» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
strani: 1 ... 88 89 90 91 92 ... 462

WarpedOne ::

VelikiTun:
Domnevam, da bi večina voznikov želela avto priklopiti na polnjenje ob prihodu z dela. Med četrto in peto uro popoldne, ko je poraba zaradi drugih potreb že tako visoka, se naenkrat v omrežje priklopi še na tisoče vozil. Saj OK, dodatne kapacitete se gradi in tudi električna vozila ne bodo zamenjala klasičnih kar čez noč, vendar si je včasih dobro zamisliti točno tak scenarij.


Najprej pohvala za vsaj bežen vpogled v zgodovino teme.

Čisto noben (serijski) električni avtomobil se ne prične (nujno) polnit kar takoj ko ga vštekaš kot kak električni grelec. Čisto vsak ima timer, ki omogoča nastavitev kdaj se naj začne polnit. Čisto vsak človek, ki ima dovolj pod palcem, da si takšno reč kupi, je dovolj sposoben da razume nizko tarifo, ki se prične nekje okrog 11h zvečer in bo imel timer nastavljen da se začne polnit šele takrat enkrat. Nekateri tudi razumejo, da se jim bol še dodatno splača timer nastavit na neko zgodnjo jutranjo uro, da bo še ravnodovolj časa, da bo baterija dovolj polna, ko zjutraj avto potrebujejo.

Sploh pa so pametna električna omrežja že v razvoju. Zopet z ali brez električnih vozil.
Takoj skupaj z njimi pridejo tudi pametni porabniki, ki bojo porabo energije usklajevali s centralo in bili za to finančno nagrajeni (cenejša kWh), če bodo centrali dovolili da jim diktira kdaj točno naj cuzajo, kdaj pa naj mal počakajo.

Le nekateri pravimo, da nismo s tem naredili prav nič; da pri tem ne gre za prav noben napredek, če smo samo "preložili" problem. In ravno iz tvojega argumenta je to čisto lepo razvidno.

Pomisli koliko košta en velik filter na dimniku termoelektrarne (postavitev, vzdrževanje, kontrola in nadzor nad učinkovitostjo) in koliko bi stalo potrebno število takih filtrov na auspuhih milijonov vozil (ob enaki zagotovljeni kakovosti filtriranja). Upam stavit, da je filter na elektrarni 10x cenejši.

Čist tko v principu pa je električno vozilo le avtomobil z idealnim CVT menjalnikom ("nemehanski menjalnik"), ki praktično ne povzroča hrupa in je enostavnejši za vožnjo kot klasika.
One does not know what one does not know.

VelikiTun ::

WarpedOne je izjavil:

Takoj skupaj z njimi pridejo tudi pametni porabniki, ki bojo porabo energije usklajevali s centralo in bili za to finančno nagrajeni (cenejša kWh), če bodo centrali dovolili da jim diktira kdaj točno naj cuzajo, kdaj pa naj mal počakajo.
Saj razumem, vendar je to, če malce karikiram, ravno sistem sodi-lihi. Neko, naj bo to država ali avtomatski sistem, uporabniku diktira, kdaj naj vozilo polni.
Res je, da tudi sedaj poznamo nižjo ter višjo tarifo, samo gre v primeru polnjenja vozil to v novo skrajnost.

No, do širše uporabnih in cenovno sprejemljivih alternativ fosilnim gorivom je še dolga in do takrat se bo že speglalo "malenkosti".

Gregor P ::

WarpedOne je izjavil:

Čisto vsak človek, ki ima dovolj pod palcem, da si takšno reč kupi, je dovolj sposoben da razume nizko tarifo

Praktično se že lahko ustavimo pri tem stavku. Ker povprečni vozniki, niso ravno ljudje

1. ki bi imeli dovolj pod palcem
2. bili sposobni uporabljati neke sodobne visoke tehnološke rešitve

... in morda še kot 3. točka 1 se ne ujema z "da razume nizko tarifo"; ker tistega, ki ima (vsaj v Sloveniji) kaj pod palcem, to sploh ne zanima:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

jest10 ::

WarpedOne je izjavil:


Povzetek je:
Električna energija za pogon avtomobilov se bo izgubila v letni rasti porabe iz drugih naslovov. Potrebovali bomo natanko enako mnogo dodatnih virov z ali brez električnih avtomobilov. Raje najdi boljši argument proti, ta je preveč votel.

No ta interpetacija je jasno bedarija.
Brez elektro vozil bo rast porabe manjša, kot z njimi.

VelikiTun ::

To sklepa ob predpostavki, da se vozila polni ponoči. V tem primeru ima prav, ampak v realnem svetu to ne deluje.

WarpedOne ::

Saj razumem, vendar je to, če malce karikiram, ravno sistem sodi-lihi. Neko, naj bo to država ali avtomatski sistem, uporabniku diktira, kdaj naj vozilo polni. Res je, da tudi sedaj poznamo nižjo ter višjo tarifo, samo gre v primeru polnjenja vozil to v novo skrajnost.


Ne in ja.
Jaz kot uporabnik sistemu rečem: Potrebujem 20 kWh energije.
Sistem pa reče: Da vidmo.. aha, imaš 10 kW priklop, torej lahko začnema filat takoj in bo bo čez dve uri fertig ampak cena bo 0,30 za kWh. Lahko mi daš 4 ure časa, da ti dostavim teh 20 kWh za 0,20€/kWh al pa 10 ur pri ceni 0,10€/kWh. Številke sm potegnu iz riti v demonstracijske namene.

To ni sistem sodi/lihi ampak pametna optimizacija omrežja kjer jaz kot uporabnik v zameno za nekaj nižjo ceno od sistema zahtevam MANJ.
One does not know what one does not know.

jest10 ::

VelikiTun je izjavil:

To sklepa ob predpostavki, da se vozila polni ponoči. V tem primeru ima prav, ampak v realnem svetu to ne deluje.

V realnem svetu tudi ponoči ni kakšnih hudih presežkov energije. Vsaj pri nas ne.
Bodo pa, ko bo stal NEK2;)

WarpedOne ::

jest10:
No ta interpetacija je jasno bedarija.
Brez elektro vozil bo rast porabe manjša, kot z njimi.

Jasno je le, da nimaš pojma kakšne so zadaj številke in kaj pomeni "letni šum v rasti porabe".

Haters gonna hate.
One does not know what one does not know.

Zgodovina sprememb…

jest10 ::

WarpedOne je izjavil:

jest10:
No ta interpetacija je jasno bedarija.
Brez elektro vozil bo rast porabe manjša, kot z njimi.

Jasno je le, da nimaš pojma kakšne so zadaj številke in kaj pomeni "letni šum v rasti porabe".

Haters gonna hate.


Če dodatno prižgem 5 luči ob prižhanih 10-tih TVjih, je poraba višja, ali ne?

VelikiTun ::

WarpedOne je izjavil:

Ne in ja.
Jaz kot uporabnik sistemu rečem: Potrebujem 20 kWh energije.
Sistem pa reče: Da vidmo.. aha, imaš 10 kW priklop, torej lahko začnema filat takoj in bo bo čez dve uri fertig ampak cena bo 0,30 za kWh. Lahko mi daš 4 ure časa, da ti dostavim teh 20 kWh za 0,20€/kWh al pa 10 ur pri ceni 0,10€/kWh. Številke sm potegnu iz riti v demonstracijske namene.

To ni sistem sodi/lihi ampak pametna optimizacija omrežja kjer jaz kot uporabnik v zameno za nekaj nižjo ceno od sistema zahtevam MANJ.
To je kul, vendar funkcionira le v primeru, ko bi bila energija na splošno draga. Če pa recimo eno polnjenje stane četrtino rezervoarja goriva, pa bo večina polnila takrat, ko ji bo pasalo.

WarpedOne ::

Če dodatno prižgem 5 luči ob prižhanih 10-tih TVjih, je poraba višja, ali ne?

In zaradi te dodatne porabe, bo potrebno postavt dodatne elektrarne? Vidiš poanto?
Realna pričakovana rast števila električnih vozil in zanje potrebna količina energija je glih enako banalna kot tvojih 5 luči, če jo primerjaš s skupno porabo in viri.

Če pa recimo eno polnjenje stane četrtino rezervoarja goriva, pa bo večina polnila takrat, ko ji bo pasalo.

Seveda. Ampak če stvar nucaš šele naslednji dan, boš polnil na najcenejši možni način, ki še ustreza tvojim zahtevam. Ljudje šparamo pri testeninah in WC papirju, pa da pri elektriki nebi? Sploh ko/če je to skorajda avtomatsko?

Pametna omrežja so pametna ravno zato ker so pametna :) Provajderji in porabniki se sami zmenijo, brez vmešavanja človeka. Ta sam pove kaj hoče met, sistem se pa pol zdila sam.
One does not know what one does not know.

jest10 ::

WarpedOne je izjavil:

Če dodatno prižgem 5 luči ob prižhanih 10-tih TVjih, je poraba višja, ali ne?

In zaradi te dodatne porabe, bo potrebno postavt dodatne elektrarne? Vidiš poanto?
Realna pričakovana rast števila električnih vozil in zanje potrebna količina energija je glih enako banalna kot tvojih 5 luči, če jo primerjaš s skupno porabo in viri.

In ko vsako leto kupim dodatno še 5 luči...

Lej ga no, v nekaj letih se nabere za manjšo elektrarno, ki ne bi bila potrebna, če ne bi bilo elektro vozil.
Vsak nov porabnik prispeva svoj delež, tako da je preprosto bedasto trditi, da zaradi elektro vozil pa res ne bo nobenega vpliva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jest10 ()

energetik ::

@W1: lej, sigurno sem omenil že kdaj, koliko je porabe goriv za promet.
Takrat sem gledal za leto 2006, Statistični urad RS. Vse, dizel+bencin, uporaba v prometu.
Porabili smo skupaj 1.537.000 ton goriva, kar ustreza 6,5x10^10 MJ (18TWh) energije. Če upoštevamo povprečen 20% izkoristek ICE, je to 409 MW povprečne moči. Zanemarljivo? "Samo" dobra polovica NEK. S tem da tukaj še ni vštet izkoristek transformacije na VN in nazaj, polnenja/praznenja in izkoristka elektromotorja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

jype ::

Ja, če čez noč zamenjamo vse avtomobile za električne, bomo imeli zjutraj težave.

Daedalus ::

No ja, naprave ki se samodejno zaženejo ob preklopu elektro števca v nižjo tarifo, niso nič novega, vsaj tako mi je enkrat en štromar razlagal. Tako da samodejno polnjenje eletro avta ob primernem času, ni lih znanstvena fantastika. Pač signaliziraš v omrežje, ko je zadosti presežne elektrike.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

energetik ::

Zadosti presežne elektrike za celotni promet na štrom _ni_, poglej zgornje številke. Veš kaj je to 409MW 24/7? Če se to skoncentrira na noč, ko naj bi bil prezežek, je to 1200 MW v 8h. Potem bo poraba ponoči večja kot podnevi.

WarpedOne ::

@W1: lej, sigurno sem omenil že kdaj, koliko je porabe goriv za promet.

Madona no, kaj vam je? Sami pravljičarji tuki okol al kaj? Evo, iz čiste dobre volje ponavljam izračun.

Tule piše da prvih 20 najbolje prodajanih modelov avtomobilov v letu 2010 in 2011 skupaj nanese 60.000 prodanih vozil letno. Pa bodimo ultraradodarni in recmo, da se letno proda 100.000 novih vozil in da bo tako še naslednjih 10 let. Nagradno vprašanje je, kolikšna je realna ocena deleža električnih vozil v naslednjih desetih letih. Bom res zelo optimističen in bom reku da 20% - to je vsak peti prodan avtomobil bo električen (zanemarimo, da letna svetovna proizvodnja EVjev še kar nekaj let ne bo zadostna, da bi pokrila to cifro). To je 20.000 novih električnih vozil vsako leto. Recimo tudi, da je njihova življenska doba vsaj 10 let tako da bo naslednjih 10 let to čisti prirastek skupne kvote električarjev i.e. ne bo zamenjav obstoječih. Po 10ih letih bo tako na naših cestah 200.000 električnih vozil. Čist slučajno je danes na cesti okrog milijona vozil, se pravi bo to še vedno samo 20% voznega parka.

Zadeve nimajo ultra mnogo dosega, zato recimo da se bo v povprečju z njimi delalo po 100km dnevno, kar je samo po sebi zelo zelo pesimistična ocena, ker je sedaj že vsakomur jasno da za turanje po cele dneve ti avtomobili niso in bodo torej kupljeni tam, kjer ni potrebe po dolgih prevoženih razdaljah. 100km na dan je iz tega vidika zelo pesimistična cifra - bol realna je nekje okrog 20 ampak vzemimo 100. Koliko kWh je to? Spet odvisno od teže vozila in relacije a tudi tu velja tisto o znanih omejitvah - po hudo hribovitem terenu in blatu/snegu stvar porabi bistveno več kot v stop-n-go mestnem prometu zato bo večina teh vozil pač v stop-n-go prometu. 200 Wh/km oz 5 km/kWh je tako precej pesimistična ocena ampak za naše potrebe naj bo tako.

Torej 100 km/dan, 5km/kWh, 230 delovnih dni na leto pomeni 4.6 MWh, pa bodimo še enkrat pesimistični in zaokrožimo na 5 MWh na en avtomobil na leto.
Krat 20.000 vozil in smo na 100 GWh skupbne porabe elektrike za te električne avtomobile v prvem letu.
Ogromna številka sama posebi dokler ne pogledaš letne porabe energije - na višku gospodarske rasti v 2007 je bila že na 13.300 GWh, recesija in propadanje fabrik je to cifro znižalo na 11.500 GWh v letu 2009. Upad za 1.800 GWh.

Se pravi, če zapelje na cesto kakih 400.000 električnih avtomobilov, ki vsa prefurajo po 100 km na dan, 230 dni na leto, pridemo na skupno porabo, kot smo jo ŽE IMELI leta 2007. Le kako smo si leta 2007 uspeli priskrbeti vse te silne GWh energije, če je to tak hud problem kot se nekaterim tule zdi?
One does not know what one does not know.

jest10 ::

Sedaj pa računaj še malo drugače. Zvečer se vseh teh 200000 vozil priklopi na 5kW domači polnilec. Ups! 1GW porabe.

WarpedOne ::

Ta 1 GW zgleda kot približno 3/4 "povprečne priklopne moči" celotnega omrežja. Se pravi, kot da gre povprečna moč iz 1,3 GW na 2,3 GW. Dokler gledaš samo povprečja zgleda morda tako.

Ko se pa spomneš na porabo v pasu in dnevne špice porabe in še dejstvo, da je iz nekega razloga elektrika ponoči precej cenejša. Razlog je v bistveno nižji porabi ponoči. 1GW ponoči bo tako "le" stabiliziral porabo skozi cel dan, da bo bistveno manjše nihanje med dnevno in nočno porabo. To je v celi sliki dobro, ker bomo lahko bistveno večji deleč potreb po energiji pridobili iz stalnih virov (npr. jedrska) in bo manj potrebe po nočnem ustavljanju elektraren zaradi presežka ustvarjene električne moči.

Išem in ne najdem grafa porabe energije po urah dneva. Sm pa našel tole, kjer je jasno razvidno da poraba skozi čas že danes niha tudi za 1,5GW od ure do ure pa sistem to preživi.

Dodaj k vsemu temu še pametno omrežje, ki bo polnjenje teh 200.000 vozil razmazal skozi celo noč (seveda z upoštevanjem individualnih želja) pa vse skup ni noben resen problem več. 20kWh z 5kW polnicem traja 4 ure. Ponoči je 8 ur dost časa, že samo to ta "1 GW sunek" postane pol manjši.

Ampak nove elektrarne in posodobitev omrežja vseeno potrebujemo. Za naslednja leta ko bo zopet poraba za 2000 GWh letno večja. In še višja.
One does not know what one does not know.

Invictus ::

Da ne omenimo še drugega problema poleg distribucije elektrike.

Kdo bo plačal električne priključke za polnenje doma?

Večina ima zdaj max 4kW naprave doma (sušilec, kuhinjska plošča). Da se ti bo avto nafilal čez noč, recimo 50kWh baterija, rabiš 5 ur polnit z 10kWh. To pomeni tok cirka 45A. Precej draga napeljava bo to ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

WarpedOne ::

Plačal jih bo tist, ki ni zadovoljen s 6 kW polnilne moči.

6 kW polnilne moči pomeni polnjenje s hitrostjo 30 kmh. V 2 urah si "natankal" 60 km dosega, v treh 90 km itd.
Ko ti izstavijo račun za močnejši priključek, vidiš da ga ne potrebuješ.
One does not know what one does not know.

Boeing ::

energetik je izjavil:

Zadosti presežne elektrike za celotni promet na štrom _ni_, poglej zgornje številke. Veš kaj je to 409MW 24/7? Če se to skoncentrira na noč, ko naj bi bil prezežek, je to 1200 MW v 8h. Potem bo poraba ponoči večja kot podnevi.


Kje točno je zdaj problem ? NEK2 ima, kot sem že omenil (ali pa morda tudi ne) projektirano električno moč 1.3GW.

To je čez palec ene 3x več, kot rabimo za avtomobile, če gre cela država na elektriko v roku, ko bo NEK2 priklopljen v omrežje.

A bo kul ? A bo to dost štroma, al postavmo še kako hidroelektrarno ?

Okej, male hidroelektrarne na Savi (ki mimogrede, služijo izključno kot zbiralniki vode nad elektrarno v primeru sile) bodo v sistem dodali še cca 110 MW.

A bo zdej kul ? Zdej smo že pa pri 3.5x tolko, kot rabimo za avtomobile. To bo pa menda ja dovolj, vrag vas nima rad...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

jest10 ::

Boeing je izjavil:

energetik je izjavil:

Zadosti presežne elektrike za celotni promet na štrom _ni_, poglej zgornje številke. Veš kaj je to 409MW 24/7? Če se to skoncentrira na noč, ko naj bi bil prezežek, je to 1200 MW v 8h. Potem bo poraba ponoči večja kot podnevi.


Kje točno je zdaj problem ? NEK2 ima, kot sem že omenil (ali pa morda tudi ne) projektirano električno moč 1.3GW.

To je čez palec ene 3x več, kot rabimo za avtomobile, če gre cela država na elektriko v roku, ko bo NEK2 priklopljen v omrežje.

A bo kul ? A bo to dost štroma, al postavmo še kako hidroelektrarno ?

Okej, male hidroelektrarne na Savi (ki mimogrede, služijo izključno kot zbiralniki vode nad elektrarno v primeru sile) bodo v sistem dodali še cca 110 MW.

A bo zdej kul ? Zdej smo že pa pri 3.5x tolko, kot rabimo za avtomobile. To bo pa menda ja dovolj, vrag vas nima rad...


Ker ostala poraba nekako ne bo stagnirala, to ne bo dovolj. Ko bo NEK2 narejen(kar bo čudež, če bo do 2025), bo potrebno že biti kar globoko v pripravah na NEK3:P
In NEK2 bo najverjetneje kar "samo" 1,1GW. Druga opcija z 1,6GW je malo verjetna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jest10 ()

dzinks63 ::

V SLO prihaja Peugeot 3008 Hybrid4

letos bo na prodaj 45 primerkov , za katero bo treba odšteti 36.000 evrov.

WarpedOne ::

Čakam da 2 leti star RZC H4 20 jurjev. Naslednja lubica :P
One does not know what one does not know.

telexdell ::

Daedalus je izjavil:

No ja, naprave ki se samodejno zaženejo ob preklopu elektro števca v nižjo tarifo, niso nič novega, vsaj tako mi je enkrat en štromar razlagal. Tako da samodejno polnjenje eletro avta ob primernem času, ni lih znanstvena fantastika. Pač signaliziraš v omrežje, ko je zadosti presežne elektrike.

Se spomnim, da smo se že pred tam 30. leti učili o dirigiranem odvzemu električne energije. Distributer v primeru viška energije pošlje poseben signal po električnem omrežju. Ta signal sprejme posebna naprava katera vklopi elektriko pri odjemalcu. Tako lahko distributer glede na razpoložljivost energije in obremenitev omrežja poljubno regulirala odvzem. Pač podobno kot doma z daljincem vklopite ali izklopite TV.
Vsa ta razmišljanja o načinih polnjenja, potrebni energiji, dosegu... so popolnoma irelevantna dokler ne bo cena električnega avtomobila takšna, da si ga bo lahko privoščila večina dosedanjih imetnikov avtomobilov. Ko pa bo ta cena dosežena bodo pa poleg razvite tudi metode in postopki za polnjenje avtomobilov in pa seveda načini pobiranja davkov.

PS- nekateri ponudniki že dane sponujajo cenejšo električno energijo za toplotne črpalke. Le zakaj?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Gregor P ::

Brez skrbi, se bo to spremenilo takrat, ko bodo vsi imeli toplotne črpalke>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Phil ::

WarpedOne je izjavil:

Ta 1 GW zgleda kot približno 3/4 "povprečne priklopne moči" celotnega omrežja. Se pravi, kot da gre povprečna moč iz 1,3 GW na 2,3 GW. Dokler gledaš samo povprečja zgleda morda tako.

Ko se pa spomneš na porabo v pasu in dnevne špice porabe in še dejstvo, da je iz nekega razloga elektrika ponoči precej cenejša. Razlog je v bistveno nižji porabi ponoči. 1GW ponoči bo tako "le" stabiliziral porabo skozi cel dan, da bo bistveno manjše nihanje med dnevno in nočno porabo. To je v celi sliki dobro, ker bomo lahko bistveno večji deleč potreb po energiji pridobili iz stalnih virov (npr. jedrska) in bo manj potrebe po nočnem ustavljanju elektraren zaradi presežka ustvarjene električne moči.

Išem in ne najdem grafa porabe energije po urah dneva. Sm pa našel tole, kjer je jasno razvidno da poraba skozi čas že danes niha tudi za 1,5GW od ure do ure pa sistem to preživi.

Dodaj k vsemu temu še pametno omrežje, ki bo polnjenje teh 200.000 vozil razmazal skozi celo noč (seveda z upoštevanjem individualnih želja) pa vse skup ni noben resen problem več. 20kWh z 5kW polnicem traja 4 ure. Ponoči je 8 ur dost časa, že samo to ta "1 GW sunek" postane pol manjši.

Ampak nove elektrarne in posodobitev omrežja vseeno potrebujemo. Za naslednja leta ko bo zopet poraba za 2000 GWh letno večja. In še višja.


Malo si precenil dnevno/nočna nihanja, kar je sicer dan danes popularno. Klik.

Se spomnim, da smo se že pred tam 30. leti učili o dirigiranem odvzemu električne energije. Distributer v primeru viška energije pošlje poseben signal po električnem omrežju. Ta signal sprejme posebna naprava katera vklopi elektriko pri odjemalcu. Tako lahko distributer glede na razpoložljivost energije in obremenitev omrežja poljubno regulirala odvzem. Pač podobno kot doma z daljincem vklopite ali izklopite TV.


Taka tehnologija danes že obstaja in je tudi komercialno dobavljiva. Ampak sam sem mnenja da se more proizvodnja prilagajati porabi in ne obratno. Pri prvi varinati bi šla kvaliteta življenja pač navzdol.

telexdell ::

Phil je izjavil:

Taka tehnologija danes že obstaja in je tudi komercialno dobavljiva. Ampak sam sem mnenja da se more proizvodnja prilagajati porabi in ne obratno. Pri prvi varinati bi šla kvaliteta življenja pač navzdol.

Tudi danes nimaš črpalke doma v garaži ampak se moraš zapeljati do nje. Tam še greš mogoče na WC, pregledaš napolnjenost pnevmatik, pogledaš ponudbo v trgovini... in kar hitro mine 15-20 min. V tem času pa se ti lahko električna baterija že z današnjo tehnologijo napolni na do 80% kapacitete. Torej bi lahko celo Slovenijo prevozil z največ dvema relativno kratkotrajnima postankoma na črpalki.
Črpalka ti bo prišla prav tudi, če bi bil v obdobju dirigiranega odvzema elektrike z vozilom drugje in ne doma. Prav tako te nihče ne bi oviral, da priključiš polnjenje baterije na normalno vtičnico, če je zate razlika v ceni kWh dirigiranega odjema in klasičnega odjema manj pomembna kot prilagajanje navad. Še vedno se bo našlo precej ljudi, kateri to ne bo storilo in ti ter nekaj tebi podobnih ne boste bistveno ogrožali stabilnost elektroenergetskega sistema.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

VelikiTun ::

telexdell je izjavil:

Tudi danes nimaš črpalke doma v garaži ampak se moraš zapeljati do nje. Tam še greš mogoče na WC, pregledaš napolnjenost pnevmatik, pogledaš ponudbo v trgovini... in kar hitro mine 15-20 min. V tem času pa se ti lahko električna baterija že z današnjo tehnologijo napolni na do 80% kapacitete. Torej bi lahko celo Slovenijo prevozil z največ dvema relativno kratkotrajnima postankoma na črpalki.
Hja, če imaš ti ob vsakem tankanju še dodatnih 15-20 minut časa, potem fino, vendar si eden redkih.

Kar pa se tiče hitrega polnjenja. Če na ta način pogosto filaš baterijo(e), se življenjska doba precej zmanjša. Ob ceni baterijskega sklopa se je kar za zamislit, če se resnično splača - tistih nekaj centov za kW energije se hitro sprevrže v nekaj €.

Phil ::

telexdell je izjavil:


Tudi danes nimaš črpalke doma v garaži ampak se moraš zapeljati do nje. Tam še greš mogoče na WC, pregledaš napolnjenost pnevmatik, pogledaš ponudbo v trgovini... in kar hitro mine 15-20 min. V tem času pa se ti lahko električna baterija že z današnjo tehnologijo napolni na do 80% kapacitete. Torej bi lahko celo Slovenijo prevozil z največ dvema relativno kratkotrajnima postankoma na črpalki.
Črpalka ti bo prišla prav tudi, če bi bil v obdobju dirigiranega odvzema elektrike z vozilom drugje in ne doma. Prav tako te nihče ne bi oviral, da priključiš polnjenje baterije na normalno vtičnico, če je zate razlika v ceni kWh dirigiranega odjema in klasičnega odjema manj pomembna kot prilagajanje navad. Še vedno se bo našlo precej ljudi, kateri to ne bo storilo in ti ter nekaj tebi podobnih ne boste bistveno ogrožali stabilnost elektroenergetskega sistema.


Ne vem zakaj se tole tvoje bere kot osebni napad... Bistvo kar sem hotel povedati je da moramo izbrati tako tehnološko rešitev, ki pridobljene kvalitete življenja ne niža.

To da mi distributer določa kdaj smem iz omrežja vleči energijo (za električni avto) je velik korak nazaj. Saj poraba je dejansko zelo predvidljiva, zakaj ne raje regulirati proizvodnje?

Če se pa pododobi proizvodnjo/distribucijo, tako da ga kadarkoli vklopim v vtičnico, za konkurenčno ceno, pa vzamem takoj. Drugo so kompromisi, ki te bojo na koncu prisilili v to da boš klasičen ICE še vedno moral obdržati.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Phil ()

Scorpia ::

Jaz ne razumem, zakaj avtomobilska podjetja rinejo nekam s temi električnimi avtomobili, na baterije? Avti so težki, slabše vodljivi, baterije so škodljive itd....

Zakaj ne razvijajo na vodik? Opel je nekaj časa vztrajno razvijal, zdaj pa nič, sem pa tja američani naredijo, ostalo bolj ali manj študije? a se bojijo, da ne bojo mogli nič zaslužiti? ker je vodik, skoraj zastonj za pridobiti. Vsaj glede izkoristka energije? Že tko, ko berem ali gledam oddaje, povsod sporočajo da je vodik prihodnost. Nikjer pa ni zaslediti, da bi kdaj stekla proizvodnja...
////

Invictus ::

Zato ker so električni avti kao "zeleni". Zato sem pa dal link do članka ... Sam navadni ljudje tako nimajo pojma o industriji in vidijo samo končni izdelek.

Kar se tiče hitrega polnenja, je mal utopija. Malo zaradi baterij, kot drugo pa pri takem polnenju tečejo ogromni tokovi.Kar seveda precej podraži zadevo. To ni mobitel ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Matev ::

ker je vodik, skoraj zastonj za pridobiti.


za pridobiti vodik je potrebno več energije kot jo dobiš s tega vodika

zato je zadeva dead end - vsak dokler bo tako težko pridobivanje vodika

Scorpia ::

Kolikor berem na netu, za industrijo ni problem pridobiti vodik. Ker je več načinov za pridobiti. Možno da se za avtomobilsko industrijo, še ne splača. Ali pa je to še vedno politika, tistih, ki imajo korist na sedanje stanje.
////

dux ::

@Scorpia: težava z vodikom je skladiščenje (praktično nemogoče ga je utekočiniti in tudi skozi najmanjše luknje uhaja) in njegova eksplozivnost ter pa seveda cena pridobivanja.
Upanje je v nasih odlocitvah

jest10 ::

Vodik ima slabo energijsko gostoto na liter, ter ni ravno enostaven za shranjevanje.

energetik ::

Scorpia je izjavil:

Kolikor berem na netu, za industrijo ni problem pridobiti vodik. Ker je več načinov za pridobiti. Možno da se za avtomobilsko industrijo, še ne splača. Ali pa je to še vedno politika, tistih, ki imajo korist na sedanje stanje.
Najprej si preberi kakšen kemijski in fizikalni učbenik, recimo o elektrolizi pa o zakonih termodinamike.
Seveda ni problem dobit vodik, problem je samo to, da boš za to porabil več energije, kot jo boš potem pridobil iz vodika, sploh če tega skuriš v navadnem ICE motorju.

Okapi ::

Seveda ni problem dobit vodik, problem je samo to, da boš za to porabil več energije, kot jo boš potem pridobil iz vodika,
A z elektriko v akumulatorjih je pa kaj drugače?

O.

jype ::

Okapi> A z elektriko v akumulatorjih je pa kaj drugače?

Je. Energija, ki se počasi izgublja iz akumulatorjev, ni tako zoprna kot vodik, ki počne isto.

Invictus ::

Kolikor je meni znano, ima vodik največjo energijsko vrednost med vsemi, samo skladiščenje je malo kritično.

Zato so ga tudi uporabili pri shuttlu za pogon. Kako je pa eksploziven, so pa tudi demonstrirali.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

energetik ::

Na kilogram že, na L ima pa parkrat manj kot bencin.

A kdo najde na sliki Li-ion akumulator? >:D

dzinks63 ::

Električni avtomobili so tihi, kar preveč tihi in npr. Audi se je tega pri razvoju R8 e-trona lotil zelo resno. Zvok katerega bo oddajal, bo že na prvi posluh dal vedeti, da je ta avtomobil nekaj posebnega.

Mesar ::

dzinks63 je izjavil:

Električni avtomobili so tihi, kar preveč tihi in npr. Audi se je tega pri razvoju R8 e-trona lotil zelo resno. Zvok katerega bo oddajal, bo že na prvi posluh dal vedeti, da je ta avtomobil nekaj posebnega.



A bo mel knof MUTE ?
To Quattro or not to Quattro?

WarpedOne ::

One does not know what one does not know.

CaqKa ::

WarpedOne je izjavil:

Seveda. Ampak če stvar nucaš šele naslednji dan, boš polnil na najcenejši možni način, ki še ustreza tvojim zahtevam. Ljudje šparamo pri testeninah in WC papirju, pa da pri elektriki nebi? Sploh ko/če je to skorajda avtomatsko?

Pametna omrežja so pametna ravno zato ker so pametna :) Provajderji in porabniki se sami zmenijo, brez vmešavanja človeka. Ta sam pove kaj hoče met, sistem se pa pol zdila sam.


esencialno za tvoj prispevek je da ljudje sploh razumejo kaj je "smart grid" ;)

CaqKa ::

jest10 je izjavil:


In ko vsako leto kupim dodatno še 5 luči...

nisi zasledil da smo začeli uporabljati varčne žarnice ki porabijo petkrat manj in da so na pohodu led "žarnice" ki bodo spet še 5x manj porable in da bo za njimi razvoj še vedno šel v to smer?

VelikiTun ::

Ja, 5x manj za uporabnika. Elektrarne pa tega ne čutijo kar preveč.

Matev ::

Ja, 5x manj za uporabnika. Elektrarne pa tega ne čutijo kar preveč.


čutijo natančno toliko kot se prihrani

energetik ::

CaqKa je izjavil:

nisi zasledil da smo začeli uporabljati varčne žarnice ki porabijo petkrat manj in da so na pohodu led "žarnice" ki bodo spet še 5x manj porable in da bo za njimi razvoj še vedno šel v to smer?
LED so enako učinkovite kot CFL-jke in dosti manj kot T5 fluorescenčne cevi ali metal-halidne sijalke.
Meja za izkoristek za belo svetlobo je okoli 260lm/W. Lahko še tako razvijajo, pa ne bodo nikoli mogli čez to mejo. Za 260lm bele svetlobe boš vedno rabil _najmanj_ 1W elektrike, pa če se na glavo postaviš.

Zgodovina sprememb…

strani: 1 ... 88 89 90 91 92 ... 462