» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
105 / 1132
»»

jype ::

WarpedOne> Electric whine ni tišina, spominja na reaktivnega lovca.

Hm? Ti še nisi sedel v reaktivnem lovcu, predvidevam? :)

bluefish ::

Če ne sedel, bi si vsaj kak video z zvokom lahko ogledal.

jype ::

Verjetno misli zvok kompresorja, ampak ta je precej majhen del ropotanja tam not.

No ja, zelo vesoljsko se sliši (električni avto) v vsakem primeru.

TribesMan ::

Jezus kakšne streljate...

Pozitivni reviewi gor ali dol, to v tem trenutku ne pomeni nič... V 10 minutah lahko vidiš če ti je všeč barva armaturke, pol se pa počas neha.
Ocenjevat dinamične vozne lastnosti avta po 10 minutah... Sploh če so se prej ljudje na test pripeljali z inferiornimi vozili?
Valda da so vsi naspidirani pol...

Naj BMW organizira test drive novega M5, pa naj povabi vse člane BMW foruma in še kakšnega novinarja (tiste ki so pisali grdo o BMWju v preteklsoti se ne povabi). Kaj pričakujete, pozitivne ali negativne kritike? :D

Tesla S je dober avto... pika. Ni pa za vsakogar. In prej to pogruntate lažje nam bo v tej temi.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Okapi ::

Verjetno misli zvok kompresorja, ampak ta je precej majhen del ropotanja tam not.
Hotel je reči, da zvok spominja na električnega viličarja, ampak se ne bi slišalo tako imenitno:))

O.

WarpedGone ::

Hm? Ti še nisi sedel v reaktivnem lovcu, predvidevam? :)

Decibeli niso edina lastnost hrupa.

Glede testov, ja, za laymane je 10 minut malo. Po drugi strani pa vrh glave dost da pogruntaš al ti kej ne leži sploh al pa je vse tko kot mora bit oz. še bolje.
Ko sm nabavlu avto sm po prvi minuti vedu točno kako se pelje. In po 50k opravljenih se ta "kako se pelje" ni spremenil niti za dlako.

Sploh pa to velja za profesionalne teststerje, ki imajo za sabo N različnih avtomobilov in ki dejansko razumejo testiranje avtomobilov. Stvar se obnaša tako in tako, ko se prvič usedeš notr in ko se 100ič usedeš notr.
Mogoče čez 5 ur začutiš da so sedeži kljub prvotni udobnosti naporni - ampak zopet, kdor je dal velik avtov 'pod rit' zna ocenit kdaj bo sedež čez 5 ur ratu naporen, kdaj pa ne. Niso to ene stare babe, ki razumejo samo "lej kok je lep".
Zbogom in hvala za vse ribe

imagodei ::

Mal ste sfalil vsi skupaj, po moje.

Meni se zdi fino, da ljudje kupujejo EV, pa najsi bodo prestiž, merjenje kurca, ali pa karkoli. Dejstvo je, da trg obstaja in da ti ljudje na dolgi rok znižujejo cene (prihodnjih generacij) EV, saj financirajo razvoj.

Drugo dejstvo je pa tudi, da za široke množice pure EV ta hip niso nobena alternativa. Niti niso alternativa za navadne ICE za bogataše, ki se npr. vsedejo ob 9h v svoj BMW v Berlinu in se odpeljejo proti Hamburgu na poslovni sestanek, ob 13h pa bi se radi vrnili nazaj. (Berlin in Hamburg kamot zamenjate z Maribor in Piran, poslovni sestanek pa s kavico).

Ko bo urejenih dovolj priključkov za filanje ter predvsem ekspres filanje akumulatorja, bo pa zadeva postala ALTERNATIVA.
- Hoc est qui sumus -

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Ko se ravno o zvoku dajete. Če imate električni avtomobil z asinhroncem, ki je napajan s frekvenčnim pretvornikom, potem vam lahko (če so frekvence, s katero se PWM izvaja, prave), ob speljavi odigra celo lestvico. Tako kot tale Taurus prve generacije:



Nisem mogel, da ne bi ;-)

LP

Jože

Truga ::

Epic. I want.

PrimozR ::

Daedalus je izjavil:

Pes je taco molil v: če imaš konkretno V8/V10 mašino ne rabiš radija, drugače pa ga je kar dobro imeti, da ti nekaj igra med vožnjo


Od pretiranega tuljenja motorja imaš sam dober glavobol. Kaj več pa niti ne.

Odvisno od razpoloženja. Poslušati drone na 3500 obratih na avtocesti je utrujajoče, ja. Na stezi, ko itak zaviraš in pospešuješ, je pa to samo bonus pa lep indikator, kaj se dogaja z avtomobilom (glede pospeševanja).

Sicer je pa tišina itak bistvena prednost samo v mestih. Za tja je tako ali tako električen avto kul, to smo si menda ja vsi na jasnem. Na avtocesti je pa tako za potnike kot za stanovalce v bližini cest motor relativno nepomemben člen hrupa. Redko se sliši neko dretje motorja, večinoma se posluša ropot gum in zraka, ko ta obteka avto. Tega dvojega se pa z elektriko ne znebiš.

WarpedGone je izjavil:

Hm? Ti še nisi sedel v reaktivnem lovcu, predvidevam? :)

Decibeli niso edina lastnost hrupa.

Glede testov, ja, za laymane je 10 minut malo. Po drugi strani pa vrh glave dost da pogruntaš al ti kej ne leži sploh al pa je vse tko kot mora bit oz. še bolje.
Ko sm nabavlu avto sm po prvi minuti vedu točno kako se pelje. In po 50k opravljenih se ta "kako se pelje" ni spremenil niti za dlako.

Sploh pa to velja za profesionalne teststerje, ki imajo za sabo N različnih avtomobilov in ki dejansko razumejo testiranje avtomobilov. Stvar se obnaša tako in tako, ko se prvič usedeš notr in ko se 100ič usedeš notr.
Mogoče čez 5 ur začutiš da so sedeži kljub prvotni udobnosti naporni - ampak zopet, kdor je dal velik avtov 'pod rit' zna ocenit kdaj bo sedež čez 5 ur ratu naporen, kdaj pa ne. Niso to ene stare babe, ki razumejo samo "lej kok je lep".

Koliko takšnih testerjev je pa bilo tam? Engadgetoci že failajo. Wiredovci isto. Jalopnika pa ni bilo. Pa bi bili za takšen test BISTVENO bolj primerni od Wired in Engadgeta. Pa tudi Jalopnik ni pretirano primeren za testiranje, so le novičarska stran, ne pa testerji.

Pa če si ti po 10 minutah avto spoznal tako, kot ga poznaš zdaj po 50k km, to pomeni samo eno - avto te bo nekoč grdo presenetil ;) V tvoje dobro upam da imaš hudičevo dober ESP sistem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Gregor P ::

Ta je tudi bila dobra ja, štormarji in ostali IT navdušenci, pa zelenci, so kar naenkrat postali super profi strokovnjaki za avtomobile, ki v 10 minutah takoj vedo s čim imajo opravka (ker imajo tudi sicer ne samo izjemne izkušnje z MNZ vozili, temveč tudi celo vrsto EV)8-O;((
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Zanimivo, ko ne ostane druzga, se pljuva vir. Pure Classic.

Autoweek pravte da ni dovolj dober?
Tut včerajšnji autoweekov članek ne?
Road & Track tudi ne?

Komu pa verjamete? TopGear in neč druzga?

Južni bratje imajo dober rek: Mekom k*rc* svaka dlaka smeta.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Gregor P: Itak ... lej včeraj sem nekaj bral na netu in danes sem expert o tem ... pa kje ti živiš človek :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pegasus ()

WarpedGone ::

Tesla Model S VIN10, prve milje v rokah lastnika skupaj z neizkušenim snemalcem:
Zbogom in hvala za vse ribe

bluefish ::

Skratka, je električen in v kufru ima dovolj placa za mrtve mafijce.

Lej, saj kot električni avto je kul, to pa je tudi vse. Sedaj pa se prosim pomaknimo do resnih alternativ.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bluefish ()

jype ::

bluefish> Sedaj pa se prosim pomaknimo do resnih alternativ.

Smo jih že pejstal v to temo.

WarpedGone ::

Sedaj pa se prosim pomaknimo do resnih alternativ.>

Če vidiš kakšno, na plan z njo.

jaz je ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

bluefish ::

No, to dovolj pove o "Zakaj so električni avtomobili prava stvar".

WarpedGone ::

Ja, prave druge alternative ni.
Robert Llewelin vam mogoče ne pove nič, Kryten iz Red Dwarfa, anyone?
Tip ma svoj blog kjer občasno napiše kej o EVjih. Sedaj je objavil posnetek celotnega dogodka na 22.6.2012.
There were many people who said this day will never come.

Danes pa trdijo, da je grozdje zares kislo in da tisti, ki so ga že probal in pravjo drugače, nimajo dobrega okusa. Pa da ga še sploh niso dost pojedl.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Karkoli že bo alternativa, če se pogovarjamo iz okoljevarstvenega vidika, bo verjetno morala upoštevati naslednje zlato pravilo:

SPIEGEL Interview with Richard Branson: 'Climate Change Is a Huge Opportunity'
The fight against greenhouse gases offers huge opportunities for profit. In order to promote this idea, some friends and I have founded the Carbon War Room. We think that one way to look at climate protection is to regard it as a business model, because our only option to stop climate change is for industry to make money from it.

... mimogrede je pa Branson človek, ki zelo podpira EV (da ne bo kdo mislil, da sem prilimal kakšnega "EV haterja" v prid mojim argumentom ali kaj podobnega):)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Jasno, da gre napredek le v smeri profita. Sam ko se tole spravi na mizo v takšnih okvirih tak napredek postane trgovanje s CO2 kuponi, kar je dobesedno trgovanje s "toplim zrakom" i.e. polena pod lastne noge. To je pa tema za eno drugo zaklenjeno temo ...
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Še en kvaliteten review se je pojavu: Edmunds - InSide line. Če vas je motila odsotnost hude skepse v prvih člankih, si tle lahko ogledate kako zgleda trezen in iskren dvom v tisto, v kar je mogoče za dvomit, ne pa neki iz riti potegnjenga.

Pojavljajo se tudi zapisi o izkušnjah za volanom od "tretjih oseb". Npr. izpod prstov amaterja, ki je dal skozi šolo dirkaške vožnje:
I've driven a Karma recently. The Model S is far more nimble in corners. The Karma doesn't feel heavy until you turn a corner, then it's a bit of a boat.


Izpod prstov amaterja, ki je že vrtel nekaj različnih volanov:
Q: How is a fully loaded A7 or S7 compared to the Model S performance?
A Depends on which Model S model you compare it to. Based on MSRP the closest Model S to the A7 is the base Model S with the 60kWh battery. The A7 has a 0-60 time of 5.4 seconds which will handily beat the 5.9 second time of the Model S in a straight line drag race. Racing on a road course, the 60kWh Model S can probably hang with or beat the A7 if the course is especially tight, thanks to a much lower Cg and ideal weight distribution.

Based on a 5 year total cost of ownership calculation, the 85kWh base Model S is in the same league as the A7 despite retailing for $10k more. You will save at least that much in gas and maintenance. With a 5.6 second 0-60 it wont be embarrassed in a drag race with the A7. On a road course the base 85kWh Model S is a clear winner vs the A7, thanks to superior handling.

At $80k the Audi S7 is a direct competitor with the $79,900 Model S Performance. In that matchup the S7 will be hopelessly crushed, it's women sold into slavery and its children left to cry in the fields.

The S7 is a very nice car, has a 0-60 time of just 4.9 seconds and great handling. Outside of styling it just isn't in the same league as the Model S Performance. The Model S Performance is a better match for the $110k Panamera, which it will likely spank on a road course. But at least the Panamera will keep up in a straight line.
Zbogom in hvala za vse ribe

dzinks63 ::

Električni pogon ponuja veliko kombinacij, za eno izmednjih so se odločili pri Mitsubishiju, kot hibrid s stalnim štirikolesnim pogonom.

Na prednji in zadnji premi bosta elektromotorja, ki ju bo dopolnjeval bencinski motor na prednji premi, zaradi česar bo voznik lahko izbiral med tremi pogonskimi kombinacijami: 'Pure' z baterijskim električnim pogonom na obeh premah, 'Series', ko bo bencinski motor prek generatorja oskrboval oba elektromotorja, in 'Parallel', pri katerem bo glavno vlogo prevzel bencinski motor, elektromotorja pa bosta služila njegovi podpori.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

bf4ed ::

Tega Mitsubishia bi pa mel :)

WarpedGone ::

Se trudim vidit profit v tej zasnovi a vidim žal le drago tehnično kompliciranje brez resne dodane vredosti.
V čem točno je tale pristop boljši od PSA-jevega Hybrid4?
Ja, ima stalni električni štirikolesni pogon. Ja, sprednja os lahko preklopi tudi na direktni ICE pogon koles al pa poganja le generator.
Ja, stvar je ful versatilna ampak ta reč pride s svojo ceno. Že Hybrid4 ima pribitek k ceni cca 7k EUR glede na dizelsko verzijo z enako ICE mašino in avtomatskim menjalnikom. Glede na dodatno kompliciranje bo pri mitshubishiju pribitek vsaj 10k EUR. Kljub vsej moji ljubezni do elektrike, tega nebi kupu.

IMHO je princip Hybrid4 najbolši kompromis/izvedba hibridnega pogona z najvišjim performance/price. Če že maš 2 motorja pod havbo, naj bodo gnani vsaj vsi kolesi. Ne nucaš pa treh motorjev za pogon dveh osi in še mehansko sklopko za odklop enega ali drugega motorja iz sprednje osi.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Nekoga zgoraj je zanimala primerjava Model S in M6. Evo nje, izpod rok voznika M6:

1) Handling and Performance. This car drives like a dream. I tested the performance edition, which does 0-60 in 4.6 seconds (or thereabouts). It was so fast! I drive a BMW M6 with 509 HP so I am used to a fast car. This car seemed faster than the M, even though it is not. It's the linear acceleration that makes it seem so quick. As fast as this car is, it was the handling that really took me by surprise. It drives like its on rails. Seriously amazing handling. You immediately notice the low center of gravity as there is almost no body roll, yet it is supple and smooth and there is no harshness to the ride. It is a completely different driving experience than any other car I have ever driven. It is this aspect of handling that completely wowed me and convinced me I have to have one. My friends and I compared the Tesla S to the M6 one after the next, and agreed that the S felt like a rocket ship ride, and the M6 felt like a bucking bronco. The S is smooth. The M6 is rough and wild.


7) Sound. I thought I would miss the roar of a 10 cylinder engine with howling exhaust. I didn't. The silent whine of the electrical engine is thrilling, and somehow I wasn't missing the sounds of the gas guzzling M. Frankly, the jury is out on this one, but I'm sure my neighbors will appreciate the S :)


Frankly, when you look at a completely new 1.0 car and one of your biggest complaints is the typeface of the logo, you know the car is pretty darned great.
The car is a step change for the auto industry, and I am amazed at what this team has accomplished. The best thing I can say is that Elon and team have accomplished their goal: the Tesla S is by far the best car I have ever driven.

Ne pozabit - ta tip se vsakdan fura z BMW M6...

Tale je pa verjetno odgovoren za bodočo omejitev 75mph na teh testnih vožnjah:
Took a longer sweeping corner rated for 35 at 85. Took a 90 degree corner at 60 (or so - wasn’t staring at the speedometer) and got a little slide but it was sooo well controlled. I might’ve just thought it slid, because it was so smooth.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

jype ::

Tolkrat reče "frankly", da mu je treba verjet :)

pi pawr ::

A je Tesla S res razprodan za leto in pol vnaprej?

Okapi ::

Ne pozabit - ta tip se vsakdan fura z BMW M6...
In to je garancija, da mogoče ne naklada? A onim Nigerijcem tudi verjameš, ki ti pošiljajo prijazna pisemca?:))

O.

WarpedGone ::

Garantirano je le, da nakladaš ti.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Tisti, ki kupuje M6, nima denarja, da bi kupoval "pravega športnika":P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

imagodei ::

Vidim, da ljudje včasih v žaru debate izgubijo perspektivo in je potem neki stvari treba nasprotovat samo zato, da na koncu zmagaš.

Sej smo že ugotovili: ta hip EV niso alternativa. Zaradi dosega niso alternativa za bogate ljudi, ki radi pritisnejo na gas, saj bi v tem primeru morali na vsake 3 ure vožnje čakat 6 ur, da se jim avto napolni.

Zaradi tega + zaradi cene zaenkrat niso alternativa niti za srednji razred, ki za isti denar dobi več od klasičnega (šparavnega) ICE avtomobila.

Niso alternativa za ljudi, ki živijo v panjih, torej blokih, ker zaenkrat ni električnega omrežja, ki bi omogočal polnjenje na dvoriščih blokov.

Skratka - ovir, da bo EV postal alternativa je še dost, ne pomeni pa to, da se stvar v naslednjih 10-15 letih ne bo precej premaknila. In, če avto ni alternativa, še ne pomeni, da ni trga zanjo. Zame tudi Porš pa Ferari nista nobena alternativa, jih pa ljudje očitno kupujejo dost množično, da se lastnikom firme razvoj, izdelava in prodaja - izplača.
- Hoc est qui sumus -

WarpedGone ::

Spet pozablaš da po istih reglcih ni alternativa nič, kar košta nad 10k al pa 15k EUR.
In EV NI noben End-All-Be-All da bi nanj gledal tako črno-belo kot na vsak način želiš gledat ("EV niso alternativa"). Je način pogona, ki prihaja in se utira in ima zelo očitno nekatere precej velike prednosti pred klasiko. Ne bo pa EV dokončni ulitmativni socialističen avtoček za Vsakogar in za dva jurja. Nikoli. Tudi danes bencin al pa dizl to nista.

Očitno je le, da je res dobre EVje precej težko nardit. Ne tehnično in ne zarad dosega ampak konceptualno težko, ko se ljudje ki so po 30 let delal razvijal ICE avtomobile spravjo nardit EV, običajno rata kr neki. En kup direkt butastih odločitev/kompromisov.

Treba bo nehat gledat na EVje, kot da so vsi enaki in zanje prepoenostavljeno trdit "EVji niso alternativa". Alternativa čemu, kdaj, kje, kako?

Jaguarji tudi niso alternativa cliotom. Al morda so?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Lonsarg ::

No, jaz besedo alternativa trenutnim avtom zastopim, kot to, da je prodaja EV vsaj v istem velikostnem redu kot prodaje ICE. Edina RESNA ovira je pa izključno cena, ostale so managable. In meni je realno pričakovat razpolovitev cene v nekaj letih.

Pyr0Beast ::

No ... ni :)
EV-ji bodo samo še dražji ko jih bo več, ker se bo počasi celo že splačalo nabijat davke.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

nekikr ::

Tudi če se cena v nekaj letih razpolovi, bo še vedno nekajkrat previsoka v kolikor se avtonomija ne bo bistveno podaljšala. Če delaš alternativo Cliu potem 25-30k€ še vedno ni primerna cena.

Okapi ::

Edina RESNA ovira je pa izključno cena,
In to izključno zaradi akumulatorjev. Če bi akumulator z dosegom 500 km stal max. 5k evrov, bi se že vsi vozili na elektriko. Eni v avtih za 10k, drugi v avtih za 100k in vse vmes.

O.

Gregor P ::

... in problem je, ker do takrat nam bo že počasi zmanjkalo vseh mogočih surovin za "gorivo" (nafte, urana, litija itd.) mi bomo pa še vedno brez prave alternative (če jo seveda ne bomo že razvili vmes; dobro je nekaj na vodik, pa malo več je metana).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

WarpedGone ::

mi bomo pa še vedno brez prave alternative

EVja za 20k ni brez praktično enakega EVja za 30k pred njim.
EVja za 30k ni brez praktično enakega EVja za 50k pred njim.
EVja za 50k ni brez praktično enakega EVja za 100k pred njim.
Temu se reče razvoj.

In če te pogonski sklop košta 20k, ga pač ne tlačiš v avto za 25k ampak v avto za 100k. In nardiš vse ostalo vsaj enako dobro če ne boljše kot konkurenca za 100k. Večina folka bo sicer jamrala, da je predrago, ker niso sposobni dojemat celote ampak se zapikajo v posamezne dlake.

It is comming.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

... and also quite fast going;)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Lonsarg ::

Okapi je izjavil:

Če bi akumulator z dosegom 500 km stal max. 5k evrov, bi se že vsi vozili na elektriko. Eni v avtih za 10k, drugi v avtih za 100k in vse vmes.
O.


Maš avte z 50-100km dosegom, kjer je cena baterije zanemarljiva, recimo Chervole Volt, pa še vedno stane tako veliko.

V tem primeru je problem visoke cene, da gre za luksuzni avto, ter stroški razvoja. Neluksuzna varianta Volta kar se opreme tiče, ter če ne upoštevaš stroškov razvoja, pa ga nardijo oni zdele za profit za 15k€, brez kakih subvencij.

Torej ne, dejansko ne rabimo čisto nič nove tehnologija za nizke cene, edina ovira je kratkoročni velik strošek razvoja, torej zgolj ekonomska ovira.

WarpedGone ::

kjer je cena baterije zanemarljiva,

Od kje ti ideja, da je voltova baterija poceni/zanemarljiva?
10x manjši električni doseg ne pomeni 10x nižji strošek za baterijo.
Morda 2x.
Zbogom in hvala za vse ribe

jype ::

Zapiše se coming.

Matev ::

1.avto sam v ev različici brez baterije bi moral biti celo cenejši kot navaden na fosilna goriva
2.strošek najema beterije plus elektrike bi pa moral biti cenejši kot ekvivalentna cena bencina

to bi bila zmagovita kombinacija

za 1. točko je čudno da ni že dosežena
za 2.točko je pa samo vprašanje časa kdaj bo nafte začelo primanjkovati za vseh 9+ milijard ljudi tega sveta

PrimozR ::

Nafte je še vrh glave, da prilezemo do fuzije in se začnemo voziti magari na vodik, če do takrat ne bodo baterije bolj spodobne. Problem je pridobivanje te nafte, saj ostaja le tista, ki jo je težko pridobivati in predelovati, tako cenovno kot z vidika obremenitve okolja (fracking FTW!) :)

Če vas skrbi porast porabe kitajcev, še vedno se lahko marsikaj goni na premog, jedrsko energijo in podobno, tekoča goriva pa prihrani izključno za promet. Če bo tako hudo, bo do tega že prišlo.

Matev ::

Nafte je še vrh glave, da prilezemo do fuzije in se začnemo voziti magari na vodik,


hmm

si ti malce pomešal pojme

fuzija je sistem proizvodnja elektrike (fuzijski reaktorji zlivajo devterij in tritij ki sta izotopa in to ni tisti vodik ki ga imaš v mislih)


vodik za avtomobile se dobi z elektrolizo - in zanjo je potrebno več energije kot jo dobiš potem z produktom

tekoča goriva pa prihrani izključno za promet


kaj pa za plastiko
s česa bi pa ti to delal ? z premoga ne gre

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matev ()

Lonsarg ::

WarpedGone je izjavil:

kjer je cena baterije zanemarljiva,

Od kje ti ideja, da je voltova baterija poceni/zanemarljiva?
10x manjši električni doseg ne pomeni 10x nižji strošek za baterijo.
Morda 2x.


Google pravi, da je strošek baterije za Volt 5000€, no, ni ravno zanemerljivo, ni pa veliko glede na ceno celotnega avtomobila.

jype ::

PIPI> tekoča goriva pa prihrani izključno za promet.

Zakaj bi pa to hotl? Da mamo bolj usran življenski prostor?

WarpedGone ::

@matev:
1. Še ni nujno res.
AC kontroler ni vesoljska znanost v teoriji ampak v avtomobilskem svetu je kljub temu novost. Ni še povsem kristalno jasno kako je stvar najbolje speljat v vseh možnih detajlih.
Tudi AC motor ni nobena posebna znanost, dokler ne zahtevaš od njega ogromno navora (>200 Nm), moči (nad 20 kW konstantnih), ogromnega razpona vrtljajev (nad 10k rpm), nizke teže in volumna (pod 50kg, pod 50l), vzdžljivosti ko bo sam na svojem (nekontrolirano okolje) podvržen mnogo tresljajem, vlage, prahu, hkrati pa boš mogu garantirat vsaj nekaj let delovanja in na svoje stroške menjat okvarjene enote. Aja, pa to mora bit seveda čimceneje.
Dodatno moraš vse kar v ICE avtomobilu poganja jermen zamenjat z električnimi variantami.
Pa tiste, ki laufajo na vakum morš zamenjat z električnimi al pa doda vakumsko črpalko.
Je en kup detajlov, katerih se ne vidi.
Čist primer: spodoben DC/DC konverter, ki ima dost moči da pokonc drži vso klasično avtomobilsko elektroniko na prostem trgu komponent stane v čez 500 EUR (če je zanič) oz. čez jurja če je ornk narjen (pasiven, vsaj IP55 itd).

Druga točka je dosežena že danes.
Ključ je v tem, da pri klasiki strošek bencina ni del nakupne cene.
200k km pri 8l/100km in 1,33 EUR za liter te stane cca 25k EUR skupaj s servisi olja in filtrov.
Za 25k dobiš baterijo s 500km dosega v Model S in še ti ostane vsaj 5k EUR za nabavo cca 50.000 kWh, ki ti zadostuje za vsaj 500 polnjenj in prevoženih 250.000 km.

Kam bo šla cena goriva pa mislim da je vsem jasno. V isto smer bo šla tut elektrika, a je razlika če se ti 80EUR spremeni v 160EUR mesečno al pa se ti 8 spremeni v 16 EUR.
Zbogom in hvala za vse ribe

black ice ::

Pri vožnji na plin (vodik/metan/karkoli) je problem tudi skladiščenje le-tega.
««
105 / 1132
»»