» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
95 / 1139
»»

Truga ::

WarpedGone je izjavil:

Kaj točno naj bi to predstavljalo, se še ugiiba.

Zetor sedntaužnt sednstopetinštrdst i turbo šesnajst ve.

Pač, boljš se sliši.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Truga ()

Okapi ::

Idioti ne dojamejo, da je najeta baterija dražja od kupljene.
Ja, pa avto na kredit ali leasing je tudi dražji, kot če ga kupiš s kešom, pa povej sedaj, koliko ljudi kupi nov avto z gotovino? Zgleda sami idioti naokoli hodijo.;((

O.

bluefish ::

WarpedGone je izjavil:

Twizzi in iOn vidiš kot reprezentativne zadeve za EV?
Nista reprezentativna predstavnika, vendar tudi Tesla s svojo ceno to ni.

WarpedGone ::

Ferrari torej ni reprezentativen predstavnik česa je sposobna ICE tehnologija?
BMW za 100k EUR z 7 al celo 8 stopenjsko avtomatiko in dvojno sklopko, ki krivuljo navora približa navoru EVja, tudi ne?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

bluefish ::

Odvisno od tega, ali reprezentativo definiraš z vidika golih tehničnih specifikacij ali pa te zanima cel paket.

WarpedGone ::

Poglej na cesto koliko je tam avtomobilov za 50k+ EUR in si odgovori sam.
Zbogom in hvala za vse ribe

bluefish ::

Ja, v Ljubljani. Navzven pa je situacija drugačna.
O načinu, kako so ta vozila financirana, pa ne bi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bluefish ()

Gregor P ::

Če prav razumem, gre tema skozi vseh 95 strani o tem, zakaj so "električni avtomobili prava stvar" za množično uporabo in nadomestilo klasičnih bencinarjev oz. dizelašov, tako da razni "eksperimentalni KITT-i" z nejasno prihodnostjo odpadejo.

Tesla preprosto ne more biti reprezentativen, ker je in kot kaže tudi bo ostal drago (dokaj nepraktično) ekskluzivno vozilo, ki ga običajno kupi nekdo, ki ima več MNZ vozil doma oz. ga drugi peljejo z MNZ limuzinami naokoli.:(

Išče se sodobno vozilo na alternativen pogon, ki bo po svoji enostavnosti zamenjal sedanja "potratna" okolju bojda neprijazna MNZ vozila (predvsem to pomeni z vidika goriva oz. kako hitro lahko napolniš tank praktično povsod ter kolikšen je domet vozila za čim manj denarja).

Zaenkrat takšnega vozila še nimamo:| Je pa vsekakor dobrodošlo, da se dela na temu:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

PrimozR ::

WarpedGone je izjavil:

Ferrari torej ni reprezentativen predstavnik česa je sposobna ICE tehnologija?
BMW za 100k EUR z 7 al celo 8 stopenjsko avtomatiko in dvojno sklopko, ki krivuljo navora približa navoru EVja, tudi ne?

Glih en tolk kot Tesla. Torej za povprečnega uporabnika bolj ne. Je pa predstavnik, kaj bo povprečni uporabnik vozil čez recimo 10 let za normalen dnar (S klasa in njene novosti, npr. pasovi, airbagi, ABS, itd.).

Malajlo ::

MNZ as ICE? Prej MNI. Izgorevanje, zgorevanje?

PrimozR ::

Predvidevam, ja...

WarpedGone ::

Neki tazga, ja. Še bolk kot predstavnik kaj bo čez 10 let na cesti, je to dokaz da je koncept izvedljiv in pomeni dejanski napredek v mnogo pogledih, ne le nek eco-mumbo-jumbo. In da je možno EV že danes naredit za ne-ravno-vesoljski denar.

Kot je recimo povsem vesoljska cena avtomobila na vodik (~1M USD). A ni zanimivo, da je ploskanje vodiku čist potihnilo? Mnogi so počasi spregledal kaka zabloda je to.

Tudi Infinity spravlja skupaj povsem električno zadevo.Še en novejši članek.

Infinity LE


Podrobnosti so neznane, govori se da bo dosega cca 130milj oz 200km, cena pa nekaj nad ceno nissanovega Leafa, skratka precej direktna konkurenca 40 kWh modelu S, ki bo cca $15k dražji, dosega bo pa cca 160ilj oz. 250km.

In ne boste verjeli - imel naj bi mal novejš princip LiIon baterij, ki ima pri isti ceni/teži dvakrat višjo kapaciteto.
Specifically NMC packs, which is just a short way of saying a battery using a nickel manganese cobalt oxide cathode. Basically, this second generation of battery has nearly double the electric capacity of the cells currently found in the LEAF, for about the same cost.


Govori se tudi, da naj bi imel WiCh - Wireless Charging oz. polnjene preko mikrovalov i.e. brez kabla:

Wireless charging



Dopade se mi, da imajo praktično vsi resni EVji prikaz trenutne moči na kolesih. Pri ICE avtomobilih je to res huda redkost, pri štromarjih bo pa zgleda to standard. Nice.



Še več slik
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Gregor P ::

Če sam investiraš par sto milijonov ali milijard evrov, ti lahko verjetno naredijo marsikaj (morda bi celo na luno lahko poletel s takšnim vozilom oz. plovilom), ampak to še vedno ni praktična zamenjava za MNZ vozila (ki morajo imeti doseg vsaj 700-800 km, prazen "tank" česarkoli že, pa je treba napolniti v največ 5 minutah + recimo še 5 minut za predpriprave, plačilo ipd. vse to pa ne sme stati več kot recimo 80 evrov na tank/polnjenje - sicer naj bi morali upoštevati še stroške bojda dražjega vzdrževanja MNZ vozil, ampak predvidevam, da če bo šlo kaj narobe pri EV, bo to dokaj draga zadeva, sploh kakšna menjava odsluženih, pokvarjenih baterij ipd.).

Zaenkrat so torej EV nepraktična in daleč predraga; če bi pa po nekem čudnem naključju prevladala čez 10 let, pa prav tako nismo nič storili, ker bo toliko večja in dražja poraba električne energije in če ne mislimo zgraditi ogromno več nukleark, katerih gorivo tudi ni večno, potem sploh ni prihodnosti za njih; so kvečjemu le aktualna modna muha "ekobogatašev".:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Pejt na začetek teme in se uči.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Nimam se kaj učiti, več EV (če jim seveda uspe doseči nek splošen standard hitrega polnjenja na kakršenkoli že način), veliko večja poraba elektrike, več nukleark (ki jih kot kaže ne želimo graditi + omejena zaloga goriva, torej ta "hec" ne bo trajal večno), veliko dražja elektrika (vsaj glede na današnje razmere) = rezultat, EV ni nobena alternativa za množično uporabo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Pyr0Beast ::

pegasus je izjavil:

Pyr0Beast je izjavil:

od 200kg karoserije ne moreš pričakovati varnosti.

To je fail način razmišljanja. Niso kile karoserije tiste, ki jo delajo varno, pač pa dizajn. Glej recimo karoserijo aptere, ki jo dve osebi komot okrog nosita (iz tega sklepam na maso okrog 60kg), pa je prestala vse crash teste brez težav.



Ziher da ja. Tako kot so proti-tankovski izstrelki iz osiromašenega urana in volframa ter tankovski oklep iz 10cm+ jekla in ne iz časopisnega papirja in lepila.

Seveda da je masa važna.

In crash testi ne upoštevajo odbijanje tega kinder-jajčka po cesti oz. izven nje temveč samo deformacije potniškega prostora.
Saj smart tudi prestane te teste, samo notri bo od tebe ostalo samo še za makaron-flajš. Crumple zone=0
Zadeva je bolj varna od mopeda, kakšen clio jo pa razreže na celi črti.

>BTW, kako se bo reklo gasu ko nebo vec na gas avto? :D
Accelerator pedal oz. kaj podobnega.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Pyr0Beast ::

Matev je izjavil:

V čem točno je prednost električnih avtomobilov za kupca (uporabnika), v primerjavi z ICE avtomobili?


predstavlja si ice avtomobil brez zvoka motorja
predstavljaj si da ti ni potrebno nikoli prestaviti v nižjo če želiđš prehitevati
predstavljaj si da imaš vedno na voljo vso moč motorja in ne samo v določenih vrtljajih

sanje?

ne!
električna resničnost


Imaš pa 'whine' motorja ter brnenje.

Dokler ima zadeva motor ga boš slišal, samo drugačen zvok je.
Tudi danes ne rabiš šaltati v nižjo za prehitevanje - samo dlje traja.
Moč motorja pa pri ICE ni konstantna in tudi ne pri EE. 'Konstanten' je samo navor, moč pa kot funkcija obratov. Seveda v mejah.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Pyr0Beast ::

WarpedGone je izjavil:

predstavljaj si da imaš vedno na voljo vso moč motorja in ne samo v določenih vrtljajih

Če smo skrajno iskreni, tole ni res.
Skoraj vedno je na voljo max navor motorja, šele nad nekimi obrati oz. hitrostjo ta max navor začne upadat. Posledično moč od 0 do teh obratov z max navorom linearno narašča skupaj s hitrostjo, nato nekaj počasneje in šele nato začne padat.
"Karakter" avtomobila je zato približno takšen:
- suveren štart in zelo močni pospeški pri nizkih hitrostih (pod ~100kmh)
- zelo dinamičen pri srednjih hitrostih (med cca 100 in 150 kmh)
- "umirjen" značaj pri višjih hitrostih (nad 150kmh), ker se max hitrost ne doseže pri max moči ampak potem, ko moč že upada

Konkretne mejne hitrosti so različne za različne avtomobile - odvisno pri kateri hitrosti začne padat navor in pri kateri hitrosti začne padat moč. Razlika je najbolje vidna, če se nariše graf max navora na kolesih v odvisnosti od hitrosti avtomobila. Teh grafov v časopisih običajno ni, največ kar se najde je graf navora motorja v odvisnosti od obratov.

Imel sem že pripravljen tak graf za dizl laguno z 180 konji in turbo bencinarja z 205 konji, čez sem narisal še navor na kolesih za Tesla Roadster s 300 konji - debela črna črta.

Navor na kolesih


Klasični ICE avtomobil besno potegne v prvi prestavi, a je tega heca hitro konec - tam nekje okrog 20kmh je že treba menjat v drugo prestavo, in okrog 40 v tretjo. Odvisno kolk stvar tiščiš v visoke obrate a max navor na kolesih z menjanjem v višje prestave hitro hitro upada.

Električni avtomobil pri samem štartu ne butne tako agresivno kot prva prestava, bol primerljivo z drugo prestavo vendar enak občutek brce v rit traja tja proti 80kmh, ko začne upadat in pade na nivo ICE mašine šele tam nekje nad 150kmh.

Res je na sliki 200 KM ICE mašina ampak osnovni vzorec je vseeno razviden.


Tole okoli šaltanja pri 20km/h je neumnost.
Tiščiš do blokade, nato šaltaš.

V prvi mašina tako ali tako ne bo razvila max. navora. Razlog je v turbo-lagu in tudi omejevanju navora na samem menjalniku če ECU to omogoča.

300KM ICE mašine (me zanima kakšen davek+zavarovanje bo na 300KM štromarja) imajo temu prilagojen menjalnik, ker se ne rabiš zezati z lovljenjem max. moči kot pri švoh jajčkih. Avtomatiki pa so tu še ekstra v prednosti in res zaživijo šele pri močnih mašinah - torque converter je zakon.

Samo te cifre na papirju niso pol q. vredne.
Računaš lahko na večjo notranjo upornost baterije po enem letu obratovanja.
Te moči el. motorjev so izmerjene pri napajanju iz 'omrežja'. Pri deloma prazni bateriji bo moč motorja ustrezno padla, v bistvu bo padel navor, posledično še moč.

pegasus je izjavil:

Žagast graf vs smooth graf. Zašpilaj to na zvočnike in boš slišal boleče očitno razliko. Le da naše kosti niso tako zelo občutljive na zvok ...


Boli samo v glavi.
Me zanima kako to, da se ne obešate na pulzno izgorevanje goriva ali pwm. impulz v navitju če vas že šaltanje boli picajzli eni.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Matev je izjavil:

ob vseh pozitivnih lastnostih se je pozabilo na še eno zelo pomembno

manj gibljivih delov in s tem manj napak in stroškov vzdrževanja

bolj zanesljivo vozilo

tankanje pa traja toliko toliko kot traja da zvečer potegneš kabel v avto (cca sekenda ali par)



Isti q. je to.
Olje v motorju/menjalniku moraš še vedno menjat. 1x na 2 leti (Ali 1 leto kakor je že bilo rečeno)
Stroški z gumami, stvar ki se največ obrablja so natanko enaki. Enako zavarovanje.
Samo manj imaš stroškov s gorivom, to je pa tudi to.

Boš pa pač kable za štrom menjal 1x letno. Tako kot se ti znuca pri prenosniku ali telefonu in potem prekinja.
Samo če se ti bo razmajala vtičnica v avtu in bo potrebna menjave (tako kot se je do sedaj še vsaka ob redni uporabi) si se nategnil na suho. Unikat vsaka posebej.

LeQuack je izjavil:

Saj ni samo motor tisti, kjer gre lahko kaj narobe, tu so še vsi ostali gibljivi deli, povezani z jermeni, menjalnik, sklopke, črpalke, celoten izpušni sistem in še in še.


To se redno menja. Razen če škrtariš. Potem pa bo crknilo, drugega ne more.
Menjalnika in sklopke nisem še menjal na nobenem avtu. Te zadeve se menja na zgonjenih (200km+) in previtih vozilih.

Avspuh pa sam od sebe prelufta.

>Koliko ljudi poznate, da jim je resno crknil motor? Turbina je nekaj drugega, ampak potem se je treba še vprašati, kako je bil ta avto vožen. Si drznem staviti, da ga je kak ženska v 1. takoj po zagonu navrtela na 4000 obratov :D

Boljše vprašanje: Koliko ljudi poznate da jim je crknil motor in so bili 1. lastniki. Se najde sploh kdo ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Matev ::

MNZ vozila

kaj pomenijo te kratice?

Pyr0Beast ::

Okapi je izjavil:

Za grobo primerjavo bi se lahko vprašali, kaj se bolj kvari (oziroma je dražje vzdrževati) bencinske ali električne kosilnice ali recimo žage.

O.


Električne kosilnice in žage, sploh kitajske izdelave crknejo preden se jim iztrošijo prve krtačke.

Je pa B&S motor za kosilnice imel MTBF ~100ur.
Pa nekateri delajo še danes, kljub temu da se jim je olje menjalo mogoče 1x v 10h letih.

Zadeva je tam-tam, čeprav za bencinske lahko rečeš da jih je 'lažje' vzdrževati - sam lahko zamenjaš olje in staro gorivo, tudi svečko in filtre ter spihaš hladilnik.
Pri štrom motorju - ko crkne nimaš kaj praskati. Zadeva nima osnovnega filtra in vso umazanijo posesa direktno v motor dokler nekje ne bo prebilo.

Nekje je bil en test 'motork'. Z rednimi vzdrževanji (olje sveče filtri ipd. drobnarije) in kljub nesrečam pri delu (Snela se je veriga in je zružilo pogon verige - kljub temu delala) je mašinca še vedno lepo predla. - Zadeva se je uporabljala na žagi - dnevno.


Na koncu pa lahko E avto pogrne tako kot toyotini? hibridi. Kjer jim je crknila črpalka za obtok hladilne tekočine. Nič posebnega, samo avto je samo še za po kruh.


>To dviganje števila različnih stopenj v novejših avtomatskih menjalnikih je dokaz in priznanje da je ideal zveznost, število različnih stopenj oz. stopnic v krivulji pa kompromis. BMW je mel tut 7 stopenjski ročni menjalnik kar meji že na absurd - kdo bo tolk menjal na roke?

Nope. Dviganje je odraz šparanja na gorivu. Včasih je bila najvišja = največja hitrost. Dandanes je pa komot tako da v 5. dosežeš višjo končno kakor v 6ti.
Imajo pa šleparji še polovičke in podobne hece.
Meni menjanje ne predstavlja težav. Če bi imel 20-brzin bi pač šaltal po 4 brzine na enkrat. Saj že sedaj šaltam 1-3-5 in 5-3-2 (bremzanje z mašino) ter 2-4-5.

>V praksi se je pokazal problem z železnimi zavornimi diski - zaradi regenerativnega zaviranja se klasične zavore bistveno manj uporabljajo in zato bistveno bolj zapacajo - posledično pa slabše primejo, ko jih zares nucaš. Nasvet za Teslo Roadsterja je, da cca enkrat tedensko ornk skočiš na bremzo, da se diski ornk spucajo. Ko jih boš nucal, bodo takoj ornk prijel - ne šele čez 30 metrov, ko zna bit že predaleč. Ugiba se da je tudi to del razloga, da je nekaj roadsterjev nasadilo vozilo pred sabo.

Še en fail. Na tak avto sodi keramika.
Pa tudi - bremze so tam da se uporabljajo. Regeneracija ni povsod ok in njeni prihranki so lahko tudi = 0.
Zarjavele bremze pa primejo bolj zaradi večje neenakomernosti v površini. Pa tudi v prvih parih metrih bremzanja se spucajo.

>Če privzamemo, da so zadeve zdizajnirane primerno pogojem uporabe pol nebi smelo bit posebnih težav a praksa dokazuje, da so inženirji prepogosto preoptimistični.
Ne. Samo bug-i se fixajo šele ko je izdelek že na trgu ker vmes ni časa za to.

>Dva ležaja sta vse kar je mehansko obremenjenega. Explozija rotorja šteje pod neprimeren design. Kontroler je pa druga zgodba - sigurno se bojo najdl proizvajalci, ki bojo preveč šparal al pa jih bojo "nategnili" dobavitelji raznih komponent - spomnite se napihnjenih kondenzatorjev na mamaplatah.

Šur ja. A nasajen rotor na os se nič ne obremenjuje ? Pa tudi sam rotor bo sčasoma začel razpadat. Centrifugalna sila, vibracije ter podobni heci ga bodo počasi raztolkli. Če ima klasičen design je sama kletka lotana in te zadeve, tudi že pri dražjih strojih sčasoma popustijo. Motor pa zgubi moč, se bolj greje etc. ..

>Plus in hkrati minus pri celi zgodbi je, da ni kej velik prostora za popravlat - ko crkne, zamenjaš komplet zadevo.
Cel avto ja.
Sploh ko bodo baterije, podvozje in šasijo spravili v en paket.

>Sm napisal da višina krivulje ni celo bistvo - bistvo je zveznost, ki bo prisotna pri čisto vseh EVjih brez mehanskih menjalnikov.
Zveznost izhaja iz Ilim. navitja ter baterij. Ne iz same karakteristike motorja.

Daedalus je izjavil:

od 200kg karoserije ne moreš pričakovati varnosti.


Odvisno od materiala in tehnologije. Poglej F1... pa se čudi, kaj tam material prenese.


Tehnologija je tako napredna, da je okoli proge par metrov izrabljenih pneumatik in ne betonski zid.
Pa tudi voznik vozi v natikačih in gatah ter s klobukom na glavi.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Gregor P je izjavil:

Nimam se kaj učiti, več EV (če jim seveda uspe doseči nek splošen standard hitrega polnjenja na kakršenkoli že način), veliko večja poraba elektrike, več nukleark (ki jih kot kaže ne želimo graditi + omejena zaloga goriva, torej ta "hec" ne bo trajal večno), veliko dražja elektrika (vsaj glede na današnje razmere) = rezultat, EV ni nobena alternativa za množično uporabo.


Ne skrbi. Zaradi zelenih lobijev bomo čez 10 let ostali brez hrane in gretja čez zimo. Prevoz - minimalen problem.

On the other hand - na komot zgradimo par plavžev za kurit uran. Cenejš kuhat štrom kakor pa bencin.

V končni fazi pa lahko tudi z uranom grejemo tiste oljne skrilavce metanove hidrate ter podobne hece. Prihranimo cirka 20% goriva potrebnega za predelavo
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Pyr0Beast ::

WarpedGone je izjavil:

@tribesman:
Si namenoma spregledal besedo "večinoma"? Vsa razlika izhaja iz obupne krivulje navora ICE mašine.

Kolk časa furaš ICE motor v obratih z max navorom? Skorajda nikoli, razen na AC in močnih pospeševanjih potem ko obrati končno splezajo v to območje (in si po možnosti prej še menjal v nižjo prestavo, da se je to hitreje zgodilo).

Kolk časa furaš E-motor v obratih z max navorom? Skorajda vedno, razen ko greš na AC.

QED.


Oh no you don't. Sploh po mestu ne.
Pa tudi do kraja ga ne boš žulil ker ima takrat avto najnižji izkoristek, ravno obratno od ICE ki ima takrat najvišjega.

>A ti veš da turbina še BISTVENO POSLABŠA odzivnost ICE motorja?
Predvsem odvisno od designa. Anti-lag anyone ?

Sicer pa:
>Turbina so bergle - NA motor ustrezno večje prostornine se obnaša bolje kot vsak turbinec nižje prostornine in podobne moči.
THIS.

>Tolk smešna je ICE mašina ampak smo na ta vic že tko navajen, da se mu nihče več ne smeji.
Ni glih smešna. Samo obraba štarterja>cene goriva
Poraba v idlu je itak minimalna. S tem da zadeva poganja še vse aux. sisteme, gretje, luči klima. Ne gre zadeva čisto v 0.

>Hladni zagoni so poslastica za ICE motor.
Not really no. Bolj mit ko karkoli drugega.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Pyr0Beast ::

primar je izjavil:

V cca 10 letih dela v branži, kjer smo imeli opravka z elektromotorji med 10 in 90kW krmiljenih preko frekvenčnikov je bilo toliko okvar, da upravičeno dvomim v zdržljivost in robustnost EV...


Kakor imam jaz 'izkušenj' s tem je da se zadeve izbira po sistemu - lowest bidder in "saj bo" ko se na kup nameče nekvalitetne zadeve in štromarjem da v roke naj nekaj spacajo. Nastavitev frekvenčnika je pa tudi prosto po duši oz. kaj reče šefe oz. šefetov sin.


Še vedno pa vlaki čist lepo lavfajo s temi EM. Dizel agregat, nekaj osnovne elektronike in gasa.

>Hja, sam vseeno tule malo pretiravaš. Vsi vemo (vsaj v tej debati sodelujoči), da je elektromotor precej bolj primerna rešitev za pogon vozila.
Tako kot je pneumatski motor in še bolj, hidravlični. Navora kok. češ.
Samo nobeden ne bo rezervoarja s seboj vlekel.

>Močnejši motor bo imel v povprečju manj izgub kot šibkejši.
Not always.

>Pod oznako P85 je pa narahlo zapisano Phase Current Amplification, pred P-jem pa sta simbolizirana dva "i". Kaj točno naj bi to predstavljalo, se še ugiiba.
Bullshit as always.

>Govori se tudi, da naj bi imel WiCh - Wireless Charging oz. polnjene preko mikrovalov i.e. brez kabla:
Kaj pomeni 2kW RF in kaj se zgodi ko nad tem 'topom' preide zrak v plazmo ...

>Dopade se mi, da imajo praktično vsi resni EVji prikaz trenutne moči na kolesih. Pri ICE avtomobilih je to res huda redkost, pri štromarjih bo pa zgleda to standard. Nice.
Useless. Šminka.

TribesMan je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

@tribesman:
Si namenoma spregledal besedo "večinoma"? Vsa razlika izhaja iz obupne krivulje navora ICE mašine.

Kolk časa furaš ICE motor v obratih z max navorom? Skorajda nikoli, razen na AC in močnih pospeševanjih potem ko obrati končno splezajo v to območje (in si po možnosti prej še menjal v nižjo prestavo, da se je to hitreje zgodilo).

Kolk časa furaš E-motor v obratih z max navorom? Skorajda vedno, razen ko greš na AC.

QED.

Podn krivulje? A ti veš da se danes vedno več avtomobilov proda s turbinami?

A ti veš da turbina še BISTVENO POSLABŠA odzivnost ICE motorja?


Jest moj avto furam ves 90% časa med 1800 in 3000 obrati, max navor okoli 420Nm je pri 2700rpm. Pri 1800 pa je navora 320Nm. Prestavljam pa kar veliko, to pa je res.
In ravno zaradi prestavljanja, skoraj ves čas vozim v območju max navora, tudi ko sem na avtocesti (2300rpm pri 130km/h).
Odzivnost turbine od "minimalno pritiska" do 2.5 bara je pol sekunde pri 2000 obratih.
To mogoče ne pove veliko, ampak samo tako za informacijo, maksimalna spremembe navora v stock dizlu je omejena na ~500Nm/s (to je omejitev v elektroniki).
Torej v desetinki sekunde se lahko navor poveča največ za 50Nm (to je zaščita menjalnika in prenosov)
Tako da se človek vpraša, kaj bolj omejuje odzivnost turbo ICEjev, software ali turbina.

Nekateri tukaj ste malo preveč zaljubljeni v elektriko. Elektrika ne bo prinesla nobenih čudežov dojamite že to.


Kako je kaj elektronika vesela ko ga šaltaš dol ? >:D
Več kot 50Nm/s, mnogo mnogo več
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

Pyr0Beast je izjavil:

Matev je izjavil:

V čem točno je prednost električnih avtomobilov za kupca (uporabnika), v primerjavi z ICE avtomobili?


predstavlja si ice avtomobil brez zvoka motorja
predstavljaj si da ti ni potrebno nikoli prestaviti v nižjo če želiđš prehitevati
predstavljaj si da imaš vedno na voljo vso moč motorja in ne samo v določenih vrtljajih

sanje?

ne!
električna resničnost


Imaš pa 'whine' motorja ter brnenje.

Dokler ima zadeva motor ga boš slišal, samo drugačen zvok je.
Tudi danes ne rabiš šaltati v nižjo za prehitevanje - samo dlje traja.
Moč motorja pa pri ICE ni konstantna in tudi ne pri EE. 'Konstanten' je samo navor, moč pa kot funkcija obratov. Seveda v mejah.

Pfffffff, sanja se vam ne, kako glasen je piš vetra okrog karoserije ter ropot gum po cesti.

Pyr0Beast je izjavil:

>Hja, sam vseeno tule malo pretiravaš. Vsi vemo (vsaj v tej debati sodelujoči), da je elektromotor precej bolj primerna rešitev za pogon vozila.
Tako kot je pneumatski motor in še bolj, hidravlični. Navora kok. češ.
Samo nobeden ne bo rezervoarja s seboj vlekel.

Kakšnega rezeorvarja neki? Hidravlično črpalko ti lahko poagnja ICE/Elektromotor, ampak potem ap res nisi naredil nič. Neke zaloge energije samo s hidravlično tekočino ne moreš narediti (stiskati je ne gre). So pa v bistvu hidromotorji precej fail, ker imajo nizek izkoristek (nekih 95ish % je že dobro - zadeva pušča po dizajnu, ker se s tem podmazuje). Je pa res, da imaš lahko infinetly variable moč pri kakršnihkoli obratih :)

Pyr0Beast je izjavil:

>Hladni zagoni so poslastica za ICE motor.
Not really no. Bolj mit ko karkoli drugega.

Mja, slabše mazalne lastnosti olj so mit. Tako močan mit, da za tem stoji celotna industrija, ki išče in ustvarja aditive, da ta nihanja čim bolj zmanjša. Pa to še vedno ni popolnoma to.

Če ne drugega je spet problem ravno v turbinah, ki se jih proda vedno več. Zadeva je drsni ležaj (razen če imaš drago/dobro turbino, potem imaš pač uporabljene še keramične kroglice). Pri višji viskoznosti olja bo 'čep' ležaja (rotor) težje izplaval oz. se bo to zgodilo pri višji hitrosti. Verjetno ni treba poudarjati, da gre do teh višjih hitrosti nekoliko bolj na suho, ko še ne plava.

Pyr0Beast je izjavil:

Kako je kaj elektronika vesela ko ga šaltaš dol ? >:D
Več kot 50Nm/s, mnogo mnogo več

Morda če si pacient in nogo dobesedno spustiš s sklopke, da ta ne drsi ampak zagrabi. Močno dvomim, da dvig obratov z recimo 1000 na 2500 do 3000 obratov (pri dizlu) predstavlja nek hud navor. Saj načeloma niti ne bi smel biti tak problem poračunati, sprememba vrtilne količine (po času) je enaka navoru. Problem je samo, da zadeva ni kompletno vrteča-se. Bi bilo treba počekirati zapiske, poiskati mase ojnic, batov, ročične gredi, verjetno še kak masni vztrajnostni moment za vse kose, itd.

Ampak ja, 50 Nm/S pri zaviranju z motorjem dosežeš če si junc. Navsezadnje ima peak navor kak 1.4 bencinarček okrog 100 Nm. Pri teh je dviganje sicer bolj počasno, najbolj se pozna turbina, ki v območju 200 do 300 obratov s skoraj nič (relativno seveda, skoraj nič z vidika pospeševanja) butne na max navor.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Pyr0Beast ::

>Neke zaloge energije samo s hidravlično tekočino ne moreš narediti (stiskati je ne gre).
Imaš hidro-pneumatski akumulator.
Kvazi-hibrid za ICE brez baterij :)

Point je samo zaradi tega; Je pa res, da imaš lahko infinetly variable moč pri kakršnihkoli obratih :)
In kN navora v litru prostornine.

>Mja, slabše mazalne lastnosti olj so mit. Tako močan mit, da za tem stoji celotna industrija, ki išče in ustvarja aditive, da ta nihanja čim bolj zmanjša. Pa to še vedno ni popolnoma to.
Plastifikatorji so za viskoznost. ČE te matra obraba si notri nalij molybiden mešanico.
Benefiti niso tako veliki da bi jo uporabljali povsod ergo. obraba je zanemarljiva.

Sploh impresivno mi je da tisti ogromni motorji v industriji sploh nimajo kakšnih posebnih olj (standard turbinsko). Samo da ima klin pa je čisto srečen. S tem da štarta iz 0.

>Ampak ja, 50 Nm/S pri zaviranju z motorjem dosežeš če si junc. Navsezadnje ima peak navor kak 1.4 bencinarček okrog 100 Nm. Pri teh je dviganje sicer bolj počasno, najbolj se pozna turbina, ki v območju 200 do 300 obratov s skoraj nič (relativno seveda, skoraj nič z vidika pospeševanja) butne na max navor.
Nabij gas do kraja
Spusti sklopko
Kdaj se mašina hitreje zavrti ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

>Pfffffff, sanja se vam ne, kako glasen je piš vetra okrog karoserije ter ropot gum po cesti.
Pri 130 to ni tako kritično.
Tam 240+ ... tisto začne rahlo šumeti. Odvisno seveda od same izolacije kabine. Kakšen clio vs. laguna je dan in noč.
Meni je npr. bolj siten šum ventilatorja (bolj glasen na max.) kakor pa piš vetra in ropotanje mašine.

Glede turbine in olja - minimalen problem. Ne gre na suho. (Imaš pa tudi 'air-bearing' turbine, ki pa dejansko gredo ob štartu, - pa tam to še vedno ni problem)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TribesMan ::

Pyr0Beast je izjavil:

Kako je kaj elektronika vesela ko ga šaltaš dol ? >:D
Več kot 50Nm/s, mnogo mnogo več


A površno bereš? 500Nm/s, ne 50...
Seveda pa elektronika nima kaj narest če je za volanom bumbar.

Drugače pa imajo avti v zadnih 15 letih namontiran "clutch delay valve", ki upočasni dejansko hitrost prijemanja sklopke. Tako da tudi če ti spustiš sklopko instantno, bo ta prijemala postopoma.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

PrimozR ::

Pyr0Beast je izjavil:

>Neke zaloge energije samo s hidravlično tekočino ne moreš narediti (stiskati je ne gre).
Imaš hidro-pneumatski akumulator.
Kvazi-hibrid za ICE brez baterij :)

Point je samo zaradi tega; Je pa res, da imaš lahko infinetly variable moč pri kakršnihkoli obratih :)
In kN navora v litru prostornine.

>Mja, slabše mazalne lastnosti olj so mit. Tako močan mit, da za tem stoji celotna industrija, ki išče in ustvarja aditive, da ta nihanja čim bolj zmanjša. Pa to še vedno ni popolnoma to.
Plastifikatorji so za viskoznost. ČE te matra obraba si notri nalij molybiden mešanico.
Benefiti niso tako veliki da bi jo uporabljali povsod ergo. obraba je zanemarljiva.

Sploh impresivno mi je da tisti ogromni motorji v industriji sploh nimajo kakšnih posebnih olj (standard turbinsko). Samo da ima klin pa je čisto srečen. S tem da štarta iz 0.

>Ampak ja, 50 Nm/S pri zaviranju z motorjem dosežeš če si junc. Navsezadnje ima peak navor kak 1.4 bencinarček okrog 100 Nm. Pri teh je dviganje sicer bolj počasno, najbolj se pozna turbina, ki v območju 200 do 300 obratov s skoraj nič (relativno seveda, skoraj nič z vidika pospeševanja) butne na max navor.
Nabij gas do kraja
Spusti sklopko
Kdaj se mašina hitreje zavrti ?

A ti je sploh jasno, kaj je hidro-pnevmatski akumulator? Ni to tank stisnjenega zraka, zadeva je tukaj nekoliko drugačna. Ti podvojiš tlak v pnevmatskem tanku in podvojiš količino energije. Podvojen tlak v HP akumulatorju ti bo pa samo povečal silo, ko ti bo odteklo 1 ml olja, bo to to. Pri plinih se 1 ml pretoka pri višjem tlaku v delta p pozna bistveno manj.

Izkoriščati večjih sil v hidravliki pa tak ni neki smiselno, ker so že tako ali tako stvari za industrijo večinoma dimenzionirane na 300 barov. Torej neke hude telovadbe tukaj ne moreš izvajati.

A tisti industrijski motorji, ki tečejo na konstantnih obratih, v konstantnem okolju brez nekih zunanjih vibracij, z izurjenimi upravljaljci, ne pa z babami, ki ga na peak power navijejo takoj po zagonu, itd.?

Tam se neposebna olja uporablja zaradi cene, ni tak problem 10 € razlike v ceni za motorno olje, če ga naliješ 3 litre (torej 20 proti 10 € npr.). Ko je takšnega olja 3000 litrov je pa to nekaj popolnoma drugega.

Glede kN navora za liter protornine, od nekje moraš dobiti 1 kN input moment. Le od kje ga dobiš... Hm...

Pyr0Beast ::

TribesMan je izjavil:

Pyr0Beast je izjavil:

Kako je kaj elektronika vesela ko ga šaltaš dol ? >:D
Več kot 50Nm/s, mnogo mnogo več


A površno bereš? 500Nm/s, ne 50...
Seveda pa elektronika nima kaj narest če je za volanom bumbar.

Drugače pa imajo avti v zadnih 15 letih namontiran "clutch delay valve", ki upočasni dejansko hitrost prijemanja sklopke. Tako da tudi če ti spustiš sklopko instantno, bo ta prijemala postopoma.


Typo
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Pyr0Beast ::

>A ti je sploh jasno, kaj je hidro-pnevmatski akumulator? Ni to tank stisnjenega zraka, zadeva je tukaj nekoliko drugačna. Ti podvojiš tlak v pnevmatskem tanku in podvojiš količino energije. Podvojen tlak v HP akumulatorju ti bo pa samo povečal silo, ko ti bo odteklo 1 ml olja, bo to to. Pri plinih se 1 ml pretoka pri višjem tlaku v delta p pozna bistveno manj.

Zadeva se meri v litrih in je bilo par prototipov s C3 kjer se je zadeva uporabljala za start-stop 'hibrid'. HP ima notri najlonsko membrano ki služi za separacijo plina in hidravlične tekočine.

>Tam se neposebna olja uporablja zaradi cene, ni tak problem 10 € razlike v ceni za motorno olje, če ga naliješ 3 litre (torej 20 proti 10 € npr.). Ko je takšnega olja 3000 litrov je pa to nekaj popolnoma drugega.
Tam ni 3000 litrov olja. Sam ležaj ga rabi toliko da je notri klin + kar ga gre po ceveh ki so namenjene za hlajenje. Obstajajo sistemi ki so tudi brez črpalk za olje, si ga os sama zagotovi. Zadeva praktično nima obrabe.
Pa zadeva je 'drobiž' kar se tiče cene. 10€ L.

Še vedno bi rad videl dokaz mnogo večje obrabe pri hladnem olju. Mašina lahko nekaj časa teče tudi brez njega preden bo zaribala namreč. 4000 obratov gor ali dol ko je hladen.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

+ Zanima me zakaj max. power škodi motorju. Imaš turbine za proizvodnjo štroma ki v 2h minutah dosežejo 90% max. moč in dizelske kompresorje na gradbiščih ki instantno štartajo v polne obrate in polno moč.
Vsako jutro, hladni.
En kup tomosov ki jih vozijo poštarji. Vsako jutro imajo hladen zagon in polni gas.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Aston_11 ::

Imajo sklopke res kakšen delay - pri mojem 3 leta starem tega ne opazim? Oziroma ali je to v smislu, kaj šele bi bilo, če deleya ne bi bilo?

Pyr0Beast ::

Moj 99 letnik s hidravlično ga ima.

Če imaš sklopko na zajlo tega verjetno nimaš.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Aston_11 ::

Pyr0Beast je izjavil:

Moj 99 letnik s hidravlično ga ima.

Če imaš sklopko na zajlo tega verjetno nimaš.


Itak, da nima zajle. 3 leta star...

Pyr0Beast ::

Poglej po forumih kako sklopko ima.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

PrimozR ::

Pyr0Beast je izjavil:

>A ti je sploh jasno, kaj je hidro-pnevmatski akumulator? Ni to tank stisnjenega zraka, zadeva je tukaj nekoliko drugačna. Ti podvojiš tlak v pnevmatskem tanku in podvojiš količino energije. Podvojen tlak v HP akumulatorju ti bo pa samo povečal silo, ko ti bo odteklo 1 ml olja, bo to to. Pri plinih se 1 ml pretoka pri višjem tlaku v delta p pozna bistveno manj.

Zadeva se meri v litrih in je bilo par prototipov s C3 kjer se je zadeva uporabljala za start-stop 'hibrid'. HP ima notri najlonsko membrano ki služi za separacijo plina in hidravlične tekočine.

>Tam se neposebna olja uporablja zaradi cene, ni tak problem 10 € razlike v ceni za motorno olje, če ga naliješ 3 litre (torej 20 proti 10 € npr.). Ko je takšnega olja 3000 litrov je pa to nekaj popolnoma drugega.
Tam ni 3000 litrov olja. Sam ležaj ga rabi toliko da je notri klin + kar ga gre po ceveh ki so namenjene za hlajenje. Obstajajo sistemi ki so tudi brez črpalk za olje, si ga os sama zagotovi. Zadeva praktično nima obrabe.
Pa zadeva je 'drobiž' kar se tiče cene. 10€ L.

Še vedno bi rad videl dokaz mnogo večje obrabe pri hladnem olju. Mašina lahko nekaj časa teče tudi brez njega preden bo zaribala namreč. 4000 obratov gor ali dol ko je hladen.

Govorim o TURBINI. Tista zadeva, veš, ki plava na olju pri nekih 200.000 obratih na minuto. In tudi doživlja nekaj obremenitev, tako po sili kot po toploti.

Super, povedal si kaj je hidravlični akumulator. Ne pa za kaj se uporablja (hint: dologorčna hramba energija, kot npr. pri bateriji, to ni).
Pa še enkrat bravo, govorim o olju v undustrijskih (recimo ladijskih) motorjih, ti pa potem to preslikaš na drsne ležaje. Kako ti to uspe?

Pyr0Beast ::

Kk naj jaz vem da ti govoriš o olju v megamotorjih in ne o olju sistema uležajenja standardnih el. motorjev v industriji, kjer pride v poštev navadno turbinsko olje?
Spet. Tisti ladijski motorji nimajo turbin. Tam se najde roots-blower + dvotaktni dizelaš
S tem da imajo 2 tipa olj tam. Enega za 'kurit' ki je đabe in se z njim maže sam bat in drugega za mazat ojnice in ostale bolj sofisticirane drobnarije.


Hidravlični akumulator je precej dolgoročna hramba energije. Nekak isti rang ko jeklenka zraka.

Pa tudi kaj bi naj turbino bolelo ko se zavrti hladna ? To stori skoraj isti trenutek ko se mašina obrne in se stalno vrti z nekimi minimalnimi obrati.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

Ko se zavrti hladna je ne boli nič. Boli jo, ko zahdiš gas v poden in se zadeva zavrti na max obrate, skupaj z obremenitvami na obeh straneh, torej na turbini in kompresorju.

Pa ne vem, ti si govoril o neposebnih oljih v industrijskih motorjih, jaz pa tudi. Ni šans torej, da sta ti dve stvari povezani :D

Pa ne, sploh nimajo ladijski motorji turbin, kje pa.

Pa ja, hidravlični akumulator je kot jeklenka zraka ja. V katerem svetu že? A sploh veš za kaj se HA uporablja?

Pyr0Beast ::

In natanko zakaj jo bi bolj bolelo na max. obratih ko je hladna kot ko je topla ?

Pri vroči imaš še večjo možnost creep-a same kovine. Bajno dobra zadeva.

>Pa ja, hidravlični akumulator je kot jeklenka zraka ja. V katerem svetu že? A sploh veš za kaj se HA uporablja?
No, izdaj svoje skrivnosti.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Ker se olje na 100 stopinjah bistveno drugače obnaša kot na 20 stopinjah. Žal.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Da, poveča se oksidacijski stres in pade viskoznost.
Še kaj magije noter?

Še vedno iščem razlog da se zadeva ne maže pri olju z večjo viskoznostjo
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

dzinks63 ::

Tema je o : Zakaj so električni avtomobili prava stvar in ne o ladijskih motorjih, turbinah, ... Moderator naj malo prečisti to zadnjo stran in pobriše offtopic vključno z mojim.

Pyr0Beast ::

Ker je treba ubiti vsako debato, ki se ne navezuje izključno na temo. Good work sheeple.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

guest #44 ::



kaj dela je z temi ICEi.

Pyr0Beast ::

Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

guest #44 ::

70% manj dela.

Fave ::

Ne vem, če je bilo že kje v temi omenjeno, a električna vozila bodo pomembna tudi iz vidika akumulacije električne energije ob porastu nestalnih virov, kot sta fotovoltaika in vetrne elektrarne.
My mind's a hyper tool that fixes everything.

PrimozR ::

Ker jo bomo porabljali, ko teh virov ne bo s polnjenjem avtomobilov, to akumulirano bomo pa porabljali porabljali na cesti, kjer nam na kakršenkoli drug način ne bo koristila sploh?

Pyrobeast pri nepravilni viskoznosti je nekoliko težje olje stiskati v majhne reže, torej zadeva težje splava. Zadeva je v celoti dimenzionirana za delovanje na ~100 stopinjah celzija olja, torej se potrudimo in jo uporabljajmo tam. Če boš pa z industrijskimi motorji uletaval, ti pa lahko povem, da ladje (in tovornjaki recimo) motorje pred uporabo lepo ogrejejo. Je bilo ravno nedolgo nazaj na Discovery-ju, da so na neki ladji imeli paniko, ker bi se morali umakniti (ena druga ladja se jim je približevala in bi se lahko zaletela), za kar pa bi morali uporabiti mrzle motorje. Kar ni dobro zanje spljoh.

S creepom kovine si imel v mislih kaj točno? Lezenje in s tem spreminjanje oblike? Si pomislil, da je tudi to upoštevano pri dizajnu turbine in se uporabljajo materiali, ki pri delovnih temperaturah še niso v območju creepa? :P

Fave ::

PrimozR je izjavil:

Ker jo bomo porabljali, ko teh virov ne bo s polnjenjem avtomobilov, to akumulirano bomo pa porabljali porabljali na cesti, kjer nam na kakršenkoli drug način ne bo koristila sploh?



Nisi dojel oz. ne razumeš. Jutri razložim.
My mind's a hyper tool that fixes everything.
««
95 / 1139
»»