Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

billy ::
Ljudje še vedno gledajo čas za polnit 0 do 100. Teslina prednost je polnjenje 0 do 60, cca.

codeMonkey ::
Tu je bilo 17-80. Ne vem kdo bi zelel iti na 0%
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

kow ::
Verjetno rabis kaksnih 10% kot rezervo, da. Bi rekel, da je Teslina prednost bolj nekje do 25-30%. Ampak recimo, da startas v LJ ali MB s 60% in gres na Dunaj. Koliko casa rabis polniti? I guess je odvisno tudi od koncne destinacije in zmoznosti polnenja na cilju.
Reviewerji bi se morali pri polnenju bolj osredotocati na fail situacije. Ravno pri enyaq sem slisal za scenarij (znanec od znanca), ko je nekdo prisel na polnilnico pa je polnil samo s 80kw, namesto 2x toliko. Domnevam, da je bila baterija prehladna.
Reviewerji bi se morali pri polnenju bolj osredotocati na fail situacije. Ravno pri enyaq sem slisal za scenarij (znanec od znanca), ko je nekdo prisel na polnilnico pa je polnil samo s 80kw, namesto 2x toliko. Domnevam, da je bila baterija prehladna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Gregor P ::
... in pri tem imeti v mislih, da se pri MNZ/ICE za na pot na Dunaj res nismo ukvarjali z vprašanji polnjenja goriva.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

billy ::
No ja, 0 bolj koristi nam starejšim, nove zgleda dosežejo peak pri 10%, pri 50% pa pade pod 150 kW...
Saj se lahko izračuna, če se voziš 130kmh po AC imaš trenutno porabo nekje 30 kW. Koliko časa se torej splača čakati na polnilnici da ne zgubljaš časa s tem, ali da ne greš prehitro vstran, ker boš potem moral "pre-pogosto" polniti. Pri večih postankih je samo to važno
in glede na hitrost polnjenja se lahko tudi izračuna optimalno potovalno hitrost...pri tesli, če bi polnil 0 do 50% je to veliko več, kot 130kmh.
Saj se lahko izračuna, če se voziš 130kmh po AC imaš trenutno porabo nekje 30 kW. Koliko časa se torej splača čakati na polnilnici da ne zgubljaš časa s tem, ali da ne greš prehitro vstran, ker boš potem moral "pre-pogosto" polniti. Pri večih postankih je samo to važno
in glede na hitrost polnjenja se lahko tudi izračuna optimalno potovalno hitrost...pri tesli, če bi polnil 0 do 50% je to veliko več, kot 130kmh.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: billy ()

kow ::
... in pri tem imeti v mislih, da se pri MNZ/ICE za na pot na Dunaj res nismo ukvarjali z vprašanji polnjenja goriva.
Jaz sem pred dolgo potjo vedno tankal prejsnji dan. Torej sem se ukvarjal s vprasanjem polnenja. Le da mi to v praksi ni vzelo veliko casa.
Ker nic ni bolj bedno kot da gres na Dunaj ali morje, in moras po prevozenih 100km na pumpo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

codeMonkey ::
Ne vem s kako dobrimi podatki ABRP ze operira, ker gre za nova modela, ampak naceloma tam vidis. Kar sem jaz gledal (Dunaj-Pula), rabi Elroq slabih 10 minut manj filanja, ampak se je dalo primerjati le z Model Y LR AWD, in ne RWD, kar bi bilo IMO nekje podobno na koncu. Pa Enyaq Coupe bi moral biti se toliko boljsi na AC (nisem gledal za tega).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

billy ::
To lahko da je težava v polnilnici...mogoče elroq polni na ionity, tesla pa na naših SuC, ki so, žal, poj v rit.

codeMonkey ::
Mogoce pa drzi kar je tip izmeril, in so naredili dober motor s precej boljsim izkoristkom kot prej. Who knows...

pegasus ::
Kolega poroča o izkušnjah z Abarth 595 ... zadeva nedokumentirano omogoča V2L, baje da zato, ker ima Fiat ogromna polja neprodanih avtov in da jim ne delajo zgube, so jih zapregli v električno omrežje. Tako lahko dobite Fiata 500e z "ulaufano" baterijo iz zaloge
Je pa zato super fajn hack za vse, ki želijo prčkati po svojem avtu in ga priklopiti na hišo.


billy ::
codeMonkey je izjavil:
Mogoce pa drzi kar je tip izmeril, in so naredili dober motor s precej boljsim izkoristkom kot prej. Who knows...
Že, ampak primerjava se dela s teslo, ki ima itak zelo dobre motorje in pri AC hitrostih ne more bit nekih razlik. Tudi če se motor izboljša za 5%, kar bi bilo ogromno, bi to marginalno vplivalo na skupno potrošnjo energije.

kow ::
Ne spremeni dejstva, da je VW (oz. podizvajalec?) izboljsal motorje. Nekih strasnih skrivnosti tukaj ne more biti in bodo Teslo vsi ujeli, dohiteli, prehiteli whatever.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

bm1973 ::
EU in proizvajalci ne bodo nikoli priznali, da so z EV strategijo brcnili v temo...
Če ne bi silili k takemu ostremu prehodu na EV, ampak z bolj mehkim, hibridnim pristopom, kjer je EV doseg tam 50-100km na elektriko, danes 100% ICE avtov sploh ne bi več delali.
Glede na to, koliko svinja praktično 90% preostalega sveta poleg Evrope, je ta EV strategija pljunek v morje kar se tiče čiste zemlje...
Če ne bi silili k takemu ostremu prehodu na EV, ampak z bolj mehkim, hibridnim pristopom, kjer je EV doseg tam 50-100km na elektriko, danes 100% ICE avtov sploh ne bi več delali.
Glede na to, koliko svinja praktično 90% preostalega sveta poleg Evrope, je ta EV strategija pljunek v morje kar se tiče čiste zemlje...

kow ::
Mogoce. Ali pa bodo vsi danasnji kupci hibridov cez 10 let imeli nicvredne avtomobile. Ker bo takrat charging ze tako dober, da nihce vec ne bo hotel hibrida.

codeMonkey ::
Je Utk lepo pokazal, da dobis Passata PHEV za nekaj cez 40k in ta ima, ce se ne motim, 20 kWh baterijo. Ponudba je.

billy ::
EU in proizvajalci ne bodo nikoli priznali, da so z EV strategijo brcnili v temo...
Če ne bi silili k takemu ostremu prehodu na EV, ampak z bolj mehkim, hibridnim pristopom, kjer je EV doseg tam 50-100km na elektriko, danes 100% ICE avtov sploh ne bi več delali.
Glede na to, koliko svinja praktično 90% preostalega sveta poleg Evrope, je ta EV strategija pljunek v morje kar se tiče čiste zemlje...
Road transport accounts for a fifth of EU emissions, and cars are responsible for 61% of that.
Ni zanemarljivo. Pa s cestnim prometom pridobimo čistejša mesta.

kow ::
Bomo videli kako bo s ponudbo servisnih ur za popravila hibridov. Zna biti se spas. Jaz bi se plugin hibridov izogibal kot hudic kriza.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

billy ::

bm1973 ::

codeMonkey ::
Ne spremeni dejstva, da je VW (oz. podizvajalec?) izboljsal motorje. Nekih strasnih skrivnosti tukaj ne more biti in bodo Teslo vsi ujeli, dohiteli, prehiteli whatever.
Ce bi pri pri Tesli lahko pobrali FSD ter ga omejili na uporabne in legalne sisteme, bi lahko se vedno imeli lepo prednost. Ker eno je da ima Mercedes v EQS level 4 sistem za parkiranje, level 3 za AC, ampak pri Tesli bi to dejansko lahko pripeljali v rang Skode. Vem, kaj bos rekel, ne zanima jih, zelijo sirsi level 4 sistem. Ampak, ali jih res toliko stane, da naredijo se eno ekipo, ki se gre samo application engineering in vzame kar obstaja za resitve tu in zdaj, pa tudi ce doda nazaj kaksen dodaten senzor? Malo je cudno da eno Skodo lahko naucis parkirati v garazo, pri Tesli, ki naj bi bila na tem podrocju vodilna, pa nicesar.

billy ::
Saj pa pride teslin FSD na AC v evropi letos septembra. Drugače pa, afaik, merc level 3 na AC ne zna niti prehiteva...je pa l3 za vožnjo za tovornjaki ja :)

Magic1 ::
Saj pa pride teslin FSD na AC v evropi letos septembra. Drugače pa, afaik, merc level 3 na AC ne zna niti prehiteva...je pa l3 za vožnjo za tovornjaki ja :)
A to leta 2017?

Magic

billy ::
Saj pa pride teslin FSD na AC v evropi letos septembra. Drugače pa, afaik, merc level 3 na AC ne zna niti prehiteva...je pa l3 za vožnjo za tovornjaki ja :)
A to leta 2017?![]()
https://www.notateslaapp.com/news/2702/...

codeMonkey ::
Saj pa pride teslin FSD na AC v evropi letos septembra. Drugače pa, afaik, merc level 3 na AC ne zna niti prehiteva...je pa l3 za vožnjo za tovornjaki ja :)
Prehitevanje po UNECE direktivi ni bilo na zacetku dovoljeno. Zdaj je tudi za level 3. Pri Tesli bos se vedno moral spremljati promet, in tudi Mercedes ima tak sistem, medtem ko pri Tesli ne bos nikjer mogel legalno spustiti volana ter brskati po telefonu, medtem ko v Mercedesu bos.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

billy ::
hm?
Mercedes-Benz increases top speed of its Level 3 automated driving system to 95 km/h
To je res?
Mercedes-Benz increases top speed of its Level 3 automated driving system to 95 km/h
To je res?

codeMonkey ::
Ja. Za level 3. Za sistem kot bo pri Tesli, ki je level 2, pa ne. Mercedes ima vec sistemov, ima level 2, ima level 3 in ima level 4.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

billy ::
No kaj imajo v tem trenutku nas verjetno zanima in ne kaj bo?
Pa tole je tudi res? DRIVE PILOT can be used in flowing traffic under certain conditions on the right lane of a motorway, while following a vehicle in front.
berem reddit, sicer 8 mesecev star thread.
Pa tole je tudi res? DRIVE PILOT can be used in flowing traffic under certain conditions on the right lane of a motorway, while following a vehicle in front.
berem reddit, sicer 8 mesecev star thread.

codeMonkey ::
Saj Mercedesov level 2 sistem (tisti ki ga moras spremljati, kot Teslinega) tudi ni, ima le dodatno se level 3 sistem katerega lahko uporabljas pri dolocenih pogojih in tam ga pa ne rabis spremljati. Mislim, toliko bi ti pa ja moralo biti jasno, ko tako rad razlagas o sposobnosti FSD.

billy ::
Ja ja, ampak od septembra bo teslin FSD dovoljen na evropskih AC (verjetno sicer prvo kaka nemčija, ipd).
Samo pravim, da mercov l3, ki se ga tako rado omenja, ni baš nek dosežek...pomoje so ga naredili za tovornjake, in pač c/p v avte, toliko da imajo nek PR...
Samo pravim, da mercov l3, ki se ga tako rado omenja, ni baš nek dosežek...pomoje so ga naredili za tovornjake, in pač c/p v avte, toliko da imajo nek PR...

kow ::
codeMonkey je izjavil:
Malo je cudno da eno Skodo lahko naucis parkirati v garazo, pri Tesli, ki naj bi bila na tem podrocju vodilna, pa nicesar.
Gre za prioritete. Itak, da lahko Tesla izdela tak feature, ce zeli. Trenutno je ocitno, da je prioriteta robotaksi.

Caracas ::
Ja ja, ampak od septembra bo teslin FSD dovoljen na evropskih AC (verjetno sicer prvo kaka nemčija, ipd).
Samo pravim, da mercov l3, ki se ga tako rado omenja, ni baš nek dosežek...pomoje so ga naredili za tovornjake, in pač c/p v avte, toliko da imajo nek PR...
Tebi nič ni jasno. Level 2 bo Teslin fsd septembra....

billy ::
Zanimivo: System-initiated maneuvers will allow your Tesla to perform actions autonomously, such as changing lanes on a highway, while the driver remains fully responsible for supervision.
Ampak saj to že ima sedaj tesla in deluje celo po naših AC?
Ampak saj to že ima sedaj tesla in deluje celo po naših AC?

codeMonkey ::
Ne. Prej si po UNECE regulativi moral vedno kot voznik zaceti z manevrom, kar je bilo obicajno s smernim kazalcem. In to bo dovoljeno le na AC.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Caracas ::
LEVEL 2: while the driver remains fully responsible for supervision
Pa da boste nehali nabijat kako je Tesla spredaj, sami v Tesli pravijo da so par let za Waymo glede FSD:
https://insideevs.com/news/760336/tesla...
Pa da boste nehali nabijat kako je Tesla spredaj, sami v Tesli pravijo da so par let za Waymo glede FSD:
https://insideevs.com/news/760336/tesla...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Caracas ()

kow ::
Saj razumes implikacije njegovih besed? Ce so "par let" aka 2-3 leti za Waymom, so ze zmagali. Waymo bo imel veliko visje stroske in bo pocasneje deployal.

kow ::
Waymo je nekaj let prepozno skapiral:
https://waymo.com/blog/2025/05/scaling-...
Tesla bo naslednje leto ze proizvajala namenski avto aka "cybercab". V clanku pa pise, da bo waymo proizvajal jajca od jaguarja.
Kateri pristop je boljsi, je menda ocitno?
https://waymo.com/blog/2025/05/scaling-...
Tesla bo naslednje leto ze proizvajala namenski avto aka "cybercab". V clanku pa pise, da bo waymo proizvajal jajca od jaguarja.
Kateri pristop je boljsi, je menda ocitno?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Caracas ::
Še enkrat LOL, ok. Waymo ima veliko prednost, ker bo integracijo lahko ponudil katerekoli znamki.

kow ::
No, ti garantiram, da bo folk povpraseval po cenejsem kilometru. Verjetno sem taksi v zivljenju narocal kaksnih 100x. Nikoli ni bila debata o tem katero znamko bomo vzeli (razen v primeru vecje kolicine prtljage). Povprasujes po cim hitrejsem in cenejsem transportu.

Gregor P ::
Ko rečeš "znamko" misliš katero Taxi podjetje? Če da, seveda igra vlogo, katero podjetje; tisto, ki ima boljši renome, tisto ki je opeharilo manj potnikov ipd. Sam v Ljubljani npr. vedno pokličem le eno podjetje - pride seveda tisti taksist, ki je najbližje, a še nikoli me niso ogoljufali pri ceni, zamudili itd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

Caracas ::
Waymo je nekaj let prepozno skapiral:
https://waymo.com/blog/2025/05/scaling-...
Tesla bo naslednje leto ze proizvajala namenski avto aka "cybercab". V clanku pa pise, da bo waymo proizvajal jajca od jaguarja.
Kateri pristop je boljsi, je menda ocitno?
Tesla naslednje leto ne bo proizvedla nobenega taxija, še manj prodala. Je, po lastnih besedah, verjetno pa še bistveno več, 2-3 leta za današnjim Waymom. Jaguar jajca še danes vozijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Caracas ()

kow ::
Zanimivo vprasanje je kaj se bo zgodilo z Nissanom. Katera japonska firma ga bo kupila. Ena skoraj gotovo, ker bo politicni pritisk velik.

fikus_ ::
codeMonkey je izjavil:
Malo je cudno da eno Skodo lahko naucis parkirati v garazo, pri Tesli, ki naj bi bila na tem podrocju vodilna, pa nicesar.
Gre za prioritete. Itak, da lahko Tesla izdela tak feature, ce zeli. Trenutno je ocitno, da je prioriteta robotaksi.
Zakaj "parkiranja" pa ne naredijo in prodajajo? FSD ponujajo in prodajajo že nekaj let, čeprav ni to, kar je Musk govoril.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

kow ::
Tudi, ce ne misli. Osebno bi hotel imeti implementacijo, da samo ustavim zraven parkirnega mesta, avto nato sam detektira parkirni prostor. Nato izstopim in ko se dovolj oddaljim od avta in ce so vsa vrata zaprta, sele potem parkira. Kar pomeni, da lahko izstopim, ko imam veliko prostora in udobno poberem ven vso (morebitno) prtljago. Problem je, da je veliko tipov parkirisc, situacij itd. Ce bi bilo enostavno, bi to ze implementirali.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

codeMonkey ::
Ja. Zal moras danes se stati zraven s telefonom v roki in nadzirati, kar pomeni, da v praksi mnogokrat clovek lazje sam parkira in je uporabno izjemoma takrat, ko res ni prostora, da normalno odpres vrata.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()