Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

dzinks63 ::
Audi pripravlja zanimiv avtomobil za začetek kot koncept z pogonom preko elektro motorja v kombinaciji z malim lahkim in vačnim bencinskim motorjem, kateri bi skrbel za dodatno polnjenje baterij.
Za daljše poti avtomobil uporablja t. i. modul range extender oziroma modul za povečan doseg (ko kapaciteta baterij pade pod polovico), ki po potrebi vključi Wanklov enokolutni 254-kubični motor z močjo 15 kW (20,4 KM) in enako zmogljiv alternator. Motor se ves čas vrti s hitrostjo 5.000 vrtljajev na minuto, ko je tudi najučinkovitejši, doseg avtomobila pa se na ta način ob povprečni porabi le 1,9 litra bencina na sto kilometrov poveča za dodatnih 200 km (izpust CO2 znaša v tem primeru le 45 g/km).
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()

WarpedGone ::
Hrupa je pa koliko? Kot kosilnica al kot avijon? :)
Ko bodo uspeli sestavit praktično neslišen ICE, ko ta deluje na optimalnih obratih in oddaja uporabno moč, bo RangeExtension dobil en kos več smisla in uporabnosti.
Folk pljuva po biturbo mašinah, ker se preveč čuti preklop iz ene na dve turbini, jamra zarad turbo laga. Mislite, da bodo povsem nepovezan hrup in treslaje pa kr tko sprejel? Fail. Range Extension ni najboljše izmed obeh svetov ampak najslabše izmed obeh svetov. Naj bo ICE tam kjer mu je mesto - na AC - in štrom tam kjer mu je mesto - v mestih in krajših komutih.
Ko bodo uspeli sestavit praktično neslišen ICE, ko ta deluje na optimalnih obratih in oddaja uporabno moč, bo RangeExtension dobil en kos več smisla in uporabnosti.
Folk pljuva po biturbo mašinah, ker se preveč čuti preklop iz ene na dve turbini, jamra zarad turbo laga. Mislite, da bodo povsem nepovezan hrup in treslaje pa kr tko sprejel? Fail. Range Extension ni najboljše izmed obeh svetov ampak najslabše izmed obeh svetov. Naj bo ICE tam kjer mu je mesto - na AC - in štrom tam kjer mu je mesto - v mestih in krajših komutih.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::
Pa tale zadeva bi bila fajn če bi imel možnost da jo sam vgradiš ali pa vzemeš ven.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

dzinks63 ::
The Mazda RX-8 , a new car from Mazda, has a new, award winning rotary engine called the RENESIS. Named International Engine of the Year 2003
Sodoben Wanklov motor je bil izbran kot najboljši motor leta. Pod pokrovom ga ima Mazda RX8. In je daleč od kosilnic katere ropotajo in tresejo. To so bile pomanjkljivosti začetne zasnove katero so vgradili v NSU RO80. Od takrat so ta koncept Mazdini inženirji izpolnili do prefinjenosti in odpravili praktično vse pomanjkljivosti te zasnove. Zadeva se seveda še naprej izboljšuje in tale Audijev rotirajoči motorček bo delal kot "singerca", praktično je idealna zadeva za kaj takega, kot je pogon alternatorja pri fiksnih vrtljajih pri največji učinkovitosti.

WarpedGone ::
Lej, glavna razlika je al ti stvar teče pod standtgasom glih tolk da se vrti al da ti teče na 5000 obratih in oddaja nekaj deset kW moči.
Zbogom in hvala za vse ribe

Lonsarg ::
Lej glavna stvar je to, da ti ta zadeva teče samo kadar greš na potovanje, to je 5krat na leto! Drugače maš pa samo neslišen elektromotor na baterijo, za krajše poti. TO je glavna stvar. Tiste petkrat greš pa itak na avtocesto, kjer tako ali tako vsak avto tuli.

sidd ::
Tale audijev koncept bo še dolgo živel, dokler ne bodo razvili kakšnih zares uporabnih baterij....kaj želiš boljšega trenutno, kot pa narediti 1000 km z 20 litri? Tak sistem je razvijala že ameriška vojska za humveje kar nekaj let nazaj, ker so kaj hitro ugotovili vse prednosti...vozila so tišja, imajo večji domet, večjo moč, oddajajo manjšo toplotno sliko, .... vendar nisem nikoli spremljal, ali je to kdaj zaživelo v praksi.
Imam dosti rajše takle wankl nekje v avtomobilu in ne rabim skrbeti da bom kje obstal. Pa še manj baterij potrebuješ v samem vozilu (manj mrtve teže).
Cena pa ne bi smela bitiproblem. Motor na konstantnih delovnih obratih (v bistvu generator) je dosti cenejši in okolju prijaznejši...
Imam dosti rajše takle wankl nekje v avtomobilu in ne rabim skrbeti da bom kje obstal. Pa še manj baterij potrebuješ v samem vozilu (manj mrtve teže).
Cena pa ne bi smela bitiproblem. Motor na konstantnih delovnih obratih (v bistvu generator) je dosti cenejši in okolju prijaznejši...
no idea for signature
signed
I
signed
I

WarpedGone ::
Lej glavna stvar je to, da ti ta zadeva teče samo kadar greš na potovanje, to je 5krat na leto! Drugače maš pa samo neslišen elektromotor na baterijo, za krajše poti. TO je glavna stvar. Tiste petkrat greš pa itak na avtocesto, kjer tako ali tako vsak avto tuli.
To bi si želel, ja. Ampak s tistimi parimi kWh, ki jih lahko stlačiš zraven ICE mašine in generatorja, bo slika mal drugačna. 20 km električnega dosega je hitro konec.
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::
20 km električnega dosega je hitro konec.
če želiš videti negativno - potem pač vidiš negativno
a te bo cena bencina kaj hitro udarila po betici
in boš če nimaš zlate žlice v ustih, kaj hitro prešel na električni pogon
tvoj užitek ob glasnih in smrdečih bencinarjih bo trivialna zadeva

Pyr0Beast ::
Prednost wankla je da se bp vrti na 8k obratih.
Pa sicer je popolnoma vseeno, kje se bo vrtel, samo generator bo zelo verjetno šaltal med max. močjo in max. navorom (izkoristkom).
Elektrika pa približno enako draga kakor bencin.
Hell, zakaj pa nebi v avto namontiral eno veliko parno turbino in fural na poceni premog/drva ?
Pa sicer je popolnoma vseeno, kje se bo vrtel, samo generator bo zelo verjetno šaltal med max. močjo in max. navorom (izkoristkom).
Elektrika pa približno enako draga kakor bencin.
Hell, zakaj pa nebi v avto namontiral eno veliko parno turbino in fural na poceni premog/drva ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Matev ::
Elektrika pa približno enako draga kakor bencin.
verjetno še nisi slišal za izraz "finete"
kar naj bi v zvezi z zalogo pomenilo "omejena količina nafte, ki nam je na voljo"
kaj se zgodi ko nečesa začne primanjkovati verjetno ne veš in tudi ne zmoreš razumeti
boš videl čez 30 let (ali pa čez 50 ... odvisno od količine odkrite nafte in od hitrosti prehoda na druge vire energije)

T0RN4D0 ::
Tisti ki nimajo za bencin, si bodo kupli novga elektro avdija za en 100 jurjev in v njega še vendno tankali bencin. :) Kul, sliši se razumno.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

WarpedGone ::
tvoj užitek ob glasnih in smrdečih bencinarjih bo trivialna zadeva
Kaj ti naj rečem druzga kot en glasen LOL? Poglej kdo in s čim je začel to temo in poglej kakšno je moje stališče do štroma.
Ampak sanje so še vseen samo sanje.
Hell, zakaj pa nebi v avto namontiral eno veliko parno turbino in fural na poceni premog/drva ?
Ker je VELIKA, prostor je pa omejen.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::
Elektrika pa približno enako draga kakor bencin.
verjetno še nisi slišal za izraz "finete"
kar naj bi v zvezi z zalogo pomenilo "omejena količina nafte, ki nam je na voljo"
kaj se zgodi ko nečesa začne primanjkovati verjetno ne veš in tudi ne zmoreš razumeti
boš videl čez 30 let (ali pa čez 50 ... odvisno od količine odkrite nafte in od hitrosti prehoda na druge vire energije)
Eh. Jo bomo delali pa iz premoga/plina. Malce dražja bo, tam po 2€ na liter.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Matev ::
Eh. Jo bomo delali pa iz premoga/plina. Malce dražja bo, tam po 2EUR na liter.
plin boš pa kje dobil?

Pyr0Beast ::
Eh. Jo bomo delali pa iz premoga/plina. Malce dražja bo, tam po 2EUR na liter.
plin boš pa kje dobil?
Pride sam ven iz zemlje.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Pyr0Beast ::
Pride sam ven iz zemlje.
tako kot nafta ane
Tako kot nafta, da.
Ne skrbeti, da jo bo zmanjkalo, ker je ne bo. Samo tako draga bo, da si je noben ne bo mogel privoščiti.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
Samo tako draga bo, da si je noben ne bo mogel privoščiti.
Ne noben. Le nekateri bodo našli cenejše nadomestke. Plin na prvo žogo zgleda kot glavni kandidat. Poceni, kuriš ga lahko v skorajda nespremenjenih bencinskih motorjih. Le hranilnik je mal drugačen, pa mal manjši doseg maš. Čist sprejemljivo, nobene panike.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

Matev ::
Samo tako draga bo, da si je noben ne bo mogel privoščiti.
in kaj je to drugače kot to da je nedostopna oziroma da so zaloge omejene

Pyr0Beast ::
Samo tako draga bo, da si je noben ne bo mogel privoščiti.
in kaj je to drugače kot to da je nedostopna oziroma da so zaloge omejene
To da jo še vedno lahko kupiš če imaš dovolj denarja.
S dražjim bencinom bomo pa preprosto bili več doma. Na koncu se bomo spet vozili s tomosi, ko bo še tega zmanjkalo pa s kolesi.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Matev ::
ko bo še tega zmanjkalo pa s kolesi.
mislim da bo pridobivanje elektrike iz fuzije ali iz sončnih celic zadosti za našo vsakdanje avtomobilistično gibanje

Zheegec ::
sončne celice še same zase niso zadostne. Torej, če bi proizvajali energijo iz sončnih celic ne bi morali s to energijo furati tovarne za izdelavo sončnih celic :) ker so pač preveč nezanesljive kar se tiče proizvajanja konstantega toka bi sesule omrežje.
Kratkoročno je nuclear the way to go. Vse ostalo je pa samo ovira, sploh pa veter in sonce... Fuzija bo pa super, ko bo na pravi stopnji razvoja.
Kratkoročno je nuclear the way to go. Vse ostalo je pa samo ovira, sploh pa veter in sonce... Fuzija bo pa super, ko bo na pravi stopnji razvoja.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Boeing ::
Heh, spet švabi in njihove pogruntavščine - samo da je nemško, pa je kul, aneda ? (leti na audi e-tron) :)
Prius III, aftermarket nadgrajen z 10kWh LiFePO4 baterijami, že danes ponuja cca 1.5 litra porabe prvih 150km, pa je serijski avtomobil, ki se prodaja že dobro leto dni.
Predserijski plug-in Prius III ima porabo nekaj malega čez 2 litra, pa s sabo ne vozi več kot 8kWh baterij... en izmed 600tih je že na toyoti adria in se ga da pogledat :)
Prius III, aftermarket nadgrajen z 10kWh LiFePO4 baterijami, že danes ponuja cca 1.5 litra porabe prvih 150km, pa je serijski avtomobil, ki se prodaja že dobro leto dni.
Predserijski plug-in Prius III ima porabo nekaj malega čez 2 litra, pa s sabo ne vozi več kot 8kWh baterij... en izmed 600tih je že na toyoti adria in se ga da pogledat :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Pyr0Beast ::
Da, nekaj takega je popolnoma sprejemljivo, je pa cena malce prehuda.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zheegec ::
Kolega je vozil novega Priusa (MY2010) in je rekel, da če znaš voziti počasi in imaš potrpljenje, je poraba relativno nizka, skoraj takšna kot oglaševana. Če hočeš pa voziti malo hitreje od upokojenca je pa poraba precej visoka. Za dinamično vožnjo je pa katastrofa menda

"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Boeing ::
Zanimivo, resnično zanimivo.
Tu sta možni samo 2 varianti:
a) voznik se noče priučiti rahlo drugačnega načina vožnje, s katero avto izkoristiš do konca,
b) voznik ne zna uporabljati vseh sistemov, ki so v avtomobilu na voljo.
Kar se tiče mene, ga konstantno tankam med 870 in 900 kilometri in to vedno med 41 in 42 litri, tako da matematika ne laže. Računi shranjeni, btw.
Je pa dejstvo, da se je treba naučiti avto voziti po rahlo drugačni filozofiji, v kateri pa definitivno ni besede "dinamično" (ki, mimogrede, pri večini pomeni divjanje in ne normalne, udobne vožnje).
Tu sta možni samo 2 varianti:
a) voznik se noče priučiti rahlo drugačnega načina vožnje, s katero avto izkoristiš do konca,
b) voznik ne zna uporabljati vseh sistemov, ki so v avtomobilu na voljo.
Kar se tiče mene, ga konstantno tankam med 870 in 900 kilometri in to vedno med 41 in 42 litri, tako da matematika ne laže. Računi shranjeni, btw.
Je pa dejstvo, da se je treba naučiti avto voziti po rahlo drugačni filozofiji, v kateri pa definitivno ni besede "dinamično" (ki, mimogrede, pri večini pomeni divjanje in ne normalne, udobne vožnje).
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Brane2 ::
In po tej matematiki imaš porabo 4,7L/100km minimalno.
To lahko komot dosežeš z recimo dizlom, ki ti ga ni treba ravno toliko šparati, oziroma pri nekoliko bolj dinamični vožnji mu poraba ne bo skočila v nebo.
Ali tudi s solidno predelanim plincem bi tudi stroškovno prišel najbrž podobno skozi- glede na EUR/km...
To lahko komot dosežeš z recimo dizlom, ki ti ga ni treba ravno toliko šparati, oziroma pri nekoliko bolj dinamični vožnji mu poraba ne bo skočila v nebo.
Ali tudi s solidno predelanim plincem bi tudi stroškovno prišel najbrž podobno skozi- glede na EUR/km...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Boeing ::
Brane - ne maram dizlov, ker so zgrešena in svinjska tehnologija, primerna za šlampaste voznike, m'kay ? :)
Trenutno še imam ene druge investicije, razmišljam pa, da bi v priusa dal 8kwh litijevih baterij. Investicija cca 3500$, poraba prvih 150km pa 1.8-2 litra oz. še manj, če se držiš v rangu 70kmh. V tej luči se predelava na plin, o čemer sem že razmišljal, ne izplača več, cena tako prevoženih 100km pa je pod 3EUR, upoštevajoč elektriko.
Je pa smer, v katero silijo hibridi, definitivno way to go - postopno povečevanje deleža moči elektromotorjev in zmanjševanje deleža bencinarjev. iLike!
Trenutno še imam ene druge investicije, razmišljam pa, da bi v priusa dal 8kwh litijevih baterij. Investicija cca 3500$, poraba prvih 150km pa 1.8-2 litra oz. še manj, če se držiš v rangu 70kmh. V tej luči se predelava na plin, o čemer sem že razmišljal, ne izplača več, cena tako prevoženih 100km pa je pod 3EUR, upoštevajoč elektriko.
Je pa smer, v katero silijo hibridi, definitivno way to go - postopno povečevanje deleža moči elektromotorjev in zmanjševanje deleža bencinarjev. iLike!
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Boeing ()

Lonsarg ::
Ampak cena 20k za avto je sprejemljiva, dokler je 0EUR na 100km. V kolikor stane več kot 0EUR, more stati tudi temu primerno manj kot 20kEUR. Gledano iz ekonomskega stališča, tak da tisti, ki gledamo sam na ceno še kake 5 let vsaj ne bomo meli teh stvari.

Brane2 ::
Brane - ne maram dizlov, ker so zgrešena in svinjska tehnologija, primerna za šlampaste voznike, m'kay ? :)
Zakaj so zgrešena tehnologija ? In zakaj so bolj svinjski od teh hibridov ?
A niso dokazali, da je Prius neprimerno večji pacek od dizla, če upoštevaš še onesnaženje ob izdelavi ?
Sploh pa ne štekam tega "ne maram" faktorja.
Ful neki tupite o zelenosti in pripravljeni ste prisiliti folk v to, da se morajo voziti v silno dragih avtih z bednim dosegom in čuda komplikacij pri tankanju, "traktor noise" dizla vam gre pa hudo v nos.
Enako je s to nagravžnostjo dizla, ki da je za nemarne voznike in čudovitosjo Priusa, ki pa zahteva poznavalsko vožnjo in "izkoriščanje vseh mehanizmov šparanja".
Kaj zdaj- hočete razmišljati bolj racionalno ali samo kupujete zeleno šminko ?
Ah, ja. Nisem videl tvoje računice.
Ampak tu te pridejo samo akuji najbrž čez EUR3k, pa še s tankanjem bodo problemi.
Da ne govorimo o ceni avta.
Če bi lahko dobil kaj takega za EUR10K, magari samo z elektro pogonom, ne rečem.
Pa še to je uporabno samo za ozko področje možnih namenov.
Tako pa- vsaj za večino, odpade.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()

WarpedGone ::
Js sm tuki precej iskren: elektrika se mi dopade iz principa samega. Če hočem si lahko najdem mnogo dejstev, ki ji govorijo v prid. Ne bom pa se delal, da je to objektivno najbolša rešitev. Le ta pač ne obstaja - vsakomur svoje po njegovih potrebah/željah in dosegljivosti.
Kar se racionalnosti tiče - pazljivo. Lahko se izkaže da je najbolj racionalno hoditi peš in na vlak/avtobus/taksi. Do you really want to go this way?
Kar se racionalnosti tiče - pazljivo. Lahko se izkaže da je najbolj racionalno hoditi peš in na vlak/avtobus/taksi. Do you really want to go this way?
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::
In kar se cene elektrike tiče, ta bo šla strrmo gor, sploh ko se bo folk začel okrog furat nanjo.
Plin pa je, v nasprotju z njo recimo poceni.
Ni pametnega razloga, da se cena predelave, sploh ob pomoči malo EU zakonodaje, ne bis trmo spustila.
V bistvu gre samo za premontažo tanka, cevi, injektorjev in tabele v računalniku- vsaj za LPI sisteme. Ni razloga, da to ne bi stalo manj ko EUR1K za normalen avto.
Sploh pa ni razloga, da ne bi mogel naročiti nov avto v plinski varianti brez bistvenega ali sploh kakšnega cenovnega pribitka.
@W1:
Ma saj o konceptu štroma ni kaj dosti razmišljat.
V praksi pa se lahko zaplete. Enostavno se novi Henri Ford elektromobila še ni pojavil...
Plin pa je, v nasprotju z njo recimo poceni.
Ni pametnega razloga, da se cena predelave, sploh ob pomoči malo EU zakonodaje, ne bis trmo spustila.
V bistvu gre samo za premontažo tanka, cevi, injektorjev in tabele v računalniku- vsaj za LPI sisteme. Ni razloga, da to ne bi stalo manj ko EUR1K za normalen avto.
Sploh pa ni razloga, da ne bi mogel naročiti nov avto v plinski varianti brez bistvenega ali sploh kakšnega cenovnega pribitka.
@W1:
Ma saj o konceptu štroma ni kaj dosti razmišljat.
V praksi pa se lahko zaplete. Enostavno se novi Henri Ford elektromobila še ni pojavil...
On the journey of life, I chose the psycho path.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()

WarpedGone ::
Plin je poceni ja. Nabaviš si plinsko peč za centralno in zraven generator za filanje električnega avta - minikogeneracija. Zraven hiše postaviš še kakšno vetrnico, da se sebi še bol dopadeš in tu pa tam dobiš kak kWh štroma, pa na streho daš par sončnih kolektorjev za gret vodo poleti - v bazenu.
Težko prideš skozi bol poceni za tak luksus.
Edit:
Glavni pogoj za poceni prevoz je, da tvoj vir NI obremenjen s trošarino. Ko bo plinskih predelav dovolj, temu več ne bo tako. Ne vidim pa, kaj se pa država lahko spomne pri mikrogeneracijah - mi prepove montažo generatorja in kurjenja trošarinsko neobremenjenih goriv, ker tisti štrom filam v avto?
Težko prideš skozi bol poceni za tak luksus.
Edit:
Glavni pogoj za poceni prevoz je, da tvoj vir NI obremenjen s trošarino. Ko bo plinskih predelav dovolj, temu več ne bo tako. Ne vidim pa, kaj se pa država lahko spomne pri mikrogeneracijah - mi prepove montažo generatorja in kurjenja trošarinsko neobremenjenih goriv, ker tisti štrom filam v avto?
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

Boeing ::
Brane, samo vrstico ali dve, ker ne mislim svinjati z offtopici:
dizli so dražji po defoltu, z dizli se več zasluži na vzdrževanju in pri dizlih imajo dealerji višje marže. Poleg tega je dizel manj prečiščeno gorivo, ki pri izgorevanju ustvarja poleg trdih delcev tudi več škodljivih plinov (co2-ja pa je resnično manj napram benzinarjem).
Poleg tega je razpravljati o "neekološkosti" hibridov in električnih avtomobilih, ki se jih da vključno z baterijami brez problema več kot 95% reciklirati, medtem ko neusmiljeno pumpamo iz zemlje črno brozgo, da bi jo čimceneje kurili v 100 let stari tehnologiji z nekaj izboljšavami - čisto en majčkeno hinavsko, se ti ne zdi ?
Nasploh se mi zdi, da se dosti moto revij ukvarja s tem, kako hibride prikazati s čimveč pomanjkljivostmi in ne ravno obratno - po drugi strani pa vsi, ki sem jim do zdaj posodil priusa na testno vožnjo, pridejo nazaj s komentarjem "uau, to hočem!". Tudi zagrizeni dizelaši.
Ne trdim, da so hibridi idealen tip pogona, so pa korak v po mojem mnenju edino pravo smer in razvoj tehnologij, ki jih je sprožil "prius hype", bo imel ogromne posledice tudi drugje, ne samo v avtomobilski industriji.
Po drugi strani pa, nihče te noče v nič prisilit, sploh pa ne v komplikacije pri tankanju. Če misliš, da je tankanje LPG-ja oz. 95-ke v priusa kaj bolj komplicirano od tankanja dizla v golfa - think again.
Glede cene elektrike - naj gre gor. Lepota elektrike je točno v tem, da jo lahko kuhaš lih iz česarkoli ti paše - pa nihče ti tega ne more prepovedat.
Kar se pa tiče same ekološkosti - če mi "natovorjenost" dopušča, grem v LJ še vedno z vlakom, čeprav bi me vožnja s priusom stala manj in bi bil prej na cilju...
dizli so dražji po defoltu, z dizli se več zasluži na vzdrževanju in pri dizlih imajo dealerji višje marže. Poleg tega je dizel manj prečiščeno gorivo, ki pri izgorevanju ustvarja poleg trdih delcev tudi več škodljivih plinov (co2-ja pa je resnično manj napram benzinarjem).
Poleg tega je razpravljati o "neekološkosti" hibridov in električnih avtomobilih, ki se jih da vključno z baterijami brez problema več kot 95% reciklirati, medtem ko neusmiljeno pumpamo iz zemlje črno brozgo, da bi jo čimceneje kurili v 100 let stari tehnologiji z nekaj izboljšavami - čisto en majčkeno hinavsko, se ti ne zdi ?
Nasploh se mi zdi, da se dosti moto revij ukvarja s tem, kako hibride prikazati s čimveč pomanjkljivostmi in ne ravno obratno - po drugi strani pa vsi, ki sem jim do zdaj posodil priusa na testno vožnjo, pridejo nazaj s komentarjem "uau, to hočem!". Tudi zagrizeni dizelaši.
Ne trdim, da so hibridi idealen tip pogona, so pa korak v po mojem mnenju edino pravo smer in razvoj tehnologij, ki jih je sprožil "prius hype", bo imel ogromne posledice tudi drugje, ne samo v avtomobilski industriji.
Po drugi strani pa, nihče te noče v nič prisilit, sploh pa ne v komplikacije pri tankanju. Če misliš, da je tankanje LPG-ja oz. 95-ke v priusa kaj bolj komplicirano od tankanja dizla v golfa - think again.
Glede cene elektrike - naj gre gor. Lepota elektrike je točno v tem, da jo lahko kuhaš lih iz česarkoli ti paše - pa nihče ti tega ne more prepovedat.
Kar se pa tiče same ekološkosti - če mi "natovorjenost" dopušča, grem v LJ še vedno z vlakom, čeprav bi me vožnja s priusom stala manj in bi bil prej na cilju...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Pyr0Beast ::
dizli so dražji po defoltu, z dizli se več zasluži na vzdrževanju in pri dizlih imajo dealerji višje marže. Poleg tega je dizel manj prečiščeno gorivo, ki pri izgorevanju ustvarja poleg trdih delcev tudi več škodljivih plinov (co2-ja pa je resnično manj napram benzinarjem).
Edina razlika med dizlom in bencinarjem je to da ima eden visokotlačno črpalko. Mnogo višja 'vrednost' dizla je izključno umetna.
Poleg tega je razpravljati o "neekološkosti" hibridov in električnih avtomobilih, ki se jih da vključno z baterijami brez problema več kot 95% reciklirati, medtem ko neusmiljeno pumpamo iz zemlje črno brozgo, da bi jo čimceneje kurili v 100 let stari tehnologiji z nekaj izboljšavami - čisto en majčkeno hinavsko, se ti ne zdi ?
Počasi.
Stopnja reciklaže svinca iz Pb akkujev je tam 90%. Zadeva je strupena in nadzorovana.
Ta reciklaža pa lavfa že 50 let.
Ne zdaj o tem da bo li-pack šel čez reciklažo v 95%+, ker ne bo.
Glede cene elektrike - naj gre gor. Lepota elektrike je točno v tem, da jo lahko kuhaš lih iz česarkoli ti paše - pa nihče ti tega ne more prepovedat.
In ... iz česa pa bi jo ti kuhal ? Ne mi reči fotovoltaika, tam je cena štroma še 10-100x višja.
Kar se pa tiče same ekološkosti - če mi "natovorjenost" dopušča, grem v LJ še vedno z vlakom, čeprav bi me vožnja s priusom stala manj in bi bil prej na cilju...
Jebesh vlak. Daleč najmanj ekonomična zadeva. Spokaj še enega v avto pa pojdita v Lj.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
In ... iz česa pa bi jo ti kuhal ?
Minikogeneracija elektrike in topolote.
Za ogrevanje hiše in polnjenje akumulatorjev avtomobila.
Zbogom in hvala za vse ribe

username ::
Lahko sicer debatiramo, da so cene in marže pri (novih) avtih v splošnem nategatorske, ampak glede na napisano očitno nimaš preveč pojma o dizlih.dizli so dražji po defoltu, z dizli se več zasluži na vzdrževanju in pri dizlih imajo dealerji višje marže. Poleg tega je dizel manj prečiščeno gorivo, ki pri izgorevanju ustvarja poleg trdih delcev tudi več škodljivih plinov (co2-ja pa je resnično manj napram benzinarjem).
Edina razlika med dizlom in bencinarjem je to da ima eden visokotlačno črpalko. Mnogo višja 'vrednost' dizla je izključno umetna.
Razlika vsekakor ni samo v visokotlačni črpalki, celoten blok motorja je bolj masiven, ker mora motor prenašati precej višjo stopnjo kompresije (tudi do 2x kot pri bencinskem motorju.
Je gotovo še nekaj dodatnih razlik, med drugim je res da mora imeti dizelski motor nekoliko večjo prostornino ter turbopolnilnik, da dosega podobno (sicer malo boljšo, hehe) zmogljivost kot (navaden, brez turbine) bencinar enake nazivne moči.
Se pa stvari malo spremenijo pri sodobnih malih bencinarjih s turbopolnilnikom. Recimo pri VWju je praktično enaka cena za nek avto , če ima 1.4 TSI motor (bencinar s kompresorjem in turbino, 140 KM) ali pa če ima 1.9 TDI (turbodizel, 105 KM - s tem da ima dizel več navora in pri normalnih vožnji ne deluje dramatično švohnejši od uradno precej močnejšega TSI).
Skratka, po prostornini precej manjši bencinski motor postane prav tako drag kot dizelski, ko tudi na bencinarja obesijo turbopolnilnik (in v tem primeru še kompresor) ter FSI sistem vbrizgavanja bencina..
Nižja poraba dizlov glede na bencinarje (pri primerljivi zmogljivosti) pride iz teh dveh faktorjev:
- zaradi drugačnega 'vstopa' goriva (pri bencinarju se mešanica bencina+zraka stiska v batu med celotnim kompresijskim taktom, pri dizlu pa se stiska samo zrak, dizel gorivo se vbrizga 'tik pred zdajci') in samih fizičnih lastnosti bencina ter dizel goriva, lahko dizel motor dela pri precej višjih kompresijah kot bencinski, to pa pomeni večji izkoristek (kot velja na splošno pri toplotnih strojih) - kot rečeno, pa mora biti blok motorja in bati narejen bolj robustno, da prenese take pritiske
- pri enaki količini goriva, vsebuje dizel preprosto več energije (kilojoulov) kot enaka količina bencina.
Skratka, liter dizla vsebuje več energije kot liter bencina, poleg tega pa od te že tako večje količine energije, dizelski motor lahko izkoristi večji procent.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: username ()

TribesMan ::
Moderni bencinarji delajo na zelo podoben način kot dizli "direkten vbrizg goriva" (ker imaš rad VW ti povem da je to FSI ;))
Kompresijska razmerja pri dizlih čedalje bolj padajo, večina novih ima danes kompresijo okoli 16:1 (tudi manj), pri bencinarjih pa je ravno obratno, večina jih ima okoli 12:1 (pa tudi več).
Tudi bloki niso bistveno bolj masivni dizl vs bencinar. Nekateri novi turbo bencinarji celo uporabljajo enake bloke kot sestrski turbo dizli...
Kompresijska razmerja pri dizlih čedalje bolj padajo, večina novih ima danes kompresijo okoli 16:1 (tudi manj), pri bencinarjih pa je ravno obratno, večina jih ima okoli 12:1 (pa tudi več).
Tudi bloki niso bistveno bolj masivni dizl vs bencinar. Nekateri novi turbo bencinarji celo uporabljajo enake bloke kot sestrski turbo dizli...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

guest #44 ::
Čeprav vem, da ima wanklerjev motor še kar neki težav, tok upam da bo kaj dobrega iz njega. Če ne drugega ker zgleda tako fenomenalno cool

Zgodovina sprememb…
- spremenilo: guest #44 ()

MadMicka ::
http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_c...
Če jaz prav razumem, je zadeva ravno obratna, kot razlaga username. Neosvinčen bencin 98 ali 100 ima več energije (kj) kot dizel, če zadeva laufa pod atmosferskim pritiskom. Dizel razvije pri avtomobilih več konjev oz. moči zaradi turbin, ki jih bencinarji po večini nimajo, če pa jih že imajo, pa so te turbine še vedno lažje, manj komplicirane kot pri dizlih.
Če jaz prav razumem, je zadeva ravno obratna, kot razlaga username. Neosvinčen bencin 98 ali 100 ima več energije (kj) kot dizel, če zadeva laufa pod atmosferskim pritiskom. Dizel razvije pri avtomobilih več konjev oz. moči zaradi turbin, ki jih bencinarji po večini nimajo, če pa jih že imajo, pa so te turbine še vedno lažje, manj komplicirane kot pri dizlih.

Zheegec ::
Jap. 1.4 turbobencinar = 170HP.
2.0 turbodizel = 170HP.
2.0 turbodizel = 170HP.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Phil ::
Ne mešajte energijske vrednosti goriva z močjo motorja pri določeni kubaturi. Kar je napisal username je točno, nafta ima višjo kurilno vrednost/l, res pa da bencinski motorji zaradi večje vnetljivosti bencina dosegajo večje moči pri manjših kubaturah.
ontopic:
V zadnji Motoreviji je opis prvega serijskega električnega avta v Sloveniji, Tazzari Zero (omenjen par strani nazaj). Do 140km dosega, 20HP, max. hitrost 100kmh. Če povzamem članek je avto eno razočaranje predvsem zaradi previsoke cene (23.8k EUR), slabe kvalitete izdelave in nikave varnosti.
ontopic:
V zadnji Motoreviji je opis prvega serijskega električnega avta v Sloveniji, Tazzari Zero (omenjen par strani nazaj). Do 140km dosega, 20HP, max. hitrost 100kmh. Če povzamem članek je avto eno razočaranje predvsem zaradi previsoke cene (23.8k EUR), slabe kvalitete izdelave in nikave varnosti.

dzinks63 ::
res pa da bencinski motorji zaradi večje vnetljivosti bencina dosegajo večje moči pri manjših kubaturah.
Razlogi za večjo moč bencinarjev so drugje.
Moč (kW) = navor (Nm) * vrtljaji (vrt/min)/ 9550

dzinks63 ::
Še prestižna Mercedesova elekro zver. E-Cell SLS AMG
526 PS, 880 Nm, 12.000 U/min, 4s 0-100 km/h, Der Mercedes-AMG E-Cell fährt 250 km/h
526 PS, 880 Nm, 12.000 U/min, 4s 0-100 km/h, Der Mercedes-AMG E-Cell fährt 250 km/h
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()

Spajky ::
username ima prav; ne mešat energije na kg ali na L !

"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

drejc ::
Tesla (Nasdaq:TSLA), or TSLA as it will trade under on Nasdaq, has been priced at $17 per share, allowing the electric car start-up to raise more than $226 million in its IPO. Investors were expecting the share price target range to be between $14 and $16 but the overflow of excitement saw Tesla increase the number of shares it plans to offer to 13.3 million, nearly 20 percent more than originally planned.
Vir
"Rise above oneself and grasp the world"
- Archimedes of Syracuse
- Archimedes of Syracuse

dzinks63 ::
Na področju električnih vozil postaja vedno bolj zanimivo. Tovarne predstavljajo študije kot po tekočem traku in skrbno beležijo odzive. Če so dovolj pozitivni, dobi projekt zeleno luć in avtomobile kaj kmalu vidimo na cesti. Tudi ta najnovejši Renojev projekt DeZir je zelo všečen in bi bila lepa oblikovna popestritev.
