» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
96 / 1139
»»

pegasus ::

Pyr0Beast je izjavil:

+ Zanima me zakaj max. power škodi motorju. Imaš turbine za proizvodnjo štroma ki v 2h minutah dosežejo 90% max. moč in dizelske kompresorje na gradbiščih ki instantno štartajo v polne obrate in polno moč.
Vsako jutro, hladni.
En kup tomosov ki jih vozijo poštarji. Vsako jutro imajo hladen zagon in polni gas.

Naivno bi rekel neenakomerno ogrevanje in s tem raztezanje materiala.
Iz izkušenj ti lahko povem, da batni motorji generalne aviacije sploh ne tečejo tekoče na rated power če niso ogreti na svojo minimalno delovno temperaturo, nekih 75F.
Elektromotor na drugi strani je bolj srečen, ko je hladen (vsaj dokler ne zmrzne olje v ležajih ;)). Da bi se pa približal superprevodnosti v navitjih, se moraš pa že kar potruditi ...

Isotropic ::

Pyr0Beast je izjavil:


Še vedno bi rad videl dokaz mnogo večje obrabe pri hladnem olju. Mašina lahko nekaj časa teče tudi brez njega preden bo zaribala namreč. 4000 obratov gor ali dol ko je hladen.

viskoznost olja.
dokaz pa lahko vidis, ce se oglasis na centru za tribologijo in tehnicno diagnostiko na fs.

PrimozR ::

Pa sej ni na FS ta center! :P

Pyr0Beast ::

@PIPI
Ladje imajo drugačen sistem ki ni namenjen 'start-stop'
Enako vlaki
Tam imaš 'centralno' s navadnim gorilnikom ki segreje mašino na delovno temperaturo. Pa še spucat je treba valje ob zagonu, spet ekstra delo.

Creepa seveda ni, samo ne moreš reči da se razžarjena turbina obrablja manj kakor pa taka pri 100°C ko se na njej vsaj kondenz ne nabira.

@pegasus
Aviacija ima svoje hece. Tam ni tak problem imeti 'lufta' v ventilih prvih par minut, ker bo itak nadaljne 2 ure zadeva srkala gorivo kot da je sok.
Pa še kakšni motorji se najdejo kjer zlomljen ventil ne bo za seboj potegnil še bata etc ...
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

bluefish ::

Saab naj bi se prelevil v znamko električnih vozil: http://www.siol.net/avtomoto/novice/kra...

Pyr0Beast ::

Good luck with that (LOL)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

dzinks63 ::

Saab je že nekaj časa delal na tem:


Tale studija je fantastična (skoraj kopija Veyrona), na prvi pogled bo tole kar v visokem cenovnem razredu.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

PrimozR ::

Bo? Bo my ass, če tole ugleda luč sveta bo cel čudež na Švedskem...

dzinks63 ::

Renault je postavil nov rekord za električna vozila, v enem dnevu so prevozili 1618km, to pa je že kar nekaj, le tako naprej. Tudi samo poljenje dobro napreduje.
Akumulator v ZOE pri 43 kW so napolnili do 80 odstotkov zmogljivosti v manj kot 30 minutah.

Gregor P ::

Torej 1618km v enem kosu brez polnjenja?!?:| Pri kakšni hitrosti?

ki znaša 210 km (od 100 do 150 km v dejanskem prometu, glede na razmere). ZOE so v 24 urah 18-krat priklopili na hitro polnjenje.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

WarpedGone ::

Torej 1618km v enem kosu brez polnjenja?!?

A ti voziš v plenicah, da se ti cel dan ni treba nikjer ustavt?
sice ti pa jasno piše - 18 postankov
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Lepo da znaš brati:D Saj zato pa ironično sprašujem, ker ne vem, zakaj naj bi to bil nek dosežek? 18 postankov za 18 polnjen po najmanj 30 minut;((
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Matev ::

v enem dnevu so prevozili 1618km,


a brezupno

se bodo našli modeli ki bodo trdili da oni pa 2x tolikšne razdalje delajo vsak dan

WarpedGone ::

Ja, in to še brez vode in hrane ter v spodnjih gatah brez klime....
1600km prevoženih v enem dnevu je absurdna številka, uporabna le za merjenje k*rc*v in iskanje izgovorov forumskih "strokovnjakov".

18 postankov za 18 polnjen po najmanj 30 minut

Zakaj pa najmanj 30 minut? A 27 postankov po 20 minut ti ni OK? Al pa 9 enournih postankov? (če gre tolk sploh not seveda)
Polnjenje se ne meri v kW al pa kWh/h ampak v km/h - cca kolk realnega dosega dobiš v avto v eni uri polnjenja.

Folk v 99% ne kapira, da ni nobeneresne potrebe da avtomobil polniš do polnega in jamrajo kako boš mogu čakat neki ur.
Ja, če maš čas to seveda nardiš, če se ti mudi pač ne - nafilaš kolikor pač nujno rabiš in gremo "gas".

Tale Zoe podpira do 43 kW polnjenje - to je v rangu 300km/h: v eni uri lahko "natočiš" cca 300km dosega. Če bi bila baterija dovolj velika seveda a ni - povsem polna je v največ pol ure (oz. 80%, preostalih 20% traja nekaj dlje, ne gre z 300km/h).

Teslin Model S je glede tega polnjenja bol realen - polnilec je le 10kW, z možnostjo nakupa dvojnega polnilca i.e. 2x10kW.
Neki je merjene k*rc*v, neki druga pa realna praksa, katero je treba plačat.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Vsi odvečni postanki mi niso ok; "pravi" doseg teh avtomobilov pa ni omembe vreden:)


P.S.: sicer ne vem sedaj, kako točno ste prišli do tega vprašanja, koliko ur in km je človek sposoben voziti?!?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

nekikr ::

Ja, če maš čas to seveda nardiš, če se ti mudi pač ne - nafilaš kolikor pač nujno rabiš in gremo "gas".

Predvidevam da tudi telefon uporabljaš na enak način? Se pravi, da ga napolniš do 8%, ker imaš naslednjo vtičnico itaq 7% stran?

WarpedGone ::

Ne, polnim ga točno tako kot bom polnil EV - vsak dan zvečer na štrom in je do jutra dost dober za naslednji dan.

BMK kolk časa točno se polni, sam da je zjutraj dost poln.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

BMK kolk časa točno se polni, sam da je zjutraj dost poln.
Ja, ker telefon v povprečju zdrži celodnevno rabo. S prenosniki, če kaj resnega & daljšega delaš na terenu, je pa recimo že druga pesem.

O.

Matev ::

S prenosniki, če kaj resnega & daljšega delaš na terenu, je pa recimo že druga pesem.


AHA
in povprečni človek zagotovo naredi dnevno več kot 1600 km
in to seveda brez postankov

...
jao ste dosadni s tem iskanjem problemov
...

Gregor P ::

Vse kar pravimo je le, da e-vozila niso nobena prava alternativa.

P.S.: in ne govorimo o 1600km dosega, ampak max 150 s 30 minutnim polnjenjem v idealnih popolnoma nerealnih razmerah.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Matev ::

Vse kar pravimo je le, da e-vozila niso nobena prava alternativa.


ja seveda da ne
ker ljudje naredijo XXX km dnevno
...
jao

Okapi ::

in povprečni človek zagotovo naredi dnevno več kot 1600 km
Ne, naredi pa občasno več kot 300, recimo. Evo, prejšnji teden sem šel v Piso - 560 km. In bi bilo precej tečno, če bi se moral vmes ustavit 3x po eno uro za filanje akumulatorja. In potem še 3x za nazaj. A za te primere (pa je čisto vseeno, a je to enkrat mesečno, ali trikrat letno) mora imeti človek drug avto?

O.

bluefish ::

Za te primere kao uporabi javni prevoz, ki pogosto seveda ni nič hitrejši od vmesnega ustavljanja in polnjenja vozila.

Matev ::

jao
okapi

alektrični avto pač ni zate če delaš po 560km

...
je pa za ostalih XX% ki naredi dnevno cca XXkm

da ne bom pisal točnih številk
ker smo videli da tudi 1600km ni zadosti

Okapi ::

Za te primere kao uporabi javni prevoz,
Ali pa če uporabljaš javni prevoz (ali bicikel) za po mestu, namesto e-avta, a ne?;)

O.

Matev ::

Ali pa če uporabljaš javni prevoz (ali bicikel) za po mestu, namesto e-avta, a ne?


ne toi pa ne

vsak ki da kaj nase se mora tudi 5km prevoziri v čimvečjem avtu (z čimveč konji in čim več izpuhi) ki seveda lahko naredi več kot 1600 km dnevno
ker nikoli ne veš...

nekikr ::

Dejansko ti zagovarjaš idejo, da mora imeti vsak en e-avto z dosegom nekih 100km, potem pa še en avto za poleti za na morje, in 7x letno malo dlje stran? Prvo preplačaš (preko vseh razumih meja) eno električno igračo, potem pa kupiš še spodoben avto za takrat ko moraš malo dlje? Če ne dojameš ni stvar v tem, da bi ljudje delali 1600km na dan, ampak da vsaj 10x letno prepotujejo več kot pa zmore e-avto. Ne predstavljam si, da bi moral nekdo, ki gre 4x na leto do Splita, vmes porabiti 6x po vsaj pol ure za polnjene tanka ali pa kupiti še en avto za te štiri izlete. To ni ne ekonomično, ne logično in primerno samo za nadbedake.

Matev ::

Dejansko ti zagovarjaš idejo, da mora imeti vsak en e-avto z dosegom nekih 100km, potem pa še en avto za poleti za na morje, in 7x letno malo dlje stran?


veš koliko družin poznam ki imajo po dva avtomobila
enega ima ženska in drugega moški

...

sicer pa če se spomnimo teme o vinjetah
je takrat cca 90% forumašev trdilo da nikoli ne vozijo po avtocestah, ker nikoli ne delajo velikih razdalj

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matev ()

nekikr ::

In ko gre moški na službeno pot, smučanje, nekam 100km stran naj bo ženska doma za štedilnikom in naj kuha kosilo, bere otrokom pravljice in flika štumfe!

Cca. 90% forumašev boš moral kot prvo z nečem podkrepiti, ker jaz lahko trdim da je takih le 1 promil. Kot drugo pa ne vem če je nek delček forumašev reprezentativni vzorec za celotno Slovenijo ;)

Matev ::

In ko gre moški na službeno pot, smučanje


no saj smo že ugotovili da električno vozilo ni za vas ki delate 1600 km (ali XXX do bo bolj nevtralno) na dan

Gregor P ::

Mi pa smo ugotovili, da za vas zadostuje javni prevoz8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Matev ::

Mi pa smo ugotovili, da za vas zadostuje javni prevo


a kolo pa ne pride v poštev?

sicer pa zaniumivo da so največji nasprotniki el.vozil ravno tisti ki jim ta vozila sploh niso namenjena

to je tako kot da bi vegetarijanci tulili in vreščali ter zmerjali tiste ki jim je meso všeč

- če ti el. ne paše
ti pač ne

who gives a fuck

just stop troling

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matev ()

Gregor P ::

O čem ti to sedaj? Čemu užaljenost? Govorimo o alternativah ter da EV pač niso nobena alternativa, ne da si je ti ne bi smel, ali mogel privoščiti:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Matev ::

ter da EV pač niso nobena alternativa


a tako kot tudi digitalni fotoaparati niso bili nobena alternativa?

in tako kot mp3 ni nobena alternativa kvalittenim vinilkam?

on topic.
ev-ji niso enakovredna alternativa bencinarjem za tiste ki delajo 100 km na dan
to je že 1000x ugotovljeno

gremo lahko naprej

...
el vozila so odlični za N odstotkov ljudi
kolikšen je ta N je pa stvar debate

ampak jaz bi rekel da vsaj 80%

Okapi ::

el vozila so odlični za N odstotkov ljudi
Bi bila, če ne bi bila vožnja z njimi dražja, tudi ko se voziš samo 5 km na dan (oziroma še zlasti takrat).

O.

bluefish ::

Saj nihče ne trdi, da so EV zanič, ker se dala po par 100km na dan.
Problem je, da je tak avto povsem neuporaben parkrat na leto, ko dejansko želiš opraviti daljšo vožnjo. Tako ti preostane le uporaba javnih prevoznih sredstev ali najem "normalnega" vozila. Od tu naprej pa računica, kaj se komu bolj splača in kako pogoste so te daljše poti.

Matev ::

Tako ti preostane le uporaba javnih prevoznih sredstev ali najem "normalnega" vozila.


ah
kompliciraš

presenetilo bi te kako se da vse odlično skombinirati

niti misliti si ne moreš kako smo ljudje prilagodljivi in iznajdljivi (vsaj večino nas)

je pa res da je ta hip ev tudi brez baterije nerazumno drag v primerjavi z bencinskim avtom

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matev ()

WarpedGone ::

Kot da katerikoli nov avto nekje nad 15k EUR ni nerazumno drag. Za teh 15k lahko namreč dobiš avto v poljubni kategoriji vozil. Je pa res da boš verjetno najdu eno metriko, ki ti bo uporavičila da za avto daš 2x, 3x al pa 10x tolk denarja in se bo tut 150k "splačalo".

Avto se splača edino če si taksist, pa še takrat morš vzet staro škatlo za dva jurja.

Kako se EV ne splača lahko govorijo le tisti, ki:
a) nimajo pojma kaj EV sploh ponuja
b) vejo kaj EV ponuja, pa tega ne nucajo
c) palamudijo neki na hitro in napol protislovno

Vsi tudi trdijo da spadajo pod b) a resnica je drugačna...
Zbogom in hvala za vse ribe

jype ::

Okapi> dražja

Dražja je zdaj, ko jaz še vedno z dihanjem strupenih delcev subvencioniram dizle.

Okapi ::

Zapisal sem dejstvo, ne vzroka zanj.

O.

WarpedGone ::

Polnjenje se ne meri v kW al pa kWh/h ampak v km/h - cca kolk realnega dosega dobiš v avto v eni uri polnjenja.

Sploh pa se ne meri v klasičnih "napolni se v štirih urah", "napolni se v osmih urah", "napolni se v 15 urah" katere tako radi mečejo okrog študenteki aka novinarji v svojih psevdo člankih, te pa nato povzemajo 'znalci' in pametujejo kako da to pa ja nikakor ni dovolj hitro.

Čas polnjenja je najprej in predvsem odvisen od velikosti baterije v vozilu.
Here is a shocker for you: avtomobil z dvakrat daljšim dosegom, bo imel dvakrat večjo baterijo ki se bo zato polnila dvakrat dlje. Štima?

Uporabna metrika za hitrost polnjenja je zato kolk km dobim v baterijo v eni uri oz. enostavko s kolk km/h se avto polni iz domače vtičnice na 240V in kolk hitro se polni na posebnih polnilih postajah.
"Hecno" pri tej metriki je, da bodo imeli mali lahki jajčki opazno višjo hitrost polnjenja v km/h enostavno zato ker bodo z določeno količino energije prevozili daljšo razdaljo. Težji oz. večji kot bo avto, počasneje se bo polnil (v km/h) ker bo za en km pač potreboval tolk več energije.

Še bol "hecno" pa je, da se z razvojem avtomobilov ta hitrost ne bo kaj povečevala, raje še padala. Zakaj? Odgovor je v konstantni rasti mase vozil. Ta se je v zadnjih 20letih praktično podvojila. Mogoče bodo EVji predstavljali takšen izziv da se bo ta trend spremenil a zaradi potrebe po bateriji kakšnega opaznega nižanja mase ni za pričakovati. Kvečjemu rast mase ne bo tako "majhen problem", kot je to danes in bo zato počasnejša.

Iz dane vtičnice se namreč lahko potegne le točno določena in omejena največja moč predno pregori varovalka. Ni videt, da bi se električno omrežje v globalu razvijalo v smeri večje moči pri končnih malih odjemalcih. Mala povečanja ne predstavljajo nobenega resnega profita, tipično domačo moč bi bilo potrebno dvigniti za celoštevilčne faktorje kar se enostavno ne bo zgodilo.

Zelo pomembno vprašanje je zato kakšne hitrosti bo dosegalo domače poljenje na klasični garažni vtičnici z 240V skozi 16A varovalko?
To predstavlja cca 3kW polnilne moči, kar brez upoštevanja izgub v polnilcu (cca 20%) omogoča ocenje čez palec:
Tesla Roadster
- baterija 55kWh, 390km dosega, polnjenje 0-100% na 3kW: 19h
- Na poljubni domači vtičnici se stvar polni z do 20 km/h
- Na posebnih "fast chargerjih" se polni z do 87 km/h

Tesla Model S
- baterija 85kWh, 500km dosega, polnjenje 0-100% na 3kW: 29h
- Na poljubni domači vtičnici se stvar polni z do 17 km/h
- Na posebnih 90kW DC "superchargerjih" se polni z do 500 km/h

Renault Zoe
- baterija 22kWh, 210km dosega, polnjenje 0-100% na 3kW: 9h
- Na poljubni domači vtičnici se stvar polni z do 23 km/h
- Na polnilnih postajah z dovolj moči (nad 43kW) se polni z do 410 km/h

Nissan Leaf
- baterija 24Wh, 175km dosega, polnjenje 0-100% na 3kW: 8h
- Na poljubni domači vtičnici se stvar polni z do 21 km/h

Problem teh hitrosti polnjenja je še, da so direktno odvisne od hitrosti dejanske vožnje in so zato le ocene za nek tipičen stil vožnje. Upošteval sem objavljen doseg avtomobila po nekem (EPA ali NEDC) standardu, zato številke med sabo niso direkt primerljive ampak so vseeno dovolj podobne, da je sporočilo jasno. Hitrost polnjenja v domači garaži brez posebnih nadgradejn in dodatkov omogoča polnjenje med 15 km/h do 25km/h. Baterije same pa že danes omogočajo tudi polnjenje z 20x višjimi hitrostmi, če je le na voljo ustrezen priključek .
Zbogom in hvala za vse ribe

bluefish ::

Za povprečnega uporabnika teh vozil je pomembno ravno to, koliko časa traja polnjenje celotne kapacitete baterije ter koliko km povprečno lahko naredi s tem. Ob tem pa še informacija o hitrem polnjenju (spet časa in doseg).
Jasno, to lahko predstaviš s km/h, pa bo večina folka precej zmedena.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bluefish ()

jype ::

bluefish> Jasno, to lahko predstaviš s km/h, pa bo večina folka precej zmedena.

Zakaj? Če ma do doma 50km, potem ve, da mora filat 2 uri pa pol, če ma čist prazn avto.

WarpedGone ::

Za povprečnega uporabnika teh vozil je pomembno ravno to, koliko časa traja polnjenje celotne kapacitete baterije

Neumnost da te kap. Zakaj? Reductio ad absurdum, za vajo ga naj izvede bralec sam.
Kdor ima dovolj v glavi, da je tega sploh sposoben. Kdor ni pa naj pač verjame bluefishu...
Zbogom in hvala za vse ribe

bluefish ::

Tudi prav. Upam, da boš znal km/h razložiti nekomu, ki želi narediti 1000km.

jype ::

bluefish> Upam, da boš znal km/h razložiti nekomu, ki želi narediti 1000km.

Ja, če bo filal s 23 km/h bo po poti cirka 45 ur filal, če bo hotu tja prit s polnim.

bluefish ::

No, krasen PR za EV.

jype ::

Čemu? Saj če v prvi prestavi voziš bencinarja tudi ne prideš do naslednjega bencinskega servisa na avtocesti, pa to ljudi ne odvrne od nakupa.

WarpedOne> - Na poljubni domači vtičnici se stvar polni z do 23 km/h
WarpedOne> - Na polnilnih postajah z dovolj moči (nad 43kW) se polni z do 410 km/h

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

WarpedGone ::

Bluefish, kaj te žuli?

To je *ključen* podatek, ki ti enostavno pove to kar moraš nujno vedet - v najslabšem primeru, ko nikjer ne bo nobene polnilne postaje, boš nucu tolk časa za filanje pri random Hansu v domači garaži.
Če pa boš mel na voljo SuperCharger postaje na pravih lokacijah, pa boš s kakim Model S za filanje ponucal le 1 uro, če štartaš s polno baterijo in si zadovoljen da do tja prideš s skoraj prazno in greš spat.

Knowledge removes fear.
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

WarpedGone je izjavil:

Uporabna metrika za hitrost polnjenja je zato kolk km dobim v baterijo v eni uri oz. enostavko s kolk km/h se avto polni iz domače vtičnice na 240V in kolk hitro se polni na posebnih polnilih postajah.

Tvoje razmišljanje mi je sicer všeč, a zadeva ni čisto taka, kot si jo predstavljaš. Oglej si kdaj kak graf polnjenja lipo akumulatorja. Ta se najprej polni s konstantnim tokom (pri akkujih velikosti avtomobilskih pač koliko polnilec da), ko pa celice dosežejo neko napetost (ponavadi polno, 4.2V), pa s konstantno napetostjo. To napetost dosežejo pri nekih 80% napolnjenosti, časovno gledano pa je to v dobrih 50% polnilnega časa, če predpostavljaš prazen akku. Iz tega izhajajo razne marketinške trditve, kako se bo avto sposoben "skoraj" napolnit v 20min itd ...
««
96 / 1139
»»