Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

MrYoda ::
EAvtomobili (če bomo šli v tej smeri) bodo v prihodnosti "del" Eomrežja in ne "problem" Eomrežja. Kot hranilnik energije bodo v bistvu reševali določene težave ... Seveda pa to ne bo čez noč - standardi, regulacija, avtomatika, IKT... (big biznis)
Tako kot si nekateri predstavljate, da boš kar filal kadar in kolikor ti paše bo NO GO (oziroma bo za zelo visoko ceno).
Ne gledat na promet prihodnosti z "današnjimi" očmi. Pojmovanje javnega prometa bo verjetno nekaj popolnoma drugega kot je danes in v tej zgodbi bo zares nastopal EAvto.
Tako kot si nekateri predstavljate, da boš kar filal kadar in kolikor ti paše bo NO GO (oziroma bo za zelo visoko ceno).
Ne gledat na promet prihodnosti z "današnjimi" očmi. Pojmovanje javnega prometa bo verjetno nekaj popolnoma drugega kot je danes in v tej zgodbi bo zares nastopal EAvto.

nekikr ::
WarpedOne: če so/bodo električni avtomobili tako "dobri" da jih bo po 10 letih le 1000 v Sloveniji, potem sigurno ne bomo imeli nekih blaznih optimizacij omrežja. Vlagati milijarde (ne milijone) v novo omrežje za nekaj zanesenjakov pač ni ne pametna, ne ekonomsko upravičena poteza.

WarpedGone ::
Dokler si tam okrog šole še, se ti 10 let zdi ogromno časa. Ko greš počas proti abrahmu pa vidiš da 10 let mine kot bi u luft pogledal.
Tiste cifre so pogled v megleno kristalno kroglo. Bistvena hitrejša uvedba pa se ne bo zgodila iz simpl razloga - premalo proizvodnje. Tut če renault nardi po 100.000 električnih ZOE na leto že v štartu, jih bo prodajal po celi evropi pa še kje. Ostali proizvajalci pa niso niti pol tolk resni kot renault zaenkrat.
Edit:
Našel sem predvideno ceno za zgoraj omenjeni Renault ZOE:
V naši valuti je to okrog 16.000 EUR plus 80 EUR mesečni lizing baterije (verjetno kakih 5 let vsaj). Tole je pa že "blizu zanimivosti".
Tiste cifre so pogled v megleno kristalno kroglo. Bistvena hitrejša uvedba pa se ne bo zgodila iz simpl razloga - premalo proizvodnje. Tut če renault nardi po 100.000 električnih ZOE na leto že v štartu, jih bo prodajal po celi evropi pa še kje. Ostali proizvajalci pa niso niti pol tolk resni kot renault zaenkrat.
Edit:
Našel sem predvideno ceno za zgoraj omenjeni Renault ZOE:
One detail is the £13500 price with £70 per month battery lease
V naši valuti je to okrog 16.000 EUR plus 80 EUR mesečni lizing baterije (verjetno kakih 5 let vsaj). Tole je pa že "blizu zanimivosti".
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

nekikr ::
Kako hitro ti na čas gledaš nima nobene veze, ko delaš "ekonomsko računico". Za nekaj zanesenjakov letno (ki imajo ali preveč denarja ali pa so podlegli laži o zeleni energiji) elektro Slovenija (recimo) ne bo vloži milijardo evrov za posodobitev električnega omrežja. Niti to ne bo naredil Petrol ali OMW. Edina racionalna zadeva bi bila hitra in enostavna menjava baterije na črpalki. Če deluje pri plinskih jeklenkah bi nemara tudi pri elektriki...
80EUR mesečno plus električna energija. Kar imajo naj to.
80EUR mesečno plus električna energija. Kar imajo naj to.

WarpedGone ::
A 5% letne rasti porabe pa nisi več dojel?
Električni clio bo seveda mel čisto enako baterijo kot električni porsche.
Začni študirat kaj pišeš.
Edina racionalna zadeva bi bila hitra in enostavna menjava baterije na črpalki.
Električni clio bo seveda mel čisto enako baterijo kot električni porsche.
Začni študirat kaj pišeš.
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::
Edina racionalna zadeva bi bila hitra in enostavna menjava baterije na črpalki.
a na mobitelu, ipodu, prenosniku ali brivskem aparatu tudi baterije menjaš ko se sprazni
???
ok, razumem za fotoaparat ker so majhne in poceni

nekikr ::
Električni clio bo seveda mel čisto enako baterijo kot električni porsche.
Seveda ne, tepček. Petrol bo imel 3 ali 4 različne tipe baterij, ki pa bodo standardne. Saj imajo tudi plinskih jeklenk kar nekaj. In bencin tudi ni samo ene vrste. Začni študirat kaj pišeš...
a na mobitelu, ipodu, prenosniku ali brivskem aparatu tudi baterije menjaš ko se sprazni
v mp3 playerjih si svoj čas menjal baterije, brvske aparate imaš tudi take - kar pa ni point, ker se pri tem problemu ne gre za to kakšne dimenzije bo neka baterija, ampak kako bo omrežje preneslo en kup močnih porabnikov. Ali ti priključiš 10 ali pa 1000 brivnikov in zraven še 1000 mp3 ipodov nima veze. Če pa priključiš 1000 avtomobilov...je pa problem. Štekaš?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nekikr ()

WarpedGone ::
3 or 4 sizes to fit them all? Al raj 13 al 14? 33 al 44?
Če nima smisla, pač nima smisla.
Če nima smisla, pač nima smisla.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::
a na mobitelu, ipodu, prenosniku ali brivskem aparatu tudi baterije menjaš ko se sprazniZa rezervno baterijo oziroma akumulator očitno še nisi slišal? Če si ne moreš privoščit, da ti mobitel ali prenosnik ali fotoaparat sredi dela crkne, imaš v žepu ali torbi rezervno baterijo.
O.

nekikr ::
3 or 4 sizes to fit them all? Al raj 13 al 14? 33 al 44?
Ne, 3 ali 4, kot sem napisal. Tudi bencinov in dizlov nimaš 15 različnih (pa bi jih lahko imel, ker bi vsak proizvajalec optimiziral motor za točno določen tip goriva, recimo). Tudi plinskih jeklenk nimaš 15 za normalno uporabo. Kaj ti ni jasno?

WarpedGone ::
Ni mi jasno kako je lahko tako očiten problem za nekatere tako nedoumljiv.
Baterije na bencinskih hočte met, ker so trenutno baterije precej drage in majo relativno nizko kapaciteto. Izmenljive baterije so nujno neoptimalne za posamezen avtomobil kar pomeni da bo še nižji doseg (max polovica dosega neizmenljive baterije, polovica manj moči), poleg tega pa je treba sfinancirat še komplet novo infrastrukturo kar jih bo le še podražilo. Nič ne pade iz neba, vse je treba plačat. Pustmo to, da bi tak koncept praktično zacementiral vsakršni napredek.
Vsake 14 dni se najde en nov kekec, ku je prepričan da ma super novo idejo - vsi teli tvoji umotvori so bli že samo v tejle temi 45 krat prežvečeni. Če ne mislš upoštevat realnosti, pač živi v svojih imaginarnih svetovih.
Baterije na bencinskih hočte met, ker so trenutno baterije precej drage in majo relativno nizko kapaciteto. Izmenljive baterije so nujno neoptimalne za posamezen avtomobil kar pomeni da bo še nižji doseg (max polovica dosega neizmenljive baterije, polovica manj moči), poleg tega pa je treba sfinancirat še komplet novo infrastrukturo kar jih bo le še podražilo. Nič ne pade iz neba, vse je treba plačat. Pustmo to, da bi tak koncept praktično zacementiral vsakršni napredek.
Vsake 14 dni se najde en nov kekec, ku je prepričan da ma super novo idejo - vsi teli tvoji umotvori so bli že samo v tejle temi 45 krat prežvečeni. Če ne mislš upoštevat realnosti, pač živi v svojih imaginarnih svetovih.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::
Ampak baterije bi morale bit standardizirane.
Prideš na servis in ti zamenja cel pack.
Hmm, warped -
Zakaj pa nebi imeli eno Al-Cu ali kakšno podobno baterijo za dokupit, zadeva je dokaj reciklabilna. Po uporabi pa menjaš elektrode ?
Prideš na servis in ti zamenja cel pack.
Hmm, warped -
Zakaj pa nebi imeli eno Al-Cu ali kakšno podobno baterijo za dokupit, zadeva je dokaj reciklabilna. Po uporabi pa menjaš elektrode ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
O standardizaciji študiraš ko maš neki konkurecne, da sploh veš kaj v standard napisat. Poskus tule za vajo napisat v grobem kaka bi morala bit taka zamenljiva baterija. Pa boš hitr vidu, kolikšen delež avtomobilov si "odrezal" - da take baterije ne bojo mogl uporablat.
Zamenljive baterije pogojno dobijo smisel ko maš kake granule, kjer nisi strogo vezan na zunanje dimenzije - ko se te granule praktično obnašajo ko bencin - naliješ jih v poljubno oblikovano posodo in to "poljubno mnogo".
Mnogo stvari je tehnično možnih, ustavi se ko je treba stvar plačat.
Zamenljive baterije pogojno dobijo smisel ko maš kake granule, kjer nisi strogo vezan na zunanje dimenzije - ko se te granule praktično obnašajo ko bencin - naliješ jih v poljubno oblikovano posodo in to "poljubno mnogo".
Mnogo stvari je tehnično možnih, ustavi se ko je treba stvar plačat.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::
Ne vem, kje ti vidiš tak hud problem narediti električni avto okoli standardiziranih akumulatorjev.
In očitno ti ni jasno, da večina meščanov nima lastne garaže z električnim priključkom. Napeljati dovolj zmogljivo elektriko po vseh skupnih blokovskih garažah in parkiriščih pa je najmanj tako hud problem, kot delati standardizirane akumulatorje in jih menjati na polnilnih postajah, ali pa morda še hujši.
Poleg tega se praktično nikoli ne moreš odločiti za idealno rešitev, ampak se moraš vedno sprijazniti z nekimi kompromisi. Standardizirani akumulatorji in menjalno/polnilne postaje niso idealna rešitev, a tudi vsakodnevno večurno polnjenje doma in omejen doseg je daleč od idealne rešitve.
Če misliš, da že sedaj veš, kateri je tisti kompromis, ki se bo čez 20-30 let izkazal za najboljšega, pa le še naprej živi v svojem namišljenem svetu
O.
In očitno ti ni jasno, da večina meščanov nima lastne garaže z električnim priključkom. Napeljati dovolj zmogljivo elektriko po vseh skupnih blokovskih garažah in parkiriščih pa je najmanj tako hud problem, kot delati standardizirane akumulatorje in jih menjati na polnilnih postajah, ali pa morda še hujši.
Poleg tega se praktično nikoli ne moreš odločiti za idealno rešitev, ampak se moraš vedno sprijazniti z nekimi kompromisi. Standardizirani akumulatorji in menjalno/polnilne postaje niso idealna rešitev, a tudi vsakodnevno večurno polnjenje doma in omejen doseg je daleč od idealne rešitve.
Če misliš, da že sedaj veš, kateri je tisti kompromis, ki se bo čez 20-30 let izkazal za najboljšega, pa le še naprej živi v svojem namišljenem svetu

O.

nekikr ::
vsi teli tvoji umotvori so bli že samo v tejle temi 45 krat prežvečeni
In še vedno ne vemo kaj bi bilo dejansko bolje. Niti en vejo tisti, ki se s tem profesionalno ukvarjajo. Tvoja ideja je prav tako neumna kot moja trenutno.
poleg tega pa je treba sfinancirat še komplet novo infrastrukturo kar jih bo le še podražilo
Za 500EUR na vsakem Petrolu postavijo tako infrastrukturo kot bi jo potrebovali. 20x20m^2 ograjenih z ograjo, notri pa štirje različni tipi baterij. Dimenzije so standardne že sedaj, samo poglej si avtomobilski akumulator. Pa niti to ni treba. Če pogledaš Clia, Punta, Corso itd. imajo vsi ti avti praktično enako veliko prostora za motor, višji razred ima spet nekje isto. Velikost baterije ni noben problem, kapaciteta pa se sčasoma poveča, za kar poskrbi Petrol.
Če misliš pa infrastrukturo kot so polnilnice takih baterij bi bilo pa to sigurno neprimerno lažje kot je sedaj ko rabiš rafinerije, stotine kilometrov cevi itd. Konec koncev bi imel lahko Petrol svojo polnilno postajo in kar tam na licu mesta polnil prazne baterije. S tem se izogneš transportu baterij in pa predvsem porazdeljenemu omrežju - posebne vode rabiš samo do črpalk.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nekikr ()

WarpedGone ::
Če misliš, da že sedaj veš, kateri je tisti kompromis, ki se bo čez 20-30 let izkazal za najboljšega, pa le še naprej živi v svojem namišljenem svetu
In ti bi kljub temu že danes betoniral standard?
Kdo naj plača polnilne postaje in vso infrastrukturo? Država?
Za 500EUR na vsakem Petrolu postavijo tako infrastrukturo kot bi jo potrebovali
Nimaš niti najmanjšega stika z realnostjo.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

nekikr ::
Razsvetli me, prosim. Koliko stane ograja, za katero bi stale baterije (kot sedaj jeklenke)?
Za ostalo infrastrukturo sem ti pa že napisal.
Prav kontra, tvoja ideja o polnilni postaji v vsaki hiši in garaži ni s tega sveta (še posebej, ker praviš, da je praktično nemogoče omogočiti parim črpalkam da postanejo polnilne postaje, po drugi strani pa zagovarjaš, da to postane vsaka hiša, garaža, vikend...).
Za ostalo infrastrukturo sem ti pa že napisal.
Prav kontra, tvoja ideja o polnilni postaji v vsaki hiši in garaži ni s tega sveta (še posebej, ker praviš, da je praktično nemogoče omogočiti parim črpalkam da postanejo polnilne postaje, po drugi strani pa zagovarjaš, da to postane vsaka hiša, garaža, vikend...).

Okapi ::
Kdo naj plača polnilne postaje in vso infrastrukturo?Kdor v tem vidi priložnost za zaslužek.
O.

WarpedGone ::
Ja, okapi, problem je le še kura in jajce.
Sprevidi da vsaka hiša, garaža, vikend JE ŽE polnilna postaja. Pač ne 30kW ampak samo 3kW. Kar več kot zadostuje za polnjenje čez noč.
po drugi strani pa zagovarjaš, da to postane vsaka hiša, garaža, vikend...).
Sprevidi da vsaka hiša, garaža, vikend JE ŽE polnilna postaja. Pač ne 30kW ampak samo 3kW. Kar več kot zadostuje za polnjenje čez noč.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::
Kaj ti naj rečem druzga kot LOL?
Električni priključek je isto kot če bi vsaka privat garaža in privat hiša imela pipco iz katere bi počasi tekel bencin - kaka 2 litra na uro, njegova cena bi bila pol nižja kot cena na bencinski črpalki.
Ti temu rečeš neuporabno, js temu rečem propad 95% bencinskih črpalk.
Električni priključek je isto kot če bi vsaka privat garaža in privat hiša imela pipco iz katere bi počasi tekel bencin - kaka 2 litra na uro, njegova cena bi bila pol nižja kot cena na bencinski črpalki.
Ti temu rečeš neuporabno, js temu rečem propad 95% bencinskih črpalk.
Zbogom in hvala za vse ribe

Phil ::
kaka 2 litra na uro, njegova cena bi bila pol nižja kot cena na bencinski črpalki.
Dokler se to grejo posamezniki mogoče res. Ko se lotijo mase bo piskrček pristavila država in ne bo nič cenejo kot sedaj...

nekikr ::
Ker ne misliš širše. 2 litra na uro sta velikokrat močno premalo. Za take priložnosti moram potem imeti še en avto. Oz. dva, če nisem samski. Glede cene:
16.000EUR za avto + 80EUR na mesec za najemnino baterije + elektrika za vsakodnevno večurno polnjenje, ki ti prinese nemalo težav. Elektrika, ki je cenejša od bencina samo trenutno. Ne bodi naiven kot ena zmešana baba in ne verjemi, da bo z elektriko pa potem kar 2x ceneje ali še bolj. Ker vem, da mi ne verjameš, pojdi na črpalko in poglej ceno dizla. Potem pojdi domov in poglej zadnji račun za kurilca. Potem si poglej zakonodajo in se počohaj po glavi.
Na drugi strani imaš pa recimo Megana za 14.000EUR, ki ga napolniš v treh minutah, ima 3x daljši doseg, je brez mesečne najemnine rezervoarja in en tak avto ti zadostuje za vse potrebe (aka ne rabiš enega za morje, drugega za trgovino, tretjega za ne vem kaj).
Menjava baterij na črpalkah je daleč od idealnega, je pa svetlobno leto pred polnjenjem doma ob trenutnih in predvidenih omrežnih kapacitetah in vsaj ni tako utopična kot pričakovati, da bodo ljudje brali knjige ob kaminu in se družili vmes ko se njihov najljubši avtomobil polni z energijo, da bodo šli lahko do pol poti do morja.
16.000EUR za avto + 80EUR na mesec za najemnino baterije + elektrika za vsakodnevno večurno polnjenje, ki ti prinese nemalo težav. Elektrika, ki je cenejša od bencina samo trenutno. Ne bodi naiven kot ena zmešana baba in ne verjemi, da bo z elektriko pa potem kar 2x ceneje ali še bolj. Ker vem, da mi ne verjameš, pojdi na črpalko in poglej ceno dizla. Potem pojdi domov in poglej zadnji račun za kurilca. Potem si poglej zakonodajo in se počohaj po glavi.
Na drugi strani imaš pa recimo Megana za 14.000EUR, ki ga napolniš v treh minutah, ima 3x daljši doseg, je brez mesečne najemnine rezervoarja in en tak avto ti zadostuje za vse potrebe (aka ne rabiš enega za morje, drugega za trgovino, tretjega za ne vem kaj).
Menjava baterij na črpalkah je daleč od idealnega, je pa svetlobno leto pred polnjenjem doma ob trenutnih in predvidenih omrežnih kapacitetah in vsaj ni tako utopična kot pričakovati, da bodo ljudje brali knjige ob kaminu in se družili vmes ko se njihov najljubši avtomobil polni z energijo, da bodo šli lahko do pol poti do morja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nekikr ()

Pyr0Beast ::
WarpedGone je izjavil:
O standardizaciji študiraš ko maš neki konkurecne, da sploh veš kaj v standard napisat. Poskus tule za vajo napisat v grobem kaka bi morala bit taka zamenljiva baterija. Pa boš hitr vidu, kolikšen delež avtomobilov si "odrezal" - da take baterije ne bojo mogl uporablat.
Zamenljive baterije pogojno dobijo smisel ko maš kake granule, kjer nisi strogo vezan na zunanje dimenzije - ko se te granule praktično obnašajo ko bencin - naliješ jih v poljubno oblikovano posodo in to "poljubno mnogo".
Mnogo stvari je tehnično možnih, ustavi se ko je treba stvar plačat.
Pa dajmo. Format je 19 inch rack - 1U = 1.75inch, prostora je za 4U
Globina 39.7 inch
En 19x1.75x39inch da volumen okoli 3.3Litra kar je okoli 800Wh
2x19inchx4u je 8kWh
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gensi ::
Kar je potem neuporabno. Na slabše ne bo šel nihče (sploh če ni nič ceneje).
V mnogih družinah je več avtov. Ne vidim ovire, da ne bi bil "tamali" električen.
Zelo verjetno se bo v mestih vključila še regulativa - z navadnim avtom sploh ne boš mogel v center + v mnogih mestih bodo cene parkiranja za električna vozila nižje (vsaj pred časom vem, da je bilo v Londonu za električna vozila parkiranje brezplačno).
In še nekaj: prehod na električna vozila bo zagotovo postopen. To pomeni, da bodo mnogi še precej dolgo imeli zgolj en, "navaden" avto. Vsi pač ne.

Pyr0Beast ::
Lej. Če jaz rečem da v mojem mestu ne bo avtomobilov jih NE bo.
To da je dovoljeno samo električarjem je pa neumnost in 'partijsko' prioritiziranje.
To da je dovoljeno samo električarjem je pa neumnost in 'partijsko' prioritiziranje.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
8 kWh te pripelje kakih 60 km daleč.
Baterija je po cca 500 menjavah zanič in je treba drugo, njena nabavna cena je cca 4000 USD, katero je treba v teh 500 najemih pokrit.
Če te iste celice vgradiš v namenske baterije, lahk v Cliota spraviš za ene 40 kWh baterij, megana 50 kWh, Pasata pa tut 60 kWh. S tem da bojo zdržale dlje, ker bojo v povprečju manj obremenjene. Zarad tega je lahko tut drugačna kemija, ki hrani več energije in maš še več dosega in več moči.
Tkole bo zgledala namenska zamenljiva baterija v novem Tesla Model S:
Sestavljalo jo bo do 8000 LiPo celic formata 18650. Možno bo nabavit tri baterije:
- 5500 celic, 300 kg, 42 kWh, 250 km dosega - standard
- 8000 celic, 450 kg, 60 kWh, 370 km dosega - doplačilo
- 8000 celic, ~450 kg, ~80 kWh, ~480 km dosega - drugačne celice z višjo kapaciteto, baterijo si bo možno le sposodit
Baterija bo strukturni del avtomobila oz. "stressed member". En članek: Tesla Model S: The battery pack
Baterija je po cca 500 menjavah zanič in je treba drugo, njena nabavna cena je cca 4000 USD, katero je treba v teh 500 najemih pokrit.
Če te iste celice vgradiš v namenske baterije, lahk v Cliota spraviš za ene 40 kWh baterij, megana 50 kWh, Pasata pa tut 60 kWh. S tem da bojo zdržale dlje, ker bojo v povprečju manj obremenjene. Zarad tega je lahko tut drugačna kemija, ki hrani več energije in maš še več dosega in več moči.
Tkole bo zgledala namenska zamenljiva baterija v novem Tesla Model S:
Sestavljalo jo bo do 8000 LiPo celic formata 18650. Možno bo nabavit tri baterije:
- 5500 celic, 300 kg, 42 kWh, 250 km dosega - standard
- 8000 celic, 450 kg, 60 kWh, 370 km dosega - doplačilo
- 8000 celic, ~450 kg, ~80 kWh, ~480 km dosega - drugačne celice z višjo kapaciteto, baterijo si bo možno le sposodit
Baterija bo strukturni del avtomobila oz. "stressed member". En članek: Tesla Model S: The battery pack
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: WarpedGone ()

Okapi ::
To da je dovoljeno samo električarjem je pa neumnostAvtomobili so prepovedani, če so, iz določenih razlogov. Če je ta razlog svinjanje zraka, ni nobenega razloga, da bi bili prepovedani tudi električni.
S tem da bojo zdržale dlje, ker bojo v povprečju manj obremenjene.Važno je, koliko km zdržijo, ne koliko dni. Izmenljivi akumulatorji, ki jih polnijo in zanje ves čas skrbijo profesionalci, bi skoraj sigurno v povprečju zdržali več km kot akumulatorji, ki bi jih vsaj po svoje polnil.
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

WarpedGone ::
Ne govorim o dneh. Baterija se obrablja med praznenjem, ko zahteve postavlja voznik s svojo nogo in ne med polnjenjem ko paramtere nadzoruje kompjuter.
Če v povprečju delaš po 20 km z baterijo ki zdrži 40km pomeni, da jo v povprečju prazniš na 50% predno jo zopet napolniš (recimo da vsak dan), če greš redno nižje je pa zanjo sploh slabo. Baterijo ki zdrži 200 km pa s temi istimi 20imi kilometri sprazniš komaj na 90%, ko jo ponoči zopet nafilaš nazaj na 100%. Praznenje iz 100 na 90 je za baterijo bistveno manj naporno kot praznenje iz 100 na 50 ali še nižje.
Drugi del zgodbe je pa povprečna tokovna obremenitev in posledično segrevanje celice. Zgoraj omenjena 8kWh baterija, ki bi recimo zadoščala za teh 40km bi bila sestavljena iz cca 1000 2Ah celic. 40 kW moči iz teh 1000 celic pomeni 40 W iz ene celice. Pri 2Ah je to vsaj 10 C obremenitev (~ 4A). V 200-km kupu baterij mora posamezna celica za teh istih 40kW dat iz sebe 5x manj moči oz. toka - kar pomeni 5x manj toplotnih izgub in manj drugih "nelinearnih obrab".
Ko sešteješ življensko dobo celic v kilometrih v majhnem in velikem kupu je razlika lahko tut celoštevilčni faktor v prid velikega kupa. Kar je na koncu treba tut plačat.
Kronski dokaz je primerjava baterije v Voltu in Roadsterju. Roadster ima 2 x večjo baterijo in 5 x večji doseg. Zakaj? Ker je baterija v Voltu pogosteje izpostavljena globokemu praznenju in mora bit zarad tega bistveno bolj "robustna" kar pomeni manj energije in višja masa.
Če v povprečju delaš po 20 km z baterijo ki zdrži 40km pomeni, da jo v povprečju prazniš na 50% predno jo zopet napolniš (recimo da vsak dan), če greš redno nižje je pa zanjo sploh slabo. Baterijo ki zdrži 200 km pa s temi istimi 20imi kilometri sprazniš komaj na 90%, ko jo ponoči zopet nafilaš nazaj na 100%. Praznenje iz 100 na 90 je za baterijo bistveno manj naporno kot praznenje iz 100 na 50 ali še nižje.
Drugi del zgodbe je pa povprečna tokovna obremenitev in posledično segrevanje celice. Zgoraj omenjena 8kWh baterija, ki bi recimo zadoščala za teh 40km bi bila sestavljena iz cca 1000 2Ah celic. 40 kW moči iz teh 1000 celic pomeni 40 W iz ene celice. Pri 2Ah je to vsaj 10 C obremenitev (~ 4A). V 200-km kupu baterij mora posamezna celica za teh istih 40kW dat iz sebe 5x manj moči oz. toka - kar pomeni 5x manj toplotnih izgub in manj drugih "nelinearnih obrab".
Ko sešteješ življensko dobo celic v kilometrih v majhnem in velikem kupu je razlika lahko tut celoštevilčni faktor v prid velikega kupa. Kar je na koncu treba tut plačat.
Kronski dokaz je primerjava baterije v Voltu in Roadsterju. Roadster ima 2 x večjo baterijo in 5 x večji doseg. Zakaj? Ker je baterija v Voltu pogosteje izpostavljena globokemu praznenju in mora bit zarad tega bistveno bolj "robustna" kar pomeni manj energije in višja masa.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

Pyr0Beast ::
Baterija je po cca 500 menjavah zanič in je treba drugo, njena nabavna cena je cca 4000 USD, katero je treba v teh 500 najemih pokrit.
Ma menjavanje baterij na bencinskih je neumnost ker ne moreš poskrbeti niti za kvaliteto povezav, poleg tega se s premikanjem 300 kil + materiala dela škoda pa če še tako paziš.
Avtomobili so prepovedani, če so, iz določenih razlogov. Če je ta razlog svinjanje zraka, ni nobenega razloga, da bi bili prepovedani tudi električni.
Če je. Pa ni. Avto ne sodi v cono za pešce.
Sicer če si picajzlast lahko rečeš da elektro avti še vedno onesnažujejo s škodljivimi izpusti iz gnetenja gum :)
Važno je, koliko km zdržijo, ne koliko dni. Izmenljivi akumulatorji, ki jih polnijo in zanje ves čas skrbijo profesionalci, bi skoraj sigurno v povprečju zdržali več km kot akumulatorji, ki bi jih vsaj po svoje polnil.
Ne.
Vsak avto bi moral imeti lastno polnilno logiko in se nebi smel zanašati na zunanje polnilne postaje. Vse kar bi rabil je 5-polna štekdoza 400V-16A in ustrezen-vgrajen podaljšek. Nobenega fensi šmensi konektorja ampak standardni industrijski priključek.
8 kWh te pripelje kakih 60 km daleč.
Zato je zadeva 'rack-mount', in lahko nadgradljiva v servisih. Vsako leto flikneš notri magari dodatnih 8kWh, če ne še več.
Tak rack lahko ponucaš tudi za serverje z UPS enotami, še dodatna prednost širšega trga.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Pyr0Beast ::
400V 16A konektor je zadosti za 11kVA. To je okoli 10kWh za vsako uro polnenja.
Če to ni ok in priklop ni možen, lahko na istem konektorju še vedno uporabiš single-phase način z 3.6kVA
40W na 3.7V celico je 10A ala 5C, nič kaj posebnega. Sicer gre pa potem od teh 40W 1W samo na gretje, kar pri 1000 celicah pomeni dober kW.
18650 je outdated IMO. Li-poly, 92Wh stane 41$
920Wh pack 410
9.2kWh pack 4.1k$
Rejtan za 20C, kar je 180kW.
Pa daš 4 take na kup za 20k$ in okoli 700kW moči.
Seveda.
Ne čisto. Sicer spet odvisno od tipa celic, vendar pri hitrejšem praznenju je oddana energija mnogo manjša.
Če to ni ok in priklop ni možen, lahko na istem konektorju še vedno uporabiš single-phase način z 3.6kVA
Drugi del zgodbe je pa povprečna tokovna obremenitev in posledično segrevanje celice. Zgoraj omenjena 8kWh baterija, ki bi recimo zadoščala za teh 40km bi bila sestavljena iz cca 1000 2Ah celic. 40 kW moči iz teh 1000 celic pomeni 40 W iz ene celice. Pri 2Ah je to vsaj 10 C obremenitev (~ 4A). V 200-km kupu baterij mora posamezna celica za teh istih 40kW dat iz sebe 5x manj moči oz. toka - kar pomeni 5x manj toplotnih izgub in manj drugih "nelinearnih obrab".
40W na 3.7V celico je 10A ala 5C, nič kaj posebnega. Sicer gre pa potem od teh 40W 1W samo na gretje, kar pri 1000 celicah pomeni dober kW.
18650 je outdated IMO. Li-poly, 92Wh stane 41$
920Wh pack 410
9.2kWh pack 4.1k$
Rejtan za 20C, kar je 180kW.
Pa daš 4 take na kup za 20k$ in okoli 700kW moči.
Ko sešteješ življensko dobo celic v kilometrih v majhnem in velikem kupu je razlika lahko tut celoštevilčni faktor v prid velikega kupa. Kar je na koncu treba tut plačat.
Seveda.
Kronski dokaz je primerjava baterije v Voltu in Roadsterju. Roadster ima 2 x večjo baterijo in 5 x večji doseg. Zakaj? Ker je baterija v Voltu pogosteje izpostavljena globokemu praznenju in mora bit zarad tega bistveno bolj "robustna" kar pomeni manj energije in višja masa.
Ne čisto. Sicer spet odvisno od tipa celic, vendar pri hitrejšem praznenju je oddana energija mnogo manjša.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
Mnogi zagovarjate/verjamete/si želite izmenljive baterije, katere bi lahko menjali v nekakšnih baterijskih postajah, ki bi bile približno tko pogoste kot bencinski servisi danes. Da bi za to potrebovali ful različnih konfiguraci baterij in vse posledice, ki iz tega izhajajo, vas nekak ne moti. Js v takšen scenarij ne verjamem, ker ne vidim, kako bi lahko bil finančno v plusu. Čist preveč je stroškov, kateri za samo delovanje el. avtomobila sploh niso nujni in bi se jim ljudje po defaultu izogibali.
Vendar pa ideja v samem bistvu ni čisto obsojena na propad. Električni avtomobili bodo na ceste dobesedno kapljali, tako številčno kot tudi v številu različnih modelov. Proizvajalci, ki se bodo spustili v to, bodo hoteli kontrolirat čimveč stvari povezanih s temi avtomobili, bit prepričan, da se bodo servisi opravljali pri njih ipd.
Tu nastame možnost za neko vmesno varianto. Baterija v avbtomobilu je hitro zamenljiva, vendar v samem bistvu ni mišljena za hitro menjavo. To pomeni, da je operativno predvideno, da se polni doma čez noč in da pokrije veliko večino dnevnih potreb po prevoženih kilometrih. Vendar pa obstaja šansa, da se reč na hitro zamenja. Kje? Na nekaterih pooblaščenih servisih od konkretnega proizvajalca avtomobila, kjer ti lahko izposodijo močnejšo/večjo baterijo, tvojo dajo pa ta čas v skladišče, kjer te počaka da se vrneš iz morja.
Tak plan ima Tesla Motors z novim Model S, kjer bo možno baterijo zamenjat v eni minuti. Ampak ta baterija bo pasala le v tak Model S in v noben drug avto. Kupiti bo možno baterijo s 260 km ali 370 km dosega. Izposoditi si bo pa možno baterijo s 490 km dosega. Na ta način se nakupna cena avtomobila zniža na bolj smiselen nivo, če pa kdo res hoče, pa si lahko začasno omisli in plača par 100 USD za najem močnejše baterije za svoj avto, katero dobi pri zastopniku za firmo avtomobila.
Menjava baterij je tako v principu možna ampak ne na vsakem vogalu in ne v vsakem kraju ampak na točno določenih redkih točkah, kjer proizvajalc pač vidi finančni smisel za to početje.
Vendar pa ideja v samem bistvu ni čisto obsojena na propad. Električni avtomobili bodo na ceste dobesedno kapljali, tako številčno kot tudi v številu različnih modelov. Proizvajalci, ki se bodo spustili v to, bodo hoteli kontrolirat čimveč stvari povezanih s temi avtomobili, bit prepričan, da se bodo servisi opravljali pri njih ipd.
Tu nastame možnost za neko vmesno varianto. Baterija v avbtomobilu je hitro zamenljiva, vendar v samem bistvu ni mišljena za hitro menjavo. To pomeni, da je operativno predvideno, da se polni doma čez noč in da pokrije veliko večino dnevnih potreb po prevoženih kilometrih. Vendar pa obstaja šansa, da se reč na hitro zamenja. Kje? Na nekaterih pooblaščenih servisih od konkretnega proizvajalca avtomobila, kjer ti lahko izposodijo močnejšo/večjo baterijo, tvojo dajo pa ta čas v skladišče, kjer te počaka da se vrneš iz morja.
Tak plan ima Tesla Motors z novim Model S, kjer bo možno baterijo zamenjat v eni minuti. Ampak ta baterija bo pasala le v tak Model S in v noben drug avto. Kupiti bo možno baterijo s 260 km ali 370 km dosega. Izposoditi si bo pa možno baterijo s 490 km dosega. Na ta način se nakupna cena avtomobila zniža na bolj smiselen nivo, če pa kdo res hoče, pa si lahko začasno omisli in plača par 100 USD za najem močnejše baterije za svoj avto, katero dobi pri zastopniku za firmo avtomobila.
Menjava baterij je tako v principu možna ampak ne na vsakem vogalu in ne v vsakem kraju ampak na točno določenih redkih točkah, kjer proizvajalc pač vidi finančni smisel za to početje.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::
Da.
Samo menjava standardnih baterij na servisih ima prednost - niža ceno zaradi konkurence.
Samo menjava standardnih baterij na servisih ima prednost - niža ceno zaradi konkurence.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Lion29 ::
ja, sej... problem je samo 1... da baterije niso standardne...
za dosego vecje ucinkovitosti... so oblike baterij prilagojene vsakemu vozilu posebej...da zasedejo cimvecjo povrsino... da lahko nosijo cimvec celic...
in ravno zaradi tega resitev zamenjave ni mogoca...
ce pa bi baterije standardizirali... kar se meni zdi najbolj logicno in ekonomicno, bi menjava na "pumpah" bila veliko, veliko bolj smiselna in uresnicljiva
za dosego vecje ucinkovitosti... so oblike baterij prilagojene vsakemu vozilu posebej...da zasedejo cimvecjo povrsino... da lahko nosijo cimvec celic...
in ravno zaradi tega resitev zamenjave ni mogoca...
ce pa bi baterije standardizirali... kar se meni zdi najbolj logicno in ekonomicno, bi menjava na "pumpah" bila veliko, veliko bolj smiselna in uresnicljiva
Founder and CTO @ Article-Factory.ai

gruntfürmich ::
ojoj. warped morda poseduje dosti znanja, ampak vizije nobene!
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Pyr0Beast ::
ima svoje metode reševanja takih težav.
Vizije 99.99% ljudi so itak copy-paste iz medijev.
Vizije 99.99% ljudi so itak copy-paste iz medijev.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()

SmeskoSnezak ::
Eko novice :P
Prvo vozilo na alge
Vedno več je ekobiciklov
Hibridni avtobusi tudi v Sloveniji
Lotus Eko Elise, bolj ekološki avto
Prvo vozilo na alge
Vedno več je ekobiciklov
Hibridni avtobusi tudi v Sloveniji
Lotus Eko Elise, bolj ekološki avto
@ Pusti soncu v srce... @

Pyr0Beast ::
Lol. 5% alg.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

SmeskoSnezak ::
Lol. 5% alg.
Maš problem s tem al kaj te muči? Važen je trud in namen. Sčasoma se bo mogoče razvil pogon, ki bo že 100% na te "rastline". In to je najbolj važno! :P
@ Pusti soncu v srce... @
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SmeskoSnezak ()

Pyr0Beast ::
Ja mam problem.
To je tako kot bi rekel da je to jabolčni sok z 5% jabolk. To je kvečjemu voda z dodatkom jabolčnega soka in ne obratno.
Saj kul da naredijo kaj iz teh alg, samo kaj ko je zadeva tako neučinkovita.
To je tako kot bi rekel da je to jabolčni sok z 5% jabolk. To je kvečjemu voda z dodatkom jabolčnega soka in ne obratno.
Saj kul da naredijo kaj iz teh alg, samo kaj ko je zadeva tako neučinkovita.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

energetik ::
Baterija, nafilana z algami in bencinom? 
Verjetno je bilo mišljeno, da ICE laufa na mešanico 95% benza in 5% biogoriva iz alg. Skratka kaj je to novega, če se pa že na veliko uporablja recimo E85?

Verjetno je bilo mišljeno, da ICE laufa na mešanico 95% benza in 5% biogoriva iz alg. Skratka kaj je to novega, če se pa že na veliko uporablja recimo E85?

dzinks63 ::
Sčasoma se bo mogoče razvil pogon, ki bo že 100% na te "rastline". In to je najbolj važno!
To je že James Watt pogruntal, samo doterati bi bilo potrebno zadevo, da bi delovala tiho in z čistim izpuhom.

Pyr0Beast ::
:D
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gensi ::
Dober posnetek današnjega stanja: http://www.autobild.de/video/2133 . Očitno bodo električni avti sprva mestni malčki in drage "igračke", vrzel pa bodo zapolnjevali hibridi.

Gregor P ::
Glede zamenjave baterij; danes je bila v Odmevih kratka reportaža iz Izraela, kjer so nekaj sto kilogramsko baterijo prek avtomatizacije zamenjali v 80 sekundah mislim, tako da je očitno to povsem realna zadeva.
Mislim da je sicer to ta novica in to iz leta 2009: Better Place Unveils an Electric Car Battery Swap Station
... verjetno če imaš več različnih modelov baterij, pač računalnik naloži na nosilec ta pravo, ali kaj podobnega
Sicer sem jaz še vedno eden izmed tistih, ki meni, da če bi že danes hoteli vsi voziti električne avtomobile, bi potrebovali nuklearko v vsaki vasi
... ampak kot vsako zadevo, se bo verjetno tudi to uvajalo postopoma
P.S.: se opravičujem, če je to kdo že prej objavil, ampak pri 70. straneh je res malo težko vedeti za vse objave
Mislim da je sicer to ta novica in to iz leta 2009: Better Place Unveils an Electric Car Battery Swap Station
... verjetno če imaš več različnih modelov baterij, pač računalnik naloži na nosilec ta pravo, ali kaj podobnega

Sicer sem jaz še vedno eden izmed tistih, ki meni, da če bi že danes hoteli vsi voziti električne avtomobile, bi potrebovali nuklearko v vsaki vasi


P.S.: se opravičujem, če je to kdo že prej objavil, ampak pri 70. straneh je res malo težko vedeti za vse objave

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

WarpedGone ::
V Izraelu postaje za menjavo baterij financira država. Hkrati je Izrael v precej posebni geo-politični situaciji, ki daje takšni zadevi nek dodaten smisel. Kje drugje to nima smisla. Smo že eneparkrat ponovili zakaj.
Audi je začel ljudem ponujat testne vožnje svojih prototipov E-Tron, tule je R8.
Lepo je videt, da je tudi audiju zgleda da jasno, kje se uvaja novo tehnologijo - tam kjer to stane 200.000 $. Že samo to dejstvo jih postavi v bolj resno luč. Je pa njihov največji problem to, da so v Nemčiji in bo folk njihove zadeve gonil 200 po autobahnu, tam pa lahko pozabite na 300km dosega in se sprijaznite z morda 100 km oz. še manj.
Edit: nekaj perspektive:
Tesla Roadster: $109k, 53kWh, 3.9 sec 0-60, 2 seats, 180-240 mile range, available now
Audi R8: $200k, 53kWh, 4.8 sec 0-60, 2 seats, 150 mile range, maybe someday
Audi je začel ljudem ponujat testne vožnje svojih prototipov E-Tron, tule je R8.
Lepo je videt, da je tudi audiju zgleda da jasno, kje se uvaja novo tehnologijo - tam kjer to stane 200.000 $. Že samo to dejstvo jih postavi v bolj resno luč. Je pa njihov največji problem to, da so v Nemčiji in bo folk njihove zadeve gonil 200 po autobahnu, tam pa lahko pozabite na 300km dosega in se sprijaznite z morda 100 km oz. še manj.
Edit: nekaj perspektive:
Tesla Roadster: $109k, 53kWh, 3.9 sec 0-60, 2 seats, 180-240 mile range, available now
Audi R8: $200k, 53kWh, 4.8 sec 0-60, 2 seats, 150 mile range, maybe someday
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: WarpedGone ()

Matev ::
Sicer sem jaz še vedno eden izmed tistih, ki meni, da če bi že danes hoteli vsi voziti električne avtomobile, bi potrebovali nuklearko v vsaki vasi
ali to pomeni da misliš da bi ena vas porabila toliko elektrike kolikor jo ena nuklearka proizvede?

Gregor P ::
Milsim, da je povsem jasno, kaj sem hotel povedati

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).