec v elektro omarici, na katerega bo nekoč obešen samo avto.
Država se že zdaj vesi na elektriko celo občutno bolj kot na nafto. Na položnici je trenutno samo 40% cene elektrika, v preteklosti naj bi se ta delež spustil na 25%. Najbolje da položnico za elektriko kar preimenujejo v položnico za random dajatve + malenkost elektrike.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Gregor P ::
Kako boš pa 'pridelal' doma elektriko za polnjenje avta?
... tudi če bi našel nek način, bo pa plačeval neke dajatve za svojo centralo (v duhu "davka na dež" pa to)...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
PrimozR ::
Kako boš pa 'pridelal' doma elektriko za polnjenje avta?
... tudi če bi našel nek način, bo pa plačeval neke dajatve za svojo centralo (v duhu "davka na dež" pa to)...
Ma ciljal sem bolj na potencialni odgovor 'celice na streho', ki pač faila, ker avto ponavadi polniš ponoči (ko ni sonca), torej moraš shranjevati, kar seveda pomeni drage baterije, če hočeš biti neodvisen. In potem za polnjenje zmečeš bistveno več denarja, kot bi ga s trošarinami.
Glej ga zlomka, uporabil sem tujko za vzpodbudo... -_-
Gregor P ::
Vem, da si ciljal na to ... ampak moja poanta je, da je čisto vseeno, kako bo to tehnično rešil doma; tudi če mu uspe najti rešitev, bo na koncu še vedno plačal ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).