Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
trololo2 ::
WarpedGone je izjavil:
Kam bo šla cena goriva pa mislim da je vsem jasno. V isto smer bo šla tut elektrika, a je razlika če se ti 80EUR spremeni v 160EUR mesečno al pa se ti 8 spremeni v 16 EUR.
Tole je ocenjeno kar tako napočez. Glavna napaka je da se bo izpad trošarin na bencin praktično v celoti preselil na elektriko in potem ne bo več držalo kwh = 10c, ampak prej 40c, oz. toliko da se nadomesti izpad. Nima proizvodna cena, ki je BTW za bencin samo ~7c/kwh, nič kaj veze.
Okapi ::
vodik za avtomobile se dobi z elektrolizo - in zanjo je potrebno več energije kot jo dobiš potem z produktomČe je elektrika poceni (ker obvladamo fuzijo), se ti fučka, koliko elektrike porabiš za vodik.
Google pravi, da je strošek baterije za Volt 5000€,Kot sem zapisal, če bi 5k evrov stal akumulator za 500 km (ne za 50 km), bi se na elektriko že vsi vozili.
Ker električni avto v resnici ni prav noben problem narediti. Pred 30+ leti so ljubitelji pri nas predelovali trabante in in še kaj na elektriko.
O.
PrimozR ::
Nafte je še vrh glave, da prilezemo do fuzije in se začnemo voziti magari na vodik,
hmm
si ti malce pomešal pojme
fuzija je sistem proizvodnja elektrike (fuzijski reaktorji zlivajo devterij in tritij ki sta izotopa in to ni tisti vodik ki ga imaš v mislih)
vodik za avtomobile se dobi z elektrolizo - in zanjo je potrebno več energije kot jo dobiš potem z produktom
tekoča goriva pa prihrani izključno za promet
kaj pa za plastiko
s česa bi pa ti to delal ? z premoga ne gre
Popolnoma nič nisem pomešal. Problem je, da nam zdaj elektrike in energentov zanjo nekako primanjkuje. S fuzijo nam je ne bi. Ravno zato bi se splačalo delati vodik.
No pa za plastiko tudi. Čeprav je sintetike (čiste sintetike) vedno več.
PIPI> tekoča goriva pa prihrani izključno za promet.
Zakaj bi pa to hotl? Da mamo bolj usran življenski prostor?
Stara navada železna srajca pa to.
WarpedGone je izjavil:
@matev:
1. Še ni nujno res.
AC kontroler ni vesoljska znanost v teoriji ampak v avtomobilskem svetu je kljub temu novost. Ni še povsem kristalno jasno kako je stvar najbolje speljat v vseh možnih detajlih.
Tudi AC motor ni nobena posebna znanost, dokler ne zahtevaš od njega ogromno navora (>200 Nm), moči (nad 20 kW konstantnih), ogromnega razpona vrtljajev (nad 10k rpm), nizke teže in volumna (pod 50kg, pod 50l), vzdžljivosti ko bo sam na svojem (nekontrolirano okolje) podvržen mnogo tresljajem, vlage, prahu, hkrati pa boš mogu garantirat vsaj nekaj let delovanja in na svoje stroške menjat okvarjene enote. Aja, pa to mora bit seveda čimceneje.
Dodatno moraš vse kar v ICE avtomobilu poganja jermen zamenjat z električnimi variantami.
Pa tiste, ki laufajo na vakum morš zamenjat z električnimi al pa doda vakumsko črpalko.
Je en kup detajlov, katerih se ne vidi.
Čist primer: spodoben DC/DC konverter, ki ima dost moči da pokonc drži vso klasično avtomobilsko elektroniko na prostem trgu komponent stane v čez 500 EUR (če je zanič) oz. čez jurja če je ornk narjen (pasiven, vsaj IP55 itd).
Morda rahlo izven konteksta, že danes se v sodobnih oz. dobrih avtih (s tega vidika, ki ga bom opisal vsaj) zelo malo stvari poganja z jermena. Oljne in vodne črpalke so že električne, servo zavijanja je tudi vedno več električnega, itd. Razlog je preprost, pozna se na porabi :D
Kaj si pa mislil z vakuumom? (resno vprašanje, kaj npr. se napaja prek vakuuma in kje ga na ICE dobiš, da bi bil to na električarju problem?)
Pri vožnji na plin (vodik/metan/karkoli) je problem tudi skladiščenje le-tega.
Pri metanu in teh plinih ne toliko. Pri vodiku pa precej bolj, ja.
Aja, W1, boli, da ti že takoj, upfront daš toliko za akumulator. Če bi ga odplačeval na pumpi bi bilo morda lažje. Čeprav potem avto ne bi bil tako zanimiv, saj bi bil le malček cenejši od bencinarja na dolgi rok (pač nakupna enaka, na pumpi bi se pa komaj kaj poznalo). Če bi te tako zelo motili minusi električnega avta seveda. Morda bi pa marsikdo pogledal ravno v drugo stran.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
WarpedGone ::
Morda rahlo izven konteksta, že danes se v sodobnih oz. dobrih avtih (s tega vidika, ki ga bom opisal vsaj) zelo malo stvari poganja z jermena. Oljne in vodne črpalke so že električne, servo zavijanja je tudi vedno več električnega, itd. Razlog je preprost, pozna se na porabi :D
"Zelo malo" bi raje zamenjal z "vse manj". Ravno električni servo volan je zadeva, katera se je začela v poceni mini škatlah, "ornk" zadeve majo pa še vedno hidravlično narejeno zadevo. Ja, porabi več energije a hkrati spusti več ceste na volan in nudi boljši občutek, kaj se dogaja s kolesi in oprijemom. To je tut eden izmed "kritik" Model S - na volanu se občuti da je servonaprava gnana električno.
Kaj si pa mislil z vakuumom? (resno vprašanje, kaj npr. se napaja prek vakuuma in kje ga na ICE dobiš, da bi bil to na električarju problem?)
Servoojačevalnik zavor npr.
Dobi se ga iz sesalnega kanala.
Aja, W1, boli, da ti že takoj, upfront daš toliko za akumulator. Če bi ga odplačeval na pumpi bi bilo morda lažje.
Zakaj bi ga raje odplačeval na pumpi kot pa banki kredit?
Zbogom in hvala za vse ribe
PrimozR ::
WarpedGone je izjavil:
Morda rahlo izven konteksta, že danes se v sodobnih oz. dobrih avtih (s tega vidika, ki ga bom opisal vsaj) zelo malo stvari poganja z jermena. Oljne in vodne črpalke so že električne, servo zavijanja je tudi vedno več električnega, itd. Razlog je preprost, pozna se na porabi :D
"Zelo malo" bi raje zamenjal z "vse manj". Ravno električni servo volan je zadeva, katera se je začela v poceni mini škatlah, "ornk" zadeve majo pa še vedno hidravlično narejeno zadevo. Ja, porabi več energije a hkrati spusti več ceste na volan in nudi boljši občutek, kaj se dogaja s kolesi in oprijemom. To je tut eden izmed "kritik" Model S - na volanu se občuti da je servonaprava gnana električno.
Kaj si pa mislil z vakuumom? (resno vprašanje, kaj npr. se napaja prek vakuuma in kje ga na ICE dobiš, da bi bil to na električarju problem?)
Servoojačevalnik zavor npr.
Dobi se ga iz sesalnega kanala.
Aja, W1, boli, da ti že takoj, upfront daš toliko za akumulator. Če bi ga odplačeval na pumpi bi bilo morda lažje.
Zakaj bi ga raje odplačeval na pumpi kot pa banki kredit?
Pokaži en nov športni avto, ki ima hidravliko. Po drugi strani ima pa 991 generacija 911ke daleč najboljši električen servo (skooooooraj tako dober, kot hidravličen), BRZ ima električnega, pa še en kup drugih. Elektrika je here to stay.
Ker pri banki pri kreditu z velikimi učkami gledaš tistih par 10 jurjev, tam pa ne računaš za nazaj, koliko si zmetal.
Sej, ne me narobe razumet, to je 100% psiha. Končni efekt je za denarnico enak. Sam po drugi strani pa 'nimaš pufa!!!' :D
WarpedGone ::
Ja itak, psiha. V svetu kjer je folk ful srečen če dobi vrnjeno dohodnino je povsem razumljivo da je srečen tut če po malem plača 2x več kot bi plačal naenkrat.
Zbogom in hvala za vse ribe
Pyr0Beast ::
No glede hidravličnega servota - znajo biti električni boljši.
Moj volan je dobesedno mrtev, samo me ne moti. Se navadiš.
Samo štrom servota ne maram - kaj če se zadevi odfuka in zavije skrajno desno ali bohne daj levo. Do not want.
Moj volan je dobesedno mrtev, samo me ne moti. Se navadiš.
Samo štrom servota ne maram - kaj če se zadevi odfuka in zavije skrajno desno ali bohne daj levo. Do not want.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
PrimozR ::
Jah, če je zadeva servo v starem pomenu besede, imaš še vedno zraven tudi fizično povezavo med volanom in rackom... Upam no. Sej glede na to da imaš adaptive ratio glede na hitrost vožnje in zavijanja verjetno to ne drži več, sam... :P
Mislim da more imet vsaj failsafe, da obdrži svoj kurz.
Mislim da more imet vsaj failsafe, da obdrži svoj kurz.
Pyr0Beast ::
Nafte je še vrh glave, da prilezemo do fuzije in se začnemo voziti magari na vodik, če do takrat ne bodo baterije bolj spodobne. Problem je pridobivanje te nafte, saj ostaja le tista, ki jo je težko pridobivati in predelovati, tako cenovno kot z vidika obremenitve okolja (fracking FTW!) :)
Če vas skrbi porast porabe kitajcev, še vedno se lahko marsikaj goni na premog, jedrsko energijo in podobno, tekoča goriva pa prihrani izključno za promet. Če bo tako hudo, bo do tega že prišlo.
Vodik ? U srs ?
Sam sem sprobal zdizajnirat mašino ki lavfa na aluminij. Pa rajš ne, da ne bo folk crkaval zaradi raka pljuč.
Problem nastane le v abrazivnosti materiala, kot tudi problema da aluminij kot tak zelo nerad gori. Ko ga pa fino zmelješ - je pa kar burna zadeva.
Jah, če je zadeva servo v starem pomenu besede, imaš še vedno zraven tudi fizično povezavo med volanom in rackom... Upam no. Sej glede na to da imaš adaptive ratio glede na hitrost vožnje in zavijanja verjetno to ne drži več, sam... :P
Mislim da more imet vsaj failsafe, da obdrži svoj kurz.
Nope. 2 šlavfa.
Pa ni adaptive (tudi adaptive mi všeč nikoli ni bil)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
PrimozR ::
Ja, vodik, i srs. Tista zadeva, ki je v bistvu že razvita. Problem je le, da je infrastruktura še BISTVENO bolj nerazvita, kot za električne avtomobile (BTW, na Bledu na parkplacu pri ledeni dvorani je štekar za avte :D)
WarpedGone ::
Samo štrom servota ne maram - kaj če se zadevi odfuka in zavije skrajno desno ali bohne daj levo. Do not want.
Ne zdej zganjat prehude panike - štrom-servo-volan je na cesti že vsaj 10 let.
In ja, stvar crkne tako, da volan le otrdi.
In ja, volan ima še vedno mehansko povezavo s kolesi.
Zbogom in hvala za vse ribe
Pyr0Beast ::
Ja, vodik, i srs. Tista zadeva, ki je v bistvu že razvita. Problem je le, da je infrastruktura še BISTVENO bolj nerazvita, kot za električne avtomobile (BTW, na Bledu na parkplacu pri ledeni dvorani je štekar za avte :D)
Ne maram zadev ki mi izpuhtijo iz rezervoarja če jih ne uporabljam.
WarpedGone je izjavil:
Samo štrom servota ne maram - kaj če se zadevi odfuka in zavije skrajno desno ali bohne daj levo. Do not want.
Ne zdej zganjat prehude panike - štrom-servo-volan je na cesti že vsaj 10 let.
In ja, stvar crkne tako, da volan le otrdi.
In ja, volan ima še vedno mehansko povezavo s kolesi.
Šur. Si kdaj že izkusil kakšen navor ima dejansko električni servo če se mu zljubi? To še ni tak problem - večji je to da je 'instanten'
"Iz neznanega razloga zavil iz ceste" - oogle it
I do not trust that thing a lot.
Vem za faliure mode ko so se obrabljale krtače in je volan sporadično ratal trd in podobni heci - cukal in trzal
Do not want. EVER
Ne maram prepuščat električni ščetki nadzora nad smerjo vozila.
In če zadeva crkuje imaš lahko vsaj 2 faliure moda: 1: ko izklopiš napajanje in volan rata samo trd 2: ko se bo upiral nadaljnemu premikanju
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
celada ::
Ja, vodik, i srs. Tista zadeva, ki je v bistvu že razvita. Problem je le, da je infrastruktura še BISTVENO bolj nerazvita, kot za električne avtomobile (BTW, na Bledu na parkplacu pri ledeni dvorani je štekar za avte :D)
Z vodikom imaš že ta problem, da ga zadržiš v rezervoarju. Poglej si probleme, ki jih je imel BMW s svojo na vodik gnano 7ico v roku 2eh tednov neuporabe si propušil ves vodik v tanku.
-valvoline- ::
Po svetu se tok cajta furajo na raznoraznih alternativah,kolk je Slovenija zaspala na tem področju je skoraj neverjetno. Šele zdaj se avtoplin uveljavlja,po Evropi se na LPG furajo desetletja,CNGja nikjer za videt v IT,AT,DE,Benelux polnilnic kok češ,si lahko prestavljamo kaj bo z električnimi avti in infrastruktura. Obup.
Pyr0Beast ::
Ah kje. V Si se furajo na kurilca že 50 let
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Daedalus ::
1.avto sam v ev različici brez baterije bi moral biti celo cenejši kot navaden na fosilna goriva
2.strošek najema beterije plus elektrike bi pa moral biti cenejši kot ekvivalentna cena bencina
1. - za to bo poskrbel dovolj velik obseg proizvodnje. Ki se bo pač večal skladno s povpraševanjem.
2. - tudi če je cena ista, si zmagal. Negativne eksternalije delovanja ICE motorja so hudo višji od elektro varijante. Hrup, izpušni plini, maziva - dajmo samo prva dva stran v prometni špici v Lj, pa smo zmagali.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Lion29 ::
komot se lahko potegne paralela med SSD in EV...
EVji so prihodnost... cena je v startu visoka, tudi porodnih krcev je precej... z zanimanjem in večanjem proizvodnje pa stroški padajo zato tudi cena na trgu. Kvaliteta se boljša izkoristek pa tudi... vedno več "klasičnih" proizvajalcev se odloči, da gre v "novo" smer.....
v roku 2 let bo EV zelo viable alternativa
EVji so prihodnost... cena je v startu visoka, tudi porodnih krcev je precej... z zanimanjem in večanjem proizvodnje pa stroški padajo zato tudi cena na trgu. Kvaliteta se boljša izkoristek pa tudi... vedno več "klasičnih" proizvajalcev se odloči, da gre v "novo" smer.....
v roku 2 let bo EV zelo viable alternativa
Founder and CTO @ Article-Factory.ai
energetik ::
2. - tudi če je cena ista, si zmagal. Negativne eksternalije delovanja ICE motorja so hudo višji od elektro varijante. Hrup, izpušni plini, maziva - dajmo samo prva dva stran v prometni špici v Lj, pa smo zmagali.Če damo samo dizle stran v prometni špici v LJ, je že bolje. Vem, ker stanujem nad najprometnejšo cesto v LJ. Če gre mimo dizel, se ga sliši skozi zaprto okno, medtem ko zraven laufa 10 bencinarjev, skoraj neslišno. Kaj šele če gre mimo LPP, se strese cela bajta.
Sodobni bencinar je precej tiha reč, z ogretim katalizatorjem tudi precej čista.
imagodei ::
> "v roku 2 let bo EV zelo viable alternativa "
Strinjam se, da nekoč bo, ampak 2 leti je IMO preveč optimistična napoved.
Kaj sploh pomeni "alternativa"? A je to avto, ki v celoti nadomesti družinski avto in greš z njim lahko tako po solato v trgovino, kot tudi na morje? A gre za avto, s katerim se lahko pripelješ do službe in nazaj oz. na kak krajši izlet? A je to zgolj avto za kratke relacije, po mestu do trgovine?
Recimo, da je to "alternativa" v smislu avtomobila za srednje relacije; doseg z enim polnjenjem do 200km (ne prideš iz Maribora do Ljubljane in nazaj z enim polnjenjem). Torej rabiš imet doma še en avto za daljše relacije.
Poleg tega je, kar sedaj ponavljam že precej časa, treba izgradit neko omrežje polnilcev: če menjava akumulatorjev na bencinski črpalki ne pride v poštev, je treba avto polnit neko daljše obdobje - medtem ko je parkiran. V zgornjem primeru, če prideš iz Maribora na sestanek v LJ, moraš filat avto. Ob kroničnem pomanjkanju parkirišč boš sedaj še iskal tista redka parkirišča, ki bodo čez 2 leti imela v bližini polnilec?
Da še enkrat spomnim na problem tistih, ki živijo v blokih (ni rečeno, da gre nujno za manj bogate ljudi, kot so tisti z lastnimi hišami in garažami). Ne predstavljam si 30 EV na ulici, kjer vsak od lastnikov zvečer potegne 50-100m podaljška čez balkon do avta. Treba je zgradit polnilne postaje na samem parkirišču (oz. pripeljat odjemalne vtičnice v morebitne garaže), to pa pomeni izgradnjo kar konkretnega omrežja - da bi se par 100 EV v Fužinah nafilalo čez noč v 8h, je pa le treba en orenk kabel potegnit.
Tko da - jaz sem optimističen, da se bodo stvari precej spremenile v roku 10-15 let. Čez 2 leti? - Ne.
Strinjam se, da nekoč bo, ampak 2 leti je IMO preveč optimistična napoved.
Kaj sploh pomeni "alternativa"? A je to avto, ki v celoti nadomesti družinski avto in greš z njim lahko tako po solato v trgovino, kot tudi na morje? A gre za avto, s katerim se lahko pripelješ do službe in nazaj oz. na kak krajši izlet? A je to zgolj avto za kratke relacije, po mestu do trgovine?
Recimo, da je to "alternativa" v smislu avtomobila za srednje relacije; doseg z enim polnjenjem do 200km (ne prideš iz Maribora do Ljubljane in nazaj z enim polnjenjem). Torej rabiš imet doma še en avto za daljše relacije.
Poleg tega je, kar sedaj ponavljam že precej časa, treba izgradit neko omrežje polnilcev: če menjava akumulatorjev na bencinski črpalki ne pride v poštev, je treba avto polnit neko daljše obdobje - medtem ko je parkiran. V zgornjem primeru, če prideš iz Maribora na sestanek v LJ, moraš filat avto. Ob kroničnem pomanjkanju parkirišč boš sedaj še iskal tista redka parkirišča, ki bodo čez 2 leti imela v bližini polnilec?
Da še enkrat spomnim na problem tistih, ki živijo v blokih (ni rečeno, da gre nujno za manj bogate ljudi, kot so tisti z lastnimi hišami in garažami). Ne predstavljam si 30 EV na ulici, kjer vsak od lastnikov zvečer potegne 50-100m podaljška čez balkon do avta. Treba je zgradit polnilne postaje na samem parkirišču (oz. pripeljat odjemalne vtičnice v morebitne garaže), to pa pomeni izgradnjo kar konkretnega omrežja - da bi se par 100 EV v Fužinah nafilalo čez noč v 8h, je pa le treba en orenk kabel potegnit.
Tko da - jaz sem optimističen, da se bodo stvari precej spremenile v roku 10-15 let. Čez 2 leti? - Ne.
- Hoc est qui sumus -
Lion29 ::
SSDji so tut šli počasi naprej... malo, oz. redki so bli proizvajalci..sedaj pa je zadevva v polnem razmahu..... razvoj v relaciji s tržiščem se dviguje eksponencialno
alternativa je mišljeno, da boš za spodobno ceno pr avtohiši imel na izbiro "starega" in EVja, ki po sposobnostih ne bo zaostajal kaj preveč
alternativa je mišljeno, da boš za spodobno ceno pr avtohiši imel na izbiro "starega" in EVja, ki po sposobnostih ne bo zaostajal kaj preveč
Founder and CTO @ Article-Factory.ai
imagodei ::
SSDji so tut šli počasi naprej... malo, oz. redki so bli proizvajalci..sedaj pa je zadevva v polnem razmahu..... razvoj v relaciji s tržiščem se dviguje eksponencialno
Ja, se strinjam - samo pred 5 leti so napovedovali, da bo leta 2012 SSD povsem izpodrinil klasični HDD in da bo standarden kos opreme. Dasiravno si SSD počasi pridobiva vedno večji tržni delež in čeprav nekateri zanesenejaki postavljajo RAID 0 polja SSD-jev za boljše performanse v igrah, je HDD še vedno mainstream in ne kaže, da bo kmalu predal primat SSD-jem. Klasični diski ponujajo mnogo več prostora za isto ceno, hitrost očitno ni vsem tak hud faktor, skratka - price/performance je še vedno odločno ZA HDD-je.
Enako je pričakovati za EV: nobene revolucije, ampak počasno evolucijo. Sigurno so EV prihodnost, ampak dokler je na razpolago klasični ICE, ki ima mnogo ugodnejši price/performance, ter dokler so na voljo še druge alternative (LPG, nenazadnje tudi hibridi), ni pričakovati kake revolucije.
- Hoc est qui sumus -
jype ::
imagodei> samo pred 5 leti so napovedovali
[citation needed]
[citation needed]
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
imagodei ::
Mislim, da si me narobe razumel. Ne pravim, da so resni strokovnjaki leta 2007 napovedovali, da bo danes vsak nov računalnik opremljen z 500 GB SSD-ja za isto ceno, kot bi bil primerljiv HDD. Pravim, da so take napovedi dajali anonimneži na forumih. Tako kot danes nekateri pravijo, da čez 2 leti bo pa EV že res mainstream.
- Hoc est qui sumus -
jype ::
imagodei> Tako kot danes nekateri pravijo, da čez 2 leti bo pa EV že res mainstream.
Kdo? :)
Kdo? :)
jype ::
A ti "v roku 2 let bo EV zelo viable alternativa" razumeš kot "v roku 2 let bodo vsi vozili EV"?
Ne. Pred dvema letoma so bili električni skiroji viable alternativa, danes so pa že električni skuterji (ki potegnejo prek 90). Hkrati so hibridna osebna vozila in električna tovorna in dostavna vozila izjemno komercialno uspešna alternativa že zadnjih 10 let.
Ne. Pred dvema letoma so bili električni skiroji viable alternativa, danes so pa že električni skuterji (ki potegnejo prek 90). Hkrati so hibridna osebna vozila in električna tovorna in dostavna vozila izjemno komercialno uspešna alternativa že zadnjih 10 let.
Matev ::
Če je elektrika poceni (ker obvladamo fuzijo), se ti fučka, koliko elektrike porabiš za vodik.
in še bolj se bi nam fučkalp koliko elektrike natočiš v svoje baterije ev avta
še hitreje in ceneje je kot pa pretvarjati v vodik in nato iz vodika v pogon
guest #44 ::
Ni čist res. Proizvodnja baterij je zahteven proces. Vodika pa ne. Jz še vedno predlagam, superkondenzatorje in črpalke na vsakih 40 km.
Do dobrega EVja pa bodo hibridi polnili vrzel.
Do dobrega EVja pa bodo hibridi polnili vrzel.
dzinks63 ::
Pri Audiju so testirali R8 e-tron in postavili rekord steze Nürburgring Nordschleife za električna vozila s časom 8:09 na krog, kar je približno enako kot je pred leti dosegel takratni BMW M6 (E63) z 5.0 L V10 500KM.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dzinks63 ()
WarpedGone ::
Proizvodnja baterij je zahteven proces. Vodika pa ne. Jz še vedno predlagam, superkondenzatorje in črpalke na vsakih 40 km.
Proizvodnja baterij je kljub vsemu *enostavnejša* od učinkovitega in lahkega načina hranjenja vodika. Ti en drek nuca, da ga enostavno skuhat, če ga je praktično nemogoče v uporabnih količinah nekam zapret tako dobro, da tam tudi ostane. In hkrati dost hitro steče tja, kamor ti hočeš i.e. v sam motor.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Jz še vedno predlagam, superkondenzatorje in črpalke na vsakih 40 km.
Z baterijo danes prideš do 500km daleč. S superkondezatorji pa morda 5km.
Poleg teže morš upoštevat tut volumen, ni ravno praktično Cliota zamenjat z Masterjem le zato, da je v njem dovolj prostora za kondenzatorje.
Obstaja tut ena neugodna fizikalna omejitev, ki pravi da na elektrostatičen način ne moreš shranit tolk energije, kot je lahko že danes na kemični način.
Moč je pa problem le na zelo majnih baterijah (pod 20kWh) kjer 100kW sunek pomeni nad 5C obremenitev, kar na precej baterij vpliva izrazito kvarno (i.e. pohitreno staranje in upad kapacitete). Če maš 100kWh baterijo, ti teh enakih 20kW predstavlja le 1C, kar ni več nič zares posebnega. Vsaka moderna baterija to zlahka pohendla brez nekih hudih posledic (sploh ker je povprečje le okrog 0,15 C), Pri 20kWh bateriji bi tako še lahko morda kej profitiral s kondenzatorji, pri 100kWh pa ničesar več.
Zbogom in hvala za vse ribe
Pyr0Beast ::
Pod črto je več baterij in manj kondenzatorjev finančno bolj ugodno. Kondiji so samo za RFI in visokofrekvenčni del ki ga baterije ne morejo shendlat. Za vse ostalo raje povečaš površino elektrod.
Superkondiji so pa itak jajc.
Superkondiji so pa itak jajc.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
PrimozR ::
Ja, vodik, i srs. Tista zadeva, ki je v bistvu že razvita. Problem je le, da je infrastruktura še BISTVENO bolj nerazvita, kot za električne avtomobile (BTW, na Bledu na parkplacu pri ledeni dvorani je štekar za avte :D)
Ne maram zadev ki mi izpuhtijo iz rezervoarja če jih ne uporabljam.
WarpedGone je izjavil:
Samo štrom servota ne maram - kaj če se zadevi odfuka in zavije skrajno desno ali bohne daj levo. Do not want.
Ne zdej zganjat prehude panike - štrom-servo-volan je na cesti že vsaj 10 let.
In ja, stvar crkne tako, da volan le otrdi.
In ja, volan ima še vedno mehansko povezavo s kolesi.
Šur. Si kdaj že izkusil kakšen navor ima dejansko električni servo če se mu zljubi? To še ni tak problem - večji je to da je 'instanten'
"Iz neznanega razloga zavil iz ceste" - oogle it
I do not trust that thing a lot.
Vem za faliure mode ko so se obrabljale krtače in je volan sporadično ratal trd in podobni heci - cukal in trzal
Do not want. EVER
Ne maram prepuščat električni ščetki nadzora nad smerjo vozila.
In če zadeva crkuje imaš lahko vsaj 2 faliure moda: 1: ko izklopiš napajanje in volan rata samo trd 2: ko se bo upiral nadaljnemu premikanju
Čak, samomore boš pripisal failom servov v volanu? :D
Zato se pa vodik še ne uporablja masovno. Nekaj so bile sicer neke raziskave, da bi ga vezali na ene plastične granule al nekaj temu podobnega in ga potem tankali kot kapljevino.
1.avto sam v ev različici brez baterije bi moral biti celo cenejši kot navaden na fosilna goriva
2.strošek najema beterije plus elektrike bi pa moral biti cenejši kot ekvivalentna cena bencina
1. - za to bo poskrbel dovolj velik obseg proizvodnje. Ki se bo pač večal skladno s povpraševanjem.
2. - tudi če je cena ista, si zmagal. Negativne eksternalije delovanja ICE motorja so hudo višji od elektro varijante. Hrup, izpušni plini, maziva - dajmo samo prva dva stran v prometni špici v Lj, pa smo zmagali.
Hja, hrup in plini se ne poznajo uporabniku direktno, v denarnici. Še vedno pa glasujemo bistveno preveč z denarnico. Vse premalo je odločitev v stilu "nisem bogat da bi poceni kupoval"...
SSDji so tut šli počasi naprej... malo, oz. redki so bli proizvajalci..sedaj pa je zadevva v polnem razmahu..... razvoj v relaciji s tržiščem se dviguje eksponencialno
alternativa je mišljeno, da boš za spodobno ceno pr avtohiši imel na izbiro "starega" in EVja, ki po sposobnostih ne bo zaostajal kaj preveč
Ampak SSD-ji niso na sceni zadnji dve leti. Zadnji dve leti so zgolj popularni, tehnologija je bistveno starejša.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
Lion29 ::
Ampak SSD-ji niso na sceni zadnji dve leti. Zadnji dve leti so zgolj popularni, tehnologija je bistveno starejša.
a z EV ni tako?
edino razliko vidim, da lahko SSDji sobivajo s HDDji, torej uporabnik ima lahko oboje, pr avtyih je to malo tezje
Founder and CTO @ Article-Factory.ai
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lion29 ()
-valvoline- ::
Ko se bo povečala ponudba tovarniško predelanih makin na CNG EV bo na hitro pozabljen.Sploh pa ko bodo pršle hibridne varijante na CNG.Seveda mora bit tudi ustrezna infrastruktura,polnilnice pa to.Zaenkrat EV nima nobenih šans za preboj,simply absolutno predrago za 99,99 populacije.
Teslo S bi lahko poskusno naredili tudi v hibridni varijanti z Icejem na CNG,in z polovično ceno EV modela. Heh da vidimo kaj se bo zgodilo z prodajnimi številkami. Avto je lep ni kaj,tudi če bi ga prodajal v standardni benz ali dizel izvedbi za 1/3 cene EV varijante bi se verjetno kar lepo prodajal.
Teslo S bi lahko poskusno naredili tudi v hibridni varijanti z Icejem na CNG,in z polovično ceno EV modela. Heh da vidimo kaj se bo zgodilo z prodajnimi številkami. Avto je lep ni kaj,tudi če bi ga prodajal v standardni benz ali dizel izvedbi za 1/3 cene EV varijante bi se verjetno kar lepo prodajal.
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: PrimozR ()
PrimozR ::
Ampak SSD-ji niso na sceni zadnji dve leti. Zadnji dve leti so zgolj popularni, tehnologija je bistveno starejša.
a z EV ni tako?
edino razliko vidim, da lahko SSDji sobivajo s HDDji, torej uporabnik ima lahko oboje, pr avtyih je to malo tezje
Sem vedel, da se bo en zapičil v tole :D
Nisem mislil tako, ja, elektromotorje poznamo že 100 let, baterije tudi. Mislil sem bolj aplikacijo teh tehnologij. Kot predhodnike SSD-jev imaš namreč pomnilniške kartice. Še več, če pogledaš CF kartice, vidiš, da pravzaprav uporabljajo IDE vmesnik. Posledično se je dobilo poceni CF na IDE adapterje, folk jih je pa občasno uporabljal kot boot drive, npr. v NAS-ih in podobnih zadevah. Čeprav danes je to IMO bolj ali manj nadomestila horda poceni USB ključkov :)
Okej, predhodnika današnjih EV-jev lahko vidiš v angleških mlekarjih, ki so bili na štrom že koliko, 20, 30 let nazaj? Ampak tisto so bile težke in počasne zadeve, namenjene specializirani uporabi. Hudo specializirani. Čeprav spet okej, tudi SSD je nekako takšen, več ali manj se uporablja za programje in OS, za hrambo podatkov pa bolj ne :)
-valvoline- je izjavil:
Ko se bo povečala ponudba tovarniško predelanih makin na CNG EV bo na hitro pozabljen.Sploh pa ko bodo pršle hibridne varijante na CNG.Seveda mora bit tudi ustrezna infrastruktura,polnilnice pa to.Zaenkrat EV nima nobenih šans za preboj,simply absolutno predrago za 99,99 populacije.
Teslo S bi lahko poskusno naredili tudi v hibridni varijanti z Icejem na CNG,in z polovično ceno EV modela. Heh da vidimo kaj se bo zgodilo z prodajnimi številkami. Avto je lep ni kaj,tudi če bi ga prodajal v standardni benz ali dizel izvedbi za 1/3 cene EV varijante bi se verjetno kar lepo prodajal.
Poskusno? A resno mislite ljudje, da so to legokocke, ko 5 koščkov vzameš stran in pripikaš gor druge? Kam naj vgradijo motor z notranjim izgorevanjem? Katerga naj izberejo? Kako ga bodo hladili? Kje bo izpušna cev? Kje bo kestel? Kako se ga bo tankalo? A naj nadaljujem? Tole so bili samo problemi iz glave v 30 sekundah. Koliko je še drugih problemov, ko se resno spraviš k stvari. Da ne omenjamo, da platforma ni anrejena za hibridizacijo. Torej bi jo bilo treba spreminjati. In na novo certificirati. Ter na novo izdelovati, Kar za seboj potegne nov tooling, nova naročila, iiiiiiiitd.
Resno, niso to lego kocke.
Pa a s CNG lahko štartaš na -40 brez bencinskega ogrevanja (kot je to z LPG konverzijami)?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
-valvoline- ::
Pa a s CNG lahko štartaš na -40 brez bencinskega ogrevanja (kot je to z LPG konverzijami)?
Ja.
Ja.
Gregor P ::
Elektrika - samomor - povezava?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
black ice ::
TribesMan ::
Bolj je napetost kritična kot tok.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
WarpedGone ::
Ja - če bo kdaj hotu/mogu kdo rezat kable v kakšnem neznanem avtomobilu : če je oranžne barve - don't!
Visokonapetostna napeljava je žive oranžne barve.
Visokonapetostna napeljava je žive oranžne barve.
Zbogom in hvala za vse ribe
dzinks63 ::
Zanimiv posnetek vožnje R8 e-tron na Nürburgring Nordschleife predvsem z zvočnega vidika. Noobenega rohnenja motorja, le piš vetra in rahlo oglašanje gum. Se bo potrebno navaditi.
!
Kako daleč smo do električne F1? Mogoče je bližje kot si mislimo.
!
Kako daleč smo do električne F1? Mogoče je bližje kot si mislimo.
WarpedGone ::
V kategoriji EVjev bo zmagal 100%.
Za 'klasiko' je pa že wankel preveč dober in so ga birokratsko odpisal. LeMans je le še en političen parket.
Za 'klasiko' je pa že wankel preveč dober in so ga birokratsko odpisal. LeMans je le še en političen parket.
Zbogom in hvala za vse ribe
TribesMan ::
Definiraj "preveč dober". Al si mogoče hotu rečt, da so bila pravila v tistem trenutno preveč v prid Wanklu? Tako kot so trenutno preveč v prid dizlu.
Wankel se IMO ni dokazal kot alternativa klasičnim motorjem na notranje izgorevanje. Še Mazda je obupala in prenehala z izdelavo.
Edini aspekt kje so Wnakli "boljši" je poraba olja...
Wankel se IMO ni dokazal kot alternativa klasičnim motorjem na notranje izgorevanje. Še Mazda je obupala in prenehala z izdelavo.
Edini aspekt kje so Wnakli "boljši" je poraba olja...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
WarpedGone ::
Kdo na LeMansu se pa sekira zarad porabe olja? :)
In ja, vse je stvar pravil i.e. politike. Če se lahko tanka, zakaj se ne sme menjat baterije? Recimo, da ni polnilna ampak je kakšna "redox" varianta. Tko da, EVji bojo zmagovali, ko bo politika se tko odločla. Enako velja za F1 in vso ostale merjenje k*.
In ja, vse je stvar pravil i.e. politike. Če se lahko tanka, zakaj se ne sme menjat baterije? Recimo, da ni polnilna ampak je kakšna "redox" varianta. Tko da, EVji bojo zmagovali, ko bo politika se tko odločla. Enako velja za F1 in vso ostale merjenje k*.
Zbogom in hvala za vse ribe