Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
gensi ::
Če bo Renault modelu Zoe spustil ceno in povečal "dovoljene" kilometre, bi znal biti tudi uspešen.
Točno to lahko reši renault. Ne moreš prodajat električnega avta in mu omejit kilometre na 15,000, kjer si ravno nekje na nuli proti bencinarju, in ravno ko bi začel kasirat, moraš spet doplačevat. Vprašanje pa če ni že to pod zgubo.
Bi znalo biti, da se Francija vmeša v ta šmorn in nekako pomaga renoju in psa-ju, da se s tem oživita. Drugače so jim leta šteta.
Sicer ne poznamo ozadja za omejitve, katere postavljajo pri Renault-u, a takšna politika ne more pripeljati do zelo velikega uspeha. Špekuliram, morda lahko prodajo 50.000 vozil, ne pa 500.000. Morda je tudi v interesu Evropskih vlad, da se oblasti napajajo z denarjem od trošarin.
V tej točki bi morala država odigrati svojo vlogo z enostavnim pravilom: SUBVENCIJA: DA (če ni nobenih omejitev), sicer NE.
V Evropi smo tudi sicer vse zbirokratizirali in omejili. Tako je za pričakovati, da bodo pobudo (še bolj kot sedaj) prevzeli Američani in Kitajci.
P.S.
Ob povečanju števila EV, se zagotovo zelo zgostijo označbe na: http://polni.si/index.php :)
WarpedGone ::
Glede tega "zmanjka sredi vukojebine"... to je en tak precej naiven in butast mit. Kdo upa naglas priznat da mu je sredi ničesar zmanjkalo bencina, pa mu npr. nista crknila cagr za gorivo niti kontrolna lučka? Se je komu to zgodilo v zadnjih 20letih? Pozna kdo koga, ki je naredu kaj tazga? Ne?
Ko bencinarju/dizlarju začne zares zmanjkovat goriva je to precej hiter dogodek, parkat pocuka, zakašlja in adijo. Če se je zataknu cagr in crknila lučka se recimo lahko kaki ženski poljubnega spola zgodi, da ne skapira kaj se dogaja.
Pri EVjih bo pa kr pravilo da boš imel "dvojno rezervo". Običajen doseg bo pomenil izpraznjenje do okrog 30% napolnjenosti. Pri tem bo cela armaturka že utripala, da se nehaj igrat in pojdi filat. Možnost boš pa imel preklopit v 'dodaten doseg', ko ti bo elektronika dovolila stvar spraznit še nižje, tja proti 15%. Kako zelo globoko bo šlo je stvar softvera in nastavljenih omejitev. Poleg tega bo nujno vožnja pod rezervo (i.e. z dokaj izpraznjeno baterijo) pomenila omejeno moč in hitrost kar nikakor ne bo možno spregledat. Dodatno je še pri EVjih bistveno bolj izrazita odvisnost porabe enerije od hitrosti. Tut bencinar pri 90 pije več kot pri 60, a pri EVju je ta razlika v porabi še bistveno bolj občutna na dosegu. Ko ti gre proti koncu zato enostavno mal upočasniš vožnjo in nežneje pospešuješ in drastično povečaš šanse uspešnega prispetja. Če si že prej vse zaHebal s planiranjem in silil čez meje pameti.
Primer je Tesla Roadster, kjer je doseg v standardnem načinu polnjenja dobrih 180 milj, v "range" načinu pa 240 milj. Za teh 240 milj moraš prej v "range" preklopit že med polnjenjem, da se baterija mal bol nafila kot običajno. Če tega ne storiš in preklopiš med vožnjo pa se teh običajnih 180 milj spremeni v cca 210 milj. Doseg se iz preostalih 0 milj s pritiskom na eno tipko spremeni na 30 milj. Ni priporočljivo to vsak dan počet, ker trpi vzdržljivost baterije, a ko je potreba je to možno.
Načini, da v EVju ostaneš brez energije so tako:
- namenoma tiščiš do zadnjega elektrona da vidiš kako daleč lahk prideš
- je nekaj crknilo in ti ne kaže pravilne ocene preostale zaloge energije (nizka verjetnost, ker če crkne to, bo sigruno crknilo še kaj pomembnejšega in ne greš nikamor)
- si opravilno nesposobna oseba, ki ni sposobna dojet kaj se dogaja in kaj se bo kmalu zgodilo ter ustrezno ukrepat dovolj kmalu
P.S.
Ljubljana - Split je 280 milj.
Tesla Model S 85kWh can do that with a single charge.
res pa je, da se ne moreš takoj obrnit in naslednjih 6 ur porabit za vožnjo nazaj. Tough luck!
>> *knock knock na radom hišo* živjo, a se vam lako priklopim z avtom za par ur, da ga nafilam? A mate podaljšek?
> Točno to narediš, ko ti v vokujebini sfali bencina. Tako da nič resnično novega, TBH.
U bistvu je nekaj novega. Podaljšek je standardna oprema EVjev tako da to ni problem, medtem ko primerna kantica za gorivo ni del opreme ICE avtomobilov in moraš še to iskat/fehtat.
Ko bencinarju/dizlarju začne zares zmanjkovat goriva je to precej hiter dogodek, parkat pocuka, zakašlja in adijo. Če se je zataknu cagr in crknila lučka se recimo lahko kaki ženski poljubnega spola zgodi, da ne skapira kaj se dogaja.
Pri EVjih bo pa kr pravilo da boš imel "dvojno rezervo". Običajen doseg bo pomenil izpraznjenje do okrog 30% napolnjenosti. Pri tem bo cela armaturka že utripala, da se nehaj igrat in pojdi filat. Možnost boš pa imel preklopit v 'dodaten doseg', ko ti bo elektronika dovolila stvar spraznit še nižje, tja proti 15%. Kako zelo globoko bo šlo je stvar softvera in nastavljenih omejitev. Poleg tega bo nujno vožnja pod rezervo (i.e. z dokaj izpraznjeno baterijo) pomenila omejeno moč in hitrost kar nikakor ne bo možno spregledat. Dodatno je še pri EVjih bistveno bolj izrazita odvisnost porabe enerije od hitrosti. Tut bencinar pri 90 pije več kot pri 60, a pri EVju je ta razlika v porabi še bistveno bolj občutna na dosegu. Ko ti gre proti koncu zato enostavno mal upočasniš vožnjo in nežneje pospešuješ in drastično povečaš šanse uspešnega prispetja. Če si že prej vse zaHebal s planiranjem in silil čez meje pameti.
Primer je Tesla Roadster, kjer je doseg v standardnem načinu polnjenja dobrih 180 milj, v "range" načinu pa 240 milj. Za teh 240 milj moraš prej v "range" preklopit že med polnjenjem, da se baterija mal bol nafila kot običajno. Če tega ne storiš in preklopiš med vožnjo pa se teh običajnih 180 milj spremeni v cca 210 milj. Doseg se iz preostalih 0 milj s pritiskom na eno tipko spremeni na 30 milj. Ni priporočljivo to vsak dan počet, ker trpi vzdržljivost baterije, a ko je potreba je to možno.
Načini, da v EVju ostaneš brez energije so tako:
- namenoma tiščiš do zadnjega elektrona da vidiš kako daleč lahk prideš
- je nekaj crknilo in ti ne kaže pravilne ocene preostale zaloge energije (nizka verjetnost, ker če crkne to, bo sigruno crknilo še kaj pomembnejšega in ne greš nikamor)
- si opravilno nesposobna oseba, ki ni sposobna dojet kaj se dogaja in kaj se bo kmalu zgodilo ter ustrezno ukrepat dovolj kmalu
P.S.
Ljubljana - Split je 280 milj.
Tesla Model S 85kWh can do that with a single charge.
res pa je, da se ne moreš takoj obrnit in naslednjih 6 ur porabit za vožnjo nazaj. Tough luck!
>> *knock knock na radom hišo* živjo, a se vam lako priklopim z avtom za par ur, da ga nafilam? A mate podaljšek?
> Točno to narediš, ko ti v vokujebini sfali bencina. Tako da nič resnično novega, TBH.
U bistvu je nekaj novega. Podaljšek je standardna oprema EVjev tako da to ni problem, medtem ko primerna kantica za gorivo ni del opreme ICE avtomobilov in moraš še to iskat/fehtat.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
SplitCookie ::
Glede tega "zmanjka sredi vukojebine"... to je en tak precej naiven in butast mit. Kdo upa naglas priznat da mu je sredi ničesar zmanjkalo bencina, pa mu npr. nista crknila cagr za gorivo niti kontrolna lučka? Se je komu to zgodilo v zadnjih 20letih? Pozna kdo koga, ki je naredu kaj tazga? Ne?
Redno pomagam takemu folku iz zagat.
Ker ob 3h zjutrej pač bencinske pumpe ne delajo, keša za gorivo tisti teden pa bilo ni.
Ko bencinarju/dizlarju začne zares zmanjkovat goriva je to precej hiter dogodek, parkat pocuka, zakašlja in adijo. Če se je zataknu cagr in crknila lučka se recimo lahko kaki ženski poljubnega Običajen doseg bo pomenil izpraznjenje do okrog 30% napolnjenosti. spola zgodi, da ne skapira kaj se dogaja.
Niti ne. Dizelaš, odvisno od tega kakšen sistem ima, začne, preden mu zmanjka goriva, občasno pokašljevati, zgublja moč, na semaforju brez gasa začne crkovati. Občasno crkne, nato pa po reštartu še nekako odkašlja dalje.
Poleg tega pa še vedno lahko z zaganjačem avto premakneš toliko da ga spraviš iz ceste.
Običajen doseg bo pomenil izpraznjenje do okrog 30% napolnjenosti.
Torej je realen doseg 70% navedenega. Lepo.
U bistvu je nekaj novega. Podaljšek je standardna oprema EVjev tako da to ni problem, medtem ko primerna kantica za gorivo ni del opreme ICE avtomobilov in moraš še to iskat/fehtat.
Plastenka poljubne gazirane pijače, ali pa kanta od olja pobrana iz bljižnjega smetnjaka na črpalki je več kot zadosti (pa še s seboj je ne rabiš nosit do tam :P ).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SplitCookie ()
WarpedGone ::
Torej je realen doseg 70% navedenega. Lepo.
Ne, realen ne obstaja, obstaja le moj in tvoj, in doseg danes in doseg jutri.
Max doseg je lahko tudi 2x daljši od navedenga. Kul ane?
Zbogom in hvala za vse ribe
jype ::
nekikr> Je problem, ko zmanjka pametnih komentarjev ane? Saj te razumem, samo ne delaj se prevelikega bedaka. Jaz ne enačim tvojega kolesa s hitrim vlakom, zakaj potem ti delaš to? Včasih si bil še pameten, zdaj si ratal pa navaden bedast troll. Samo še superiornost linuxa potegneš na plan (po možnosti s tvojim kolesom) pa smo dobili še eno temo kjer si zmagal.
Jaz sem trol, ti pa primerjaš mestni avtomobil na elektriko z dizlom?
Linux si inštalirej!
Jaz sem trol, ti pa primerjaš mestni avtomobil na elektriko z dizlom?
Linux si inštalirej!
SplitCookie ::
WarpedGone je izjavil:
Torej je realen doseg 70% navedenega. Lepo.
Ne, realen ne obstaja, obstaja le moj in tvoj, in doseg danes in doseg jutri.
Max doseg je lahko tudi 2x daljši od navedenga. Kul ane?
Zgubljaš fokus.
Doseg moraš opredeliti po nekem standardnem testu, drugače vse skupaj rata pointless.
Doseg moraš definirati kakor način vožnje v katerem avto lahko dosega svojo nazivno moč. Limp-mode to vsekakor ni.
WarpedGone ::
Ja, standardni testi dajo cifre katere so objavljene. Splača se pogledat le kakšen točno test je navrgu cifro in kakšne razmere so privzete.
Trditev:
Je kljubtemu bulšit, ker standarden test je narejen v standardnih razmerah, kjer međik batn za rezervo enkrat ni predviden, drugič pa je (zato pa maš pri tesli dve številki za doseg). Nikoli pa ta obljavljena cifra ne predivdeva tvoje šparovne vožnje in maksimiziranje dosega. Ta je kot rečeno komot objavljena cifra krat 2.
Lahko je tut krat 0.2, če delaš ravno kontra. Osnove fizike.
Trditev:
Torej je realen doseg 70% navedenega. Lepo.
Je kljubtemu bulšit, ker standarden test je narejen v standardnih razmerah, kjer međik batn za rezervo enkrat ni predviden, drugič pa je (zato pa maš pri tesli dve številki za doseg). Nikoli pa ta obljavljena cifra ne predivdeva tvoje šparovne vožnje in maksimiziranje dosega. Ta je kot rečeno komot objavljena cifra krat 2.
Lahko je tut krat 0.2, če delaš ravno kontra. Osnove fizike.
Zbogom in hvala za vse ribe
Truga ::
Evo, resitev za vse probleme "tankanja".
Prides na pumpo, zraven eurosuper in dizla mas se cev za strom. Cev je dvojna, iz ene letijo ven AA baterije v tank, po drugi pa iz tanka letijo nazaj v pumpo, kjer se pol filajo, ker je placa v tanku samo za doloceno stevilo baterij. Namesto po litrih bencina placas po kilah stroma. Simpl k pasul!
Prides na pumpo, zraven eurosuper in dizla mas se cev za strom. Cev je dvojna, iz ene letijo ven AA baterije v tank, po drugi pa iz tanka letijo nazaj v pumpo, kjer se pol filajo, ker je placa v tanku samo za doloceno stevilo baterij. Namesto po litrih bencina placas po kilah stroma. Simpl k pasul!
Vikking ::
In dobiš v tank dobro iztrošene baterije, katere so napolnjene malo čez polovico (preverit stanje pač ni enostavno). Plačaš seveda polno ceno. Sumasumarum: če se že ljudje jočejo in razbarujajo, zato ker pri 50l bencina nekatere pumpe zgolfajo slab deciliter bencina, ali pa če hočeš drugače "slaba kvaliteta" bencina na nekaterih črpalkah povzroča večjo porabo.
Bodo ja požigali pumpe od razburjenja. Zadeva NI in kot takšna še dolgo ne bo simpl k pasulj!!!
Bodo ja požigali pumpe od razburjenja. Zadeva NI in kot takšna še dolgo ne bo simpl k pasulj!!!
nekikr ::
nekikr> Je problem, ko zmanjka pametnih komentarjev ane? Saj te razumem, samo ne delaj se prevelikega bedaka. Jaz ne enačim tvojega kolesa s hitrim vlakom, zakaj potem ti delaš to? Včasih si bil še pameten, zdaj si ratal pa navaden bedast troll. Samo še superiornost linuxa potegneš na plan (po možnosti s tvojim kolesom) pa smo dobili še eno temo kjer si zmagal.
Jaz sem trol, ti pa primerjaš mestni avtomobil na elektriko z dizlom?
Linux si inštalirej!
Oh, jype, kdaj si postal tak? :) Vztrajno trdite, da je to alternativa in nadomestek tudi za dizelske avtomobile "dolgega" dosega, zato jih seveda primerjam. Da je el. avtomobil super za po mestu sem že zdavnaj napisal, ampak hudič je, da v tem primeru rabiš obvezno še drugi ali tretji avto za daljše poti (ki to sploh niso, samo če imaš el. avto so). Alternativa ICE to niti slučajno ni. Bedaste primerjave s traktorji niso na mestu, če pravite, da je alternativa, potem primerjajte podobne zadeve, ne izmišljujte si kar nekaj.
Malajlo ::
Namesto po litrih bencina placas po kilah stroma. Simpl k pasul!
In dobiš v tank dobro iztrošene baterije, katere so napolnjene malo čez polovico (preverit stanje pač ni enostavno).
Polne baterije so težje, prazne pa lažje. Plačaš pa itak po kilah. samo neto teža baterij mora bit prav nastavljena pa je
jype ::
nekikr> Vztrajno trdite, da je to alternativa in nadomestek tudi za dizelske avtomobile "dolgega" dosega, zato jih seveda primerjam.
Aja? Kje pa? Kdo pa?
Zakaj po morju ne vozijo tankerji na elektriko?
Aja? Kje pa? Kdo pa?
Zakaj po morju ne vozijo tankerji na elektriko?
Okapi ::
Electric cars are still rare, but giant electric ships are a different matter. "We started the marine electric propulsion story," says Jean-Philippe Chaignot, a leader in GE's power conversion unit. Electric motors built by GE engineers power some of the biggest and most sophisticated vessels, from aircraft carriers and destroyers to tankers, cruise ships and Queen Mary 2, the largest ocean liner ever built and the fastest one in service
Malajlo ::
No, hja, elektrika res poganja propelerje, ampak elektriko pa nafta dela. Ali pa nuklearka.
Sicer pa tudi že težko najdeš vlak, ki ga ne poganja elektrika
Sicer pa tudi že težko najdeš vlak, ki ga ne poganja elektrika
WarpedGone ::
Elektrika ni VIR ampak EMBALAŽA. Čist enake sorte zgodba kot pri vodiku.
Če govorimo o električnih ladjah se predpostavlja baterijske ladje, ne dizlske hibride.
Pri električni avtomobili se enako predpostavlja baterijsko gnana vozila (morda še kondenzatorsko). Če maš energijo v kakšni župci, je to hibrid.
Sej vem da vam je to čist jasno, preklate se zarad preklanja samega.
Če govorimo o električnih ladjah se predpostavlja baterijske ladje, ne dizlske hibride.
Pri električni avtomobili se enako predpostavlja baterijsko gnana vozila (morda še kondenzatorsko). Če maš energijo v kakšni župci, je to hibrid.
Sej vem da vam je to čist jasno, preklate se zarad preklanja samega.
Zbogom in hvala za vse ribe
Malajlo ::
Ne. E-avto se futra iz foto, hidro, plimskih, vetrnih, ... elektrarn. Če imaš seveda Zeleni paket pri svojem elektro distributerju naročen. Nuklearka je sicer tud čisto ok. Pa plinska pogojno. Samo tiste na premog pa res niso OK.
nekikr ::
nekikr> Vztrajno trdite, da je to alternativa in nadomestek tudi za dizelske avtomobile "dolgega" dosega, zato jih seveda primerjam.
Aja? Kje pa? Kdo pa?
Zakaj po morju ne vozijo tankerji na elektriko?
WarpedOne recimo, takole, če po zadnjih 10 postih pogledam. Ni hudič, da ne bi na prejšnjih straneh našel še kar nekaj takih cvetk. Malo preglej, saj bo šlo.
Okapi ::
Sej vem da vam je to čist jasno, preklate se zarad preklanja samega.Ne se razburjat po nepotrebnem. Stvar je v prednostih elektromotorja za pogon, v primerjavi z ICE. Verjetno se vsi strinjamo, da je elektromotor boljši.
Drugi del enačbe je pa v kakšni obliki s seboj tovoriš energijo. Tu pa elektrika pogori na celi črti.
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
jype ::
nekikr> WarpedOne recimo, takole, če po zadnjih 10 postih pogledam. Ni hudič, da ne bi na prejšnjih straneh našel še kar nekaj takih cvetk. Malo preglej, saj bo šlo.
Ne. On samo pravi, da za 98% primerov električni avto ne le zadostuje, ampak je boljši.
Jaz, na primer, avtomobila sploh nimam. Je taksi cenejši.
Ne. On samo pravi, da za 98% primerov električni avto ne le zadostuje, ampak je boljši.
Jaz, na primer, avtomobila sploh nimam. Je taksi cenejši.
Okapi ::
Samo tiste na premog pa res niso OK.Kot prvo, to ni nujno res. S sodobno tehnologijo se da svinjanje spravit v razumne meje.
Kot drugo pa - brez premoga trenutno sploh ne gre, globalno gledano, in še recimo vsaj 50 let ne bo šlo. V ZDA kurjenje premoga prispeva 45% vse elektrike, na Kitajskem 75%. V svetovnem merilo je "premogove" elektrike 41%, skupaj z ostalimi fosilnimi gorivi (plin, nafta) pa kar 67%. Pa premog se seveda še na veliko uporablja neposredno za ogrevanje, kar v te odstotke ni všteto.
O.
Magic1 ::
Namesto po litrih bencina placas po kilah stroma. Simpl k pasul!
In dobiš v tank dobro iztrošene baterije, katere so napolnjene malo čez polovico (preverit stanje pač ni enostavno).
Polne baterije so težje, prazne pa lažje. Plačaš pa itak po kilah. samo neto teža baterij mora bit prav nastavljena pa je
Upam da je ta izjava mišljenja kot sarkazem...
Magic
nekikr ::
nekikr> WarpedOne recimo, takole, če po zadnjih 10 postih pogledam. Ni hudič, da ne bi na prejšnjih straneh našel še kar nekaj takih cvetk. Malo preglej, saj bo šlo.
Ne. On samo pravi, da za 98% primerov električni avto ne le zadostuje, ampak je boljši.
Jaz, na primer, avtomobila sploh nimam. Je taksi cenejši.
Kaj on pravi me ne zanima, dejstva me zanimajo. 98% velja zate in za tvojo punco, širše gledano pa seveda ne. Ljudje še vedno hodijo masovno na morje in pozimi (ko avtonomija konkretno pade) smučat, pa sem ter tja na kakšen izlet daljši od 300-400km. Okapi je zelo lepo napisal kaj je prednost in slabost, s tem se 100% strinjam.
Malajlo ::
Saj ko se bodo cene e-avtov znižale na rang twingotov pa raznih C1, 106, yarisov, bodo argumenti za nakup in predvsem uporabo tehtnejši. Jaz imam že zdaj dva avta. Bom imel pa še tretjega. Za prevažanje svoje riti na šiht pa res ne rabim en kubik prtljažnika in petih metrov dolžine.
WarpedGone ::
WarpedOne recimo, takole, če po zadnjih 10 postih pogledam.
?
Mogoče preveč bereš med vrsticami, da tistega zares napisanega ne vidiš.
Posebej zate:
Smisel klasičnih dizl karavanov s strani EVjev ni ogrožen. Kvečjemu kakšen Hybrid4 pristop, da dobiš hkrati z električnimi pogonom še dodaten plus.
Zgornje zajebavanje s traktorjem meri točno v to smer ampak nisi zapopadel: nobena reč ni dobara za vse - tut bencinski motor ne, ker se znjim precej bogo orje njive.
Pa ni slišat da bi kdo od 'vas' kej jamral zarad tega.
EV primarno ogroža full-down-sized mlinčke do absurda nafilanih z taknšnimi in drugačnimi filtri, vbrizgi gnojnice in avtomatikami, ki se trudijo zmanjšat emisije v mestih. čist slučajno je tut modus operandi teh mlinčkov skakanje na kratke razdalje tam kjer je promet in onesnaženje narhujše.
Za avtomobilske slodukusce, se pa da sestavit in plačat tut kej večjega.
Predno začnete zopet jokat glede cene - Zoe ima primerljivo ceno z dizlskim Cliotom. Če pa je vaš fetiš da se z avti ranga clio furate po tisoč kilometrov na dan ... nekater so se v službo fural tut s traktorji, vsakomur svoje.
Zbogom in hvala za vse ribe
celada ::
Jah sej je simpl. Trenutno je tech na nivoju tega, da je zadeva več kot uporabna v mestu in za vsakodnevne opravke v rangu tam 50-100km / dan. Imajo avtomobili več kot dovolj bufferja, da lahko kak dan narediš več kot 2× toliko. In je za tako mestno vožnjo zadeva boljša kot dizel/bencin alternativa. Sploh, ko se upoštevajo izpusti.
Toda dosti ljudi uporablja avto večkrat letno za kake poti, ki so ranga 600-1000 km v enem dnevu in ljudje si preprosto ne morejo privoščit dveh avtomobilov samo zaradi tega in bodo tako vztrajali na motorjih z notranjim izgorevanjem dokler niso štromarji v tem rangu plus kak bonus zaradi težjega/dalj trajajočega polnjenja (buffer se nuca sploh na teh daljših poteh).
Toda tehnologija napreduje in mene osebno nebi presenetilo, če bo v roku 10-20 let električni avto več kot konkurenca klasičnim avtomobilom prej pa zelo dvomim. Iz čisto preprostega razloga, ker se avtomobile menja počasi, ko pač odslužijo svoje in nič prej.
Toda dosti ljudi uporablja avto večkrat letno za kake poti, ki so ranga 600-1000 km v enem dnevu in ljudje si preprosto ne morejo privoščit dveh avtomobilov samo zaradi tega in bodo tako vztrajali na motorjih z notranjim izgorevanjem dokler niso štromarji v tem rangu plus kak bonus zaradi težjega/dalj trajajočega polnjenja (buffer se nuca sploh na teh daljših poteh).
Toda tehnologija napreduje in mene osebno nebi presenetilo, če bo v roku 10-20 let električni avto več kot konkurenca klasičnim avtomobilom prej pa zelo dvomim. Iz čisto preprostega razloga, ker se avtomobile menja počasi, ko pač odslužijo svoje in nič prej.
energetik ::
Toda dosti ljudi uporablja avto večkrat letno za kake poti, ki so ranga 600-1000 km v enem dnevu in ljudje si preprosto ne morejo privoščit dveh avtomobilov samo zaradi tega in bodo tako vztrajali na motorjih z notranjim izgorevanjem dokler niso štromarji v tem rangu plus kak bonus zaradi težjega/dalj trajajočega polnjenja (buffer se nuca sploh na teh daljših poteh).Pa točno to nekateri pišemo že cel celo temo, pa se še vedno vsiljujejo električarji.
Enostavno so predragi in nimajo enake uporabnosti (doseg, polnenje). Zame je električar za 20k€ in več čisti fail. Med tednom po mestu se vozim z biciklom/hodim peš, med vikendom pa grem na izlete tudi do 150km v eno smer. Hkrati nimam nobene možnosti, da bi pred stanovanjem filal avto. Torej je zame idealen rabljen bencinar, kar tudi posedujem. Za avto sem dal 6k€ in ga bom imel še vsaj 8-10 let. Ko ga rabim, lahko s polnim tankom naredim tudi čez 800km. Rabim pa ga malo, zato so skupni stroški goriva relativno majhni. Kako bi lahko bil na boljšem z električajem, mi je popolna uganka.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
telexdell ::
...Toda dosti ljudi uporablja avto večkrat letno za kake poti, ki so ranga 600-1000 km v enem dnevu in ljudje si preprosto ne morejo privoščit dveh avtomobilov samo zaradi tega in bodo tako vztrajali na motorjih z notranjim izgorevanjem ...
Le zakaj ne bi 95% voženj naredil s svojim avtomobilom z nekim simboličnim stroškom, del prihranka pa investiral v najem avtomobila za tistih nekaj daljših voženj? Če pa pomislim, bi se pa mogoče raje s svojim EV pripeljal le do letališča Jožeta Pučnika in se tam usedel na letalo in preletel tistih 1000 km?
Je že res, da je navada železna srajca, a če vsaj nekateri ne bi znali videti preko stereotipov bi še vedno živeli na drevesih in jedli banane.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
celada ::
Najem je drag. Letalo ni vedno opcija. In ne vidim razloga zakaj bi moral menjati na električarja zato, da sebi otežim in podražim življenje.
telexdell ::
Del prihranka od kje?
0,11 €/kWh električne energija proti 1,562 €/l bencina!
PS- dobra varianta je tudi vlak in spalnik.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Okapi ::
Najem je drag.Čisto odvisno od tega, kako pogosto moraš najemati. Je kar precej realističnih scenarijev, ko je taksi za po mestu in rent-a-car za relacije cenejši od lastniškega avta (še zlasti, če pošteno sešteješ vse stroške, od garaže in pralnice do časa, ki ga porabiš za iskanje parkinga).
0,11 €/kWh električne energija proti 1,562 €/l bencina!To smo pa tudi že dovolj natančno obdelali v tej temi, da moraš, če hočeš pošteno primerjati, k elektriki prišteti strošek za akumulator, kar da potem čisto drugačne številke.
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
celada ::
Iz litra bencina dobiš tam 9.7kwh energije ;)
In se strinjam, da je spalnik dobra opcija, ki pa pač ni vsem všeč. Avto je luksuz in tako naj bo tretiran, ko primerjaš opcije. Par ljudi gre na pot in cena pade konkretno kar pa ravno ne velja pri alternativah kot so vlak, letalo itd. Da ne omenjam kako problematično zna biti iskanje takih in drugačnih povezav, do destinacije. Naprimer kolega je moral na pot Maribor - Rim, povedali so mu pa par dni vnaprej. Letalske karte mu ne krijejo za vlake si pa kar poglejte meni je slabo postalo kake so linije.
Ja se strinjam, za v mesto je tak in tak najcenejša opcija kolo ;)
In se strinjam, da je spalnik dobra opcija, ki pa pač ni vsem všeč. Avto je luksuz in tako naj bo tretiran, ko primerjaš opcije. Par ljudi gre na pot in cena pade konkretno kar pa ravno ne velja pri alternativah kot so vlak, letalo itd. Da ne omenjam kako problematično zna biti iskanje takih in drugačnih povezav, do destinacije. Naprimer kolega je moral na pot Maribor - Rim, povedali so mu pa par dni vnaprej. Letalske karte mu ne krijejo za vlake si pa kar poglejte meni je slabo postalo kake so linije.
Najem je drag.Čisto odvisno od tega, kako pogosto moraš najemati. Je kar precej realističnih scenarijev, ko je taksi za po mestu in rent-a-car za relacije cenejši od lastniškega avta (še zlasti, če pošteno sešteješ vse stroške, od garaže in pralnice do časa, ki ga porabiš za iskanje parkinga).
O.
Ja se strinjam, za v mesto je tak in tak najcenejša opcija kolo ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: celada ()
WarpedGone ::
Toda dosti ljudi uporablja avto večkrat letno za kake poti, ki so ranga 600-1000 km v enem dnevu in ljudje si preprosto ne morejo privoščit dveh avtomobilov samo zaradi tega in bodo tako vztrajali na motorjih z notranjim izgorevanjem dokler niso štromarji v tem rangu plus kak bonus zaradi težjega/dalj trajajočega polnjenja (buffer se nuca sploh na teh daljših poteh).
Poglej malo okrog svojih sosedov, koliko od njih imajo več kot en avto na družino. Niso zelo redki niti po trije ali štirje, ko se otroc odpravijo na faks / pripravljajo na odlet iz gnezda.
EV + dizl karavan je bistveno bolje kot dizl klio in dizl karavan.
Zbogom in hvala za vse ribe
energetik ::
Jaz jih okoli sebe ne vidim. Tisti pa, ki jih poznam, imajo za drugi avto rabljenega, ki so ga nabavili za par 1000€. Namesto rabljenega avta za 4000€ bi jim ti vsilil EV za 40000€? Četudi je z vračunanim gorivom/elektriko skoraj 10x dražji?
Magic1 ::
A ni čudno, da imamo toliko zagovornikov ekonomičnosti EV-jev tukaj pa še noben ga nima...
Magic
Utk ::
Jaz ga bi in bom kupil, ko bo v rangu clia in z dosegom 150 km za okoli 15 jurjev, brez najemnin baterij in takih neumnosti. Drugače bi bilo nekaj v rangu ampere super, če bi stalo okoli 30 jurjev, ampak takega avta enostavno ne rabim.
Lonsarg ::
celada ::
WarpedGone je izjavil:
Toda dosti ljudi uporablja avto večkrat letno za kake poti, ki so ranga 600-1000 km v enem dnevu in ljudje si preprosto ne morejo privoščit dveh avtomobilov samo zaradi tega in bodo tako vztrajali na motorjih z notranjim izgorevanjem dokler niso štromarji v tem rangu plus kak bonus zaradi težjega/dalj trajajočega polnjenja (buffer se nuca sploh na teh daljših poteh).
Poglej malo okrog svojih sosedov, koliko od njih imajo več kot en avto na družino. Niso zelo redki niti po trije ali štirje, ko se otroc odpravijo na faks / pripravljajo na odlet iz gnezda.
EV + dizl karavan je bistveno bolje kot dizl klio in dizl karavan.
Imajo vsi dobre razloge zakaj imajo iste avtomobile. In vse njih sem videl, da so šli vsak po svoje na dopust po par 100km stran. Ali so pa šli na izlet nekam bolj stran. Tisti, ki si lahko privoščijo 2 avtomobila šur naj si zakaj pa ne, toda ne pričakovati od družine, ki potrebuje 3 splošne avtomobile, da kupuje karkoli drugega v tem času.
#EDIT: Da ne omenjam, da poznam samo 2 človeka, ki sta kupila nov avto v zadnjih parih letih in to sta bila oba do 15k EUR avtomobila, večina ostalih kupuje po maksimalno par jurjev vredne avte, ki več kot dobro služijo svojemu namenu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: celada ()
Magic1 ::
A ni čudno, da imamo toliko zagovornikov ekonomičnosti EV-jev tukaj pa še noben ga nima...
Čakamo na price drop, ki nedvomno prihaja. Zagovorniki, da je EV TA TRENUTEK ekonomičen so v manjšini, praktično jih ni v tej temi.
Kot sem jaz razbral iz trenutnega dogajanja, ni ravno videt kakšnega velikega padca cen EV-jev kaj kmalu. Saj so najdražje zadeve akumulatorji, pri katerih pa ne morejo kaj dosti šparati. Material stane kot stane in dokler ne razvijejo kakšne boljše tehnologije, to težko konkuriralo. Razen če bodo šle cene bencina v nebo, kar pa ni kaj dosti verjetno.
Magic
Utk ::
V vmesnem času so razni izrodki kot je ampera kar v redu. Večino poti narediš na elektriko, lahko greš pa tudi dlje. Pa ne spet se oglašat tisti, ki vsak dan naredite 500 km, vi si kar kupite smrdljivega dizla.
Če bi bila res vsaj še malo cenejša...
Bojo pa čez 10 let kupovali za par jurjev rabljene EV-je, so what?
Če bi bila res vsaj še malo cenejša...
Da ne omenjam, da poznam samo 2 človeka, ki sta kupila nov avto v zadnjih parih letih in to sta bila oba do 15k EUR avtomobila, večina ostalih kupuje po maksimalno par jurjev vredne avte, ki več kot dobro služijo svojemu namenu.
Bojo pa čez 10 let kupovali za par jurjev rabljene EV-je, so what?
Magic1 ::
Rabljeni EV-ji se bodo prodajali za drobiž. Itak boš rabil nabavit nov alkumulator, ki pa te bo stal 10k€+.
Kar bo pa fajn za nekoga, ki se vozi po par kilometrov na dan(v trgovino,center,..) in rabi doseg le do 20km.
Kar bo pa fajn za nekoga, ki se vozi po par kilometrov na dan(v trgovino,center,..) in rabi doseg le do 20km.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
celada ::
V vmesnem času so razni izrodki kot je ampera kar v redu. Večino poti narediš na elektriko, lahko greš pa tudi dlje. Pa ne spet se oglašat tisti, ki vsak dan naredite 500 km, vi si kar kupite smrdljivega dizla.
Če bi bila res vsaj še malo cenejša...
Da ne omenjam, da poznam samo 2 človeka, ki sta kupila nov avto v zadnjih parih letih in to sta bila oba do 15k EUR avtomobila, večina ostalih kupuje po maksimalno par jurjev vredne avte, ki več kot dobro služijo svojemu namenu.
Bojo pa čez 10 let kupovali za par jurjev rabljene EV-je, so what?
Torej sedaj rabijo večji range kot jim trentuni EV omogočajo in bodo čez 10 let kupovali kaj? 5/10 let rabljene? Ki jim še vedno nebodo zadostovali, ker to bodo pač trenutni avtomobili z istim rangom.
PrimozR ::
Electric cars are still rare, but giant electric ships are a different matter. "We started the marine electric propulsion story," says Jean-Philippe Chaignot, a leader in GE's power conversion unit. Electric motors built by GE engineers power some of the biggest and most sophisticated vessels, from aircraft carriers and destroyers to tankers, cruise ships and Queen Mary 2, the largest ocean liner ever built and the fastest one in service
Energijo za poganjanje teh elektromotorjev pa dobijo iz kje že? Če že pišeš, napiši orenk oz. do konca.
Utk ::
Torej sedaj rabijo večji range kot jim trentuni EV omogočajo in bodo čez 10 let kupovali kaj? 5/10 let rabljene? Ki jim še vedno nebodo zadostovali, ker to bodo pač trenutni avtomobili z istim rangom.
Range jim čisto zadostuje, samo privoščit si ga ne morejo, oz. je predrag. I-miev je čisto dober in zadosten za kar je namenjen, je pa predrag. Če bo čez 10 let 5 jurjev rabljen, ne vem zakaj ga ne bi kdo kupil? Tudi danes ni pametno kupovat avta za 3 jurje, če misliš z njim delat neko strašno kilometražo.