» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
74 / 1284
»»

Lonsarg ::

Ampak električni avti nimajo še enake cene in je subvencija način, da se olajša prihod na trg.

Phil ::

Ampak električni avti nimajo še enake cene in je subvencija način, da se olajša prihod na trg.


Če nima enake cene naj (masovno) pač ne bo na trgu.

Zheegec ::

uu fino, torej lahko pričakujem subvencijo za Ferrari 458 Italia? Konec koncev imajo visoko ceno in je to način, da se olajša prihod na trg...

Kot prvo, nobenega ne silimo, da kupi el. Avto za 50k. Samo ne vem, zakaj nekomu, ki kupuje avto za 55k damo subvencijo, da pride na 50k, nekoga ki kupuje avto za 35k pa obdavčimo, da pride do 50k. Če hoče imeti poleg svojega Q7 še en mali električni avto za po mestu, naj pač zanj plača enako davkov, kot vsi ostali.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Lonsarg ::

Električni avto bi bil na trgu par desetletij nazaj, če določeni lobiji ne bi bili dovolj močni.

In prot lobijem se je treba boriti, če ne gre z vojsko pa z subvencijami. Sicer je res, da se tam okoli 2020 pumpanje nafte začne zmanševati zaradi pomankanja zalog, tako da proizvajalci avtomobilom kar sami šaltajo na elektriko počasi zaradi nuje. Sramota za državne regulatorje, da so pustili lobiju do konca izčrpat nafta. Subvencija je sicer kaplja v morje, glede na kak drug ukrep, ki bi ga lahko ugnali zoper naftarje(kaliforniji bi to uspelo brez posredovanja Busha) ampak nekaj pa že pripomore.

WarpedGone ::

>> In prot lobijem se je treba boriti, če ne gre z vojsko pa z subvencijami.
Subvencije so rezultat lobiranja drugih lobijev. Subvencije niso rešitev ampak problem.
Zbogom in hvala za vse ribe

Lonsarg ::

Ampak ta lobij, ki hoče subvencije za neodvisnost od nafte so ljudje.

Phil ::

Ampak ta lobij, ki hoče subvencije za neodvisnost od nafte so ljudje.


Jasno da so ljudje. Tisti ljudje vpleteni v proizvodnjo in prodajo električnih avtomobilov. In zraven še nekaj simpatizerjev. Vsi ti na vladah lobirajo za lastne interese in če se jim slučajno posreči pade kakšna subvencija ipd. Ampak vsak tak ukrep je na dolgi rok slab.

Lonsarg ::

Ampak proizvajalci električnih avtomobilom bodo zgleda kar isti, kot so proizvajalci bencinskih. Tako, da njim je čisto vseeno, oziroma bi raje videli bencinske, da jim ni treba v razvoj vlagati recimo. Pritisk z naftne strani je pa bil tisti, ki je tehtnico v preteklosti za proizvajalce edno nagibal k bencinskimi.

Sploh pa point trošarin pri bencinu je, da je stvar, ki ni v skupnem internesu da se na velko troši, čim dražja, da se je troši čim manj. Isto je pri subvencijah, v skupnem interesu je več električnih avtomobilov se je odločil parlament, zato se ustvari razliko v davkih za alternativo. Če ti meniš, da to ni v skupnem interesu voli druge politike, oziroma kot dodatek boš moral še iz EU iti, ko take stvari spodbuja, ker se smatrajo za skupno dobro za EU.

WarpedGone ::

Nekaj bo novih, nekaj bo istih, nekaj okostenelih mastodontov bo pa propadlo.

Kot ob vsaki večji spremembi "bazične tehnologije"
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Eden izmed novih bo zgleda res Tesla Motors. Njihov Model S zaenkrat napreduje brez resnejših zapletov. Pogon imajo že "pod streho", ubadajo se še z dolgocajtnimi detajli v notranjosti in postavitvi proizvodnje linije, ki bo po novem sposobna izpljunit 20.000 vozil letno v enoizmenskem delu.

Tule je nekaj (tehničnega) PR o Model S:
Tesla Vehicle Engineering - Part 1 - pogled pod prednjo havbo
Tesla Vehicle Engineering - Part 2 - zadnje podvozje in prtljažnik
Tesla Vehicle Engineering - Part 3 - dno šasije, baterije, motor

Bila je debata o problematični neslišnosti električnih avtomobilov. Poslušajte to neslišnost: Model S Alpha Hits the Road

Druga pogosta jamrarija je, kako so električni avtomobili težki. Model S bo tehtal 1735 kg, primerljivo z BMWjevimi petkami in Audijevimi šestkami.

Le tretinsko izkoriščena proizvodnja linija je zgleda šefe navdihnila da nameravajo v 2013 predstaviti še Crossover SUV izdelan na osnovi Model S. Govori se, da bo imel 4 kolesni pogon - še en elektromotor, reduktor in inverter spredaj.

Z Lotusom so se uspeli zdilat za še eno povečanje števila proizvedenih Roadsterjev. Skupno jih bodo izdelali 2500, v letu 2013 bo tako (začasno) konec proizvodnje Roadsterja, dokler ne začnejo proizvajat naslednika v lastni tovarni v ZDA. Da ne bo slučajno kakšne jamrarije, ko bo udarla novica da so jih nehali proizvajat - tak je plan.

Toyota namerava znova izdelovat električne RAV4, ki bodo tokrat imeli celoten pogonski sklop izdelan pri Tesli (baterije, elektronika in motor). Mercedes še vedno namerava pri Tesli kupovat le baterije, motor in kontroler pa želijo imet lastnega.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

TribesMan ::

Meni se še vedno najbolj dopade sistem ki ga je naredil Volvo na V60...

Tolk se mi dopade da že razmišljam da bom v službi zaprosil za en motor in naredil en krmilnik za ~40kW. Pa battery pack cca 13kWh. Sem mal gledal LiFePO4 se dobi že kr "ugodno"...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

dzinks63 ::

Pripravlja se avtomobil na električni pogon,


za nastop v rally-u. To zna biti zanimivo, saj se na takšnih tekmovanjih pridobijo dodatne izkušnje in izboljšave, katere se bodo v prihodnje lahko uporabljle v serijskih avtomobilih. Ali se nam kmalu obeta tudi elektro F1?

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

nekikr ::

A potem bodo avto menjali na vsake 10km? Al bodo moral počakat da se čez noč napolni? Hihihihihi :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

WarpedGone ::

Kaj je tle smešno, poleg tvojega neznajna?

V teh šporntih zgodbah bojo baterije zamenljive hitreje, kot pa notr natočijo 50l bencina.
Zbogom in hvala za vse ribe

Mr.Nice ::

Prejšnji četrtek sem bil v Ženevi in sem videl, da je velik poudarek na elektro pogon in mislim, da se bo počasi prijel elektro avto...Najbolj pa so razviti pri Toyoti oz japonci...
Sem pa videl oz tudi "občutil", da ljudem avto še vedno pomeni zeeeelo veliko.Bila je takšna gužva, da eh...
No v glavnem, hotel sem povedati, da že vsak proizvajalec ima nek svoj hibrid :).Nimajo pa vsi še "čistih", no Nissan ima nekaj ampak to je začetek....
Dont worry.......be happy!!!:)

WarpedGone ::

Najbolj pa so razviti pri Toyoti oz japonci...

Tolk fejst so razviti, da bojo celoten pogonski sklop kupoval pri američanih - Tesla Motors. Enako MB.
Zbogom in hvala za vse ribe

Mr.Nice ::

No ne vem s kod kupujejo motorje, videl sem pač da so imeli največ vozil hibridnih in tudi v prodaji imajo zelo veliko že hibridov....
Dont worry.......be happy!!!:)

energetik ::

WarpedGone je izjavil:

Kaj je tle smešno, poleg tvojega neznajna?

V teh šporntih zgodbah bojo baterije zamenljive hitreje, kot pa notr natočijo 50l bencina.

Race fuel consumption rate is normally around 75 liters per 100 kilometers traveled
Vir: Wikipedia, Formula_One_car

F1 ima ene 10x večjo porabo kot nek avto pri kombinirani vožnji. Iz tega sledi, da bi morali menjavati ca. vsakih 5krogov celotni aku pack, ki bi bil tudi presneto težji od bencina.

kremenko1 ::

Pač bi bila to F xx ne F1, pred kratkim sem gledal ene filmčke motorjev na el.pogon, pa imajo že ful dirke ,na cesti jih je pa še manj kot avtomobilov.

WarpedGone ::

F1 ima ene 10x večjo porabo kot nek avto pri kombinirani vožnji. Iz tega sledi, da bi morali menjavati ca. vsakih 5krogov celotni aku pack, ki bi bil tudi presneto težji od bencina.

Direkt primerjat zadeve pač ne gre, ker imajo baterije pač za nekaj velikostnih razredov nižjo energetsko gostoto. No way around it.

Kar pa ne pomeni, da se ne da dirkat z električnimi vozili. 300 kg Li baterija, kjer se ne sekiraš kolk let ti bo služila, zadostuje za kakih 50 km resnega dirkaštva, kar je na pisti cca 10 krogov. Nekatere gume ne zdržijo tolk pa jih vseen uporabljajo. Baterijo zamenjat ob ustrezno usposobljeni ekipi in opremi v kakih 5ih sekundah je IMHO povsem izvedljivo.

Tle ni videt resnih omejitev. Glede "problematične" teže: poglej si kaj počne osebek z internet-nickom CroDriver.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

300kg battery pack (ki bi moral biti nameščen po celotnem podvozju zaradi večje kapacitete in pravilne obtežitve) bi ti zamenjal v 5s? Malo huda je tale. Zadeva je preveč občutljiva, da bi tako na hitro zamenjal tako ključen del.
iMiev zdrži 100km normalne vožnje, formula pa bi po tvojem mnenju morala zdržati kakih 50km? Nerealno. Pa tudi če bi imel prav, vsake 10 krogov menjat battery pack je nesmisel.

energetik ::

Pa saj vsi vemo, da baterije potrebujejo za resno uporabo (daljše poti, tovornjaki, dirkanje itd) vsaj 10x večjo energijsko gostoto (bencin ima 100x več energije na kilo kot Li-ion, ampak ICE ima manjši izkoristek).
Do takrat so primerne le za mestno vožnjo z vsakonočnim polnenjem in specialne aplikacije.

WarpedGone ::

>> iMiev zdrži 100km normalne vožnje, formula pa bi po tvojem mnenju morala zdržati kakih 50km?
iMiev ima pač kisle baterije, njegov problem. Kakšen drug avto z boljšimi baterijami (z)drži dlje.

Čez dobro leto (mid 2012) na cesto zapelje Tesla Model S s 300 miljami dosega (~ 490 km). Doseg merjen po "ameriškem standardu".
Japanerji in evropejci pa bodo prodajali jajčka s 100 km dosega.
Zbogom in hvala za vse ribe

Spajky ::

IMHO to s temi "elecric car" se bo v glavnem lepo nategnilo ljudi : Koliko polnjenj prenese AKU prej ko le-ta napol crkne oz. bistveno zgubi kapaciteto v par letih in koliko km se bo tako lahko naredilo do nove menjave AKU (kar par nekaj tisoč Eur stane novi). Saj vemo npr, kako je s podobnimi AKU na laptopih (podobna tehnologija). Za koliko denarja boš lahko prodal tak elektro avto, kateremu je bistveno oslabila baterija po npr.5 letih? Le tako lahko zvemo koliko bo amortizacija stala za določeno št.km, da lahko izračunamo dejansko vrednost, koliko nas je stal prevožen km.

Ja, tiste, ki imajo denar za metat skozi okno, glih to ne briga, da so "in" s trendom >:D
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Lonsarg ::

Če bi jaz zadel na lotu bi kupil elektric car, ker je tih in lepše teče in ne ker je in:)

Tako pa ga bom kupil, ko bo imel minimalno baterijo za kakih 50km, katere menjava bo stala samo 1000-2000EUR in extended bencinski agregator in bo stal 15000 ali manj. Kdaj bo to? Čez kake 5 let pomoje že.

dzinks63 ::

Pri več proizvajalcih električnih avtomobilov se je prijela garancija 8 let ali 160000km za pogonski in baterijski sklop. Toliko je torej garancije, zadeva pa mora delati pri normalni uporabi seveda še preko tega roka.

Mr.Nice ::

Tudi jaz mislim, da bi morale te baterije v avtih zdržat več kot 5 let:)
Tudi jaz bi takoj kupil električni avto, če bi bili sedaj v serijski proizvodnji in seveda za serijsko ceno.
Zanima me, kako bi se baterije obnesle po 5 ih letih uporabe npr v zimskih razmerah,hmmm?Je pa vsaj ena pozitivna lastnost, so dejansko neslišni, kar seveda ima pozitivne in tudi negativne lastnosti:)
Imam pa vprašanje, kaj se samo meni zdi ali so pogon na vodik opustili? Nikjer ne zasledim tovrstnih pogonov....
Dont worry.......be happy!!!:)

WarpedGone ::

Težko opustiš nekaj, kar v bistvu ne dela...
Zbogom in hvala za vse ribe

Spajky ::

dzinks63 je izjavil:

Pri več proizvajalcih električnih avtomobilov se je prijela garancija 8 let ali 160000km za pogonski in baterijski sklop.


Na chevroletovi strani piše da 5 let garancije na motorni del in ker je hibrid ima min.16kWh Li-Ion baterry pack; ne verjamem, da bo v resnici garancija na baterijo večja kot na motorni del v končnici (prej manjša)!
Zanima me kolko bi koštala baterija na novo po izteku garancije (seveda bodo prodajali tudi factory refurbished cenejše ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Ted ::

Težava pri odvisnosti od nafte ni samo tehnološke narave, je predvsem ekonomske narave. V Sloveniji smo lani s trošarinami v proračun prispevali cca. 1 milijardo EUR - ta znesek ne vključuje še 20% DDV na ceno bencina + trošarine. Predstavljajte si izpad dohodka za državo, če pride do drastičnega zmanjšanja prodaje naftnih derivatov. Trošarine iz naslova naftnih derivatov sestavljajo skoraj petino prihodkov v proračun. Tega denarja se drugače kot z drugimi viri ali obdavčenjem ne da nadomestit. Način kako bodo države v prihodnosti te proračunske vire nadomestile bo še zanimiv...
Mah...

WarpedGone ::

Garancija na baterije je "politično bajanje". Tehnologija je nova, delovni pogoji teh celic so novi, nadzorni sistemi so novi.

Ta garancija ni rezultat statistike iz preteklh 20 let in izboljšave v nadzoru proizvodnje ampak rezultat testiranj, simulacij, stroškov in ocene kolk se jim še splača obljubit. Splača v širšem kontekstu prodaje in uspeha teh zadev.

Kaj se dejansko dogaja je pa čist druga pesem in so kupci na isti ladji kot proizvajalci.

Prvi kupci edinega serijskega električnega avtomobila, ki si zasluži to ime (Tesla Roadster) poročajo o 3% upada dosega v enem letu, po prevoženih okrog 25 000 km. Garancija je IIRC 4 leta, življenska doba pa 7 let (> 80% nazivne kapacitete).
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

3% ni nič.

Sedaj je tudi vprašanje. Ali ta 3% upošteva tudi porast kapacitete, ko so celice še sveže, ali je ta padec bolj 10% (Iz max dosežene na max. dosežene po enem letu) ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

dzinks63 ::

Nabili bodo davke in trošarine tudi na elektriko. Tako poceni kot je sedaj, ne bo nikoli več, razen če si jo boš kuhal sam doma preko kakšnih panellov ali kako drugače (veter, male hidro elektrarne, preko biogoriv, plinskih elektrarn,...)

Mr.Nice ::

Razen, če se bo avto polnil na sončne celice...
Dont worry.......be happy!!!:)

Lonsarg ::

Bencin ima tako veliko trošarine(pol cene, ki jo damo gre skoraj državi), ker kot prvo je omejeni vir in predvsem ker nismo proizvajalka nafte, zaslužek države je postranska zadeva. Na 50 drugih artiklov nabije država za 1% večjo trošarino pa pokrije to od nafte. Elektriko proizvajamo sami, ker je bo malo bolj primankovalo bo še naprej cena rasla in kake trošarine, tok omejen vir kot je bencin ne bo in torej tudi take trošarine ne bo imela.

WarpedGone ::

Teh 3% letnega upada je "povprečna izkušnja":

When I charge it in standard mode, it is going up to 180 miles. The battery pack has about 7,000 miles on it now. It used to be 187-190 miles for me after a standard mode recharge.


After a charge, it typically says 181 miles now. I have 11,800 miles on the car. When it was new, it typically said 188.


175-180 ideal miles after a standard mode charge now.
185-190 ideal miles after a standard mode charge when new.
11900 miles on odo. 11 months of ownership.


Glede menjave baterije:

Občutek imam, da folk ne dojame, da baterija čez 5 let še vedno čist lepo dela, le malo opeša glede na svoje začetno stanje. Če je kot nova zadoščala za 500 km, bo čez 5 let zadoščala za 400 km, čez 10 let pa ene 300 km. To je še vedno 3 krat več kot marsikatera nova zadeva sedaj. Zakaj točno bo nujno drugo kupit?

Nakup bo nujen le če zadeva stori smrt (interni kratek stik), sicer pa je še povsem uporabna tut čez 10 let.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Vprašanje internih deformacij in napak.

Če dela 4 leta BP ni rečeno da bo tudi 5-to leto.

Ne vem kako tudi folk hrani avto, garaža, na prostem, je stalno na štromu, etc.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Ima svega.
So tut kalibri, ki so si Roadster nabavili na sever ZDA in ga filajo na plocniku pred hiso s kablom potegnjenim skozi okno. Nobene garaze, nobene spluzene ceste. Po enem letu se niso se niti enkrat peljal brez strehe ker je premrzlo pr njih. Ipd.

Folk je tut ful navdusen nad obnasanjem na zasnezeni cesti. Baje stvar konkurira stirikolesnem pogonu kar se tice stabilnosti in oprijema. Se zna zgodit, da bo 4kolesni pogon na civilnih vozilih zamrl ker ne bo vec prave prednosti pred DOBRIM dvokolesnim pogonom.

ICE enoosni pogon je pac zanic in se pozna ce gonis se drugo os.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

?

ICE ma jebo z diferencialom. Tega ima verjetno tudi tesla.

Kakor vem ima tesla tudi dvokolesni pogon.

Edina prednost takega avta je dobra razporeditev teže.

Sicer pa ne vem kaj folk matra sneg. Daš v rikverc pa se rikverc v klanec pripelješ. Sneg je pa tak kot je. Če drsi moraš tako ali pa drugače iti počasneje.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

ICE ma jebo z diferencialom.

Ne, ICE ima jebo z natančnim/nežnim/hitro-odzivnim doziranjem navora, kar povzroča "predčasen" zdrs.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

V drugo brzino pa gas ?

Vsi ti zdrsi so napaka diferenciala. Pri zaklenjenih kolesih zadeva mnogo manj drsi.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Boeing ::

Ne, warped ima prav. ICE dejansko ima probleme z natančnim doziranjem navora, zato je treba gnati obe osi, da v ekstremnejših razmerah kam prideš, elektrika teh problemov nima, ker se odzivni čas meri v milisekundah. Preden ICE reagira, je en takt okoli, to pa je mimogrede desetinka sekunde. In ja, se pozna, govorim iz praktičnih izkušenj... niti slučajno ni ekvivalent 4x4, je pa bistveno bolje od kakršnegakoli klasičnega enoosnega pogona.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

energetik ::

Če imaš pod kolesi zanič koeficient lepenja, ti tudi nanosekundno "doziranje navora" ne pomaga prav nič.

WarpedGone ::

Govorim o temu:






Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Nande ::

Pred nekaj minutami sem opravil testni krog s Peugeot iON. Super zadeva za kratke razdalje, še kar poskočen, predvsem pa zelo tih. Definitivno prava stvar za mestno in (krajšo) primestno vožnjo. Samo še cena ga malo "baše"...
Lp!

Pyr0Beast ::

Govorim o temu:

O čemu ?

3 inče snega ?

Nima veze kaj je pod pokrovom, ali je to ICE ali EM

še največ kaj pomaga temule avtu je RWD in traction control in to je v bistvu edina razlika (poleg drugačne razporeditve teže seveda) od standarne dizelske prdalice na 4h kolesih.
Saj si videl kako je drsel ko je traction control izklopil.

Ne, warped ima prav. ICE dejansko ima probleme z natančnim doziranjem navora, zato je treba gnati obe osi, da v ekstremnejših razmerah kam prideš, elektrika teh problemov nima, ker se odzivni čas meri v milisekundah. Preden ICE reagira, je en takt okoli, to pa je mimogrede desetinka sekunde. In ja, se pozna, govorim iz praktičnih izkušenj... niti slučajno ni ekvivalent 4x4, je pa bistveno bolje od kakršnegakoli klasičnega enoosnega pogona.

Ima problem ? Since when ?


Ta zadeva je ekvavilent enaki zadevi z ICE.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

še največ kaj pomaga temule avtu je RWD in traction control in to je v bistvu edina razlika (poleg drugačne razporeditve teže seveda) od standarne dizelske prdalice na 4h kolesih. Saj si videl kako je drsel ko je traction control izklopil.

Sej to pravim - traction control je boljši kot pri podobnih ICE zadevah. Treba najt kako se kej Elise obnaša v snegu.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Natanko v čem je boljši ?

Če mašina ni odzivna - ni problem. Pač uporabiš zavore za bremzat
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

V tem, da je v celotnem sistemu samo en res "mehanski del" -> dejanski stik med podlago in pnevmatiko. Komplet kontrola dogajanja je softverska.
Takoj ko se dodatkneš bremz si vpeljal še en mehanski del nad katerim imaš le zelo grobo kontrolo in posledično nižji maksimum performans.
Povečevanje/zniževanje moči je sunkovito in časovno zamaknjeno.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Odzivnost motorja z notranjim izgorevanjem je tolk kolikor traja da pride naslednji bat na vrsto za vžig.

V tranzientih se komot zgodi da je IQ (injected quantity - količina goriva) za vsak cilinder drugačna...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
««
74 / 1284
»»