» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
111 / 1132
»»

WarpedGone ::

Ljudje si želijo (ehm zahtevajo) čimcenejše EVje. Nissan tudi zato sestavi Leaf-a ki je precej spodobn avto sam po sebi (razen zunanjosti ..) ampak tudi v luči tega šparanja in enostavnosti naredi pasivno hlajeno baterijo. I.e. baterija se hladi izključno in le preko zunanjega ohišja.

Rezultat?

It's pretty clear that Nissan will need to do something to handle hot climates better. LEAFs in hot climates like Phoenix are losing capacity very quickly. On the other hand, LEAFs in cool climates like Seattle appear to be doing very well even when driven a LOT (there's a guy near Seattle who put nearly 40k miles in a year, 130 miles/day, 2 full charges/day, with very little capacity loss).


Tudi Nissan se zaveda tega dejstva:
"We don't warranty capacity..., we warranty energy output..."


Koliko naprav ste že imeli v kateri je bila litijeva baterija aktivno hlajena, da ni presegla ~40 stopinj? To je glavni razlog, da imate slabe izkušnje z vzdržljivostj teh baterij.

Kolikor vem so Teslini EVji trenutno edini, ki imajo "klimatizirano" baterijo i.e. aktivno ogrevanje in aktivno hlajenje. Tudi zato to tehnologio pri njih kupije Toyota za RAV4 EV in tudi zato bo prihajaoči električni Mercedes Benz B imel komplet pogon od Tesle.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

dzinks63 je izjavil:


Torej ta ta rdeči je e-Tron R8 (EV); tale je pa hibridni Audi e-Tron R18 z Akrapovičevim izpušnim sistemom

R18



Če prav razumem, je imel R8 najhitrejši krog med EV na Nürburgringu, hibridni R18 pa je zmagal na 24 ue Le Mansa? Čisto tako, da ju znam ločiti med seboj, razen po obliki seveda8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

guest #44 ::

Wait...izpušni sistem za kaj?

jype ::

Hibrid ma ICE in KERS.

PrimozR ::

Gregor P zadevi sta popolnoma različni, R18 je Le Mans prototip (LMP1 klasa), drugi je pa pač na cestnem R8 osnovan električen avto.

WarpedGone ::

Še slabše, LMP1 je iz 0 zasnovan avto z mislijo točno kako bo vse v njem delalo. R8 je bil zasnovan kot midengined ICE avtomobil, kateremu so dropnili mašino in vanj nafilal baterije. Neoptimalno.
Zbogom in hvala za vse ribe

Daedalus ::

Če prav razumem, je imel R8 najhitrejši krog med EV na Nürburgringu, hibridni R18 pa je zmagal na 24 ue Le Mansa?


Pa R18 LMP1 ima mehanski KERS. Mu je pa Toyota z baterijskim hibridom lepo dihala za ovratnik, sam sta pol obe Toyoti odstople... ena zaradi crasha, drug zaradi odpovedi motorja (ki pa lahko da je bil posledica manjšega crasha).
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Gregor P ::

Samo toliko sem omenil, ker se obe vozili reklamirata kot Audi e-Tron.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

PrimozR ::

Daedalus je izjavil:

Če prav razumem, je imel R8 najhitrejši krog med EV na Nürburgringu, hibridni R18 pa je zmagal na 24 ue Le Mansa?


Pa R18 LMP1 ima mehanski KERS. Mu je pa Toyota z baterijskim hibridom lepo dihala za ovratnik, sam sta pol obe Toyoti odstople... ena zaradi crasha, drug zaradi odpovedi motorja (ki pa lahko da je bil posledica manjšega crasha).

Če misliš na tisti crash z DeltaWingom, mislim da ni bil tako kritičen. SO že nekoliko prej mislim da imeli probleme, če ne drugega z altenatorjem. Ta je bil prvotni krivec za odstop, a so, če me spomin ne vara, to kasneje spremenili v catastrophic engine failure :)

Pyr0Beast ::

WarpedGone je izjavil:

Ljudje si želijo (ehm zahtevajo) čimcenejše EVje. Nissan tudi zato sestavi Leaf-a ki je precej spodobn avto sam po sebi (razen zunanjosti ..) ampak tudi v luči tega šparanja in enostavnosti naredi pasivno hlajeno baterijo. I.e. baterija se hladi izključno in le preko zunanjega ohišja.

Rezultat?

It's pretty clear that Nissan will need to do something to handle hot climates better. LEAFs in hot climates like Phoenix are losing capacity very quickly. On the other hand, LEAFs in cool climates like Seattle appear to be doing very well even when driven a LOT (there's a guy near Seattle who put nearly 40k miles in a year, 130 miles/day, 2 full charges/day, with very little capacity loss).


Tudi Nissan se zaveda tega dejstva:
"We don't warranty capacity..., we warranty energy output..."


Koliko naprav ste že imeli v kateri je bila litijeva baterija aktivno hlajena, da ni presegla ~40 stopinj? To je glavni razlog, da imate slabe izkušnje z vzdržljivostj teh baterij.

Kolikor vem so Teslini EVji trenutno edini, ki imajo "klimatizirano" baterijo i.e. aktivno ogrevanje in aktivno hlajenje. Tudi zato to tehnologio pri njih kupije Toyota za RAV4 EV in tudi zato bo prihajaoči električni Mercedes Benz B imel komplet pogon od Tesle.



Še en žebelj v krsto EV-jev.
Tam kjer ne rabiš klime, rabiš gretje tako za baterijo kakor tudi kabino, kar dobiš praktično zastonj od ICE mašine.

Tam kjer jo pa rabiš (cel Adriatik) pa take baterije ne bodo en k vredne zaradi pospešenega staranja.

In 30k€ vreden battery pack očitno zgubi več kot za 3 jurje € kapacitete letno.

#Avoid exposing a vehicle to ambient temperatures above 120 °F (49 °C) for over 24 hours.

Sploh doseg je obupen. 110km pri 90 na uro. Pa 36 jurjev €...
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

In 30k€ vreden battery pack očitno zgubi več kot za 3 jurje € kapacitete letno.

A ti mal preveč valvolinu verjameš al je on te štose od tebe pobral?
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=523...

http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=616...

Kam pa gre razlika v ceni w1?
Peugeot 107 1.0 bencin z klimo ima ceno 8-9k,nisem najšel podatke za peugeot ion,pa sem dal mitsubishi imiev,saj je to podobn avto cena pa 35kE,ne vem če je zravn že subvencija(oz nižji ddv)

Zgodovina sprememb…

nekikr ::

Avto za 35k notri je pa tak kot en dotrajan Clio z osnovno opremo :(

WarpedGone ::

In ti iz tega potegneš da baterija košta 30k EUR?

Q.E.D.
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

WarpedGone je izjavil:

In ti iz tega potegneš da baterija košta 30k EUR?

Q.E.D.

Ne to je izjava CEO nissana,da za spodoben avto ni varijante da se bodo baterije pocenile na manj kot 35-40kUSD. Za leafa stanejo 30kUSD.

WarpedGone ::

Ni.
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

WarpedGone je izjavil:

Ni.

Poišči na netu. Če bi bilo kaj drugače bi avtomobilski giganti takoj investiral v lastno proizvodnjo baterij,pa ne.Vse kalkulacije so že narejene.Zato VW ni navdušen nad EV tehnologijo,saj dobr vedo da nima prihodnosti,vsaj z obstoječo generacijo baterij ne.Dodana vrednost v industiji za izdelavo baterij je najnižja v zgodovini,tak da nadaljna pocenitev ni več mogoča.Lahko pride le do podražitev če se podražijo surovine in energija.

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

Ima prihodnost. Le ne takoj zdaj in tukaj. Čez nekaj let bo zgodba ziher drugačna.

sidd ::

AVL Coup-e 800

Tudi sosedje migajo na tem področju.
no idea for signature
signed
I

WarpedGone ::

V šasiji namenjeni ICE pogonu - Fail. Karkoli ni iz nule načrtovano kot EV je brezveze ™.
Poglej kam so porinili baterijo - nad prvo os, ker je drugam ne morejo.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::

In kaj je to tako grozno za mirno fjakanje po omejitvah?

Boeing ::

-valvoline- je izjavil:

Zato VW ni navdušen nad EV tehnologijo,saj dobr vedo da nima prihodnosti


Zato ni navdušen, ker ga ne zna nardit.

Japonci, recimo, ga pa znajo. In ga prodajajo. In z njim zaslužijo.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

-valvoline- ::

Boeing je izjavil:

-valvoline- je izjavil:

Zato VW ni navdušen nad EV tehnologijo,saj dobr vedo da nima prihodnosti


Zato ni navdušen, ker ga ne zna nardit.

Japonci, recimo, ga pa znajo. In ga prodajajo. In z njim zaslužijo.

To bo šele pod vprašanjem,če ne bodo vmes težke subvencije.
Če pa pod EV reklamiraš priusa,lahko samo facepalmam.Skoraj pol cenejši golf tdi bluemotion ga poseka podolgem in počez v vseh pogledih,še posebej pri porabi. Še moj 15 let stari a4 pije manj k tole čudo od tehnike,tak da ne hvala. Ko bo dizelski hibrid na voljo z porabo 2l na 100km bomo rekl da se je tehnologija nekam premaknila. VWjev XL1 z porabo 1l na 100km je tista taprava opcija za prihodnost.

PrimozR ::

-valvoline- je izjavil:

Boeing je izjavil:

-valvoline- je izjavil:

Zato VW ni navdušen nad EV tehnologijo,saj dobr vedo da nima prihodnosti


Zato ni navdušen, ker ga ne zna nardit.

Japonci, recimo, ga pa znajo. In ga prodajajo. In z njim zaslužijo.

To bo šele pod vprašanjem,če ne bodo vmes težke subvencije.
Če pa pod EV reklamiraš priusa,lahko samo facepalmam.Skoraj pol cenejši golf tdi bluemotion ga poseka podolgem in počez v vseh pogledih,še posebej pri porabi. Še moj 15 let stari a4 pije manj k tole čudo od tehnike,tak da ne hvala. Ko bo dizelski hibrid na voljo z porabo 2l na 100km bomo rekl da se je tehnologija nekam premaknila. VWjev XL1 z porabo 1l na 100km je tista taprava opcija za prihodnost.

Skoraj pol cenejši Golf od Priusa? A to govorimo o 10 let stari gajbi?

Dejstvo, da kante od VW-ja tako dobro držijo cene, mi je še bistveno manj jasno, kot dejstvo da imajo te iste kante že začetno ceno tako visoko.

Prius je v Sloveniji 25 jurjev.

EDIT: čeprav Priusa ne maram, ker trdim, da je modna muha (pa ker se zapenjava glede Toyot z jypom), pri izbiri VW-ja in Priusa gladko vzamem Priusa. Nobenega pa ne z veseljem :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

WarpedGone ::

Delno OT: ima kdo kak link na toyotin planetarni CVT v vlogi 'klasičnega' CVT?
Ne morem se znebit tuhtanja kako bi tej reči odvzel vlogo seštevalnika moči in jo dal v izključno vlogo množilnika navora. Klasični "ne da se" mi nekak ni dovolj :)
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Warped oglej si kako deluje planetarni CVT v Voltu/Amperi...

Tisto je lahko vse kar ti srce poželi... od klasičnega množilnika navora, do seštevalnika moči, lahko avto pretvori iz serijskega v paralelni hibrid. itd...

In še ena kost za glodanje. Jest pravim da električni avti "malih moči" pod 100kW znajo imet probleme brez podobnih CVT pomagal... oziroma bodo rabili vsaj nek osnovni "two speed" menjalnik.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Matev ::

električni avti "malih moči" pod 100kW


a to je zate mala moč ???

TribesMan ::

Jah pri cca 1500kg za nek povprečen avto (če hočeš met neki baterij notri)... je 100kW bolj malo.

Problem je v tem, da moraš žrtvovat "top speed" za navor pri nizkih obratih.
Sploh če nimaš elektromotorja, ki se vrti na 10k+RPM. Tesla to rešuje tako da ima veliko moč in relativno veliko prestavno razmerje (top speed najmočnejšega modela je zaradi tega omejen "samo" na 200km/h). Njihovi elektromotorji pa se vrtijo preko 10k, to si lahko privoščijo ker majo asinhronca. Švohejši mlinčki bodo verjetno praviloma s permanentnimi magneti (veliko se govori tudi o sinhronskih motorjih), tam so visoki obrati velik problem, zaradi rotorja.

Recimo že Volt, ne zmore samo z enim elektromotorjem pokrivati vsega razpona hitrosti, ampak se pri določeni hitrosti preko planetarnega sistema vklopi še drugi elektromotor, drugače bi bili obrati prvega previsoki. Če bi hotel celotno področje pokrit z enim elektromotorjem bi to pomenilo da bi bil avto pri nizkih hitrostih len, oziroma bi mel probleme na kakem 15+% klancu. Pa ima 110kW primarni motor.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

Boeing ::

-valvoline- je izjavil:

Ko bo dizelski hibrid na voljo z porabo 2l na 100km bomo rekl da se je tehnologija nekam premaknila. VWjev XL1 z porabo 1l na 100km je tista taprava opcija za prihodnost.


Žalostno (a ne presenetljivo) je, da še vedno ne veš, da se poraba pri plugin hibridih navaja glede na željen doseg od popolnoma polne do popolnoma prazne baterije (neglede na stanje bencinarja), in da temu ustrezno variira tudi totalni doseg ?

V moji vasi živi približno tako zagret vw fan, kot si ti. S tem sicer ni nič narobe, zoprno pa je, da si ne da dopovedat, da poraba 1L pri xl1 drži samo za prvih (mensezdi) 90km, in ne za totalni doseg :) Ko zadevo preračunaš na doseg s polnim rezervarjem dizla in primerjaš s povprečjem novega plugin priusa ugotoviš...

..da ima prius povprečje višje za pol litra. Pa je prius 2x težji, 2x hitrejši (kar je žalostno - za vw, ne za priusa) in pelje 2x več ljudi in 2x več tovora.

A bo kul, če še vedno trdim, da se vw-ju niti približno ne sanja o elektriki ?
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

PrimozR ::

Boeing je izjavil:

V moji vasi živi približno tako zagret vw fan, kot si ti.

Vsaka vas ima enega. Vsaj enega.

Pyr0Beast ::

WarpedGone je izjavil:

Delno OT: ima kdo kak link na toyotin planetarni CVT v vlogi 'klasičnega' CVT?
Ne morem se znebit tuhtanja kako bi tej reči odvzel vlogo seštevalnika moči in jo dal v izključno vlogo množilnika navora. Klasični "ne da se" mi nekak ni dovolj :)


No go. Zadeva je seštevalnik obratov afaik.

Navor je pa limitiran s prenosno zmogljivostjo CVT-ja ki je silno nizka.

Okapi je izjavil:

In kaj ti brani doma imeti 1000 litrsko cisterno za bencin?

O.


Kaj ti bo torba če maš kolo ?

...oz

Kaj ti bo cisterna za bencin če imaš lahko notri kurilc ? :)

- Drugače pa - večje kmetije tak rezervoar dejansko imajo, zaradi količine jih pride malenkost ceneje, tankajo pa doma.

Nič novega dejansko.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

No go. Zadeva je seštevalnik obratov afaik.

Se pravi je vprašanje kako s seštevalniki narest (spremenljiv) množilnik.

Navor je pa limitiran s prenosno zmogljivostjo CVT-ja ki je silno nizka.

Precej logično ker bazira na trenju/lepenju in ne zobniškem prenosu.
Ta planetarni CVT mi je zanimiv predvsem zato ker je zobniški, pač z dvojnim inputom moči.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Kako si opel predstavlja prihodnost in kaj je to Opel Ampera:
Electric Vehicles
Adam Opel AG
Zbogom in hvala za vse ribe

egonk ::

WarpedGone je izjavil:

Kako si opel predstavlja prihodnost in kaj je to Opel Ampera:
Electric Vehicles
Adam Opel AG


Zgleda je moja želja za ~100 km/h na 1000 km dokaj popularna :)

Public Perception According to Market Research
Range: > 300 km
Charging: In less than 30 min., everywhere

PrimozR ::

WarpedGone je izjavil:

Kako si opel predstavlja prihodnost in kaj je to Opel Ampera:
Electric Vehicles
Adam Opel AG

Opel Ampera al Adam? Ker Ampera je samo Chevy Volt z Oplovo značko.

Pyr0Beast ::

WarpedGone je izjavil:

No go. Zadeva je seštevalnik obratov afaik.

Se pravi je vprašanje kako s seštevalniki narest (spremenljiv) množilnik.

Navor je pa limitiran s prenosno zmogljivostjo CVT-ja ki je silno nizka.

Precej logično ker bazira na trenju/lepenju in ne zobniškem prenosu.
Ta planetarni CVT mi je zanimiv predvsem zato ker je zobniški, pač z dvojnim inputom moči.


Ti bi CVT rabil za ICE ali EM ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TribesMan ::

Kakor sem jaz razumel, njega zanima kako bi Priusov "planetarni CVT" spremenil tako, da bi lahko deloval tudi kot ojačevalnik navora, ne samo seštevalnik moči...

Odgovor je Opel Ampera, ki dela točno to.

Planetarni CVT menjalnik s tremi sklopkami, ki omogoča ojačevanje navora primarnega motorja do 110km/h, nad 110km/h deluje kot seštevalnik moči. Ko pa zmanjka baterije pa zraven vklopi še generator, in ta dela kot serijski hibrid do hitrosti 110km/h nad to pa deluje kot paralelni hibrid. V osnovi pa je princip praktično isti kot pri Priusu, samo malo drugače so razporejeni elektromotorji.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Ni čist tko - tut ampera to 'ojačanje' navora doseže preko seštevanja moči ICE in EM.
Srbi me planetna izvedba CVT s samo enim (pogonskim) motorjem.

Tut EVjem koristi menjalnik.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Warped: Lažje je flikniti v menjalnik še eno brzino kakor pa se zezat s nezanesljivim CVT-jem - ko ta slipne si v qrcu.
Če te pa že tako srbi - razmišljaj v smeri 'frictionless' sklopke. V glavi zadeva lavfa. S redesignom ICE mašine pa postane stvarca nadvse uporabna.

EV z asinhroncem praviloma nebi smel rabiti menjalnika. Samo zaradi downsizing je bolje da naviješ obrate kakor pa navijaš navor.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Obrate lahko navijaš le do neke meje, 20k je že blizu fantastike za 200kW motor. In pol maš piramido in 99% vožnje daleč od max zmogljivosti.
Z idealnim menjalnikom max moč prestaviš na svojo trenutno hitrost in jo tam ves čas držiš.

Kdo bo trdil da je takšna vožnja obupna ampak sej maš gas. Če hočeš maš vedno vso moč pod nogo. Brez menjalnika skoraj nikoli.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

'menjalnik' je bolje spravit v sam motor - ti omogoča več dinamike.

Izkoristki so pa tam-tam kakorkoli obrneš.

Sam bi mel za kake 30kW pogonskih motorjev in ekstra 5-o kolo s par 100kW makino ki se dvigne od tal ko jo ne rabiš.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

PrimozR ::

Ja sam pol EV-ji izgubijo eno izmed glavnih prednosti pred ICE-ji. Pa kaj pa če hočeš in-wheel motorje? BigWhale is gonna be sad :(

Pyrobeast na kaj ciljaš s frictionless sklopko? Če je to sklopka brez torne plošče/površine, avtomatiki to uporabljajo že koliko, 50 let? Zadeve imajo hidravlično sklopko (čeprav dandanes tudi z dodatkom torne, da se izboljša izkoristek).

Pyr0Beast je izjavil:

Sam bi mel za kake 30kW pogonskih motorjev in ekstra 5-o kolo s par 100kW makino ki se dvigne od tal ko jo ne rabiš.

O_O

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Pyr0Beast ::

>Pyrobeast na kaj ciljaš s frictionless sklopko? Če je to sklopka brez torne plošče/površine, avtomatiki to uporabljajo že koliko, 50 let? Zadeve imajo hidravlično sklopko (čeprav dandanes tudi z dodatkom torne, da se izboljša izkoristek).

Tudi hidravlika ni glih 'frictionless'
Ne, zadeva ne uporablja ne tekočin ne plina.
In lahko jo furaš tudi kot menjalnik.
Za crknt simpl a še vedno učinkovito.

>O_O

Tako - če imaš vse v hub motorjih lahko stran spokaš polosovine in uporabiš za vsa kolesa natanko enake komponente.
Brez polosovin pa lahko vse skupaj zarotiraš za vsaj 180° oz. s drugimi rešitvami - za poljubno število obratov.

Tako imaš avto ki se lahko premika bočno.

Ekstra 5-o kolo je pa precej dobra zadeva, saj je center vozišča relativno nerabljen. Zraven pa ga postaviš lahko v sam center max. pospeševanja vozila in z njim kontroliraš tudi naklon samega vozila.
Poleg tega je lahko tudi namesto rezervnega kolesa in se pospravi v istem stilu.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TribesMan ::

WarpedGone je izjavil:

Ni čist tko - tut ampera to 'ojačanje' navora doseže preko seštevanja moči ICE in EM.
Srbi me planetna izvedba CVT s samo enim (pogonskim) motorjem.

Tut EVjem koristi menjalnik.


Tole si si pa malo preslabo naštudiral.

Dokler je v Amperi aktiven samo en elektromotor in je "ring gear" blokiran, imaš ojačanje navora približno 1:2 (fiksno prestavno razmerje), izhod na kolesa je "planetary carrier"
Ko avto preseže 110km/h elektronika sprosti sklopko ki blokira "ring gear" in vklopi sklopko ki priključi "ring gear" na drugi elektromotor, takrat imaš potem "variabilno prestavno razmerje", ki je odvisno od kombinacije hitrosti obeh elektromotorjev. V tem primeru gre za seštevanje moči.

ICE pa pride v to zgodbo šele ko je baterija prazna, kot generator ali "assist", do takrat pa je avto popolnoma EV.
To je recimo bistveno drugače kot pri plug-in Priusu, ki ne more vozit več kot 100km/h brez ICE.

Da bi imel pa variabilno prestavno razmerje in hkrati še ojačanje navora, pa ni možno. Vsaj ne s planetarnim "menjalnikom".
Prav tako ni možno naredit planetnega CVTja samo z enim pogonskim motorjem, da je planetni prenos lahko variabilen nujno rabiš dva pogonska motorja, drugače je lahko samo navaden menjalnik (kot v avtomatiku).

EV z asinhroncem praviloma nebi smel rabiti menjalnika. Samo zaradi downsizing je bolje da naviješ obrate kakor pa navijaš navor.

Navijanje obratov asinhroncu ima več negativnih posledic. Prva je mehanska, ker rabiš posebne ležaje, ali celo prisilno mazanje. Druga je v izkoristku, ki pada z višanjem obratov (ko padeš ven iz območja konstantnega navora začne izkoristek padat). Rešitev bi bila da "razširiš" območje konstantnega navora (povečaš nazivno frekvenco stroja), kar pa ima omejitve v materialu.

Danes večina dela z nazivnimi frekvencami med 150 in 200Hz. Kar pomeni da imaš območje konstantnega navora do 4500 ali max 6000rpm pri štiripolnem stroju. Sledi območje konstantne moči (do približno 1.8x nazivne frekvence), če hočeš pa višje pa padeš v območje konstantnega slipa. Tam pa izkoristki še dodatno padajo.

Kam bistveno dlje od 10.000rpm se ne splača rinit, je več izgub kot profita.

Sam bi mel za kake 30kW pogonskih motorjev in ekstra 5-o kolo s par 100kW makino ki se dvigne od tal ko jo ne rabiš.


Brezvezno kompliciranje že tako zakompliciranih stvari...

Kar se tiče izkoristkov je važno, da obrati ne divjajo v nebo. Če ti uspe ohranit obrate med kruzanjem pod nazivnimi je to super. Zato jest pravim da kakšen "two speed" menjalnik nebi škodil.
Druga varianta je dva manjša elektromotorja na planetarnem prenosu, kot pri voltu. Samo da bi bil glavni pogonski stroj asinhronc, pomožni pa s permanentini magneti ( s tem bi se izognil potrebi po "sklopki ali zavori", saj lahko slednjega blokiraš z zelo malim tokom skozi stator).
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Prav tako ni možno naredit planetnega CVTja samo z enim pogonskim motorjem, da je planetni prenos lahko variabilen nujno rabiš dva pogonska motorja, drugače je lahko samo navaden menjalnik (kot v avtomatiku).

Kar tuhtam je to, da bi nekako klasično ICE mašino speljal skozi planetarni CVT, kjer prestavno razmerje določa št. vrtljajev relativno zelo šibkega elektromotorja - tako šibkega da nanj ni možno gledat kot na pogonski motor. Da bi stvar špilala se nebi smele moči seštevat - tle je cel haklc kako mehansko to dosečt.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Odpade, ker "relativno šibek" elektromotor bo prešvoh in bi ga ICE premagal, kar bi pomenilo da ostaneš brez trakcije.

Bi se mogoče dalo naredit kaj pamentega, če bi uspel naredit motor s permanentnimi magneti z veliko polovimi pari, da bi dosegel čimvišje navore.
Potem pa imaš več opcij. Pri nizkih hitrostih lahko poganjaš z elektromotorjem.
Če zmanjka elektrike preklopiš elektromotor v generatorski režim, ICE teče pri konstantnih obratih, poganja avto in hkrati generator (z elektroniko bi moral nekako kontrolirat "slip" da bi bil pogon možen).
Za doseganje višjih hitrosti pa bi moral tako ICE kot elektromotor poganjati avto (seštevati moč). Samo to slednje pa zna bit problem na dolgi rok, saj elektrike enkrat zmanjka.

Ma v vsakem primeru je narest hibrid s samo enim elektromotorjem precej kompliciran posel... Razen če narediš tako kot Volvo ali Peugeot.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Vam bom s traktorji "not vsekal". Za traktorje in drugo podobno mašinerijo obstajajo CVT-ji na zgoraj omenjenem principu, le da uprabljajo hidravljične "variatorje". Malo razlage:

http://blog.agcocorp.com/2011/07/fendt-...

V bistvu je menjalnik izdelek ZF-a (Zahnradfabrik Friedrichshafen):

http://www.directindustry.com/prod/zf-m...

Pa ne mi zdaj "to pa so traktorji", gre za princip

WarpedOne, zadeva relativno enostavno funkcionira za doseganje poljubnega prestavnega razmerja, ki je večje od fiksnega prestavnega razmerja gonila. V tem primeru gre za "nadzorovano zaviranje" enega od delov gonila. Če želiš doseči nižje prestavno razmerje oz. multiplikacijo, kot pri stabilnem gonilu, moraš moč dovajati. Tem več, čim večja je multiplikacija....

LP

Jože

TribesMan ::

Ja, to je vse lepo in prav, samo ko dobro pogledaš vidiš da je zadeva praktično ista Priusovemu pogonu, le da so namesto elektromotorjev uporabljeni "hidrostati".
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

TribesMan ::

No, pa seveda Prius lahko vozi samo na elektriko, kar pri takem hidrostatskem CVTju odpade.

Je pa to dobra zadeva za traktorje in gradbeno mehanizacijo.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

dzinks63 ::

Teslo S so dobili v roke pri Autobild-u in so navdušeni.

Mehr Platz als eine E-Klasse, schnell wie ein Porsche, politisch korrekter als ein Prius.

Tehniški podatki o Tesli S :
Technische Daten Tesla Model S Elektromotor • Leistung 270 kW (362 PS) • maximales Drehmoment 440 Nm ab 0/min • Hinterradantrieb • Länge/Breite/Höhe 4978/1964/1435 mm • Lithium-Ionen-Akku • Kapazität 40/60/85 kWh • max. Reichweite 256/370/480 km • 0–100 km/h 5,6 s • Spitze 209 km/h •
««
111 / 1132
»»