» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
66 / 1284
»»

WarpedGone ::

Potreba je odvisna od želje. Če hočeš iz avta potegnit max možno hitrost in hkrati tut max možen pospešek potrebuješ tak al pa drugačen menjalnik, obojega hkrati pač ne moreš imet - ker enkrat potrebuješ max moč pri nizki hitrosti drugič pa pri visoki. Če maš samo reduktor (ena prestava) imaš kompromis na eni in drugi strani. Lahko ta kompromis povsem zadosti željam, lahko pa da ne.

Inwheel? Poleg "unsprung mass" so problem še vzdržljivost, hlajenje, ...
Zbogom in hvala za vse ribe

dzinks63 ::

Kaj pa mogoče kdo spremlja razvoj in wheel motorjev? Dobra ideja samo unsprung mass je jeba...

Dela se tudi na tem, razvoj ne počiva.

Za kolesa se da kupit kit izvedbo elektromotorja v kolesu, idealno za samogradnje.

sidd ::

Tole s kolesom je že cool. Da ravno ne švicneš do službe :)
Drugače pa sem tole vprašal, ker to je bilo "in" že 5 let nazaj. Vendar zadnjih par let ne duha ne sluha...
Še pomnite? :|
Tudi mitsubishi se je poigraval s temle...
Drugače pa kaj mislite da bo poganjalo našo č'belco? :)
no idea for signature
signed
I

Okapi ::

Drugače pa kaj mislite da bo poganjalo našo č'belco?
Državna subvencija>:D

O.

sidd ::

Okapi je izjavil:

Drugače pa kaj mislite da bo poganjalo našo č'belco?
Državna subvencija>:D

O.

Posredo se bo (naj bi!) s temi subvencijami financirali tudi raziskovalci, če si pogledal link...koliko denarja pa bo šlo u privat, pa vemo kakšna je praksa pri nas.
no idea for signature
signed
I

WarpedGone ::

Posredo se bo (naj bi!) s temi subvencijami financirali tudi raziskovalci, če si pogledal link.

Aja, potem je pa to čist OK! Not.

Raziskujejo naj smiselne reči, ne pa kako 98% učinkovit kos zadeve dvignit na 99% učinkovitga, velik problem hranjenja energije ki je začetek in konec praktičnih omejitev pa totalno ignorirajo. Spravjo se delat vozilo in naprej izumljajo toplo vodo - nov motor. Naj raje delajo na integraciji in novih zasnovah vozila, ki bolje izkoristijo lastnosti elektropogona. Tle majo prostor za konkretne izboljšave ampak ne, oni bojo najprej razvili nov motor... Js za 3 jurje dobim že razvit in preizkušen aluminijast motor, ki da od sebe 50kW in vaga 20 kil, pri 95% učinkovitosti, zavrti se pa do 11.000 obratov brez problemov. V katerem prodročju majo el. motorji sploh še kej pametnega prostora za izboljšave? Pol lažji? 10 kg se bo pri eni toni pa res poznalo. Dvakrat močnejši? Dobiš tut 100kW variante pri istem volumnu in skorajda isti teži (npr teslin motor). Višja učinkovitost? Razlike med 98 in 99 noben človek v praksi ne opazi.

Cuzanje proračunskega denarja bi se moralo končat že včeraj ne pa šele jutr.
Zbogom in hvala za vse ribe

sidd ::

Spravjo se delat vozilo in naprej izumljajo toplo vodo - nov motor. Naj raje delajo na integraciji in novih zasnovah vozila, ki bolje izkoristijo lastnosti elektropogona. Tle majo prostor za konkretne izboljšave ampak ne, oni bojo najprej razvili nov motor...

Pa sej ravno to je pri čebelci poglavitno. Zato tudi tule uporaba in wheel motorja. Drugače brez skrbi, mi je vse popolnoma jasno in se strinjam z ostalim napisanim.

Dokler ne rešijo problema shranjevanja energije bo vse to kr nekaj...
no idea for signature
signed
I

WarpedGone ::

Aja? Ko sm nazadnje bral zadeve okrog čebelce, so se ubadali z novim motorjem zanjo. V čem točno bo bolši od obstoječih na trgu, pa niso niti napisal.

Slika koncepta pove vse - le še en Smart. Preden kdor omeni všečnost oz. lep design - na sliki ni treba upoštevat predpisov in grdih tehničnih detajlov. Ko/če bi reč pristala kdaj v serijski proizvodnji bi zgledala bistveno slabše - pozabi na npr. 18. colska kolesa :)

Dokler ne rešijo problema shranjevanja energije bo vse to kr nekaj...

Predno bomo lahk govorili o Rešitvi, bo treba sploh točno definirat problem. Kaj točno je še sprejemljivo in kaj ne. Problem je meglen, zato so tut rešitve meglene.
Dejstvo je, da znamo energijo bistveno bolj gosto shranit na "kemični način" (tekoča goriva), kot pa na "električni način" (akumulatorji, kondenzatorji). Drugo dejstvo je, da elektropogon večji del vhodne energije pretvori v premikanje kot pa kurjenje tekočih goriv.

Ko bomo mel 500kWh el. energije shranjene v 50 kg težkem žalklju cementa (volumen) bojo električni avtomobili bolši kot klasični v vseh pogledih. Do tja je še dolga pot, bližnica so pa lahk drugačni bol energetsko učinkoviti koncepti.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Ko bomo mel 500kWh el. energije shranjene v 50 kg težkem žalklju cementa (volumen) bojo električni avtomobili bolši kot klasični v vseh pogledih.
Prej pa, če bo bencin 5x dražji, kot je sedaj (elektrika pa bo stala enako).

O.

WarpedGone ::

Hmnja, bencin je poceni, cca 50 centov za liter hočejo grdi naftarji. Draga je država ampak to je druga zgodba.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Ja, ampak ko/če bodo hoteli 3 evre, bodo nenadoma akumulatorji videti poceni.

O.

Zheegec ::

Če bi bil free market, to sploh ne bi bil problem... Tako pa ceno nafte, akumulatorjev in elektrike diktira država, včasih na ne preveč posrečen način. Tako dejansko ne vemo, kaj se najbolj splača, ker se denar umetno preliva preko raznih davkov, trošarin, subvencij.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Pyr0Beast ::

Za kolesa se da kupit kit izvedbo elektromotorja v kolesu, idealno za samogradnje.

Eh. Pogojno neuporabno. Zgleda da je tisti motor tam okoli 200W. Poleg tega je okvir dokaj šibak in tisti akkuji bodo tudi krepko plesali po luknjah. Bremz ni nič nastavljal, pa bi jih moral. Pravtako konkretno pritrditi tiste drate

Dejstvo je, da znamo energijo bistveno bolj gosto shranit na "kemični način" (tekoča goriva), kot pa na "električni način" (akumulatorji, kondenzatorji). Drugo dejstvo je, da elektropogon večji del vhodne energije pretvori v premikanje kot pa kurjenje tekočih goriv.

Saj baterije so tudi kemija, hehe :P

Imaš popolnoma prav glede ostalega. Čebelica je trot :)

Ja, ampak ko/če bodo hoteli 3 evre, bodo nenadoma akumulatorji videti poceni.

Elektrika gre gor pravtako. :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Matev ::

nafte bo enkrat zmanjkalo

oziroma bo potreba presegla ponudbo

takrat bo šla cena nafte strmo navzgor

sidd ::

Zheegec je izjavil:

Če bi bil free market, to sploh ne bi bil problem... Tako pa ceno nafte, akumulatorjev in elektrike diktira država, včasih na ne preveč posrečen način. Tako dejansko ne vemo, kaj se najbolj splača, ker se denar umetno preliva preko raznih davkov, trošarin, subvencij.


Priporočam malo branja na temo kapitalizem 4.0 :) In država in prosti trg se motita. Tako da trenutno točno veš kaj se bolj splača - ICE še vedno.

W1: gornji link, ki sem ga podal, je točno link do motorja, katerega mislijo uporabiti za čbelco. Torej bo lahko tole boljše od smarta. Teoretično ... praktično pač ne bo zaradi baterij in dosega.

Drugač pa glede štroma: ko bo šla nafta gor, bo šla elektrika gor.
no idea for signature
signed
I

Matev ::

če bo šla nafta gor še ne pomeni da jo bodo pa kar več lahko načrpali

dzinks63 ::

Priusu bodo pri samo električni vožnji dodali "zvok". Osebno se mi sploh ne dopade, Japonci imajo preveč futorističen okus, sam bi se rajši odločil za "klasiko".
!

Okapi ::

Elektrika gre gor pravtako.
Še lep čas bo problem cena akumulatorja, ne elektrike. Poleg tega se bo nafta dražila, ker so zaloge omejene, štroma pa lahko naredimo praktično poljubno mnogo.

O.

Pyr0Beast ::

Nafta se bo dražila dokler ne pride na nivo, kjer postanejo konkurenčni drugi viri. Packarija z 'oil shell' in utekočinjanje premoga.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

sidd ::

Okapi je izjavil:

Elektrika gre gor pravtako.
Še lep čas bo problem cena akumulatorja, ne elektrike. Poleg tega se bo nafta dražila, ker so zaloge omejene, štroma pa lahko naredimo praktično poljubno mnogo.

O.

Indeed. Samo dokler bo še proizvodna elektrike tako odvisna od nafte, bo šla tud gor. JE ftw!
no idea for signature
signed
I

imagodei ::

Skratka, rabimo pametno vlagat v razvoj perspektivnih virov energije, da bo štrom poceni, ter v razvoj akumulatorjev z visoko kapaciteto.
- Hoc est qui sumus -

detroit ::

En je zelo dobro na youtubu napisal, avto ne bo nikol zelen dokler je 60% elektrike pridobljene na premog in dokler so akumulatorji iz "iforgotwhat":)
Skero

WarpedGone ::

Če ti doma lažeš, lahko js otroke pobijam, sej to je ja isto, oba grešima...

Kurjenje premoga v termoelektrarnah je še vseeno way better kot pa kurjenje naftnih derivatov v avtomobilih, kar se tiče izpustov in z njimi povzročene skupne škode na okolju in zdravju ljudi (zelenosti).
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

No, še vedno je to siva barva, niti približno ni zelena. Če bi pa samo še z JE elektriko pridobivali, pa s kakšnimi solarnimi postajami v orbiti...to bi bilo pa že malo zelene barve. Če pa kuriš premog (pa ga lahko v parni lokomotivi ali pa toplarni) je pa samo kozmetični popravek sive.

sidd ::

nekikr je izjavil:

No, še vedno je to siva barva, niti približno ni zelena. Če bi pa samo še z JE elektriko pridobivali, pa s kakšnimi solarnimi postajami v orbiti...to bi bilo pa že malo zelene barve. Če pa kuriš premog (pa ga lahko v parni lokomotivi ali pa toplarni) je pa samo kozmetični popravek sive.

Ob dobrih čistilnih napravah niti ne....problem so cheap termo power plants ...Zato tudi projekt šestega bloka pri nas. En blok bo močnejši in čistejši od vseh sedanjih skupaj.
no idea for signature
signed
I

WarpedGone ::

Če pa kuriš premog (pa ga lahko v parni lokomotivi ali pa toplarni) je pa samo kozmetični popravek sive.

Kolk let imaš?
Js jih mam dovolj, da se še spomnim okolice Termo elektrarne Trbovlje pred 25 leti. Celoten kajon reke Save skozi zasavje je bil siv mrtev kamen in prah.
Pelji se danes, ne veš da je tam elektrarna dokler ne vidiš dimnika. Zato mi ne bluzi o odtenkih sive barve. Razlike so ogromne.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

To sigurno, ampak to ni "zeleno". Kurjenje premoga ni zeleno pa kakorkoli obrneš. Je pa sigurno bistveno bolje kot prej, tu ni dileme.

imagodei ::

Se pravi, ne smemo delat električnih avtomobilov zato, ker pogon na elektriko izboljša ekološko sliko "samo" za 25%, ne pa za 100%, kot si želite? (Procenti so zgolj ocena čez palec)
- Hoc est qui sumus -

nekikr ::

Kje v zgornjih postih je bilo omenjeno "ne smemo"?

imagodei ::

Direkt nikjer, ampak drža pa je taka: itak je brezveze, ker se še vedno kuri premog in onesnažuje.

Mal je zoprno, ko se kot kontraargumente za neko zadevo začnejo naštevati stvari, ki sploh niso slaba stran. Pri el.avtomobilih so slabe strani trenutno doseg, visoka cena, čas polnjenja baterije oz. problem zamenjave... Nikakor pa ni njihov problem onesnaževanje. Pa vendar se to (premajhna skrb za okolje) nekako izpostavlja tukaj...

Čudno, ane?
- Hoc est qui sumus -

nekikr ::

Ne, samo na to smo se obregnili. Vse to kar si naštel je še največji problem in razlog zakaj so zeleni avtomobili bolj kaprica kot nek mainstream. Na dobre stvari se hitro navadiš (domet 1000km, relativno nizka cena, polnjenje tanka 3 minute) da bi šel nazaj na 150km, visoko cene in polnjenje dolgo nekaj ur pa hvala lepa. 6ih avtomobilov pač ne rabim, niti ni ekološko porabiti za 6 avtov surovin, da nadomestiš enega, ki pač malenkost bolj onesnažuje.

Matev ::

Direkt nikjer, ampak drža pa je taka: itak je brezveze, ker se še vedno kuri premog in onesnažuje.


veliko manj onesnažuje ena termoelektrarna kot pa primerljivo število malih hišnih peči

dzinks63 ::

Električni MotoCzysz z 100kW moči,


zelo zanimiv pa bi bil prenos v električni avtomobil, kar se tudi načrtuje, saj je vse skupaj zelo kompaktno in zmogljivo.
So pa električni motocikli imeli že svoje prvenstvo v laguna Seci.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

SmeskoSnezak ::

Jaz nikjer ne najdem električnega skuterja/motorja, ki bi hkrati imel še prostor za nekaj bencina. Torej hibridnega. Obstaja kaj takega ali ne?
@ Pusti soncu v srce... @

WarpedGone ::

Ga ne boš našel, razen če bo stvar imela vgrajen modelarski 10ccm motorček, ki ti bo tulil na 15.000 obratih.
Stvar je trena nekam zmontirat, in kupec mora stvar plačat.
Stvar ni 2x dražja ampak 4 dražja, ker je treba še dodatno delo da se oba pogona uskladita.

Drugo je, če si v navaden avtomatik v sprednje kolo zmontiraš kak 1kW inwheel motor, baterijo daš pa pod zic. Zgubil si še tisto nekaj malega prtljažnika, dobil pa hmmm, kaj že?
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::

električni avtomobili so majhni

kar verjetno ni všeč ljudem, ki si z velikostjo in hrupnostjo vozila lajšajo kakšne osebne komplekse

nekikr ::

Ja. Ali pa, recimo, gredo kdaj na morje. Ali v hribe. Ali nekam dlje od 100km ;)

thramos ::

Česar ljudje z manjšimi avtomobili, ki niso namenjeni zdravljenju kompleksov, pač ne počnejo.

SmeskoSnezak ::

V Sloveniji imamo za začetek vsaj električne skuterje v ponudbi. Preverite tole stran: E-skuter
@ Pusti soncu v srce... @

SmeskoSnezak ::

Sem pa zdaj našel informacijo, ki bi koga zanimala. Pred časom sem objavil seznam električnih skuterjev. Nekdo pa je enega kupil in se že več kot eno leto z njim vozi.
@ Pusti soncu v srce... @

sidd ::

Huh, tole pa zgleda....zanimivo!
no idea for signature
signed
I

SmeskoSnezak ::

Hehe, sem pa zdaj tole nasel... ZMAGA :D
@ Pusti soncu v srce... @

dzinks63 ::

Tudi Peugeot pripravlja popolnoma električni avtomobil "Peugeot Ion", kateri bi naj kar kmalu prišel v redno prodajo. Kot mestni avtomobilček je kar všečna zadeva. V bistvu je dvojček Mitsubishija MiEV-a.

Peugeot iOn
Top speed: 81mph; 0-62mph: 15.9sec; Economy: 93 miles on one charge; CO2: 0g/km at tailpipe; Kerb weight: 1120kg; Engine: Electric motor, 16kWh lithium ion battery pack; Power: 64bhp at 2500rpm; Torque: 133lb ft at 1900-2750rpm; Gearbox: Single-speed


dzinks63 ::

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

energetik ::

Res lepo, 30kEUR s subvencijo... Torej bomo vsi davkoplačevalaci plačevali, ki si bodo nekateri bogati tole kupovali kot igračko. Pa še potem z večjim računom za elektriko ojačitev EE omrežja.

nekikr ::

Tole je pa super. Končno bom lahko green! Za na morje bom imel en avto, za v službo drugega, do trgovine in nazaj se bom peljal s tretjim, eden od teh dveh pa bo služil kot 15i avto. Ah, svetla eco-green prihodnost...

gumby ::

energetik je izjavil:

Res lepo, 30kEUR s subvencijo... Torej bomo vsi davkoplačevalaci plačevali, ki si bodo nekateri bogati tole kupovali kot igračko. Pa še potem z večjim računom za elektriko ojačitev EE omrežja.


Subvencije so itak višek idiotizma...
my brain hurts

Boeing ::

gumby je izjavil:

Subvencije so itak višek idiotizma...


Itak... če bi subvencionirali dizle, bi pa vsi veselo razglašali, da kako eko je naša država...

Takšnemu razmišljanju lahko rečem samo LOL.

Se pa strinjam, da so višek idiotizma subvencije kmetijstvu, ampak to nekako ne paše v to temo.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Zheegec ::

Itak... če bi subvencionirali dizle, bi pa vsi veselo razglašali, da kako eko je naša država...

Če bi pri nakupu dizla subvencionirali DPF filter (namesto, da ga dodatno obdavčimo), potem ja. Drugače pač ne.
Zakaj predvidevaš, kaj BI rekli, če BI bilo. Kot prvo NI, kot drugo tudi tega NE BI rekli.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

gruntfürmich ::

pri studio city sta bila una dva mudela iz okoljske agencije RS, pa sem malo poslušal. pa sta rekla, da bi potrebovali samo 10% elektrike za el. avte. 10%!!!
ampak kolikor vem da smo računali, bi bilo potrebno energije vsaj 100% zraven, ne pa usranih 10%.

tko da res ne vem, ali se delajo norca iz nas ali so sami nori!???
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
««
66 / 1284
»»