» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
20 / 1213
»»

darkolord ::

Ki se bo, če se bodo plug-in hibridi razširili, dražila hitreje od nafte.


samo da možna količina proizvedene elektrika ni tako odvisna od ene same naravne dobrine... kar pomeni, da si boš v skrajnem primeru lahko montiral eno vetrnico na streho... ali boš pa najel kitajčke, ki pedalirajo

Brane2 ::

kar pomeni, da si boš v skrajnem primeru lahko montiral eno vetrnico na streho... ali boš pa najel kitajčke, ki pedalirajo


Ali še bolje, zmontiral vetrnico kar na streho avta.

Ene par takih dizajnov sem videl na TVju že dolgo nazaj.

Mislim, da imajo tako urejeno v Baltazargradu in da se tam nek prfox celo fijaka okrog po zraku s pisano vetrnico.

Dajte nehat sanjat, prosim.

Kar se elektrike tiče, bi strici z Elektra prišli kaj kmalu pogledat, kaj hudiča počneš in ti opalit nove cene za štrom, čim bi začel kurit 50-100 kWh na noč....
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

A.Smith
>> Regenerativno zaviranje ima tudi (bistveno lažji!) Tesla roadster, ki ravno tako potrebuje 50kWh za 200km.

50kWh potrebuje za 225 MILJ, kar je enako 360km POVPREČNE vožnje. Človek je bolj kredibilen kadar ne pretirava.


Brane2:
>> .. kurit 50-100 kWh na noč....

Torej bi fural po 400 - 800km na dan? Sej bi blo smešno, če nebi blo patetično...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Brane2 ::

Ja, res je. Taka kilomettraža je za avto res patetična.

Sploh če imaš pri bajti recimo 2-3 avte. :\
On the journey of life, I chose the psycho path.

jype ::

Brane2> Sploh če imaš pri bajti recimo 2-3 avte.

Kako pa vse to voziš? :)

Meni znese z biciklom opravit 90% svojih poti. Jaz ga sicer ne zamenjam za noben električni avto, ampak ko bom star in betežen ga pa zagotovo bom.

In lahko ste prepričani, da si za svojo 20-50km dnevno rutino ne bom privoščil dvotonskega avtomobila, ki se lahko pelje 1000km z enim tankom, ampak pokrit električni skuter.

Thomas ::

>> Sploh če imaš pri bajti recimo 2-3 avte.

> Kako pa vse to voziš? :)

No need to say more.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

A. Smith ::

50kWh potrebuje za 225 MILJ, kar je enako 360km POVPREČNE vožnje. Človek je bolj kredibilen kadar ne pretirava.


Kdor bo kupil TR, ga sigurno ne bozil kot penzionist. Če bi varčeval, bi namreč kupil dizla.


In lahko ste prepričani, da si za svojo 20-50km dnevno rutino ne bom privoščil dvotonskega avtomobila, ki se lahko pelje 1000km z enim tankom, ampak pokrit električni skuter.


Tisto, kar je trenutno zate kislo grozdje, lahko postane čez leta (finančno) dosegljivo. Že bolj trmasti od tebe so zamenjali ploščo v prid "lastne varnosti"...
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: A. Smith ()

Brane2 ::

Kako pa vse to voziš? :)



Nekaj recimo neposredno, drugo pa posredno- skozi telo žene ali froca recimo.


Meni znese z biciklom opravit 90% svojih poti. Jaz ga sicer ne zamenjam za noben električni avto, ampak ko bom star in betežen ga pa zagotovo bom.


Ali pa, ko bo delo od tebe zahtevalo, da se odpelješ z recimo 300 kg revij najprej v Portorož, nato v Novo Gorico, nato skočiš še v MB in nazaj domov.

Rad bi te videl narediti kaj takega na skuterju.


In lahko ste prepričani, da si za svojo 20-50km dnevno rutino ne bom privoščil dvotonskega avtomobila, ki se lahko pelje 1000km z enim tankom, ampak pokrit električni skuter.


Povsem možno. Vendar le, če bo ta skuter BISTVENO cenejši od avta, ki naj bi ga zamenjal, tako ob nakupu kot skozi prevoženi kilometer.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Thomas ::

Obstajajo dobri razlogi za trgovino in lifranje vse več robe sem in tja. Če že ni treba več voziti opeke, ker jo delajo blizu tvojega gradbišča, si boš pa zaželel aljaških borovnic, da jih boš zobal, ko se boš peljal v Otenburg na sestanek z nekom.

Biznisi ekspandirajo, porebe za transportom pa tudi. Aristokrati na biciklu ali peš, bodo ostali maloštevilni.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Matevžk ::

Ali pa, ko bo delo od tebe zahtevalo, da se odpelješ z recimo 300 kg revij najprej v Portorož, nato v Novo Gorico, nato skočiš še v MB in nazaj domov.

Smešno. Jaz pa v zastoju proti Ljubljani vidim zelo malo takih s 300 kg revij. Večina je takih, ki se sami v avtu brez prtljage peljejo v službo. Dnevno.
lp, Matevžk

Azrael ::

Za tistega Volvoja računajte porabo pri normalni uporabi vsaj 10l/100km. Furancija v stilu traktoristov, ki mučijo sebe in vse ostale v prometu, ni vožnja, je sadomazohizem.

Dodatna teža akumulatorjev in elektromotorjev bo izničila vso prednost?, ki jo nudi teranje mašine na stalnih obratih. Isto s*anje, samo malo drugo pakovanje kot Prius. V teoriji poraba v rangu doteranega mopeda, v praksi kot mali tank.

Pod črto, samo še boj zakomplicirana in zato toliko bolj pokvarljiva škatla. Sicer pa take igrače prikazujejo na rastavah že vsaj 60 let. Oh in sploh, če pa kakšen slučajno pride na cesto, se izkaže da so to totalna jajčka.

Problem elektro avta je isti kot pri traktorju. Iz njega hočej narediti bencinarja. To ne uspeva, materiali in tehnika ne zmorejo uresničiti takih želja, marketing pa tudi ne.
Nekoč je bil Slo-tech.

Matev ::

Ali pa, ko bo delo od tebe zahtevalo, da se odpelješ z recimo 300 kg revij najprej v Portorož, nato v Novo Gorico, nato skočiš še v MB in nazaj domov.


tega tudi z kolesom ne moreš opraviti
a pa je zato kolo zanič

pač traktor je za na njivo in gozd

električni avto pa za na cesto in za prevoz oseb

za plug vozit pa pač ni

jype ::

Brane2> Rad bi te videl narediti kaj takega na skuterju.

Mi ni treba. Vse to namesto mene dela... tadaaa: internet. Če ne more internet, potem pa me ceneje kot celoletna naročnina za avto, ki ga ne potrebujem, stane kurir, rent-a-car, celo taksi.

Brane2> Povsem možno. Vendar le, če bo ta skuter BISTVENO cenejši od avta, ki naj bi ga zamenjal, tako ob nakupu kot skozi prevoženi kilometer.

Moji bicikli skupaj koštajo približno toliko kot naš bivši družinski avto, ko je bil kupljen. Denarja sicer nikoli ni dovolj, pa vendar ga meni ne manjka - pa si vseeno še vedno nisem kupil šleparja za po mestu, čeprav bi si ga pravzaprav lahko privoščil "za lastno varnost".

Vse, kar šteje, je moje dobro počutje in zagotovo se bolje počutim ko s pelerino na glavi prehitevam sportska kolica, ki stojijo na Celovški, kot bi se počutil z avtomobilom poljubne vrste in znamke, če bi ždel v njem med nervoznimi gorenjci. Vem, ker sem oboje že preizkusil :)

Brane2 ::

Mi ni treba. Vse to namesto mene dela... tadaaa: internet.


Rad bi videl ta internet protokol, ki me v doglednem času skupaj z robo spravi na konferenco v Portorožu in vrne nazaj.

Sem prabral kar nekaj na to temo, a za kaj takega še nisem slišal. Je to kaka paketna zamenjava za TCP/IP ? :\


Če ne more internet, potem pa me ceneje kot celoletna naročnina za avto, ki ga ne potrebujem, stane kurir, rent-a-car, celo taksi.


Tebe mogoče, a mene zagotovo ne. NImam potrebe po lukzuznem avtu, imam pa po zanesljivem prevozu. Če moram biti čez uro in pol v Celju, potem trakrat moram biti tam, ne pa se zaj* del dneva z iskanjem rentacarja. In dve tri take konference mi požrejo celotne stroške registracije pa še kaj zraven. Da ne govorimo o tem, da se avta ne posoja in da če avto uuporabljaš kot orodje, ga moraš poznati, to pa z rentacarjem ravno ne gre.

TAxi je fajn, ampak zelo draga na te razdalje. Kurirskal služba na te količine tudi ni poceni, sploh pa ne tako hitra.

Jaz za avto nimam pametne zamenjave, VSEKAKOR pa skuter za te vrste prevozov odpade.


Moji bicikli skupaj koštajo približno toliko kot naš bivši družinski avto, ko je bil kupljen. Denarja sicer nikoli ni dovolj, pa vendar ga meni ne manjka - pa si vseeno še vedno nisem kupil šleparja za po mestu, čeprav bi si ga pravzaprav lahko privoščil "za lastno varnost".


O.K. Eno so pretiravanja z varnostjo, v drugo krajnost pa tudi ni treba. Oziroma ti vanjo ni treba silit ostalih.

Vse, kar šteje, je moje dobro počutje in zagotovo se bolje počutim ko s pelerino na glavi prehitevam sportska kolica, ki stojijo na Celovški, kot bi se počutil z avtomobilom poljubne vrste in znamke, če bi ždel v njem med nervoznimi gorenjci. Vem, ker sem oboje že preizkusil :)


Fajn, ampak to nima veze s tem da mnogo folka avto pač potrebuje.
On the journey of life, I chose the psycho path.

dzinks63 ::

:)) Mislim, da elektro scuterji niti niso pretirano dragi.
Npr.: EKO EVT Scooter, zastopnik, mislim, da bo kmalu pri nas, če že ni.
Elektro skuter video

jype ::

Brane2> Fajn, ampak to nima veze s tem da mnogo folka avto pač potrebuje.

Kakor tudi nima veze s tem, da mnogo folka avtomobila pač NE potrebuje.

Tistih 1.005 persons per car vsak dan na celovški je pač premalo, da bi verjel temu, da mora vsak imeti svojega, pa da ne morejo imeti električnega. Še posebej ko se zaveš, da 70% ljudi, ki gredo vsak dan po celovški, živi v Štepanjskem naselju ali na Fužinah.

Brane2 ::

Mislim, da elektro scuterji niti niso pretirano dragi.



Eto, vidiš.

Z ene parimi takimi skuterji bi si lahko naredil Pony Express.

Pičil bi z enim recimo proti Kopru, pa bi imel nekje na pol poti na postajališču "frišnega konja" da bi prejahal nanj.

Za popolno zabavo manjkajo samo še indijanska plemena, katere starejši člani v polnih bojnih perjanicah čakajo v zasedi na poštarja s penzijami, ko konec meseca zmanjka "vatrene vode" :D
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Azrael ::

>70% ljudi, ki gredo vsak dan po celovški, živi v Štepanjskem naselju ali na Fužinah

Treba se je vprašat zakaj? Busi vam vozijo na 15 minut.

Mogoče zato, ker so se mi tisti MAN busi, že pred 30. leti zdeli stari, pa so preživeli vse novejše in kaže, da bodo vozil še kakšnih 30 let?

Ali je problem v tem, da v službo zamudi največkrat tisti, ki jo ima pred nosom?

Ali kaj tretjega?
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azrael ()

edge540 ::

>>Vožnja po LA (velemesto) zame ni ravno vožnja na kratke proge?

Ni, sem pa ga omenil, ker imajo blazne težave z zrakom in bi jim karkoli brez umazanega izpuha prišlo zelo prav.

>>In, kako boš drugače segrel mašino, če ne s tem, da jo prižgeš?

Saj v tem je glih štos, ne rabiš. Če bi bilo dovolj polnilnih postaj, bi lahko recimo avto napolnil med delom in se odpeljal na elektriko. Pa nič ne smradiš po mestu, kvečjemu ko prideš ven in ti zmanjka električne energije, ampak tam tako ni problem če kuriš bencin.

>>ne ne ne. LA tacga avta ne bo vidu, to je za evropski trg, zakaj bi pa američanom vbijal idejo o izboljšanju ozračja, če kjotskega sporazuma ne priznavajo.

Nič jim ne bo treba vbijati v glavo. Mislim da jim bo kar všeč, ko bodo v LAju malo pogosteje videli sonce. Poleg tega smog nima z kjotom nič. Razen da pride iz istega vira kot zlobni co2>:D

username ::

Vse, kar šteje, je moje dobro počutje in zagotovo se bolje počutim ko s pelerino na glavi prehitevam sportska kolica, ki stojijo na Celovški,
No, če slučajno iskreno sam pri sebi misliš, da si na boljšem - čestitam! To je prava zmaga duha nad mesom (telesom). Ahhhh...

Edini hudič je v tem, da je dihotomija duh/telo iluzija, torej si v bistvu zajebal samega sebe.
Torej, kot rečejo v krajih južneje "nadmašio si samog sebe!" :D
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

edge540 ::

>>Vse, kar šteje, je moje dobro počutje in zagotovo se bolje počutim ko s pelerino na glavi prehitevam sportska kolica, ki stojijo na Celovški

Zunaj dežuje in po možnosti je blizu nule. Mislim, da se bolje godi vozniku sportske kolice, čigar rit sedi na ogrevanih sedežih, oblečenih v alcantara usnju, diha prefiltriran zrak in uživa v svojem najljubšem komadu, ki ga posluša na stereu z 11 zvočniki, vključivši nizkotonec.

Kaj je točno bolje na biciklu?>:D

jype ::

username> No, če slučajno iskreno sam pri sebi misliš, da si na boljšem

Nič ne mislim - vem. Sem se že peljal z avtomobilom ob osmih zjutraj skozi mesto in _vem_ da sem z biciklom na boljšem v vseh pogledih. Vsi tisti, ki ne morejo brez kofeta zjutraj in brez avta v 10 km oddaljeno službo, se pa komot primejo električnih avtomobilov. Manj hrupa, boljši zrak, manjša vozila, več prostora za parkiranje... In morda še kak kolesar več, da bo mesto imelo malo več razlogov za kvalitetno kolesarsko infrastrukturo.

Jaz čisto verjamem, da se komu zdi fino vozit pol ure iz Fužin v Šiško al pa z Bežigrada na Vič, ampak jaz od te stresne rutinske vožnje nimam ničesar. Če grem s kolesom, potem mi pa tisti dan sploh ni treba na fitnes, ane.

Raptor001> Kaj je točno bolje na biciklu?

Proste prometne površine in zagotovljeno parkirno mesto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Matev ::

Zunaj dežuje in po možnosti je blizu nule.


ta je svetovna

kot takrat ko smo bili v rusiji, minus trideset in blata do kolen

:)

Matevžk ::

Nič ne mislim - vem. Sem se že peljal z avtomobilom ob osmih zjutraj skozi mesto in _vem_ da sem z biciklom na boljšem v vseh pogledih.

No, no, bodi iskren. Preveč ne moreš poganjati pedal, ker kisika je takrat v bližini Celovške res bolj malo ... Seveda, če se pa uresniči tvoja ideja o električnih avtomobilih (vsaj za iste, ki se vozijo med dvema točkama istega mesta), boš pa tudi ti na boljšem.
Samo imam občutek, da nekaterih ne boš prepričal, tako da nima smisla ...
lp, Matevžk

Pyr0Beast ::

Zakaj pa bo se moral peljati vzporedno z avti, ko lahko zaviješ na manj prometno cesto/pešpot/whatever. Poleg tega je preglednost ++ obračanje (vertikalno) pa instantno (če je potrebno :D)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

keber ::

Če smo že pri prevozih, še vedno je bolj ekonomična tastara ropotulja FAP od LPP-ja za 200 potnikov (bog ji daj večni pokoj) kot pa 200 ultramodernih električnih avtomobičkov ali skuterjev. Problem prometa v mestih je količina, ne pogonska energija.

perci ::

Jst v sluzbo hodim pes - res da sem oddaljen dobrih 5 minut, ampak sem vmes zamenjal 4 sluzbe in cisto v vsako sem se vozil s kolesom. Iz zelene jame sem se vozil do kina šiške, do prešerca in do plave lagune. Več kot 15 minut nisem s kolesom rabil za nobeno pot. Če je bil dež ali sneg, sem šel z avtom. Včasih me je ujel dež in ni ful prijetno.

Ampak po Ljubljani od 7-8 in od 15.30-17.00 ure avto zame ob lepem vremenu nima računice. Večinoma ga uporabljam samo še za vikend in počitnice - sicer sameva v garaži.

bbf ::

mislm, a tle sploh znate it ven iz svoje glave? a mora vsak svojo tupit in ne razumet, kaj je povprečje? pa koga briga, če enemu pašejo marginalne stvari, kaj je on, da bo govoril, kaj je modro in kaj šit? za svet je pomembno, da se večina ljudi začne okoljevarstveno obnašat, marginala naj pa kar goni svoje smrduhe in traktorje in ne vem kaj. S teh pogovorov je čutit, da je vse drugo zakon in ok, samo hibridi ne in bohnedaj plugin hibridi ne. Zraven se pa slinit ob nevemkaki Tesli, za ketero 99% zemljanov niti slišala ne bo, od ostalih pa ga bo mogoče kak procent celo videl. Tesla bo k reševanju onesnaženja zraka prispeval 0,0001ppm, k razvoju tehnologije pa še kak promil manj. Pa je že kar neka referenca, neki za primerjat, realno pa ničesar potrjenega. par kupcev (kao) in eni blogi in neki, proizvalajc se pa izmika in ukol ovinko prireja performance.
mislm, halo!

darkolord ::

Če smo že pri prevozih, še vedno je bolj ekonomična tastara ropotulja FAP od LPP-ja za 200 potnikov (bog ji daj večni pokoj) kot pa 200 ultramodernih električnih avtomobičkov ali skuterjev.


ampak en ultramoderen električni bus je pa precej bolj od FAP

VolkD ::

Če o električnem avtomobilu govorimo v kontekstu okoljevarstva potem je to ena stvar, če pa se naslajamo ob tehničnih dosežkih potem je to nekaj čisto drugega in je naslajanje zgolj zato, ker si naslajanja ob vožnji s takim avtom ne moremo privoščiti.
Če se vrnem k temi okoljevarstva potem moram povedati, da učinkovite električne prevoze že poznamo, le da jih nočemo videti. To je električna železnica v taki in drugačni obliki. Pri problemu prevoza količine ljudi v urbanih okoljih je tudi že poznana rešitev - podzemna železnica. Žal bo za kaj takega v Ljubljani potrebno še kar nekajkrat podreti tržnico.

Če se vrnem nazaj k električnemu avtomobilu - električna energija je ena najbolj mobilnih energij. Njene pretvorbe in shranjevanje v druge oblike je po moje, vsaj kar se tiče prihodnosti le delna rešitev. Rešitev za primere, ko drugače ne gre. In kaj je tisto kar naj bi sicer šlo? To kar sicer izgleda skoraj nemogoče a je v bistvu najenostavnejše in tudi že preizkušeno. Odvzem energije med vožnjo samo. Podobno kot pri železnici.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

Azrael ::

>ljudi začne okoljevarstveno obnašat

Boh nedej, kaj takega si ta svet ne zasluži. Okoljevarstvene rešitve so najslabše od najslabših možnih. Začensi s Kyoto buzeriranjem, anti jedrska energija in ves ostal shit.

>ampak en ultramoderen električni bus je pa precej bolj od FAP

Lepo se to sliši, da.Samo en problem je, takih busov ni, razen če misliš trolejbus. S tistim na vstrajnik pa tudi ne bo nič, mehanika ne zdrži, par ton težkega vstrajnika.
Nekoč je bil Slo-tech.

darkolord ::

Trolejbus, da

jype ::

Azrael> Okoljevarstvene rešitve so najslabše od najslabših možnih.

Razen vseh ostalih.

Al se delaš neumnega, al si res, tega ne vem. Vem zgolj to, da se daleč najbolje obnesejo ravno okoljevarstvene rešitve, od jedrskih elektrarn do električne železnice, od ločenega zbiranja odpadkov do ohranjanja zelenih površin v urbanih središčih, od varčnih žarnic, ki se same ugasnejo, ko zapustiš prostor, do sodobne javne razsvetljave.

Thomas ::

> do električne železnice

Moraš vedet, da električni vlaki ki vozijo pri nas, grejo z nadpolovično verjetnostjo na sežig lignita iz Velenja ali premoga v Trbovljah. Samo 10% je verjetnosti, da jih poganja NEK.

Dokler ti pa take zadeve niso jasne, se brezveze napihuješ.

Si preveč podoben Omizju od sinoči na RTVSLO1, ko so povedali, da smo dodatne 4% dovoljenih emisij CO2 s strani EU že zapravili in da moramo ene 20% zmanjšat emisije. Vendar žlezarne jih ne morejo, če nočejo biti nekonkurenčne. Elektrarne tudi ne. Kdo jih pa bo? Ja transport se mora zmanjšat.

Ker pač ni bilo nikogar v studiu, ki bi jim povedal, da to zagotovo ni možno.

Kr neki bluzijo, pa je.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Daedalus ::

Moraš vedet, da električni vlaki ki vozijo pri nas, grejo z nadpolovično verjetnostjo na sežig lignita iz Velenja ali premoga v Trbovljah. Samo 10% je verjetnosti, da jih poganja NEK.

Povečat verjetnost, da se vozijo na NEK, pa bo. Še en blok, vsaj.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Thomas ::

> od varčnih žarnic, ki se same ugasnejo, ko zapustiš prostor,

Milijon jih bo ugasnilo in prišparal boš toliko na leto, kar se bo skompenziralo s povečanjem prometa v tem istem letu.

Varčevanje je zelo omejeno, neskončnega prostora tukaj ni. So možni neki prihranki, nedvomno. A koliko koštajo, je vprašanje. Vsekakor pa niso BISTVENI.

Niso niti tako veliki, kot jih odnaša povečan gospodarski obseg v par letih.

Energije trošimo in bomo trošili vsako leto več. "Karbonski odtis" se nam bo pa zvečeval. Če že ne nam, ker bomo šli na hudo dieto - samo ne bomo - se bo pa ves naš (EU) prihranek v enem letu raztopil v povečani potrošnji Kitajske v parih mesecih.

Kot so tudi priznali na Omizju včeraj, je EU output jeklarn v EU od 1995 do 2009 predvidoma šel gor za kakšnih 30 do 40 milijonov ton letno. Na manj kot 300 milijon ton. Kitajci so šli s 117 na preko 500 že preden je leto 2009 tule.

Tko da nehejte s tem ekološkim čistunstvom, ker je čist brez veze.

Jure bo očitno prepričal ene 3 Slovence da bodo prešli na bicikle. Tačas bo prešlo milijone Indijcev z biciklov v avtomobile.

Nehejte ga lomt.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

> Povečat verjetnost, da se vozijo na NEK, pa bo. Še en blok, vsaj.

Vsaj en blok?

Do kdaj?

Do 2015 načrtujejo še ene 300 do 500 MW blok NEK. To bo pomenilo 20% verjetnost. A samo če potrošnja elektrike ne bo narasla. A bo. Uvozili jo bomo iz premogovih elektraren, ki jih bodo zgradili v Bosni in na Kosovu in še kje. Prej kot mi JE. Zato bomo lahko veseli, če bomo ostali pri teh 10%.

Je brezveze si delat neke zelene iluzije.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

WarpedGone ::

>> Moraš vedet, da električni vlaki ki vozijo pri nas, grejo z nadpolovično verjetnostjo na sežig lignita iz Velenja ali premoga v Trbovljah

V sežigu lignita ali premoga ni ničesar inherentno zlobnega. Problem je v izvedbi tega sežiga - ali mamo nekaj milijonov točkovnih sežigalnic ali bolje rečeno cmarnic, kjer se stvar kuri daleč od optimuma - nepopolno izgorevanje in posledično svinjanje okolice s 'polizdelki'. Včasih je bila to pač najbolša oz. najmanj slaba možnost (alternativa je bila zmrzovanje v temi). Sedaj imamo boljše alternative: na teh par termoelektrarn se naštima par ornk čistilnih naprav (v Trbovljah je, za Veljenje ne vem), ki poleg čiščenja izpustov lahko pridobivajo tudi surovine za druge procese.

Da bi enakovredne čistilne naprave namestil na privatna kurišča? Ali pa na vse diesel lokomotive? Pa da bi te naprave res delovale kot morajo? Kdo bi izvajal kontrolo? Je to sploh izvedljivo za realno količino denarja?

Mogoče bi bilo še bolj kot nova jederska elektrarna, zvito postavit še eno gigawatno termo elektrarno nekje na JZ države in obnovit izkop premoga v naših rudnikih. Seveda na njo našraufat vse možne čistilne naprave, da bo izpuh res le CO2 in H20. Pa še ta naj bo ohlajen kar se da in toplota ponucana za izdelavo oz gretje drugje.

žal je realnost takšna, da smo ta vlak zamudili. Pa še kyotarji bi nonstop ležali na tirih, ACjih in sabotirali toplovode. Ampak to bojo itak...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Thomas ::

> V sežigu lignita ali premoga ni ničesar inherentno zlobnega

Absolutno res. Samo tega se moramo zavedat in nadaljevati gospodarski razvoj, kjer je bil umetno zaustavljen.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

jype ::

Thomas> Absolutno res. Samo tega se moramo zavedat in nadaljevati gospodarski razvoj, kjer je bil umetno zaustavljen.

Temu se reče "okoljevarstvene rešitve", mimogrede.

Thomas ::

Okoljevarstvo je en bluz. Nardiš filtre za gifte - in to je vse. Naravi je takorekoč namenjeno, da jo sprocesiramo po naših željah in potrebah.

To je v naši naravi, da zavladamo čez naravo in jo preobrazimo. Mirno.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

jype ::

Thomas> Nardiš filtre za gifte - in to je vse.

Ja, saj. Okoljevarstvene rešitve.

Saj ne varujemo narave. Varujemo tisto okolje, ki je pomembno za naše bivanje.

Električna prevozna sredstva so seveda tudi del tega. Mimogrede - na Danskem je prevoz z električnimi vlaki noro učinkovit. Z avtomobili se rutinsko vozi manj kot 20% vseh prebivalcev.

Daedalus ::

Je brezveze si delat neke zelene iluzije.

Zelene iluzije? Jaz bi samo uporabil (kolko je pač smiselno) čimveč jedrske energije za proizvodnjo štroma. Mi še nekak najbolj ustreza, ker res ne maram najbolj sežigalnic vsega živega. JE je pač po defaultu bolj čista rešitev, kot pa kurjenje fosilnih goriv, kjer je treba za nek za okolico znosen rezultat precej tweakat izhodiščno tehnologijo. To pa še ne pomeni, da se bom šal s ketnami priklepat nekam :\ Al pa da bom zahteval izklop kurišč.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Thomas ::

> Električna prevozna sredstva so seveda tudi del tega.

Izvoli. Nared električen avto in ga prodajaj. Zraven pa še povej od kod ti energija za tisto elektriko narest.

No problem! Just do it! If you can.

Dokler pa ne moreš narest tko, da bi "vse to uredil", pač ne moreš. Se bomo furali z ogljikovodiki - kisik energijsko razliko. Zmerej več.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

> Jaz bi samo uporabil (kolko je pač smiselno) čimveč jedrske energije za proizvodnjo štroma.

Ti bi. A realnost je taka, da bo ostalo še 10 let pri 10% in manj NE v SLO. V 10 letih pa bomo CO2 output vsaj podvojili. NE bo še kar nekej časa minorni player pri nas.

Bo prej eden shekal Vesolje, kot bomo prešli s fosilnih goriv na "obnovljive vire". Ali na clean nuclear. Tudi če gre nuclear odslej naprej strmo gor, še ne bo pomenil zmanjšanja porabe premoga, nafte in plina - desetletje ali dve.

Lahko prideš danes z enormno JE fabriko ven, pa se bo to na cenah fosilnih goriv komaj kaj poznalo. Povpraševanje bo še kar nekaj časa VELIKO večje za premogom, kot za vetrom ali Soncem in celo nuclearom.

Break through technology v energetiki ne bo vsega postavil na glavo kar čez noč. Če pa bo - ker povsem nemogoče to tudi ni - bo stampedo odpora proti taki rešitvi spet takoj sledil. Se bodo Zeleni ročno prestrukturirali.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

Se morte soočiti z dejstvom, da imamo vgrajen mehanizem za taking over tega sveta. Čeprav imamo (vsaj nekateri) vgrajen tudi jok in stok bluz "oh, kaj bo pa zdej, kako bomo pa vse to umestili v prostor na trajnosten način" - je slednje nepomembno.

Eksponentno rastemo in v končnem času bomo prerasli mater Zemljo. Nič hudega. Vse kar vidite trenutno, so le zgodnji simptomi tega neizogibnega procesa. Vlak že drvi in pospešuje, nikomur ne priporočam niti zaviranja, niti skakanja dol. Zaviranje ni mogoče, skakanje dol pa zoprno boleče in smrtno nevarno.

Enjoy the ride!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Luka Percic ::

Ločeno zbiranje odpadkov samo po sebi seveda ni ekološko upravičeno. No ja, razem za kovine.

username ::

V sežigu lignita ali premoga ni ničesar inherentno zlobnega. Problem je v izvedbi tega sežiga - ali mamo nekaj milijonov točkovnih sežigalnic ali bolje rečeno cmarnic, kjer se stvar kuri daleč od optimuma - nepopolno izgorevanje in posledično svinjanje okolice s 'polizdelki'.
Optimalno zgorevanje (dober izkoristek) pa je tudi ekonomsko ugodnejši, a ne. Naj torej neovirano "pehanje za dobičkom" kot side-benefit poskrbi še za boljšo okoljevarstvenost (pri čemer seveda je CO2 histerija čisti bluz, zmanjševanje sajastih delcev, žveplovih spojin, smradu itd pa je seveda smiselno, zaradi udobja folka okoli elektrarne/tovarne). Spet priložnost, da trg uredi zadeve, če mu le pustimo na pravi način.
Čim manj poseganja v obratovanje, kvečjemu "filtre za gifte", kot je rekel Thomas.

Če se vrnem nazaj k električnemu avtomobilu - električna energija je ena najbolj mobilnih energij.
Hja, je pa ni. Če si kolikor toliko blizu proizvodnje, pol ja. Če si pa daleč (recimo v puščavi na drugem koncu sveta), je pa edina opcija, da energijo tja znosiš v obliki nafte za vozila in generatorje elektrike.

Predvsem pa el. energija ne nudi dobrih možnosti shranjevanja.
Meni se zdi fajn razvoj električnih avtomobilov tudi zaradi možnosti, da bodo pospešili razvoj zmogljivih baterij. Kar bi bilo praktično tudi drugod - jaz bi bil navdušen, če bi bilo mobilni telefon treba polniti le na nekaj mesecev ali laptopa na nekaj tednov - sedaj traja baterija mobilnikov povprečno kak teden, v prenosnih PCjih pa 2-3 ure. Če se to občutno izboljša - bom navdušen.

Tudi proti električnem avtu načeloma nimam nič. Le da je zaradi točno te pomanjkljivosti obstoječe tehnologije (EDIT: tehnologije baterij) precej nepraktičen.

Hibridi v stilu Toyote prius so pa za moj okus brca v temo. Bencinski batni motor in celoten pogonski/podvozni sklop kot v normalnih avtomobilih? Ne ga lomt, no.
Sem že enkrat napisal kaj je treba (dokler ne pridejo kake boljše baterije): majhna plinska turbina, minimalni "buffer" akumulator, pa elektromotorji na vsakem pogonskem kolesu, brez pogonskih gredi, sklopk in ostalega jajca.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: username ()

Matevžk ::

Hibridi v stilu Toyote prius so pa za moj okus brca v temo.

Pa reciva, da se tak avto zna počasi v koloni (lahko rečeva po Celovški) pomikati z ugasnjenim bencinskim motorjem. Se ti še zdi brca v temo? Čisto s stališča udobja prebivalcev in obiskovalcev mesta. In reciva, da bi ta tehnologija prišla v večino avtomobilov tistih, ki vsako jutro tam stojijo in se cijazijo. Ne bi bilo to dobro?
lp, Matevžk

Brane2 ::

O.K. To je za Celovško. Kaj pa ostale ulice ?

ALi pa predlagaš, a bi imel en ne ravno poceni avto samo za Celovško ?
On the journey of life, I chose the psycho path.
««
20 / 1213
»»