Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
WarpedGone ::
Kmal so se spomnili. Medtem pa Toyota splavlja svojo tretjo generacijo hibridnih vozil.
Pred 2012 iz tega ne bo nič. Nit iz GM Volta ne.
Pred 2012 iz tega ne bo nič. Nit iz GM Volta ne.
Zbogom in hvala za vse ribe
Pyr0Beast ::
Sm mislu jt, ... pa me je minilo. dasiravno je za studente 5€ blo al neki tadzga.
Drugac se mi pa navadn bajk se vedno zdi najeknonomičnejse vozilo (tudi naravi pijazno, no ok, dokler se po kaksnih koreninah ne furas.)
Drugac se mi pa navadn bajk se vedno zdi najeknonomičnejse vozilo (tudi naravi pijazno, no ok, dokler se po kaksnih koreninah ne furas.)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
gruntfürmich ::
še bolj ekonomično je ležeče kolo, s katerim šibajo čez 130 km/h. z navadnim bajkom je to nemogoče.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
gzibret ::
Ena novica iz področja gorivnih celic. Izdelali so prenosne gorivne celice, ki iz goriva za avione pridobivajo elektriko. Link do novice: Fuel Cells Help Make Noisy, Hot Generators A Thing Of The Past.
Vse je za neki dobr!
Pyr0Beast ::
še bolj ekonomično je ležeče kolo, s katerim šibajo čez 130 km/h. z navadnim bajkom je to nemogoče.
U dolino ...
Ena novica iz področja gorivnih celic. Izdelali so prenosne gorivne celice, ki iz goriva za avione pridobivajo elektriko.
So pa naredili ... pretvarjajo gorivo v vodik, da iz tega dobijo elektriko. .. ja fajn za okolje ja. ..
U dolino ...
Ena novica iz področja gorivnih celic. Izdelali so prenosne gorivne celice, ki iz goriva za avione pridobivajo elektriko.
So pa naredili ... pretvarjajo gorivo v vodik, da iz tega dobijo elektriko. .. ja fajn za okolje ja. ..
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
A. Smith ::
So pa naredili ... pretvarjajo gorivo v vodik, da iz tega dobijo elektriko. .. ja fajn za okolje ja. ..
In kaj je s tem narobe? Kar se mene tiče so dosegli veliko pozitivnega: trikrat manjšo porabo avtomobilov.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
gzibret ::
> So pa naredili ... pretvarjajo gorivo v vodik, da iz tega dobijo elektriko. .. ja fajn za okolje ja. ..
Izkoristki so večji. Namesto 30% dobiš >60%.
Izkoristki so večji. Namesto 30% dobiš >60%.
Vse je za neki dobr!
jozek ::
To se sliši dobro!
Zato se mi pa zdijo Hibridi fajn, da se "elektronski" del prenosa energije razvije in predvsem Poceni.
Baterija, elektomotorji.. Fuel cell (ali motor na notranje izgorevanje) pa za filat..
Kot podpis:
Zato se mi pa zdijo Hibridi fajn, da se "elektronski" del prenosa energije razvije in predvsem Poceni.
Baterija, elektomotorji.. Fuel cell (ali motor na notranje izgorevanje) pa za filat..
Kot podpis:
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..
Pyr0Beast ::
Izkoristki so večji. Namesto 30% dobiš >60%.
Mjah, če upoštevaš še izgube generatorja mogoče .. drgač moraš pa štrom razsmerjat pa si spet na istem.
Mjah, če upoštevaš še izgube generatorja mogoče .. drgač moraš pa štrom razsmerjat pa si spet na istem.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
A. Smith ::
Mjah, če upoštevaš še izgube generatorja mogoče .. drgač moraš pa štrom razsmerjat pa si spet na istem.
Ne bi rekel. Izkoristek asinhronca, gnanega v VFD je cca 85%, 10% dobiš nazaj v obliki regenerativnega zaviranja, kombinacija razsmernika+superkondenzatorjev za reg. zaviranje pa ne pade pod 80% (članek: Power Enhancement of an Actively Controlled Battery/Ultracapacitor Hybrid - Lijun Gao, Member, IEEE, Roger A. Dougal, Senior Member, IEEE, and Shengyi Liu, Senior Member, IEEE). Če zadeve zmnožiš, ne prideš pod 40%
Izkoristek navadnega avtomobila je pa 17%
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
TESKAn ::
Izkoristek v laboratoriju, zunaj, ko daš tako zadevo "v divjino", je takoj druga zgodba. Ne pravim sedaj, da bi bila katastrofa, ampak samo, da je treba dobro premislit, preden se verjame tem številkam.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
A. Smith ::
Saj ti dam prav. Laboratorij proti RL.
Pa vseeno - so izrisali diagram izgub glede na obremenitev. In 20% izgub je bilo samo pri 10% obremenitvi, drugje 15.
Pa tudi, če je v praksi izkoristek samo 30% (pa optimistično verjamem, da je več), je pridobitev napram 17% za navaden avto še vedno ogromna.
Otresli smo se izgub praznega teka, menjalnika, diferenciala in nekaj moči, sicer izgubljene z zaviranjem bomo v obče regenerirali.
Pa vseeno - so izrisali diagram izgub glede na obremenitev. In 20% izgub je bilo samo pri 10% obremenitvi, drugje 15.
Pa tudi, če je v praksi izkoristek samo 30% (pa optimistično verjamem, da je več), je pridobitev napram 17% za navaden avto še vedno ogromna.
Otresli smo se izgub praznega teka, menjalnika, diferenciala in nekaj moči, sicer izgubljene z zaviranjem bomo v obče regenerirali.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
gruntfürmich ::
ja pa dajte no. prepirate se o isti zadevi kot je vodik iz metanola. oboje je popolnoma brezveze. naj raje začnejo izpopolnjevat celice na VES ogljikovodik, kjer se porablja tako vodik kot ogljik. to je prava stvar. in pravzaprav bi jo jaz rad naredil (že leta upam na to)
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
A. Smith ::
Prehod iz motorja z notranjim zgorevanjem na elektromotor NI brezveze.
Samo, da se z vodikovimi celicami ni splačalo, s celicami na kerozin (oz. na diesel, upam da čim prej) se pa bo.
Samo, da se z vodikovimi celicami ni splačalo, s celicami na kerozin (oz. na diesel, upam da čim prej) se pa bo.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
dzinks63 ::
Zadeve se premikajo in Honda predstavlja popolnoma novo, napredno vozilo na gorivne celice FCX Clarity in v kratkem bomo videli , koliko bo to vse skupaj uspešno.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
gruntfürmich ::
-----------Samo, da se z vodikovimi celicami ni splačalo, s celicami na kerozin (oz. na diesel, upam da čim prej) se pa bo.
če so prejšnja pisanja točna, je RECIMO kerozin samo skladišče vodika. morda je tako skladiščenje dobro. vendar še vedno menim, da je to slepa ulica, da je treba porabiti v oxidaciji tudi ogljik. to naj se lene riti spravijo optimirat.
prehod na elektromotor v avtu pa smo itq zamudili; za 50 let.
če so prejšnja pisanja točna, je RECIMO kerozin samo skladišče vodika. morda je tako skladiščenje dobro. vendar še vedno menim, da je to slepa ulica, da je treba porabiti v oxidaciji tudi ogljik. to naj se lene riti spravijo optimirat.
prehod na elektromotor v avtu pa smo itq zamudili; za 50 let.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
Azrael ::
Avto na elektriko je obstajal in bil konkurenčen avtu na bencinski pogon, dokler ni avto na bencinski pogon dobil majhen elektromotor za štarter, kar je neverjetno olajšalo uporabo takega avta.
Kaj bo s temi celicami na kerozin/petrolej/white sphirit (ena in ista brozga), bo pokazal čas. Obljub in predstavitev takih in podobnih tehnologij, celo delujočih prototipov in serijskih vozil, ki bodo naredili konec avtu na bencin, je bilo že mnogo, praktično od takrat, ko se je pojavil prvi avto na bencin. V RL pa je vse to precej neslavno propadlo (predrago, preštorasto, miterna življenska doba itd) .
Kaj bo s temi celicami na kerozin/petrolej/white sphirit (ena in ista brozga), bo pokazal čas. Obljub in predstavitev takih in podobnih tehnologij, celo delujočih prototipov in serijskih vozil, ki bodo naredili konec avtu na bencin, je bilo že mnogo, praktično od takrat, ko se je pojavil prvi avto na bencin. V RL pa je vse to precej neslavno propadlo (predrago, preštorasto, miterna življenska doba itd) .
Nekoč je bil Slo-tech.
Grey ::
Ravno pogledal sem dokumentarec Who killed the electric car?. Izvedel sem to, kar sem že domneval pred ogledom tega dokumentarca - hibridna vozila so zopet le nek pesek v oči povprečnemu uporabniku, s katerim mu le skrivajo resnico; da obstaja cenejša in boljša alternativa hibridnim vozilom. Že 50 let zaostajamo z razvojem tehnologije v avtomobilizmu, ker se ljudje niso dovolj močno uprli lobijem. Avtomobili so dejansko že obstajali skoraj od Tesle naprej, pa so jih bencinski izrinili. Potem se je to v kapitalizmu izrodilo v gonjo za čedalje večjim zaslužkom s prodajo nafte in tako se nahajamo v sedanjosti, kjer še vedno vozimo smrdljive, glasne in onesnažujoče avtomobile.
Najbolj efektiven BANG bi bil, če bi neko underground podjetje zbiralo denar in resurse za masovno proizvodnjo električnih avtomobilov. Za "pesek v oči" naftarjem bi napravili en umeten, simulatorski prototip, ki je hibrid ali pa zelo neučinkovit in predrag, tako, da se jim do glasnega crescenda ob masovnem reklamiranju in demonstracijam ne bi tresle hlače in ne bi lobirali proti njim. Neke vrste Sneak Attack. Potem dati nekaj promocijskih avtomobilov zastonj ljudem na cesto, da se jih vidi, da so sposobni in v redu avtomobili. To bi jih ubilo in končno bi lahko zaživeli tako kot je treba - v čistem okolju.
Najbolj efektiven BANG bi bil, če bi neko underground podjetje zbiralo denar in resurse za masovno proizvodnjo električnih avtomobilov. Za "pesek v oči" naftarjem bi napravili en umeten, simulatorski prototip, ki je hibrid ali pa zelo neučinkovit in predrag, tako, da se jim do glasnega crescenda ob masovnem reklamiranju in demonstracijam ne bi tresle hlače in ne bi lobirali proti njim. Neke vrste Sneak Attack. Potem dati nekaj promocijskih avtomobilov zastonj ljudem na cesto, da se jih vidi, da so sposobni in v redu avtomobili. To bi jih ubilo in končno bi lahko zaživeli tako kot je treba - v čistem okolju.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Grey ()
WarpedGone ::
>> Najbolj efektiven BANG bi bil, če bi neko underground podjetje zbiralo denar in resurse za masovno proizvodnjo električnih avtomobilov.
Glavni problem so še vedno baterije, kjer ti ne pomaga nobena količina denarja, če enostavno ne znaš narest "dovolj dobrih" baterij.
Vendar mamo pa to srečo, da so baterije vsako leto boljše od kar sploh obstajajo in ni pravega razloga zakaj se ta trend nebi nadaljeval še precej let. Slej ko prej bodo dovolj dobre za večino primerov uporabe in takrat bo konec tudi s hibridi, vodikom, etanolom in vsem podobnim "sranjem". Industrija se tega dobro zaveda, zato se gre kontra propagando, češ kako hibridnih avtomobilov "sploh ni treba" vštekavat in polnit. Namen tega je, kar se da raztegnit obdobje ko bodo hibridi "in", da nas tačas še čimbolj molzejo. Zavedat se je treba, da se tudi proizvodnja elektrike vsebolj drobi. Ko boš imel na strehi 10kW sončnih celic boš praktično neodvisen od energetskih baronov. Ostal bo le začetni strošek in razne državne takse ala cestnina, registracija, zavarovanje, ...
Glavni problem so še vedno baterije, kjer ti ne pomaga nobena količina denarja, če enostavno ne znaš narest "dovolj dobrih" baterij.
Vendar mamo pa to srečo, da so baterije vsako leto boljše od kar sploh obstajajo in ni pravega razloga zakaj se ta trend nebi nadaljeval še precej let. Slej ko prej bodo dovolj dobre za večino primerov uporabe in takrat bo konec tudi s hibridi, vodikom, etanolom in vsem podobnim "sranjem". Industrija se tega dobro zaveda, zato se gre kontra propagando, češ kako hibridnih avtomobilov "sploh ni treba" vštekavat in polnit. Namen tega je, kar se da raztegnit obdobje ko bodo hibridi "in", da nas tačas še čimbolj molzejo. Zavedat se je treba, da se tudi proizvodnja elektrike vsebolj drobi. Ko boš imel na strehi 10kW sončnih celic boš praktično neodvisen od energetskih baronov. Ostal bo le začetni strošek in razne državne takse ala cestnina, registracija, zavarovanje, ...
Zbogom in hvala za vse ribe
Azrael ::
Ne misli, da je el. avto rešitev vseh težav. Ko te že moti onesnaževanje in hrup.
Hrup dosti manjši pri avtu na elektriko ne bo, hrupu, ki ga povzročajo gume, se ne boš izognil, razne low noise, long life, fuel economy in malo manj povdarjanu, čeprav je to najbolj pomembna stvar, ultra low grip gume, so bližnjica do mrtvašnice. Dobre za Top Shop in smrtno nevarne v praksi.
Enako velja za hrup, ki ga povzroča sama oblika vozila. Ekstremno aerodinamične oblike se v praksi izkažejo za popolnoma nepraktične za vsakodnevno uporabo.
Motor in transmisija, sta pri današnjih vozili že tako dobro zvočno izolirana, da je argument, kako bo el.avto tišji, na precej majavih temeljih.
Onesnaževanje: Proizvodnja elektro opreme, elektronike in akumulatorje v vseh pojavnih oblikah, so primeri težke svinjarije, reciklaža tega, je še nekaj magnitud večja svinjarija.
Ne misli, da se ti bo pri avtih na elektriko izšlo brez olj in maziv in seveda periodičnega menjavanja le teh.
Zna biti avto na bencin precej čista stvar od proizvodnje, do uporabe in reciklaže, vtis kvarijo le smrdljivi traktorji, ki so v teh krajih in.
Avto na bencin ni zmagal zato, ker so naftarji hoteli zlate avte, ampak zato, ker se je izkazal za najboj uporabno in enostavno rešitev. In še to za info, dokler avto na bencin ni dobil elektro štarterja, mu je pri težkih vozilih povsem dostojno kunkurenco delal avto na paro, pravzaprav še dlje, nekako do leta 40.
in BTW, vsak "dokumentarec" ni dokumentarec.
Hrup dosti manjši pri avtu na elektriko ne bo, hrupu, ki ga povzročajo gume, se ne boš izognil, razne low noise, long life, fuel economy in malo manj povdarjanu, čeprav je to najbolj pomembna stvar, ultra low grip gume, so bližnjica do mrtvašnice. Dobre za Top Shop in smrtno nevarne v praksi.
Enako velja za hrup, ki ga povzroča sama oblika vozila. Ekstremno aerodinamične oblike se v praksi izkažejo za popolnoma nepraktične za vsakodnevno uporabo.
Motor in transmisija, sta pri današnjih vozili že tako dobro zvočno izolirana, da je argument, kako bo el.avto tišji, na precej majavih temeljih.
Onesnaževanje: Proizvodnja elektro opreme, elektronike in akumulatorje v vseh pojavnih oblikah, so primeri težke svinjarije, reciklaža tega, je še nekaj magnitud večja svinjarija.
Ne misli, da se ti bo pri avtih na elektriko izšlo brez olj in maziv in seveda periodičnega menjavanja le teh.
Zna biti avto na bencin precej čista stvar od proizvodnje, do uporabe in reciklaže, vtis kvarijo le smrdljivi traktorji, ki so v teh krajih in.
Avto na bencin ni zmagal zato, ker so naftarji hoteli zlate avte, ampak zato, ker se je izkazal za najboj uporabno in enostavno rešitev. In še to za info, dokler avto na bencin ni dobil elektro štarterja, mu je pri težkih vozilih povsem dostojno kunkurenco delal avto na paro, pravzaprav še dlje, nekako do leta 40.
in BTW, vsak "dokumentarec" ni dokumentarec.
Nekoč je bil Slo-tech.
Thomas ::
> Avto na bencin ni zmagal zato, ker so naftarji hoteli zlate avte, ampak zato, ker se je izkazal za najboj uporabno in enostavno rešitev. In še to za info, dokler avto na bencin ni dobil elektro štarterja, mu je pri težkih vozilih povsem dostojno kunkurenco delal avto na paro, pravzaprav še dlje, nekako do leta 40.
Srečnga pa zdravga 2008, Azrael!
In other words, strinjam se s tem tvojim zdravorazumskim pogledom.
Električni avto bo prišel v poštev šele, ko bomo imeli "menjalnice" ene energije v drugo, ki bodo zaračunavale "nizke provizije".
Pri tem so nekaj tehnološki problemi. Nekaj so pa ontološki. Ontološke provizije bodo za vedno ostale visoke. Tukaj nam Bog ne pomaga. Kar je fizikalni zakon, je fizikalni zakon in nas bo pri pretvorbi energije v elektriko za vedno omejeval. Za vedno.
Bi pa baterije lahko še bistveno izboljšali in vanje shranjevali, kar zdaj vnemar pade na streho. Sicer z ubogim izkoristkom - ampak streha je velika. Če ne moja, pa sosedova in to je trgovski potencial. S tem se bo dalo igrat.
A vendarle. Ogljikovodiki so blagoslov in zemljska skorja jih je polna. Full internal combustion ahead!
Srečnga pa zdravga 2008, Azrael!
In other words, strinjam se s tem tvojim zdravorazumskim pogledom.
Električni avto bo prišel v poštev šele, ko bomo imeli "menjalnice" ene energije v drugo, ki bodo zaračunavale "nizke provizije".
Pri tem so nekaj tehnološki problemi. Nekaj so pa ontološki. Ontološke provizije bodo za vedno ostale visoke. Tukaj nam Bog ne pomaga. Kar je fizikalni zakon, je fizikalni zakon in nas bo pri pretvorbi energije v elektriko za vedno omejeval. Za vedno.
Bi pa baterije lahko še bistveno izboljšali in vanje shranjevali, kar zdaj vnemar pade na streho. Sicer z ubogim izkoristkom - ampak streha je velika. Če ne moja, pa sosedova in to je trgovski potencial. S tem se bo dalo igrat.
A vendarle. Ogljikovodiki so blagoslov in zemljska skorja jih je polna. Full internal combustion ahead!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Thomas ::
No, ampak dokler silvesterskih gostov še ni, bom vrgu še eno bombico, da se bodo eni mau sekirali.
"Vsi vemo", da so ogljikovodiki konzervirana sončna energija. Energija Sonca, ki se je nakopičila 100 in več milijonov let nazaj v nafti, zemeljskem plinu, podvodnih hidritih ..
Eni sicer mislimo, da je večina nafte in tega sranja "Titanskega" izvora. Gor je parafina in podobne gnusobe kar češ. Brez ene žive bakterije, kadarkoli. Še vedno je pa to energija Osončja. Bakterija gor al dol.
Samo ne boš zalaufal mopeda na Titanu, pa fertik. Energetska vrednost vseh tamkajšnjih ogljikovodikov je 0. Nula. Nič, po naše. Zilč in English.
Energija je relativna, ravno tako kot hitrost, gibalna količina in mnoge druge fizikalne količine. Moped na Zemlji zalaufaš SAMO ZATO, ker so na Zemlji rastline in z njimi kisik. Pod blagim Soncem.
Ko se voziš na bencin, se v resnici voziš na potencialno razliko kisikove molekule in molekul v tvojem kerozinu - oziroma podobni župci.
Avtobus Maribor-Koper, gre na energijo Sonca, ki se je nakopičila v preteklih par letih, v obliki O2.
Ja, ja. Na energijo Sonca oddano v preteklih dekadah, laufa naša civilizacija, če odšteješ nuklearne elektrarne. Doslej so vas učili, da na energijo Sonca oddano eone nazaj. Narobe so vas učili.
"Vsi vemo", da so ogljikovodiki konzervirana sončna energija. Energija Sonca, ki se je nakopičila 100 in več milijonov let nazaj v nafti, zemeljskem plinu, podvodnih hidritih ..
Eni sicer mislimo, da je večina nafte in tega sranja "Titanskega" izvora. Gor je parafina in podobne gnusobe kar češ. Brez ene žive bakterije, kadarkoli. Še vedno je pa to energija Osončja. Bakterija gor al dol.
Samo ne boš zalaufal mopeda na Titanu, pa fertik. Energetska vrednost vseh tamkajšnjih ogljikovodikov je 0. Nula. Nič, po naše. Zilč in English.
Energija je relativna, ravno tako kot hitrost, gibalna količina in mnoge druge fizikalne količine. Moped na Zemlji zalaufaš SAMO ZATO, ker so na Zemlji rastline in z njimi kisik. Pod blagim Soncem.
Ko se voziš na bencin, se v resnici voziš na potencialno razliko kisikove molekule in molekul v tvojem kerozinu - oziroma podobni župci.
Avtobus Maribor-Koper, gre na energijo Sonca, ki se je nakopičila v preteklih par letih, v obliki O2.
Ja, ja. Na energijo Sonca oddano v preteklih dekadah, laufa naša civilizacija, če odšteješ nuklearne elektrarne. Doslej so vas učili, da na energijo Sonca oddano eone nazaj. Narobe so vas učili.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
A. Smith ::
In še to za info, dokler avto na bencin ni dobil elektro štarterja, mu je pri težkih vozilih povsem dostojno kunkurenco delal avto na paro, pravzaprav še dlje, nekako do leta 40.
Pri nekaterih težkih vozilih že prevladuje elektrodizel.
Onesnaževanje: Proizvodnja elektro opreme, elektronike in akumulatorje v vseh pojavnih oblikah, so primeri težke svinjarije, reciklaža tega, je še nekaj magnitud večja svinjarija.
Jaz VEM, da ti veš, da je v navadnem avtomobilu elektronike glih kar je češ. Koliko se bo zatorej ob proizvodnji el. avtomobilov povečalo onesnaževanje? Jaz rečem, da nič.
Kar se hrupa tiče, zmanjšali ga ne bomo. Utegne pa nastati vprašanje, kako ga pri počasni vožnji, ko se gum ne sliši, povečati v varnost drugih udeležencev.
Evolucija prevoza se še ni končala. Enkrat utegne priti na dan koncept vozila, ki je od zdajšnjih enostavnejši, cenejši ali bolj učinkovit. Celo dizli, ki jih živ ne moreš, se spreminjajo. Ali se da s pomočjo celic, ki izkoriščajo vodik v kerozinu (je treba pritnati, da je skladiščenje bistveno boljše od utekočinjanja vodika) naresti avto, boljši od sedanjih? Morda ja, morda ne. Ampak če se ga da, bo to nekdo slej ko prej storil.
Sploh pa, kdo pričakuje rešitev vseh težav ob pojavu el. avtomobila? Nihče. Če pa enkrat nekaj uspe in bo poraba pol manjša od sedanje, pa super!
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Thomas ::
Mau je nevažno, precej je nevažno, koliko J/km ponucamo.
Pomebno je edino, koliko €/km ponucamo.
Ostalo je terciarna stvar.
Pomebno je edino, koliko €/km ponucamo.
Ostalo je terciarna stvar.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Thomas ::
Zdej dobiš kašn km/€. Vse kar te briga je to, da bi bodisi dobil več km/€, bodisi da bi dobil več €/uro tvojega žizna.
Ostalo je neuporabna šara.
Ostalo je neuporabna šara.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Azrael ::
Srečnga pa zdravga 2008, tudi tebi Thomasl!
Sedaj nazaj na topic, da ne bo moderator hud.
Avto na elektriko najbrž rabi za uspeh mnogo boljšo shrambo energije. Sedanji akumulatorji, baterije in super kondenzatorji to niso in tudi dvomim, da kdaj bodo. Problem je polnjenje z energijo, ki ga ni možno ekonomično upravičeno izvršiti v nekaj minutah (pustimo ob strani dejstvo, da takih shramb el. energije še nimamo), kot pri avto na bencin.
Marsikdo bo oporekal in dejal, da se lahko avto priklopi na polnilec čez noč ali kadar se ga ne rabi. To je res, problem je v čisto enostavni ljudski pozabljivosti in malomarnosti. Kmalu jih bo vedno več ostajalo sredi ceste brez energije, saj je prejšnjo noč pozabil avto dati polniti ali ima pokvarjen polnilec, pa tega ne ve ali sploh ni bilo polnilca v bližini. Takrat AMZS ali kakšna podobna služba, ne bo mogla postreči z eno kantico goriva in bo nepremičnina lahko šla naprej.
Mogoče se motim in to ni The Problem. Če pogledamo, kaj je pomagalu avtu na bencin, vidimo, da je bil to električni štarter, ostali problemi, ki jih ni bilo malo, so se potem tudi rešili.
Uspeh avta na bencin je omogočil elektro štarter. Zakaj?
Prej je bil tak avto samo za ljudi z dovolj moči v rokah in z razčiščenimi pojmi kako je treba tak stroj spraviti v pogon. Otto motor zagnati z vinto ni tako simpl, kot je mogoče videti, vrtenje tiste vinte, kot pri lajni je povsem napačna taktika... Nesinhroniziran menjalnik in sklopka sta predstavljala še dodatno nujno zlo. Avto je bil vse prej kot enostavno uporabljati in vzdrževati.
Pred električnim štarterjem je imel hudega rivala v el. avtu, saj je bila uporaba tega smešno enostavna (obrneš ključek in gre), pa tudi kompliciranega prestavljanja nesinhroniziranega menjalnika ni bilo, ampak samo stikalo za vožnjo naprej ali nazaj. Tudi vzdrževanje, zaradi manj gibljivih delov, je bilo bolj enostavno. El. avtu se je v slabo pisalo samo zaradi majhnega dosega in vprašanja, kje priklopiti polnilec.
Pri težkih vozilih, tovornjakih, je imel avto na bencin poleg zoprnega zagona (čeprav tudi avto na paro, kar se tiče zagona, ni bil od muh) imel sklopko, ki se je hitro uničila, če nisi imel posluha za te stvari ali samo smolo.
Avto na paro je pretegnil brez nevarnosti, da bo zažgal sklopko in polomil menjalnik, saj tega nima. Tudi, če so odpovedale zavore ali si jih samo hotel ohraniti hladne (v tistih časih so bile zavore precej nezanesljiva reč), se je pri parnem stroju vedno brez tveganja, da bo menjalnik vrglo iz brzine, ne glede koliko teže se je vozo in kako strm je bil klanec, zaviralo z motorjem.
Torej avto na bencin na začetku ni bil noben favorit. imel je vsaj dva enakovredna tekmeca. Ampak pri njem so slabosti uspeli rešiti na najbolj eleganten, enostaven in učinkovit način.
Tako sedaj avto na elektriko životari s pomočjo fancy faktorja, prave alternative avtu na bencin pa (zaenkrat) ne nudi. Avto na paro je postal zgodovinska zanimivost. IIRC se je zadnji z njim ukvarjal Fiat v času 1. naftne krize, vendar brez večjega uspeha.
Sedaj nazaj na topic, da ne bo moderator hud.
Avto na elektriko najbrž rabi za uspeh mnogo boljšo shrambo energije. Sedanji akumulatorji, baterije in super kondenzatorji to niso in tudi dvomim, da kdaj bodo. Problem je polnjenje z energijo, ki ga ni možno ekonomično upravičeno izvršiti v nekaj minutah (pustimo ob strani dejstvo, da takih shramb el. energije še nimamo), kot pri avto na bencin.
Marsikdo bo oporekal in dejal, da se lahko avto priklopi na polnilec čez noč ali kadar se ga ne rabi. To je res, problem je v čisto enostavni ljudski pozabljivosti in malomarnosti. Kmalu jih bo vedno več ostajalo sredi ceste brez energije, saj je prejšnjo noč pozabil avto dati polniti ali ima pokvarjen polnilec, pa tega ne ve ali sploh ni bilo polnilca v bližini. Takrat AMZS ali kakšna podobna služba, ne bo mogla postreči z eno kantico goriva in bo nepremičnina lahko šla naprej.
Mogoče se motim in to ni The Problem. Če pogledamo, kaj je pomagalu avtu na bencin, vidimo, da je bil to električni štarter, ostali problemi, ki jih ni bilo malo, so se potem tudi rešili.
Uspeh avta na bencin je omogočil elektro štarter. Zakaj?
Prej je bil tak avto samo za ljudi z dovolj moči v rokah in z razčiščenimi pojmi kako je treba tak stroj spraviti v pogon. Otto motor zagnati z vinto ni tako simpl, kot je mogoče videti, vrtenje tiste vinte, kot pri lajni je povsem napačna taktika... Nesinhroniziran menjalnik in sklopka sta predstavljala še dodatno nujno zlo. Avto je bil vse prej kot enostavno uporabljati in vzdrževati.
Pred električnim štarterjem je imel hudega rivala v el. avtu, saj je bila uporaba tega smešno enostavna (obrneš ključek in gre), pa tudi kompliciranega prestavljanja nesinhroniziranega menjalnika ni bilo, ampak samo stikalo za vožnjo naprej ali nazaj. Tudi vzdrževanje, zaradi manj gibljivih delov, je bilo bolj enostavno. El. avtu se je v slabo pisalo samo zaradi majhnega dosega in vprašanja, kje priklopiti polnilec.
Pri težkih vozilih, tovornjakih, je imel avto na bencin poleg zoprnega zagona (čeprav tudi avto na paro, kar se tiče zagona, ni bil od muh) imel sklopko, ki se je hitro uničila, če nisi imel posluha za te stvari ali samo smolo.
Avto na paro je pretegnil brez nevarnosti, da bo zažgal sklopko in polomil menjalnik, saj tega nima. Tudi, če so odpovedale zavore ali si jih samo hotel ohraniti hladne (v tistih časih so bile zavore precej nezanesljiva reč), se je pri parnem stroju vedno brez tveganja, da bo menjalnik vrglo iz brzine, ne glede koliko teže se je vozo in kako strm je bil klanec, zaviralo z motorjem.
Torej avto na bencin na začetku ni bil noben favorit. imel je vsaj dva enakovredna tekmeca. Ampak pri njem so slabosti uspeli rešiti na najbolj eleganten, enostaven in učinkovit način.
Tako sedaj avto na elektriko životari s pomočjo fancy faktorja, prave alternative avtu na bencin pa (zaenkrat) ne nudi. Avto na paro je postal zgodovinska zanimivost. IIRC se je zadnji z njim ukvarjal Fiat v času 1. naftne krize, vendar brez večjega uspeha.
Nekoč je bil Slo-tech.
VolkD ::
Problem je polnjenje z energijo, ki ga ni možno ekonomično upravičeno izvršiti v nekaj minutah
Hmm... kaj pa menjava baterij: Polne za prazne plus xx€. Na takem servisu bi se potem prazne baterije polnile...
Je pa res, da je shranjevanje el.energije še vedno problem in verjetno še dolgo bo. Vsaj tako shranjevanje, ki bi pomenilo razumljivo težo proti količini shranjene energije.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.
bbf ::
jest ne vem, od kje vam ideja, da nimamo tehnologije za shranjevanje elektrike?
Mogoče ste spregledal dejstvo, da je Chevron-Texaco prevzel pravice nad izdelavo baterije, ki se je pokazala kot uporabno tehnologijo v recimo:
Honda EV plus
Toyota RAV4 EV
Če se to nebi zgodlo, bi šel razvoj te tehnologije v pravilni smeri, ne pa po gnilih tirih, ki jih polaga monopolist v svetu energetike, to je pa naftni lobi.
sicer pa, dokler se ne bomo sami uporabniki dovolj zavedali, da smo samo gostje na tem planetu in da za sabo puščamo slabše pogoje življenja, nam tudi trgovina ne bo ponudila zelene rešitve. razen dražje alternative - to je pa za sedanjega povprečnega uporabnika totalno nesprejemljivo.
Mogoče ste spregledal dejstvo, da je Chevron-Texaco prevzel pravice nad izdelavo baterije, ki se je pokazala kot uporabno tehnologijo v recimo:
Honda EV plus
Toyota RAV4 EV
Če se to nebi zgodlo, bi šel razvoj te tehnologije v pravilni smeri, ne pa po gnilih tirih, ki jih polaga monopolist v svetu energetike, to je pa naftni lobi.
sicer pa, dokler se ne bomo sami uporabniki dovolj zavedali, da smo samo gostje na tem planetu in da za sabo puščamo slabše pogoje življenja, nam tudi trgovina ne bo ponudila zelene rešitve. razen dražje alternative - to je pa za sedanjega povprečnega uporabnika totalno nesprejemljivo.
A. Smith ::
Očitki o kilavih energijskih gostotah baterij absolutno držijo. Prav zato so mi gorivne celice, ki izkoriščajo vodik v fosilnih gorivih, všeč.
TUKAJ najdete eno luštno primerjalno tabelo. Oglejmo si primerjavo en. gostote fosilnih goriv ter sekundarnih galvanskih členov (akumulatorjev):
Bencin: 9,700 Wh/l
Diesel: 10,942Wh/l
Secondary Lithium-Ion: 300 Wh/l
Nickel Metal Hydride (NiMH):100 Wh/l
Najbrž ste opazili, da je razmerje približno 1:30 ?
Take razlike ne nadomesti noben super-duper izkoristek. Enostavno je treba razvit boljše baterije... kar lahko traja 5 ali 50 let. In če vmes ne bomo ničesar pogruntali, smo ostali pri avtih na notranje zgorevanje. Pa še potem je vprašanje, kaj bo. Včasih sem zagovarjal baterije, zdaj jih tudi. Ampak razvoj je enostavno prepočasen, da bi lahko v bližnji prihodnosti računali nanje.
TUKAJ najdete eno luštno primerjalno tabelo. Oglejmo si primerjavo en. gostote fosilnih goriv ter sekundarnih galvanskih členov (akumulatorjev):
Bencin: 9,700 Wh/l
Diesel: 10,942Wh/l
Secondary Lithium-Ion: 300 Wh/l
Nickel Metal Hydride (NiMH):100 Wh/l
Najbrž ste opazili, da je razmerje približno 1:30 ?
Take razlike ne nadomesti noben super-duper izkoristek. Enostavno je treba razvit boljše baterije... kar lahko traja 5 ali 50 let. In če vmes ne bomo ničesar pogruntali, smo ostali pri avtih na notranje zgorevanje. Pa še potem je vprašanje, kaj bo. Včasih sem zagovarjal baterije, zdaj jih tudi. Ampak razvoj je enostavno prepočasen, da bi lahko v bližnji prihodnosti računali nanje.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
gruntfürmich ::
čas polnjenja baterij bo verjatno ostal večni problem. čas zamenjave pa verjetno ne. možno da bodo superkondenztatorji to popravili.
da se hrup ne bi pretirano zmanjšal?? ta je pa najbolj bosa...
da se hrup ne bi pretirano zmanjšal?? ta je pa najbolj bosa...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Azrael ::
Ni-Mh akumulatorji niso nobena skrivnost, tako da tarnanje o grdih naftarjih odpade ko knof pri gatah.
Prvi problem Ni-Mh je, da proizvodnja takih celic, ki zdržijo mučenje v el. avtu salamensko predraga. El cheapo celice pod takimi pogoji umrejo na brzino. In še vedno tudi najboljše Ni-Mh ni dobro prehitro polniti, pod 5h se jim življenska doba zelo skrči.
Naslednji problem, kapaciteta, zmogljivost in tudi življenska doba so zelo odvisne od temperature okolice. Najlepše se počutijo pri 15 do 25°C. Na cesti so temperature le redko take. Poleg tega višje in nižje temperature zahtevajo večjo porabo energije, ko je vroče je lepo, pravilno in izboljša varnost, če ima avto klimo in ko je mraz gretje.
Da se tista Honda in Toyota ne primeta? Kaj pa si pričakoval drugega?
Mikro piksna od Honde je bila absulutno predraga, kdo bi kupil nekaj kar sodi v najnižji avtomobilski razred, za ceno avtomobila najvišjega razreda?
RAV4 EV, avto je ravnotako predrag. Poleg izdatka za avto moraš zraven prišteti še ceno industrijskega električnega priključka. Polnilec, ki pri 220V žre 30A nujno zahteva tak priključek.
In sedaj, koliko ljudi je pripravljeno zmetati kup denarja v avto z zelo vprašljivo uporabnostjo?
Za en in drug avto samo tisti, ki ga imajo denarja preveč in just for fun ali ker je fancy poleg Ferrarija, strech limo, postavijo še avto na baterije.
Prvi problem Ni-Mh je, da proizvodnja takih celic, ki zdržijo mučenje v el. avtu salamensko predraga. El cheapo celice pod takimi pogoji umrejo na brzino. In še vedno tudi najboljše Ni-Mh ni dobro prehitro polniti, pod 5h se jim življenska doba zelo skrči.
Naslednji problem, kapaciteta, zmogljivost in tudi življenska doba so zelo odvisne od temperature okolice. Najlepše se počutijo pri 15 do 25°C. Na cesti so temperature le redko take. Poleg tega višje in nižje temperature zahtevajo večjo porabo energije, ko je vroče je lepo, pravilno in izboljša varnost, če ima avto klimo in ko je mraz gretje.
Da se tista Honda in Toyota ne primeta? Kaj pa si pričakoval drugega?
Mikro piksna od Honde je bila absulutno predraga, kdo bi kupil nekaj kar sodi v najnižji avtomobilski razred, za ceno avtomobila najvišjega razreda?
RAV4 EV, avto je ravnotako predrag. Poleg izdatka za avto moraš zraven prišteti še ceno industrijskega električnega priključka. Polnilec, ki pri 220V žre 30A nujno zahteva tak priključek.
In sedaj, koliko ljudi je pripravljeno zmetati kup denarja v avto z zelo vprašljivo uporabnostjo?
Za en in drug avto samo tisti, ki ga imajo denarja preveč in just for fun ali ker je fancy poleg Ferrarija, strech limo, postavijo še avto na baterije.
Nekoč je bil Slo-tech.
Thomas ::
Predvsem se je pa treba zavedati, da baterije morajo dobiti elektriko iz elektrarne. Ni samo problem skladiščenja, je tudi problem vira.
Medtem ko je pri župcah iz družine bencinov, problem vira rešen.
Medtem ko je pri župcah iz družine bencinov, problem vira rešen.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Thomas ::
Solar plus baterije, pa bi rešile nekaj problemov v Sloveniji in po drugih razvitih državah.
Starejši ljudje z velikimi strehami, bi lahko služili svoje dodatne penzione s filanjem baterij za mlade in za tovornjakarje. Namest da transferiramo svoje € na ME, bi jih z zadovoljstvom raje v namen dobrih "žepnin" za naše "seniorje".
Ampak .. od vsega imamo zaenkrat samo Sonce. Nimamo ne pametnih celic in ne pametnih baterij. Sorry, enostavno nimamo.
Starejši ljudje z velikimi strehami, bi lahko služili svoje dodatne penzione s filanjem baterij za mlade in za tovornjakarje. Namest da transferiramo svoje € na ME, bi jih z zadovoljstvom raje v namen dobrih "žepnin" za naše "seniorje".
Ampak .. od vsega imamo zaenkrat samo Sonce. Nimamo ne pametnih celic in ne pametnih baterij. Sorry, enostavno nimamo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
darkolord ::
Res je, da je energija trenutno glavni problem, a ima električni avto toliko ostalih prednosti, da je zagotovo vredno tole zadevo še raziskovati naprej.
> Motor in transmisija, sta pri današnjih vozili že tako dobro zvočno izolirana, da je argument, kako bo el.avto tišji, na precej majavih temeljih.
El. avto je že precej tišji, tko da tle ni nič majavega
> Motor in transmisija, sta pri današnjih vozili že tako dobro zvočno izolirana, da je argument, kako bo el.avto tišji, na precej majavih temeljih.
El. avto je že precej tišji, tko da tle ni nič majavega
Thomas ::
Eh, tanovi avtomobili na bencinski pogon so še pretihi. Prikrade se ti mrha za hrbet, ne da bi jo sploh slišal.
Glasnosti ni treba več zmanjševati. Ker avto je za pešca kar nevarna zverina in nivo svarilnega ropota naj vsaj v mestu, kar ostane! Vsaj dokler se pešec in avto še lahko znajdeta na isti površini. Ko se ne bosta mogla več, je pa t.i. Fentonov silencer, ki ga uporabljajo Apači helikopterji - vedno na razpolago.
Glasnosti ni treba več zmanjševati. Ker avto je za pešca kar nevarna zverina in nivo svarilnega ropota naj vsaj v mestu, kar ostane! Vsaj dokler se pešec in avto še lahko znajdeta na isti površini. Ko se ne bosta mogla več, je pa t.i. Fentonov silencer, ki ga uporabljajo Apači helikopterji - vedno na razpolago.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Azrael ::
@darkolord:
>El. avto je že precej tišji, tko da tle ni nič majavega
Si ziher?
Problem konceptov in izdelkov za široko potrošnjo. Namreč, hrup motorja in transmisije pri avtu na bencin pri avtu na elektriko nadomestijo drugi viri hrupa:
- Ker se stremi k čim manjši porabi materiala, bo vso krmilno elektroniko potrebno prisilno hladiti, konjska hladilna rebra ne pridejo v poštev, so prevelika in predraga.
- El. motorji, ki se jih šopa s pravokotnimi impulzi (največji izkoristek) spuščajo zanimive glasove, sploh pri speljevanju in nizkih obratih.
- Postavitev motorja čim bližje pogonskim kolesom učinkovito onemogoči dobro zvočno izoliranje.
itd
Hrup je zagotovljen, lahko, da ga bo pri počasni vožnji še več kot pri primerljiven avtu na bencin.
Lahko tudi testiraš in greš na železniško postajo poslušati koliko ropota skoraj 40 let star Fiatov motornik in moderni Siemens. Fiat ima dobro izolirano diesel mašino in je kar znosen. Pri električnem Sienesu pa ves čas hrumijo ventilatorji za hlajenje motorjev in krmilne elektronike in je v mirovanju in počasni, toda enakomerni vožnji glasnejši tudi od druge zgodovinske relikvije SŽ, Gomulke.
edit, dodano na katerega avtorja se nanaša zapisano
>El. avto je že precej tišji, tko da tle ni nič majavega
Si ziher?
Problem konceptov in izdelkov za široko potrošnjo. Namreč, hrup motorja in transmisije pri avtu na bencin pri avtu na elektriko nadomestijo drugi viri hrupa:
- Ker se stremi k čim manjši porabi materiala, bo vso krmilno elektroniko potrebno prisilno hladiti, konjska hladilna rebra ne pridejo v poštev, so prevelika in predraga.
- El. motorji, ki se jih šopa s pravokotnimi impulzi (največji izkoristek) spuščajo zanimive glasove, sploh pri speljevanju in nizkih obratih.
- Postavitev motorja čim bližje pogonskim kolesom učinkovito onemogoči dobro zvočno izoliranje.
itd
Hrup je zagotovljen, lahko, da ga bo pri počasni vožnji še več kot pri primerljiven avtu na bencin.
Lahko tudi testiraš in greš na železniško postajo poslušati koliko ropota skoraj 40 let star Fiatov motornik in moderni Siemens. Fiat ima dobro izolirano diesel mašino in je kar znosen. Pri električnem Sienesu pa ves čas hrumijo ventilatorji za hlajenje motorjev in krmilne elektronike in je v mirovanju in počasni, toda enakomerni vožnji glasnejši tudi od druge zgodovinske relikvije SŽ, Gomulke.
edit, dodano na katerega avtorja se nanaša zapisano
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()
dzinks63 ::
Video prvega prihajajočega komercialnega električnega avtomobila na gorivne celice:
2009 Honda FCX Clarity Video, Honda FCX Clarity
2009 Honda FCX Clarity Video, Honda FCX Clarity
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dzinks63 ()
Thomas ::
Hajdrodžen ti morš pridobit s požigom premoga, mazuta ali pa z vprego HE in JE.
To nekako pozabijo v tehle reklamah.
To nekako pozabijo v tehle reklamah.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
edge540 ::
Pa tudi če bi se to z JE in vodikom izšlo, so še vedno velike težave pri shranjevanju vodika. Preprosto povedano nimamo posode, ki bi ga držala. Čeprav se kul sliši, da ''pri auspuhu teče samo voda'', bi sam prej stavil na gorivne celice na kakšen naftni derivat. Če pri tem podvojimo izkoristek smo zmagali.
darkolord ::
Azrael, meni se Siemensi sicer zdijo precej tišji (še posebej pri pospeševanju), drugače pa so lep primer recimo trolejbusi v primerjavi z navadnimi busi - razlika je ogromna. Ali pa Tesla Roadster, ki ima performanse na nivoju super športnikov, je pa tišji od običajnih avtomobilov.
jype ::
6kW na osi - motor je pa nameščen kar v konusu propelerja (t.i. spinnerju).
S tako močjo in ustrezno aerodinamično školjko že lahko pelješ ne preveč obilnega odraslega človeka na morje in nazaj s hitrostjo, primerljivo s sodobnimi avtomobili, napajaš se pa iz manj kot 30 kilogramov LiPo baterij.
Razvoj gre zagotovo naprej hitreje, kot si marsikdo predstavlja, tako pri motorjih kot pri baterijah - v 10 dek (100g) baterije danes varno spraviš že prek 40Wh energije in čeprav je za zdaj taka gostota razmeroma drag špas, se veča in ceni še hitreje kot računalniki.
S tako močjo in ustrezno aerodinamično školjko že lahko pelješ ne preveč obilnega odraslega človeka na morje in nazaj s hitrostjo, primerljivo s sodobnimi avtomobili, napajaš se pa iz manj kot 30 kilogramov LiPo baterij.
Razvoj gre zagotovo naprej hitreje, kot si marsikdo predstavlja, tako pri motorjih kot pri baterijah - v 10 dek (100g) baterije danes varno spraviš že prek 40Wh energije in čeprav je za zdaj taka gostota razmeroma drag špas, se veča in ceni še hitreje kot računalniki.
Thomas ::
> Čeprav se kul sliši, da ''pri auspuhu teče samo voda''
Čeprav v resnici teče še O3, ki je realno nadležen. Zaradi večje temperature izgorevanja, se naredi kar znatno število molekul ozona.
Zanj je treba extra katalizator, ker strah pred njim ni prazna fobija, tako kot strah pred H2O in CO2. Ki oba ugonobita v velikih količinah, v tehle sta pa prav blagodejna. O3 je pa strupen in je posledica vodikovega izgorevana v zraku.
Aja - plus mnogo NOx zraven! Spet nekaj, kar bi pognalo Zelene na barikade, in peno na usta Zelenih, seveda.
> so še vedno velike težave pri shranjevanju vodika
Plus to!
Čeprav v resnici teče še O3, ki je realno nadležen. Zaradi večje temperature izgorevanja, se naredi kar znatno število molekul ozona.
Zanj je treba extra katalizator, ker strah pred njim ni prazna fobija, tako kot strah pred H2O in CO2. Ki oba ugonobita v velikih količinah, v tehle sta pa prav blagodejna. O3 je pa strupen in je posledica vodikovega izgorevana v zraku.
Aja - plus mnogo NOx zraven! Spet nekaj, kar bi pognalo Zelene na barikade, in peno na usta Zelenih, seveda.
> so še vedno velike težave pri shranjevanju vodika
Plus to!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Thomas ::
> v 10 dek (100g) baterije danes varno spraviš že prek 40Wh energije
V denarnico "varno spraviš" 10000 €! Samo jih je treba še zaslužit prej!
Isto z energijo. To da jo "varno spraviš", je manjši del problema.
V denarnico "varno spraviš" 10000 €! Samo jih je treba še zaslužit prej!
Isto z energijo. To da jo "varno spraviš", je manjši del problema.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
jype ::
Ni problema zaslužit - energija se polovico dneva kar cedi od omrežja, ker je nihče ne potrebuje.
Thomas ::
> energija se polovico dneva kar cedi od omrežja, ker je nihče ne potrebuje.
Žal ni res. Sicer v konicah rabimo precej več kot ob najmanjši porabi, ampak tole je eno masivne pretiravanje spet.
Žal ni res. Sicer v konicah rabimo precej več kot ob najmanjši porabi, ampak tole je eno masivne pretiravanje spet.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
jype ::
Res? Torej je črpalna hidroelektrarna Avče rezultat napačnega računanja?
Mislim, da ni.
Mislim, da ni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Thomas ::
> Res?
Res.
> Torej je črpalna hidroelektrarna Avče rezultat napačnega računanja?
Ta bo akumulirala manj kot 1% razpoložljive energije in ga uporabljala v konicah.
> Mislim, da ni.
Revidiraj, druže!
Res.
> Torej je črpalna hidroelektrarna Avče rezultat napačnega računanja?
Ta bo akumulirala manj kot 1% razpoložljive energije in ga uporabljala v konicah.
> Mislim, da ni.
Revidiraj, druže!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Grey ::
Vodik je NO GO glede na to, kar Thomas piše...O3 ipd. Strupi, ki so še bolj škodljivi od naftnih izločkov. Treba je forsirat 100% električne avtomobile, ki ne izpuščajo nobenih plinov med vožnjo. Glede glasnosti pa...o mamma mia, klobase in to velike. Avto danes ni tih, niti dizel niti navaden, ker slišim ravno vsakega, ki pride za menoj. Pa to tudi ni problem, ne vidim, zakaj bi ta tišina v mestu bila nevarna. Toliko pameti, da na nevarnih odsekih ne prečkaš ceste pa mislim, da ima vsakdo ali pač?
Poleg tega je avtonomija 300km več kot zadosti za povprečnega uporabnika. Kar je več kot to je že v bistvu luksuz...za long range potovanja smo izumili letala, vlake, avtobuse ipd. Zakaj bi kdorkoli hotel imeti avto s katerim se lahko prevozi 5000km? Razmerje med hitrostjo in razdaljo je pri avtomobilu tako slabo, da se na potovanja, ki so daljša od toliko ali malenkost več, ne splača voziti z avtomobilom...torej je brezveze.
Baterije so pa tudi že dovolj sposobne, da prenesejo take polnilne tokove, mnogo ciklov in so tudi zelo lahke.
Za ceno pa ne javkat...eno veliko javno prednaročilo (prej mora biti live demonstracija ljudem, da je avto prava stvar in ne vapourware) pa lahko ceno spustimo na dosegljivo vsakemu uporabniku in ne samo Billu Gatesu.
Poleg tega je avtonomija 300km več kot zadosti za povprečnega uporabnika. Kar je več kot to je že v bistvu luksuz...za long range potovanja smo izumili letala, vlake, avtobuse ipd. Zakaj bi kdorkoli hotel imeti avto s katerim se lahko prevozi 5000km? Razmerje med hitrostjo in razdaljo je pri avtomobilu tako slabo, da se na potovanja, ki so daljša od toliko ali malenkost več, ne splača voziti z avtomobilom...torej je brezveze.
Baterije so pa tudi že dovolj sposobne, da prenesejo take polnilne tokove, mnogo ciklov in so tudi zelo lahke.
Za ceno pa ne javkat...eno veliko javno prednaročilo (prej mora biti live demonstracija ljudem, da je avto prava stvar in ne vapourware) pa lahko ceno spustimo na dosegljivo vsakemu uporabniku in ne samo Billu Gatesu.
Thomas ::
> Treba je forsirat 100% električne avtomobile
To elektriko je treba nekje pridobiti. Baterije moraš polniti iz omrežja, ki bi ga morali NEKAJKRAT ojačati, če bi hoteli, da se vse vozi na elektriko.
Torej. Poleg sedanje industrijske in gospodinjske porabe, rabiš še po par elektraren k vsaki obstoječi, če želiš, da se imajo vsi avtomobili kje filat!!!
Zdej pa ti reč!
To elektriko je treba nekje pridobiti. Baterije moraš polniti iz omrežja, ki bi ga morali NEKAJKRAT ojačati, če bi hoteli, da se vse vozi na elektriko.
Torej. Poleg sedanje industrijske in gospodinjske porabe, rabiš še po par elektraren k vsaki obstoječi, če želiš, da se imajo vsi avtomobili kje filat!!!
Zdej pa ti reč!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi