» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
21 / 1213
»»

Matevžk ::

Ne govoriva samo o Celovški, ampak tudi ostalih mestnih vpadnicah marsikaterega slovenskega in tujega mesta.
Poleg tega ne vem, kako je s tabo, ampak občasno pač sem ob tisti uri na tisti poti (s svojim poceni avtom, ker za dražjega pač nimam oziroma so še druge stvari, v katere 'moram' vlagati) in je precej ljudi z dragimi avtomobili tam. Najbrž jih nimajo SAMO zato, da se tam počasi pomikajo, ampak jih uporabljajo tudi za kaj drugega. Dejstvo pa je, da skoraj vsak delovni dan pa ta drag in zmogljiv avto tam v prazno poriva grde stvari (ne govorim o CO2) skozi tisti ror zadaj ...

Tisti, ki pa avta ne rabijo za drugo, kot za vožnjo po mestu, bi pa RES lahko pomislili, kakšen avto kupujejo in če ga res rabijo. (Ja, imamo slab javni prevoz, to je res.)
lp, Matevžk

keber ::

>>> Mimogrede - na Danskem je prevoz z električnimi vlaki noro učinkovit. Z avtomobili se rutinsko vozi manj kot 20% vseh prebivalcev.

80% pa z električnimi vlaki, ki pokrivajo samo par procentov Danske, kajne?:D

Thomas ::

Rešitev je jasna. Štiripasovna Celovška in druge vpadnice, pa je. Ker hočemo hitro na cilj, ne pa da se cijazimo na elektriko ali na bencin.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Matevžk ::

No, vkolikor resno ne popravimo javnega prevoza (če se ga sploh splača, to je tudi res), bomo štiripasovno Celovško in podobne ceste absolutno potrebovali.
lp, Matevžk

Thomas ::

To potrebujemo že zdaj. Pretočnost prometa v Ljubljani je vitalnega interesa, kot se lepo reče. Na javni prevoz kar pozabi, se je škoda zgovarjat.

Vpadnice v Ljubljano morajo postati avenije, s po najmanj 4 pasovi na vsaki strani in s čimmanj semaforji. Podhodi za pešce, nadhodi za pešce in večnivojska križanja, kjer so potrebna.

O tem ni nobenega dvoma.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

keber ::

Ja, če porušiš pol Ljubljane. Kar pa ni feasibilno.

Poleg tega je vse to treba nekam sparkirat, kar je že danes problem. Kar poglej nekatera ameriška mesta, imajo podobno prebivalcev kot LJ, hudimano široke avenije in avtoceste, a se še vedno drenjajo v gužvah.

Thomas ::

Če je treba kej porušit, se ti ne sme preveč smilit. Porušiš, pa je.

Če je na aveniji gužva, pomeni da je avenija preozka.

Noben mi ne bo govoru, da se mesta ne da zrihtat tako kot je treba.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

keber ::

Napaka. Širjenje je smiselno samo, če se splača. V primeru Celovške osempasovnice bi to pomenilo rušenje cca (tako na uč) 20-30 stanovanjskih blokov in še več hiš (nimby, nimby ...) To moraš zgraditi na novo. Plus vse dodatne parkirne hiše itn. Pa to je samo Celovška. Kje so potem ostale ulice. Ni tako enostavno kot v USA, kjer so že v štartu zasnovali zelo široke koridorje, pa imajo še sedaj strašne gužve. Ali pa Nizozemska, ki je prometno najbolj nabasana z avtocestami, ki so že dolgo mnogo preozke. Učinkovit javni promet je najcenejša in prostorsko najmanj potratna rešitev. Kako bi bilo v NY, Londonu, Parizu brez javnega prevoza?

Thomas ::

Žalibog, bo pač padlo nekaj blokov in bo zgrajenih nekaj novih. Takih 100 ali več nadstropnih, s podzemeljskimi garažami za prihajalce. Ko vsaj del prometa prenes v vertikalo - lifte - se povprečna razdalja med ljudmi zmanjša. Zdej mam buhve kok kilometrov do tebe. Semle pa spraviš celo Slovenijo v skrajnem slučaju:



Potem pridem v parih minutah do tebe. Ker smo poronani v 3D.

2D je pa potratno kar se tiče razdalj.

Vseeno pa arterije med takelimi stolpi morajo bit. 100 pasovnice, če je treba.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: Gandalfar ()

Thomas ::

Kar pa seveda ne pomeni, da ne moreš bit na podeželju in z recimo z Dobrče gledat gor v tole super mesto. Potem ostane za neokrnjeno naravo tudi več in dovolj prostora. Kmetje in podeželani po takoimenovani kulturni krajini, v Ljubljani pa turbokapitalizem. Everybody happy!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

bbf ::

pol se že bl splača kr eno novo ljubljano narest pa tja vso fabriko sfurat. staro pa spomeniško zaščitit pa vse v zeleno cono, pa bo celovška prevozna.

keber ::

Thomas, ostani malo na zemeljskih zadevah. S takimi futurističnimi idejami pač jaz ne morem furat šihta gradbenega inženirja. :D

Obstajajo rešitve za 5 let, 20 let, tudi 50 let, potem se pa neha. Vse ostalo pa je fantastika, tudi če uresničljiva z goro denarja in terorjem nad prebivalstvom.

Thomas ::

Sej jest ne pravim, zdej pa tole gradimo.

Jaz pravim, da se ne tko bat pionirskega duha! Itak gredo stvari v to smer, nesmiselna so razna zaviranja.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

keber ::

Zaviranja so nesmiselna. Ampak dolgoročno je ceneje imeti soliden tramvaj v Ljubljani kot pa širiti ceste in rušiti 20 ali 30 let stare bloke. Ko pa pride čas za izgradnjo Coruscanta, ga bomo pa zgradili. Sedaj pa še ne. Živimo za danes in zase, ne za jutri za potomce.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: keber ()

username ::

Pa reciva, da se tak avto zna počasi v koloni (lahko rečeva po Celovški) pomikati z ugasnjenim bencinskim motorjem. Se ti še zdi brca v temo?
Jao jao. Pa saj pravim, da basic concept je načeloma OK, le konkretna izvedba v primeru Priusa šepa, IMO.

Je pa tako: če bi v skladu z mojo idejo uporabili plinsko turbino (osnova katere je isti princip kot motorji za reaktivna letala), bi hibridi definitivno pridobili na "cool factor-ju". ("hey, I'm driving a jet!").
No, mogoče pa pri 'tapravih' zelenaših niti ne, ker izgleda da so oni ravno proti cool stvarem, in proti užitkom (zelena religija je podobna kot ostale, recimo hardcore krščanstvo, katere center je samo-odpovedovanje in samo-kaznovanje, torej asketstvo in pokora; tako kot je za verskega blazneža postenje in self-flagellation blazno kul).

Ja, če porušiš pol Ljubljane. Kar pa ni feasibilno.
It is feasible, boy, it is. Predvsem ker ni treba zares porušiti "pol" Ljubljane, precej manj.
Ene par stvari bo pa morali jit, ja. Porazirat!

Poleg tega je vse to treba nekam sparkirat, kar je že danes problem.
I have a new buzzword for you "Tiefgarage"! (nemško: podzemna garaža)
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

Thomas ::

Soliden tramvaj, je samo tramvaj. Interni promet po stonadstropnici, ki bi jo komot zgradili in bi se hitro našel investitor zanjo, pa bi pomenil redukcijo talnega prometa. Grem v 80 nadstropje, namesto na drug konec mesta.

Potem je pa samo vprašanje časa, kdaj se začno graditi tudi višje stavbe, ki so tudi epicentri ekonomskega razvoja.

Slovencev nas je okoli 2 milijona in prihajalcev niti ne maramo preveč. Razen mogoče tistih Angležev, ki jih pasemo po Prekmurju. Tako da za tako število ljudi ni posebnega problema narest par 100 nadstropnic v Ljubljani. Nismo noben Mexico City s praktično neomejenim številom ljudi.

Optimizacija je možna, če se je le ne bomo bali.

Povprečna razdalja med Slovencema je zdaj reda 100 km. Pri povišanju s povprečnih 3 na 100 nadstropij pa ta pade za faktor 30. 3 km daleč pa že prideš.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

keber ::

>>> Ene par stvari bo pa morali jit, ja. Porazirat!
Jap, saj sem rekel, 20-30 visokih stavb ob Celovški only + ostale bajte. Verjemi. Feasibilno? Don't think so ...

>>> I have a new buzzword for you "Tiefgarage"! (nemško: podzemna garaža)
True true. Koliko njih pa, da so te osempasovnice približno zapolnjene (ker sicer ni smisla)? Ter kje? (pod Ljubljanskim gradom jih v nasprotju z nekaterimi sanjači namreč ne boš videl)? In denar? ;)

Gradbeništvo ni elektronika. V elektroniki cene padajo, v gradbeništvu rastejo. In tukajle se nekateri ne zavedate.

Thomas ::

Še enkrat. Če se najde investitor za 100 nadstropnico nekje blizu izvoza z avtoceste, ga Bog požegnaj!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

> v gradbeništvu rastejo

Tudi tu bodo padle. Stvar tehnologije.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

keber ::

>>> Optimizacija je možna, če se je le ne bomo bali.
Ne boš videl. Nimby über alles. Zato tudi ne boš našel investitorja. ;)
Nekateri počasi že ugotavljajo, da mega futurističnega mesta Dubaj ne bo kar tako preprosto naseliti, kljub nižjim cenam kot veljajo za podobne stavbe v Evropi ali USA. In tukaj bi bilo isto. Lahko narediš mesto za celo Slovenijo. Verjemi, napolnil bi ga tam do ene četrtine, več ne. Narod je raznolik, ne marajo vsi mravljišč.

keber ::

>>> Tudi tu bodo padle. Stvar tehnologije.
Ne kmalu, Thomas, ne kmalu. Ni vse samo v gradnji.

Thomas ::

Jest vem, da nima smisla začet urbanističnega projekta "Vesoljska Ljubljana". Ta res ne bo prida naseljena in bo kot mesto duhov.

A nekaj 100 nadstropnic blizu Obvoznice bi bilo pa zelo smiselno postavt. Sploh pri cenah nepremičnin pri nas. Komot, če kdo hoče, samo ne ga takoj ovirat s tipičnimi predsodki!

1/10 Vesoljske Ljubljane pa komot ponucamo. Morda celo 1/5.

To bi seveda preneslo nekaj (precej) prometa s tla v nebo.

Za "idealni slučaj" sem povedal kako je. Ljudje so v 3D dosti bliže en drugemu, kot če so vsi pri tleh. Stvar geometrije in njenega vpliva (odločilnega) na logistiko.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

> Ne kmalu, Thomas, ne kmalu. Ni vse samo v gradnji.

Same ne bodo padle še 50 let. Razen če "bo pohekano". Potem bodo padle takorekoč čez noč.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

gruntfürmich ::

glede prometa bo najprej potrebno rešiti v naših glavah in glavah politikov: manj avtov in več poceni ali zastonj javnega prevoza.

kyoto ni nič napačen; gre za to, da se zamenja stara in svinjska ter neučinkovita tehnologija. obenem pa profitiraš na izkoristkih.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Azrael ::

Žal ne, Kyotski protokol omejuje izpuste CO2, ki ni noben problem, resnične svinjarije pa pušča ob strani in je kot tak izjemno škodljiv. ZDA dobro vedo zakaj ga ne podpišejo, čeprav njegove zahteve izpolnjujejo mnogo bolje kot EU.
Nekoč je bil Slo-tech.

PacificBlue ::

Glejte tole.

Azrael ::

Žalost.

Ne toliko ta avtoček, kot miselnost. Sedaj bi vsi delali cenejše kopije Tesla Roadsterja. Nek kao hud dirkalnik, žal pa povsem neuporaben za večino. Vsi polagajo upe v litijeve akumulatorje itd. Čisti čredni nagon, nobene resnične inovativnosti.

Vse skupaj spominja na blazno hvaljenje konec 80. let prejšnjega stoletja, kako bodo Propfan motorji povsem spremenili aviacijo. Razvijali, obljubljali in predvsem risali so jih vsi proizvajalci letalskih motorjev, danes pa razen nekaj primerkov, nič od tega.
Nekoč je bil Slo-tech.

dzinks63 ::

:)) Sedaj je še vse bolj v fazi testiranja v praksi in se še oklepajo nekih miniaturnih tržnih niš. Nobena obstoječa ali pa čisto na novo ustvarjena tovarna noče ali ne upa , oziroma ne more dobr zagrist v glavni kolač, v izdelavo normalnih družinskih avtomobilov , kombijev in kamionov.

Postavit bi bilo potrebno na stotine JE , saj bi se poraba elektrike enormno povečala. In seveda zgradit ogromne tovarne za izdelavo najnovejših baterij. Očitno so lobiji ( celotna naftna industrija) še za sedaj veliko premočni in nočejo izpustih bencinskih in naftnih hlapov iz svojih rok. In tudi kar cele države zavirajo tak projekt, saj še enostavno niso pripravljene za kaj takega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dzinks63 ()

gruntfürmich ::

¨¨¨¨¨¨¨¨Žal ne, Kyotski protokol omejuje izpuste CO2, ki ni noben problem, resnične svinjarije pa pušča ob strani in je kot tak izjemno škodljiv. ZDA dobro vedo zakaj ga ne podpišejo, čeprav njegove zahteve izpolnjujejo mnogo bolje kot EU.

hmmm, mislim da ni tako. argumentirat pa ta trenutek ne morem nič.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

WarpedGone ::

ZAP je firma, ki živi od press-releasov in pumpanja 'naivnih' investitorjev. Se še kdo spomne ZAP-X, ki naj bi nastal v sodelovanju z Lotusom? Njihov glavni efekt je žal le to, da jemljejo kredibilnost drugim bol resnim poskusom.
Zbogom in hvala za vse ribe

Spajky ::

Mogoče se ne tiče čisto topica, vendar ...

Nekje na sredini te teme je nekdo dal link za aceton kot aditiv benzu in na 17.strani sem omenil, da počasi predelujem mojo staro rdečo l.93 Favoritko LX ( ˝ceski ferrarri˝ :D ) na karburator, pa sem takrat rekel, da bom enkrat točno zmeril razliko med normal 95 blajfraj (mašina ni na blajfraj, ma jo vozim že 10 let tako! :D) in pol z dodanim acetonom >99% od Chromosa iz Merkurja (slabe 3€/L) ter sem danes opravil zadnjo vožnjo samo s tem namenom (0,5dl/rezervar=en štamperln na 40L benza, cena+0,15€, kar predstavlja 0,125% - 1,25 promila mešanica!).

Avto je bil prej brezhibno zrihtan (tudi vžig in vplinjač) in poštelan ter sem v petek napravil bazično (osnovno primerjalno, original nastavitve) vožnjo s toplo (ne pregreto mašino!) od Lucije do Nove Gorice in nazaj s postankom v NG eno uro = 2x105km=210km, skupaj 3 h vožnje po stari cesti čez Kras v obe smeri oz. povprečna brzina 70km/h! Tako, da je še najbolj podobno neki vmesni/povrečni zadevi med mestno in avtocestno vožnjo. Vsi mnogi ostali pogoji od vremena do prometa in načina vožnje so bili zelo zelo podobni/identični in poskušal sem voziti s čimbolj RPM v zelenem območju na obratomeru (najboljši izkoristek/navor) in enakomerno (fast Sunday driving :D po kraški cesti). Tankal sem do roba pred štartom z bencinske in na isti spet tankal enako ko sem se vrnil, preden sem šel domov. Torej so moji rezultati konsistentni in verodostojni, če prej ni nekdo verjel zadevi z iNeta!

Mašina 1,3 je original l.94 s 65.000km, avto pa ma 100.000km cca. in v dobrem stanju! Situacija: gume M+S zmeraj enako napumpane:
- potrošnja 6,8L/100km (bilo 14,31L na turi!)
- z dodatkom acetona pa 6,45L/100km (13,57L na turi!)
Prišparano cca.0,35L/100km oz.0,74L na turi oz.cca.slaba 2L na tank oz. PRIHRANEK dobrih 5% !! Torej se mi je vložek finančno v dodani aceton več kot podeseteril v obliki prihranka!

V bližnji prihodnosti pa sledi test še z dodatnim mojim DIY fuel_heater_heat_exchangerjem , verjetno naslednji vikend na isti relaciji :D ; "voda" on_board "Spajky´s Hydroxy reactor" pa je še v projektiranju :8) :D :D

Postajam torej "private MythBuster" :)) , glede, da so oni "pravi" rekli, da ni nobene razlike za acetonom-vsaj pri starejših motorjih=laž; verjetno so naftaši delno sponzorirali ono alternative fuel epizodo pred kratkim na Discovery-u (another plot!) >:D .

Ostale moje opazke pri moji "kočiji":
- bolje izgorevanje (za dlako manj črn auspuh)!
- rahlo nižja temperatura mašine med vožnjo!
- rahlo drugačen glas motorja iz auspuha!
- malenkost boljše delovanje in pospeški!
- očistilo goriva poti in karburator ter motor; 3 leta stare svečke so čudežno skor kot nove/čiste !!!
- lahko samo priporočam za podobne motorje :P

Oprostite za "intrusion v topic" in LP do dalnjega 8-) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

gruntfürmich ::

hihi, kaki heat exchanger:D :D :D
sj kul za made in home, samo bi veliko veliko boljš nardil, če bi tiste tanjše cevke not v veliko cev prestavil. to naredi pa bo kul; malo lotanja, malo piljenja pa bo.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Azrael ::

@Spajky:

Upam, da ne boš hud, sem zaprosil, da tvoje prispevke o inovacijah na področju zmanjšanja porabe goriva prestavijo v novo temo. Tukaj bomo drugače hitro kregani, da smo zavili preveč off topic.

BTW Doma se je tudi opazilo nekaj zanimivosti pri porabi goriva (ne z acetonom). Ko bo nova tema bom malo napisal o tem, tale post pa potem moderator lahko mirno izbriše.
Nekoč je bil Slo-tech.

Azrael ::

@Spajky:

Naprej napisano je moje osebno mnenje.

Aceton je močno topilo. Kot tak lahko očisti obloge in razkroji smeti v vodih goriva, črpalki in predvsem v vplinjaču. Nanosi v vplinjaču lahko pokvarijo njegovo delovanje - avto lahko še vedno vleče, samo kuri preveč. Tako je naša GTL Katrca prišla na 12l/100km...

Kot sam opisuješ, se je prej pri pospeševanju pokadilo, po acetonu pa ne več, torej vplinjač dela bolje. Lahko so hlapi acetona uspeli odmašiti kakšen oddušnik in tako vplinjač vleče manj goriva. Rezultat manjša poraba in čiste svečke.

Pa še opazka zaradi olja. Doma se dolgo ni prišlo na čisto zakaj ena od obeh AR75 1.6IE deluje slabše, slabi pospeški toda približno ista poraba goriva.

Odkrilo se ni nič pametnega, menjava svečk, elektronike, senzorjev med obema, rezultat vedno isti.

Potem je Alfa z boljšo mašino šla od hiše in to s kremežljavo mašino je vozila mami.

Lani se je opazilo , da olje Valvoline TurboV postaja vedno slabše kakovosti (ogromna poraba olja in olje se je penilo, tudi v motokultivatorju...) in se je olje zamenjalo s Selenia (obakrat priporočena gradacija). Cena je bila malenkost višja, toda olje te firme je priporočeno s strani od proizvajalca.

Nekaj mesecev ni bilo posebnih razlik, samo manjša poraba olja, sedaj pa avto deluje mnogo bolje in tudi poraba goriva je precej padla. Razlika med olji, Selenia imajo močne detrgente in očistijo nanose usedlin.

Kaže, da je bil v motor nekoč nalito napačno ali zelo nekvalitetno olje in variator ni delal kot bi moral.

Torej čistoča je pol zdravja. Tudi pri avtomobilih.
Nekoč je bil Slo-tech.

jype ::

Thomas> A nekaj 100 nadstropnic blizu Obvoznice bi bilo pa zelo smiselno postavt.

Bo že trg poskrbel, da jih ne bo. Niso ne zanimive, ne smiselne.

Spajky ::

@ Azrael : Jest sem z acetonom "pucal" mašino že pred časom, ko sem testiral najbolj optimalno mešanico (1-2,5 promila po iNet info) za mojo makino in sem že takrat opazil določene pozitivne lastnosti, pol sem pa vozil nekaj časa samo na čist bencin v rezervarju, pa sem potem dal štelat vžig in karburator in olje mam skoz isto v mašini (najbolj poceni). Torej je rezultat res konzistenten za primerjavo glede mojega Škodilaka!

Včeraj pa sem še oni linkani kao "grelec" bencina not montiral pred vplinjanjem, mašina lepo brunda še bolje od prej! :D :D :D (za vsak slučaj sem prej še gasilni aparat kupil!) :D :D 8-) Bom povedal, če kaj sklesti porabo (moralo bi spet malo!) 8-)
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Azrael ::

Pri gorilcih na olje se predgretje goriva opazno pozna.

Pri avto pa dvomim v velik prihranek. Problem je, da je sesalni kolektor precej velik, pretok zraka pa tudi in se cela reč dobro hladi (tudi če je ogrevana z izpuhom). Plinska mešanica, ki kondenzira na hladnih stenah, je pa izgubljena. Bencina je samo 1 del na 16 delov zraka, zato dvomim, da bo toplejše gorivo naredilo opazno spremembo.

Sploh ker sta si obe sestavini kontradiktorni, kar se tiče temperatur. Gorivo se lažje in bolje razpši in vplini .toplo. Topel zrak pa je nasprotno bolj redek kot mrzel in posledično vplinjač vleče več goriva. Premzel zrak pa nasprotno spet povzroči kondenzacijo goriva v sesalnem kolektorju.

Torej ujeti boš moral neki optimum. Ne bo lahko, mogoče pa rata.
Nekoč je bil Slo-tech.

Brane2 ::

B bistvu topel zrak nima bistvenih slabosti, razen nekoliko manjše moči mašine, ker bo šlo pač manj zraka not.

Zato pa bo gorivo bistveno lepše atomiziriano.

Ne bi pa to smelo povečat porabe. Ja, zraka bo šlo not manj ampak saj boš lahko preštelal frgazer za nove pogoje.

Pač malo priviješ dizo.

Me pa zanima, zakaj ne daš not injektorjev, saj bi jih moral dobiti na odpadu za drobiž, elektronika za krmiljenje pa tudi ne bi smela biti bavbav.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

Mogoče bi pa lahko benz pogrel bistveno bolj skozi injektor.

Tak, zelo vrč benz bi se sicer v času brizga zelo ohladil, ampak saj ravno to je cilj.

Majhne kapljice bi bistveno lažje in bolje izhlapele v danem času...
On the journey of life, I chose the psycho path.

gruntfürmich ::

azrael: tudi bencin je močno topilo, in tudi bencim marsikaj raztopi.
in čisti izpuh zaradi acetona bo zaradi tega ker aceton skriva kisik v sebi, ne zaradi očiščenega uplinjača.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Azrael ::

Že, ampak kisik dobi motor že zrakom. Dodaten kisik bi tako samo povečeval temperaturo, samo ne vem kolikšen je tu vpliv % acetona, ko imajo današnji bencini ogromno dodatkov.

Bencin je močno organsko topilo, to drži, vendar svinjarije, ki se sčasoma nabere v vplinjaču/injektorjih, ne stopi. Očitno ostane samo svinjarija, ki je odporna na bencin in rabi druga (močnejša) topila. Npr. tiste ultra draga flaške s čistilom za injektorje vsebujejo white spirit (picolo ambalaža - grande cena).
Nekoč je bil Slo-tech.

gzibret ::

Vsem sodelujočim - tema je o ELEKTRIČNIH avtomobilih.

Glede acetona obstaja tale tema.

edit - sem pa videl, da je v času moje odsotnosti tema zašla way offtopic. Za nazaj ne bom brisal, kar pa ne velja za naprej.
Vse je za neki dobr!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gzibret ()

WarpedGone ::

Brez velikega medijskega pompa Nissan že tri leta testira LiIon baterije v hibridnih vozi lih.
Objavljene številke kažejo, da se LiIon obnese bistveno bolje kot pa NiMH.

Nissan Motor has been field-testing a fleet of 20 Tino hybrids equipped with its next-generation Li-ion battery packs for the last three years in the US, with up to 240,000 km (150,000 miles) accumulated on one of the vehicles. Nissan made a limited introduction of the Tino hybrid in Japan in 2000.


Zelo pomembno je tudi tole:
The real-world results of the Li-ion packs has proven to be very close to predictive simulations.


Pomeni, da imajo dobre modele obnašanja teh LiIon baterij v raznoraznih pogojih in lahko zaupajo njihovim napovedim.

Vir: Nissan Tests Next-Gen Li-Ion Packs in US


Edit: Ljubljana naj nabavi take avtobuse pa bo znaten delež onesnaženja adijo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Luka Percic ::

Ljubljanski avtobus naj bo na plin lepo. Pa bo šel še znatnejši del onesnaženja po gobe.

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Na plin bi bil super. Sicer, če bi imeli pa vozniki lažjo nogo pa tut nebi nč škodilo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Tudi plin ni tko nedolžna stvar. Prvi problem je, da so obstoječi avtobusi diesli. Predelava na plin zaradi kontstrukcije motorja odape - se enostavno ne splača. Torej bi nucal vsaj nove bencinske mašine, če že ne čist nove avtobuse. Drug problem pa jerežim vožnje - stop 'n' go - kjer avtobus vsaj četrtino svoje celotne poti pospešuje - nepopolno izgorevanje, kar pomeni obilne količine monoksidov, saj pa še česa. Komot pa bi bli serijski hibridi na plin. Lepo bencinski khm plinski motor nonstop laufa na optimalnih obratih (optimalnih po učinku, izpustih, porabi, obrabi ....), za pospeševanja in zaviranja skrbi pa elektrika.
Zbogom in hvala za vse ribe

Spajky ::

Zdej je blo ob 20h na Discoverya-u oddaja FutureCar in se mi zdi, da je vsake 3-4 ure ponovitev; je bil tudi prikazan Tesla Roadster in podobni, poglejte spored in si dajte snemat in pogledat! 8-)
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

WarpedGone ::

Vse skup je mal preveč 'alternativno'. Začnejo nabijat s 'perpetual motion' in lepo zagnojijo nekatere legitimne ideje.
Zbogom in hvala za vse ribe

SmeskoSnezak ::

Mene skor dol z stola vrglo, ko sn Venturi električni avtomobil iz Monaca v oddaji 5th Gear (Discovery). Kar huda stvarca. Zna narediti 320 km z enim polnjenjem, polni pa se okoli 3 ure. Dajte mal pokomentirat zadevo, če še niste.
@ Pusti soncu v srce... @

El Barto ::

Ja mene tudi, ker je tako grd - kot jukebox. :(

Zadeva košta 360.000€ 8-O .
Dosega je pa v najboljšem primeru 200 km (250 km so bolj sanje).
Seveda bo treba imet eno domačo elekrtarno, ki bo zadovoljila vse te kW pri polnjenju.

Če bi imel toliko denarja viška, bi si omislil TOLE - Viper SRT-10 isto ima pospešek pod 4 sec do 100 km/h, cena je 3x nižja. Ostanek pa raje vidim, da gre skozi 10 cilindrov in poslušam simfonijo V10 motorja (sier že sedaj poslušam V6 ampak od viška ne boli glava >:D ).

Kakorkoli obrnete sedaj še ni tehnologije, ki bi nadomestila Otto motor za razumno ceno.
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
««
21 / 1213
»»