» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
107 / 1132
»»

CoolBits ::

Ja sej če ga ne vidiš, ga res ni... po mojem pa to še ni zrelo, niti blizu.

dzinks63 ::

Baterije se razvijajo vedno hitreje. Nihče ne zahteva zmage v LeMansu naslednje leto, bo pa mogoče prej kot predvidevamo. Prve izkušnje so nabirali že letos s hibridi, ko bodo baterije konkurenčne (5x? , na kakšni novi osnovi (grafen, tekoče ali karkoli?)), potem se za znage ni več bati.

jype ::

CoolBits> Ja sej če ga ne vidiš, ga res ni... po mojem pa to še ni zrelo, niti blizu.

Glede na to da že obstaja letalo, ki lahko leti neomejeno dolgo samo na baterije, tvoje mnenje le stežka sprejmem. Ga lahko morda podkrepiš s čim?

CoolBits ::

Naslednjič, ko bo naslov teme o letalih pa ko ga boš lahko doma parkiral :D

jype ::

Komot ga doma parkiram in letala očitno daleč vodijo razvoj na EV področju.

CoolBits ::

Jah probaj po cesti jadrat, če ti uspe...

TribesMan ::

Dolivanje goriva v Lemanu traja pol minute. Natankajo cca 65l goriva.
S tem gorivom prevozijo cca 160km... Na dirko naredijo tam med 25 in 30 postankov.

Torej kolk battery packov bi rabil zamenjat, pri pogoju da je avto konkurenčno hiter (beri cca 600 konjev, in 320 na uro končna hitrost)?

Ja, ko bo EV konkurenčen motorjem na notranje izgorevanje v Lemanu, takrat ga bo mel vsak pred hišo.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

jype ::

CoolBits> Jah probaj po cesti jadrat, če ti uspe...

Nimam pojma, kakšno zvezo ima to s čimerkoli.

TribesMan> Ja, ko bo EV konkurenčen motorjem na notranje izgorevanje v Lemanu, takrat ga bo mel vsak pred hišo.

A tko kot majo zdej vsi električne skuterje, ko na motogp zmagujejo električni motorji?

TribesMan ::

Aja... ne pozabimo še na težo. LMP1 klasa tehta 900kg. To je mal več k battery pack od Tesle (ki je približno pol premajhen da bi trajal enako dolgo kot 65l goriva).

jype, nevem kje ti živiš, tle pri nas ne poznam nobenga ki bi imel električni skuter, majo pa vsi mulci bencinske.
Sej veš... ena lastovka, pa pomlad.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Pyr0Beast ::

TribesMan je izjavil:

Definiraj "preveč dober". Al si mogoče hotu rečt, da so bila pravila v tistem trenutno preveč v prid Wanklu? Tako kot so trenutno preveč v prid dizlu.

Wankel se IMO ni dokazal kot alternativa klasičnim motorjem na notranje izgorevanje. Še Mazda je obupala in prenehala z izdelavo.

Edini aspekt kje so Wnakli "boljši" je poraba olja...


Wankli so v prednosti zaradi večjih obratov mašine - ergo večja moč na volumen, kar pride pod mejo nekim bednim litražnim standardom glede emisij.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jype ::

TribesMan> jype, nevem kje ti živiš, tle pri nas ne poznam nobenga ki bi imel električni skuter, majo pa vsi mulci bencinske.

Jah, v revnem delu države živiš...

V metropoli se folk v službe vozi z električnimi skuterji, mularija pa se seveda preganja naokrog s prdulami.

Pyr0Beast ::

jype je izjavil:

CoolBits> Jah probaj po cesti jadrat, če ti uspe...

Nimam pojma, kakšno zvezo ima to s čimerkoli.

TribesMan> Ja, ko bo EV konkurenčen motorjem na notranje izgorevanje v Lemanu, takrat ga bo mel vsak pred hišo.

A tko kot majo zdej vsi električne skuterje, ko na motogp zmagujejo električni motorji?


motogp - če se že gremo kdo zmaguje naj odstranijo vsa pravila glede ICE - tako pa ni primerjave.

To je tako kot da bi punčki zvezal skupaj obe nogi in lejga invalida v vozičku, je bajno hitrejši.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

jype ::

Pri vsem napisanem me v resnici skrbi le ena reč: Suša glede novic o novih baterijskih tehnologijah na slo-techu.

TribesMan ::

jype je izjavil:

TribesMan> jype, nevem kje ti živiš, tle pri nas ne poznam nobenga ki bi imel električni skuter, majo pa vsi mulci bencinske.

Jah, v revnem delu države živiš...

V metropoli se folk v službe vozi z električnimi skuterji, mularija pa se seveda preganja naokrog s prdulami.


No zdaj razumeš zakaj dirkanje z električnimi skuterji še ni tako popularno.
Ko bo, takrat se bodo tudi mulci preganjali z električnimi skuterji.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

jype ::

Ja ampak ti praviš, da je adoption odvisen od dirk. Prodajna uspešnost električnih avtomobilov govori drugače.

TribesMan ::

Ja res... zelo so uspešni, prodaja se meri v promilih... približno toliko se tudi dirka z njimi...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

jype ::

TribesMan> prodaja se meri v promilih...

Prodaja se meri v izkoriščenosti proizvodnih kapacitet.

WarpedGone ::

Torej kolk battery packov bi rabil zamenjat, pri pogoju da je avto konkurenčno hiter (beri cca 600 konjev, in 320 na uro končna hitrost)?

Nisi dal dovolj podatkov. Kakšno povprečno moč hočeš dosegat na krog?
Drugač si pa lahk oceno sam zračunaš. Recimo poskus:
Za 200km/h končne nucaš ene 80kW. Potrebna moč narašča s kvadratom hitrosti, ergo za 320 nucaš ene 2,5x več oz. 200kW. Recimo, da ti uspe cel krog prefurat s temi 200kW in povprečno hitrostjo 200km/h. Recimo da ma krog 5km. Za krog torej nucaš 90s in porabiš 5kWh energije. Za enakovrednih 160km oz. 32 krogov, bi nucu baterijo v rangu 160kWh. Odvisno od kemije in vsega ampak danes to v rangu ene tone. Očitno je optimum nekje druge, več postankov, nižja teža.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

TribesMan> prodaja se meri v promilih...

Prodaja se meri v izkoriščenosti proizvodnih kapacitet.


To niti slučajno ni res in ti to veš, ker nisi bedak. Se pa delaš da si, da bi svoje lahko naprej gonil.

jype ::

nekikr> To niti slučajno ni res in ti to veš, ker nisi bedak. Se pa delaš da si, da bi svoje lahko naprej gonil.

Seveda je res. Električni avtomobili pač niso za vse, se pa proda vse, ki se jih naredi (in nobenega pod ceno).

TribesMan ::

jype je izjavil:

TribesMan> prodaja se meri v promilih...

Prodaja se meri v izkoriščenosti proizvodnih kapacitet.


Ta forum rabi več smeškov... :D

Nisi dal dovolj podatkov. Kakšno povprečno moč hočeš dosegat na krog?
Drugač si pa lahk oceno sam zračunaš. Recimo poskus:
Za 200km/h končne nucaš ene 80kW. Potrebna moč narašča s kvadratom hitrosti, ergo za 320 nucaš ene 2,5x več oz. 200kW. Recimo, da ti uspe cel krog prefurat s temi 200kW in povprečno hitrostjo 200km/h. Recimo da ma krog 5km. Za krog torej nucaš 90s in porabiš 5kWh energije. Za enakovrednih 160km oz. 32 krogov, bi nucu baterijo v rangu 160kWh. Odvisno od kemije in vsega ampak danes to v rangu ene tone. Očitno je optimum nekje druge, več postankov, nižja teža.


Povprečna moč na krog... Upam da ti tale citat kej pomaga:

Le Mans is a race where up to 85% of the time is spent on full throttle, meaning immense stress on engine and drivetrain components.


In ker spet streljaš kozle... V Le Mansu se ne vozijo Clioti, ali Audiji A6. Ampak dirkalniki. Z aerodinamičnimi "dodatki" s katerimi lahko dirkalniki vozijo po stropu če je treba (downforce). Aerodinamični "drag" je bistveno višji kot 80kW pri 200km/h. Cd je okoli 0.5.
Kakšen je drag si lahko zračunaš iz tega, da avti ki imajo 600 konjev dosegajo končno hitrost 320km/h.

Več postankov je fail. To dokazujejo dirke v zadnjih letih, kjer je ponavadi zmagovalec tisti ki uspe narediti manj postankov (kljub počasnejši vožnji).

Povprečna hitrost na krog je trenutno okoli 240km/h.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

jype ::

A zato torej hibridi zmagujejo!

No, električni bodo tudi kmalu.

TribesMan ::

Trenutno zmagujejo "mehanski hibridi" kjer se energija shranjuje v vztrajniku.

Električni hibridi so se odrezali zelo klavrno. Vsi so odstopili.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

jype ::

Sej ni bistvene razlike.

Pyr0Beast ::

Izkoriščenost proizvodnjih kapacitet je tudi pri ICE zadevicah na vrhuncu :)

Če pa ni pa preprosto odpuščajo folk.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jype ::

Pyr0Beast> Izkoriščenost proizvodnjih kapacitet je tudi pri ICE zadevicah na vrhuncu :)

Skratka, med bencinarji pa električarji ni nobene bistvene razlike več.

Pyr0Beast ::

jype je izjavil:

Pyr0Beast> Izkoriščenost proizvodnjih kapacitet je tudi pri ICE zadevicah na vrhuncu :)

Skratka, med bencinarji pa električarji ni nobene bistvene razlike več.


Razen cena pa dostopnost. Štromar je nekje 30 let nazaj, na ravni yugotov. Plačilo vnaprej, tudi če imaš keš čakaš eno leto. Sam tisti so bli vseen cenej pa mel večji doseg. Pa bencin je bil na bone, kar je isti rang kot nedostopnost polnilnic, pa furali so deloma na petrolej kjer se je le dalo (ekvivalent tankanju doma)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jype ::

Neumnost. Danes komot kupim električen avto, ga dobim v nekaj tednih in z njim vozim ceneje in dlje.

Žal avtomobila ne potrebujem, zato ga ne bom kupil.

Daedalus ::

Razen cena pa dostopnost. Štromar je nekje 30 let nazaj, na ravni yugotov. Plačilo vnaprej, tudi če imaš keš čakaš eno leto.


A pol je moj na novo naročen Ferrari tud na ravni yugota? Ko sem ga plačal, pa ga bom čakal ~ 1 leto... sem htel meti SM leder not, pa ni v stalni ponudbi?

p.s. - eni pa majo ideje:))
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Pyr0Beast ::

Eni jih pa nimajo. Žal
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

egonk ::

dzinks63 je izjavil:


Pri Audiju so testirali R8 e-tron in postavili rekord steze Nürburgring Nordschleife za električna vozila s časom 8:09 na krog, kar je približno enako kot je pred leti dosegel takratni BMW M6 (E63) z 5.0 L V10 500KM.


Torej 25 sek pribitek: List of N%C3%BCrburgring Nordschleife lap times @ Wikipedia

Kar postavi zadevo v rang 4 cilinderskih "igrač" ranga lancer evo / subaru sti. Sicer to mogoče tudi kaj pove o M6 :)

Pyr0Beast ::

Pa dvignjen current limit v nebesa verjetno tudi.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

PrimozR ::

jype je izjavil:

CoolBits> Ja sej če ga ne vidiš, ga res ni... po mojem pa to še ni zrelo, niti blizu.

Glede na to da že obstaja letalo, ki lahko leti neomejeno dolgo samo na baterije, tvoje mnenje le stežka sprejmem. Ga lahko morda podkrepiš s čim?

Urlpls! Ker tole je potem perpetuum mobile.

jype je izjavil:

CoolBits> Jah probaj po cesti jadrat, če ti uspe...

Nimam pojma, kakšno zvezo ima to s čimerkoli.

TribesMan> Ja, ko bo EV konkurenčen motorjem na notranje izgorevanje v Lemanu, takrat ga bo mel vsak pred hišo.

A tko kot majo zdej vsi električne skuterje, ko na motogp zmagujejo električni motorji?

Spet, urlpls. Za razliko od F1 in LeMansa MotoGP nima niti KERSa, kaj šele da bi bil električen. A ne govoriš da se na zadeve hudo spoznaš? :P

WarpedGone je izjavil:

Torej kolk battery packov bi rabil zamenjat, pri pogoju da je avto konkurenčno hiter (beri cca 600 konjev, in 320 na uro končna hitrost)?

Nisi dal dovolj podatkov. Kakšno povprečno moč hočeš dosegat na krog?
Drugač si pa lahk oceno sam zračunaš. Recimo poskus:
Za 200km/h končne nucaš ene 80kW. Potrebna moč narašča s kvadratom hitrosti, ergo za 320 nucaš ene 2,5x več oz. 200kW. Recimo, da ti uspe cel krog prefurat s temi 200kW in povprečno hitrostjo 200km/h. Recimo da ma krog 5km. Za krog torej nucaš 90s in porabiš 5kWh energije. Za enakovrednih 160km oz. 32 krogov, bi nucu baterijo v rangu 160kWh. Odvisno od kemije in vsega ampak danes to v rangu ene tone. Očitno je optimum nekje druge, več postankov, nižja teža.

In obenem totalni fail v primerjavi z bencinskimi/dizelskimi prototipi. V Le Mansu se pozna že en krog daljši stint, ker to čez 24 ur pomeni tudi do 3 postanke manj. To pa nanese nekje med 2 do 3 minute, kar je skoraj en krog. Krog v Le Mansu ni 5 km, ampak IIRC ~13, časi pa okrog 3:30 na krog. Audi večinoma na en tank naredi ~12 krogov (mislim da e-Tron 13 al clo 14).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

jype ::

PIPI> Urlpls! Ker tole je potem perpetuum mobile.

Ti's tut en perpetuum mobile.

PIPI> Spet, urlpls. Za razliko od F1 in LeMansa MotoGP nima niti KERSa, kaj šele da bi bil električen. A ne govoriš da se na zadeve hudo spoznaš? :P

Se, ampak ti ne znaš brat.

PrimozR ::

Ja če neomejeno časa lahko ostane v zraku samo na baterije. Torej energijo dobiva samo iz baterij. AFAIK je to perpetuum mobile (drugič povej, da baterije filajo čez dan s soncem pa bo problem rešen).

Ja lej, nisem še videl električnega skuterja, nikjer, niti v LJ, torej ga nimajo vsi. Pač, živiš v balončku :P

para! ::

A to so tisti skuterji, ki grejo 25 km/h? Teh je ja polno po Ljubljani. Ga ima znanec in je prav smešno, ko se odpravi v službo pol ure bolj zgodaj, da pride pravočasno do tja :)

Kakšne 250ccm zadeve bi ble bolj uporabne.

lp
Death before dishonor!

jype ::

para!> A to so tisti skuterji, ki grejo 25 km/h? Teh je ja polno po Ljubljani. Ga ima znanec in je prav smešno, ko se odpravi v službo pol ure bolj zgodaj, da pride pravočasno do tja :)

Pol ure pozneje, misliš? Ja, tak je promet po mestu.

PIPI> Ja lej, nisem še videl električnega skuterja, nikjer, niti v LJ, torej ga nimajo vsi. Pač, živiš v balončku :P

Ti maš manjšega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

para! ::

V bistvu mora od doma prej, ker je na njegovi poti mogoče doseči povprečno hitrost okoli 50-60km/h, medtem ko njegovo prevozno sredstvo omogoča le 25km/h.

Morda bo treba tale mit o neznosnem prometu v Ljubljani že enkrat končno razbit, ker sicer drži, da dirkanja v prometnih konicah ni, a hitrosti vožnje se po mojih opažanjih na glavnih vpadnicah vseeno gibajo blizu omejitvam.

lp
Death before dishonor!

Truga ::

para! je izjavil:

V bistvu mora od doma prej, ker je na njegovi poti mogoče doseči povprečno hitrost okoli 50-60km/h, medtem ko njegovo prevozno sredstvo omogoča le 25km/h.

Celovska. 1600-1700 vsak dan. Povprecna hitrost priblizno 0km/h, ker vse stoji.

V mojem svetu je 70km/h sicer mal vec kot 0, ampak ce ti pravis da ni bo pa ze res.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Truga ()

M-XXXX ::

Truga je izjavil:

para! je izjavil:

V bistvu mora od doma prej, ker je na njegovi poti mogoče doseči povprečno hitrost okoli 50-60km/h, medtem ko njegovo prevozno sredstvo omogoča le 25km/h.

Celovska. 1600-1700 vsak dan. Povprecna hitrost priblizno 0km/h, ker vse stoji.

V mojem svetu je 70km/h sicer mal vec kot 0, ampak ce ti pravis da ni bo pa ze res.

Jaz se v povprečju vozim 1-2 na teden izvoza Ljcenter, ponavadi preko centra do šiške in nazaj, ter še polno drugih relacij (šiška, rožna, BTC, vič,...) pa imam v povprečju čez ljubljano krepko nad 25 povprečno hitrost... Krepko...

jype ::

para!> Morda bo treba tale mit o neznosnem prometu v Ljubljani že enkrat končno razbit, ker sicer drži, da dirkanja v prometnih konicah ni, a hitrosti vožnje se po mojih opažanjih na glavnih vpadnicah vseeno gibajo blizu omejitvam.

Mhm, med zaporednima semaforjema, kjer se stoji.

M-XXXX> Jaz se v povprečju vozim 1-2 na teden izvoza Ljcenter, ponavadi preko centra do šiške in nazaj, ter še polno drugih relacij (šiška, rožna, BTC, vič,...) pa imam v povprečju čez ljubljano krepko nad 25 povprečno hitrost... Krepko...

Ob enih zjutraj lahko vsak vozi po omejitvah.

para! ::

Celovska. 1600-1700 vsak dan. Povprecna hitrost priblizno 0km/h, ker vse stoji.

Zdej, če namerno lažete, imate očitno nek cilj zadaj, pa brez zamere, ker te obtožujem tako podlo. Ampak vseeno, že vrsto let se vozim po Ljubljani, mdr tudi po Celovški in ja, zastoji so, ampak hitrost je pa višja od 25km/h. Če bi bilo tako, mi ne bi na kraj pameti padlo, da bi se okoli tega časa vozil po Ljubljani z avtom. Realnost je pa taka, da je to najefektivnejši način prevoza. Žal.

lp
Death before dishonor!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: para! ()

Ziga Dolhar ::

No ja - ko sem se še na faks vozil z avtobusom, sem redno opazoval ljudi na kolesih in rolerjih, ki so praktično celo pot od Šentvida do centra (pri Levu) vozili "ob bok" avtobusu. Včasih so nas prehiteli in smo se ujeli pri naslednji zeleni luči, drugič smo jih mi prehiteli in so nas ujeli pri rdečem semaforju. Vsekakor upam čez palec reči, da je bila povprečna hitrost kolesarja v jutranji konici (vožnja med ca. 7:05 in 7:40) bistveno podobna hitrosti avtobusa.

(Ne gre za LPP bus, ki bi se ustavljal na vsaki postaji, ampak le v Šentvidu nasproti gimnazije in pri kinu v Šiški.)

// Edit: Razdalja med uvozom na Celovški pri Šentvidu in AP Ljubljana je ca. 7 kilometrov. To bi pri času potovanja pol ure pomenilo hitrost ca. 14 km/h.
https://dolhar.si/

Zgodovina sprememb…

jype ::

para!> ampak hitrost je pa višja od 25km/h.

Ni. Povprečje je nižje.

(Zato so električni avtomobili že danes boljši.)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

PrimozR ::

Ziga Dolhar je izjavil:

No ja - ko sem se še na faks vozil z avtobusom, sem redno opazoval ljudi na kolesih in rolerjih, ki so praktično celo pot od Šentvida do centra (pri Levu) vozili "ob bok" avtobusu. Včasih so nas prehiteli in smo se ujeli pri naslednji zeleni luči, drugič smo jih mi prehiteli in so nas ujeli pri rdečem semaforju. Vsekakor upam čez palec reči, da je bila povprečna hitrost kolesarja v jutranji konici (vožnja med ca. 7:05 in 7:40) bistveno podobna hitrosti avtobusa.

(Ne gre za LPP bus, ki bi se ustavljal na vsaki postaji, ampak le v Šentvidu nasproti gimnazije in pri kinu v Šiški.)

// Edit: Razdalja med uvozom na Celovški pri Šentvidu in AP Ljubljana je ca. 7 kilometrov. To bi pri času potovanja pol ure pomenilo hitrost ca. 14 km/h.

Kdaj ste se vozili pol ure, pred ali po izgradnji šentviškega tunela?

jype ::

PIPI> Kdaj ste se vozili pol ure, pred ali po izgradnji šentviškega tunela?

Who cares? Gre za mestno vpadnico, ki je polna.

Ziga Dolhar ::

PIPI: Ti ne znam rečt. Vozil sem se do leta 2009, mislim da je takrat tunel že bil odprt. (Vsak tretji teden, haha.) Sam tunel je bistveno vplival na čakanje pred Šentvidom in uvozom na Celovško, na promet po sami Celovški pa ni (bistveno) vplival - ko si bil enkrat gor in je bla zabasana si bil v podobnem položaju ne glede na to, koliko folka je šlo potem dol na obvoznico. Po drugi strani so pa nekateri, ki so šli pod Celovško na obvoznico, potem prišli z obvoznice nazaj na Celovško tam pri začetku Šiške.)
https://dolhar.si/

TribesMan ::

Na Tržaški zjutraj ni nobene posebne gužve, če maš smolo stojiš pri semaforju s Tbilisijsko. Drugače pa pripelješ v enem šusu od izvoza iz AC na Viču do elektro faksa... v cca 3-4 minutah (odvisno od tistega semaforja)... Zdaj poleti je pa še tolk bolje. To govorim o jutranjih urah med 7:30 in 8.

Ista zgodba je na Dunajski, le da te tam ustavijo povprečno 3je semaforji.
Pot od severne obvoznice po Dunajski, preko Tivolske na elektro faks pa traja manj kot 10 minut.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

para! ::

jype je izjavil:

para!> ampak hitrost je pa višja od 25km/h.

Ni. Povprečje je nižje.

(Zato so električni avtomobili že danes boljši.)

Žal to o povprečju ne bo držalo, je pa res, da ti zdaj ne morem dokazat, niti nemorem it probat, pa še nereprezentativno bi bilo, saj je poleti Ljubljana bolj prazna. Se pa redno vozim po teh vpadnicah, tudi v konicah in imam hitrost kar pod nadzorom in od tod vem, da kljub vsemu stokanju, vožnja z avtomobilom v Ljubljani ne pomeni stanja na mestu ali cijazenja s 25. Med 16. in 17. uro moram po Celovški večkrat pazit kdaj se omejitev spremeni iz 70 na 60, tako da res ne morem verjeti tvojim trditvam. Za Tržaško velja podobno, s tem da tam je pa še manj gneče.

To z električnimi avtomobili pa ne razumem, četudi bi bila povprečna hitrost 25km/h, bi ta veljala tudi za EV.

lp
Death before dishonor!

imagodei ::

jype je izjavil:

A ti "v roku 2 let bo EV zelo viable alternativa" razumeš kot "v roku 2 let bodo vsi vozili EV"?

Ne. Pred dvema letoma so bili električni skiroji viable alternativa, danes so pa že električni skuterji (ki potegnejo prek 90). Hkrati so hibridna osebna vozila in električna tovorna in dostavna vozila izjemno komercialno uspešna alternativa že zadnjih 10 let.

Besedo "alternativa" razumem kot ločeno možnost, ki je vsaj deloma ustrezna (tako po dostopnosti oz. stroškovno, kot po performansih). Open office je za domačega uporabnika zagotovo alternativa za MS Office. Ni pa alternativa za časopisno hišo (kjer je MS Office že v štartu slaba izbira). Cisco router iz serije 1900 ni alternativa za domači TP-Link za 40 EUR. Cisco ima zagotovo tržišče, ne cilja pa na home userje niti se ne pretvarja, da je alternativa za domače uporabnike. Je pa Cisco verjetno alternativa za primerljiv Juniper model.

Kaj je alternativa je odvisno od situacije. Če imam 100.000 EUR, za katere ne vem, kam bi jih dal, je Tesla mogoče res alternativa. Če iščem rabljen avto do 10.000, s katerim bom lahko prišel do trgovine, pa tudi na morje ali na poslovno pot v Nemčijo, brez skrbi da bom ostal brez "juice-a", potem današnji EV niso alternativa.

Če pa alternativi dodaš še pridevnik "viable", potem pa se sploh ne morem strinjat s takšno oceno.
- Hoc est qui sumus -
««
107 / 1132
»»