Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

WarpedGone ::
Sicer sma OffTopic pa vseeno - Renault Laguna Coupe GT 2.0dci 131kW, letnik 2009. Prvi redni servis je bil narjen sred decembra pri 19k prevoženih. Js sm zadevo kupi ku je mela 22k prevoženih letos poleti. Do naslednjega servisa naj bi blo še 17k oziroma 6 mesecev. 2 tedna nazaj je blo še 4 mesece do rednega servisa ko mi naenkrat na displayu napiše Service required. Grem k malgaju kjer iz kartice razbere da ni nobene panike ampak bo treba menjat olje. Baje je kompjuter iz vseh parametrov razbral, da ni več heca. Da je iz 4mesecev šel v momentu na 0 je že čudno, pa dober. Mal sm še stiskal zobe in hotu mal nategnit vse skup, ko kak teden kasneje med vožnjo dobim nov rdeč napis Check injection systems. Oboje se mi je nato prikazalo ob vsakem zagonu avtomobila, tempomat, speedlimiter, indikator menjave prestave so nehal delat. Vse to me je dost pogrelo da sm se spokal na servis. Tam so pogruntal da me čaka ena "tovarniška izboljšava" - nov program kompjuterja potniške kabine, menda so ble ene težave z zategovalci pasov. Vzrok za Check injection systems so mi pa pojasnili tkole "ta DPF je komplicirana reč, računalnik se neki zmede, kolegu se je to nonstop doajal pa smo naložil nov program pa je blo bolš. Še dobr, da smo to pogrutal, še Renault ni zna povedat kaj je narobe." Tko da ne vem a so mi sploh kej popraval v mašini al samo poradiral napake v kompjuterju. Do naslednič, ko se mu spet "mal zmeša". Da ne omenjam da liter olja stane 25€, not ga gre pa 7 litrov. Zdrži pa max 20k ali eno leto. Zgleda le, če ga gledaš - men je zdržal 9 mesecev in 9k kilometrov.
Kot sm reku - če je tole prihodnost dizlov, je tole moj zadnji. Tut o opevanem udobju vožnje tule ni več sledu. Nonstop morš masirat šalthebl da obrate držiš med 1400 in 1800 ko že teži da je treba menjat gor al pa dol. Sicer se res zelo rad zavrti tut do 4000 in čez ampak ni luštno gledat trenutno porabo 28l/100km.
Če me poraba nebi motla, bi že v štartu kupu bencinarja. Mam občutek da bo tole precej kratkotrajno druženje. Dokler je še v garanciji vse skup še OK, ampak ko ne bo več ... ne mislm dat jurja in pol za nov DPF.
Edit glede pitja olja. Morm priznat da na to niti pomislu nism. Prvič ker ma zadeva senzorje in so kazal nivo na max. Drugič pa ker mi prejšnja 1,9dCi ni sploh pila olja. Po 25k sm naredu s 5imi litri, manjkalo ga ni praktično nič. Nikol ni blo treba dolivat.
Kot sm reku - če je tole prihodnost dizlov, je tole moj zadnji. Tut o opevanem udobju vožnje tule ni več sledu. Nonstop morš masirat šalthebl da obrate držiš med 1400 in 1800 ko že teži da je treba menjat gor al pa dol. Sicer se res zelo rad zavrti tut do 4000 in čez ampak ni luštno gledat trenutno porabo 28l/100km.
Če me poraba nebi motla, bi že v štartu kupu bencinarja. Mam občutek da bo tole precej kratkotrajno druženje. Dokler je še v garanciji vse skup še OK, ampak ko ne bo več ... ne mislm dat jurja in pol za nov DPF.
Edit glede pitja olja. Morm priznat da na to niti pomislu nism. Prvič ker ma zadeva senzorje in so kazal nivo na max. Drugič pa ker mi prejšnja 1,9dCi ni sploh pila olja. Po 25k sm naredu s 5imi litri, manjkalo ga ni praktično nič. Nikol ni blo treba dolivat.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

Boeing ::
Recimo pri TDI motorjih je menda zmerno pitje olja tako rekoč standard (pa mislim da tudi pri katerih drugih to ni taka redkost) in se priporoča da imaš vedno v prtljažniku kak liter olja s sabo. No, jaz ga imam tudi...
Hahaha, si me pa nasmejal... in potem traktorji jamrate, kaki problemi so z električnimi avti.. "filanje in te bedarije" :)
Elektrifikacija se bo oz. se mora začeti s preskokom v glavah. Preskok v tehnologiji se je zgodil že leta nazaj...
Btw... prejšnji teden peljal priusa na redni servis na 60k. 145EUR, pri čemer so bili menjani vsi deli/olja po spisku, skupaj z delom. Pa še tester sem dobil v roke in sem si par detajlov nastavil po svoje. Za info, not gre 3.25 litra olja. Približno 2-3x manj kot pri klasiki... Aja, ne, čaki... hibridi so dragi, ziher sem si kej zmislu...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Boeing ()

Phil ::
Elektrifikacija se bo oz. se mora začeti s preskokom v glavah. Preskok v tehnologiji se je zgodil že leta nazaj...
Dokler ljudje nočejo kupovati nekih "pirhov" (npr. Peugout Ion) za 35k problem ni sociološki, ampak izrazito tehnološki. Tako da ne bluzit da "tehnologija je že tu" - affordable za mase je ni.

WarpedGone ::
Če lahko nardiš avto za 150.000 EUR to še ne pomeni, da ga lahko tut za 15.000 EUR. Ker se s tem nočejo sprijaznit, delajo jajca za 35.000 ki niso ničemur več podobna - brez smisla.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::
Sem našel nekaj zanimivega na temo ledic in štop luči. Niti ne vem kam bi to umestil.
Klik
Zgleda da imajo ledice veliko prednost napram žarnicam na nitko, ko se gleda zakasnitve.
Klik
Zgleda da imajo ledice veliko prednost napram žarnicam na nitko, ko se gleda zakasnitve.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TribesMan ::
Ne samo da je zakasnitev manjša. Med delovanjem tudi utripajo, kar pripomore k hitrejši reakciji očesa...
Kar se tega tiče so fajn, znajo bit pa zelo moteče, za voznike ki vozijo za takim avtomobilom.
Kar se tega tiče so fajn, znajo bit pa zelo moteče, za voznike ki vozijo za takim avtomobilom.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Lion29 ::
Ok, dolgo me ta tema ni zanimala, tako da nekaj malega sem sel brat za nazaj... sma je prevec robe... tak da bom kar tle vprasal kar me zanima... pa please ne me grdo gledat, ce boste mogli razlagat stvari, ki ste jih ziher ze!
torej baje da drugo leto namerava renault izdati 3 elektricne avtke... in da bojo tudi same cene vozil zelo konkurencne dizel/bencin altenrativam...
malo me je pogrel model fluence
pravijo, da bo imel dometa nekje 160km in max hitrost 130km/h... slednji podatek me mal moti... 160km/h bi bilo meni idealno... ampak ok...
torej zanima me tocno kolko je (trenutno) povprecnna cena elektrike za 100km? (pr el. avtomobilih na trziscu)?
A tej avtomobili (fluence v tem primeru) imajo res tolk tezko baterijo? (vec kot tono?)
a mislite, da se ne bodo razvili avtomatizirani sistemi za menjavo avto baterije na crpalkah, sploh ce so res tako tezke baterije?
torej baje da drugo leto namerava renault izdati 3 elektricne avtke... in da bojo tudi same cene vozil zelo konkurencne dizel/bencin altenrativam...
malo me je pogrel model fluence
pravijo, da bo imel dometa nekje 160km in max hitrost 130km/h... slednji podatek me mal moti... 160km/h bi bilo meni idealno... ampak ok...
torej zanima me tocno kolko je (trenutno) povprecnna cena elektrike za 100km? (pr el. avtomobilih na trziscu)?
A tej avtomobili (fluence v tem primeru) imajo res tolk tezko baterijo? (vec kot tono?)
a mislite, da se ne bodo razvili avtomatizirani sistemi za menjavo avto baterije na crpalkah, sploh ce so res tako tezke baterije?
Founder and CTO @ Article-Factory.ai

WarpedGone ::
Kako zgleda realna bližnja prihodnost električnih avtomobilov? Še najbol realno zgleda Model S za cca 80.000 USD. Cena v EUR bo verjetno enaka številka. V Wired je en precej OK članek na to temo: How Elon Musk Turned Tesla Into the Car Company of the Future
Tesla je žal edina firma ki danes električne avtomobile prodaja končnim kupcem. Vsi ostali delajo le prototipe ali pa vozila, katere lahko dobiš začasno v najem in to le, če se prav pišeš. Renault je od velikih še najbol resen (je skupaj z Nissanom). Žal stavi na idejo hitre menjave baterij, ki se na dolgi rok ne izzide.
@Lion29:
Tvoja vprašanja so res že nekajkrat precej podrobno obdelana na prejšnjih straneh, pa vseeno - par hitrih odgovorov:
Baje to res namerava. Kdaj se bo to res zgodilo in kakšne bodo točno cene bomo pa šele vidl. Težko bodo cene kaj nižje kot je recimo cena Nissan Leaf-a. Računaj na vsaj 30jurjev.
Zgleda OK ampak fluence je že na cesti - kot model Fluence in kot Laguna Coupe. Obakrat na klasičen pogon.
Končne specifikacije bodo znane ko bo stvar na cesti in preizkušena v praksi. Do takrat so to parametri, ki so rezultat zapletenih enačb in se tekom razvoja močno spreminjajo. Lahko računaš le na to, da kaj višje ne bodo, raje nižje.
To je težko vprašanje, ker je v prvem koraku odvisno od tega, kje si doma in od koga kupuješ elektriko in kakšne pogoje ima tvoj dobavitelj. Ocena čez prst je 0.1 EUR na kWh in nekje 200 Wh/km, to nekak navrže 2 EUR / 100km. Moraš se pa zaveda da je tuki ogromno variacije. Povprečna poraba je lahko le 100 Wh/km, lahko je pa tut 500Wh/km. Sploh veliko avtoceste to številko požene v višave. Optimalna hitrost je nekje med 40 in 60 kmh. Kar je višje ali nižje rezultira v nižjem dosegu in posledično višji ceni na 100 km.
Pojma nimam. Ocena čez prst je, da če hočeš met pocen zadevo boš mel tono svinčevih baterij in doseg tja do 60km. Če si pripravljen plačat nekaj več imaš lahko kakih 700 kil NiMH baterij in okol 100km dosega, če pa dnar ni ovira, greš pa na litij in si nekje okol 500 kil in okol 150 - 200km dosega.
Če imaš pogon izpiljen u nulo si pa nekje na 450kg in okol 350km dosega (Tesla Roadster).
Mislim in hkrati upam da se to ne bo zgodilo. Vse to bo namreč treba plačat, električni avtomobili so pa že brez tega zelo dragi. Mal pomisli koliko postaj bi blo treba met, da bi od njih bilo kaj haska. Če je v sloveniji 200 občin je to vsaj ene 500 takšnih postaj. Če računaš da je en "menjalni" robot le 500.000 EUR (pa je mnogo več), prideš na ene 300 milijonov EUR, katere bi moral plačat. Pa je to samo njihova postavitev, potem pride pa še vzdrževanje in nadzor, kar k tej ceni doda še "mesečno takso" v višini vsaj 10% tega zneska. Kako in kje točno smo s tem na boljšem? Pa se nism niti dotaknil problema standardizacije in prisilnega jopiča na design avtomobila, ki ga tak pristop zahteva.
Razvila se bo pa mreža močnih polnilnih postaj, kjer boš lahko v kaki uri "natoču" par deset kWh. Te kWh bodo seveda precej dražje, kot če bi jih počasi "tankal" doma celo noč v obliki gospodinjske elektrike. Seveda, če se dobavitelji ne odločijo za progresivno ceno - več ko kupiš, dražja je ena kupljena enota - tako kot je to počel Elektro Gorenjska in morda še kdo. Določijo ti, da je recimo prvih 200kWh po 10 centov, naslednjih 200 po 20 centov, še naslednjih 200 pa po 1 EUR. Pa smo nenadoma v riti. We've all seen it before.
Te močne polnilne postaje bodo postavljene na smiselnih točkah - garažne hiše, parkirišča večjih gostiln in podobno. Ampak to se bo zgodilo šele, ko se jim uspe zmenit za navidez zelo banalno stvar - oblika vtičnice na avtomobilu in moč polnjenja. Trenutno obstaja nekaj različnih nezdružljivih standardov.
Tesla je žal edina firma ki danes električne avtomobile prodaja končnim kupcem. Vsi ostali delajo le prototipe ali pa vozila, katere lahko dobiš začasno v najem in to le, če se prav pišeš. Renault je od velikih še najbol resen (je skupaj z Nissanom). Žal stavi na idejo hitre menjave baterij, ki se na dolgi rok ne izzide.
@Lion29:
Tvoja vprašanja so res že nekajkrat precej podrobno obdelana na prejšnjih straneh, pa vseeno - par hitrih odgovorov:
torej baje da drugo leto namerava renault izdati 3 elektricne avtke... in da bojo tudi same cene vozil zelo konkurencne dizel/bencin altenrativam...
Baje to res namerava. Kdaj se bo to res zgodilo in kakšne bodo točno cene bomo pa šele vidl. Težko bodo cene kaj nižje kot je recimo cena Nissan Leaf-a. Računaj na vsaj 30jurjev.
malo me je pogrel model fluence
Zgleda OK ampak fluence je že na cesti - kot model Fluence in kot Laguna Coupe. Obakrat na klasičen pogon.
pravijo, da bo imel dometa nekje 160km in max hitrost 130km/h... slednji podatek me mal moti... 160km/h bi bilo meni idealno... ampak ok...
Končne specifikacije bodo znane ko bo stvar na cesti in preizkušena v praksi. Do takrat so to parametri, ki so rezultat zapletenih enačb in se tekom razvoja močno spreminjajo. Lahko računaš le na to, da kaj višje ne bodo, raje nižje.
torej zanima me tocno kolko je (trenutno) povprecnna cena elektrike za 100km? (pr el. avtomobilih na trziscu)?
To je težko vprašanje, ker je v prvem koraku odvisno od tega, kje si doma in od koga kupuješ elektriko in kakšne pogoje ima tvoj dobavitelj. Ocena čez prst je 0.1 EUR na kWh in nekje 200 Wh/km, to nekak navrže 2 EUR / 100km. Moraš se pa zaveda da je tuki ogromno variacije. Povprečna poraba je lahko le 100 Wh/km, lahko je pa tut 500Wh/km. Sploh veliko avtoceste to številko požene v višave. Optimalna hitrost je nekje med 40 in 60 kmh. Kar je višje ali nižje rezultira v nižjem dosegu in posledično višji ceni na 100 km.
A tej avtomobili (fluence v tem primeru) imajo res tolk tezko baterijo? (vec kot tono?)
Pojma nimam. Ocena čez prst je, da če hočeš met pocen zadevo boš mel tono svinčevih baterij in doseg tja do 60km. Če si pripravljen plačat nekaj več imaš lahko kakih 700 kil NiMH baterij in okol 100km dosega, če pa dnar ni ovira, greš pa na litij in si nekje okol 500 kil in okol 150 - 200km dosega.
Če imaš pogon izpiljen u nulo si pa nekje na 450kg in okol 350km dosega (Tesla Roadster).
a mislite, da se ne bodo razvili avtomatizirani sistemi za menjavo avto baterije na crpalkah, sploh ce so res tako tezke baterije?
Mislim in hkrati upam da se to ne bo zgodilo. Vse to bo namreč treba plačat, električni avtomobili so pa že brez tega zelo dragi. Mal pomisli koliko postaj bi blo treba met, da bi od njih bilo kaj haska. Če je v sloveniji 200 občin je to vsaj ene 500 takšnih postaj. Če računaš da je en "menjalni" robot le 500.000 EUR (pa je mnogo več), prideš na ene 300 milijonov EUR, katere bi moral plačat. Pa je to samo njihova postavitev, potem pride pa še vzdrževanje in nadzor, kar k tej ceni doda še "mesečno takso" v višini vsaj 10% tega zneska. Kako in kje točno smo s tem na boljšem? Pa se nism niti dotaknil problema standardizacije in prisilnega jopiča na design avtomobila, ki ga tak pristop zahteva.
Razvila se bo pa mreža močnih polnilnih postaj, kjer boš lahko v kaki uri "natoču" par deset kWh. Te kWh bodo seveda precej dražje, kot če bi jih počasi "tankal" doma celo noč v obliki gospodinjske elektrike. Seveda, če se dobavitelji ne odločijo za progresivno ceno - več ko kupiš, dražja je ena kupljena enota - tako kot je to počel Elektro Gorenjska in morda še kdo. Določijo ti, da je recimo prvih 200kWh po 10 centov, naslednjih 200 po 20 centov, še naslednjih 200 pa po 1 EUR. Pa smo nenadoma v riti. We've all seen it before.
Te močne polnilne postaje bodo postavljene na smiselnih točkah - garažne hiše, parkirišča večjih gostiln in podobno. Ampak to se bo zgodilo šele, ko se jim uspe zmenit za navidez zelo banalno stvar - oblika vtičnice na avtomobilu in moč polnjenja. Trenutno obstaja nekaj različnih nezdružljivih standardov.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

Lion29 ::
Full, full ti hvala za odgovore! Appreciated!
Kot menjalne robote sem mislil bolj na stratezkih tockah na avtocesi. Torej ce bi avtomobil imel od 100-200km dosega, bi bilo fajn tako zadevo postavit 2 v kopru, 2 v Postojni (oz. tam ob avtocesi) na 4 na lj. obvoznicah, 2 v Celju in 2 v MBju....torej nekje 12 takih avtomatov, ki hitro zamenjajo zadevo (5-10min). Potem se jih doda vec, po potrebi...
bral sem tudi, da so porihtali "hitro" polnjenje, kjer se baterija do 80% zmogljivosti napolne v 15-ih minutah... to je dokaj kul ampak se zdalec od idealnega
opa, skoraj obratno od konvencionalnih motorjev... torej vecja poraba je pri visjih hjitrostih in manjsa pr manjsih..... torej avtoceste pozrejo neprimerno vec kot mestna voznja... zanimivo! nisem nikoli o tem razmisljal, tak da mi je dalo zdaj za mislit.
hvala se enkrat za potrpljenje in izcrpen odgovor!
Kot menjalne robote sem mislil bolj na stratezkih tockah na avtocesi. Torej ce bi avtomobil imel od 100-200km dosega, bi bilo fajn tako zadevo postavit 2 v kopru, 2 v Postojni (oz. tam ob avtocesi) na 4 na lj. obvoznicah, 2 v Celju in 2 v MBju....torej nekje 12 takih avtomatov, ki hitro zamenjajo zadevo (5-10min). Potem se jih doda vec, po potrebi...
bral sem tudi, da so porihtali "hitro" polnjenje, kjer se baterija do 80% zmogljivosti napolne v 15-ih minutah... to je dokaj kul ampak se zdalec od idealnega
Sploh veliko avtoceste to številko požene v višave. Optimalna hitrost je nekje med 40 in 60 kmh. Kar je višje ali nižje rezultira v nižjem dosegu in posledično višji ceni na 100 km.
opa, skoraj obratno od konvencionalnih motorjev... torej vecja poraba je pri visjih hjitrostih in manjsa pr manjsih..... torej avtoceste pozrejo neprimerno vec kot mestna voznja... zanimivo! nisem nikoli o tem razmisljal, tak da mi je dalo zdaj za mislit.
hvala se enkrat za potrpljenje in izcrpen odgovor!
Founder and CTO @ Article-Factory.ai

energetik ::
Ja, če imaš neko hudo polnilno postajo. Doma to odpade.
bral sem tudi, da so porihtali "hitro" polnjenje, kjer se baterija do 80% zmogljivosti napolne v 15-ih minutah... to je dokaj kul ampak se zdalec od idealnega
opa, skoraj obratno od konvencionalnih motorjev... torej vecja poraba je pri visjih hjitrostih in manjsa pr manjsih..... torej avtoceste pozrejo neprimerno vec kot mestna voznja... zanimivo! nisem nikoli o tem razmisljal, tak da mi je dalo zdaj za mislit.Obratno? Niti ne. Tudi povprečen avto z ICE ima max izkoristek tam nekje 70-80km/h, z močnejšimi mašinami več, recimo pri 90-100km/h. Vse, kar je pa višje od 100-120km/h, je pa samo še zmanjševanje izkoristka (hint: kvadratična enačba za zračni upor).

WarpedGone ::
bral sem tudi, da so porihtali "hitro" polnjenje, kjer se baterija do 80% zmogljivosti napolne v 15-ih minutah... to je dokaj kul ampak se zdalec od idealnega
Kot je že energetik na hitro omenu - problem "hitrosti" poljenja ni v bateriji sami ampak debelini kabla do tvoje hiše. Praktično vse Li baterije so se sposobne filat z 1C - to pomeni da se LAHKO napolnijo iz 0% na 100% v eni uri. Z GSMom in njegovimi 1000mAh (~ 3Wh) ni problema, zanimivo rata, ko maš v bateriji prostora za 50kWh. Kje boš potegnu moč 50kW (plus kakih 30% več zaradi izgub)? To je 10 - 15 električnih šporhetov na MAX eno uro skupaj. Nobeno stanovanje nima dovolj močne napeljave za kaj takega, niti hiša - če ni bilo tako posebej naročeno in plačevano vsak mesec.
Omenjeno hitro polnjenje je tako možno le na posebej postavljenih polnilnih postajah z dovolj močnim el. priklopom. Kar tako natankano elektriko močno podraži.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::
Prostora na črpalkah, da bi ljudje 1 uro viseli in čakali da se napolni pa tudi ni (niti tega nihče noče početi).

username ::
V prvem letu-dveh sem morda dvakrat natočil par deci olja. Sedaj je motor povsem utečen in olja več ne pije. Vsako tako dotakanje traja par minut (če nimaš dveh levih rok). Torej v dveh letih in skoraj 40.000 km sem za dotakanje olja porabil toliko časa, kot bi ga za filanje el. avta za ene 30 km vožnje.Recimo pri TDI motorjih je menda zmerno pitje olja tako rekoč standard (pa mislim da tudi pri katerih drugih to ni taka redkost) in se priporoča da imaš vedno v prtljažniku kak liter olja s sabo. No, jaz ga imam tudi...
Hahaha, si me pa nasmejal... in potem traktorji jamrate, kaki problemi so z električnimi avti.. "filanje in te bedarije" :)
Ja, avto je pa včasih treba filat. Vsak mesec filam recimo vetrobransko tekočino, pri električnem avtu bi jo moral tudi. Razen če mislite da elektro-avto sam iz zraka prideluje vodo in vitrex....
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

username ::
WarpedGone je izjavil:
Sicer sma OffTopic pa vseeno - Renault Laguna Coupe GT 2.0dci 131kW, letnik 2009. Prvi redni servis je bil narjen sred decembra pri 19k prevoženih. Js sm zadevo kupi ku je mela 22k prevoženih letos poleti. Do naslednjega servisa naj bi blo še 17k oziroma 6 mesecev.Hm, malo čudne številke.
Ponavadi so menjave olja na 15.000 km ali na eno leto (kar pride prej), lahko pa izbereš LongLife intervale z drugačnim oljem in imaš na 30.000 vsaj pri VW je tako. Amapk vedno je bolje olje menjati bolj pogosto kot manj. Nekateri drugi proizavajalci obljubljajo precej daljše intervale, ampak to se v praksi izkaže kot slaba ideja, vsak motor je najbolje menjati olje tam na 15.000 km.
Vprašanje tudi kako kvalitetno je bil narejen servis v času, ko je avto imel prejšnji lastnik (če ga je sploh v resnici opravil!)
Ker če je nekdo prodal 1 leto star avto po 22k km, je vprašanje zakaj ga je prodal, mogoče je bil pa kak neugoden razlog. Če si ga kupil, je vedno malo loterije zraven..
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

WarpedGone ::
Avto je bil testni v lasti avtohiše, ki je hkrati tut pooblašenc za Renault.
Uradni servisni interval za 180 HP varianto je 20.000km/1 leto. Za šibkejše variante istega motorja pa 30.000/1 leto s tem da je tuki zraven kompjuter ki spremlja pogoje vožnje in po svoji presoji skrajša servisni interval. Reazlika med 1 leto in 9 meseci je res le tri mesece ampak v denarju je to razlika 100 EUR letnega stroška (320 na redni servis). Sigurno je neznanka kako je bla stvar vožena/vzdrževana prej - ko sm se prvič usedu vanj, je zajamral da je akumulator švoh in da je treba mal peljat. Iz tega sklepam da je večino letošnjega leta stal v salonu, kjer se lo občasno mal odpiral vrata in prižigal luči, lani se je pa z njim fural šef salona in naredu 19k km.
En sample je premalo da potegnem dokončno presojo ampak če bo naslednji servis hotu met pred jesenjo drugo leto bo tole adijo in zdravo bencin.
Uradni servisni interval za 180 HP varianto je 20.000km/1 leto. Za šibkejše variante istega motorja pa 30.000/1 leto s tem da je tuki zraven kompjuter ki spremlja pogoje vožnje in po svoji presoji skrajša servisni interval. Reazlika med 1 leto in 9 meseci je res le tri mesece ampak v denarju je to razlika 100 EUR letnega stroška (320 na redni servis). Sigurno je neznanka kako je bla stvar vožena/vzdrževana prej - ko sm se prvič usedu vanj, je zajamral da je akumulator švoh in da je treba mal peljat. Iz tega sklepam da je večino letošnjega leta stal v salonu, kjer se lo občasno mal odpiral vrata in prižigal luči, lani se je pa z njim fural šef salona in naredu 19k km.
En sample je premalo da potegnem dokončno presojo ampak če bo naslednji servis hotu met pred jesenjo drugo leto bo tole adijo in zdravo bencin.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::
Zakaj misliš da bo benz kaj boljši ? :)
Filanje baterijskih avtov je prokleto nerodno. V eni uri bi bila zadeva lahko polna, če greš vmes še kaj pojest, da izkoristiš ta čas.
Filanje baterijskih avtov je prokleto nerodno. V eni uri bi bila zadeva lahko polna, če greš vmes še kaj pojest, da izkoristiš ta čas.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

username ::
Uradni servisni interval za 180 HP varianto je 20.000km/1 leto. Za šibkejše variante istega motorja pa 30.000/1 leto s tem da je tuki zraven kompjuter ki spremlja pogoje vožnje in po svoji presoji skrajša servisni interval.Glej, 20.000 in zlasti 30.000 km je preveč. Ne moreš tako dolgo imeti istega olja. Ne enem drugem forumu smo debatirali o opciji LongLife intervalov pri Volkswagnu, ki podaljša obveznost menjave olja z 15.000 na 30.000 km (drugačno olje, pa tudi sicer mislim da to pride bolj v poštev za voznike, ki imajo veliko km in večinoma relacijske vožnje), pa se izbira te opcije lahko izkaže za ne nejbolj modro.
V glavnem, bolje se je držati 15.000 km intervala.
Če praviš da je v Renaultih "kompjuter ki spremlja pogoje vožnje in po svoji presoji skrajša servisni interval", potem si lahko mislim v čem je stvar - daljši inteval je zgolj marketinška fora, da pridobijo kupce na finto "manjkrat boste morali na redni servis in manj boste plačali".
V resnici pa potem hodiš na srevise podobno kot bi morla sicer, pa se izgovarjajo na računalnik.
Ker če ne bi bilo te varovalke z računalnikom, bi pač morali priznati tudi garancijo za vse p*zdarije ki se zgodijo z motorji zaradi prestarega olja, pa so sami rekli da ga lahko pražiš do 30.000 km. Pa imajo pač varovalko.
Skratka marketinški nateg. Olje se menja na 15.000 km.
Pa prej si omenjal DPF - ja, s tem pa zna biti problem (jaz ga k sreči nimam). In ja, z DPF so lahko problemi če delaš veliko kratkih voženj. V tem primeru moraš vsake toliko na avtocesto in pregonit avto, da 'spucaš' DPF...
Zdaj pa, čeprav vem da je rahlo prepozno - jaz na tvojem mestu raje ne bi kupoval jahreswagna testnega avta, sploh ne od Renaulta.
Sploh pa ne, ker če prav razumem, zaupaš avtohiši, ker "je hkrati tut pooblašenc za Renault" - napaka. Ravno tako te lahko taka avtohiša nategne (če ne še bolj). Najmanj kar je, bi moral avto pred nakupom dati podrobno pregledat v kako konkurenčno avtohišo, ki je tudi pooblaščena od Renaulta.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

Invictus ::
Concept Jaguar CX75 ima rešitv, ki jepo moje najprimernejša za električne avtomobile.
Elektromotor na vsako kolo, baterije + turbina za generiranje elektike.
Tako bo energija še vedno shranjena v kemični obliki (ki je kljub vsemu najbolj kompaktna), izpuh zaradi dobrega izkoristka turbine bo pa veliko čistejši.
LP I.
Elektromotor na vsako kolo, baterije + turbina za generiranje elektike.
Tako bo energija še vedno shranjena v kemični obliki (ki je kljub vsemu najbolj kompaktna), izpuh zaradi dobrega izkoristka turbine bo pa veliko čistejši.
LP I.

TribesMan ::
Dons ma praktično vsak dizel servisni interval nastavljen na 30kkm, zraven pa računalnik spremlja način vožnje in preračunava kdaj bo treba zamenjat olje.
Kratke relacije, priganjanje mašine, mestna vožnja... vse to skrajšuje interval.
Če pa delaš 100km relacije v eno smer, pa recimo kakih 50k letno, pa interval 30kkm za menjavo olja sploh ni problem.
Kratke relacije, priganjanje mašine, mestna vožnja... vse to skrajšuje interval.
Če pa delaš 100km relacije v eno smer, pa recimo kakih 50k letno, pa interval 30kkm za menjavo olja sploh ni problem.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

energetik ::
Madonca, a vam je res tak problem menjava olja? Jaz to opravim doma v pol ure, olje in filter me pa pride slabih 20EUR.

WarpedGone ::
Lejte, čist jasn mi je da se olje znuca. In da je 30.000 hudo nategnjena številka. In da je 15.000 bol varna ocena.
Ampak men je zajamral po le 9000 kilometrih in samo 9 mesecih, pa še večino tega časa je stal v vitrini. Zadnjih 5000 mojih kilometrov je bilo delano v kosih po vsaj 35 km. Tisti prej v začetku leta pa verjamem da so bili kratki skoki. Kurbica pač.
Na drugem forumu je nekdo omenu da kompjuter šteje hladne štarte in odšteva interval. Makes sense ampak še vedno ne obrazloži nenadnega skoka iz "še 4 mesece" na TAKOJ.
Js sm mel en feler, katerega so kot rečeno odpravl z "reprogramiranjem kompjuterja".
Da nekak potegnem nazja na OnTopic. Ogromno tega rednega jajcanja z oljem in DPFji in servisi pri elektriki na srečo odpade. Če so stvari zdimenzionirane pravilno se nima kaj znucat/potrošit. Razen same baterije čez nekaj let.
@energetik: Nekater mamo novejše avtomobile ...
Ampak men je zajamral po le 9000 kilometrih in samo 9 mesecih, pa še večino tega časa je stal v vitrini. Zadnjih 5000 mojih kilometrov je bilo delano v kosih po vsaj 35 km. Tisti prej v začetku leta pa verjamem da so bili kratki skoki. Kurbica pač.
Na drugem forumu je nekdo omenu da kompjuter šteje hladne štarte in odšteva interval. Makes sense ampak še vedno ne obrazloži nenadnega skoka iz "še 4 mesece" na TAKOJ.
Js sm mel en feler, katerega so kot rečeno odpravl z "reprogramiranjem kompjuterja".
Da nekak potegnem nazja na OnTopic. Ogromno tega rednega jajcanja z oljem in DPFji in servisi pri elektriki na srečo odpade. Če so stvari zdimenzionirane pravilno se nima kaj znucat/potrošit. Razen same baterije čez nekaj let.
@energetik: Nekater mamo novejše avtomobile ...
Zbogom in hvala za vse ribe

energetik ::
WarpedGone je izjavil:
Je res. Ampak lej - po drugi strani pa nabaviš lahko starega bencinarja za 700€ in se brez jajcanja z elektriko itd lepo pelješ po mestu. Vsaj 30x ceneje kot z novim električarjem. Govorim iz svojega primera. Olja mi ne žre, katalizator imam zamenjan, tako da ne smradim po mestu nič bolj, kot katerikoli nov avto. Pa še olje menjam za đabe, v Leclercu majo sintetiko po 4,5€/L.
Da nekak potegnem nazja na OnTopic. Ogromno tega rednega jajcanja z oljem in DPFji in servisi pri elektriki na srečo odpade. Če so stvari zdimenzionirane pravilno se nima kaj znucat/potrošit. Razen same baterije čez nekaj let.

@energetik: Nekater mamo novejše avtomobile ...Jah, je res. Če hočeš garancijo, moraš pač plačevat pooblaščenim serviserjem... Drugače pa tudi pri novem avtu olje zamenjat ni noben hud problem.
P.S.: da ne bo kdo mislil, da mi ne bi bili všeč el. avti v mestu. Ampak dokler jih bomo filali na 1/2 energijo iz TE in dokler bodo stali več kot 30k€, jih naj kar imajo. Sicer pa itak večino poti po mestu naredim peš/z biciklom.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()

nekikr ::
Drugače pa tudi pri novem avtu olje zamenjat ni noben hud problem.
Kaj pa vem, že za žarnico rabiš doktorat iz kvantne fizike...

energetik ::
Ja, na žalost postajajo avti vse bolj plastične igračke, kjer še žarnice ne moreš zamenjati, ne da bi snemal odbijač... Vsaj v nečem imajo stari avti prednost. Jaz zamenjam žarnico v 2 potezah oz. 1min, pri tem da imam okoli luči ogromn prostora.

WarpedGone ::
P.S.: da ne bo kdo mislil, da mi ne bi bili všeč el. avti v mestu. Ampak dokler jih bomo filali na 1/2 energijo iz TE in dokler bodo stali več kot 30kEUR, jih naj kar imajo. Sicer pa itak večino poti po mestu naredim peš/z biciklom.
Ne vem zakaj si to rinil v P.S. pa še subscript... maš čist valid poanto. Problem je, da zaenkrat to kapira samo Tesla Motors. Ostale firme hočjo na silo narest pocen zadevo. Pa nardijo kripo ki se z ICE pogonom prodaja za 7 jurjev in hočjo za električno varianto 30 jurjev. Razen zelene fame, tak avto nima ničesar, še moči ne ker šparajo na motorju. Kot da je tle kak profit, finančni al pa perormančni.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::
Načeloma ne podpiram hybridnih pogonov, ker so v principu zgrešena reč - skoraj vedno s sabo furaš nekaj mrtve teže in tehnike.
Vendar kljub temu priznam da se da narest zanimive reči. Po moje sta pravi konfiguraciji za hibridni pogon, dve:
1. Serijski hibrid, kjer je celoten pogon preko elektromotorjev, generator pa poganja tiha, mala in lahka mikroturbina. Žal ta reč dlje od prototipa še ni prišla. Predvsem ker lahkih malih in tihih ter zanesljivih in varnih in enostavnih in dovolj poceni mikroturbin - (še?) ni. Našel sem Capstone Microturbine C30, ki stane 34.000 USD in da od sebe 30kW. Stvar je namenjena generiranju električne energije na oddaljenih lokacijah - klasičen močnješi generator. 30kW je za običajen avtomobil pravzaprav preveč, to je za kak težek tovornjak. V avtomobilu bi povsem zadostovala cca 10kW turbina. Ta je sposobna zagotavljat dovolj energije za vzdrževanje kakih 100km/h povprečne hitrosti. Ker turbina nonstop laufa na določenem outputu moči, se presežek energije shranjuje v baterijo, ko pa so potrebe motorja večje kot je output turbine, pa presežek priskrbi baterija. Kdor bo uspel izdelat turbino v rangu 10kW za ceno kakih 3000 USD bo imel denarja več kot Bill Gates.
2. Paralelni hibrid, kjer je povezava pogona "skozi cesto" i.e. ThroughTheRoad (TtR) hybrid
Sliši še ultrakomplicirano a reč nebi mogla bit bol enostavna - en par koles poganja povsem klasičen ICE pogon, drug par koles pa povsem "klasičen" elektro pogon. Plus tega prisotpa je mislim da očiten - 4WD. Če že kompliciramo s pogonom, naj bo vsaj res kaka dodana vrednost te komplikacije. Peugeot je predstavil in namerava drugo leto začet prodajat eno takšno reč Peugeot 3008 Hybrid4 Glavna prednost tega prisotpa je, da ne potrebuje nobenih kompleksnih sklopk, ki združuje oba pogona na en kolesni par - čist navadna sklopka zadostuje da nek pogon izklopiš neodvisno od drugega. Osebno bi si ta pogon želel v kakšni bol všečni obliki avtomobila in ne v polavtobusu ampak vsakemu svoje. Kaj si mislm o novih dizlih je pa že tut jasno ...
Vendar kljub temu priznam da se da narest zanimive reči. Po moje sta pravi konfiguraciji za hibridni pogon, dve:
1. Serijski hibrid, kjer je celoten pogon preko elektromotorjev, generator pa poganja tiha, mala in lahka mikroturbina. Žal ta reč dlje od prototipa še ni prišla. Predvsem ker lahkih malih in tihih ter zanesljivih in varnih in enostavnih in dovolj poceni mikroturbin - (še?) ni. Našel sem Capstone Microturbine C30, ki stane 34.000 USD in da od sebe 30kW. Stvar je namenjena generiranju električne energije na oddaljenih lokacijah - klasičen močnješi generator. 30kW je za običajen avtomobil pravzaprav preveč, to je za kak težek tovornjak. V avtomobilu bi povsem zadostovala cca 10kW turbina. Ta je sposobna zagotavljat dovolj energije za vzdrževanje kakih 100km/h povprečne hitrosti. Ker turbina nonstop laufa na določenem outputu moči, se presežek energije shranjuje v baterijo, ko pa so potrebe motorja večje kot je output turbine, pa presežek priskrbi baterija. Kdor bo uspel izdelat turbino v rangu 10kW za ceno kakih 3000 USD bo imel denarja več kot Bill Gates.
2. Paralelni hibrid, kjer je povezava pogona "skozi cesto" i.e. ThroughTheRoad (TtR) hybrid
Sliši še ultrakomplicirano a reč nebi mogla bit bol enostavna - en par koles poganja povsem klasičen ICE pogon, drug par koles pa povsem "klasičen" elektro pogon. Plus tega prisotpa je mislim da očiten - 4WD. Če že kompliciramo s pogonom, naj bo vsaj res kaka dodana vrednost te komplikacije. Peugeot je predstavil in namerava drugo leto začet prodajat eno takšno reč Peugeot 3008 Hybrid4 Glavna prednost tega prisotpa je, da ne potrebuje nobenih kompleksnih sklopk, ki združuje oba pogona na en kolesni par - čist navadna sklopka zadostuje da nek pogon izklopiš neodvisno od drugega. Osebno bi si ta pogon želel v kakšni bol všečni obliki avtomobila in ne v polavtobusu ampak vsakemu svoje. Kaj si mislm o novih dizlih je pa že tut jasno ...
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

Boeing ::
WarpedGone je izjavil:
2. Paralelni hibrid, kjer je povezava pogona "skozi cesto" i.e. ThroughTheRoad (TtR) hybrid
Sliši še ultrakomplicirano a reč nebi mogla bit bol enostavna - en par koles poganja povsem klasičen ICE pogon, drug par koles pa povsem "klasičen" elektro pogon. Plus tega prisotpa je mislim da očiten - 4WD. Če že kompliciramo s pogonom, naj bo vsaj res kaka dodana vrednost te komplikacije. Peugeot je predstavil in namerava drugo leto začet prodajat eno takšno reč Peugeot 3008 Hybrid4 Glavna prednost tega prisotpa je, da ne potrebuje nobenih kompleksnih sklopk, ki združuje oba pogona na en kolesni par - čist navadna sklopka zadostuje da nek pogon izklopiš neodvisno od drugega. Osebno bi si ta pogon želel v kakšni bol všečni obliki avtomobila in ne v polavtobusu ampak vsakemu svoje. Kaj si mislm o novih dizlih je pa že tut jasno ...
Že obstaja. V serijski proizvodnji. Celo Mk II se je letos začel prodajat. Neverjetno, aneda ?
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Snohman ::
Ampak res kakšno sprenevedanje. Kje je MkII? Takle Peugeot bi moral po prvotnih planih priti na trg že 2007 z modelom 307, pa vidimo kok se je zavleklo.
Sem upal da bo na pariškem salonu električni Renault, pa ni še vedno nič konkretnega, čeprav so napovedovali avto razreda Twingo na elektriko. Sedaj se je to prestavilo v 2012. VW je prestavil plane v 2013 s svojim modelom Up.
Sem upal da bo na pariškem salonu električni Renault, pa ni še vedno nič konkretnega, čeprav so napovedovali avto razreda Twingo na elektriko. Sedaj se je to prestavilo v 2012. VW je prestavil plane v 2013 s svojim modelom Up.

username ::
WarpedGone je izjavil:
Načeloma ne podpiram hybridnih pogonov, ker so v principu zgrešena reč - skoraj vedno s sabo furaš nekaj mrtve teže in tehnike.Tvoje mnenje iz tvojega prvega stavka glede hibridnega pogona popolnoma delim. Kaj češ met še menjalnik, sklopko in vso ostalo kramo, če lahko laufaš samo na elektromotor, elektriko ti pa generira ICE (BTW ali se tudi turboshaft motor smatra za ICE?). Baterije rabiš samo za buffer pa za par km po mestu (zmanjšanje nezdravih izpuhov v mestih - e tak ekološki cilj je pa smiseln, namesto popolnoma iracionalne gonje proti CO2).
Vendar kljub temu priznam da se da narest zanimive reči. Po moje sta pravi konfiguraciji za hibridni pogon, dve:
1. Serijski hibrid, kjer je celoten pogon preko elektromotorjev, generator pa poganja tiha, mala in lahka mikroturbina. Žal ta reč dlje od prototipa še ni prišla. Predvsem ker lahkih malih in tihih ter zanesljivih in varnih in enostavnih in dovolj poceni mikroturbin - (še?) ni. Našel sem Capstone Microturbine C30, ki stane 34.000 USD in da od sebe 30kW. Stvar je namenjena generiranju električne energije na oddaljenih lokacijah - klasičen močnješi generator. 30kW je za običajen avtomobil pravzaprav preveč, to je za kak težek tovornjak. V avtomobilu bi povsem zadostovala cca 10kW turbina. Ta je sposobna zagotavljat dovolj energije za vzdrževanje kakih 100km/h povprečne hitrosti.
In tudi meni se zdi da bi bila turbina lahko prava stvar - ne vem če nisem že enkrat na forumu to povedal, pred časom.
Ampak je pa res na voljo malo ustreznih turbin, očitno - tudi tale s tvojega linka je kar zajetna. No, sicer gre za dimenzije ohišja celotnega generatorja - koliko od tega udpade na sam turbinski motor?
Me pa nekaj zanima - od kod podatek da je 10 kW za pogon avta? Lahko da je res, ampak kako se to ugotovi?
Vsekakor pa 100 km/h ne bo dovolj. Mislim da je 130 spodnji minimum če naj ima tak avto smisel.
Ker na splošno point osebnega avta je v tem, da je ista mašina uporabna tako za kratke skoke po mestu kot po potrebi, tudi za poti, dolge par sto kilometrov in več.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: username ()

WarpedGone ::
BTW ali se tudi turboshaft motor smatra za ICE?
Turbina izvaja Internal Combustion, tko da ja. Je pa res da zaradi "pomanjkanja" turbinskih motorjev kratica ICE običajno služi kot oznaka batnega motorja v avtomobilih, ko te razlika v gorivih (dizl,bencin,...) ne zanima.
od kod podatek da je 10 kW za pogon avta
Iskreno? Potegnu sm ga iz riti oz. cifra je dana po občutku, iz izkušenj in potreb. V principu ni ovire, da ne daš notr 1000kW turbine, stvar bo pač šla dobesedno kot raketa. Če ti to seveda tehnično uspe in ti dovolijo na cesto.
Konec koncev je to še vedno hibrid kjer s sabo voziš neko baterijo, ki skladišči energijo. Če imaš turbino, ki vedno zadošča za tvoje potrebe, potem ti baterija le nadomesti menjalnik. Izvedljivo ampak mal nesmotrno za splošni namen. Tko da se izbere neko moč, ki ne zadošča za top performanse, zadošča pa za vzdrževanje nekega sub-top nivoja hitrosti. Poglej si krivuljo potrebne moči za vzdževanje enakomerne hitrosti. Tale na sliki je za Tesla Roadster, kakšen večji avto z več prečnega presega in podobno zanič aerodinamiko bi za isto hitrost lahk potreboval tut 20% več moči. Tesla Roadster z 10kW drži enakomerno hitrost 83 km/h. Morda se to sliši malo in tut je, če si veliko na AC, če pa nisi pa takše povprečne ne dosegaš. Js sm na vsakodnevni enourni vožji po skoraj strogo in samo reginonalki z nekaj vmesimi kraji in par semaforji dosegal povprečno hitrost okrog 60km/h. Za konstantnih 116km/h Tesla Roadster potrebuje 20kW moči. Po treh urah na AC boš mel morda povprečno okrog 110 km/h, težko kaj več. Sploh če se vmes ustaviš na kavi al pa WC. Vse višje potrebe moči pokrije baterija, dokler je ne spiješ.
Tole je vse zgodba iskanja optimuma med mnogo različnimi parametri, med katerimi je tut kakšen avto točno hočeš narest. Za nemške Autobahne bi verjetno nucal močnejšo turbino, kot za avto ki je namenjen za tele naše kraje. Profita od ugasnjene turbine namreč nimaš - če je le prav narejena (ni preglasna), poleg tega pa zanjo nucaš tudi gorivo, katerega moraš zopet vozit s sabo. In 20kW turbina bo nujno večja in požrešnejša od 10kW. Potem prideš še do realnosti glede baterij, kjer baterija z 10x nižjo kapaciteto, ki se mora pogosto praznit in polnit tehta komaj pol manj kot baterija, kateri se ni treba tako pogosto praznit (primerjaj baterijo od Volta in Roadsterja).
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

username ::
Poglej si krivuljo potrebne moči za vzdževanje enakomerne hitrosti. Tale na sliki je za Tesla Roadster, kakšen večji avto z več prečnega presega in podobno zanič aerodinamiko bi za isto hitrost lahk potreboval tut 20% več moči. Tesla Roadster z 10kW drži enakomerno hitrost 83 km/h. Morda se to sliši malo in tut je, če si veliko na AC, če pa nisi pa takše povprečne ne dosegaš. Js sm na vsakodnevni enourni vožji po skoraj strogo in samo reginonalki z nekaj vmesimi kraji in par semaforji dosegal povprečno hitrost okrog 60km/h. Za konstantnih 116km/h Tesla Roadster potrebuje 20kW moči. Po treh urah na AC boš mel morda povprečno okrog 110 km/h, težko kaj več. Sploh če se vmes ustaviš na kavi al pa WC.Zanimiva krivulja hitrost/moč.
Ampak mislim da nečesa ne razumeš in zelo mešaš: eno je trenutna hitrost, drugo pa povprečna hitrost.
Možno da je 10 kW dovolj za vzdrževanje hitrosti 83 kmh - ampak to je trenutna hitrost.
Ko govoriš o svoji vsakdanji vožnji in povprečni hitrosti, je pa to nekaj drugega - vmes je tudi veliko zaviranj in pospeševanj. In za pospeševanje potrebuješ kar nekaj moči - saj potem ko dosežeš želeno hitrost npr 80 kmh, je 10 kW dovolj za vzdrževanje te hitrosti. Ampak kako dolgo boš pa pospeševal do te hitrosti, če imaš na voljo največ zgolj 10 kW ali magari tudi z 20 kW, je pa nekaj povsem drugega...
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

username ::
Profita od ugasnjene turbine namreč nimaš - če je le prav narejena (ni preglasna), poleg tega pa zanjo nucaš tudi gorivo, katerega moraš zopet vozit s sabo.Sodobni avtomobili s seboj vlačijo marsikaj v smislu mrtve teže, od česar del ali pa večino časa uporabe ni nobenega profita. Od varnostne opreme, sedežev (vsak sedež ki ni zaseden, je v tisti vožnji mrtva teža) do klimatske naprave, ki jo prevažaš okoli tudi pozimi, ko je praktično nikoli ne vklopiš. Ampak jo pač imajo, ker v določenih trenutkih pa to rabiš.
Pa tudi sicer, prevažanje ugasnjene turbine naokrog tudi ni tako grozno potratno, če ni prevelika (itak bi morlae biti dovolj majhne in lahke, da bi sploh imele smisel). Pri kopenskem vozilu mrtva teža ni tako velik problem kot pri letalih. Pa še tam imaš primere, kot je sicer malo znano protopodmorniško letalo Fairey Gannet - imel je dva turboosna motorja (oba speljana na isti propeler), od katerih so lahko enega med dolgim patruljiranjem izklopili, da so prihranili gorivo (ne zaradi stroškov ampak da je lahko dalj časa ostal v zraku) - očitno se je izšlo oz. splačalo, tudi ko so en motor samo nosili s seboj. Pa je pri letalih to načeloma precej bolj težavno, ker moraš vsak gram držati v zraku, ne le pospešiti na hitrost ter jo vzdrževati...
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

energetik ::
Ko govoriš o svoji vsakdanji vožnji in povprečni hitrosti, je pa to nekaj drugega - vmes je tudi veliko zaviranj in pospeševanj. In za pospeševanje potrebuješ kar nekaj moči - saj potem ko dosežeš želeno hitrost npr 80 kmh, je 10 kW dovolj za vzdrževanje te hitrosti. Ampak kako dolgo boš pa pospeševal do te hitrosti, če imaš na voljo največ zgolj 10 kW ali magari tudi z 20 kW, je pa nekaj povsem drugega...
Za pospeševanje imaš na voljo baterije, kot je napisal W1. El. motor imaš pa komot 80kW.
Vseeno pa sem skeptičen, da je 10kW turbina dovolj. Je že res, da več ne rabiš za konstantnih ~90 km/h, ampak dejstvo je, da imaš lahko avto konkretno naložen, nasproti ti piha burja, prišteješ še AC klance in kar naenkrat bo bufferja zmanjkalo. In boš obsojen na lezenje s 50km/h v klanec po AC.
30kW turbina bi se spodobila za tak vsestranski avto - po mojem mora biti zagotovljeno, da lahko konstantno pelješ 100km/h v nek povprečen AC klanec s 5 osebami v avtu in polnim prtljažnikom. Za v mestu pa je vsekakor dosti 10kW.

WarpedGone ::
Sej sm reku, cifro 10kW sm potegnu iz riti - po občutku kot nek še izvedljiv kompromis, ki ima neko dodano vrednost in smisel.
30kW turbina je zaenkrat še precej zajetna reč, zraven nucaš pa še podporne sisteme in rezervoar goriva. Pogledaš še njeno ceno in se vprašaš koliko baterij dobim za tole? Omenjena turbina je danes 34.000 USD kar je trenutno ene 60 kWh baterij. Teža teh baterij ni bistveno višja od turbine. Pa maš namesto 380km že 700km dosega samo z baterijami in vedno polne performanse (pravzaprav je max moč iz baterij 2x višja pri enaki obremenitvi posamezne celice) - se še vedno splača kompliciranje s turbino in tveganje okvar? Po moje ne. Elektromotorji so pa komot tut 300kW, če je le baterija sposobna dat tak sunek iz sebe.
Seveda, če najdeš 30kW turbino, ki tehta 10kg in zasede le 10l prostora, za razumen denar - ni problema :)
Js to turbino vidim kot majhen modul/generator, ki ga vržeš v pritljažnik, ko potrebuješ morda 50% do 100% več dosega, kot ti ga da vgrajena baterija. Ni njen namen da pokriva vse energetske potrebe za vožnjo. To je fail, ki se kaže v številu avtomobilov na turbino na cesti - ni jih. Zakaj raje turbina in ne klasičen batni generator? Ker je v principu turbina enostavnejša reč - le en gibljiv del in posledično lažja reč.
Kje boš našel 500km dolg klanec, da boš 5 ur vozil v njega s 100 km/h? Tu na zemlji ga AFAIK ni :) Že 10 minut konstant klanec pri 100 km/h (16km) je izjemna redkost
Če maš pa vmes kak spust al pa ravnino, al pa kakšno oviro (šlepar, dedek) pred sabo maš pa nenadoma presežek generirane enrgije, ki fila baterijo in dela zalogo za naslednji klanec.
Zelo dolgo - zato je to še vedno primarno električni avtomobil, kjer štartaš s polno baterijo in energijo za ta pospeševanja vlečeš iz baterije. Turbina pa baterijo fila ko ne pospešuješ, ko spustiš "gas" zaradi laganega upočasnjevanja, ko resno zaviraš (tle se dogaja še regeneracija) ali pa ko čakaš na semaforjih - vedno ko je potreba nižja od "proizvodnje". Drugače pa dobavlja le del potreb, ostalo dobavlja baterija.
V worst case primeru, ko sprazniš vso zalogo v bateriji, si seveda omejen na teh 10kW trenutne produkcije iz baterije. Če ti to ni OK, ti ne ostane druzga kot da se takrat ustaviš za pol ure na kavici in WC, ko prideš nazaj maš v baterji dodatnih 5kWh zaloge za naprej. Če tudi to ni sprejemljivo zate, potem tak avto zate pač ni sprejemljiv. Nič posebnega, zame tut twingo ni sprejemljiv, kljub klasičnemu pogonu.
30kW turbina je zaenkrat še precej zajetna reč, zraven nucaš pa še podporne sisteme in rezervoar goriva. Pogledaš še njeno ceno in se vprašaš koliko baterij dobim za tole? Omenjena turbina je danes 34.000 USD kar je trenutno ene 60 kWh baterij. Teža teh baterij ni bistveno višja od turbine. Pa maš namesto 380km že 700km dosega samo z baterijami in vedno polne performanse (pravzaprav je max moč iz baterij 2x višja pri enaki obremenitvi posamezne celice) - se še vedno splača kompliciranje s turbino in tveganje okvar? Po moje ne. Elektromotorji so pa komot tut 300kW, če je le baterija sposobna dat tak sunek iz sebe.
Seveda, če najdeš 30kW turbino, ki tehta 10kg in zasede le 10l prostora, za razumen denar - ni problema :)
Js to turbino vidim kot majhen modul/generator, ki ga vržeš v pritljažnik, ko potrebuješ morda 50% do 100% več dosega, kot ti ga da vgrajena baterija. Ni njen namen da pokriva vse energetske potrebe za vožnjo. To je fail, ki se kaže v številu avtomobilov na turbino na cesti - ni jih. Zakaj raje turbina in ne klasičen batni generator? Ker je v principu turbina enostavnejša reč - le en gibljiv del in posledično lažja reč.
da lahko konstantno pelješ 100km/h v nek povprečen AC klanec s 5 osebami v avtu in polnim prtljažnikom
Kje boš našel 500km dolg klanec, da boš 5 ur vozil v njega s 100 km/h? Tu na zemlji ga AFAIK ni :) Že 10 minut konstant klanec pri 100 km/h (16km) je izjemna redkost
Če maš pa vmes kak spust al pa ravnino, al pa kakšno oviro (šlepar, dedek) pred sabo maš pa nenadoma presežek generirane enrgije, ki fila baterijo in dela zalogo za naslednji klanec.
Ampak kako dolgo boš pa pospeševal do te hitrosti, če imaš na voljo največ zgolj 10 kW ali magari tudi z 20 kW, je pa nekaj povsem drugega...
Zelo dolgo - zato je to še vedno primarno električni avtomobil, kjer štartaš s polno baterijo in energijo za ta pospeševanja vlečeš iz baterije. Turbina pa baterijo fila ko ne pospešuješ, ko spustiš "gas" zaradi laganega upočasnjevanja, ko resno zaviraš (tle se dogaja še regeneracija) ali pa ko čakaš na semaforjih - vedno ko je potreba nižja od "proizvodnje". Drugače pa dobavlja le del potreb, ostalo dobavlja baterija.
V worst case primeru, ko sprazniš vso zalogo v bateriji, si seveda omejen na teh 10kW trenutne produkcije iz baterije. Če ti to ni OK, ti ne ostane druzga kot da se takrat ustaviš za pol ure na kavici in WC, ko prideš nazaj maš v baterji dodatnih 5kWh zaloge za naprej. Če tudi to ni sprejemljivo zate, potem tak avto zate pač ni sprejemljiv. Nič posebnega, zame tut twingo ni sprejemljiv, kljub klasičnemu pogonu.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::
Za v mestu pa je vsekakor dosti 10kW.Za po mestu je sploh ne potrebuješ. V Krškem delajo elektriko bolj ekonomično kot ti z majhnim generatorjem, ki ga voziš okoli. V tem je pa ravno trik vsega skupaj, kakšen je tisti najbolj smiseln kompromis za univerzalen avto.
O.

username ::
To je fail, ki se kaže v številu avtomobilov na turbino na cesti - ni jih.Z večino ostale tvoje razlage se dokaj strinjam.
Le na tole bi pripomnil: turbinskih avtomobilov ni, ker so v dosedanjih nekaj primerih doslej, turboshaft motorje uporabili kot siceršnje ICE motorje - priklopili so ga direkt na pogonsko gred avta. Kar je neumnost, tehnično gledano.
Turbina je za pogon avta primerna le kot generator elektrike. Namesto nje bi za silo bil uporaben klasičen batni motor - in kot vidim so prav to pot ubrali pri Chevrolet Voltu oz. dvojčku Oplu Amperi.
Kar je IMO precej bolj pametno kot komplikacija, ki se jo gre npr. Toyota pri Priusu.
Skratka - če še ni avtov s turbino (uporabljeno na pameten način), to ne pomeni da je za to kak poseben vzrok. Lahko da enostavno še niso prišli na to idejo - tako kot pri Toyoti niso pogruntali , da si ni treba greniti življenja z dvema vzporednima sistemoma pogona pri Priusu, saj bi bilo enostavneje skenslati pogon direkt od ICE motorja (ter s tem pogonsko gred, menjalnik itd.) in uporabljati samo elektromotorje, ICE pa kot generator.....
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

Pyr0Beast ::
30kW turbina je zaenkrat še precej zajetna reč, zraven nucaš pa še podporne sisteme in rezervoar goriva. Pogledaš še njeno ceno in se vprašaš koliko baterij dobim za tole? Omenjena turbina je danes 34.000 USD kar je trenutno ene 60 kWh baterij. Teža teh baterij ni bistveno višja od turbine. Pa maš namesto 380km že 700km dosega samo z baterijami in vedno polne performanse (pravzaprav je max moč iz baterij 2x višja pri enaki obremenitvi posamezne celice) - se še vedno splača kompliciranje s turbino in tveganje okvar? Po moje ne. Elektromotorji so pa komot tut 300kW, če je le baterija sposobna dat tak sunek iz sebe.
Za ta denar pa dobis ze dober ICE brez baterij :)
Kje boš našel 500km dolg klanec, da boš 5 ur vozil v njega s 100 km/h? Tu na zemlji ga AFAIK ni :) Že 10 minut konstant klanec pri 100 km/h (16km) je izjemna redkost
Če maš pa vmes kak spust al pa ravnino, al pa kakšno oviro (šlepar, dedek) pred sabo maš pa nenadoma presežek generirane enrgije, ki fila baterijo in dela zalogo za naslednji klanec.
V bistvu ne. V dolino bos pri 130km/h se vedno moral tiscat gas.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TESKAn ::
30kW turbina je zaenkrat še precej zajetna reč, zraven nucaš pa še podporne sisteme in rezervoar goriva.
Če lahko naredijo 533 kW turbino, ki tehta pod 80 kg (wiki) in verzijo le - te vgradijo v motor (ni wiki), potem imamo na tej zemlji tudi ekipo inženirjev, ki ti naredijo 30 ali več kW turbino, skupaj z 30 ali več kW generatorjem, ki ne bo tehtala veliko več od 10 kg.
No po malo surfanja so nekaj podobnega že naredili - tale firma ima 70 kW turbino, ki tehta 35 kg, je pa Jaguar (sicer v konceptnem avtu) spravil dve taki v tale avto.
Za po mestu je sploh ne potrebuješ. V Krškem delajo elektriko bolj ekonomično kot ti z majhnim generatorjem, ki ga voziš okoli. V tem je pa ravno trik vsega skupaj, kakšen je tisti najbolj smiseln kompromis za univerzalen avto.
Tak mikro generator ima dosti večji izkoristek od "navadnega" motorja, kar ti da ohoho dosega z enim tankom.
Po moje je en tak hibrid z 70 kW mikrogeneratorjem in baterijami za 100 km poti ena taka najboljša zadeva, ki jo trenutno lahko naredimo - z elektriko se premikaš po mestu, greš do trgovine, v službo, zvečer priklopiš na omrežje in nafilaš za naslednji dan. Ko greš na daljši izlet, enkrat natankaš polno in se pelješ 1000 km brez parurnih postankov vsakih 100 km. Pa še autobahn lahko do konca izkoristiš

Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

TribesMan ::
Mislim sej turbina je full dobra in fajn, ampk zakaj komplicirat, ko pa vsak navaden ICE, ki je optimiziran za delovanje na točno določenih obratih deluje z zelo visokim izkoristkom. Sej ne rečem da bo tko dobr k turbina, ampk če bo 80% tolk dobr, je to že superodlično, sploh ker gre za tehnologijo ki jo obvalda miljone ljudi.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

TESKAn ::
Zakaj? Preprostejša (manj delov, ki grejo falit), lažja, boljši izkoristek, zasede manj prostora, nenazadnje tudi manj vibracij. Pa še deluje lahko praktično na vsako tekočino, ki gori.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

username ::
Mislim sej turbina je full dobra in fajn, ampk zakaj komplicirat, ko pa vsak navaden ICE, ki je optimiziran za delovanje na točno določenih obratih deluje z zelo visokim izkoristkom..Niti ne. Pri dizelskem motorju je izkoristek max 25-30%, pri bencinskem še manj.
Nekje sem ujel, da ima turbina izkoristek cca 60%...
Batni ICE je boljši za direkten pogon, ker razvije dovolj uporabnega navora že v spodnjem območju obratov, že npr. od 1000-1500 rpm. Turbine pa potrebujejo precej rpm (tudi relativno je leerlauf precej hitrejši glede na max obrate, kot pri batnem motrju) da sploh dajo kak omembe vreden potisk od seb, vsekakor pa so precej neučinkovite, če niso visoki obrati...
Zakaj? Preprostejša (manj delov, ki grejo falit), lažja, boljši izkoristek, zasede manj prostora, nenazadnje tudi manj vibracij. Pa še deluje lahko praktično na vsako tekočino, ki gori.Tako je. Imaš zelo širok spekter goriv ki so na voljo. Lahko laufa na letalski kerozin, na navadni dizel (verjetno tudi na kurilca, hehe) ali verjetno res karkoli, kar lahko priteče skozi dovode goriva, je gorljivo in ima neko minimalno kalorično vrednost....
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: username ()

Pyr0Beast ::
60% nima turbina nikoli. Njen izkoristek je se nizji od izkoristka ICE in edina prednost je boljsi Power to Weight ratio.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

username ::
60% nima turbina nikoli. Njen izkoristek je se nizji od izkoristka ICE in edina prednost je boljsi Power to Weight ratio.
Ups, prav imaš. Nekaj sem narobe gledal. Večje turbine imajo sicer relativno velik izkoristek (ampak mislim da vseeno manj kot 60%), mikro-turbine (kakršne bi prišle v poštev za avto) pa menda 25-35 % (se pravi nekako na ravni najučinkovitejših dizelskih motorjev).
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

energetik ::
60% nima turbina nikoli. Njen izkoristek je se nizji od izkoristka ICE in edina prednost je boljsi Power to Weight ratio.
Ampak za višjo ceno in verjetno manjšo vzdržljivost. Tudi jaz se sprašujem, če ni bolj smiselno vgraditi nek sodoben 30-40kW TDI, prilagojen za optimalno obratovanje pri določenih obratih. Bo izkoristek takoj pri 35%. Tudi v Šoštanju na pragu nimajo nič boljšega, kaj šele če odšteješ izgube na vseh DV in TR do polnilnice.

TribesMan ::
Gledat kakšen izkoristek imajo motorji ki se vrtijo čez široko območje obratov je mal nerelevantno tle.
Naredil bi motor ki se vrti z recimo 2500 obrati, vedno... V tem primeru lahko z optimizacijo sesalnih in izpušnih poti optimiziraš volumetrično učinkovitost na hudo visoke nivoje. Mislim da bi bil na koncu izkoristek zelo blizu teoretičnega. Torej blizu šoštanja. Pa tudi hrup in vibracije se da močno ubit če imaš motor ki dela na ozko določenemu območju.
Glede veliko gibajočih delov. Lahko komot narediš enovaljni motor za tako aplikacijo (fiat je dokazal da tudi dvovaljni bencinar dela super v 500ki), pa tudi vse kolobocije okoli motorja so lahko izjemno poenostavljene... Če gledaš kakšnega bencinarja danes, ki ima variabilno krmiljenje ventilov in nevem kaj še, tega ne rabiš. Niti variabilne turbine.
Naredil bi motor ki se vrti z recimo 2500 obrati, vedno... V tem primeru lahko z optimizacijo sesalnih in izpušnih poti optimiziraš volumetrično učinkovitost na hudo visoke nivoje. Mislim da bi bil na koncu izkoristek zelo blizu teoretičnega. Torej blizu šoštanja. Pa tudi hrup in vibracije se da močno ubit če imaš motor ki dela na ozko določenemu območju.
Glede veliko gibajočih delov. Lahko komot narediš enovaljni motor za tako aplikacijo (fiat je dokazal da tudi dvovaljni bencinar dela super v 500ki), pa tudi vse kolobocije okoli motorja so lahko izjemno poenostavljene... Če gledaš kakšnega bencinarja danes, ki ima variabilno krmiljenje ventilov in nevem kaj še, tega ne rabiš. Niti variabilne turbine.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::
Tudi jaz se sprašujem, če ni bolj smiselno vgraditi nek sodoben 30-40kW TDI,
Sodoben? Tak z DPFjem? In CheckInjectionSystems napako vsakih 10.000km? Ne, hvala. Pustmo maso takega TDIja, ki bi bil dimenzioniran na konstanten output 40kW. Tovornjak.
Sej tut sami kapirate kaj je problem hibrida - polovičarstvo, kjer je težko najt smisel. Če daš notr ornk ICE motor, ne nucaš več sploh električnega dela, če daš ornk električni pogon pa ne nucaš sploh ICE. Če maš oboje, ma mogoče smisel če je oboje kilavo in skupaj pride na nek običajno uporaben nivo.
Mislim da bi bil na koncu izkoristek zelo blizu teoretičnega. Torej blizu šoštanja.
Saj je šoštanj točno to - toplotni stroj optimiziran za neko ozko področje delovanja.
Pri pogonu generatorja nucaš nekaj kar se vrti. Pri turbini ni uporaben "potisk" ampak direk obračanje gredi, ki je hkrati tut rotor generatorja. Generator pa je hkrati starter turbine. Zarad mene je lahko cela reč tut navaden Wankl, ki teče na "optimalnih" obratih. Ampak ko potem celo verigo pretvor pomnožiš z izkoristkom, pojem "optimalen" mal zbledi. Kaj ti nuca 80% izkoristka, če si v štartu na 30%? Bol malo, zato je taka verigo kot primarni pogon energetsko potratna. Trudite se energetsko optimizirat člen, kjer energetska učinkovitost ni ravno bistvena. Bistvena je njegova teža, volumen, cena, zahtevnost.
Zbogom in hvala za vse ribe

energetik ::
Ne razumem, zakaj se ti zdi 30kW TDI nekaj blazno težkega. To je lahko mali 0,8-1L turbodizelček, ki ga najdeš v avtih tipa Lupo. In je verjetno lažji od običajnih 1,6L bencinarjev. Če hočeš pa še bolj poceni zadevo nardit, daš pa 0,8L bencinar, prilagojen na recimo 3000rpm. Bo tudi šel z izkoristom kar visoko.
Dobr, naj bo pa CRDI, če se bojiš lučk na armaturki.
Dobr, naj bo pa CRDI, če se bojiš lučk na armaturki.


username ::
Sej tut sami kapirate kaj je problem hibrida - polovičarstvo, kjer je težko najt smisel.OK, najprej ena terminološka pripomba - jaz bi izraz 'hibrid' omejil na avte tipa Prius, kjer avto poganja elektromotor in/ali klasičen ICE preko običajnih direktnih prenosov kot večina običajnih avtov.
Kar je meni všeč, je pogon izključno na elektromotor, ICE (batni ali turbina) pa je samo generator. V bistvu podobna ideja kot dizel-električne lokomotive.
Če daš notr ornk ICE motor, ne nucaš več sploh električnega delaJa, ampak moraš dati noter še menjalnik, sklopko in ostalo železnino, ki zavzema prostor in težo, pa tudi stane. Plus komplikacije...
Če kolesa poganja elektromotor, veliko tega odpade oz. se bistveno zreducira.
če daš ornk električni pogon pa ne nucaš sploh ICENucaš, kako da ne. Kot generator. Razen če se zaneseš samo na baterije - pa saj smo že prežvečili, kako je z njihovo kapaciteto in dolgim časom polnjenja....
Skratka, zadeva ima smisel. Za kratke mestne vožnje (in osebej stanje v kolonah) se uporablja shranjena energija v bateriji in s tem je manjši hrup, ni brezvezne porabe goriva in pacanja neposredne okolice s strupenimi izpuhi. Plus imaš na voljo konstanten navor, pa regeneracijo energije pri bremzanju in kar je še prednosti elektromotorja.
Ko zmanjka elektrike v bateriji, se pa vklopi ICE generator. In izkoristiš prednosti ICE motorja - dobiva energijo iz fosilih goriv, ki je izredno praktično zapakirana in na voljo takoj, za razliko od polnjenja baterij od min do max.
Seveda je lahko baterija poljubno velika (v teoriji bi lahko vsak sam določal, koliko baterij želi s sabo prevažati).
In če želiš, lahko še vedno baterijo polniš ponoči v garaži iz omrežja.
Po drugi strani pa lahko avto uporabiš kot generator elektrike npr. na kakem kampiranju v divjini :)
Dobr, naj bo pa CRDI, če se bojiš lučk na armaturki.Ma ne, on je lightshow na armaturki gledal zaradi dCi-ja, ne TDIja. Enough said :)
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)