Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

fikus_ ::
500 kw, pa tudi manj, se polni na 800V in z vodno hlajenimi kabli.
Si računal, kakšni tokovi so pri tvojih številkah?! In prosim za primer iz prakse.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

fikus_ ::
Prosim za link. Hvala.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Utk ::
Normalno, 800V avti imajo zaenkrat nižje toke, ravno to je namen 800V.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

fikus_ ::
Pišeš neke številke na pamet, enkrat V, enkrat kW, tretjič A.
Na koncu pa izgovor, zakaj ne 500A!
Na koncu pa izgovor, zakaj ne 500A!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()

Utk ::
Čaki malo. Vprašal si "kakšni tokovi so pri tvojih številkah". Enota za električni tok je A.
Če ti ne veš kaj katera enota pomeni in kdaj se o kateri govori, je to tvoj problem.
Je pač prezahtevna tema zate, nič hudega. Poskusi na med.over.net.
Če ti ne veš kaj katera enota pomeni in kdaj se o kateri govori, je to tvoj problem.
Je pač prezahtevna tema zate, nič hudega. Poskusi na med.over.net.

fikus_ ::
Na YT linku je do 468A, malo manjka do tvojih 500A.
Ko sem napisal " In prosim za primer iz prakse. " nisem mislil testiranja EV entuziastov, ampak redno polnjenje.
Trosiš kar neke številke na pamet, brez da bi imel občutek, za kakšne zadeve gre.
Ko sem napisal " In prosim za primer iz prakse. " nisem mislil testiranja EV entuziastov, ampak redno polnjenje.
Trosiš kar neke številke na pamet, brez da bi imel občutek, za kakšne zadeve gre.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Utk ::
Ne ne, tudi čez 500 gre v tistem filmčku.
Tu imaš tovornjak, ki polne s 350 kw na 800V. Na filmčku, teoretično najbrž še kaj več, itak je pa tudi polnilnica omejitev.
O čem ti govoriš? Vzel je avto iz salona in ga odpeljal na ionity. Vsak lahko to naredi z vsakim avtom. In kdo bi to sploh lahko naredu, da ne bi ustrezal tvoji definiciji "ev entuziasta" in to objavil na youtubu?
Tu imaš tovornjak, ki polne s 350 kw na 800V. Na filmčku, teoretično najbrž še kaj več, itak je pa tudi polnilnica omejitev.
nisem mislil testiranja EV entuziastov, ampak redno polnjenje.
O čem ti govoriš? Vzel je avto iz salona in ga odpeljal na ionity. Vsak lahko to naredi z vsakim avtom. In kdo bi to sploh lahko naredu, da ne bi ustrezal tvoji definiciji "ev entuziasta" in to objavil na youtubu?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

hojnikb ::
mehatronik12 je izjavil:
Pa sej je vsem jasno, da je to čisti larifari....
trenutno dosegajo avti peak tam pri 300kw, pa še to samo nekaj modelov, verjetno (0,1% vseh EV-jev).
Pa to ne pomeni da polnijo 10 minut s 300kW ampak res zelo zelo kratek čas ob optimalnih pogojih.
Tako, da govoriti o 1000Kw polnjenju ko še niti blizu 500kw nismo je čisti bullshit
Am ne?
#brezpodpisa

kow ::
Naj uganem. To je polnil v garazi kjer so mu dostavili avto.
Je pa ena zadeva jasna. Na kitajskem bodo najhitreje gradili hitre polnilnice. ZDA ne morejo tekmovati.
Je pa ena zadeva jasna. Na kitajskem bodo najhitreje gradili hitre polnilnice. ZDA ne morejo tekmovati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

fikus_ ::
Ne ne, tudi čez 500 gre v tistem filmčku.
Tu imaš tovornjak, ki polne s 350 kw na 800V. Na filmčku, teoretično najbrž še kaj več, itak je pa tudi polnilnica omejitev.
nisem mislil testiranja EV entuziastov, ampak redno polnjenje.
O čem ti govoriš? Vzel je avto iz salona in ga odpeljal na ionity. Vsak lahko to naredi z vsakim avtom. In kdo bi to sploh lahko naredu, da ne bi ustrezal tvoji definiciji "ev entuziasta" in to objavil na youtubu?
Iščeš mejne primere, da bi dokazal svoj prav, ko si kar tako pisal neke številke!
To je socialc objavil v drugi temi:
vir:
https://www.finance.si/avto/kitajci-raz...
Nekaj iz članka:
"Kaj je v ozadju super hitrega polnjenja
Po pojasnilu BYD so jih inženirji nadgradili s tehnologijo, ki omogoča hitrejši prenos elektrolitov, posledica pa je hitrejše polnjenje. Baterije podpirajo polnilne napetosti do tisoč voltov in polnilni tok do tisoč amperov, kar omogoča moč polnjenja do tisoč kilovatov, kar je trenutno največja vrednost na svetu. Obenem je prvič, da se v avtomobilski industriji uporablja merska enota megavat (tisoč kilovatov), pravijo pri BYD. Skoraj dve uri trajajočo predstavitev nove tehnične osnove si lahko, v kitajskem jeziku, ogledate na tej povezavi.
V teoriji se baterija v celoti napolni v šestih minutah
Visoko moč polnjenja dosega faktor moči 10 C, kar v teoriji pomeni, da je baterijo mogoče popolnoma napolniti v desetini ure, torej v šestih minutah. Ocena baterije C je meritev toka, pri katerem se baterija polni in prazni.
V praksi BYD obljublja petminutno polnjenje za 400 kilometrov dosega
Moč polnjenja tisoč kilovatov oziroma en megavat v praksi pomeni, tako obljublja BYD, da boste baterijo v petih minutah napolnili za 400 kilometrov dodatnega dosega, kar je tako hitro ali še celo hitreje kot traja polnjenje bencinskih avtomobilov z gorivom.
Doslej je največjo moč polnjenja do 320 kilovatov med serijskimi avtomobili ponudil porsche taycan, ki je zgrajen na 800-voltni električni infrastrukturi. S taycanom smo na elektromaratonu po zahodni Evropi na razdalji več kot 1.100 kilometrov polnili le 45 minut."
Seveda pa rabiš direktno povezavo na daljnovod za takšno polnjenje
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()

kow ::
Najpomembnejsa metrika je graf kolikor kilometrov razdalje dobis na minuto polnenja pri razlicnih levelih charganja.
Max moc popolnenja je marketinski bullshit, ker lahko je maksimalni tok pri 10% napolnjenosti baterije, pri 20% pa je ze precej manj itd.
Da ne omenjamo zgornjega idiotizma. Noben ne kupi Taycana, da se bo vozil 1000km po evropi.
Max moc popolnenja je marketinski bullshit, ker lahko je maksimalni tok pri 10% napolnjenosti baterije, pri 20% pa je ze precej manj itd.
Da ne omenjamo zgornjega idiotizma. Noben ne kupi Taycana, da se bo vozil 1000km po evropi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

J.McLane ::
Seveda pa rabiš direktno povezavo na daljnovod za takšno polnjenje
Ali pa baterijo podobno kot je v tem avtu v sami polnilni postaji. Iz omrežja potrebuješ toliko kot bo predvideno polnilo avtomobilov v nekem določenem času, podobno kot imajo bencinske rezervoarje, ki jih polnijo s cisternami, torej tudi za bencinsko ne potrebujemo naftovoda s pretokom kot ga ima seštevek vseh črpalk.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::
Iščeš mejne primere, da bi dokazal svoj prav, ko si kar tako pisal neke številke!
Pizda kake mejne primere, dal sem ti filmček kako s 500A polne najbolj prodajan ev na najbolj razširjeni hitri polnilnici v evropi. In to je mejni primer. Morda si pa ti mejni primer...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

mehatronik12 ::
mehatronik12 je izjavil:
Pa sej je vsem jasno, da je to čisti larifari....
trenutno dosegajo avti peak tam pri 300kw, pa še to samo nekaj modelov, verjetno (0,1% vseh EV-jev).
Pa to ne pomeni da polnijo 10 minut s 300kW ampak res zelo zelo kratek čas ob optimalnih pogojih.
Tako, da govoriti o 1000Kw polnjenju ko še niti blizu 500kw nismo je čisti bullshit
Am ne?
Kot primer si dal trenutnega rekorderja, rekord je bil postavljen pred 2 mesecema :D.
==> Rekorder se je napolnil v "samo 22 minutah :D" oziroma samo "10 minutah 10-80%"
==> Kot pa vsi ki imamo EV-je popolnih pogojev hitrega polnjenja nikoli ni!
Jaz govorim nasplošno, o avtih ki se jih dejansko da kupit, jutri pri nas ( porsche, audi,KIA, stari zeekr pač vsi ki so trenuntno pri nas na 800V osnovi in imajo najhitrejša polnjenja).
Kaj bo in kdaj bo v EV svetu ni ravno vedno točno :D.
==> "I feel very confident predicting autonomous robotaxis for Tesla next year," Musk said... in 2019
==> Tudi vse predikcije, da bodo z letošnjim letom EV- avti bistveno cenejši brez subvencij so čist mimo...

Utk ::
Saj so bistveno cenejši. Opel grandland s 96 kwh baterijo stane 45 jurjev. Če bi čakali na mercedes, bmw in podobne, bi tolk stala danes samo njihova baterija. Pa vprašanje če bi bilo dovolj 45 jurjev.

Gregor P ::
Če še velja tisto, da mercedes čez določen čas baterijo res označi za obsoletno, čeprav je še dobra (ali kaj je že bilo takrat), potem tudi mercedesov ni za kupovati do nadaljnjega.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Neon87 ::
Imam eno vprašanje glede dinamične električne polnilnice. V garaži že imam trofazni tok (3x20A) in ne bi vlekel dodatnih kablov od omarice do polnilnice.
Zato bi potreboval komunikacijo med polnilnico in pa tokovniki, ki spremljajo porabo, torej WiFI ali SIM (to bi lahko naredil s kakšnim WiFi repeaterjem, da bi pripeljal WiFi), ali je ta povezava stabilna? Reagira polnilnica pravi čas in zmanjša polnjenje?
Zanima me tudi, če bi lahko bili tokovniki nameščeni v omarici od SolarEdge, kjer so namreč že za merjene proizvodnje in odjema, imam EnergyMeter, ali morajo biti nujno v glavni omarici kjer nimam prostora?
Ima kdo narejeno tako, ve kdo za kakšno polnilnico in tokovnike, ki med sabo komunicirajo brezžično?
Zato bi potreboval komunikacijo med polnilnico in pa tokovniki, ki spremljajo porabo, torej WiFI ali SIM (to bi lahko naredil s kakšnim WiFi repeaterjem, da bi pripeljal WiFi), ali je ta povezava stabilna? Reagira polnilnica pravi čas in zmanjša polnjenje?
Zanima me tudi, če bi lahko bili tokovniki nameščeni v omarici od SolarEdge, kjer so namreč že za merjene proizvodnje in odjema, imam EnergyMeter, ali morajo biti nujno v glavni omarici kjer nimam prostora?
Ima kdo narejeno tako, ve kdo za kakšno polnilnico in tokovnike, ki med sabo komunicirajo brezžično?

telexdell ::
Tokovniki morajo biti nameščeni na takem mestu, da zajamejo celotna porabo hiše. Če ti sedaj EnergyMeter meri vso porabo hiše, potem so lahko tokovniki v isti omarici kot so tokovniki za EnergyMeter.
Bi se pa v tako delikatnih situacijah, ko ti lahko nestabilno delovanje povzroči nepotrebne stroške ali celo izpad elektrike izognil raznim brezžičnim rešitvam.
Bi se pa v tako delikatnih situacijah, ko ti lahko nestabilno delovanje povzroči nepotrebne stroške ali celo izpad elektrike izognil raznim brezžičnim rešitvam.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::
Jaz bi uporabil isti števec kot ga uporablja SolarEdge (no, v bistvu ga že uporabljam). Če se lahko gor poveže homeassistant, zakaj se polnilnica ne bi mogla?
V vsakem primeru pa ob izpadu števca, tudi če preko kabla, bi morala polnilnica it na ziher in na primer vzet 5 ali 8A po fazi. Toliko da se avto vseeno polne in da zelo verjetno ni vsega skupaj preveč.
Jah, če ne gre ta 3 fazni tok direktno iz glavne omarice tam kjer imaš te 3 faze in bo točno tam polnilnica, ti bojo itak na novo vlekli. Če hočeš po PS-u.
V vsakem primeru pa ob izpadu števca, tudi če preko kabla, bi morala polnilnica it na ziher in na primer vzet 5 ali 8A po fazi. Toliko da se avto vseeno polne in da zelo verjetno ni vsega skupaj preveč.
V garaži že imam trofazni tok (3x20A) in ne bi vlekel dodatnih kablov od omarice do polnilnice.
Jah, če ne gre ta 3 fazni tok direktno iz glavne omarice tam kjer imaš te 3 faze in bo točno tam polnilnica, ti bojo itak na novo vlekli. Če hočeš po PS-u.

Neon87 ::
Jaz bi uporabil isti števec kot ga uporablja SolarEdge (no, v bistvu ga že uporabljam). Če se lahko gor poveže homeassistant, zakaj se polnilnica ne bi mogla?
V vsakem primeru pa ob izpadu števca, tudi če preko kabla, bi morala polnilnica it na ziher in na primer vzet 5 ali 8A po fazi. Toliko da se avto vseeno polne in da zelo verjetno ni vsega skupaj preveč.
V garaži že imam trofazni tok (3x20A) in ne bi vlekel dodatnih kablov od omarice do polnilnice.
Jah, če ne gre ta 3 fazni tok direktno iz glavne omarice tam kjer imaš te 3 faze in bo točno tam polnilnica, ti bojo itak na novo vlekli. Če hočeš po PS-u.
Kako pa uporabiš isti števec? Ali mora bit polnilnica SolarEdge? Kaj imaš za eno?

Utk ::
Pri meni ni da bi lovil neko skrajno moč, preko homeassistanta gledam kolk se troši na tisti fazi, in če je treba zmanjšam moč polnjenja (to se zgodi zelo redko). Imam nek random polnilec, ki ga vtakneš v 3f vtičnico z aliexpressa in lahko upravljaš preko telefona, ni "prava" polnilnica. Solaredge ne ve nič o polnilnici, niti polnilnica o solaredgeu, vmes je HomeAssistant. Moj avto se itak polne samo na eni fazi in polnem ga čez noč ko ni problema s porabo.
Odvisno kaj bi rad dosegel in kako hitro bi rad polnil. S 3x20 varovalkami je itak 11 kw zelo težko dosegljivo. 6 kw, 2 kw po fazi, ti pa napolne čez noč brez problema brez neke strašne pameti.
Če bi pa rad polnil čez dan ko dela elektrarna, iz nekega razloga, in vsaj takrat z 11 kw, je pa najbrž treba to naredit malo bolj oreng - z 11 kw jaz s kitajskim napajalnikom ne bi polnil, čeprav zmore:)
Odvisno kaj bi rad dosegel in kako hitro bi rad polnil. S 3x20 varovalkami je itak 11 kw zelo težko dosegljivo. 6 kw, 2 kw po fazi, ti pa napolne čez noč brez problema brez neke strašne pameti.
Če bi pa rad polnil čez dan ko dela elektrarna, iz nekega razloga, in vsaj takrat z 11 kw, je pa najbrž treba to naredit malo bolj oreng - z 11 kw jaz s kitajskim napajalnikom ne bi polnil, čeprav zmore:)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

deco16 ::
3x20 in 11kW je čist ok ponoči in v nižji tarifi. To je 88kWh(brez izgub) prenesenih vsako noč....

Utk ::
Ja, če nimaš toplotne črpalke, bojlerja in podobnega vmes. Če ti je 6,9 kw, 10A po fazi, dovolj hitro, se ne splača kaj dost ukvarjat s to pametjo. Kupiš nek polnilec za 200 evrov in si dober. Lahko mu tudi fiksen urnik nastaviš. Do 22h polni s 4,5 kw, na primer, od 22h naprej ko najbrž ne bo šel nekdo golaža kuhat na indukcijo, pa z več. Poleti ko TČ ne dela kaj dost, lahko tudi 11, ali pa vsaj 9, why not. Te kitajce se kar da nastavljat, 6-8-10-13-16A, ponavadi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

a_borlak ::
Sem gledal porabo hiše pri meni, redko preseže 6kW, pa še to morda čez dan, ko dela TČ, pralni stroj, pečica (in vse troje zagotovo ne dela hkrati)... tako da je 6,8kW na voljo za neumno polnilnico.

telexdell ::
Sem gledal porabo hiše pri meni, redko preseže 6kW, pa še to morda čez dan, ko dela TČ, pralni stroj, pečica (in vse troje zagotovo ne dela hkrati)... tako da je 6,8kW na voljo za neumno polnilnico.
Vedeti moraš še dve dodatni stvari:
1...obremenitev na eni fazi
2...redko...morda...zagotovo...
3x20 A ti omogoča 13,8 kW akupne obremenitve a največ 4,6 kW po fazi. Če torej eno fazo obremeniš z več kot 4,6 kW in imaš na ostalih dveh fazah obremnitev 0 kW ti bo pregorela ena varovalka.
Nov sistem omrežnine deluje tako, da se izmerijo le tri najvišje špice v nekem časovnem bloku. Misliš, da bi naredili tako, če bi bilo ...redko...morad...zagotovo... 100% zanesljivo. Dovolj je, da enkrat v celem letu ni pa si brez štroma.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::
Če ti bo čez dan vrglo ven zarad tega, ker vzameš 6A po fazi s polnilnico, ti bo slej ko prej vrglo ven tudi brez polnilnice. In s tem polneš s 4 kw kar je čisto ok.
Čez noč sred zime pa lahko dvigneš na 10 ali celo 13A in ti ostane še zmeraj skoraj 5 kw za (menda trofazno) TČ.
Izven kurilne sezone lahko ponoči dvigneš na 16A po fazi in nima kaj bit narobe.
Veliki večini ljudi je dovolj neumna polnilnica. Če jo malo ročno prilagajaš na sezono itd, boš pač še malo hitreje polnil. Če imaš HomeAssistanta, lahko to malo avtomatiziraš.
Če pa RES "rabiš" 11 kw vsako sekundo ko je to možno, potem ti pa ne ostane drugega kot ločen števec, povezan s kablom s polnilnico, in nov komplet kablov iz glavne omarice direkt in samo v polnilnico.
Čez noč sred zime pa lahko dvigneš na 10 ali celo 13A in ti ostane še zmeraj skoraj 5 kw za (menda trofazno) TČ.
Izven kurilne sezone lahko ponoči dvigneš na 16A po fazi in nima kaj bit narobe.
Veliki večini ljudi je dovolj neumna polnilnica. Če jo malo ročno prilagajaš na sezono itd, boš pač še malo hitreje polnil. Če imaš HomeAssistanta, lahko to malo avtomatiziraš.
Če pa RES "rabiš" 11 kw vsako sekundo ko je to možno, potem ti pa ne ostane drugega kot ločen števec, povezan s kablom s polnilnico, in nov komplet kablov iz glavne omarice direkt in samo v polnilnico.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()