» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
67 / 1284
»»

WarpedGone ::

Samo res ne veš.
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::

grunfurmič

kolikor vem je elektrike zadosti tudi če bi vsi avtomobili v sloveniji bili od jutri naprej napajani z elektriko

zgolj pravilno bi morali to elektriko vzemati...

naprimer ponoči (ker danes gre ponoči večino elektrike v nič...)

Snohman ::

Na letni ravni potrebujemo ravno še eno Krško zraven. To je, če zamenjamo ves osebni vozni park.

energetik ::

Matev je izjavil:

grunfurmič

kolikor vem je elektrike zadosti tudi če bi vsi avtomobili v sloveniji bili od jutri naprej napajani z elektriko

zgolj pravilno bi morali to elektriko vzemati...

naprimer ponoči (ker danes gre ponoči večino elektrike v nič...)

NE gre v nič, ponoči HE večinoma stojijo, ker ni dovolj vode (razen pretočnih mlinčkov), le nekatere TE bi lahko še nekaj dale od sebe. Ampak premalo za filanje celotnega prometa. Mislim, da sem enkrat izračunal iz statističnih podatkov o porabi tekočih goriv v prometu, koliko el. energije bi rabili. Se mi zdi da res za še en NEK konstantne moči. Če pa bi večinoma vsi priklopili zvečer in hoteli imeti zjutraj nafilano, pa še 2x več moči.

Matev ::

NE gre v nič


gre gre

elektrarn se ponoči pač ne more ustaviti ...

in zaradi tega kje tudi cenejša tarifa - da bi se ljudi spodbudilo k uporabi v času manjše porabe

WarpedGone ::

Matev:
kolikor vem je elektrike zadosti tudi če bi vsi avtomobili v sloveniji bili od jutri naprej napajani z elektriko

Do podobnega zaključka sm prišel js v tej temi, kar nekaj strani nazaj. Če gledaš le nazivno moč elektrarn, jih mamo že sedaj čez glavo dovolj - v enem letu BI skuhale več energije, kot pa bi jo potrebovali, če bi se nenadoma ves promet usmeril na elektro pogon.

Ampak potem pride ampak.

Živimo v realnem svetu, kjer elektrarna ne more laufat 100% časa na nazivni moči. Praksa pokaže da krško dosega cca 97% "nazivne letne produkcije", šoštanj ene 75%, hidroelektrane pa švoh polovico. Tista plinska pa vsega okol 10%. V preostalem času pa stojijo ali pa delujejo z zmanjšano močjo zaradi zunanjih vzrokov - popravila, pomanjkanje vode, ...

Vse to skup nanese, da je preskrba z energijo bistveno bolj komplicirana reč, kot pa se morda na hitro zazdi.
Zbogom in hvala za vse ribe

gumby ::

Matev je izjavil:

NE gre v nič


gre gre


Kam pa gre višek proizvedene elektrike?
my brain hurts

WarpedGone ::

V previsoko omrežno napetost in skurjenje električne aparate.

Oz. bi šla sem not, če se nebi proizvodnja precej natančno usklajevala s "porabo" oz potrebami.
Zbogom in hvala za vse ribe

Lonsarg ::

gumby je izjavil:

Matev je izjavil:

NE gre v nič


gre gre


Kam pa gre višek proizvedene elektrike?



Ja kam misliš gre elektrika? Odteče dol po reki, turbia se ustav, ko ponoči ni porabnikov ane. Nekaj malega že lahko akumulirajo v jezih čez noč, ampak akumulacijskih zmogljivosti za celo noč elektrerne vsekakor nimajo, razen kakih izjem.

energetik ::

WarpedGone je izjavil:

V previsoko omrežno napetost in skurjenje električne aparate.

Oz. bi šla sem not, če se nebi proizvodnja precej natančno usklajevala s "porabo" oz potrebami.

No no, ponoči je moči še vedno natančno toliko, kot je porabe+izgub v omrežju, sicer bi se začela frekvenca povečevati in agregati bi se varnostno ustavili.
Visoka napetost nastane iz drugih vzrokov - od neobremenjenih daljnovodov, ki proizvajajo jalovo moč in tako višajo napetost. Kar pa vsaj na VN omrežju kompenzirajo agregati s požiranjem jalove moči (NEK, TEŠ..)

WarpedGone ::

Ok, detajli izvedbe.
Bottom line je, da prevelika proizvodnja pomeni probleme na strani porabnikov - odstopanje od napovedanih parametrov.
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::


No no, ponoči je moči še vedno natančno toliko, kot je porabe+izgub v omrežju


del viška porabijo za javno razsvetljavo

Boeing ::

Višek se porabi v akumulacijskih elektrarnah. Anyone ?!

Hudiča, no...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

energetik ::

Boeing, kakšnih akumulacijskih elektrarnah? Še enkrat - viška moči ponoči niti podnevi ni, ker ga ne more biti, saj bi sistem hitro razpadel. In problemov na strani porabnikov v normalnih razmerah ni, saj imamo vodenje sistema, regulacijske TR, kompenzatorje.
In ne, za razsvetljavo ne uporabljajo "viška", ampak energijo lepo nabavijo pri distribuciji.
No, v glavnem, rabimo še eno JE, pa še ojačanje omrežja, če hočemo ves promet prešaltat na elektriko.

Matev ::

In ne, za razsvetljavo ne uporabljajo "viška", ampak energijo lepo nabavijo pri distribuciji.


država kupi od sebe?

ja lahko tudi

a je vseeno to višek

gruntfürmich ::

ne govorit na pamet, kekci. kot je rekel energetik, sem izračunal tudi sam iz porabe tekočih goriv; potrebovali bi najmanj 1 nek zraven...

ja, matev, seveda je je dovolj. ampak na kaj pa bomo potem mi svetili?:D:))
samo ne na pamet govorit...:O
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

WarpedGone ::

No, v glavnem, rabimo še eno JE, pa še ojačanje omrežja, če hočemo ves promet prešaltat na elektriko.

Tega noben resen "ne-hoče". Želimo le novo kategorijo električnih vozil za na kratke razdalje v solo / duo zasedbi in lahkih šprtnih vozil. Mogoče še kak mestni avtobusni in dostavni promet.
Na morje nas bo še vedno vozil dizel.
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::

če hočemo ves promet prešaltat na elektriko.


dolgo bo trajalo da bo 1% proemta na elektriki

energetik ::

Ja, ampak folk si predstavlja, da bo potem ko bo ves promet na elektriki, ta kar zrasla na vrtu in bila praktično zastonj...

Matev ::

Ja, ampak folk si predstavlja, da bo potem ko bo ves promet na elektriki,


dolgo bo trajalo da bo 1% prometa na elektriki

zadosti, da se električno obrežje prilagodi

bodo nove službe v energetiki!

ali je bolje plačevati naftne šejke?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matev ()

nekikr ::

Naftne ali pa "električne" šejke...kje je razlika?

Matev ::

Naftne ali pa "električne" šejke...kje je razlika?


mogoče v tem da v primeru elektrike denar ostaja v sloveniji

če seveda nismo hlapci in se ne prodamo tujcu

nekikr ::

Oh, še en idealist. Ko bi le bilo tako, kot praviš, bi bil takoj za stvar.

Slovenski narod je bil vedno hlapec drugim, če malo pogledaš okoli sebe pa vidiš, da ekspresno prodajamo (in smo že prodali) večino, kar je bilo pametnega.

On-topic: kot je nekdo zgoraj napisal: utopično je pričakovati, da bo elektrika stala isto tudi potem, ko bo vsak avto električni. Ker to pomeni toliko manj denarja za našo predrago državo bodo pač uvedli neko novo dajatev in cena bo ista kot je sedaj (oz. za inflacijo in kakšen obskuren davek višja). Edino kar bi bilo pametno pri vsem tem je ekologija, ampak če imaš ene električni avto in enega navadnega, potem to ni več ekološko. En električni s pol tone baterij pa tudi ne. In dokler ne naredijo nekaj na tem bomo tam kjer smo. Na slabše ne bo šel nihče, če ne bo v to prisiljen (in vsaka vlada, ki bi nas silila v neprimerno slabšo rešitev bi takoj padla).

gensi ::

nekikr je izjavil:

Oh, še en idealist. Ko bi le bilo tako, kot praviš, bi bil takoj za stvar.

Slovenski narod je bil vedno hlapec drugim, če malo pogledaš okoli sebe pa vidiš, da ekspresno prodajamo (in smo že prodali) večino, kar je bilo pametnega.


S tem se apriori ne strinjam.
Zdi se mi, da je v tem forumu (in tudi širše) dovolj pokončnih ljudi.
(Morda manjka tej državi samo učinkovitejše in pravično sodstvo, več politične kulture in razumevanje "prave" ekonomije.)

In, če hoče biti posameznik (kljub višji ceni) energetsko samozadosten, je to njegova stvar. Na nek način stvar principa, ega.
Zares ne vem za koliko ljudi je nakup Porsche-ja 911 finančno racionalen, a vem, da je veliko ljudi v takšnem avtu srečnih. Dokler ni čista energija tudi poceni, igrajo veliko vlogo tudi čustva. Ampak z razvojem tehnologije pride tudi do tehnološkega napredka in nižanjem cen.

V kolikor bi država le bolj sprostila oz. enostavnejše regulirala področje energetike, bi zagotovo lahko pridobili še precej čiste energije. Težava je, ker se verjetno bojijo t.i. Pandorine skrinice. Dokler je sistem centraliziran z nadzorom ni težave.

WarpedGone ::

@nekikr:
Še en ki ne kapira, da si pri elektriki lahko en mau bol neodvisen kot pri nafti?
No, ne kapiraš še par več stvari in ponavljaš iste stare lajne. Pol tone baterij neekološko? Zakaj točno?

gensi za razliko kapira precej več.
Zbogom in hvala za vse ribe

thramos ::

Se mi zdi, da za hlapce, slovenceljne ipd., ljudi okoli sebe označujejo predvsem tisti, ki so to sami ...

Okapi ::

Delati problem iz tega, kje bomo dobili elektriko, ko bodo vsi avti električni, je približno tako neumno, kot če bi nekdo v časih, ko je Codelli pripeljal prvi avto v Ljubljano, začel razlagati, da se sedaj vsi vozimo na seno in premog in bo hud problem, ko bodo vsi hoteli tankati bencin.

O.

Matev ::

okapi

carski post

se strinjam

dežurnim zdraharjem bi ga pa najraje prilimal na čelo, da bi ga brali

nekikr ::

Še en ki ne kapira, da si pri elektriki lahko en mau bol neodvisen kot pri nafti?

Tvoj "en mau bol" je vreden točno 0. Še Amerika ne more biti neodvisna od drugih, pa je ogromna. Ena majhna in nepomembna Slovenija si pa tega niti v mokrih sanjah ne more želeti. Še posebej, ker živimo v kapitalizmu in je vsakomur v interesu, da proda. Čimveč, čimprej. In tudi ideološka prepričanja gredo na drugi tir, ko pride do prodajanja nečesa. Rusija je lani ustavila dobavo plina Ukrajini, ne zaradi nekih prepričanj ampak zato ker niso plačevali računov. In ko pride do tega, da nimaš denarja za plačat račune, ti niti lastna nuklearka ne koristi, ker je ne boš imel s čim poganjati. Pismo, nekateri razmišljate, kot da živite za železno zaveso in je tretja svetovna vojna pred vrati.

Okapi: +1. Če bo treba, nam bodo vozili Unobtanium s Pandore, samo da bomo kupili in zapravljali. Elektrika, ki je na vsakem vogalu, pa res ni in ne bo problem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

username ::

Okapi je izjavil:

Delati problem iz tega, kje bomo dobili elektriko, ko bodo vsi avti električni, je približno tako neumno, kot če bi nekdo v časih, ko je Codelli pripeljal prvi avto v Ljubljano, začel razlagati, da se sedaj vsi vozimo na seno in premog in bo hud problem, ko bodo vsi hoteli tankati bencin.

O.
Hja. Premog... parni stroji imajo učinkovitost 1-10%, bencinski motor pa 25, dizelski tudi preko 30%...
Premog ima tudi občutno manjšo gostoto energije (24 MJ na kg)) kot dizelsko gorivo ali bencin (oba okoli 44-45 MJ/kg).

Ko torej želiš pridobiti določeno energijo za premikanje vozila, potrebuje parno vozilo torej najmanj 6-krat tolikšno količino premoga kot batni motor bencina/dizla. S tem da mora patno vozilo s samo vleči še velike količine vode, v vsakem pogledu pa je parni stroj precej težji, bolj okoren in neprimerno manj user-friendly kot batni motor.

Zatorej - (hipotetični) kritiki izpred dobrih 100 let v tvojem primeru so res bii smotani.
Ampak, to tje tukaj zgrešena primerjav, pri elektriki ni ravno tako. Če drugega ne, imaš tukaj težke baterije, ki se dolgo polnijo. Že samo to zelo omejuje praktičnost električnih vozil.

Pomislimo: povprečen avto ima 50-litrski rezervoar za gorivo. Napolni se na obcestnih pumpah v nekaj minutah. To pomeni da v par minutah v avto zbašeš cca 1750 megajoulov energije (če si natočil bencin) oz. celo blizu 2000 megajoulov (če tankaš dizel). Evo, v par minutah dobiš toliko energije na razpolago za premikanje vozila.
Sedaj pa naj nekdo izračuna ali približno oceni naslednje:
- koliko baterij (oz. koliko tehtajo) potrebuješ, da lahko s seboj prevažaš el. energijo v količini skoraj 2000 megajoulov?
- koliko časa traja, da take baterije nafilaš od izpraznjenosti do omenjene količine 2000 megajoulov?
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

energetik ::

~4 tone Li-ion baterij.
~55h pri 10kW priključku.

Matev ::

in v čem je razlika če recimo polniš mobitel vsak dan zvečer ali pa avto priključiš na napajalni kabel

enako

brezveze zganjate paniko in delate zdrahe

če bi bilo po vašem bi pe danes bilo tako kot pred stoletji

nekikr ::

Razlika je v tem, da rabiš en avto do trgovine in nazaj, drugega do službe in nazaj in tretjega do morja/smučanja in nazaj. Pa seveda četrtega, če greš kdaj v tujino. Razloži mi prosim, kako sem s tem postopkom ekološki?

Matev ::

do morja/smučanja in nazaj


mislite da boste imeli vedno toliko denarja da boste hodili poleti na morje
pozimi pa smučat?

...

kje je ekologija v tem da hodiš smučat?

nekikr ::

No glej, ti bodi kar lepo v svoji jami in odpovej internet in elektriko, če hočeš biti zelen do skrajnosti. Meni naj pa nekdo proda električni avtomobil, ki bo vsaj tam nekje po zmogljivostih kot je moj trenutni dizl, pa bo s tem naredil že kar dosti.

username ::

Energetik... hvala za izračun, ampak a je to res? Pričakoval sem sicer visoke številke (to sem hotel za svoj point), ampak 4 tone in 55 ur pa še mene na rit vrže...

in v čem je razlika če recimo polniš mobitel vsak dan zvečer ali pa avto priključiš na napajalni kabel
Pusti mobitel, to ni nič. Boljša primerjava je prenosnik.

Sicer pa - kako hudiča boš sproti polnil električni avto, če potuješ recimo iz Ljubljane v München ali Dunaj in nazaj? Lahko ga sicer napolniš pred potjo, ampak bo kot smo videli trajalo 2 dni (pa imamo zraven še manjši logistični 'problemček' v obliki 4 ton baterij, ki jih moraš vlačiti s seboj). In če ti recimo baterije zdržijo celo pot tja in nazaj, si potem spet 2 dni v bistvu brez avta, če bi ga rad spet do konca nafilal....

Skoraj vsak današnji dizelski avto zmore tako pot tja in nazaj z enim tankom goriva. Bencinar mora enkrat vmes tankat, ampak to ni (časovno) noben big deal.

Matev je izjavil:

do morja/smučanja in nazaj


mislite da boste imeli vedno toliko denarja da boste hodili poleti na morje
pozimi pa smučat?
To je res. Ko boš plačal za tistih par ton baterij, ti res ne bo nič ostalo...
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: username ()

Okapi ::

Zapelješ na "črpalko", v minutki zamenjaš akumulator in pelješ dalje.

O.

energetik ::

username je izjavil:

Energetik... hvala za izračun, ampak a je to res? Pričakoval sem sicer visoke številke (to sem hotel za svoj point), ampak 4 tone in 55 ur pa še mene na rit vrže...

Računal z ~140Wh/kg, kolikor naj bi imele povprečno te baterije. Moraš pa upoštevati še nekaj, kar malo omili zadevo - tistih 2000MJ od dizla boš lahko izkoristil s kvečjemu 35% izkoristkom, medtem ko boš 2000MJ v baterijah z recimo 80% izkoristkom - tako rabiš za enako prevoženo razdaljo "samo" še 875MJ v baterijah..

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

username ::

Okapi je izjavil:

Zapelješ na "črpalko", v minutki zamenjaš akumulator in pelješ dalje.

O.
V minutki? Me zanima v kolikšnem času poklicni mehaniki zamenjajo 24V akumulator v današnjih avtomobilih. POmojem več kot 'v minutki'. Koliko časa bi ti menjavali pa 4 tone Li-ion baterij?
No, seveda jih v resnici ne bi imel 4 tone, ampak morda par sto kil - ampak to je še vedno ogromno in moral bi jih polniti/menjavati še precej bolj pogosto kot teoretičnih 4 tone...
(da ne govorimo če ti zmanjka 'goriva' sredi ceste - a boš par sto kilsko baterij dal v ruzak, šel peš do najbližje 'pumpe', in nazaj prinesel spet par sto kil in jih montiral v avto...?)

energetik je izjavil:

username je izjavil:

Energetik... hvala za izračun, ampak a je to res? Pričakoval sem sicer visoke številke (to sem hotel za svoj point), ampak 4 tone in 55 ur pa še mene na rit vrže...

Računal z ~140Wh/kg, kolikor naj bi imele povprečno te baterije. Moraš pa upoštevati še nekaj, kar malo omili zadevo - tistih 2000MJ od dizla boš lahko izkoristil s kvečjemu 35% izkoristkom, medtem ko boš 2000MJ v baterijah z recimo 80% izkoristkom.
Ja, to sem pozabil omeniti, el. motor ima res večji izkoristek kot batni.
Juhej, smo že zmanjšali težo baterij na piškavih 1,7 tone. Great success, comrades!
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: username ()

WarpedGone ::

Nekater bi še vedno baterije menjaval ... Drugi bi pa še vedno hotl baterije filat enkrat na 14 dni, kljub temu da majo v garaži vtičnico in lahko to počnejo vsako noč.
Ne potrebuješ 1,7 tone baterij - enostavno zato, ker imaš prešvoh električni priključek.
35A varovalka x 220 V x 8 h = 60kWh. To je tm okol 500 - 600kg z današjo tehnologijo in potrebnimi podpornimi sistemi. To je zgornja meja smiselne kapacitete avtomobilske baterije. Ponuja pa nekje do 500km dosega.

Kdor nuca več, naj fura dizl.
Zbogom in hvala za vse ribe

energetik ::

Če že imaš dizla, zakaj bi dal še najmanj 30kEUR za el.avto? A ni bolje tistih 10km po mestu naredit z že obstoječim dizlom?

Matev ::

kar naenkrat se vsi vsak dan na morje in vsak dan do minhna vozijo

Pyr0Beast ::

Ko torej želiš pridobiti določeno energijo za premikanje vozila, potrebuje parno vozilo torej najmanj 6-krat tolikšno količino premoga kot batni motor bencina/dizla. S tem da mora patno vozilo s samo vleči še velike količine vode, v vsakem pogledu pa je parni stroj precej težji, bolj okoren in neprimerno manj user-friendly kot batni motor.

Niso vsi parni stroji batne mašine (tudi te imajo svoje prednosti) in niso vsi parni stroji prastare nizko in podtlačne lokomotive. Z turbino se da marsikam priti.
Problem parnega stroja je edinole počasen zagon.

Sam si mislim en dan skonstruirati samo-obnovljivo 'parno' mašino. Zadeva dela na olje, ki je hkrati delovni medij in mazivo. Mazivo pa se pri izparevanju samo-regenerira, usedline namreč ostajajo v samem kotlu. Sam medij pa tudi maže drugače blazno suhe dele mašine - bat/turbina. Tako je ob dobrih materialih zadeva praktično večna.

Podobno regeneracijo bi sfural za avtomobile, uplinjevanje maziva z vročino izpušnih plinov in posledično njegovo čiščenje.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

username ::

Matev je izjavil:

kar naenkrat se vsi vsak dan na morje in vsak dan do minhna vozijo
Se ne vsak dan, je pa fajn imeti možnost da to kadarkoli lahko narediš, ne da bi ti bilo treba vnaprej planirati in 10 ur polniti. Posebej ker bo tak moderni el. avto ene 2x dražji od povprečnega sedanjega avta, kjer si s takimi bedarijami ni treba beliti glave...
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

WarpedGone ::

Če že imaš dizla, zakaj bi dal še najmanj 30kEUR za el.avto? A ni bolje tistih 10km po mestu naredit z že obstoječim dizlom?

A maš modernega dizla? Iz vrpašanja sklepam, da ne.
Moderni dizli dobesedno SOVRAŽIJO kratke relacije, še bolj kot starejši dizli. Servisni interval se ti iz obljubljenih 30k skrajša na kakih 10k. Regeneracija DPF ti povprečno porabo dvigne na nivo bencinarja al pa še više. Vsako jutro te na armaturki pričaka nova napaka v elektroniki, ipd.

Vse le zato, ker stvar ganjaš hladno. Dizl na kratke relacije izgublja še tistih pol % smisla katerega je mel. Če si lahko privoščiš le en avto, je pa pravi odgovor bencin.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Dizel kratke relacije ne matrajo nič bolj kot bencinarja. Oboje se mora segreti.

DPF se maši ker folk namesto cirkonijeve raztopine nalivajo notri kurilec in ker se za 200 metrov do trgovine furajo z avtom, da šparajo pa furajo 30km/h v 4ti brzini, kar jasno kadi, po možnosti še zj* čipan ECU da bolj 'vleče'.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

username ::

WarpedGone je izjavil:

Moderni dizli dobesedno SOVRAŽIJO kratke relacije
To je mit.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

WarpedGone ::

Ne prodajaj mi bučk, včeraj sm bil na servisu. Redni interval je na 20k/1 leto. Prevoženo sm mel 9k km v 9ih mesecih pa mi je kompjuter naredu že celo paniko in zahteval novo olje. S tem da večina vožnje niti ni bila po mestu sploh.

Moj zadni dizl. Z "okoljskimi standardi" so ga povsem uničl.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

dzinks63 ::

Opel gre korak naprej.



Predstavil je lahki dostavnik Vivaro e-concept hybrid.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

username ::

WarpedGone je izjavil:

Ne prodajaj mi bučk, včeraj sm bil na servisu. Redni interval je na 20k/1 leto. Prevoženo sm mel 9k km v 9ih mesecih pa mi je kompjuter naredu že celo paniko in zahteval novo olje. S tem da večina vožnje niti ni bila po mestu sploh.

Moj zadni dizl. Z "okoljskimi standardi" so ga povsem uničl.
Kateri avto, motor, letnik?

"kompjuter naredu že celo paniko in zahteval novo olje" - em, verjetno se ti je prižgala oranžna lučka za nizek nivo olja, če imaš potovalni računalik, pa ti je najbrž tudi izpisal opozorilo? (vsaj pri VW je tako). To ni nobena panika, ne rabiš obiskovati servisa..., le dotočiš ustrezno količino olja, to pa res ni nobena znanost.

Recimo pri TDI motorjih je menda zmerno pitje olja tako rekoč standard (pa mislim da tudi pri katerih drugih to ni taka redkost) in se priporoča da imaš vedno v prtljažniku kak liter olja s sabo. No, jaz ga imam tudi , pa ga že kako leto in pol nisem potreboval, BTW..
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
««
67 / 1284
»»