Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

Matev ::
Milsim, da je povsem jasno, kaj sem hotel povedati
a to da bi rabili zgolj malo več elektrike
ali to da bi rabili 6000 dodatnih nukleark

Pyr0Beast ::
Več redunance pa magari jih 100 pocrka ! :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

braniakkk ::
Če imamo električni avtomobil, v osnovi ne spušča CO2 v ozračje, če pa energijo oz. posredno električni tok kateri poganja električni avtomobil, bil proizveden samo v termoelektrarni, katera je izpustila pri proizvodnji 1kwh električne energije spustila 0,85 kg CO2 v ozačje. Potem pa mi naj nekdo razloži kaj se sploh splača, ali smo v končni fazi na istem glede izpustov CO2 v ozračje, če se vozimo z avtomobilom na disel, bencin ali na elektriko proizvedeno v termoelektrarni????

Matevžk ::
@braniakkk: Saj ne gre zgolj za CO2. Nekaterim nam je pravzaprav zanj prav malo mar. Bolj nas zmrazi ob izrazih energetska (ne)odvisnost in samozadostnost. Poleg tega se v nuklearkah niti CO2 ne sprošča, niti kaj drugega škodljivega v zrak. Pa tudi, če bi v elektrarnah kurili nafto -- (laično) predvidevam, da je možno narediti nekajtonski katalizator, ki je mnogo bolj učinkovit od tistih manjših v posameznih avtomobilih.
lp, Matevžk

Matev ::
električni tok kateri poganja električni avtomobil, bil proizveden samo v termoelektrarni, katera je izpustila pri proizvodnji 1kwh električne energije spustila 0,85 kg CO2 v ozačje. Potem pa mi naj nekdo razloži kaj se sploh splača, ali smo v končni fazi na istem glede izpustov CO2 v ozračje, če se vozimo z avtomobilom na disel, bencin ali na elektriko proizvedeno v termoelektrarni????
nič bati
elektrika proivedena v tešu je veliko boljk čista kot energija ki jo avtomobilski motor ustvarja med vožnjo za svoj pogon

Pyr0Beast ::
@braniakkk: Saj ne gre zgolj za CO2. Nekaterim nam je pravzaprav zanj prav malo mar. Bolj nas zmrazi ob izrazih energetska (ne)odvisnost in samozadostnost. Poleg tega se v nuklearkah niti CO2 ne sprošča, niti kaj drugega škodljivega v zrak. Pa tudi, če bi v elektrarnah kurili nafto -- (laično) predvidevam, da je možno narediti nekajtonski katalizator, ki je mnogo bolj učinkovit od tistih manjših v posameznih avtomobilih.
Elektrarne znajo biti zelo čiste, če se celo kaj investira v čiščenje plinov.
Avtomobili so pa pač packarija, neglede na to kaj kurijo.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

energetik ::
Tako je, recimo v TEŠ SO2 spreminjajo v sadro, hkrati pa imajo elektrostatični filter prašnih delcev. Hkrati z 30%+ izkoristkom je energija na pragu res bolj čista kot energija iz ICE na kolesih. Ampak če upoštevamo še prenos elektrike, polnenje, izkoristke elektronike in motorja v el. avtu, pa ni več tako "čista". Je turbodizel z DPF v avtu na AC učinkovitejši in čistejši. Tko na uč.

Pyr0Beast ::
Jep.
Emisije v avtih se kroti pač na drug način - goriva brez žvepla
Sicer je zadeva še vedno šit, sploh dizli pri zašičenju.
Zato pa mora biti dizelaš motor s primerno prostornino in ne navita 1.5L jajca.
Emisije v avtih se kroti pač na drug način - goriva brez žvepla
Sicer je zadeva še vedno šit, sploh dizli pri zašičenju.
Zato pa mora biti dizelaš motor s primerno prostornino in ne navita 1.5L jajca.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
Je turbodizel z DPF v avtu na AC učinkovitejši in čistejši. Tko na uč.
Prosim da mi tega dreka od DPF ne omenjaš v tej temi.
Resno.
Zbogom in hvala za vse ribe

Phil ::
Vsak kupec električnega avtomobila naj bi ob nakupu dobil 7000 evrov državne spodbude ali pomoči - kakorkoli pač želimo poimenovati državni nepovratni prispevek kupcem električnih avtomobilov.
Link.
Krasno res. In tako smo prišli do situacije ko bomo bogatašem subvencionirali igrače.

Pyr0Beast ::
Ne skrbi. Moja vladavina jih bo obdavčila za 10kEUR, bomo lepo dobili ves denar nazaj :))
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

energetik ::
Pyro, močno upam da res. 
Upam, da tem birokratom v "vremenskem" uradu ne uspe spraviti skozi tega predloga za subvencije. Vedno bolj tonemo v greznico...

Upam, da tem birokratom v "vremenskem" uradu ne uspe spraviti skozi tega predloga za subvencije. Vedno bolj tonemo v greznico...


Boeing ::
A ni boljše, če daš subvencijo 7 jurjev za nakup avta, ki stane 60, 70 jurjev, in ob tem dobiš nazaj v obliki ddv-ja, dmv-ja in ostalih D-jev skoraj dvojno vsoto ?
Računica, anyone ?
Računica, anyone ?
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Matev ::
danes se bo baje bencin podražil za 5%
koliko časa bomo še trpeli odvisnost od fosilnih goriv in bogatih arabcev
...
koliko časa bomo še trpeli odvisnost od fosilnih goriv in bogatih arabcev
...

nekikr ::
Ja, ker elektrika je in bo vedno zastonj, tudi ko bo poraba večja. Država nas že ne bo opeharila in uvedla kakšnega dodatnega davka (ali pa zvišala ceno elektrike). Ne, to pa ne, to se še ni nikdar zgodilo.

energetik ::
Haha, si mislil odvisnost od požrešne države in posrednikov pri prodaji nafte? Veš, da stane nafta, ko pride v neko evropsko pristanišče, stane par procentov cene, ki jo potem mi plačamo? Veš, da več kot polovico cene goriva plačaš državi kot trošarino in DDV?
koliko časa bomo še trpeli odvisnost od fosilnih goriv in bogatih arabcev
...
In država se ne bo kar odpovedala temu prihodku, elektrika bo kar naenkrat vsaj 2x dražja kot zdaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()

Matev ::
Veš, da stane nafta, ko pride v neko evropsko pristanišče, stane par procentov cene,
to verjeno razloži bajno bogastvo naftnih šejkov

nekikr ::
Da, ker gre še vedno za količine v milijardah sodčkov, ki pritečejo vsak dan, ne pa za butično robo, ki jo ljudje rabimo ali pa ne, glede na to kako zapiha veter. Če jutri pridejo avtomobili na vodo in elektriko, bo država temu primerno dvignila cene. Če si lahko na tem svetu prepričan v karkoli bodi prepričan v to.

Matev ::
Da, ker gre še vedno za količine v milijardah sodčkov
sodček je 90 dolarjev
http://www.oil-price.net/
kar znese na liter 0,57 dolarja
oziroma 0,42 eura na liter
in če je pri nas liter 1,2 eura je to
cca 35% cene
...
od kje tebi par odstotkov ne vem
res pa je da šejka stane črpanje dodčka nafte okoli dveh dolarjev
proda ga pa za 90 dolarjev
verjetno si to mislil
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matev ()

energetik ::
tistih vmesnih 30% požrejo trgovci/posredniki. Moram najti tisti diagram, kjer je bilo to jasno narisano.
Toliko o tem, kako je bencin drag. Samo pumpanje in prevoz je samo minimalni delež celotne cene. Vse drugo je pa napihovanje balona.
Toliko o tem, kako je bencin drag. Samo pumpanje in prevoz je samo minimalni delež celotne cene. Vse drugo je pa napihovanje balona.

Matev ::
10 centov stane liter v Teheranu.
ja in?
pa ga pojdi tja tankat
...
tu imaš ceno na trgu - surova nafta
http://www.oil-price.net/

nurmaln ::
Ja država je seveda v plusu. KUPCI NAFTNIH VOZIL pa globoko v minusu. Torej ne maramo tega.
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln
even if I have to do it myself!" - nurmaln

Lonsarg ::
Nim veze kaj maraš, je v dobro prihodnosti države to spodbujat, če ne vidiš dlje od tega kam bo par tvojih centov v državni blagajni šlo pol bog pomagaj. Al bi raje vidu anarhijo čez par desetletij, ko bo pomankanje nafte? Hehe enim je fajn anarhija:)

Brane2 ::
IMHO se bo cela stvr, ko se bo začetni prah polegel, ustalila na dizajnu z naprednim turbodizel motorjem z dodajanjem LPGja, ki bo vrtel generator, ta pa boo napajal kompakno baterijo in elektromotorje na poloseh z opcijo polnjenja baterije iz mreže.
On the journey of life, I chose the psycho path.

gzibret ::
gzibret je premaknil sporočila v Subvencije v kapitalizmu da/ne. Bilo je way offtopic.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gzibret ()

Boeing ::
Brane, dizelska praseta nimajo v električnih oz. hibridnih vozilih kaj iskati, ker so prevelika, pretežka, preglasna in tresoča se nemarnost, ki ubijejo čisto vse benefite, ki jih elektrika ponuja. Dopuščam kvečjemu možnost mikro plinskih turbin za long-rangerje, a do tačas, da bo ta tehnologija primerna za visokoserijsko proizvodnjo, bo tehnologija baterij že kakšno generacijo ali dve dlje, tako da bi to znala biti bolj nišna opcija, tako kot so danes pravi offroaderji.
V maistreamu pa resnično upam, da dizel čimprej umre.
V maistreamu pa resnično upam, da dizel čimprej umre.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

energetik ::
Zakaj že? A bencinar pa puha ven parfumiran zrak in je neslišen? V ne-mestnih avtih bodo ICE motorji še dooolgo živeli, razen če jutri ne pogruntajo poceni baterij z vsaj 10x večjim razmerjem kWh/kg od sedanjih najboljših.

Brane2 ::
Brane, dizelska praseta nimajo v električnih oz. hibridnih vozilih kaj iskati, ker so prevelika, pretežka, preglasna in tresoča se nemarnost, ki ubijejo čisto vse benefite, ki jih elektrika ponuja. Dopuščam kvečjemu možnost mikro plinskih turbin za long-rangerje, a do tačas, da bo ta tehnologija primerna za visokoserijsko proizvodnjo, bo tehnologija baterij že kakšno generacijo ali dve dlje, tako da bi to znala biti bolj nišna opcija, tako kot so danes pravi offroaderji.
V maistreamu pa resnično upam, da dizel čimprej umre.
Zakaj ? Dizel je varčen, sploh v turbo varianti. Teža isto ni problem ob uporabi naprednih materialov. Koneckoncev te ob masi baterije tudi tistih ekstra pardeset kg ne bi smelo ubiti. V varianti z LPG pa dizel še pridobi na čistosti in ekonomiji. LPG pa je koneckoncev gorivo, ki ga EU itak ufurava v vozila.
Kar se tresenja tiče- who cares ? Meni recimo ne dela problemov.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Boeing ::
...sploh v turbo varianti...uporabi naprednih materialov...tistih ekstra pardeset kg... v varianti z LPG...
Kar se tresenja tiče- who cares ? Meni recimo ne dela problemov.
Zgoraj v citatu so izpostavljene same dobrote, ki dizle še kako obogatijo. Hkrati fantje rahlo pozabljate, da te dobrote dizle tudi konkretno podražijo. In potem se bo nekdo, ki koleba, ali bo za LPG predelavo odkartal 800 v srbiji ali 1200€ pri nas in obenem preračunal vsak cent, oglašal in trdil "da to pa ja nebi smel biti problem, sej lahko notri nabašemo ta, ta in ta sistem". Seveda, kdo bo pa to plačal ?
Ko bo taka stvar na trgu, bo pa večina dizl-junkijev imela polna usta kako je to drago in nerentabilno in kako bodo raje vozili klasične traktorje. Get real.
Glede tresenja - meni pa tresenje dela probleme. Ker sem ogromno v avtu in mi gre na dolgih vožnjah na živce in ne razumem, zakaj bi moral to prenašati.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Pyr0Beast ::
2taktni dizel s turbinco je blazno lahka zadeva.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Brane2 ::
...sploh v turbo varianti...uporabi naprednih materialov...tistih ekstra pardeset kg... v varianti z LPG...
Kar se tresenja tiče- who cares ? Meni recimo ne dela problemov.
Zgoraj v citatu so izpostavljene same dobrote, ki dizle še kako obogatijo. Hkrati fantje rahlo pozabljate, da te dobrote dizle tudi konkretno podražijo.
Res ? Poglejva si pribitek na dizel na nekem povprečnem avtu, potem pa ga primerjajva s pribitkom na solidno baterijo recimo.
Vsaj tisto, kar sem doslej videl, ne nosi nekega gromozanskega pribitka pri ceni. Spoh pa ta pribitek gre v bogatejše zasnovane dele iz kakovostnejših materialov.
In potem se bo nekdo, ki koleba, ali bo za LPG predelavo odkartal 800 v srbiji ali 1200€ pri nas in obenem preračunal vsak cent, oglašal in trdil "da to pa ja nebi smel biti problem, sej lahko notri nabašemo ta, ta in ta sistem". Seveda, kdo bo pa to plačal ?
Ta že sedaj ne bo kupil elektroavta. Vzel ga pa bo mogoče rabljenega v žnj generaciji, ko bo ta cenovno prikapljal v njegovo cenovni razred.
Današnji elektoravti so iz marsikaterih vzrokov neprimerni. Neka nova elektrodizel generacija z minimalnimi a vzdržljivimi baterijami bi pa v bodoče znala zaiti tja...
Ko bo taka stvar na trgu, bo pa večina dizl-junkijev imela polna usta kako je to drago in nerentabilno in kako bodo raje vozili klasične traktorje. Get real.
IMHO ima ta varianta še največje možnosti doseči neko ciljno publiko na trgu.
Glede tresenja - meni pa tresenje dela probleme. Ker sem ogromno v avtu in mi gre na dolgih vožnjah na živce in ne razumem, zakaj bi moral to prenašati.
Tresenje motorja v MOJI Corsi ti dela probleme ? Od kdaj ?
Če ti ni všeč, si pač omisli kaj drugega. Tako kot vsi. Meni se zdi ta varianta kar privlačna.
Vse drugo nekako odpade. Bencinarji nekako nimajo takih izkoristkov, polnjenje na štrom iz mreže spet za večino odpade, ostane varčen dizel.
Ta ima lahko probleme s sajami, vendar so ti zvečine rešeni, sploh pa so v povezavi z LPG manjši. Win-Win.
Zdaj, če kdo pokaže kako trpežno, majjhno in dostopno plinsko turbino, super. Drugače ostane dizel.
On the journey of life, I chose the psycho path.

T0RN4D0 ::
Elektromotorji so kul. Za vžiganje ICE. :) (Pa da ne pozabmo brisalcev in ventilacije... :P)
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

mr1two ::
Elektro avtomobili bodo uporabni točno takrat, ko bodo lahko sami sebi pridelali dovolj energije za vozakanje okoli. To shranjevanje v akumulatorje(ki naredijo v splošnem lahek koncept zelo zelo pretežak) je en absurd. Kolko polnjenj pa sploh zdržijo? Kam boš vrgel te odpadke, ko se strošijo? In izkoristek? Jao...moraš upoštevat izkoristek pri pridobivanju el. energije, izgube pri prenosu do vtičnice, izgube pri polnjenju in shranjevanja v akumulatorje in še izgube pri pogonu samem -> zelo slab % pride do izraza na cesto...
Praktično? Mislim, polnit avto 6-8 ur, da lahko narediš 200 kilometrov...ful praktično, res.
Elektro avti zaenkrat samo prenašajo onesnaževanje na drugo lokacijo in nič drugega. So en gadget, ki si ga omišljujejo tisti, ki imajo preveč denarja in prodaja se jih SAMO zato ker so v MODI...
Ko bodo pogruntali onboard "elektrarno", potem bodo postali elektro gnani avtomobili dejansko uporabni, prej pa zelo težko.
Praktično? Mislim, polnit avto 6-8 ur, da lahko narediš 200 kilometrov...ful praktično, res.
Elektro avti zaenkrat samo prenašajo onesnaževanje na drugo lokacijo in nič drugega. So en gadget, ki si ga omišljujejo tisti, ki imajo preveč denarja in prodaja se jih SAMO zato ker so v MODI...
Ko bodo pogruntali onboard "elektrarno", potem bodo postali elektro gnani avtomobili dejansko uporabni, prej pa zelo težko.

TribesMan ::
Dons izvedel da tole kišto poganja krmilnik, ki smo ga dizajniral v naši firmi :D
http://www.ad-pecjak.si/ECO/Smart/defau...
http://www.ad-pecjak.si/ECO/Smart/defau...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

dzinks63 ::
Jaguar C-X75
poganjajo 4 el.motorji z skupno 780 KM in dve "mali" plinski turbini, vsaka z (95 KM) pri 80.000/min, vse skupaj impresivno.
2010 Jaguar C-X75
poganjajo 4 el.motorji z skupno 780 KM in dve "mali" plinski turbini, vsaka z (95 KM) pri 80.000/min, vse skupaj impresivno.
2010 Jaguar C-X75

Pyr0Beast ::
Sustainable blah blah blah .. sustainable .. responsibility to environment bla bla :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
Koncept je kot papir ... prenese vse. Moj koncept je še bolj impresiven kot Jaguarjev C-X75. Šteje to, kar se postavi na cesto in lahko kupi (vsaj če imaš nek razumen kup denarja).
Na cesti danes je špica Tesla Motors s svojim Roadsterjem. Tam zunaj ni in kaj kmalu tudi ne bo ničesar boljšega električnega. Brane/Azrael sta utihnila s svojim FUDanjem kako stvar Ne More Delat™ in kako so sigurno baterije krive za vse premike prodaje - čeprav ni bilo še niti enega poročila, da bi bilo z baterijami karkoli narobe. Zgorel ni še niti en avtomobil, čeprav jih je na cesti že cca 2000, ki so skupno prevozili že precej desetin milijonov km.
Velike firme se trudijo s konverzijo klasičnih ICE modelov na elektropogon in pri tem nujno žrtvujejo prtljažnik - nekam pač morajo porinit baterije in kontroler, v motornem prostoru je zaradi njegove nepravilne oblike precej malo prostora, pa še rezultat bi bil zelo neuravnotežen avtomobil (nose-heavy).
Tesla Motors je zaenkrat edini ki se zadeve loteva povsem resno - lasten design šasije, ki je namenjen elektropogonu. V šasiji je predviden prostor za baterije v dnu avtomobila. Baterija bo cca 8 cm debela plast, ki tako ne bo zavzela praktično nobenega dodatnega prostora, avtomobilu bo pa nudila še dodatno trdnost in zvočno izolacijo do ceste. V sliki to zgleda takole:
Takšna platforma omogoča precej različne nadgradnje. TM že omenja SUV nadgradnjo, ki bo prišla na cesto tam okrog 2015. Model S kot limuzina bo na cesto zapeljal leta 2012. Malo kasneje pride še "Sport" verzija, z močnejšimi pospeški - 4.4s do 100, osnovna verzija bo imela ta čas okrog 5.6s.
Na cesti danes je špica Tesla Motors s svojim Roadsterjem. Tam zunaj ni in kaj kmalu tudi ne bo ničesar boljšega električnega. Brane/Azrael sta utihnila s svojim FUDanjem kako stvar Ne More Delat™ in kako so sigurno baterije krive za vse premike prodaje - čeprav ni bilo še niti enega poročila, da bi bilo z baterijami karkoli narobe. Zgorel ni še niti en avtomobil, čeprav jih je na cesti že cca 2000, ki so skupno prevozili že precej desetin milijonov km.
Velike firme se trudijo s konverzijo klasičnih ICE modelov na elektropogon in pri tem nujno žrtvujejo prtljažnik - nekam pač morajo porinit baterije in kontroler, v motornem prostoru je zaradi njegove nepravilne oblike precej malo prostora, pa še rezultat bi bil zelo neuravnotežen avtomobil (nose-heavy).
Tesla Motors je zaenkrat edini ki se zadeve loteva povsem resno - lasten design šasije, ki je namenjen elektropogonu. V šasiji je predviden prostor za baterije v dnu avtomobila. Baterija bo cca 8 cm debela plast, ki tako ne bo zavzela praktično nobenega dodatnega prostora, avtomobilu bo pa nudila še dodatno trdnost in zvočno izolacijo do ceste. V sliki to zgleda takole:
Takšna platforma omogoča precej različne nadgradnje. TM že omenja SUV nadgradnjo, ki bo prišla na cesto tam okrog 2015. Model S kot limuzina bo na cesto zapeljal leta 2012. Malo kasneje pride še "Sport" verzija, z močnejšimi pospeški - 4.4s do 100, osnovna verzija bo imela ta čas okrog 5.6s.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: WarpedGone ()

Pyr0Beast ::
Na cesti danes je špica Tesla Motors s svojim Roadsterjem. Tam zunaj ni in kaj kmalu tudi ne bo ničesar boljšega električnega. Brane/Azrael sta utihnila s svojim FUDanjem kako stvar Ne More Delat™ in kako so sigurno baterije krive za vse premike prodaje - čeprav ni bilo še niti enega poročila, da bi bilo z baterijami karkoli narobe. Zgorel ni še niti en avtomobil, čeprav jih je na cesti že cca 2000, ki so skupno prevozili že precej desetin milijonov km.
Glede na to da se ti avti uporabljajo bolj za 'show-off' kakor pa resno vožnjo, zahteve niso ravno prevelike. Itak so pa LiIon celice ene varnejših, ko jih začneš hladiti, ravno zaradi svoje kovinske srajčke. LiPoly nima tako dobre izolacije in vibracije znajo načeti izolacijo.
Pravtako pa LiFePO4 ni inertna tehnologija. V samouničenje gre pri višjih temperaturah.
http://www.batteryvehiclesociety.org.uk...
Drugi graditelji el. avtov imajo predvsem probleme s crkovanjem celic. Crkne jih lepih 20%. Tehnologija ni brez težav.
NiMh celic pa po drugi strani ni nikjer za najti.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()

Brane2 ::
WarpedGone je izjavil:
Brane/Azrael sta utihnila s svojim FUDanjem kako stvar Ne More Delat™
No, no, smanji doživljaj. Raje si poglejmo temo od začetka in se zbova nauživajmo vseh tvojih "predavanj".
in kako so sigurno baterije krive za vse premike prodaje - čeprav ni bilo še niti enega poročila, da bi bilo z baterijami karkoli narobe. Zgorel ni še niti en avtomobil, čeprav jih je na cesti že cca 2000, ki so skupno prevozili že precej desetin milijonov km.
"Impresivno", ni kaj. Le da je 2.000 primerkov majhen vzorec in da imajo verjetno celo problematični modeli laptopov, katerih baterije so menjavali ,veliko boljše povprečje od eden na dva tisoč.
Poleg tega, rečeno je bilo da, tudi če se ne spustimo v kakovost zaščite, njena prisotnost stane- v Teslinem primeru v obliki tako denarja kot dodatne mase. Vsaj v primeru ( Edit: ppopravljeno iz LiPo) LiIon, s katerim smo se ukvarjali.
Če je kakšna tema na ST, kjer bi morali imeti laser pointer, je to tale, ker brez njega nekako nimaš efekta.
Zakaj si predavatelj ravno ti, pa pojma nimam. Verjetno zaradi želje. Pa ene par 3D skic in mogoče še plastičnega modela.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()

WarpedGone ::
Sm te že vprašal, kako velik vzorec je po tvoje reprezentativen, pa si bil tiho.
Strašili ste z verižno reakcijo, kjer naj bi bilo dovolj da crkne ena izmed 6831 celic, pa gre vse kaput.
V tem "majhnem vzorcu" 2000 vozil je več kot 13 milijonov LiIon celic. To je ekvivalent kakim 3 milijonom prenosnikom. Ckrne en laptop na 3 milijone?
Vsaka tehnologija ima svoje probleme, le da nekateri nimajo problema sedet na plastični škatli bencina, blazno jih je pa strah baterije.
Strašili ste z verižno reakcijo, kjer naj bi bilo dovolj da crkne ena izmed 6831 celic, pa gre vse kaput.
V tem "majhnem vzorcu" 2000 vozil je več kot 13 milijonov LiIon celic. To je ekvivalent kakim 3 milijonom prenosnikom. Ckrne en laptop na 3 milijone?
Vsaka tehnologija ima svoje probleme, le da nekateri nimajo problema sedet na plastični škatli bencina, blazno jih je pa strah baterije.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::
WarpedGone je izjavil:
Sm te že vprašal, kako velik vzorec je po tvoje reprezentativen, pa si bil tiho.
In zakaj bi moral imeti konkretno XY cifro, da bi lahko branil svoje stališče ?
Imel sem približno oceno razmerij, ki IMO zadošča. Proizvajalci prenosnikov odpovedujejo cele serije pri bistveno nižjih procentih nevarnih primerkov.
Strašili ste z verižno reakcijo, kjer naj bi bilo dovolj da crkne ena izmed 6831 celic, pa gre vse kaput.
Ne da _crkne_. Da izvrši samomorilski zažig in potegne še ostale s seboj. Kar je BISTVENA razlika.
V tem "majhnem vzorcu" 2000 vozil je več kot 13 milijonov LiIon celic. To je ekvivalent kakim 3 milijonom prenosnikom. Ckrne en laptop na 3 milijone?
Ni vprašanje koliko jih crkne ampak kolike se jih zažge v burni reakciji. In ja, bi verjel da je takih manj ko 1:3MIO.
Poleg tega, situacija ni ekvivalentna. Če se ti vžge laptop, bo povzročil nekaj dima in mogoče uničil mizo. Ajde, lahko pričakuješ mogoče kako opeklino, če si ga imel ravno na kolenih.
Če se ti sproži reakcija na 7k členih, je to bistveno drugače. To je koneckoncev lepo videti s PyroBeastovega Linka.
Nekaj je vžgalo ENO LiPo4 celico, ta je potegnila s seboj cel pack, ta pa drugega, ki je bil NA NASPROTNEM KONCU avtomobila.
In to na členih, kjer proizvajalec praktično pravi, da je ta scenarij nemogoč.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()

Pyr0Beast ::
Strašili ste z verižno reakcijo, kjer naj bi bilo dovolj da crkne ena izmed 6831 celic, pa gre vse kaput.
V bistvu je res dovolj da gre ena v 'trajni' stik.
Če imaš 4 paralelno se ostale 3 praznijo v eno celico, kar instantno pomeni 3x-4x večjo obremenitev kot da samo ena ckrne. Tok je pri takem 10C in 2.2Ah bateriji, lepih 88A. 88A pri kake 2V znese ~160W na celico. Kar je verjetno zadosti da celico pokuha v manj kot 5h minutah in začne kuhati naslednjo serijo.
To da tesla uspe reševati take težave je skorajda neverjetno. Njihov quality control mora biti izjemen.
Sicer pa problem gorljivosti celic ni toliko sam litij katerega praktično ni temveč alkohol.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()

WarpedGone ::
>> In zakaj bi moral imeti konkretno XY cifro, da bi lahko branil svoje stališče ?
Brez tega lahko za KATEROKOLI cifro trdiš, da ni "dovolj" reprezentativna.
Tut ko bo na cesti na milijone baterijskih avtomobilov, boš komot reku "le kaj je to v primerjavi s stotinami milijonov laptopov" al pa bencinskih vozil.
>> Ne da _crkne_. Da izvrši samomorilski zažig in potegne še ostale s seboj. Kar je BISTVENA razlika.
In to se ni zgodilo niti enkrat, kljub 13 milijonom celic v dnevni uporabi, že več kot leto dni.
>> To da tesla uspe reševati take težave je skorajda neverjetno. Njihov quality control mora biti izjemen.
Njihov quality control tukaj nima nič zraven, ker oni celic ne proizvajajo. Ko jo pa enkrat kupiš, pa ne vidiš več kaj je notr.
Svojega denarja je vreden Teslin nadzorni/varnostni sistem, ki zagotavlja da tut če gre ena celice rakom žvižgat, to ne prižge sosednjih.
Hkrati pa še vse celice drži v kar se da idealnih pogojih delovanja - na hladnem greje, na toplem hladi.
Seveda, dokler se stvar ne izprazni. Potem gre garancija in pack v reciklažo. Ampak če maš dovolj pod kapo, da si sposobn zaslužit denar, da si takšno reč kupiš, se lahko predvideva, da si dovolj inteligenten, da kapiraš, da ne smeš stvar pustit da se izprazni do konca.
Ne bosta Mercedes in Toyota brezveze kupovala ta sistem pri Tesli.
Brez tega lahko za KATEROKOLI cifro trdiš, da ni "dovolj" reprezentativna.
Tut ko bo na cesti na milijone baterijskih avtomobilov, boš komot reku "le kaj je to v primerjavi s stotinami milijonov laptopov" al pa bencinskih vozil.
>> Ne da _crkne_. Da izvrši samomorilski zažig in potegne še ostale s seboj. Kar je BISTVENA razlika.
In to se ni zgodilo niti enkrat, kljub 13 milijonom celic v dnevni uporabi, že več kot leto dni.
>> To da tesla uspe reševati take težave je skorajda neverjetno. Njihov quality control mora biti izjemen.
Njihov quality control tukaj nima nič zraven, ker oni celic ne proizvajajo. Ko jo pa enkrat kupiš, pa ne vidiš več kaj je notr.
Svojega denarja je vreden Teslin nadzorni/varnostni sistem, ki zagotavlja da tut če gre ena celice rakom žvižgat, to ne prižge sosednjih.
Hkrati pa še vse celice drži v kar se da idealnih pogojih delovanja - na hladnem greje, na toplem hladi.
Seveda, dokler se stvar ne izprazni. Potem gre garancija in pack v reciklažo. Ampak če maš dovolj pod kapo, da si sposobn zaslužit denar, da si takšno reč kupiš, se lahko predvideva, da si dovolj inteligenten, da kapiraš, da ne smeš stvar pustit da se izprazni do konca.
Ne bosta Mercedes in Toyota brezveze kupovala ta sistem pri Tesli.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::
In to se ni zgodilo niti enkrat, kljub 13 milijonom celic v dnevni uporabi, že več kot leto dni.
Kako to veš ? NDA-ji, plačilo stroškov, brez da bi se zgodba razkrivala je pogosta praksa podjetij.
Njihov quality control tukaj nima nič zraven, ker oni celic ne proizvajajo. Ko jo pa enkrat kupiš, pa ne vidiš več kaj je notr.
??
Testiranje celic pred vgradnjo anyone ?
Svojega denarja je vreden Teslin nadzorni/varnostni sistem, ki zagotavlja da tut če gre ena celice rakom žvižgat, to ne prižge sosednjih.
To je domneva. Zelo dvomim da ima nadzor nad vsako posamezno celico, ker to stane ohoho, žic pa ohoho^2. Mogoče so celice protected, samo tudi to dvomim.
Standardne li-ion celice imajo osnovno pretokovno zaščito, kar je načeloma dovolj, da se izogneš takim težava.
Ampak če maš dovolj pod kapo, da si sposobn zaslužit denar, da si takšno reč kupiš, se lahko predvideva, da si dovolj inteligenten, da kapiraš, da ne smeš stvar pustit da se izprazni do konca.
Uporabnik takih baterij niti nima dovolj visokih sistemskih privilegijev da sploh lahko izprazne baterijo do kraja.
Ne bosta Mercedes in Toyota brezveze kupovala ta sistem pri Tesli.
Niso neumni. Če gre kaj narobe bo odgovarjal graditelj celic.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()

WarpedGone ::
>> Kako to veš ?
Ker se na Tesla Motors Club forumu preberejo še bol "tajne stvari" kot to. Znani in zlistani so praktično vsi omenjeni karamobli teh avtomobilov. Če je težko verjet, pejt gledat.
>> Testiranje celic pred vgradnjo anyone ?
Kakšen test točno ti bo odkril, da bo stvar crknila čez pol leta?
Če bi bilo to možno, se laptopi nebi vžigal.
>> To je domneva. Zelo dvomim da ima nadzor nad vsako posamezno celico, ker to stane ohoho, žic pa ohoho^2
Ne, to je eksperimentalno potrjeno dejstvo. Zdemonstrirat so ga moral ameriškim oblastem, da so dobili dovoljenje, da sestavljene baterije furajo z letalom.
Hkrati so baterijo še metali iz IIRC 10 metrov na beton in streljali vanjo. Zgodilo se je le malo dima.
To je edina baterija na svetu s takšno kapaciteto in kemijo, ki ima to dovoljenje.
Ti veliko dvomiš kr tko na suho in po občutku na vodi.
Informacije so dostopne, če te resno zanima.
>> Niso neumni. Če gre kaj narobe bo odgovarjal graditelj celic.
Pa ja de. Toyota se bo branla češ "naši avti so OK, zahebal je Tesla"? Morebitne odškodnine med firmami so irrelevantne, glanvo potencialno škodo faše tisti, ki se podpiše na avto. Brez skrbi da je njim zelo v interesu, da vgradjo OK stvar.
Pljuvate Valeo-ta, Magno, Garret, MagnetiMarelli-ta al Fiat, Renault, Citroen, Alfo? Kako preprost je svet za nekatere ...
Ker se na Tesla Motors Club forumu preberejo še bol "tajne stvari" kot to. Znani in zlistani so praktično vsi omenjeni karamobli teh avtomobilov. Če je težko verjet, pejt gledat.
>> Testiranje celic pred vgradnjo anyone ?
Kakšen test točno ti bo odkril, da bo stvar crknila čez pol leta?
Če bi bilo to možno, se laptopi nebi vžigal.
>> To je domneva. Zelo dvomim da ima nadzor nad vsako posamezno celico, ker to stane ohoho, žic pa ohoho^2
Ne, to je eksperimentalno potrjeno dejstvo. Zdemonstrirat so ga moral ameriškim oblastem, da so dobili dovoljenje, da sestavljene baterije furajo z letalom.
Hkrati so baterijo še metali iz IIRC 10 metrov na beton in streljali vanjo. Zgodilo se je le malo dima.
To je edina baterija na svetu s takšno kapaciteto in kemijo, ki ima to dovoljenje.
Ti veliko dvomiš kr tko na suho in po občutku na vodi.
Informacije so dostopne, če te resno zanima.
>> Niso neumni. Če gre kaj narobe bo odgovarjal graditelj celic.
Pa ja de. Toyota se bo branla češ "naši avti so OK, zahebal je Tesla"? Morebitne odškodnine med firmami so irrelevantne, glanvo potencialno škodo faše tisti, ki se podpiše na avto. Brez skrbi da je njim zelo v interesu, da vgradjo OK stvar.
Pljuvate Valeo-ta, Magno, Garret, MagnetiMarelli-ta al Fiat, Renault, Citroen, Alfo? Kako preprost je svet za nekatere ...
Zbogom in hvala za vse ribe