Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

energetik ::

Matev ::
The Citroen Survolt specs also say its lithium-ion batteries can give the car a range of up to 200km. The batteries of the Citroen Survolt can be re-charged in 2 hours with a special device or in 10 hours from a regular power outlet.
meni je 200km kar zadosti za en dan
čez noč ga pa itak priklopiš in se do jutra znova napolni
meni je 200km kar zadosti za en dan
čez noč ga pa itak priklopiš in se do jutra znova napolni

dzinks63 ::
Ne gledat tako pesimistično. Smo šele na začetku masovne proizvodnje električnih avtomobilov in drugih tako gnanih cestnih vozil. Poglej sto let nazaj kakšni so bili takratni avtomobili. Če se razvoj ne bo ustavil, bodo električno gnani avtomobili čez sto let vozili po zraku in ne samo po tleh.

WarpedGone ::
Problemčič je v besedi DO.
Itak da se oglašuje best case, ko furaš enakomerno in ne več od kakih 70 kmh po ravnini, po možnosti še z malo vetra v rit. Vsakodnevni stop n go, pa mal AC in še kakšen hribček, dež, veter pa maš v rokah cca 100 zanesljivih km dosega na katere lahko resno računaš. Po občutku bi reku da je kakih 300 - 400 realnega dosega nekakšen optimum. Več bo pomenilo neizkoriščene baterije in brezveze slabše performanse, manj pa "nezanesljivost dosega".
Ni problem narest močno zadevo, z dost denarja in volje je to čist izvedljivo. Problem je narest šparovno in še vedno povsem stajliš in uporabno zadevo.
Nujno bo treba pogoltnit kruto dejstvo da je čas polnjena od 0 do 100% premosorazmeren z max dosegom vozila. 100 kWh pač pol hitreje natočiš kot pa 200 kWh.
Štrom bo resno zaživel šele, ko bojo začel izkoriščat njegove močnejše plati. Dokler bo le čista zamenjava bencinu bo fail. Moja zadeva na bencin sploh ni izvedljiva, na štrom pa je
Itak da se oglašuje best case, ko furaš enakomerno in ne več od kakih 70 kmh po ravnini, po možnosti še z malo vetra v rit. Vsakodnevni stop n go, pa mal AC in še kakšen hribček, dež, veter pa maš v rokah cca 100 zanesljivih km dosega na katere lahko resno računaš. Po občutku bi reku da je kakih 300 - 400 realnega dosega nekakšen optimum. Več bo pomenilo neizkoriščene baterije in brezveze slabše performanse, manj pa "nezanesljivost dosega".
Ni problem narest močno zadevo, z dost denarja in volje je to čist izvedljivo. Problem je narest šparovno in še vedno povsem stajliš in uporabno zadevo.
Nujno bo treba pogoltnit kruto dejstvo da je čas polnjena od 0 do 100% premosorazmeren z max dosegom vozila. 100 kWh pač pol hitreje natočiš kot pa 200 kWh.
Štrom bo resno zaživel šele, ko bojo začel izkoriščat njegove močnejše plati. Dokler bo le čista zamenjava bencinu bo fail. Moja zadeva na bencin sploh ni izvedljiva, na štrom pa je
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::
Štrom bo resno zaživel šele, ko bojo začel izkoriščat njegove močnejše plati.
štrom bo zaživel takrat ko bo cena bencina narasla preko vsake razumne meje
kar se ob rekordnih cenah bencina v bistvu že ravnokar dogaja
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matev ()

WarpedGone ::
Dokler je trošarine in davka za dve tretjini končne cene goriva je jamr o dragem bencinu brezveze.
Ker ni drag bencin ampak naša država.
Ker ni drag bencin ampak naša država.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

energetik ::
Tako je. @Matev, ne misli, da bo država mirno gledala uporabo "poceni" štroma v prometu. Hitro se po prisesala gor s trošarino za vsako kWh.

gensi ::

dzinks63 ::
Morebiti bodo obdavčili "samo" prevožene kilometre. Zato verjetno razmišljanja v smeri satalitskega cestninjenja.
Verjetno bo res nekaj takega, najbolj simpl. Drugače bi kmalu našli kakšne alternative za kuhanje elektrike ali bypass download.

WarpedGone ::
Na srečo stvar ni ravno "najbol simpl" in posedično tega še kar nekaj let ne bo.
Bo pa totalitarizem na koncu vsekakor zmagal in bo to neizbežno.
Bo pa totalitarizem na koncu vsekakor zmagal in bo to neizbežno.
Zbogom in hvala za vse ribe

dzinks63 ::
Ni pravi elektro avtomobil, je samo hibrid in hibridi bi naj imeli nek smisel, tale BMW pa je čisto nekaj drugega, samemu sebi namen. BMW X6 ActiveHybrid Ekološka perverzija, pa še prav ima.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dzinks63 ()

Boeing ::
Citat iz članka:
Avtor dokazuje, da nima pojma o japonski tehniki in njegova tehnološka daljnovidnost seže do nemško-poljske meje. To, kar avtor opisuje v citatu, je premogel že prvi serijski hibrid, prius I, leta 1997.
Sicer se pa strinjam, da so takšnile hibridi, pa so lahko tisočkrat nemški, navaden crap.
Enako baterijo požirajo tudi ostali sistemi – med stanjem pred semaforjem bo ugašen avto gnal klimo in radio in kar sodi zraven na privarčevane elektrone iz prtljažnika. Skratka, uporabnost električnega dela pogona je vsaj v primerjavi z japonsko konkurenco precej boljša.
Avtor dokazuje, da nima pojma o japonski tehniki in njegova tehnološka daljnovidnost seže do nemško-poljske meje. To, kar avtor opisuje v citatu, je premogel že prvi serijski hibrid, prius I, leta 1997.
Sicer se pa strinjam, da so takšnile hibridi, pa so lahko tisočkrat nemški, navaden crap.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Pyr0Beast ::
Razlika vsekakor ni samo v visokotlačni črpalki, celoten blok motorja je bolj masiven, ker mora motor prenašati precej višjo stopnjo kompresije (tudi do 2x kot pri bencinskem motorju.
Višja stopnja kompresije NI obvezna za delovanje dizla.
Lahko sicer debatiramo, da so cene in marže pri (novih) avtih v splošnem nategatorske, ampak glede na napisano očitno nimaš preveč pojma o dizlih.
Ravno zaradi tega:
Nekateri novi turbo bencinarji celo uporabljajo enake bloke kot sestrski turbo dizli...
In to so počeli že 10 let in še več nazaj, je pa res da to ni čisto 'pravi' dizel.
Moderni bencinarji delajo na zelo podoben način kot dizli "direkten vbrizg goriva" (ker imaš rad VW ti povem da je to FSI ;))
Em. Hm. Še vedno ne špricajo v sam valj ko je le ta v TDC, tako da je blizu, vendar še vedno dovolj daleč, ko se bo pa zadeva premaknila noter bo pa to IMO ekvivalent. Je pa to velik napredek v samem doziranu. Samo bencinar ravno zaradi predhodnega mešanja ne bo nikoli dosegal takih kompresij, kakor jih lahko dizel.
Če jaz prav razumem, je zadeva ravno obratna, kot razlaga username. Neosvinčen bencin 98 ali 100 ima več energije (kj) kot dizel, če zadeva laufa pod atmosferskim pritiskom. Dizel razvije pri avtomobilih več konjev oz. moči zaradi turbin, ki jih bencinarji po večini nimajo, če pa jih že imajo, pa so te turbine še vedno lažje, manj komplicirane kot pri dizlih.
Dizla 'nazaj' drži sama pumpa. Proizvajalci se nekako zelo bojijo bosch pumpe terati nad 5k obratov. S common rail se je to nekako odpravilo.
Sproščena energija pa je pri polnem polnenju enaka bencinarju, samo da bencinar nadoknadi s obrati.
Navor je pa odvisen predvsem od ročice, nekaj pa tudi od kompresijskega razmerja. Samo visoka kompresija motorju prej škoduje kakor koristi. Večino energije goriva motor odda šele ko se je bat premaknil krepko iz TDC in je nekje na pol poti do spodnje mrtve lege.
Bencinar in dizelaš bosta imela pri enakih obratih enako navora, če je seveda mašina enaka.
The Citroen Survolt specs also say its lithium-ion batteries can give the car a range of up to 200km. The batteries of the Citroen Survolt can be re-charged in 2 hours with a special device or in 10 hours from a regular power outlet.
'Special device' je 100kW industrijski polnilnik in tiščanje baterij do limitov, seveda z dobro mero aktivnega hlajenja.
Morebiti bodo obdavčili "samo" prevožene kilometre. Zato verjetno razmišljanja v smeri satalitskega cestninjenja.
Sam sem razmišljal o preprosti obdavčitvi baterij. 100kWh pri 300 ciklih je tam za 1.5kEUR davka na 'gorivo'. (1L=10kWh) Meni se zdi čisto fer, če je neko obdavčevanje že potrebno.
Tako je pol same shit kje tankaš in kako elektriko.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()

TribesMan ::
Em. Hm. Še vedno ne špricajo v sam valj ko je le ta v TDC, tako da je blizu, vendar še vedno dovolj daleč, ko se bo pa zadeva premaknila noter bo pa to IMO ekvivalent. Je pa to velik napredek v samem doziranu. Samo bencinar ravno zaradi predhodnega mešanja ne bo nikoli dosegal takih kompresij, kakor jih lahko dizel.
Em. Hm. Tudi dizli zelo redko špricajo nafto ko je bat v TDC. To počnejo samo pri majhnih obremenitvah in pri majhnih obratih.
Recimo pri full loadu in 4000+ obratih dizel šprica tudi 25° pred TDC.
Po drugi strani DI bencinarji imajo več različnih načinov delovanja. In špricajo tudi zelo blizu TDC, kadar deluje motor v t.i. režimu "lean burn".
Je pa res da pri full load špricajo bistveno prej kot dizli. Vendar bistveno kasneje kot navaden bencinar brez direktnega vbrizga. Saj s špricanjem goriva v že rahlo stisnjen zrak hladiš mešanico, kar je dobro in omogoča uporabo večjih kompresij 12:1. Zagotovo pa bencinarja z 16:1 ne bomo videli še en lep čas :D, definitivno bomo prej videli dizle z zelo nizkimi kompresijami pod 15:1.
Dizla 'nazaj' drži sama pumpa. Proizvajalci se nekako zelo bojijo bosch pumpe terati nad 5k obratov. S common rail se je to nekako odpravilo.
Dizla nazaj drži samo ena stvar, in to je dejstvo da dizel rabi precej veliko časa da zgori, medtem ko je pri bencinarju ta postopek skoraj instanten.
Common rail pumpe bi komot zdržale tud 10k obratov, vendar pri takih obratih bi večino dizla izgorelo v izpuhu, razen če bi ga vbrizgal 90° BTDC, kar bi pa verjetno dvignilo glavo zelo hitro :D
Kot zanimivost, common rail pumpa porabi pri 4000 obratih za to da vzdržuje 1600 barov pritiska pri polni obremenitvi motorja (80mg/injection goriva) približno 4kW energije. :)
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

sidd ::
A je bila tule že omenjena slovenska chebelica? Se zna zgoditi, da bo na "pogorišču" ravenske železarne zrasla tovarna EV.
no idea for signature
signed
I
signed
I

Matev ::
tale čbela bo priščla kot prototip ven leta 2012
kar je popolnoma brezveze
itak bo takrat že konec sveta
pa tudi če nga ne bo bo vse drugače
tale najava čbele je zgolj reklama
kar je popolnoma brezveze
itak bo takrat že konec sveta
pa tudi če nga ne bo bo vse drugače
tale najava čbele je zgolj reklama

sidd ::
Jah, reklama gor ali dol. Sej je v članku napisano kakšni so njihovi načrti. Začetna cena 30kEUR, torej odpade za navadno rajo.
no idea for signature
signed
I
signed
I

Matev ::
30k eurov je bencinar + bemcin za celo življenjsko dobo te čebelice
je pa res, da bo čbelca like avto čet 5 let vsaj pol te cene
in da bo bencin čez pet let vsaj 2x dražji
prihodnost zagotovo pripada elektriki
je pa res, da bo čbelca like avto čet 5 let vsaj pol te cene
in da bo bencin čez pet let vsaj 2x dražji
prihodnost zagotovo pripada elektriki

sidd ::
30k eurov je bencinar + bemcin za celo življenjsko dobo te čebelice
je pa res, da bo čbelca like avto čet 5 let vsaj pol te cene
in da bo bencin čez pet let vsaj 2x dražji
prihodnost zagotovo pripada elektriki
Sej to je plan čbelce. Bomo vidli! Ker je ideja vseeno zelo mikavna. Za vsak dan tistih 20 km narest do službe pa nazaj ni boljšega...
no idea for signature
signed
I
signed
I

WarpedGone ::
Slovenska čebelica? FAIL.
Od države fehtajo/so dobili kup denarja za razvoj električnega pogonskega motorja. Po domače: odkrivajo toplo vodo z mojim in tvojim denarjem.
Primernih električnih motorjev je na trgu za male denarje na kupe, razviti ne morejo ničesar bistveno boljšega. 95% izkoristka namesto 90%? To se na koncu pretvori v 100 m več dosega. Je res potrebno v to zmetat kup denarja in časa?
Pravi plan čebelice je tako žal le pumpanje proračunskega denarja. Iz tega bo največ kakšna razstava kje in trkanje po prsih, kako država podpira razvoj. Avtomobila za kupit iz te moke ne bo.
Električni avto ima vse potrebne komponente že zdavnaj razvite. Šibka je le integracija, ker se tega do sedaj pač še ni počelo v takšnem obsegu in dimenzijah. Pri razvoju je tako treba "le" najt primerne komponente in jih skup sešraufat na način ki prestane zob časa in zlorab na cesti.
Od države fehtajo/so dobili kup denarja za razvoj električnega pogonskega motorja. Po domače: odkrivajo toplo vodo z mojim in tvojim denarjem.
Primernih električnih motorjev je na trgu za male denarje na kupe, razviti ne morejo ničesar bistveno boljšega. 95% izkoristka namesto 90%? To se na koncu pretvori v 100 m več dosega. Je res potrebno v to zmetat kup denarja in časa?
Pravi plan čebelice je tako žal le pumpanje proračunskega denarja. Iz tega bo največ kakšna razstava kje in trkanje po prsih, kako država podpira razvoj. Avtomobila za kupit iz te moke ne bo.
Električni avto ima vse potrebne komponente že zdavnaj razvite. Šibka je le integracija, ker se tega do sedaj pač še ni počelo v takšnem obsegu in dimenzijah. Pri razvoju je tako treba "le" najt primerne komponente in jih skup sešraufat na način ki prestane zob časa in zlorab na cesti.
Zbogom in hvala za vse ribe

sidd ::
Fail ali ne - za zdaj imajo delo in denar. Če pa bo kaj iz denarja in dela, torej te moke, pa bomo videli. Da pa odkrivajo toplo vodo z našim denarjem, pa niso nič krivi, kvečemu dovolj pametni. Će je tu kdo kriv je država, kaj pa "tala" denar za tako.

no idea for signature
signed
I
signed
I

energetik ::
Dokler si boš lahko za tako ceno nabavil 2 velika in dobro opremljena bencinarja, iz te moke ne bo kruha. Dodatna igračka za bogate pač.
Da bi si pa kdo od povprečnega folka tole nabavil za v službo poleg obstoječega bencinarja, pa mislim da ni variante.
Torej ko bo cena take Čebelce tam okoli 5 kEUR, potem se pojavim tam s kešem v roki. Prej pa sigurno ne.
Da bi si pa kdo od povprečnega folka tole nabavil za v službo poleg obstoječega bencinarja, pa mislim da ni variante.
Torej ko bo cena take Čebelce tam okoli 5 kEUR, potem se pojavim tam s kešem v roki. Prej pa sigurno ne.

SmeskoSnezak ::
Italijani so naredili nekaj podobnega miniju. Poglejte si Tazzari Zero.
In čeprav zgleda kot kakšen starejši VW avtodom, je Piaggio Porter dobra izbira za podjetnike :))
Da se ne omejujemo le na avtomobile.
Vectrix VX-1 motorno kolo.
Govecs motorna kolesa
Amperia skuter
In čeprav zgleda kot kakšen starejši VW avtodom, je Piaggio Porter dobra izbira za podjetnike :))
Da se ne omejujemo le na avtomobile.
Vectrix VX-1 motorno kolo.
Govecs motorna kolesa
Amperia skuter
@ Pusti soncu v srce... @

WarpedGone ::
Dodatna igračka za bogate pač.
Čisto vse je bilo najprej dodatna igračka za bogate in kislo grozdje za manj bogate.
Mene moti predvsem to, da vsi študirajo samo kako zamenjat motor. Pa je to dost simpl, da je izvedljivo v domači garaži.
Noben ne študira o pravih prednostih električnega pogona in možnostih, ki jih pri bencinskem pogonu sploh ni. Tisto bo šele prava igračka, teli obstoječi poskusi so le MOTS, More Of The Same.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::
Da pa odkrivajo toplo vodo z našim denarjem, pa niso nič krivi, kvečemu dovolj pametni.Tako kot so pametni vsi prevaranti, ki jim prevara uspe.
Sicer pa sami priznavajo, da je za (pre)visoko ceno kriv akumulator, z razvojem akumulatorjev pa se ne bodo ukvarjali. Kot pravi WarpedOne, električnih avtomobilčkov je, kolikor hočeš (Hrvati tudi razvijajo enega takega in gradijo gradove v oblakih), ker jih ni noben problem narediti.
Več kot trideset let je že od tega, kar so si pri nas prvi zanesenjaki predelali avtomobile na elektriko. Vzameš en primeren elektromotor, v prtljažnik nabašeš akumulatorje in vozi miško.
V (serijski) praksi se zatakne le pri akumulatorju, zlasti cenovno. Ko naprimer tile naši modeli omenjajo sto km za en evro elektrike, previdno zamolčijo, koliko kilometrov je življenjska doba akumulatorjev.
Če lahko višjo ceno v primerjavi z notranjim izgorevanjem upravičiš s tem, da ne ropotajo in smradijo, OK, drugače pa nimajo šans. In pri nas je še dodaten problem, da po mestih, kjer bi takšni avtomobilčki prišli najbolj prav, nimamo infrastrukture za njihovo polnjenje.
O.

nekikr ::
Po moje je "polnjenje" napačna zadeva, ker traja predolgo. Moral bi se ustaviti na Petrolu in prijazni prodajalec naj ti zamenja baterije. 5 minut pa greš naprej. 100kom dosega v idealnih razmerah? Grem raje s kolesom...

WarpedGone ::
@nekikr:
Še en, ki se še ni iztrgal iz bencinsko/socialističnega razmišljanja?
Ta "po tvoje" je bil že milijonkrat ponovljen in razložen zakaj je še slabša varianta kot "počasno" poljnjenje.
Električni avto filaš vsako noč sproti in ni nobenega čakanja sploh. Vsako jutro imaš "poln tank". Če hočeš it 1000km daleč, kar je preveč za eno polnjenje, pa vzemi dizlarja/vlak/avijon. Ti njivo orješ s cliotom al traktorjem?
Okapi:
Točno tako. Treba je delat na temu seznamu prednosti in te nove možnosti izkoristit do konca, sicer v elektriki ni/ne bo nobenega profita sploh.
Vsako kolo svoj motor, nadzor stabilnosti preko teh motorjev namesto zavor, večje udobje v vožnji, enostavnost vožnje, odzivnost avtomobila, boljša razporeditev teže, ...
Še en, ki se še ni iztrgal iz bencinsko/socialističnega razmišljanja?
Ta "po tvoje" je bil že milijonkrat ponovljen in razložen zakaj je še slabša varianta kot "počasno" poljnjenje.
Električni avto filaš vsako noč sproti in ni nobenega čakanja sploh. Vsako jutro imaš "poln tank". Če hočeš it 1000km daleč, kar je preveč za eno polnjenje, pa vzemi dizlarja/vlak/avijon. Ti njivo orješ s cliotom al traktorjem?
Okapi:
Če lahko višjo ceno v primerjavi z notranjim izgorevanjem upravičiš s tem, da ne ropotajo in smradijo, OK, drugače pa nimajo šans.
Točno tako. Treba je delat na temu seznamu prednosti in te nove možnosti izkoristit do konca, sicer v elektriki ni/ne bo nobenega profita sploh.
Vsako kolo svoj motor, nadzor stabilnosti preko teh motorjev namesto zavor, večje udobje v vožnji, enostavnost vožnje, odzivnost avtomobila, boljša razporeditev teže, ...
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::
Ampak zakaj bi rabil dva avtomobila (ali 3)? Enega do službe, drugega do stare mame in potem še enega, če grem na morje?
Električni avtomobili naj bi bili "čistejši" in to je ena od prednosti, ki jih ti hočeš izpostaviti. Ampak sigurno je bolje imeti enega dizla ali bencinarja, kot pa dva električna avtomobila. Sta dražja in za njuno izdelavo se porabi še enkrat več surovin in energije...
Ni debata o tem s čim orjem njivo. Debata je ali grem z istim avtom v službo in do soseda, ali za to rabim dva različna vtomobila.
Električni avtomobili naj bi bili "čistejši" in to je ena od prednosti, ki jih ti hočeš izpostaviti. Ampak sigurno je bolje imeti enega dizla ali bencinarja, kot pa dva električna avtomobila. Sta dražja in za njuno izdelavo se porabi še enkrat več surovin in energije...
Ni debata o tem s čim orjem njivo. Debata je ali grem z istim avtom v službo in do soseda, ali za to rabim dva različna vtomobila.

Okapi ::
Ta "po tvoje" je bil že milijonkrat ponovljen in razložen zakaj je še slabša varianta kot "počasno" poljnjenje.A si prepričan? Ker meni se tudi zdi, da je menjava akumulatorjev na "črpalkah" boljša možnost od domačega polnjenja, seveda potem, ko bodo standardizirani in bo urejena ustrezna infrastruktura. Akumulatorji bodo tako bolje izkoriščeni, njihovo ceno boš odplačeval po obrokih, električni avtomobili bodo primerni za poljubno dolge vožnje ...
O.

Pyr0Beast ::
Vendar bistveno kasneje kot navaden bencinar brez direktnega vbrizga. Saj s špricanjem goriva v že rahlo stisnjen zrak hladiš mešanico, kar je dobro in omogoča uporabo večjih kompresij 12:1. Zagotovo pa bencinarja z 16:1 ne bomo videli še en lep čas :D, definitivno bomo prej videli dizle z zelo nizkimi kompresijami pod 15:1.
Ohladiš jo, samo s tem tudi povečaš volumen mešanice, ki pa naraste dosti bolj kakor pade zaradi nižje temperature. Ko se tekočine vaporizirajo zavzamejo večjo prostornino.
Pri dizlih mi je všeč, ker lahko izkoristijo vročino, katero bencinar ne zmore :)
Em. Hm. Tudi dizli zelo redko špricajo nafto ko je bat v TDC. To počnejo samo pri majhnih obremenitvah in pri majhnih obratih.
Recimo pri full loadu in 4000+ obratih dizel šprica tudi 25° pred TDC.
To je kar dosti. Mehanska pumpa tega verjetno ne zmore ?
Common rail pumpe bi komot zdržale tud 10k obratov, vendar pri takih obratih bi večino dizla izgorelo v izpuhu, razen če bi ga vbrizgal 90° BTDC, kar bi pa verjetno dvignilo glavo zelo hitro :D
10kRPM s običnimi mehanskimi pumpami, katere same futrajo inektorje IMO ni ravno dosegljivo :)
Dizla nazaj drži samo ena stvar, in to je dejstvo da dizel rabi precej veliko časa da zgori, medtem ko je pri bencinarju ta postopek skoraj instanten.
Tudi res.
Kot zanimivost, common rail pumpa porabi pri 4000 obratih za to da vzdržuje 1600 barov pritiska pri polni obremenitvi motorja (80mg/injection goriva) približno 4kW energije. :)
Noro :D
5.3g goriva/s
53Wh/s, 191kW termične moči, četrtina od tega je od oka 50kW (imo realno bolj 70,80), kar 4kW znese skoraj 10% mehanske moči.
prihodnost zagotovo pripada elektriki
Elektrika pa ne bo šla gor ? :)
Trošarin na štrom tudi ne bo ?
A si prepričan? Ker meni se tudi zdi, da je menjava akumulatorjev na "črpalkah" boljša možnost od domačega polnjenja, seveda potem, ko bodo standardizirani in bo urejena ustrezna infrastruktura. Akumulatorji bodo tako bolje izkoriščeni, njihovo ceno boš odplačeval po obrokih, električni avtomobili bodo primerni za poljubno dolge vožnje ...
To bi bila dobra zadeva. Samo ....
Cena elektrike s takimi akkuji bi bila večja od cene goriva :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::
Že mogoče, ampak za elektriko bi se odločil, ker bi bili avtomobili tišji, manj bi onesnaževali, vožnja bi bila lažja, udobnejša, varnejša ...
O.
O.

WarpedGone ::
A si prepričan? Ker meni se tudi zdi, da je menjava akumulatorjev na "črpalkah" boljša možnost od domačega polnjenja, seveda potem, ko bodo standardizirani in bo urejena ustrezna infrastruktura.
Sm prepričan. Standardizacija nujno pomeni takšne ali drugačne kompromise v celem spektru vozil. Čisto vsako vozilo bi s posebej prikrojeno baterijo imelo boljše performanse, kot pa s standardiziranimi celicami. Dodaten "problem" je, da cena baterij ni posledica hudo zapletenega postopka proizvodnje, katerega ceno bi z masovno proizvodnjo lahko kej občutno znižal. Standardizacija bi pomenila večjo proizvodnjo ampak cena na kos se zato nebi kej drastično znižala.
Sploh, če govorimo o celicah v obliki kot si jih predstavljamo danes - veliki cegli. Takšna izmenjava morda postane bol izvedljiva če govorimo o miniaturnih kroglicah, ki se obnašajo napol kot kapljevina in jih lahko "naliješ" v praktično poljubno oblikovan hranilnik v avtomobilu. Več kot jih spraviš not, več energije si "natankal"
Še vedno pa rešuješ napol namišljen problem. Zaradi počasnega polnjenja se kot po pravilu sekirajo ljudje, dokler električnega avtomobila NIMAJO. Ko si ga nabavijo, se zaradi tega ne sekirajo več sploh, ker dojamejo da imajo vsako jutro znova tank poln, čakali so pa natanko 0 ur.
Akumulatorji bodo tako bolje izkoriščeni, njihovo ceno boš odplačeval po obrokih, električni avtomobili bodo primerni za poljubno dolge vožnje ...
Nihče ti ne brani da akumulatorje že danes ne kupiš na kredit in nato lepo odplačuješ obroke. To je že danes tukaj. Pa izogneš se še enemu posrednika, ki mora s tem nekaj zaslužit pa pokrit svoje stroške. Kaj bo ceneje?
Kje vidiš boljšo izkoriščenost akumulatorjev, mi ni jasno. Js v tem vidim kvečjemu več zlorabe materiala - če je reč tvoja, jo ahtaš, če je tvoj le štrom v njih, ti dol visi za njihovo pregrevanje ipd. Ahtaš kvečjemu toliko, da ti bojo reč še vedno vzel nazaj in ne zaračunal uničenja.
Že mogoče, ampak za elektriko bi se odločil, ker bi bili avtomobili tišji, manj bi onesnaževali, vožnja bi bila lažja, udobnejša, varnejša ...
Zato je električni rolls royce bistveno bolj smiselna zadeva kot pa električni twingo. Al pa dizl twingo.
Zbogom in hvala za vse ribe

sidd ::
Jah kot rečeno, dokler ne bo ekonomske računice, tako dolgo ne bo nič iz tehle EV-jev. Vprašanje edino kaj se bo prej podražilo/pocenilo.
Kera firma bo razvila nex gen baterije in jih spravila v mass production, je zmagala.
Kera firma bo razvila nex gen baterije in jih spravila v mass production, je zmagala.
no idea for signature
signed
I
signed
I

Martin Krpan ::
Pri teh električnih avtih je stvar popolnoma napačno zastavljena. Nikoli se ne bodo prijeli dokler bodo v njih tlačili akumulatorje. Ti pa so zaenkrat teški,
ekološko in varnostno sporni, se prehitro izrabijo, nekateri celo (samo)vnetljivi.
Dokler ne znajo narediti spodobnega akumulatorja za
navadni prenosnik, mobitel ali pormašino nimajo akuji
v avtu kaj iskati.
Rešitev je v dovodu elektrike v cesti. Enostavno zarežeš po sredini ceste kanal in vanj montiraš šino po kateri se bo dovajal tok. Še več; to šino lahko izkoristiš za prenos podatkov od avta do avta in do
cestnega nadzornega centra. Avtomobili bi tako lahko avtomatsko držali varnostno razdaljo, prilagajali hitrost, v križišču speljavali kot eden, brez 5s razmakov med avti se navigirali ....
Taki avtomobili bi bili tudi veliko cenejši in več 100
kg lažji in posledično še varčnejši.
Vem da se to sliši drago vendar mislim da ne bi podražilo gradnje cest za več kot 20%.
Začeli bi z vgradnjo na avtocestah, v večjih mestih,
nato na regionalkah za dovoz do doma pa bi prehodno
obdržali akumulator z dosegom 15-20 km kar bi bilo
dovolj tudi za v največje rovte. Seveda bi se ta
akumulator polnil med vožnjo.
Na štrom se sicer ne spoznam preveč, ampak če deluje pri tramvajih in vlakih ne vem zakaj ne bi pri avtih.
Baje je pri tramvajih, ki imajo dovod elektrike z ceste tako narejeno, da lahko celo varno hodiš po njem. Bolj kot tehnične težave in stroški je problem v glavah.
ekološko in varnostno sporni, se prehitro izrabijo, nekateri celo (samo)vnetljivi.
Dokler ne znajo narediti spodobnega akumulatorja za
navadni prenosnik, mobitel ali pormašino nimajo akuji
v avtu kaj iskati.
Rešitev je v dovodu elektrike v cesti. Enostavno zarežeš po sredini ceste kanal in vanj montiraš šino po kateri se bo dovajal tok. Še več; to šino lahko izkoristiš za prenos podatkov od avta do avta in do
cestnega nadzornega centra. Avtomobili bi tako lahko avtomatsko držali varnostno razdaljo, prilagajali hitrost, v križišču speljavali kot eden, brez 5s razmakov med avti se navigirali ....
Taki avtomobili bi bili tudi veliko cenejši in več 100
kg lažji in posledično še varčnejši.
Vem da se to sliši drago vendar mislim da ne bi podražilo gradnje cest za več kot 20%.
Začeli bi z vgradnjo na avtocestah, v večjih mestih,
nato na regionalkah za dovoz do doma pa bi prehodno
obdržali akumulator z dosegom 15-20 km kar bi bilo
dovolj tudi za v največje rovte. Seveda bi se ta
akumulator polnil med vožnjo.
Na štrom se sicer ne spoznam preveč, ampak če deluje pri tramvajih in vlakih ne vem zakaj ne bi pri avtih.
Baje je pri tramvajih, ki imajo dovod elektrike z ceste tako narejeno, da lahko celo varno hodiš po njem. Bolj kot tehnične težave in stroški je problem v glavah.

TribesMan ::
Em. Hm. Tudi dizli zelo redko špricajo nafto ko je bat v TDC. To počnejo samo pri majhnih obremenitvah in pri majhnih obratih.
Recimo pri full loadu in 4000+ obratih dizel šprica tudi 25° pred TDC.
To je kar dosti. Mehanska pumpa tega verjetno ne zmore ?
Common rail pumpe bi komot zdržale tud 10k obratov, vendar pri takih obratih bi večino dizla izgorelo v izpuhu, razen če bi ga vbrizgal 90° BTDC, kar bi pa verjetno dvignilo glavo zelo hitro :D
10kRPM s običnimi mehanskimi pumpami, katere same futrajo inektorje IMO ni ravno dosegljivo :)
Kot zanimivost, common rail pumpa porabi pri 4000 obratih za to da vzdržuje 1600 barov pritiska pri polni obremenitvi motorja (80mg/injection goriva) približno 4kW energije. :)
Noro :D
5.3g goriva/s
53Wh/s, 191kW termične moči, četrtina od tega je od oka 50kW (imo realno bolj 70,80), kar 4kW znese skoraj 10% mehanske moči.
Pustimo "mehanske" pumpe... ker jih dejansko že nekaj časa nihče ne vgrajuje v avtomobile. Zadnji je bil VW, pa še ta se je udal v usodo in šaltal na common rail, ker je preprosto CR veliko boljši, prilagodlivejši...
Druače začetek vbrizga na kateremkoli dizlu ni noben problem nastaviti, neglede na tip pumpe, problemi so potem drugje (peak cylinder pressure).
Pri CR je edina stvar kolk hiter injektor lahko narediš, in glede na to da zadnje generacije CR injektorjev vbrizgujejo gorivo do 8-krat v enem "taktu" mislim da to ne bi bil problem :D
Sicer pa drugače se dizal da spravit tudi tja do 6000 obratov ampak tam so stvari že daleč od optimalnih. Recimo primer enega zelo dobro natunanega TDIja (2.0 originalno ima glih nekje pol manj moči):
Pri izračunu si se pa malo uštel :) 4je cilindri so, Tako da se vbrizg vrši nekje 2 krat na obrat glavne gredi :)
V realnosti je to okroglih 200 "konjev" ali ~150kW na gredi. (1.9 JTD)
Vseeno pumpa požre 5%, kar ni zanemarljivo, je pa procent pri nizkih obremenitvah motorja višji.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()

Pyr0Beast ::
Sicer pa drugače se dizal da spravit tudi tja do 6000 obratov ampak tam so stvari že daleč od optimalnih. Recimo primer enega zelo dobro natunanega TDIja (2.0 originalno ima glih nekje pol manj moči)
Kar ni dosti dlje od AX 1.4L Dizla z navadno lucas pumpo, kateri se je vrtel pri 5kRPM :)
Pa sem upal da bodo z dizli že pri 7kRPM, če ne še preko sedaj...
Pri izračunu si se pa malo uštel :) 4je cilindri so, Tako da se vbrizg vrši nekje 2 krat na obrat glavne gredi :)
Ah, dammit. 2 takta na obrat. :)
V realnosti je to okroglih 200 "konjev" ali ~150kW na gredi. (1.9 JTD)
Potem 382kW termične moči. Glede na greško, napoved ni bila prav daleč od realnega stanja :)
Potem žre pumpa 2.5% glede na max. moč ki si jo podal.
In tistih 5% pri nizkih obremnitvah.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()

Snohman ::
Dizli se ne bojo nikoli toliko vrteli. Pa ne zaradi tehničnih omejitev, pač pa zaradi mehanskih izgub, ki se povečujejo z obrati, in potem jasno povečujejo porabo.
Pred nekaj leti (2000-2005), so vsi tiščali dizle v nebo in so največje moči dosegali tam pri 4500 rpm.
Danes je težko najdt takega dizla. Vsi se vrtijo počasneje. No, vsaj pri podjetjih, ki vejo kaj delajo, ostali bodo sčasoma ugotovili enako.
Glede električnega avta; ko bodo navadni kupc začeli uporabljati tele Nissane Leafe bomo videli uporabnost.
Jaz sem sicer bolj za Chevy Volt varianto, se mi zdi bolj uporabna, ker ima domet neskončen, saj natočiš bencin in pelješ, pri Leafu pa je to neizvedljivo, ker je pač 100% el.
Pred nekaj leti (2000-2005), so vsi tiščali dizle v nebo in so največje moči dosegali tam pri 4500 rpm.
Danes je težko najdt takega dizla. Vsi se vrtijo počasneje. No, vsaj pri podjetjih, ki vejo kaj delajo, ostali bodo sčasoma ugotovili enako.
Glede električnega avta; ko bodo navadni kupc začeli uporabljati tele Nissane Leafe bomo videli uporabnost.
Jaz sem sicer bolj za Chevy Volt varianto, se mi zdi bolj uporabna, ker ima domet neskončen, saj natočiš bencin in pelješ, pri Leafu pa je to neizvedljivo, ker je pač 100% el.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Snohman ()

dzinks63 ::
Po velikih težavah in odločitvah da ali ne, se prodaja Chevrolet Volta z 150KM elektomotorjem in z 80KM 1,4 bencinskim motorjem le začenja.
Za Volta v Ameriki sprejemajo prednaročila, kateri je cenovno dokaj zanimiv za 41000 $, z kakšno eko stimulacijo (govori se o 7500 $) pa bo še bolj spejemljiv. Garancija na baterije je osem let in če je zadeva vsaj malo predimenzionirana, bo zdržala 10+ let. Seveda pa vse skupaj ni mišljeno za nabijanje km (taxi, leasing, ...). Sicer pa važno da se vse skupaj pozitivno premika in čez nekaj let bo kar lepa poplava še boljših in še cenejših avtomobilov.
Za Volta v Ameriki sprejemajo prednaročila, kateri je cenovno dokaj zanimiv za 41000 $, z kakšno eko stimulacijo (govori se o 7500 $) pa bo še bolj spejemljiv. Garancija na baterije je osem let in če je zadeva vsaj malo predimenzionirana, bo zdržala 10+ let. Seveda pa vse skupaj ni mišljeno za nabijanje km (taxi, leasing, ...). Sicer pa važno da se vse skupaj pozitivno premika in čez nekaj let bo kar lepa poplava še boljših in še cenejših avtomobilov.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()

dzinks63 ::
Brammo Empulse, cena, odvisno od baterij:
The Empulse Trio will cost $9,995 for the 6.0, $11,995 for the 8.0 and $13,995 for the 10.0 model with a 100 mile range.
!
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()

egonk ::
Sem klikal malo po http://www.opel-ampera.com in zasledil 370 Nm navora, kar je zelo lepa številka in več kot moj turbo-dizel na optimalnih obratih. Me pa zanimo koliko je navora, ko zmanjka baterij in zakaj je top-speed 160 km/h - a je to umetno omejeno?

WarpedGone ::
Ko zmanjka baterij je navor enak - elektriko priskrbi agregat. Ampera je serijski hibrid - avtomobil vedno poganja samo elektromotor, ICE poganja le generator. Nad 80 kmh baterije niso več dovolj močne da bi dobavljale vso potrebno moč, zato takrat vedno pomaga še ICE. 160 zna bit pa meja, kjer je električni sistem dosegu svojo konstantno moč - oz. je elektromotorju zmanjkalo navora za kaj več.
Električni motorji majo to navado da imajo konstanten navor od 0 obratov pa do neke "meje", od tam naprej jim navor pada. Največja hitrost se zato vedno doseže v tem območju padajočega navora in moči. V riti se to občuti kot da avta kr zmanjka. Mal počasneje pa še vedno brcne v rit, mal hitreje pa nič od nič več.
Električni motorji majo to navado da imajo konstanten navor od 0 obratov pa do neke "meje", od tam naprej jim navor pada. Največja hitrost se zato vedno doseže v tem območju padajočega navora in moči. V riti se to občuti kot da avta kr zmanjka. Mal počasneje pa še vedno brcne v rit, mal hitreje pa nič od nič več.
Zbogom in hvala za vse ribe

Boeing ::
V čem je problem, da je najvišja hitrost omejena na 160kmh ?
To je še vedno več od 145, 150, kolikor je še nekje razumna hitrost za po avtocesti...
To je še vedno več od 145, 150, kolikor je še nekje razumna hitrost za po avtocesti...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

egonk ::
V čem je problem, da je najvišja hitrost omejena na 160kmh ?
To je še vedno več od 145, 150, kolikor je še nekje razumna hitrost za po avtocesti...
Jaz se šparavno vozim (120 po števcu tempomat) in me ne bi nič motilo. Tistih max 160 je bila bolj postranska opazka, ker ICE avto s 370 Nm gre običajno brez problema 210+. Se pa folk redno vozi po nemških autobanih 200+, moraš kar dobro gledat da ne dobiš kak 535d v rit ;)

WarpedGone ::
V čem je problem, da je najvišja hitrost omejena na 160kmh ?
- izgubiš v merjenju k*rc*v
- nisi taglavn na autobahnu
Sploh pa je kakršnikoli štrom švoh izbira za autobahn, kjer za vzdrževanje 250kmh potrebuješ cca 150kW moči. V eni uri pokuriš 150kWh štroma in prideš 250 km daleč. Neučinkovito kolkr se le da. Z 130 kmh z isto količina štroma prideš 4x dlje.
Jaz se šparavno vozim (120 po števcu tempomat)
Tempomat ni ravno najbol šparovna izbira - ker ne upošteva energetskih potreb. Na vso silo hoče držat nastavljeno hitrost, tut če greš v položen hrib, kjer se splača mal spustit hitrost. 10kmh počasneje lahko pomeni 3l nižjo trenutno porabo.
Tistih max 160 je bila bolj postranska opazka, ker ICE avto s 370 Nm gre običajno brez problema 210+
Ja, ker ICE mašine imajo obvezno menjalnik, da je stvar sploh uporabna = sposobna speljlat in hkrati peljat tut z uporabno hitrostjo (nimaš samo prve prestave). Ko pa že imaš menjalnik pa ni več problem dodat še kak zobnik, da maš tut prestavo tko naračunao, da se max hitrost doseže okrog max moči motorja.
Elektropogon menjalnika načeloma ne potrebuje ker ima zadost štartnega navora in ne crkne če se mu rata le počasi vrtet - potrebuje le nek simpl reduktor. Visoka končna je tako kolateralna škoda tega reduktorja. Možna je le, če vgradiš menjalnik s čemer pa povečaš kompleksnost, težo, stroške in zmanjšaš učinkovitost in zanesljivost. Ko bo natuhtal kako spesnit primeren menjalnik, jih bojo začel tut vgrajevat - ne bo ta to 7 stopenjsko čudo ampak le dve al pa tri prestave.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

sidd ::
Bodo za EV tudi menjalnike spedenali...
klik
Korak po korak bodo EV se razvijale, kot so se ICE sedaj 100 let...vendar EV nemara to uspe v 10-ih. We'll see...
klik
Korak po korak bodo EV se razvijale, kot so se ICE sedaj 100 let...vendar EV nemara to uspe v 10-ih. We'll see...
no idea for signature
signed
I
signed
I

Lonsarg ::
menjalnik rabjo sam super šporni avti kot je Tesla, ki ga imaš lahko tudi skoz v 2. predstavi, v 1. daš samo za bolše pospeške. Nobenih predstav ne rabjo normalni EV brez skrbi.

sidd ::
Dokler ne bo rešen problem s hranjenjem energije, bo še kar veliko kompromisnih rešitev 
Drugače pa lepote el. motorja so ravno v tem. Navor od 0 dalje max, ni potrebe po menjalnikih, ...
Kaj pa mogoče kdo spremlja razvoj in wheel motorjev? Dobra ideja samo unsprung mass je jeba...

Drugače pa lepote el. motorja so ravno v tem. Navor od 0 dalje max, ni potrebe po menjalnikih, ...
Kaj pa mogoče kdo spremlja razvoj in wheel motorjev? Dobra ideja samo unsprung mass je jeba...
no idea for signature
signed
I
signed
I