Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

Brane2 ::
Brane2: ne se pustit. Dizl uber alles, je tak ?
Ne vidim, kaj se imam "pustit". Prej velja to za same konstruktorje, ki jim stroški ne dajo dihat.
Meni je v bistvu vseeno. O elektropogonu sem sanjal in se zaj* z izračuni preden so se tu mnogi od vas rodili, tako da mi vsaj s teoretične strani problematika ni ravno tuja.
Poleg tega od mojih začetkov pa vse do danes na vsake 3-6 mesecev slišim o novem neverjetičnem avtopogonu, ki bo spremenil svet. Pa niso vse nedeljski izumitelji.
Včasih so na veliko sanjali o akumulatorjih cink-zrak in aluminij-zrak, pa o keramičnem akumulatorju, pa gorilnih celicah itd itd itd.
Na koncu pa vedno ostane tisto kar imaš trenutno, tisto kar pa "zagotovo bo" ima pa po mojih statistikah bolj slabo povprečje.
Če bi ves ta čas čakal na elektroavto za pot okrog sveta, bo doslej ceneje in hitreje prišel skozi celo peš.
Ja, strinjam se da ne vemo kaj bo jutri. Mogoče kdo pogrunta aku z 1kWh/kg i 1kWh/l praktično neuničljiv, z neomejeno hitrim polnjenjem in praznjenejm in brez samopraznjenja za $1.
Pa nekdo drug pogrunta res poceni superprevodnik do 100°C s praktično neomejeno tokovno gostoto in tatretji sesuje prva dva in naredi res mičken fuzijski reaktor.
Fine by me. Piči na štrom miško.
Ampak sedaj tega še ni.
MOgoče bo TESLA dal od sebe pametno rešitev. Ne rečem,d a je to nemogoče.
Ampak teli izgovori za zamudo so vsaj meni skrajno sumljivi. Kao, kriv je menjalnik. Ja, tu baje ne gre za navaden menjalnik ampak za poseben menjalnik z ultranizkimi izgubami in seveda ultraposebno elektromagnetno sklopko. Skupaj z revolucionarnim motoerjem in akumulatorjem za katerega mnogi dvomijo a je sploh možen.
Se pravi, ne en spektakularen preboj ampak ene tri štiri ali več. In to ne financira nek Google, ki si lahko privošči končati stvar pa če stane več ko polet na luno. NE, v vse to gre firma, ki še kako rabi denar.
In ti problemi z elektromagnetno sklopko so "biser" zase. Ajde, če bi se tega lotil kak team študentov za tam nek elektro gokard za zaključno nalogo. Hotli so met elektromagnetno sklopko, noben se ni pa taprav čas usedel in preračunal stvar, za katero niti ne rabiš kalkulatorja- zadosti je par čečk na podstavku za pir med brainstormanjem v bližnjem pubu.
Pri njih pa pravijo, da razvijalci tega "niso videli".
Aja, potreba po menjalniku je pa ma kaj biser, diamant. Kao, rabijo menjalnik ( z DVEMA prestavama 1:2 ) ker bi bli pospeški pri danem motorju preslabi. In zakaj ne uprabijo močnejši motor ?
Hja, ker bi ble moči prevelike. Sedaj imajo 200kW motor in 400kW bi bilo očitno preveč. 1000 kW in več pri menjavi prestav pa se jim očitno ni zdel tak problem.
Karneki.
MIslim da so prav izbrali ime - Tesla. Slava mu, ampak tudi Nikola je kar nekaj časa jedu go*na preden je škripnu.
Zdej samo čakam, da najavijo da ne rabijo baterij, ker da se bo stvar napajala brezžično...

On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::
Aja, še ena stvar.
Pri teh elektroavtomobilih vsi nekaj opletajo z nekimi superbaterijami, kot da rastejo na travniku.
RAvno na tem Tesla forumu sem spremljal debato o akujih, ko je tip rekel, da bi RES rad videl teslin aku v živo s specifikacijami ( z opombo je*eš vse ostalo -pokaži mi aku, pa ti bom verjel) in pripomnil, da teh zadev ne znajo narediti niti vdilni proizvajalci, kot je recimo A123 systems.
Skočil sem na http://www.a123systems.com
In si pogledal ponudbo. Imajo v bistvu samo dve celici ampak lastnosti so nore, vsaj kar se tokov praznjenja tiče in trajnosti.
Pa me zanima, zakaj hudiča proizvajalci notesnikov ne odje*ejo Sony in Sanyo in kupujejo A123 Li-Ionke ( ajed, z dodatkom nekih polifosfatov) ?
Če je stvar res tako dobra kot pišejo, bi s tem dobil praktično večne akuje v notesnikih. Te bi alhko tudi 1.000krat napolnil na 100% in takoj zatem spraznil praktično do 0% in to brez znatne izgube kapacitete.
Sploh ker torstni akuji ne stanejo ravno malo, tele A123jeve celice pa ne morejo stati nevemkaj, če jih ponujajo za viličarje in alektroavtomobile.
Zakaj tega ni ? Mogoče zaradi nedoseganja varnostnih standardov ?
MIslim, na vsake maljon laptopov enega res temeljito razsuje in folk se seveda sekira.
Enako je s telefoni.
MUči me močan občutek da te celice delajo ene tolk ko AMDjev Phenom. Ja, pokazali so EN 3GHz primerek od daleč in folk je mislil,d a bo stvar jutri v štacuni.
Tam se je najlepše videlo, koliko je od demo primerka do proizvodnje...
Pri teh elektroavtomobilih vsi nekaj opletajo z nekimi superbaterijami, kot da rastejo na travniku.
RAvno na tem Tesla forumu sem spremljal debato o akujih, ko je tip rekel, da bi RES rad videl teslin aku v živo s specifikacijami ( z opombo je*eš vse ostalo -pokaži mi aku, pa ti bom verjel) in pripomnil, da teh zadev ne znajo narediti niti vdilni proizvajalci, kot je recimo A123 systems.
Skočil sem na http://www.a123systems.com
In si pogledal ponudbo. Imajo v bistvu samo dve celici ampak lastnosti so nore, vsaj kar se tokov praznjenja tiče in trajnosti.
Pa me zanima, zakaj hudiča proizvajalci notesnikov ne odje*ejo Sony in Sanyo in kupujejo A123 Li-Ionke ( ajed, z dodatkom nekih polifosfatov) ?
Če je stvar res tako dobra kot pišejo, bi s tem dobil praktično večne akuje v notesnikih. Te bi alhko tudi 1.000krat napolnil na 100% in takoj zatem spraznil praktično do 0% in to brez znatne izgube kapacitete.
Sploh ker torstni akuji ne stanejo ravno malo, tele A123jeve celice pa ne morejo stati nevemkaj, če jih ponujajo za viličarje in alektroavtomobile.
Zakaj tega ni ? Mogoče zaradi nedoseganja varnostnih standardov ?
MIslim, na vsake maljon laptopov enega res temeljito razsuje in folk se seveda sekira.
Enako je s telefoni.
MUči me močan občutek da te celice delajo ene tolk ko AMDjev Phenom. Ja, pokazali so EN 3GHz primerek od daleč in folk je mislil,d a bo stvar jutri v štacuni.
Tam se je najlepše videlo, koliko je od demo primerka do proizvodnje...
On the journey of life, I chose the psycho path.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()

gruntfürmich ::
nisem čisto ujel zakaj po novem menjalnik: zaradi večjega navora na začetku al zaradi večje končne hitrosti? al morda kaj tretjega?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

WarpedGone ::
Brane2:
>> ultraposebno elektromagnetno sklopko
Lahko bi malo obnovil svoje bralno razumevanje. Napisal sem elektro-hidravlično. V smislu da je hebl pri vozniku le joystik, dejanske premike pa izvaja hidravlika, ki jo žene električna pumpa. To zaradi potrebe po pravilnem tajmingu.
[--1. člen pravil!--] še nekaj o baterijah ampak mi ne uspe dekodirat, kaj te sploh muči. A da ne obstajajo take, ki bi ustrezale specifikacijam? A da so predrage? Da niso "varne"? Pejt raje na pivo in se spet oglasi, ko boš lahko vsaj kohrenetno izrazil svoje misli.
Grunt:
>> zaradi večjega navora na začetku al zaradi večje končne hitrosti?
Lahko zaradi prvega, lahko zaradi drgega ali pa zaradi obojega hkrati. Odvisno kakšno razmerje bi bilo, če nebi bilo menjalnika.
Vemo le, da je stvar s prenosom, kot ga ima v 2. sposobna 5,7s do 100km/h in 190km/h max. V prvi pa je sposobna 3,87s do 100kmh in max nekje okog 105kmh.
>> ultraposebno elektromagnetno sklopko
Lahko bi malo obnovil svoje bralno razumevanje. Napisal sem elektro-hidravlično. V smislu da je hebl pri vozniku le joystik, dejanske premike pa izvaja hidravlika, ki jo žene električna pumpa. To zaradi potrebe po pravilnem tajmingu.
[--1. člen pravil!--] še nekaj o baterijah ampak mi ne uspe dekodirat, kaj te sploh muči. A da ne obstajajo take, ki bi ustrezale specifikacijam? A da so predrage? Da niso "varne"? Pejt raje na pivo in se spet oglasi, ko boš lahko vsaj kohrenetno izrazil svoje misli.
Grunt:
>> zaradi večjega navora na začetku al zaradi večje končne hitrosti?
Lahko zaradi prvega, lahko zaradi drgega ali pa zaradi obojega hkrati. Odvisno kakšno razmerje bi bilo, če nebi bilo menjalnika.
Vemo le, da je stvar s prenosom, kot ga ima v 2. sposobna 5,7s do 100km/h in 190km/h max. V prvi pa je sposobna 3,87s do 100kmh in max nekje okog 105kmh.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gzibret ()

jype ::
gruntfurmich> nisem čisto ujel zakaj po novem menjalnik: zaradi večjega navora na začetku al zaradi večje končne hitrosti?
Oboje.
Oboje.

Brane2 ::
Človek, najprej se nauči brat potem pa pametuj. Napisal sem, elektro-hidravlično. V smislu da je hebl pri vozniku le joystik, dejanske premike pa izvaja hidravlika, ki jo žene električna pumpa.
O.K. Torej ne elektromagnetno ampak elektrohidravlično. A še vedno ultraposebno, ker je pač še ni. So what ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

username ::
Pri Američanih, kjer so tako vsi navajeni avtomatskega menjalnika, je izbira ročnega menjalnika še toliko bolj nerazumljiva.Za nekatere Američane pa je prav ročni menjalnik 'tisto tapravo'.
Kajti "vsak kekec zna vozit avto z avtomatiko -ampak če obvladaš sklopko in šalthebel, si pa zares car" - tako nekako gre razmišljanje.
Sploh pa pri športnem avtomobilu.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

Azrael ::
Elektrohidravlično sklopko imajo vsi sekvenčni menjalniki. Pri šleparjih precej trajna, pri dirkalnikih pa malo manj.
Pri Alfi zadevo imenujejo Selespeed. Možno tudi pri najmočnejši mašini V6 3.2GTA, 250HP.
Tako, da moč in majhnost menjalnika ni problem. BTW, zgoraj omenjena mašina ima težo motorne gredi, vstrajnika, jermenice in potisne plošče ~32kg, vrti pa se lahko do nekako 7500RPM , premeri delov so večji.
Menjalnik je gnil izgovor. Vprašanje je samo še, kdaj bo komu počil film.
Pri Alfi zadevo imenujejo Selespeed. Možno tudi pri najmočnejši mašini V6 3.2GTA, 250HP.
Tako, da moč in majhnost menjalnika ni problem. BTW, zgoraj omenjena mašina ima težo motorne gredi, vstrajnika, jermenice in potisne plošče ~32kg, vrti pa se lahko do nekako 7500RPM , premeri delov so večji.
Menjalnik je gnil izgovor. Vprašanje je samo še, kdaj bo komu počil film.
Nekoč je bil Slo-tech.

Azrael ::
@username:
Sem se zmotil, ni ročni, ampak sekvenčni menjalnik, torej samo tipki za šoltat gor in dol. Avtomatik, kjer lahko ročno izbereš prestavo.
Ampak za moje pojme menjalnika tak avto ne rabi. Ni terenec, ki bi se moral premikati počasneje, kot človek hodi (Off-Road vožnja), ni mišljeno, da bo vlačil prikolico in podobno.
Njegova "prva" brzina je pravzaprav precej nevarna, sploh za nekoga, ki nima v glavi pošlihtanih stvari (in okolico tudi). Tak avto v prvi prestavi in dežku obvezno rabi omejevanje moči.
Ker so blokade smiselne, regulator pa motor že ima, bi bilo kaj lahko "menjalnik" naredili tako, da bi bilo to samo preklapljanje med različnimi načini delovanja regulatorja. Neke sorte virtualni menjalnik.
Sem se zmotil, ni ročni, ampak sekvenčni menjalnik, torej samo tipki za šoltat gor in dol. Avtomatik, kjer lahko ročno izbereš prestavo.
Ampak za moje pojme menjalnika tak avto ne rabi. Ni terenec, ki bi se moral premikati počasneje, kot človek hodi (Off-Road vožnja), ni mišljeno, da bo vlačil prikolico in podobno.
Njegova "prva" brzina je pravzaprav precej nevarna, sploh za nekoga, ki nima v glavi pošlihtanih stvari (in okolico tudi). Tak avto v prvi prestavi in dežku obvezno rabi omejevanje moči.
Ker so blokade smiselne, regulator pa motor že ima, bi bilo kaj lahko "menjalnik" naredili tako, da bi bilo to samo preklapljanje med različnimi načini delovanja regulatorja. Neke sorte virtualni menjalnik.
Nekoč je bil Slo-tech.

WarpedGone ::
Mate vso pravico, da ne verjamete uradni razlagi. Ljudje, ki so dejansko že plačali za avto, ne delijo vaše skepse.
Avto ima tudi to stvar. Da se mu omejit maks. pospešek, hitrost in doseg (po kolikšni razdalji se ustavi in noče naprej). Torej lahko svojemu mulcu preprečiš, da bo delal neumnosti po mestu (powerslajdi in podobno). Ampak s takšnim regulatorjem ne moreš dosečt blaznih pospeškov in visoke končne hitrosti. Motor ima še vseeno preozko območje vrtljajev. Mogoče, ko bojo materiali šli še naprej in bo rotor zdržal tut po 20.000 obratov.
Ker so blokade smiselne, regulator pa motor že ima, bi bilo kaj lahko "menjalnik" naredili tako, da bi bilo to samo preklapljanje med različnimi načini delovanja regulatorja.
Avto ima tudi to stvar. Da se mu omejit maks. pospešek, hitrost in doseg (po kolikšni razdalji se ustavi in noče naprej). Torej lahko svojemu mulcu preprečiš, da bo delal neumnosti po mestu (powerslajdi in podobno). Ampak s takšnim regulatorjem ne moreš dosečt blaznih pospeškov in visoke končne hitrosti. Motor ima še vseeno preozko območje vrtljajev. Mogoče, ko bojo materiali šli še naprej in bo rotor zdržal tut po 20.000 obratov.
Zbogom in hvala za vse ribe

SmeskoSnezak ::
Še enkrat , samo za Braneta, ki govori tole:
Elektroavto je že tukaj, piše se leto 2008, in par odgovorov nazaj sem dal LINK, v katerem ti lepo piše kako dolgo že elektoravti vozijo okol. V letu 2005 JIH JE ŽE BILO (reci in piši) 51,398.
Citiram še del mojega odgovora, samo za Braneta, ki je sanjal o elektroavtu, pa si še ga zdaj ni omislil, čeprav " bi naj v letu 2006 naredili 470525 avtomobilov na alternativne pogone." (vštevši z elektroavti)
p.s.:Zares priporočam vsem, da prvo pregledajo tudi linke, ki jih dajejo(/mo) in ne bluzit neke v tri krasne, kot vam očita to Luka Veliki.
Meni je v bistvu vseeno. O elektropogonu sem sanjal in se zaj* z izračuni preden so se tu mnogi od vas rodili, tako da mi vsaj s teoretične strani problematika ni ravno tuja. Poleg tega od mojih začetkov pa vse do danes na vsake 3-6 mesecev slišim o novem neverjetičnem avtopogonu, ki bo spremenil svet. Pa niso vse nedeljski izumitelji. Včasih so na veliko sanjali o akumulatorjih cink-zrak in aluminij-zrak, pa o keramičnem akumulatorju, pa gorilnih celicah itd itd itd. Na koncu pa vedno ostane tisto kar imaš trenutno, tisto kar pa "zagotovo bo" ima pa po mojih statistikah bolj slabo povprečje. Če bi ves ta čas čakal na elektroavto za pot okrog sveta, bo doslej ceneje in hitreje prišel skozi celo peš.
Elektroavto je že tukaj, piše se leto 2008, in par odgovorov nazaj sem dal LINK, v katerem ti lepo piše kako dolgo že elektoravti vozijo okol. V letu 2005 JIH JE ŽE BILO (reci in piši) 51,398.
Citiram še del mojega odgovora, samo za Braneta, ki je sanjal o elektroavtu, pa si še ga zdaj ni omislil, čeprav " bi naj v letu 2006 naredili 470525 avtomobilov na alternativne pogone." (vštevši z elektroavti)
p.s.:Zares priporočam vsem, da prvo pregledajo tudi linke, ki jih dajejo(/mo) in ne bluzit neke v tri krasne, kot vam očita to Luka Veliki.

@ Pusti soncu v srce... @

Brane2 ::
Elektroavto je že tukaj, piše se leto 2008, in par odgovorov nazaj sem dal LINK, v katerem ti lepo piše kako dolgo že elektoravti vozijo okol. V letu 2005 JIH JE ŽE BILO (reci in piši) 51,398.
1. A tolk da jih je ? POl pa to čisto spremeni zadevo ! Grem koj pogledat v Salomonca če se kje dobi kaj za pameten denar rahlo rabljeno, seveda v ustrezen oddelek "Vozila -elektro".

Resno, tudi ko jih bo miljon, bodo v povprečju zelo redki.
2. Prva beseda v tem tvojem linku je "Estimated", ti pa navajaš zadevo kot neko sveto dejstvo.
On the journey of life, I chose the psycho path.

SmeskoSnezak ::
Ne, ti navajaš neko sveto dejstvo, da elektroavtov ni. Wake up and smell the snow.

@ Pusti soncu v srce... @

Brane2 ::
Nikoli nisem reku da jih ni. Bili so že par desetletij nazaj.
Tudi pri nas. Z registracijo in road-ready.
Tudi pri nas. Z registracijo in road-ready.
On the journey of life, I chose the psycho path.

SmeskoSnezak ::
Žal je tvoj stil pisanja kazal ravno na to. Čist tak za info. 
Če so že bili pri nas, zakaj si nisi enega nabavil? So kake informacije na netu, kar se tega tiče, da si mal preberem.

Če so že bili pri nas, zakaj si nisi enega nabavil? So kake informacije na netu, kar se tega tiče, da si mal preberem.
@ Pusti soncu v srce... @

Brane2 ::
Zato, ker je bicikl cenejši, na kilometere pa sploh, ne veliko počasnejši in veliko bolj zelen.
Skratka, v RL niso bili uporabni, čeprav so bili bistveno cenejši od Tesle.
En tip rpi nas si ej celo moped ( APN-4 ) predelal na štrom.
Skratka, v RL niso bili uporabni, čeprav so bili bistveno cenejši od Tesle.
En tip rpi nas si ej celo moped ( APN-4 ) predelal na štrom.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Thomas ::
Registriran Renault 5, predelan na akumulatorje, registriran 13 let nazaj, v Sloveniji.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

jype ::
Ne. En možakar iz Litije je imel tak rdeč R5, ki je tekel na svinčeve akumulatorje.
Bi pa verjetno šlo bolje, če bi bili litijevi, ja.
Bi pa verjetno šlo bolje, če bi bili litijevi, ja.

Azrael ::
>Bi pa verjetno šlo bolje, če bi bili litijevi, ja.
Kaj bi še pridobil z litijem, razen ali nižje teže ali malo večjega dosega:
- hud fire hazard
- astronomsko ceno.
Življenska doba litijevih akumulatorjev pri taki brutalni uporabi bo zelo kratka, povsem možno, da bo kvaliteten svinčev trakcijski zdržal več.
Kakor koli obračaš akuji, taki kot so, so slepa ulica. Rabimo Mr. Fusion iz filma Back to the future. Dokler česa takerga ni, je avto na baterije/akumulatorje neuporaben za več kot 99% uporabnikov, tudi če se vsi njegovi zagovorniki pretrgajo.
Tudi če pustimo, da je el. avto za to, kar z vso današnjo tehnologijo lahko ponuja, absulutno predrag.
Kaj bi še pridobil z litijem, razen ali nižje teže ali malo večjega dosega:
- hud fire hazard
- astronomsko ceno.
Življenska doba litijevih akumulatorjev pri taki brutalni uporabi bo zelo kratka, povsem možno, da bo kvaliteten svinčev trakcijski zdržal več.
Kakor koli obračaš akuji, taki kot so, so slepa ulica. Rabimo Mr. Fusion iz filma Back to the future. Dokler česa takerga ni, je avto na baterije/akumulatorje neuporaben za več kot 99% uporabnikov, tudi če se vsi njegovi zagovorniki pretrgajo.
Tudi če pustimo, da je el. avto za to, kar z vso današnjo tehnologijo lahko ponuja, absulutno predrag.
Nekoč je bil Slo-tech.

jype ::
Azrael> Dokler česa takerga ni, je avto na baterije/akumulatorje neuporaben za več kot 99% uporabnikov, tudi če se vsi njegovi zagovorniki pretrgajo.
Pa ja. 99% uporabnikov sploh ne potrebuje avtomobila (če si privoščim pretiravanje v tvoji maniri).
Azrael> Tudi če pustimo, da je el. avto za to, kar z vso današnjo tehnologijo lahko ponuja, absulutno predrag.
Tudi za avtomobile z motorjem na notranje izgorevanje to velja, pa to ne ustavi vseh tistih, ki avtomobila ne potrebujejo.
Pa ja. 99% uporabnikov sploh ne potrebuje avtomobila (če si privoščim pretiravanje v tvoji maniri).
Azrael> Tudi če pustimo, da je el. avto za to, kar z vso današnjo tehnologijo lahko ponuja, absulutno predrag.
Tudi za avtomobile z motorjem na notranje izgorevanje to velja, pa to ne ustavi vseh tistih, ki avtomobila ne potrebujejo.

Azrael ::
To je tako kot Win Xp vs. Vista flamewar.
Vista je oh in sploh super duper (po besedah zagovornikov), prime pa se ne po pričakovanjih. Zakaj? Ne nudi neke must have funkcije, za katero bi vsi noreli. Cestni avto na baterije tega tudi nima, zato so njegovi minusi še toliko bolj očitni.

Vista je oh in sploh super duper (po besedah zagovornikov), prime pa se ne po pričakovanjih. Zakaj? Ne nudi neke must have funkcije, za katero bi vsi noreli. Cestni avto na baterije tega tudi nima, zato so njegovi minusi še toliko bolj očitni.
Nekoč je bil Slo-tech.

jype ::
Azrael> Cestni avto na baterije tega tudi nima, zato so njegovi minusi še toliko bolj očitni.
Jah, kar se mene tiče je vsega kriv Thomas. Če ne bi bilo njega, bi ljudje noreli za zero-emissions vozili.
Jah, kar se mene tiče je vsega kriv Thomas. Če ne bi bilo njega, bi ljudje noreli za zero-emissions vozili.

Boeing ::
Enim lahko tehnologijo v glavo vržeš, pa je še vedno ne bojo videli...
- hud fire hazard
Obstaja zelo poceni elektronika, ki spremlja napetost vsake celice posebej v določenem paketu, in v primeru, da je določena celica fuč oz. preveč izpraznjena oz. se začne pregrevati, le-to izklopi, ostale delajo dalje.
Li-xx baterije so zelo uporabna reč, zahtevajo pa, da se striktno držiš v predpisanem območju delovanja. Potem delajo zelo dolgo.
Požar pri kratkem stiku v nesreči ? Ni nemogoče, a tudi bencin, plin in nafta gorijo, mimogrede.
- hud fire hazard
Obstaja zelo poceni elektronika, ki spremlja napetost vsake celice posebej v določenem paketu, in v primeru, da je določena celica fuč oz. preveč izpraznjena oz. se začne pregrevati, le-to izklopi, ostale delajo dalje.
Li-xx baterije so zelo uporabna reč, zahtevajo pa, da se striktno držiš v predpisanem območju delovanja. Potem delajo zelo dolgo.
Požar pri kratkem stiku v nesreči ? Ni nemogoče, a tudi bencin, plin in nafta gorijo, mimogrede.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Spajky ::
Azrael je napisal .."..iz filma Back to the future.."
DeLorian z veliko dodatno cisterno + Flux Capacitor + vsaj 1GW strela po žici iz ChurchTower-ja + 88MPH .. pa gremo nazaj v cajt, ko je bla nafta 10$ in si nalijemo čistega bencina ter se vrnemo, po potrebi ponavljamo večkrat
DeLorian z veliko dodatno cisterno + Flux Capacitor + vsaj 1GW strela po žici iz ChurchTower-ja + 88MPH .. pa gremo nazaj v cajt, ko je bla nafta 10$ in si nalijemo čistega bencina ter se vrnemo, po potrebi ponavljamo večkrat



"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

gruntfürmich ::
pa sj tudi svinčene baterije niso tko slabe. na 6 strani sem naračunal, da držijo samo 2× manj energije na težo kot litijeve, da pa sploh ne omenjamo nižje cene. oboje pa so menda sposobne krepko čez 1000 ciklov.
naj pa še nekdo izračuna enkrat ta faktor razmerja energije pls, da ne bo pomote.
naj pa še nekdo izračuna enkrat ta faktor razmerja energije pls, da ne bo pomote.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Azrael ::
>Obstaja zelo poceni elektronika, ki spremlja napetost vsake celice posebej v določenem paketu, in v primeru, da je določena celica fuč oz. preveč izpraznjena oz. se začne pregrevati, le-to izklopi, ostale delajo dalje.
Ni tako enostavno, tu so celice vezane vzporedno in zaporedno. Gremo malo računat:
Nazivna napetost ene celice 18650 je 3.7V
Nazivna napetost akumulatorja v Tesla Roadsterju je 375V, kar znese malo več kot 101 zaporedno vezano celico?!?
Vseh celic je 6831. Spet cifra, ki ni lepo deljiva ne z 100, 101 ali 102.
Cifre so milo rečeno čudne, saj števila niso lepo deljiva. Precej verjetno, da akumulatorja enostavno nimajo, ampak ker upanje umira zadnje recimo, da malo skrivajo.
Predpostavimo, da je 67 zaporedno vezanih modulov. Kaj tu pomeni ena sama fuč celica? Akumulator ima po pdfju 53kWh.
Ena fuč celica povzroči izpad celega modula, torej izpad 100, 101 ali kolikor celic je že vvezano zaporedno. Ta fuč celica povzroči tako takojšen padec zmogljivosti za 1.4%.ali 0.8kWh.
V teoriji je tako dovolj 67 ali manj kot 1% fuč celic in je akumulatoir povsem neuporaben. V praksi bo neuporaben že dosti prej, saj bo izpad vsakega zaporednega modula, povzročil preobremenjevanje ostalih in tam bo spet odpovedal najšbkejši člen. Sanje o 160000 km življenske dobe, so samo sanje.
Ne sme se pozabiti, da litijevi akuji izgubljajo po 20% kapacitete letno, tudi če so drugače OK. Za Tesla Roadster to pomeni letni padec zmogljivosti akumulatorja 10.6kWh,
Ne, ne iz te moke ne bo kruha.
> Obstaja zelo poceni elektronika
Hmm je dovolj taka poceni zadeva, ko je na kupu skoraj 7000 takih celic? Bojim se da ne.
>Li-xx baterije so zelo uporabna reč, zahtevajo pa, da se striktno držiš v predpisanem območju delovanja. Potem delajo zelo dolgo.
Si ziher v avtu, kjer še elektronika, ki ni bila mišljena za tja, ne traja? Vročna, mraz vibracije, vlaga bodo vse prej kot ugodni za vsak tip akumulatorja.
Ni tako enostavno, tu so celice vezane vzporedno in zaporedno. Gremo malo računat:
Nazivna napetost ene celice 18650 je 3.7V
Nazivna napetost akumulatorja v Tesla Roadsterju je 375V, kar znese malo več kot 101 zaporedno vezano celico?!?
Vseh celic je 6831. Spet cifra, ki ni lepo deljiva ne z 100, 101 ali 102.
Cifre so milo rečeno čudne, saj števila niso lepo deljiva. Precej verjetno, da akumulatorja enostavno nimajo, ampak ker upanje umira zadnje recimo, da malo skrivajo.
Predpostavimo, da je 67 zaporedno vezanih modulov. Kaj tu pomeni ena sama fuč celica? Akumulator ima po pdfju 53kWh.
Ena fuč celica povzroči izpad celega modula, torej izpad 100, 101 ali kolikor celic je že vvezano zaporedno. Ta fuč celica povzroči tako takojšen padec zmogljivosti za 1.4%.ali 0.8kWh.
V teoriji je tako dovolj 67 ali manj kot 1% fuč celic in je akumulatoir povsem neuporaben. V praksi bo neuporaben že dosti prej, saj bo izpad vsakega zaporednega modula, povzročil preobremenjevanje ostalih in tam bo spet odpovedal najšbkejši člen. Sanje o 160000 km življenske dobe, so samo sanje.
Ne sme se pozabiti, da litijevi akuji izgubljajo po 20% kapacitete letno, tudi če so drugače OK. Za Tesla Roadster to pomeni letni padec zmogljivosti akumulatorja 10.6kWh,
Ne, ne iz te moke ne bo kruha.
> Obstaja zelo poceni elektronika
Hmm je dovolj taka poceni zadeva, ko je na kupu skoraj 7000 takih celic? Bojim se da ne.
>Li-xx baterije so zelo uporabna reč, zahtevajo pa, da se striktno držiš v predpisanem območju delovanja. Potem delajo zelo dolgo.
Si ziher v avtu, kjer še elektronika, ki ni bila mišljena za tja, ne traja? Vročna, mraz vibracije, vlaga bodo vse prej kot ugodni za vsak tip akumulatorja.
Nekoč je bil Slo-tech.

Azrael ::
Pa še nekaj. Motor ima 200kW. To pri 375V pomeni 53A. Na vsak od 67 modulov, če so kabli hudo dobro zbalansirani, pride 1.3A, kar je praktično enako praznenju 1C za 1350mAh celice.
Če to balasniranje s kabli ni dobro izvedeno, bodo nekateri moduli močno preobremenjeni in drugi skoraj nič. Problem je, da tu niso v igri samo kabli, ampak tudi posamezne zaporedno vezane celice, saj popolnoma enakih karakteristik nimajo.
Saj pri enakomerni vožnji, ta neidealnost niti ne bo problem, saj je obremenitev motorja zelo majhna, ampak, vseeno bo treba tudi speljati, mogoče tudi v klanec, ali pa se cijaziti skozi stoječi mestni promet z obilo speljevanja. Takrat bo akumulator zaradi obilice tokovnih sunkov zelo trpel.
Zaradi naštetih problemov bo akumulator mrknil hitreje, kot Wanklov motor v NSU RO80. Slednji v oblaku dima skurjenega olja, litij pa mogoče bolj spektakularno
.
Če to balasniranje s kabli ni dobro izvedeno, bodo nekateri moduli močno preobremenjeni in drugi skoraj nič. Problem je, da tu niso v igri samo kabli, ampak tudi posamezne zaporedno vezane celice, saj popolnoma enakih karakteristik nimajo.
Saj pri enakomerni vožnji, ta neidealnost niti ne bo problem, saj je obremenitev motorja zelo majhna, ampak, vseeno bo treba tudi speljati, mogoče tudi v klanec, ali pa se cijaziti skozi stoječi mestni promet z obilo speljevanja. Takrat bo akumulator zaradi obilice tokovnih sunkov zelo trpel.
Zaradi naštetih problemov bo akumulator mrknil hitreje, kot Wanklov motor v NSU RO80. Slednji v oblaku dima skurjenega olja, litij pa mogoče bolj spektakularno

Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()

Matev ::
opažam da se nekatri prav bojijo električnih avtomobilov
podobno kot so se nekoč bali prvih avtomobilov
bilo je na tisoče izgovorov da je zadeva slaba
pa poglejte današnje stanje
podobno kot so se nekoč bali prvih avtomobilov
bilo je na tisoče izgovorov da je zadeva slaba
pa poglejte današnje stanje

Thomas ::
Nobene bojazni ni. Idealno bi bilo, če bi en penzionist s fotocelicami na svoji strehi filal akumulatorje za bližnjo "črpalko".
Idealno.
Ampak ker še nimamo ne solarja, ne baterja ... dajemo fičnike šejkom in Rusom.
Jaz sem prvi zato, da SPIZ kupi penzionistom kolektorje in so oni potem šejki, namesto Yamani, Ibn Batuta, Sergej Koleščekov ... itd.
Al pa da delamo nuklearne baterije za peči namesto da žgemo mazut.
Samo nimamo še techa, sori. Celo tisti ga nimajo, ki se z njim že marketinško hvalijo.
Žal.
Idealno.
Ampak ker še nimamo ne solarja, ne baterja ... dajemo fičnike šejkom in Rusom.
Jaz sem prvi zato, da SPIZ kupi penzionistom kolektorje in so oni potem šejki, namesto Yamani, Ibn Batuta, Sergej Koleščekov ... itd.
Al pa da delamo nuklearne baterije za peči namesto da žgemo mazut.
Samo nimamo še techa, sori. Celo tisti ga nimajo, ki se z njim že marketinško hvalijo.
Žal.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

bbf ::
oh azrael..
>Zaradi naštetih problemov bo akumulator mrknil hitreje, kot Wanklov motor v NSU RO80.
si ziher? zakaj pa se wankl vrti v mazdi? a je kej drgačn kot v RO80? ja, boš rekel nova tehnologija, bolj tesnijo valji pa še kako svojo brihtno.
a LI.xx baterije pa se ne morejo izboljšat? al pa nimh? svinčene baterije so ble tud na začetko slabe, in take imamo še vedno v avtomobilih, zato so pa izuml trakcijske svinčene.
A boš rekel, da elektronike ni možno narest, da bi kako druho napetost furala kot lih 375V? bdw, navadno so električni pogoni na okol 80-100V, tisti ki so danes v uporabi.
a kablov da se ne da poenačit? kakšna pa je razlika v upornosti dveh 30kvadrat kablov, če sta oba pol metra dolga?
dej ne bluzi. pa pozabi to teslo, ta tesla se imune po svojih vlagateljih. s takimi kot sedaj vn hodjo je to zmeraj bol jasno. sploh pa 200kW motor ni za normalno uporabo, avto za v službo pa domov ma dost 30kw, kar pa rabi 90% folka, k se na šiht voz s svojim avtom, in 200kW NI EKONOMSKO IN NITI EKOLOŠKO upravičeno. pa če na vodo laufa.
>Zaradi naštetih problemov bo akumulator mrknil hitreje, kot Wanklov motor v NSU RO80.
si ziher? zakaj pa se wankl vrti v mazdi? a je kej drgačn kot v RO80? ja, boš rekel nova tehnologija, bolj tesnijo valji pa še kako svojo brihtno.
a LI.xx baterije pa se ne morejo izboljšat? al pa nimh? svinčene baterije so ble tud na začetko slabe, in take imamo še vedno v avtomobilih, zato so pa izuml trakcijske svinčene.
A boš rekel, da elektronike ni možno narest, da bi kako druho napetost furala kot lih 375V? bdw, navadno so električni pogoni na okol 80-100V, tisti ki so danes v uporabi.
a kablov da se ne da poenačit? kakšna pa je razlika v upornosti dveh 30kvadrat kablov, če sta oba pol metra dolga?
dej ne bluzi. pa pozabi to teslo, ta tesla se imune po svojih vlagateljih. s takimi kot sedaj vn hodjo je to zmeraj bol jasno. sploh pa 200kW motor ni za normalno uporabo, avto za v službo pa domov ma dost 30kw, kar pa rabi 90% folka, k se na šiht voz s svojim avtom, in 200kW NI EKONOMSKO IN NITI EKOLOŠKO upravičeno. pa če na vodo laufa.

Thomas ::
> LI.xx baterije pa se ne morejo izboljšat?
Lahko, naverjetneje lahko. Skoraj zagotovo se da najti tudi kakšne boljše od Li.xx.
Ampak ta trenutek jih nimamo. Zdaleč nimamo.
Samo to.
Lahko, naverjetneje lahko. Skoraj zagotovo se da najti tudi kakšne boljše od Li.xx.
Ampak ta trenutek jih nimamo. Zdaleč nimamo.
Samo to.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::
Nimamo ne univerzalnega zdravila za raka, ne kakšnih posebno dobrih baterij, ne tako trdnega asfalta da bi ne nastajale udarne jame. Pa še mnogo drugega ne.
Za to temo pa nimamo predvsem dvojega. Dobrih baterij in velikih dodatnih virov elektrike, da bi jih polnili.
Noben ne pravi, da je kaj takega nemogoče, ampak ta trenutek smo še brez tehnologije za proizvodnjo takih reči. Brez načrta za bencinu konkurenčen solar & bater.
Za to temo pa nimamo predvsem dvojega. Dobrih baterij in velikih dodatnih virov elektrike, da bi jih polnili.
Noben ne pravi, da je kaj takega nemogoče, ampak ta trenutek smo še brez tehnologije za proizvodnjo takih reči. Brez načrta za bencinu konkurenčen solar & bater.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Azrael ::
>si ziher? zakaj pa se wankl vrti v mazdi? a je kej drgačn kot v RO80? ja, boš rekel nova tehnologija, bolj tesnijo valji pa še kako svojo brihtno.
To kar imamo sedaj na področju akujev, je nekaj magnitud slabše kot wanklov motor v RO80. Vsaj.
> a LI.xx baterije pa se ne morejo izboljšat? al pa nimh? svinčene baterije so ble tud na začetko slabe, in take imamo še vedno v avtomobilih, zato so pa izuml trakcijske svinčene.
Glej zgoraj.
> A boš rekel, da elektronike ni možno narest, da bi kako druho napetost furala kot lih 375V? bdw, navadno so električni pogoni na okol 80-100V, tisti ki so danes v uporabi.
Tebi pa tole ni preveč poznano. Viličarji in avti za golf imajo do 72V, pač omejitve malih kolektorskih istosmernih motorjev.
AC servo, skupaj s svojim regulatorjem je enostaven do 500, mogoče 1000V.
In še, če bi se se spoznal samo toliko na elektrotehniko, kot bi jo morali učiti v OŠ, bi vedel, da izgube rastejo s kvadratom toka. Zato pri takih vozilih vsi stremijo k čim višjim napetostim, čisto do meje, ki jih dovoljuje motor in njegov regulator.
Celice akumulatorje v vseh pojavnih oblikah pa so kot so, s salamensko prenizko napetostjo in je zaporedna vezava nujna.
>da se ne da poenačit? kakšna pa je razlika v upornosti dveh 30kvadrat kablov, če sta oba pol metra dolga?
Več kot dovol različna, ko gre za velike tokove. BTW 30 kvadrat kabel ne obstaja, ampak to za debato ni pomembno.
In problem pri akumulatorju Tesla Roadsterja in podobnih izvedenk, kjer gre za zaporedne in vzporedne vezave celic, so poleg kablovja, tudi notranje upornosti posameznih celic. To te pri taki stvari zaje*e, da je veselje in kar je še huje, notranja upornost celic je spremenjivka, za vsako celico malo drugačna in nikakor časovno/ temperaturno ali kako drugače konstantna.
Kot je Thomas napisal, nimamo niti baterij za uporaben el. avto. Zaenkrat.
To kar imamo sedaj na področju akujev, je nekaj magnitud slabše kot wanklov motor v RO80. Vsaj.
> a LI.xx baterije pa se ne morejo izboljšat? al pa nimh? svinčene baterije so ble tud na začetko slabe, in take imamo še vedno v avtomobilih, zato so pa izuml trakcijske svinčene.
Glej zgoraj.
> A boš rekel, da elektronike ni možno narest, da bi kako druho napetost furala kot lih 375V? bdw, navadno so električni pogoni na okol 80-100V, tisti ki so danes v uporabi.
Tebi pa tole ni preveč poznano. Viličarji in avti za golf imajo do 72V, pač omejitve malih kolektorskih istosmernih motorjev.
AC servo, skupaj s svojim regulatorjem je enostaven do 500, mogoče 1000V.
In še, če bi se se spoznal samo toliko na elektrotehniko, kot bi jo morali učiti v OŠ, bi vedel, da izgube rastejo s kvadratom toka. Zato pri takih vozilih vsi stremijo k čim višjim napetostim, čisto do meje, ki jih dovoljuje motor in njegov regulator.
Celice akumulatorje v vseh pojavnih oblikah pa so kot so, s salamensko prenizko napetostjo in je zaporedna vezava nujna.
>da se ne da poenačit? kakšna pa je razlika v upornosti dveh 30kvadrat kablov, če sta oba pol metra dolga?
Več kot dovol različna, ko gre za velike tokove. BTW 30 kvadrat kabel ne obstaja, ampak to za debato ni pomembno.
In problem pri akumulatorju Tesla Roadsterja in podobnih izvedenk, kjer gre za zaporedne in vzporedne vezave celic, so poleg kablovja, tudi notranje upornosti posameznih celic. To te pri taki stvari zaje*e, da je veselje in kar je še huje, notranja upornost celic je spremenjivka, za vsako celico malo drugačna in nikakor časovno/ temperaturno ali kako drugače konstantna.
Kot je Thomas napisal, nimamo niti baterij za uporaben el. avto. Zaenkrat.
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()

Azrael ::
>pa 200kW motor ni za normalno uporabo, avto za v službo pa domov ma dost 30kw, kar pa rabi 90% folka, k se na šiht voz s svojim avtom, in 200kW NI EKONOMSKO IN NITI EKOLOŠKO upravičeno. pa če na vodo laufa.
Avto ima 200kW peak moči. Par minut 200kW in je aku prazen, mogoče tudi uničen. Vendar če hočeš predstaviti nekaj novega, boš navajal pač najbolj impozantne cifre. Ali jih lahko izkoristiš ali ne. je druga zgodba. Za tako majhen, lahek in aerodinamičen avto bi pri hitrosti 210km/h potrebuje ~150HP = ~110kW, torej pol manj od deklarirane moči motorja.
Seveda pa teh 200kW pride prav pri zažiganju gum, kakšen drag race in podobne stvari, ki veselijo cestno policijo. in je tako res moči več, kot je treba. Sicer ima baje zadeva nekaj podobnega, kar pri Ferrariju imenujejo Magnetino, s katerim se nastavlja zmogljivost in lastnosti motorja in potem teh 200kW je samo malo več kot hišna številka.
Avto s 30kW (55HP) danes pa niti Fičo ni več, ne v Evropi in še manj v ZDA. Če hočeš vso za današnji čas samoumevno udobje in varnost, rabiš več moči. Katrce, pejčki in podobno so zgodovina.
Avto ima 200kW peak moči. Par minut 200kW in je aku prazen, mogoče tudi uničen. Vendar če hočeš predstaviti nekaj novega, boš navajal pač najbolj impozantne cifre. Ali jih lahko izkoristiš ali ne. je druga zgodba. Za tako majhen, lahek in aerodinamičen avto bi pri hitrosti 210km/h potrebuje ~150HP = ~110kW, torej pol manj od deklarirane moči motorja.
Seveda pa teh 200kW pride prav pri zažiganju gum, kakšen drag race in podobne stvari, ki veselijo cestno policijo. in je tako res moči več, kot je treba. Sicer ima baje zadeva nekaj podobnega, kar pri Ferrariju imenujejo Magnetino, s katerim se nastavlja zmogljivost in lastnosti motorja in potem teh 200kW je samo malo več kot hišna številka.
Avto s 30kW (55HP) danes pa niti Fičo ni več, ne v Evropi in še manj v ZDA. Če hočeš vso za današnji čas samoumevno udobje in varnost, rabiš več moči. Katrce, pejčki in podobno so zgodovina.
Nekoč je bil Slo-tech.

WarpedGone ::
Azrael:
Res ste pridni. Lepo sledite mojemu nasvetu, da buhvari kej si prebrat, ker potem nebi mogli streljat neumnosti in bi morda celo kej povezanga z realnostjo povedal. Razlog, da vam zgradba Teslinega batery-packa ne gre v glavo je hkrati tudi razlog da niso vam plačali, da bi ga naredil, ker čist očitno niste sposobni česa tazga. Kar ni nič hudega. Precej ljudi je precej časa delalo na tem da so stvar spravli skup.
Tole je neuradna razlaga:
Predno začnete skakat s svojimi 200kW: 185kW je kratkotrajna moč. Res ne oglašujejo naglas, vendar je dolgotrajna moč baterij "le" 120kW.
Predno začnete skakat s "Litijeve celice majo 3,7V": Ja, če jih nafila do 100%. Kar je tut recept, da se hitreje starajo. Če jih ne filaš na 100%, niti jih ne prazniš na 0%, se starajo bistveno počasneje. Prav tako se starajo počasneje tudi, če se ne pregrevajo. Tesla skrbi za vse troje, celic nikol ne nafila do kraja niti ne pusti, da se jih sprazni do kraja.
Sicer pa, proof is in the puding. Me prav zanima kolk boste glasni, ko se začno ljudje z njimi furat po Californiji.
Še glede varnosti in gorenja: Teslin batery-pack je prva litijeva baterija velikega formata, ki ima ameriško zvezno dovoljenje za transport z letali. Verjetno, ga niso dobili na lepe oči, kali?
Nazivna napetost akumulatorja v Tesla Roadsterju je 375V, kar znese malo več kot 101 zaporedno vezano celico?!? Vseh celic je 6831. Spet cifra, ki ni lepo deljiva ne z 100, 101 ali 102.
Res ste pridni. Lepo sledite mojemu nasvetu, da buhvari kej si prebrat, ker potem nebi mogli streljat neumnosti in bi morda celo kej povezanga z realnostjo povedal. Razlog, da vam zgradba Teslinega batery-packa ne gre v glavo je hkrati tudi razlog da niso vam plačali, da bi ga naredil, ker čist očitno niste sposobni česa tazga. Kar ni nič hudega. Precej ljudi je precej časa delalo na tem da so stvar spravli skup.
Tole je neuradna razlaga:
Each cell is 3.6V and 2200mAh. The cells are arranged into sheets, with each sheet being 621 cells. Each sheet is 32.4V, so if each cell is 3.6V then 32.4/3.6 = 9 cells in series. If there are 9 cells in series that means 621/9 = 69 parallel strings. So the wiring of each sheet is 9S69P. If there are 69 strings then 2.2Ah * 69 = 151.8Ah. So each sheet is 32.5V and 151.8Ah.
There are 11 sheets, but one sheet is used just for the car's internal systems and is not connected to the motor. So you have 10 sheets used to power the motor. It says "The remaining 10 sheets provide 324 V for the motor" so that means the 10 sheets are connected in series. That gives us a final amount of 324V and 151.8Ah of energy to the motor. This works out to 324V * 151.8Ah = 49183Wh or 49.2kWh. Just where Tesla Motors says we should be at ~50kWh.
I have been unable to find any Li-ion cells that are 3.6V and 2.2Ah with high discharge rates. The Sony ones I mention in my previous post are 3.75V, not 3.6V. I know that is a small difference...and these numbers are all nominal voltages anyway...but I thought I might be able to find something. The only hint Tesla Motors drops is that the cells are from a Japanese manufacturer.
Predno začnete skakat s svojimi 200kW: 185kW je kratkotrajna moč. Res ne oglašujejo naglas, vendar je dolgotrajna moč baterij "le" 120kW.
Predno začnete skakat s "Litijeve celice majo 3,7V": Ja, če jih nafila do 100%. Kar je tut recept, da se hitreje starajo. Če jih ne filaš na 100%, niti jih ne prazniš na 0%, se starajo bistveno počasneje. Prav tako se starajo počasneje tudi, če se ne pregrevajo. Tesla skrbi za vse troje, celic nikol ne nafila do kraja niti ne pusti, da se jih sprazni do kraja.
Sicer pa, proof is in the puding. Me prav zanima kolk boste glasni, ko se začno ljudje z njimi furat po Californiji.
Še glede varnosti in gorenja: Teslin batery-pack je prva litijeva baterija velikega formata, ki ima ameriško zvezno dovoljenje za transport z letali. Verjetno, ga niso dobili na lepe oči, kali?
Zbogom in hvala za vse ribe

jype ::
Meni se tudi zdi zanimivo, da čeprav je bil ta battery pack že izdatno dokumentiran v tej temi, se še vedno najde sem in tja kdo prepričan, da taka reč ne more obstajati.
120kW trajne moči je 160bhp, kar je juhuhu glede na to da je taka moč na voljo po praktično celem razponu vrtljajev s konstantno zelo visokim navorom (čeprav za zdaj ne vemo, kaj pri tem utegne zamočiti menjalnik - vemo pa, kako hitro pospeši do 100 km/h), pa je jasno, da bodo itak prej gume spodrsavale, kot bo avto sposoben pospeševati s 180+kW moči.
120kW trajne moči je 160bhp, kar je juhuhu glede na to da je taka moč na voljo po praktično celem razponu vrtljajev s konstantno zelo visokim navorom (čeprav za zdaj ne vemo, kaj pri tem utegne zamočiti menjalnik - vemo pa, kako hitro pospeši do 100 km/h), pa je jasno, da bodo itak prej gume spodrsavale, kot bo avto sposoben pospeševati s 180+kW moči.

gruntfürmich ::
tudi meni se zdi, da pa res ni takšen big deal naredit en ellektričen avto.
in kdo pravi da nismo sposobni naredit uporabnih baterij? so to kakšni vrhunski strokovnjaki tega področja, ki se oglašajo na ta forum?
nekateri proizvajalci litijevih baterij jamčijo marsikaj, tudi čez 1000 ciklov.
in nenazadnje ni vrag da ne bi bili sposobni nardit baterije za enga tesla roadsterja, ki ga bodo lastniki tu pa tam vozili.
in kdo pravi da nismo sposobni naredit uporabnih baterij? so to kakšni vrhunski strokovnjaki tega področja, ki se oglašajo na ta forum?
nekateri proizvajalci litijevih baterij jamčijo marsikaj, tudi čez 1000 ciklov.
in nenazadnje ni vrag da ne bi bili sposobni nardit baterije za enga tesla roadsterja, ki ga bodo lastniki tu pa tam vozili.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Azrael ::
Veži celice kakor hočeš, takoj prva crk celica ali celica z malo preveč odstopajočimi parametri, ti podre simetrijo. Takoj pride do (majhne) preobremenitve ostalega sklopa, ki je še v funkciji. Imaš domine, ki bodo padale vedno hitreje. Prilika, da se testira tisti fire proof.
Z litij akuji lahko delaš kot v rokavicah, dolgo ne bo živel nobeden, sploh pa ne v avtu, kjer bo izpostavljen brutalnim tokovnim špicam.
In še ali niso obljubljali, da bodo prve avte dobavili 2007? Piše se leto 2008. Še nekaj mesecev in bo zadeva dokončno adijo. Sedaj se rešujejo, da getrib ne dela prav, samo izgovorov bo kmalu zmanjkalo.
Investitorji (vsaj večina) so zakockali cvenk, ni bilo prvič, ni bilo zadnjič.
Z litij akuji lahko delaš kot v rokavicah, dolgo ne bo živel nobeden, sploh pa ne v avtu, kjer bo izpostavljen brutalnim tokovnim špicam.
In še ali niso obljubljali, da bodo prve avte dobavili 2007? Piše se leto 2008. Še nekaj mesecev in bo zadeva dokončno adijo. Sedaj se rešujejo, da getrib ne dela prav, samo izgovorov bo kmalu zmanjkalo.
Investitorji (vsaj večina) so zakockali cvenk, ni bilo prvič, ni bilo zadnjič.
Nekoč je bil Slo-tech.

WarpedGone ::
Veži celice kakor hočeš, takoj prva crk celica ali celica z malo preveč odstopajočimi parametri, ti podre simetrijo. Takoj pride do (majhne) preobremenitve ostalega sklopa, ki je še v funkciji. Imaš domine, ki bodo padale vedno hitreje. Prilika, da se testira tisti fire proof.
Crkjot ene baterije pomeni rdečo lučko na armaturi, omejene performanse in "ET phones home": zamenjava celega batery packa v garanciji. Js osebno bi si še želel, da mi kakšna baterija crkne po 4ih letih. Dobim koplet nove.
Zbogom in hvala za vse ribe

gruntfürmich ::
--------------In še ali niso obljubljali, da bodo prve avte dobavili 2007? Piše se leto 2008
izgledaš kot da si sam ta avto naročil, zdaj pa si jezen ker ga še ni in pljuvaš po njih ter si izmišljuješ nove in nove ovire in težave, katere ne zmorejo rešit.
izgledaš kot da si sam ta avto naročil, zdaj pa si jezen ker ga še ni in pljuvaš po njih ter si izmišljuješ nove in nove ovire in težave, katere ne zmorejo rešit.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Azrael ::
Lepo potem, ko bodo v akumulatorju realne celice, ti zadeve sploh ne bo treba polniti, ti jo bodo vsake par dni menjali? Cool. Ne ni cool, zato avta ni.
Nabavi 7k aku celic in se čudi koliko jih je, čeprav novih in stestiranih, slabih. In ni treba, da so no name, sploh ne.
Že pack z 20. celicami zna biti loterija, sploh če so zraven tokovne špice. Ne pozabi, da oni nameravajo uporabiti celice iz masovne proizvodnje, ne nekaj kar kupuje NASA.
In ne nisem naročil tega avta, za tak denar se dobi AVTO in še veliko ostane.
Nabavi 7k aku celic in se čudi koliko jih je, čeprav novih in stestiranih, slabih. In ni treba, da so no name, sploh ne.
Že pack z 20. celicami zna biti loterija, sploh če so zraven tokovne špice. Ne pozabi, da oni nameravajo uporabiti celice iz masovne proizvodnje, ne nekaj kar kupuje NASA.
In ne nisem naročil tega avta, za tak denar se dobi AVTO in še veliko ostane.
Nekoč je bil Slo-tech.

Azrael ::
Pravzaprav ni treba, da je med tistimi 7k celic kakšna zares slaba ali zanič, zakoljejo te že karakteristike vsake celice, ki v realnosti zelo varirajo, čeprav so bile narejene na istem stroju.
Ta odstopanja pa zelo hitro povzročijo, da pack ne dela pravilno. Pri 7k celic je možnosti za kaj takega obilo.
Ta odstopanja pa zelo hitro povzročijo, da pack ne dela pravilno. Pri 7k celic je možnosti za kaj takega obilo.
Nekoč je bil Slo-tech.

Brane2 ::
Res ste pridni. Lepo sledite mojemu nasvetu, da buhvari kej si prebrat, ker potem nebi mogli streljat neumnosti in bi morda celo kej povezanga z realnostjo povedal. Razlog, da vam zgradba Teslinega batery-packa ne gre v glavo je hkrati tudi razlog da niso vam plačali, da bi ga naredil, ker čist očitno niste sposobni česa tazga. Kar ni nič hudega. Precej ljudi je precej časa delalo na tem da so stvar spravli skup.
Lej, hočem ti reči samo to, da je bistvo Tesle baterija, njen glavni del pa delajo drugi. Tudi če bi Tesla imel res bomba baterijo iz nekih norih celic za male pare, to samo pomeni, da bodo natanko iste ali boljše celice na razpolago tudi drugim. Tudi če bi konkurenca uporabila mogoče malo slabše motorje in ostalo, bo na koncu imela podoben avto. Tudi če zmotniraš svoj motort v garaži , lahko dosežeš recimo 75% izkoristek. Se pravi, z eneako zmogljivo baterijo s slabšim motorjem in mogoče slabšo aerodinamiko lahko teorej dosežeš recimo 2/3 TEslinega dosega, torej 135 milj.
O.K. Slabše od Tesle ampak če dobi TEsla neko publiko, bi jo tudi tak avtoček.
Kar se baterij tiče; pri TEsli so govorili o tem,d a bodo uporabljali off-tzhe-shelf baterije in da ima zanje največjo energijsko masno gostoto celica 18650. Ta zadeva ima deklarirano kapaciteto 2600mAh in nazvno napetost 3.7V pri masi 46.5g Energijska gostota te baterije je pri teh DEKLARIRANIH parametrih 207 Wh/kg.
Teasla navaja kapaciteto 2200 mAh. DOmnevam, da gre za 2600mh celice, ki jih ne praznijo in polnijo do konca ( kot navajaš ti in je zato efektivna kapaciteta manjša -2200mAh.
Pri tej kapaciteti je energijsko masna gosttota baterije 175Wh/kg. Ni mi jasno, kako so naračunali 53kWH energije v bateriji. Če upoštevamo organizacijo (9 x 69) * 10 = 6210 celic za pogon. Energija te baterije je vsota energij vseh celic, kar pomeni v teoretičnem, realno nedosegljivem primeru 50.594 kWh. Ta del baterije tehta netto ( samo celice ) 288 kg.
Poleg tega je še 621 celic v eni, dodatni skupini ( 69 x 9), ki ima dodatnih 5.054 kWh in tehta 29 kg ( netto ). To je kapaciteta pri optimalnem praznjenju, seveda bo kapaciteta pri realnem praznjenju manjša.
Če motor dela z močjo 40 kW, potem vleče iz vsake celice 40.000 W/6210= 6.5W ali 0.8C oziroma C1.2. Pri takem toku bi motor spraznil baterijo teoretično v uri pa 12 minut, vendar bo ta prazna veliko prej, verjetno prej ko v uri.
In ko motor žge 120kW ( in pri tem da od sebe 120x0,9 = 108kW), je vsak člen obremenjen s tokom 5.2 A, kar pomeni 2.4C. To pomeni, da bi tak tok spraznil aku v teoretično v 25 minutah, ker pa pri tako hudem praznjenju ne boš videl celotne kapacitete, bo to verjetno bližje 15 minutam.
Predno začnete skakat s svojimi 200kW: 185kW je kratkotrajna moč. Res ne oglašujejo naglas, vendar je dolgotrajna moč baterij "le" 120kW.
Pri podanih parametrih baterije bo ta tvoja "dolgotrajna moč" trajala 25 minut teoretično, v praksi verjetno bližje 15 minut. In to z novimi, polnimi akumulatorji.
Še glede varnosti in gorenja: Teslin batery-pack je prva litijeva baterija velikega formata, ki ima ameriško zvezno dovoljenje za transport z letali. Verjetno, ga niso dobili na lepe oči, kali?
In to je pomembno natanko kako ? Bo Teslin naslednik avijon ? Ali si bodo mogoče Teslini lasstniki privoščili avijonski prevoz avta, verjetno ko bodo hoteli iz kroga 100 milj ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

jype ::
http://www.autobloggreen.com/2008/01/14/detroit-2008-who-says-the-chinese-dont-have-a-sense-of-humor/
jurre> primer crash testa elektricnega avtomobilicka
Čeravno tale reč je električna, avto zagotovo ni. Pa še francoski je :)
Brane2> Pri podanih parametrih baterije bo ta tvoja "dolgotrajna moč" trajala 25 minut teoretično, v praksi verjetno bližje 15 minut. In to z novimi, polnimi akumulatorji.
Še celo če nonstop do konca tiščiš gas, se prej ali slej ustaviš pri blokadi hitrosti in žreš _BISTVENO_ manj od 120kW.
jurre> primer crash testa elektricnega avtomobilicka
Čeravno tale reč je električna, avto zagotovo ni. Pa še francoski je :)
Brane2> Pri podanih parametrih baterije bo ta tvoja "dolgotrajna moč" trajala 25 minut teoretično, v praksi verjetno bližje 15 minut. In to z novimi, polnimi akumulatorji.
Še celo če nonstop do konca tiščiš gas, se prej ali slej ustaviš pri blokadi hitrosti in žreš _BISTVENO_ manj od 120kW.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()

Brane2 ::
No, če blokado hitrosi postaviš na 55 km/h, lahko življenje baterij pri max hitrosti še dodatno raztegneš...

On the journey of life, I chose the psycho path.

jype ::
Trenutno je blokada pri 120 mph oz. 190 km/h.
Mislim, da je to več kot dovolj liberalno postavljena omejitev.
Mislim, da je to več kot dovolj liberalno postavljena omejitev.

username ::
opažam da se nekatri prav bojijo električnih avtomobilovNe bojimo se el. avtov. Če bodo rešili že ravnokar omenjene tehnološke probleme, predvsem glede baterij - potem le sem z električnim avtom!
Se je pa za bati prehitevanja in umetnega omejevanja klasičnih avtov, preden je električni dovolj dozorel. Pa vtikanja v trg - naj svobodni trg sam poskrbi za novo tehnologijo. Če je ta tehnologija možna in economically viable, bo dovolj hitro na voljo (kolikor razvoj omogoča). Do takrat pa prste stran od umetnega omejevanja klasike!
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)