» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
19 / 1213
»»

WarpedGone ::

brane2:
Ni mi jasno, kako so naračunali 53kWH energije v bateriji.


Nisi edini. Vsi parametri niso znani. Nekaj je objavlenega, nekaj je pa špekulacij. Rečeno je bilo, da so baterije standardne, ni pa bilo nikjer rečeno, da so vse iste. Komot je nekaj visokokapacitetnih, ki ne marajo hitrih praznenj, nekaj pa nižjekapacitetnih a bolj heavydutty in se dogaja tudi notranja izravnava energije. Sigurno je, da baterije ne delajo na svojih maksimalnih specifikacijah, zato da se podalša življenska doba in zmanjšajo obremenitve zaradi neenakosti posameznih modulov.

Pri podanih parametrih baterije bo ta tvoja "dolgotrajna moč" trajala 25 minut teoretično, v praksi verjetno bližje 15 minut. In to z novimi, polnimi akumulatorji.


To je pri 120kW oz. 160KM, kar pomeni kakih 190km/h na uro v hrib in s protivetrom. Nihče ne trdi, da ma stvar ogromen doseg, če ga teraš ko zmešan. Pa še tem primeru je doseg še vedno 100km, res pa bi se baterije hitreje skisale,če bi to počel dan za dnem.

Pri max hitrosti po normalni AC pa motor niti ne vleče 120KW, ker ima pri max obratih le 105kW outputa. Torej je tut pri maksimalnih 200km/h doseg nekje krog 110 - 120km.

Realen doseg, ki so ga dobili v praksi, je med 260km in 370km. Prvo ob "poskočni" vožnji z odseki na AC, drugo pa klasična ameriška vožnja po mestu.

In to je pomembno natanko kako ?


Ti mi povej, zakaj dovolijo zadevo furat z letalom, če je pa tako zelo nevarne? Še tole: Tesla Roadster Crash Test Pomembna stvar je proti koncu.

P.S. Te pa moram pohvalit. Tale tvoj zadnji post je bistveno kvalitetnejši kot prejšnji.

Username:
Do takrat pa prste stran od umetnega omejevanja klasike!


Absolutno da! Bomo protestirali proti CO2 kuponom?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Brane2 ::

Nisi edini. Vsi parametri niso znani. Nekaj je objavlenega, nekaj je pa špekulacij. Rečeno je bilo, da so baterije standardne, ni pa bilo nikjer rečeno, da so vse iste. Komot je nekaj visokokapacitetnih, ki ne marajo hitrih praznenj, nekaj pa nižjekapacitetnih a bolj heavydutty in se dogaja tudi notranja izravnava energije.


Možno, a ne prav verjetno. ZA izravnave rabiš nov kup elektronike in seveda izravnave pomenijo tudi dodatne izgube. Če motorji za hiter štart potegnejo velik štrom iz "hitrih" elementov, nato pa normalne baterije "hitre" dofilajo, boš imel pri prefilavanju izgube. Tako v elektroniki kot v baterijah. Poleg tega se da domnevati da imajo hitri elementi manjšo kapaciteto od navadnih, sicer bi mirno lahko bili vsi hitri. To pa pomeni,d a bi bila rezultirajoča kapaciteta še menjša od tistih 50kWh.

Poleg tega bi bila cela stvar bolj malo uporabna. Ker bi hitri akuji zavzemali le del celote, bi bili nnjihovi tokovi in s tem obraba enormno visoki. Veliko vprašanje je če ni bolje imeti vse elemente enake.


Sigurno je, da baterije ne delajo na svojih maksimalnih specifikacijah, zato da se podalša življenska doba in zmanjšajo obremenitve zaradi neenakosti posameznih modulov.


In to je verjetno tistih 2200 mAH. 400 je v rezervi zaradi trajnosti in zaradi neenakosti posameznih elementov.
Domnevam, da se bodo šli ( ali zahtevali od proizvajalca) maksimalno uprajanje akumulatorjev in da bodo dobili člene v posameznih ozko določenih binih. To bo pa povečalo stroške posameznega elementa in totalka zjebalo možnosti popravila. Kako zamenjaš element v rabljeni bateriji in kje dobiti element s točno tako kapacitivinostjo ?

To je pri 120kW oz. 160KM, kar pomeni kakih 190km/h na uro v hrib in s protivetrom. Nihče ne trdi, da ma stvar ogromen doseg, če ga teraš ko zmešan. Pa še tem primeru je doseg še vedno 100km, res pa bi se baterije hitreje skisale,če bi to počel dan za dnem.


Moja Astra, ki me je stala par gajb pira razvija tako moč pri "polnih baterijah" kar ene 5 ur. Pri tem porabi ene 50 litrov benza in naredi verejtno več ko 900 km. Pa refilam jo lahko v 3 minutah praktično kjerkoli.


Ti mi povej, zakaj dovolijo zadevo furat z letalom, če je pa tako zelo nevarne? Še tole: Tesla Roadster Crash Test Pomembna stvar je proti koncu.


Kdo pravi to da so te konkretne baterije nevarne ? Pravim,d a so Li-Ionke same zase nevarne in da so tu dosegli neko varnost niso dali v škatlo samo kup baterijskih elementov ampak še marsikaj drugega, zato zadeva ne tehta samo 330 kg ampak verjetno še veliko več. In seveda temu ustrezno tudi stane.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

WarpedGone ::

Kdo pravi to da so te konkretne baterije nevarne ? Pravim,d a so Li-Ionke same zase nevarne in da so tu dosegli neko varnost niso dali v škatlo samo kup baterijskih elementov ampak še marsikaj drugega, zato zadeva ne tehta samo 330 kg ampak verjetno še veliko več. In seveda temu ustrezno tudi stane.


Kdo da to pravi? Pejt malo gledat prejšnje komentarje. Če bereš tisto, dobiš občutek da je smrtno nevarno samo blizu avtomobila stat.

Ja, LiIon baterije same po sebi so občutljive. Dejstvo. Ne kej ekstremno občutljive ampak bolj kot kakšne druge in majo svoje specifične probleme oz. zahteve. Same baterije naj bi tehtale okrog 300kg, cel pack pa tehta 450kg. Torej je za kakih 150kg oklepa, klime in nadzora. Večji automejkerji sicer na glas razlagajo kako da je LiIon tehnologija povsem neprimerna, v laboratorijih pa tiho razvijajo svoje rešitve. Prej so vsi verjeli splošni modrosti, da se enostavno ne da. Zdej jim je nekdo dokazal, da se da. Vsaj v seriji 20 prototipov, ki prestanejo vse varnostne zahteve (crashtesti) in ostale standarde.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Brane2 ::

Kdo da to pravi? Pejt malo gledat prejšnje komentarje. Če bereš tisto, dobiš občutek da je smrtno nevarno samo blizu avtomobila stat.



Brez ustrezne zaščite vsekakor. In BTW zame en kos papirja ki govori o neki ustreznosti še ne pomeni varnosti.

Dejanjsko varnost lahko pokaže šele široka uporaba in statistika.

Tudi pri klasičnih avtomobilih je bilo kar nekaj modelov, ki so ustrezali zakonodaji, pa so se izkazali za zelo nevarne.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Pyr0Beast ::

Predno začnete skakat s "Litijeve celice majo 3,7V": Ja, če jih nafila do 100%. Kar je tut recept, da se hitreje starajo. Če jih ne filaš na 100%, niti jih ne prazniš na 0%, se starajo bistveno počasneje. Prav tako se starajo počasneje tudi, če se ne pregrevajo. Tesla skrbi za vse troje, celic nikol ne nafila do kraja niti ne pusti, da se jih sprazni do kraja.
Polne litijeve imajo od 4.15-4.2V, prazni se jih pa nekje do 3.5V.

Drugače je pa NiMh dosti bolj prijazna tehnologija.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

SmeskoSnezak ::

Naredili konkurent-ni avto Tesli Roadster. S tem, da je hibrid. Lepo, lepo. Vedno več hibridov z elektriko, počasno naraščanje električnih avtomobilov in bom si lahk jaz nekje čez 10 let, ko bom odrasto, že mogoče kupo enga izmed njih. Super. :D
@ Pusti soncu v srce... @

bbf ::

-Drugače je pa NiMh dosti bolj prijazna tehnologija.
seveda! pa še izkazala se je za čist uporabno in zanesljivo tehnologijo!

tukile: klik lahko poiščete poročila o NiMh gnanih vozilih. (na levi -> Full Size Electric) vsaj za Rav4 si preberte.

kaj pa SCE, uporabnik nimh z rav4 s floto čez 200 vozil poreče na to tehnologijo (novice z leta 2005 klik):

RAV-4 EV Leases Extended for SCE
In good news for Southern California Edison’s
(SCE) electric vehicle (EV) fleet, Toyota Motor
Sales, U.S.A., Inc. has agreed to extend the
leases of its R AV-4 EVs beyond their original
five-year lease periods for fleet customers,
as long as the vehicles remain operational.
With RAV-4 EVs making up about 170 of
S C E ’s current fleet of nearly 200 EVs, this
decision will allow SCE to use available zeroemission
vehicles for a longer period than
initially expected. In addition, it will enhance
S C E ’s ability to meet federal Energy Policy Act
( E PAct) regulations with electro-drive technologies,
its preferred compliance choice.
E PAct requires alternative-fuel providers
like SCE to make 90 percent of their annual
light-duty vehicle purchases alternative-fueled.
According to SCE Electric Tr a n s p o r t a t i o n
Compliance Manager Bill West, the R AV-4 EV
lease extensions allow SCE to continue
complying with EPAct using EVs, which provide
the greatest reduction in gasoline use and the
highest environmental benefits.
“Toyota’s decision makes sense because
SCE’s RAV-4 EVs are still in great condition and
have been driven for fewer than 30,000 miles,”
West said. He added that SCE has run some of
its RAV-4 EVs for more than 100,000 miles and
that based on this, SCE expects the vehicles
can be operated for at least seven years.
Toyota has agreed to supply spare parts to deal
with vehicle maintenance issues that arise.
Since the late 1980s, SCE’s fleet of EVs
has driven more than 11.7 million miles total,
in the process saving over 586,000 gallons of
gasoline and $943,000 in fuel (the differential
between electricity costs and equivalent gasoline
costs). In addition, the EVs have eliminated
more than 1,400 tons of air pollutants and 6,200
tons of tailpipe carbon dioxide (greenhouse
gas) emissions.

pa še sedajšnje stanje elektrovozil pri ECS:
klik
še vedno imajov večino svoje flote na nimh iz leta 2000!

v novicah SCEja iz 2006 je zaslediti, da so z enim od RAV4 že leta 2002 naredili 100.000 milj z originalno baterijo! klik

bdw, SCE je kalifornijski ELES, ki pokriva 13 miljonov ljudi z elektriko.




pa naj še kdo reče, da nimh ni primeren za elektroavte.
(razen opranih glaav, ki ne razumejo, zakaj ima texaco/chevron patentne pravice nad nimh tehnologijo)

Spajky ::

Tudi BMW je naredil hybrid limuzino s podobnimi karakteristikami (bla recenzija na TV nekje-edini evropski serijski, zdaj ga začeli delat); poraba goriva (min-max) prišparana = 20-25% glede na isti normalni model. Mislim, da ni vredno finančno glede na dražjo hibridno verzijo!
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

snow ::

Zdej se dost dela na plug-in hibridih: Link.

Ampak tud v članku majo dost takih pomislekov kot smo jih že tukaj obravnavali.
a) Tista elektrika za polnenje tudi mora od nekje prit
b) But it cannot go very far: the plug-in hybrid’s two batteries hold enough power for only seven miles, said Saúl Ibarra, a product specialist with Toyota who worked on developing the Prius.
By contrast, G.M. claims that the Volt will be able to hold a charge equal to 40 miles, after a six-hour charge.
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

WarpedGone ::

Sicer bi tole bolj pasalo v novico o Tesla Roadsterju, ki je bila objavljena 22.7.2006, vendar je tista tema zamrla že sredi lanskega leta, tukaj pa je bilo nekaj debate o novejših dogajanjih. Kaj je torej novega?

Izsek iz pisma, ki so ga dobili kupci par dni nazaj:
"We’ve made significant progress since we last provided an update on the Roadster program in December. This letter outlines key milestones and our plans for getting the Roadster in production. In addition to this letter, we are planning another “Town Hall” style Q&A session for Wednesday, January 30th at 10am to go into further detail and answer any questions that we didn’t anticipate here.

We have received all regulatory approvals to import the first production Tesla Roadster (“P1”) for sale. This includes all necessary EPA, DOT and NHTSA approvals. This is an historical milestone that heralds the future of the electric automobile. As you read this letter P1 is on its way to San Carlos.

The plan we have developed has some very positive benefits for our customers. Instead of a complex 2-speed transmission design, we will achieve the original performance goals with a simpler one-speed unit mated to a higher rated Power Electronics Module (PEM). The existing motor will be modified to have advanced cooling capabilities to handle this additional power. The new transmission unit will be engineered to handle the higher torque of the powertrain. This plan not only reduces program risk, but also provides better efficiency, lower weight, equal or better range, better thermal performance and quicker quarter mile acceleration due to the elimination of a shift. This new path incorporates the latest developments of our powertrain team which has been continually improving on our core technology."


Torej, tudi dva velika specialistična proizvajalca menjalnikov, ki sta se le trudila izboljšat VZDRŽLJIVOST obstoječega designa, to nista uspela. Toliko o tem, kako je pa to ja "trivijalna stvar".

Prvih nekaj 10 avtomobilov bo tako po "starem planu" imelo dvo-stopenjski menjalnik, vendar bo prva prestava "zaklenjena" - avto bo vedno v drugi. "Novi modeli" pa bodo dobili nov enostopenjski prenos moči oz. le Naprej/Nazaj. Prestavno razmerje bo verjetno nekje med obema sedanjima prestavama. Nov enostopenski prenos bo izdeloval Recaro (menjalnik v Bugatti Veyron), design pa bo lasten Teslin.

Ti "novi" modeli bodo imelu tudi tekočinsko hlajen motor in močnejši PEM (motorna elektronika), kar bo navkljub daljšemu prestavnemu razmerju (od prvotne 1. prestave) omogočilo 4s do 100km/h. Zaradi boljšega hlajenja, bo možno tudi dvignit max obrate, tako da bo kljub krajšemu prestavnemu razmerju (od prvotne 2.prestave) najvišja hitrost okrog 120mph oz. 195km/h. Ta nadgradnja pogona je bila sicer razvijana za naslednji model (WhiteStar). Zaradi vseh težav s prvim modelom pa je zgleda razvoj že dovolj daleč, da ga lahko ponucajo tudi v prvem modelu.

Glavna novica pa je, da so končno pridobili (16. januar) vsa ameriška dovoljenja, da lahko avto začno uradno prodajat in dobavljat v Ameriki.
Prvi prodajni avto je tako v telem trenutku v Kaliforniji, kjer poteka končna sestava.

Pojavljajo se že tut testi:
Motor Trend - First Drive: 2008 Tesla Roadster
Motor Trend - video
Car and Driver - posnetki štartov

Glede na vsa čudna dogajanja v Tesla Motors zaden mesec je tale vest pravi obliž na rano.
Zbogom in hvala za vse ribe

gruntfürmich ::

nice1
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

WarpedGone ::

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Lepo pospešuje :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

edge540 ::

Opa, baterije so zanič!

Predvsem mi je zanimiv del:
Tesla claims the Roadster can drive on a single charge up to 220 miles on its ‘maximum range mode’ and 165 miles whilst in ‘standard mode’. The guys from Autoweek only managed to get 93 miles out of the car before it went into a limp-home mode.

The situation isn’t as bad as it looks. These tests were done with the car being driven at or near its limits.


Ni slabo? Tak avto je narejen, da se tišči do konca. Če bom hotel lepo počasno vožnjo mi zadostuje tudi Kia Picanto>:D

Azrael ::

Baterije niti niso zanič, boljših današnaj tehnika za ta denar ne more dobaviti. In res se dogaja to kar sem napisal zgoraj, baterije ti skoraj ne bo treba polniti, saj jo bodo morali redno menjatii.

7k litijivih celic na kupu, ni nekaj kar bi obljubljajo uporabno življensko dobo.

In ko bo čez nekaj mesecev projekt dokončno crknil, nihče ne bo zato krivil akumulatorjev in predvsem snovalcev, ki so si zadali nerealne cilje, ampak neke zlobne naftarje, tako kot vedno.
Nekoč je bil Slo-tech.

WarpedGone ::

>> Tesla claims the Roadster can drive on a single charge up to 220 miles on its ‘maximum range mode’ and 165 miles whilst in ‘standard mode

Iz čigave riti so potegnili te trditve, vedo samo pri "Motor authority".

221milj je doseg po EPA Highway standardu. Ta točno predpisuje okoliščine vožnje in ni nekaj kar so si izmislili pri Tesli. Enak test morjo opravit vse firme, ki mislijo avtomobile prodajat v ameriki da dobijo uradni "miles per gallon". Test se seveda ne izvaja na cesti, temveč na valjih pod kontroliranimi pogoji. Številka je iste sorte kot naša "7,3l/100km izven mesta".

160 milj so dosegal med testnim ganjanjem po avtocesti. Maksimum realen doseg gre proti 260 miljam.

93 milj pa je dobil MotorTrend pri ganjanju zadeve po hribih. S tem, da baterija sploh ni bla prazna. V njih je blo še 26% energije, torej več kot četrt.

Daryl Siry o testu za Motortrend:
Mark used 74% of charge and went 93 miles - that equates to 125 miles on the full charge. He drove very fast and with the top down and heaters at full blast with me in the passenger seat (220 lbs)

Final note on that figure: VP10 did not have production spec brakes with rollback seals that significantly reduce drag.

Aside from all of that - it is definitely the case that you will see a huge swing in miles per charge based on driving style, just as in a gas car. People don't think about it as much with a gas car because you just go fill up again. Mark's experience is probably the floor considering all the circumstances.


Če kdo misli, da njegov avto pije kaj blizu povprečni porabi, ko ga ganja v hrib, je pač to njegov lasten problem. V življenju daleč ne bo prišel.

Js mam 120KM diesla. Povprečno porabo naj bi mel 5,5. Js jo mam okrog 4,9 ker mam velik relacijske vožnje. Pri malo živahnejši furi par km v hrib pa sem imel povprečno porabo 18l/100km. V tej luči je Tesla Roadster ODLIČEN. Pri testnem ganjanju se mu je doseg zmanjšal manj kot za faktor 2 glede na uradno povprečje. Meni se je povprečna poraba pri podobnem ganjanju v hrib povečala več kot za faktor 3.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

edge540 ::

Torej se je peljal 160 km samo v hrib? Jebeno visok hrib bi se reklo>:D Verjetno da je šel tudi malo dol?

Kakorkoli, s tem se ne bi upal peljati recimo iz Celja v Portorož in nazaj, čeprav naj bi teoretično šlo skozi.

Je pa fajn špilika za bogataše.

jype ::

Tečka.

Kdo te pa sili, da si tako igračo kupiš?

Vedno lahko izbereš tiste smešne prdule, ki so jih ceste že itak polne, ane.

edge540 ::

Kaj si tečn? :O

Noben me ne sili, niti ne mislim dati 100K $ za tako neumnost. Že dobim poštenega Porscheja za isti denar, če bi hotel šporni avto. Hočem samo povedat, da tehnologija baterij še zaenkrat ni dorasla keslu bencina.

Kar je tebi smešna prdula (predvidevam da govoriš o zvoku motorja?), je nekaterim (tudi meni) prijetna melodija in pomemben del športnega avtomobila. Ni ga lepšega kot zvok uglajenega štiriliterskega V8 s turbopuhalom na 7000 RPM. Ampak eni tega pač ne razumete, saj je jasno.

Azrael ::

>Kdo te pa sili, da si tako igračo kupiš?

Pravzaprav nihče, zato jih tudi ni. Njihov fancy šmensi faktor je hitro pokvarljiva roba.
Nekoč je bil Slo-tech.

gruntfürmich ::

-------------Hočem samo povedat, da tehnologija baterij še zaenkrat ni dorasla keslu bencina.

to že debatiramo 19 strani, in se vsi strinjamo. al morda izumljaš toplo vodo???


--------------Ni ga lepšega kot zvok uglajenega štiriliterskega V8 s turbopuhalom na 7000 RPM. Ampak eni tega pač ne razumete, saj je jasno.

in očitno ne razumeš da nekomu, ki ima cel hangar poln 8 valjnih pošasti, zvok otto motorja ne pomeni več veliko.
mu je sigurno zaenkrat večji užitek poslušat 'tišino' teslinega roadsterja, navkljub otroškim boleznim.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

Azrael ::

To je vse res.

Vendar dokler je avto na elektriko samo igrača za petičneže, se ni čuditi, da je salamensko butična zadeva. Avto na bencin je tudi bil na začetku samo igrača za prebogate.

Za prodor avta na baterije, poleg akumulatorja rabimo še novega tehnološkega vizionarja kova, kot je bil Henry Ford. Tesla Motors to ni.
Nekoč je bil Slo-tech.

WarpedGone ::

Kdo je (bil) vizionar pokaže zgodovina, ne šlogarce.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Zbogom in hvala za vse ribe

Boeing ::

Ni ga lepšega kot zvok uglajenega štiriliterskega V8 s turbopuhalom na 7000 RPM

Daj, ne seri.

Tudi jaz zelo rad slišim in poslušam v8 mlinčke, kako pojejo. Brez skrbi bodi, da je to mojim ušesom zelo blagodejna melodija.


Vendar...

Tako kot smo se navadili na v6, v8, v10 in njih melodije, tako se bomo zelo hitro (prisiljeni) navadili na asinhronce in značilno cviljenje regulatorjev med stiskanjem "polnega gasa". Eni smo se že, kolikor je bila pač šansa.

Po določenem času za volanom električnega avteka se z lahkoto odpoveš še tako virtuoznim melodijam batnih strojev. Sorry :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

WarpedGone ::

30.1.2008 je Tesla Motors izvedel ponovno javno srečanje s kupci, kjer so odgovarjal na vprašanja in obelodalnili par dodatnih stvari. Najprej pa popravek moje trditve zgoraj:
.. Ti "novi" modeli bodo imelu tudi tekočinsko hlajen motor ...

To ni res. Motor bo še vedno zračno hlajen saj v avtu baje enostavno ni prostora za dodatne izmenjevalnike toplote (radiatorji, kilerji, ...). Zračno hlajenje bodo izboljšali z lažjim in večjim pretokom zraka preko motorja in iz avtomobila.

Maksimalno število obratov bodo omejili na 14.000 ali nekaj višje, prestavno razmerje bo pa 8,2:1, kar je malo manj kot sedanja druga (7,4 : 1). Želijo ohranit največjo hitrost okrog 125mph in pospešek 4s od 0 do 100 (v realnih razmerah na navadni cesti s serijskimi gumami, za volanom pa je povprečna stara mama - v idealnih razmerah naj bi bili možni tudi časi občutno pod 4s). Te spremembe naj bi povzročle malo slabše maksimalne performanse pri ultra nizkih hitrostih (pod 50kmh), ampak bo to več kot odtehtano z višjimi performansami pri višjih hitrostih (nad 50kmh). Čas na četrt milje bo tako okrog 12 sekund (prej 12,8s)

Vse skupaj so baje omogočili izboljšani IGBTji, ki so se pojavili na trgu in omogočajo ojačanje PEM enote, ki bo tako lahko motorju poslala več toka in od tle potem tudi večji max navor motorja.

Nova informacija je to, da so se baterije sposobne napolnit v eni uri - majo rating 1C. Polnilna elektronika tega ne podpira, ker enostavno ni primernih polnilnih postaj (potreben je vsaj 80kW priključek, ker je po ameriški zakonodaji dovoljena obremenitev le 80% : 64kW - nekaj izgub pri polnjenju pa smo tam). Je pa stvar smiselna za postavit ob kakšnih restavracijah ob avtocestah, kjer se ustaviš na kosilu. To bo smiselno ko bo na cesti znaten delež EVjev.

Baje je že sedaj možno baterije hitreje nafilat z regeneracijo kot pa s prikopom na omrežje - ampak tega ne priporočajo zaradi pregrevanja raznih delov, plus primerne ceste niso ravno za vsakim vogalom :)

Prvi serijski Tesla Roadster je v Ameriko prispel danes. Drugega naj bi izdelali 17.marca, nato pa po enega na teden in počasi vse več. Polna produkcija naj bi znašaja po 40 avtomobilov tedensko.

Zvočni posnetek debate
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

edge540 ::

Saj stvar je čisto kul ampak jaz bi temu roadsterju dodal še eno malenkost. 30 kW dizel generatorček in posodo za 15 litrov nafte (ja vem pridobil bi 50 kg ampak pri takem navoru se ne sekiraš, problem je samo kam vtaknit to), za vsak slučaj če se kdo zaračuna, ko planira kam bo šel. Potem pa bi bla stvar dejansko uporabna tudi za kakšno pot.

Matev ::

ljudem ki kupijo avto za 100.000 €
verjetno ni potrebno nič računat

gruntfürmich ::

ne: ki kupijo avto za 100k$, ampak: ki kupijo igračo za 100k$:)) :)) :))
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

jype ::

Kdo bi si mislu, da jim boste tako močno zavidali, da si boste vzeli čas za dejansko poiskat vse te razloge, da si ga vi nočete privoščiti :)

WarpedGone ::

First Tesla Production Roadster Arrives
Pics of the First Production Tesla Roadster

Tesla Roadster travels in packs of 5 (prvi naj bi bil Elonov P1)

Ja, verjamem da je za marsikoga to grozdje kislo, zelo kislo....
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Gandalfar ::

Tisti, ki vidite rdeco se naucite lepse obnasat.

-- vas lokalni tajni policaj

edge540 ::

Nekdo me je poslušal:P

Na kratko, Tesla motors bodo izdali naslednji avto (Whitestar) v dveh opcijah - samo električnega in električnega z majhnim generatorjem.

In naenkrat električen avto postane uporaben:)

dzinks63 ::

:)) Zgleda, da Tesla ne bo dolgo osamljena, kmalu ji bodo začeli slediti še ostali. Npr: Dodge Zeo

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

A. Smith ::



Operating costs are estimated to be about 80 percent lower compared to a similar petrol-powered car when using battery power alone and even drivers who cover more than the battery-only range will benefit from the ReCharge Concept. For a 150km (93 mile) drive starting with a full charge, the car will require less than 2.8 litres of fuel, giving the car an effective fuel economy of 1.9 l/100km (124mpg).

Hm, 1,9 l če štarta s polno baterijo. Kdo ve, morda bo v praksi vseeno kuril pod 4 litre?

Pa AWD je tudi. Me prav zanima, kaj se bo iz tega izcimilo.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

A. Smith ::

Ah, da se popravim.

Ne vem, zakaj nisem tega izračunal že prej:

S polno baterijo narediš 100km. S polno baterijo porabiš na 150 km 2,8 litra. Če torej na 50 km v dieselskem režimu porabi 2,8l, jih na 100km porabi 5,6. To pa ni baš nešto, sploh glede na to, da gre najbrž za neke laboratorijske rezultate. Škoda.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

darkolord ::

A. Smith: ja, sej niso izumli nekega super-dizla zraven

A. Smith ::

Ta dizl dela brez menjalnika, diferenciala, pri konstantnih vrtljajih in obremenitvi. Zoptimizirat tak agregat na pol manjšo porabo bi moral bit mačji kašelj. No, očitno ni.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

darkolord ::

Aha, sej v bistvu sploh ni diesel

A. Smith ::

Obstaja Flexifuel in diesel varjanta.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

bbf ::

praviš 5,6l na 100. kolk pa naredi povprečen uporabnik avtomobila na dan km, da se mu taka cifra pokaže?
drugače pa, če bi začetnih 100km naredil z 0 litri in nadaljnih 500 s porabo 5,6, je skupna poraba 4,6/100. pri 1000km je še mal bližje, 5,0l/100km. dejansko bi do porabe 5,6l/100 prišel šele pri limiti neskončno km - torej nikoli. tvoj izračun je nesmiseln.
treba je vedt, da tudi če 300km narediš (lj do morja in nazaj!) ti porabi samo 11,2 litra, laboratorijska. to je pa še zmeraj manj, kot recimo 18 do 20 litrov za povprečnega dizla. in točno ta podatek je bistven, da k nakupu in uporabi pritegne kupce: večino časa gre na šrtom, še vedno se pa z manjšo porabo pelješ na daljše razdalje. mislm, če to ni všečno, potem pa res trenutno ostane samo še peš varjanta.

edit slovnica

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bbf ()

A. Smith ::

Ne bi rekel.

Recimo, da je kapaciteta baterije, ki žene 4 elektromotorje, 50kWh, polnilec pa ima 90% izkoristek.

Cena enega filanja je torej 50x 0,09817:0'9=5,45€, kar ekvivalira 5,33l dizla.

Ja?

Edit: popravil x v :
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: A. Smith ()

edge540 ::

Prednost takega vozila se bo pomoje bolj pokazala na kratke proge. Problem so namreč hladni motorji, ki prva dva ali tri kilometre žrejo tudi po 50% več goriva kot ko so segreti (nekateri celo preko 100%, članek o tem je bil v zadnjem nemškem Auto Bildu). Da se ne menimo o čistosti izpuha, preden se segreje katalizator.

Iz tega vidika je stvar obetujoča predvsem za kakšna velika, z prometom zabasana mesta, ki imajo težave z zrakom (kakšen LA recimo).

snow ::

Vožnja po LA (velemesto) zame ni ravno vožnja na kratke proge?
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

Pyr0Beast ::

@raptor
In, kako boš drugače segrel mašino, če ne s tem, da jo prižgeš? >:D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

bbf ::

ne ne ne. LA tacga avta ne bo vidu, to je za evropski trg, zakaj bi pa američanom vbijal idejo o izboljšanju ozračja, če kjotskega sporazuma ne priznavajo.
A.smith, 50kW je mal velik, za stalno porabo, se ti ne zdi? 50kw pokurit v 1 uri pri 100km na uro, seprav 100km vožnje je al vožnja skos v hrib al pa z 10 tonsko prikolico prikljopljeno. na dolge avto kuri pri 100km/h od oka 5-10kW. kaj pa regenerativno zaviranje?

bo treba mal drugač razmišljat, elektromotor ima veliko bolj linearni izkoristek proti IC mašini. da en omenjam izkoristka na splšno.

bbf ::

PrayoBeast, mogoče tako kot nordijci. Tam imajo skoraj vsi vgrajene grelce motorje, bolj zaradi ekstremnih temperatur, kot pa zaradi zagonskega izkoristka. Tako bi lahko vse avtomobile električno ogreli pred začetkom vožnje.

A. Smith ::

Regenerativno zaviranje ima tudi (bistveno lažji!) Tesla roadster, ki ravno tako potrebuje 50kWh za 200km.

Pa tudi, če je kapaciteta baterij manjša, si popolnoma zanemaril ceno električne energije. Ki se bo, če se bodo plug-in hibridi razširili, dražila hitreje od nafte.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

A. Smith ::

PrayoBeast, mogoče tako kot nordijci. Tam imajo skoraj vsi vgrajene grelce motorje, bolj zaradi ekstremnih temperatur, kot pa zaradi zagonskega izkoristka. Tako bi lahko vse avtomobile električno ogreli pred začetkom vožnje.


In kaj si s tem dosegel? Manjše porabe sigurno ne.

Okolju pa z dodatno porabo energije tudi nisi postal bolj prijazen.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Brane2 ::

seprav 100km vožnje je al vožnja skos v hrib al pa z 10 tonsko prikolico prikljopljeno. na dolge avto kuri pri 100km/h od oka 5-10kW. kaj pa regenerativno zaviranje?



Ja, zdaj ti samo še manjka ideja, da po obvoznici voziš s pritisnjeno bremzo in da si tako na koncu še nafilaš baterije, pa si na konju... :D
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()
««
19 / 1213
»»