» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
13 / 1216
»»

TESKAn ::

Hm, rad bi videl kabel, ki bo tole napolnil v desetih minutah:).
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

Veliko obljubljajo


Preveč obljubljajo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Luka Percic ::

Veliko obljubljajo
Preveč obljubljajo.


In ko jih bodo investitorji (ko/če se bodo počutili nategnjene) zapustili, bo za to kriva naftni lobi ter Bush.

njok ::

Hehe, how true.

Za danes pa hibrid z dizel motorjem, ki vozila ne poganja neposredno (kot sta dva sodelujoca v tej temi ze pred casom predlagala): Riley's 225MPG XR-3 plug-in hybrid

Ce ne drugega se vsaj novice na tem podrocju pojavljajo vse pogosteje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: njok ()

gensi ::

Mini je zares lepa in tudi dobra "stvaritev". Le kdaj bomo kaj "takšnega" lahko kupili?!?

L.P.
I.

edge540 ::

Mini z 250 konjskim elektrom. Hmmm:D

Upam da bo kaj podobnega šlo v serijsko proizvodnjo. Ker mi grejo hondaši z turbojet-sound like auspuhi že počasi na živce. To bi jim lahko bila nova igračka;)

edge540 ::

WarpedGone ::

Če verjameš v božička. GMu se zaveda da tehnološko zaostaja big time. Vse kar mu ostane so obljube - pesek v oči.
Povprašaj jih, kdaj nameravajo izumit baterije, ki bodo zadostile potrebam tega avta. Trenutno jih še ni.
Zbogom in hvala za vse ribe

edge540 ::

Ja sej to je ideja tega avta.. ne rabiš nekih silnih baterij, ker bo elektro napajal generator. Imel pa bo plug in opcijo, tako da bo z baterijami samimi spravil 40 milj skupaj. Za to ne rabiš neke hude tehnologije.

dzinks63 ::

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: STASI ()

WarpedGone ::

Ja sej to je ideja tega avta.. ne rabiš nekih silnih baterij, ker bo elektro napajal generator. Imel pa bo plug in opcijo, tako da bo z baterijami samimi spravil 40 milj skupaj. Za to ne rabiš neke hude tehnologije.


Sanjaš. Še enkrat si preberi prezentacijo, kaj naj bi ta stvar sploh bila.
Zbogom in hvala za vse ribe

Luka Percic ::

WarpedOne,
povej natančno kje lažejo, iz tvojih postov namreč neuspem prebrat tega.

edge540 ::

Ok, tista verzija z vodikom je sranje, to je jasno. Druga pa se mi zdi dokaj verjetna in je povsem izvedljiva. Nevem zakaj se ti zdi da sanjam.

dzinks63 ::

:)) No ja tudi pri audi-ju ne spijo. Audi R-Zero Concept - electricity-propelled supersport
video:
Lepa prihodnost nas čaka, če se bo vse to dalo v dobršni meri uresničit.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

edge540 ::

Top speed 460 kmh. Morilsko. I like it>:D

WarpedGone ::

Glede GM Volt:

Chevrolet Volt: GM’s E-Flex Propulsion Systems Geek Speaks
Chevrolet Volt: GM’s E-Flex Propulsion Systems Geek Speaks… Again

Same fraze v stilu: we intend, we hope, we have an idea, vision, we believe, ...
Iz ust človeka ki skrbi za razvoj te zadeve: "We hope for 40miles range with a fully charged battery" :\

Prvi komentar je spot-on: My summary: “If we had ham, we could cook up some ham and eggs, if we had eggs. But we have a vision of ham and eggs.”

Danes je GM Volt le placeholder, ki "obljublja" da nekoč bo nekaj. Kar ni nič posebnega. Vsaka fabrika planira in gleda kaj bo počela čez nekaj let. Le da ponavad odkrito prizna, da je nekaj le koncept. GM Volt postavlja kot da bo zdaj zdaj tuki. Komot, z V8 motorjem. Ne pa to, kar so prikazal na sejmu v LA. Medtem ko nekatere druge fabrike že sprejemajo naročila za čiste EV.

Raptor: če misliš, da bo 1,3L turbo motor kej agilno premikal 2 tone avtomobila, hmmm think again.
Luka: Ne lažejo, so dost dobr plačan, da ne. Grejo se čisti PR, ker nimajo tehnologije s katero bi lahko danes konkurirali Priusom, hibridnim Hondam. In s tem poskušajo zadržat kazga kupca da čaka na njih namesto da bi šel h konkurenci. Dejstvo je da je GM v ogromnih finančnih težavah.
Zbogom in hvala za vse ribe

edge540 ::

>>če misliš, da bo 1,3L turbo motor kej agilno premikal 2 tone avtomobila

Ne, avto bodo premikali elektroti, ki jih bo polnil generator. Kar se mi zdi čisto mogoče. Saj ne tiščiš gasa do konca po mestu ves čas. Avto pa ima na oko kakšnih 1300-1500 kg max, lahko pa ga naredijo dosti lažjega če se malo potrudijo.

Ne vem no bomo videli:)

WarpedGone ::

Maks hitrost 80kmh, prvih 20km pa 120kmh, če maš polne baterije. To naj bi bil šprtni kupe, ki se bo uspešno prodajal leta 2010?
Številke so na pamet, niso pa daleč.
Zbogom in hvala za vse ribe

dzinks63 ::

:)) Novi motorji so čist drugačni, kot so bili še pred parimi leti. Npr: Golf 1.4TSI bencinar (ima 170KM in 240 Nm navora od 1750 do 4500 obratih na minuto ) bi brez problemov premikal avto, čeprav bi imel 2 toni. Pa tudi ostali proizvajalci so že napovedali podobne motorje. Če pa bi dodali še kake elektromotorje , pol pa sploh ni panike.

edge540 ::

>>Maks hitrost 80kmh, prvih 20km pa 120kmh, če maš polne baterije. To naj bi bil šprtni kupe, ki se bo uspešno prodajal leta 2010?
Številke so na pamet, niso pa daleč.

Kak si prišel do tega? Sej ne pravim da ni res ampak me resnično zanima. Pa že šetsnajstič, generator polni baterije in žene direktno elektro motor. ENERGIJE NE ZMANJKA, DOKLER NE ZMANJKA BENZA. Za 120 km/h pri takšni aerodinamiki od oke zadostuje motor z 25 kW. Mislim da bodo pljunili kaj več noter.

WarpedGone ::

Fora je, da je na razpolago le toliko moči, kot jo zagotavlja glavni motor. V tem primeru naj bi to bil 1,3L turbo motor z 160KM.
Komot je to pokazat v konceptu. V produkcijski verziji pa mora motor zdržat neko normalno življensko dobo ranga 10 let in več, delat vsaj par let brez ene okvare (garancija, ki jo plača proizvajalec), bit obvladljivo zahteven za vzdrževanje in bit hkrati dost poceni za izdelavo, da je sploh kdo prpravljen plačat zanj. Potem je treba na ta motor obesit še serijski hibridni sistem pogona, ki je nova stvar in kot taka obsojena na porodne težave. Takšno stvar obljubit za 30.000 USD in napovedat leto 2010 kot začetek proizvodnje je čisti PR.

Tehnologijo se da razdelit na par kupčkov:
1. ne znamo narest
2. znamo narest, cena in vzdržljivost nista pomembni
3. znamo narest, cena ALI vzdržljivost ni pomembna
4. znamo narest, cena IN vzdržljivost sta pomembni

Obljube, ki jih GM daje za Volt, sodijo v vse štiri skupine. Nekaj tehnologije sploh še ne obstaja (močne baterije z visoko kapaciteto, nizko težo in volumnom, ki preživijo mnogo cilkov brez hude degradacije, se lahko hitro napolnijo in niso hudo nevarne za okolje/varnost). Serijski hibridni pogon znamo narest danes. Cena je visoka, vzdržljivost in sposobnosti pa še na začetku.
Dokler ni komplet vsa tehnologija na 4. kupčku ne morjo obljubljat niti cene niti leto začetka proizvodnje, ker je to enakovredno obljubljanju izumov. Zato pa v intervjuju uporablja besede kot so 'we intend, we hope''. Nobenega fiksnega podatka, še "we plan" so zelo redki. Razen letnice in cene, kar ljudje najhitreje zapopadejo. "Wau, čez tri leta bom pa lahk kupu ameriškega hibrida. Bom še mal počaku z menjavo avta".

Tri leta pogosto ne zadostujo niti za razvoj 'običajnega' avtomobila, ki bo tekel na običajni pogon, novosti pa bodo ranga LED diode namesto žarnic. 30.000 USD stane avto srednjega razreda s standardno tehnologijo. Konkurenca v tem rangu je zelo močna in marže so temu ustrezno tanke.

Če bi GM resno nameraval z Volt-om, bi k stvari pristopil drugače. Pokazal bi koncept in opozoril da je to le koncept, ki služi za razvoj posameznih ključnih tehnologij. Ko bi stvari dozorele, bi bile seveda drage, zato bi bile dostopne le v najdražjih modelih, kjer je več maneverskega prostora in kupci niso tako občutljivi na ceno. Kupujejo bolj znamko, prestiž, udobje, fičerje, etc: "Par tisoč ali 10tisoč USD gor al pa dol, sam da je nov XXXX". Recimo Caddilac etc. V tem rangu bi lahko novo tehnologijo zaračunali, kljub temu tudi kej prodali in se šli normalen biznis.

Kolko dražji je bil Prius od primerljivih avtomobilov? 4 milijone SIT za recimo Xaro naspram 6 milijonom SIT za priusa. Zakaj hibridnega pogona ni v Corrolah je pa v Lexusu? Odloča cena, ki še prinaša dobiček. Kdaj je bila kaka nova tehnologija cenovno konkurenčna izdelkom z visoko naklado? Pričakovanja glede Volta so podobna, kot da bi pred parimi leti obljubljali LCD televizorje, ki bodo cenovno konkurenčne CRTjem s pol manjšo diagonalo. Stvar je izvedljiva če se nekatere fičerje črta, ampak potem to ni več ta Volt.
Zbogom in hvala za vse ribe

dzinks63 ::

:)) Če predvidevaš da bo GM težko uresničil projekt, potem pa bo VW veliko bolj resen.
Hybrid offensive from Volkswagen
At the moment VW is working on the Touran Highbrid Eco.Power II, a hybrid concept based on the Touran MPV, which uses a TSI gasoline engine (which is already pretty efficient, especially in the "turbo only version with 122 ps) coupled with an electrical engine from ZF Sachs. This hybrid system should be on the market in 2009, starting with the Touran in Europe and the Jetta in the US, followed by Polo and Golf versions.
To ne bodo glih vesoljska vozila, bodo pa uporabna.

edge540 ::

>>V produkcijski verziji pa mora motor zdržat neko normalno življensko dobo ranga 10 let in več, delat vsaj par let brez ene okvare (garancija, ki jo plača proizvajalec), bit obvladljivo zahteven za vzdrževanje in bit hkrati dost poceni za izdelavo, da je sploh kdo prpravljen plačat zanj.

Ne skrbi, življensko dobo materiala določijo na 20k km natančno. Če bodo hoteli, da gre miljon kilometrov, bo šel. Če delajo VW 1.4 TSI motorji bp lahko tudi ta. Še manj bo trpel. Ne vem, zakaj bi blo vzdrževanje problem. Motor kot motor pač. Prevladuje mnenje, da so motorji z prisilnim polnenjem manj vzdržljivi od atmosfercev, kar pa ni res sploh. Marsikje je treba menjati turbinice po 100kkm, to pa ni neka težava. Če bodo hoteli, bodo naredili turbino, ki bo po 500 kkm kot nova. Materiali vsekakor so na voljo.

Cena bo visoka ja, ampak cena Priusa je tudi visoka. Pa se kljub temu zelo lepo prodaja.

>>Nekaj tehnologije sploh še ne obstaja (močne baterije z visoko kapaciteto, nizko težo in volumnom, ki preživijo mnogo cilkov brez hude degradacije, se lahko hitro napolnijo in niso hudo nevarne za okolje/varnost)

Kaj točno ne obstaja? 300 kilski pakl Li-ion baterij noter pa je stvar rešena! Po 5 letih pa menjaš baterije.

Ja, vse se da naret. Vse to znamo. Bo drago, tudi res. Tudi Prius je drag za izdelavo, pa vidiš kje je. Pač bo Volt stal 40k $. Ampak se bo prodajal, ker bo kul.

WarpedGone ::

300 kilski pakl Li-ion baterij noter pa je stvar rešena! Po 5 letih pa menjaš baterije.


Hehe, sej tesla bo naredu točn to. GM pa, kot mnogi drugi, vihajo nosove češ da to ni dost obr. Predrago, prenevarn, premal energije, preveč degradacije, prepočasno polnjenje. Oni čakajo na super baterije in mešajo meglo.

Tak Li-Ion obstaja in je doable. Ampak spet ne za 30k zelencev. Raje 2x tolk.
Zbogom in hvala za vse ribe

bbf ::

Warped, par postov zgoraj si kupčkal, pozabil si pa:
5. Znamo, vendar nam (še) ni v interesu!
To je tist, kupček, ki velja za tehnologijo od GMa. Te koncepti jim služijo samo za reklamo, resno niso naredl in pokazal še nič uporabnega - razen 15 let nazaj! Samo da ostanejo ali postanejo znani po razvijajoči tehnologiji in konceptu električnega avta, da ostanejo v igri in vstopijo pripravljen na trg, ko bo zmanjkal nafte (ali pa bodo zeleni uspeli).

Ne vem, al samo površinsko berete, al si namerno zatiskate oči. tehnologija JE IN OBSTAJA! danes, v tem trenutku! vendar je zavrta zaradi ekonomskih (in/ali političnih) razlogov! GM je pa glavni krivec za to.

Luka Percic ::

[---------]

Če tehnologija je in obstaja, zakaj je ne uporabiš ter zgradiš tak avto?
Boš prvi, boš edini, in zaradi tega boš zaslužil miljone.

[----------]

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gzibret ()

bbf ::

[---------]

Nad tehnologijo ima roke naftna industrija. nisi nič preveril mojih argumentov, ki sem jih nametal par strani nazaj?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gzibret ()

Luka Percic ::

Nobenih argumentov nimaš.

Fali ti pač pznavanje prostega trga, kjer je zadeva taka, da če nekdo zaspi, ga drugi prehiti.

Četudi bi imel naftni lobij v lasti večino avtomobilskih znamk, se vedno najde ena, ki opazi da druge spijo na lovorikah, ter izkoristijo to za prodor.

Tesla recimo-
ampak vseeno se vidi da so stroški enormni -
tako za proizvajalce kot za kupce- in tukaj seveda leži razlog v neobstajanju poceni "pravega" el. avtomobila.

Če nas GM zajebava- no big deal, ga bojo japonci/korejci/evropejci prehiteli.

[----------------]

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gzibret ()

gzibret ::

Daj Luka, prosim, piši malo manj emotivno (ne velja zgolj za tole temo). Bom začel brisat.
Vse je za neki dobr!

Azrael ::

Glede GM Volt 1.3 turbo mašina?!?

Nič ne rečem, lahko je pri takem pogonskem sistemu, kot je zamišljen, taka mizerna kubatura celo dovolj, ampak čemu potem turbo?

Turbina pri bencinarju ima kup slabih lastnosti, zniža izkoristek motorja (ravno obratno kot pri diesel motorju), bolj termično obremeni motor, močno navije ceno celega agregata in poskrbi, da vse skupaj precej bolj občutljivo, kot brez nje.

Prednosti: malo več moči pri visokih vrtljajih, kot brez (pretiravati ne morejo, to ni dirkalnik, ki mora zdržati nekaj km, ampak avto za vsakodnevno uporabo) in enak navor v širokem obsegu vrtljajev, oboje pri tem avtu ne pomeni nič, saj bencinar vrti generator in ne kolesa.

Za tak pogonski sistem bi bilo IMHO najbolj smotrno uporabiti generator, ki ima najvišji izkoristek pri enakih vrtljajih, kot ima njegov pogonski atmosferski bencinski motor največji navor = največji izkoristek.

Ampak za PR nakladancijo je turbo magična beseda.
Nekoč je bil Slo-tech.

jozek ::

Azrael, ne vem zakaj se ti zdi 1.3 tako mizerna kubitura. Moj avto ima 1.4 tudbo dizel pa ima 90KM kar je dovol za kar soliden avto (mislim teža 1.5kkg). Lahko bi vzel pa bencinarja 1.0 z 70KM.
Za povprečno vožnjo bi v hibridu bil povsem dovolj motor "0.5". oz. kakih 30KM. Zmatrala ga bi le dalša vožnja po avtocesti.
Ja tako ali tako je motor z notranjim izgorevanjem v hibridu (bolj ali manj) generator.
Tudi Prius brni kot skuter, ko pohodiš gas. Enakomerno in dokaj visoki obrati...
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

dzinks63 ::

:)) Zgleda, da si niste prečitali kako je narejen 1.4TSI motor. Ta motor ima navaden kompresor in turbo polnilec. Zato ima lahko z delovanjem obeh v različnih razmerjih visok navor že pri nizkih obratih in je končni rezultat takšen kot , da bi imel veliko večjo kubikaturo, pri tem pa ima še zelo malo porabo, ki se že kar zelo približa turbodieselskim motorjem. Takšen motor torej ni potrebno turirat in to ni nobena športna dirkalna mašina in bo trdoživa zadeva kar se tiče prevoženih kilometrov. In takšna kombinacija z elektro motorji bo zelo zanimiva.

Azrael ::

Ja,ja ti kar teraj avtomobilsko mašino do maksimalne moči... Še 24 ur takega obratovalnega režima ne zdrži nobena, to ni ladijski diesel ali resnični letalski motor, ki sta grajena za take hece. Pri obeh so litrski učinki prav čudno majhni napram avtomobilskim, teža pa nesorazmerno visoka.

Tukaj pa en mikro turbač, kot v R5, niti v sanjah ne more zdržati 500.000 milj, kot V8 pri normalnio uporabi in minimalističnemu vzdrževanju. Ne pozabi, da je avto prvenstveno namenjen za ZDA. Tam avto ima da vozi in to na veliko.

To pa lahko narediš edino tako, da vse mehanske sklope močno predimenzioniraš, ne pa vse skupaj postaviš na špico. Ampak, ne smemo spregledati še enega zelo pomembnega dejstva, delujočih pogonskih sklopov GM sploh še nima in jih šele bo mogoče enkrat nekoč razvil.

O VW in njegovih "naprednih", "kvalitetnih", "zmogljivih" in tudi drugače oh in sploh šrot mašinah, ni vredno izgubljati besed. Bencinarji so mašine nad katerimi je obupal Mitsubishi, traktorji pa dimna zavesa serijsko. Pač nikoli niso in tudi ne delajo kakšnih kvalitetnih mašin in avtomobilov, znajo pa to noro dobro prodajati.
Nekoč je bil Slo-tech.

dzinks63 ::

:)) A ti res nič ne prebereš, kar sem napisal.
>Takšen motor torej ni potrebno turirat in to ni nobena športna dirkalna mašina in bo trdoživa zadeva kar se tiče prevoženih kilometrov
Nikjer nisem omenil dirkanja. To je motor za normalno vožnjo, In VW bo za Hybrid uporabil še bolj pohlevno mašino z 122KM. In ne mi primerjat motorja izpred 20let (mikro turbač, kot v R5) z najnovejšim TSI-jem. Od takkrat se je vse zelo zelo močno spremenilo.

edge540 ::

Samo tak, mimogrede, motorji crknejo, ker so narejeni tako, da po določenem času crknejo. Rezervni deli so tudi nekaj kar pomaga proizvajalcem preživeti. Če bodo hoteli, bodo naredili motor, ki bo delal 500 000 km. Pa ni potrebno, da je zelo drag. Z današnjimi materiali narediti takšen motor je keks. Drugo pa je, če res hočeš da motor dela tako dolgo. Tu pa je že ekonomija zadaj. Vsakih nekaj let pa ja rabiš nov avto. In najlažje pa ga menjaš, ko star crkne.

edge540 ::

Da malo oživimo temo - neke nove über baterije

Uporabljal naj bi jih tudi ta avto

gruntfürmich ::

Motorji z 500 000 km in še več pa res niso nobena redkost. Res ne vem od kot vam to. Smo se že pogovarjali o tem. Mislim da so kakšni ruski avti zelo vzdržljivi, pa poceni. Imaš pa kake rols rojse, za katere sem bral, da je menda 500k km prevoženih njihovo skupno trenutno svetovno povprečje, zdržijo pa itaq sigurno 5× tolko. Sam so pa dragi. :d
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

  • polepsalo: gzibret ()

A. Smith ::

Zaradi reda volje vas moram opozoriti na zanimivo predelavo Yamahe R1;



Predelava je prišla iz ameriškega pojetja Electric Motorsport. Bencinsko gnan motor, izpuh, hladilni sistem, mejnalnik in sklopko je zamenjalo 28 LiIon baterijskih modulov, elektronika in elektromotor. Slednji naj bi se tudi regenarativno odzival na zaviranje z zadnjo zavoro (škoda, da se pri motornih kolesih bistveno več zavira s sprednjo). Največja hitrost je po podatkih proizvajalca elektronsko omejena na slabih 150 km/h, 100 km/h doseže v manj kot 5s (blogi sicer trdijo da gre za 3 sekunde), doseg motorja pa se giblje med 80 in 120 km. Motor na sliki izgleda milo rečeno grd. Res pa je, da bi lahko baterijske celice prekrili s plastičnim oklepom.

Novica.

Zadeva je še prototip, vendar je na njem še prostora za izboljšave: lahko bi uporabili in-wheel pogonski elektromotor (v Eliici so imeli vsak po 80KM moči). Podobno bi zaradi potreb regenerativnega zaviranja koristil en tak motor tudi znotraj sprednjega kolesa.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

gruntfürmich ::

Superkondenzatorji tudi za avtomobilsko industrijo.
če to ni res, je pa samo uprašanje časa kdaj bo.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

jype ::

http://en.wikipedia.org/wiki/A123Systems, če še ni bilo postano.

glinik ::

Pred kratkem sem bil v Los Angelesu, teh Toyot je precej na cestah.

Ko sem se pogovarjal z ljudmi, ki jih vozijo niso bili kaj preveč zadovoljni. Obljube so večje, kot je dejansko stanje. Avto po moje stane nekaj manj kot pri nas.

Največji hec je cena Hyundaja Accenta (z vso opremo), 11 000 USD ... Kaj naj recem ...

Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))

Je vredno razmisleka ...

snow ::

Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

SmeskoSnezak ::

Ne vem, če je že blo govora o tem, ampak Tesla Motors je razvil en dober električni avto.
@ Pusti soncu v srce... @

glinik ::

To bi mene imelo :D Samo 100 000 USD .... hmmm. Ponosna cena!

So pa vozne zmogljivosti razen dosega ZELOO vspodbudne. Od 0-100km/h - 4s >:D

Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))

Je vredno razmisleka ...

SmeskoSnezak ::

Ko sn gledal oddajo, kjer so ga predstavli, je blo rečeno, da je enih tisoč primerkov (rajš rečem manj) že kupljenih. (stars & co.) 8-O
@ Pusti soncu v srce... @

gzibret ::

Iz teme: Diesotto nov koncept bencinsko-dizelskega motorja

:) jype:

A. Smith> Gre za princip, kjer dizelski generator napaja baterije, te pa gonijo elektromotorje.

Elektrodizel? Tako kot vse dizelske lokomotive in celo nekateri tovornjaki.

Po moje je to pametno - elektromotorji dajejo bistveno več možnosti natančnega krmiljenja, so tudi bistveno lažji in se jih lahko montira na vsako kolo posebej in se tako zelo obnesejo pri vseh živih režimih vožnje. Pa še življenska doba je ogromna, saj je vsa reč samo ležaj, magneti ki se rolajo in navitja ki stojijo.

:) Matevžk:

Če se ne motim, sem nekaj let nazaj bral, da je pri tem konceptu največji problem velikost elektromotorja, ki proizvede dovolj velik navor (pri osebnih avtomobilih; pri naštetih že obstoječih vozilih je pač prostora za elektromotor več). In če se ne motim, so celo na našem inštitutu Jožefa Štefana uspeli nekaj doseči v smeri manjšanja fizične velikosti.
Res se pa ne spomnim, kdaj in kje sem to bral. Upam, da nisem sanjal .:)

:) jype:

Sodoben elektromotor približno 25 centimetrov v premeru lahko na os prenese približno 40kW.

S štirimi kolesi in takšno močjo na vsakem (navor je ogromen, čeprav ne vem na pamet točnih številk je daleč prek 1000 Nm) menda ni težko voziti "športno".

:) darklord:

Elektromotor od Tesla Roadster (mislim da ima okoli 200 konjskih moči) je približno velikosti motorja od pralnega stroja

:) A. Smith

The car has eight wheels enabling it to be closer to the ground for better traction. Each of the wheels has a 60 kW (80 hp) electric motor, giving a 480 kW (640 hp) eight wheel drive which can tackle all kinds of road surfaces. The four front wheels steer. The electric motors mean that the Eliica can deliver a smooth acceleration free from gear shifts of about 0.8 g. Each wheel contains a disc brake and employs a regenerative brake system to recover energy.

Nas zanimajo predvsem in-wheel motorji, ki so lepo aplicirani v Eliici.

Vseeno bo minilo še nekaj let, preden se bodo začeli pojavljati v serijskih avtomobilih.

:) dzinks63

:)) Audi R-Zero, top speed of 286 mph, 1091 horsepower, z štirimi elektromotorji

:) jype

A. Smith> Vseeno bo minilo še nekaj let, preden se bodo začeli pojavljati v serijskih avtomobilih.

Vsekakor. Moja zanimanja so pa drugje - koliko časa bo trajalo, preden se bodo sodobni elektromotorji premaknili iz letalskega modelarstva v pravo letalstvo?

Ne v muhah, kakršna je solar glider - v športnih in akrobatskih letalih. Tam je primarni problem baterija - gostota energije, ki jo lahko skladiščimo v enoti teže in prostornine, kar je pri letalskih modelih močno popravila tehnologija litij-polimer baterij (50% teže in 60% volumna za isto količino energije kot pri NiMH tehnologiji in kakih 15-20% ugodnejše kot litij-ion).

Jaz še kar upam, da bo mogoče kit jadralnega letala na električni pogon kupiti v nekaj letih.

:) A. Smith

dzinks63, koncept je tudi meni všeč, zavedati pa se je treba, da gre samo za slike s pisalne mize. Niti kakršenkoli namen Audia, da bi ga poskusili izdelati, ni bil omenjen.

1091KM pogon bi najbrž pogoltnil bistveno več energije, kot je je trenutna tehnika sposobna stlačit pod havbo tega avta (Eliica ni brez razloga bolj masivna).

Definitivno pa bi tak avto predstavljal mokre sanje vsakega dirkača.

Edit: Ko sem kritiziral 1GW moči, sem se spomnil Eliicinih 640kW...

:) WarpedOne

Vsekakor. Moja zanimanja so pa drugje - koliko časa bo trajalo, preden se bodo sodobni elektromotorji premaknili iz letalskega modelarstva v pravo letalstvo?


Nedavno sem v neki reviji prebral da Ivo Boscarol za september načrtuje polet prvega električnega letala.
Stvar je bila povedana medtem, ko se je pritoževal čez slovensko majhnost v glavah, kot primer dejstva, ki ne zanima nobenga našega novinarja. Malo sem še iskal po neku na to temo, vendar nisem našel ničesar več. Čiči pa čaki...

:) sidd

@Matevžk: Jaz se tudi tega spominjam. Vse, prav vse je bilo stlačeno v kolo. Elektromotor, zaviralni sistem, ter vse ostalo(razen baterij). Pravi inžinerski biser...Se spomnim koncepta, kako je potem ostalo ogromno prostora za potnike, skratka opasna zadeva.

edina novica, kaj sem jo lahko najdel....

no, še ena...

no, še stran glavnih slovenskih akterjev...

in to zadnje jaz polagam največ. Tiste gorivne celice pa lahko nadomesti kakšna turbina ali pa agregat za začetek... makaki diesotto koncept al pa kaj drugega. Treba se znebiti čimveč mehanskih delov! bemtiš Nafta pa je predragocena za kurjenje IMHO.

:) Matevžk

Dobri linki, sidd, sploh zadnji!

:) A. Smith

Iskra avtoelektrika.

Nominal power - 2kW

No ja, za električni skuter bo dovolj :))

It can be used as:
• Drive for electric vehicle
• Motor / generator system

Očitno je mogoče z njim izvesti regenarativno zaviranje.

Upam, da se bodo v Iskri opogumili in vstopili v bitko in-wheel motorjev večjih moči. Tam je prihodnost.

:) Matevžk

Ima pa ta komplikacija pri proizvodnji močnih in-wheel motorjev tudi eno dobro stran: očitno bodo vsi avtomobili že v osnovi AWD. To bo za nas, ki smo bolj odročni, zelo dobro, ker bomo lahko izbrali vsak avto, ne le tistih nekaj odstotkov, ki imajo celo AWD različico :).

:) Brane2

Tak motor, kot je tisti, ki vrti krožnik na flopiju, CD/DVD enoti ali hard disku.

:) jype

Ja, približno ista reč.

Najbolj fino je, da motor v bistvu stoji, kolo je vse, kar se vrti :)

Bicikel (mestna kripa) na 5Ah LiPo celice (290 gramov) in 100W brushless motorček omogočata pol ure udobne in neslišne vožnje pri kakih 20 kilometrih na uro.

Če bi lahko motor vgradil kar v platišče kolesa, bi izgube zmanjšal še za nekaj odstotkov.

Za regenerativno zaviranje bi moral sestaviti svoj regulator za motor, kar sicer ni komplicirano, časa pa žal ni. Morda v začetku drugega leta napišem kak članek na to temo, če bom kaj zanimivega naredil.

:) barbapapa1

Pozdrav

Pri razmišljanju o motorjih v pestih koles ne pozabite, da je za vozne lastnosti cestnih vozil zelo pomembno, da so nevzmetene mase (kolesa, pesta, zavore, obese) čim lažje! Električni motorji pa so navadno sestavljeni iz težkih materialov. Če jih uporabiš za "direct drive" pogon neposredno v pestu kolesa, potem gre vse to v nevzmetene mase. To zna predstavljati težavo posebej pri višjih hitrostih.

Upam pa, da Andreju Deteli in sodelavcem uspelo. V začetku 90-tih let je v "moji" firmi predstavil motor s transverzalnim fluksom (ta tip stroja razvija zelo velike momente pri malih vrtljajih in je kot tak neposredna zamenjava za hidravljične motorje), a smo bili tako "bogi", da mu niti prototipa nismo mogli spesniti....

LP Jože

:) Boeing

jype, a se ti tut poigravaš s to idejo :D

Jaz že iščem enega pametnega axi-ja oz. kaj podobnega (tam okoli 1kW maksimalne kratkotrajne moči + 120A regler, nekaj v tej smeri), da bo ustrezalo po moči in porabi, pa da ne bo predrago... hudič je, ker cigani hitro poskrbijo za brezplačen odvoz...
Vse je za neki dobr!

Pyr0Beast ::

Mamo tudi mi ene par idej, ki bi se jih mogoče splačalo realizirati ... :D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Luka Percic ::

edge540 ::

Ravno pred 4 minutami sem v novem Autobildu bral o tem. Kaj naj rečem.. nicht schlecht!

Samo da stvar pride v doglednem času.

gzibret ::

Da malo obudim staro temo:

IJS skupaj z nekaterimi drugimi firmami organizira "nepozaben dogodek Čevelj s testnimi vožnjami električnih vozil", kjer bodo poskušali prepričati, da niso čevlji edina ekološka vozila. Zadeva bo ta četrtek (29. 11. 2007) na Inštitutu Jožef Štefan. Kotizacija znaša 60€, možni so številni popusti. Pohitite s prijavo, danes je zadnji dan ;)

Več o dogodku
Vse je za neki dobr!
««
13 / 1216
»»